Na podlagi 52. člena Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, št. 33/07, 70/08 – ZVO-1B, 108/09, 80/10 – ZUPUDPP, 43/11 – ZKZ-C, 57/12, 57/12 – ZUPUDPP-A, 109/12, 76/14 – odl. US in 14/15 – ZUUJFO) in 23. člena Statuta Občine Idrija (Uradni list RS, št. 75/10 – uradno prečiščeno besedilo, 107/13) je Občinski svet Občine Idrija na 19. seji dne 6. 7. 2017 sprejel
o spremembah in dopolnitvah Odloka o Občinskem prostorskem načrtu Občine Idrija
1. člen
V Odloku o Občinskem prostorskem načrtu Občine Idrija (Uradni list RS, št. 38/11, 107/13, 53/14, 70/16) se 26. člen spremeni tako, da se glasi:
»26. člen
(1) Pri novogradnjah je treba na gradbeni parceli zagotoviti zadostne parkirne površine, garažna mesta ali garaže v kletnih etažah za stanovalce, zaposlene in obiskovalce.
(2) Parkirne površine in garažne stavbe morajo biti razporejene in zgrajene tako, da njihova uporaba ne škodi zdravju ter hrup in smrad ne motita bivanja, dela in počitka v okoliških objektih in okolici.
(3) Parkirna mesta, garaže in njihovi pomožni objekti morajo zadostiti zahtevam protipožarne zaščite. Goriva in maziva, ki odtekajo, je treba odstraniti na neškodljiv način. Garaže in njihovi pomožni objekti morajo imeti možnost prezračevanja.
(4) Parkirna mesta in garaže za tovorna vozila, ki presegajo 3,5 ton, in za priklopnike teh motornih vozil ter za avtobuse (razen avtobusnih postajališč) v stanovanjskih naseljih in območjih centralnih dejavnosti niso dopustna. Zgraditi jih je možno v območjih prometnih površin in v območjih proizvodnih dejavnosti.
(5) Pri urejanju javnih parkirišč je treba v skladu s predpisi zagotoviti parkirna mesta, rezervirana za invalidne osebe.
(6) Glede na namembnosti ali dejavnosti je treba pri izračunu parkirnih mest upoštevati naslednje minimalno število parkirnih mest (v nadaljevanju PM):
Dejavnost | Št. parkirnih mest |
Stanovanja |
enostanovanjske stavbe | 2 PM |
dvostanovanjske stavbe | 3 PM |
večstanovanjske stavbe | 1,5 PM/ stanovanje, od tega vsaj 10 % dostopnih tudi za obiskovalce |
mladinski in otroški domovi | 1 PM/12 postelj (min. 2 PM) |
študentski domovi | 1 PM/8 postelj |
domovi za ostarele | 1 PM/8 postelj (min. 3 PM) |
Poslovne in turistične dejavnosti |
pisarniški in upravni prostori – splošno | 1 PM/40 m2 neto površine (min. 2 PM na lokal) |
poslovni prostori s strankami | 1 PM/30 m2 neto površine (min. 3 PM) |
poslovni prostori brez strank | 1 PM/30 m2 neto površine (min. 3 PM) |
trgovine, trgovske hiše, sejmišče | 1 PM/50 m2 neto prodajne površine (min. 2 PM) |
gostilne | 1 PM/10 sedežev |
gostilne s prenočišči | 1 PM/2 sobi in 1 PM/6 sedežev |
hoteli, penzioni, zdravilišča in drugi objekti s prenočišči | 1 PM/3 postelje |
Družbene dejavnosti |
prireditveni prostori, kino, dvorane | 1 PM/5 sedežev |
cerkve | 1 PM/20 sedežev |
pokopališča | 1 PM/30 grobov (min. 10 PM) |
bolnišnice | 1 PM/2 zaposlena + 1 PM na 8 postelj |
zdravstveni domovi | 1 PM/2 zaposlena + 1 PM na 30 m2 koristne površine |
otroški vrtci | 2 PM/oddelek |
osnovne šole | 1 PM/oddelek + dodatna 3 PM |
srednje šole | 1 PM/30 učencev + 1 PM/3 zaposlene |
Športne površine | |
športna igrišča | 1 PM/250 m2 površine |
športne dvorane | 1 PM/50 m2 površine dvorane |
športne površine s prostori za gledalce | zgornja določila + dodatno 1 PM/10 sedežev za obiskovalce |
Proizvodnja |
obrtni in industrijski obrati | 1 PM/50 m2 neto površine ali na 3 zaposlene |
skladišča, odlagališča, razstavni in prodajni prostori | 1 PM/80 m2 neto površine ali na 3 zaposlene |
delavnice za servis motornih vozil | 6 PM/popravljalno mesto |
(7) Pri vseh objektih v javni rabi iz šestega odstavka tega člena in pri večstanovanjskih stavbah je treba na parceli zagotoviti parkirna mesta za kolesa. Parkirna mesta naj bodo v čim večji meri zaščitena pred vremenskimi vplivi.
(8) Kadar na gradbeni parceli objekta ni tehničnih in prostorskih možnosti za zagotovitev zadostnega števila s tem odlokom določenih parkirnih mest, mora investitor manjkajoča parkirna mesta, razen parkirnih mest za funkcionalno ovirane osebe, zagotoviti na drugih ustreznih površinah v njegovi lasti oziroma razpolaganju.
(9) V Idriji in Spodnji Idriji ter v območjih naselbinske dediščine, kjer gre za vaško jedro, so pri novogradnjah, rekonstrukcijah ali pri spremembah namembnosti stavb za družbene dejavnosti, ki jim ni mogoče zagotoviti določb iz šestega odstavka tega člena, dopustna odstopanja tudi na podlagi mobilnostnega načrta iz desetega odstavka tega člena.
(10) Mobilnostni načrt območja je načrt, ki določi število uporabnikov posameznih prometnih sredstev in ureditev prometne infrastrukture v določenem območju, z namenom izboljšati delež uporabe nemotoriziranih in kolektivnih prevoznih sredstev ter določiti potrebne zmogljivosti za mirujoči promet. Mobilnostni načrt se izdela za objekt ali skupino objektov, ki predstavljajo zaključeno celoto. Mobilnostni načrt na podlagi mnenja za promet pristojne občinske uprave potrdi organ Občine Idrija, pristojen za promet.
(11) Za izvajanje določil tega člena je treba pridobiti soglasje organa Občine Idrija, pristojnega za promet.«
2. člen
201. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Za območje namenske rabe se izdela ustrezne strokovne rešitve, v katerih se upošteva tehnološki, naravovarstveni in okoljski vidik. Poseben poudarek se nameni krajinskim značilnostim območja krajinskega parka Zgornja Idrijca, predvsem obstoječemu robu Črnovrške planote nad dolino Belce. To območje se mora varovati z izbiro oziroma določitvijo ustrezne faznosti in načina izkoriščanja ter sprotne sanacije tako, da bo po končanem izkoriščanju negativni vpliv na krajinsko sliko čim manjši. Vplive na okolje, vključno z vplivi na varovanje zdravja ljudi, je treba obravnavati v okviru celovite presoje vplivov na okolje z OPPN.«
3. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 3500-0047/2016
Idrija, dne 6. julija 2017
Bojan Sever l.r.