Na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 52/20, 51/04 – EZ-A in 33/11 – ZEKom-C), 11., 14. in 16. člena Zakona o Slovenskem filmskem centru, javni agenciji Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 77/10, 40/12 – ZUJF in 19/14 – odl. US in 63/16), osme alineje prvega odstavka 15. člena in pete alineje tretjega odstavka 24. člena Sklepa o preoblikovanju Filmskega sklada Republike Slovenije, javnega sklada, v Slovenski filmski center, javno agencijo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 92/10, 20/11 in 6/16) je direktor Slovenskega filmskega centra, javne agencije Republike Slovenije, na podlagi soglasja sveta Slovenskega filmskega centra, javne agencije Republike Slovenije, danega na 12. redni seji, dne 3. 2. 2017, 16. redni seji, dne 18. 4. 2017 in 17. redni seji dne 2. 6. 2017, sprejel naslednji
o izvedbi postopka izbire projektov in programov, pogojih in merilih za izbor projektov in programov ter postopku sklepanja pogodb, vsebine pogodb in načinu nadzora nad izvajanjem pogodb Slovenskega filmskega centra, javne agencije Republike Slovenije
S tem pravilnikom se določijo:
– postopki izbire projektov in programov, prijavljenih na javne pozive in javne razpise s področja filmskih in avdiovizualnih dejavnosti Slovenskega filmskega centra, javne agencije Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Agencija);
– pogoji in merila za izbor projektov in programov na javnih pozivih in javnih razpisih iz prve alineje tega člena;
– postopek sklepanja pogodb, vsebina pogodb in način nadzora nad izvajanjem pogodb.
Posamezni izrazi v tem pravilniku imajo naslednji pomen:
1. »celovečerni (dolgometražni) film« je film, katerega trajanje presega 70 minut;
2. »srednjemetražni film« je film, ki traja 45–70 minut;
3. »kratkometražni film« je film, krajši od 45 minut;
4. »celovečerni prvenec« je prvi celovečerni film, ki ga posname režiser, ki je režiral že vsaj eno avdiovizualno delo;
5. »razvoj scenarija« so vse scenaristične in dramaturške aktivnosti, ki se nanašajo na dodelavo strukture, zapleta, karakterizacije likov in vseh drugih elementov scenarija;
6. »razvoj filmskega projekta«je faza v produkciji filma, ki zajema vse dejavnosti, s katerimi producent razvija scenarij, pridobiva koproducente, sestavlja ekipo ter izvaja vse druge produkcijske aktivnosti do uvrstitve filma v enega od programov realizacije filma iz 3. člena tega pravilnika;
7. »priprave na snemanje filma« so faza v produkciji filma, ki obsega produkcijske aktivnosti do uvrstitve filma v eno od slovenskih filmskih in avdiovizualnih dejavnosti iz 3. člena tega pravilnika;
8. »snemanje filma« je faza v produkciji filma, ki obsega čas od prvega do zadnjega snemalnega dne;
9. »postprodukcija filma« je zaključna faza v produkciji filma, ki obsega vse produkcijske aktivnosti od zaključka snemanja filma do dokončanja filmske kopije, ki omogoča kinematografsko prikazovanje;
10. »realizacija projekta« je proces, ki zajema priprave na snemanje, snemanje, postprodukcijo, promocijo ter distribucijo filma v Republiki Sloveniji;
11. »promocija« zajema vse aktivnosti, s katerimi se obvešča javnost o posameznem filmu, financiranem programu ali nacionalnem filmskem programu. Promocija posameznega filma se praviloma začne v fazi priprav na snemanje in traja do konca komercialne in festivalske eksploatacije filma;
12. »distribucija filma« pomeni storitev posredovanja v pomenu nudenja tehničnih, promocijskih uslug in trženja, ki ga izvaja distributer ter nastaja med producentom in prikazovalcem oziroma nosilcem eksploatacije filma (kinematografsko podjetje, TV podjetje, videoteke ipd.) na način, da se izvirnik ali reproducirani primerki, avdiovizualna dela dajo v promet s prodajo ali z drugačno obliko prenosa lastninske pravice, nadalje pravico dajanja v najem ter pravico javnega prikazovanja na vseh znanih nosilcih slike in zvoka;
13. »načrt promocije, distribucije in strategija za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji«: opredelitev ciljnega občinstva za film ter vsebinski, terminski in finančni načrt aktivnosti, ki določajo, na katerih nosilcih, v kakšnem obsegu in s kakšnimi tržnimi in promocijskimi aktivnostmi bo film javno predvajan v Republiki Sloveniji;
14. »javno prikazovanje« je vsako javno predvajanje filma gledalcem ne glede na nosilec zvoka in slike, s katerega se film predvaja;
15. »manjšinski koprodukcijski projekt« je realizacija filmskega projekta, v katerem znaša slovenski delež najmanj 10 odstotkov in največ 49 odstotkov stroškov celotne produkcije filma ter izhaja iz prijave, da bodo pri realizaciji filmskega projekta sodelovali slovenski soavtorji, avtorji prispevkov oziroma izvajalci;
16. »sinopsis« je besedilo, ki povzema bistvo zgodbe in njene najpomembnejše elemente ter opisuje glavne like, njihove ključne odločitve in dejanja. Obsega do dve tipkani strani;
17. »osnutek scenarija (treatment)« je razširjena oblika sinopsisa in vsebuje zaporedje prizorov, ki so vsak zase splošno opisani v enem ali več stavkih. Obsega do petnajst tipkanih strani;
18. »scenarij« je oštevilčeno zaporedje podrobno opisanih prizorov, ki vsebuje vse dialoge, opise oseb in prizorišč, podatke, kje (interier, eksterier) in kdaj (dan, noč) se prizor dogaja, ter vse druge vsebinske podatke;
19. »režijska vizija/koncept« je razlaga režiserjevega videnja nastajajočega filma. Obsega do pet tipkanih strani;
20. »zgodboris (storyboard)« je zaporedje risb, slik ali fotografij, ki izrisuje nastopajoče in njihova dejanja v posameznem prizoru ali celotnem filmu;
21. »izdelava digitalnega kinematografskega paketa« je priprava digitalnega zapisa zvoka in slike za javno kinematografsko predvajanje v minimalni resoluciji 2k in hitrosti predvajanja 24 fps.;
22. »povečava« je povečanje filmske slike s 16 mm ali super 16 mm filmskega traku na 35 mm, izdelava 35 mm standardne zvočne kopije filma in/ali izdelava digitalnega kinematografskega paketa;
23. »transfer« je prenos slike z digitalnega nosilca na 35 mm filmski trak, izdelava 35 mm standardne zvočne kopije filma in/ali izdelava digitalnega kinematografskega paketa;
24. »kulturnovzgojni filmski projekt/program«je projekt/program izobraževanja na področju filmske kulture;
25. »predračun« je ovrednotenje vseh stroškov projekta oziroma programa;
26. »finančni načrt« je prikaz virov financiranja projekta oziroma programa;
27. »dokazila o zaprtju finančne konstrukcije projekta oziroma programa« so vse verodostojne listine (pred/pogodbe s financerji, koproducenti, predkupci predvajalskih pravic, z donatorji in s sponzorji; izjava o vložku producenta itn.), iz katerih je razvidno, v kolikšnem obsegu so v skladu s finančnim načrtom že zagotovljena finančna in druga sredstva;
28. »terminski načrt« je časovno natančno opredeljen opis vseh aktivnosti ustvarjalnih in tehnoloških postopkov, ki zagotavljajo celovito izvedbo projekta oziroma programa;
29. »paritetna sredstva« so sredstva, ki so prijavitelju projekta na javni razpis za razvoj projekta odobrena največ do zneska, kot so mu jih odobrili evropski skladi oziroma programi;
30. »slovenski avdiovizualni projekt« je slovensko avdiovizualno delo, kot ga opredeljuje uredba, ki ureja slovenska avdiovizualna dela;
31. »slovenski filmski projekt« je projekt, pri katerem ima večinski producentski delež slovenski producent ali je pretežno posnet v slovenskem jeziku ali gre za dela, ki so producirana v madžarskem in italijanskem jeziku, če so namenjena madžarski ali italijanski avtonomni narodni skupnosti na območju Republike Slovenije, ter manjšinske koprodukcije, ki jih sofinancira Agencija.
2. SOFINANCIRANJE FILMSKE IN AVDIOVIZUALNE DEJAVNOSTI
(filmske in avdiovizualne dejavnosti)
(1) Agencija sofinancira projekte in programe s področja filmskih in avdiovizualnih dejavnosti prek javnih razpisov (v nadaljnjem besedilu: razpis). Ko je skladno z zakonom, ki ureja uresničevanje javnega interesa za kulturo mogoče jasno vnaprej določiti kriterije in zahteve, ki jih mora izpolnjevati javni kulturni program, sofinancira projekte in programe prek javnega poziva (v nadaljnjem besedilu: poziv).
(2) Agencija sofinancira naslednje projekte in programe s področja filmske in avdiovizualne dejavnosti:
1. razvoj scenarija;
2. razvoj filmskega projekta;
3. realizacija igranih, dokumentarnih in animiranih filmskih projektov;
4. realizacija manjšinskih koprodukcijskih projektov;
5. realizacija projektov celovečernih prvencev;
6. realizacija študijskih filmov in študijskih televizijskih del;
7. realizacija avdiovizualnih projektov;
8. digitalizacija kinematografskega predvajanja;
9. filmski festivali;
10. kulturnovzgojni filmski programi;
11. kulturnovzgojni filmski projekti;
12. programi organizirane filmske stroke;
13. izobraževanje in usposabljanje soavtorjev, avtorjev prispevkov, producentov, izvajalcev s filmskega oziroma z avdiovizualnega področja in drugih strokovnjakov s področja dela Agencije;
14. promocija slovenskih filmov v tujini.
(3) Agencija sofinancira filmske in avdiovizualne dejavnosti iz 10., 13. in 14. točke prejšnjega odstavka prek poziva, ostale dejavnosti iz prejšnjega odstavka sofinancira preko razpisa.
(4) Podrobnejši pogoji sofinanciranja se lahko določijo z besedilom razpisa ali poziva.
(5) Z besedilom razpisa ali poziva so lahko določeni prednostni vsebinski cilji za izbor projektov in programov ter največje število sofinanciranih projektov ali programov, prijavljenih na posamezni razpis ali poziv.
(6) Projekti in programi, prijavljeni na razpise in pozive slovenskih filmskih in avdiovizualnih dejavnosti, navedenih v tem členu, se sofinancirajo na podlagi veljavne sheme državne pomoči »Spodbujanje filmske produkcije« (v nadaljnjem besedilu: shema državne pomoči), »Sofinanciranje projektov za avdiovizualne medije« (v nadaljnjem besedilu: shema državne pomoči AV) oziroma druge veljavne sheme državnih pomoči oziroma sheme de minimis, kar se navede v besedilu posameznega razpisa in poziva.
(omejitve sodelovanja na razpisu in pozivu)
(1) Na razpisu in pozivu Agencije ne morejo biti sofinancirane fizične ter pravne osebe in z njimi povezane osebe, opredeljene v 4. členu Zakona o Slovenskem filmskem centru, javni agenciji Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 77/10, 40/12 – ZUJF in 19/14 – odl. US in 63/16; v nadaljnjem besedilu: ZSFCJA), ki ob prijavi na razpis nimajo poravnanih vseh zapadlih finančnih in ostalih obveznosti do Agencije.
(2) Na razpisu in pozivu za sredstva Agencije ne morejo sodelovati osebe s projekti, namenjenimi marketingu in ekonomski propagandi.
(3) Prijavitelj, ki je pridobil proračunska sredstva s področja avdiovizualnih medijev, ki jih sofinancira Republika Slovenija, ne sme s sredstvi Agencije kriti istih stroškov, kot jih je kril s sredstvi, ki jih je pridobil na drugem razpisu ali pozivu s področja avdiovizualnih medijev, ki jih sofinancira Republika Slovenija.
(4) Agencija ne obravnava prijavljenih projektov ali programov prijavitelja, če projekt ali program ne izpolnjuje pogojev sofinanciranja po veljavni shemi državne pomoči, shemi državne pomoči AV ali veljavni shemi de minimis.
(ponovna prijava istega projekta na razpis)
(1) Ob drugi in vsaki naslednji prijavi istega projekta na razpis za sofinanciranje filmskih in avdiovizualnih dejavnosti iz 3. člena tega pravilnika, na katerega je že bil prijavljen, mora prijavitelj pisno obrazložiti in utemeljiti razloge za ponovno prijavo.
(2) Projekt, ki ga je Agencija že sofinancirala v enem od področij filmskih in avdiovizualnih dejavnosti iz 3. člena tega pravilnika, ne more biti ponovno sofinanciran z istega področja iste filmske oziroma avdiovizualne dejavnosti.
(razpisna vrednost sofinanciranja)
Z besedilom posameznega razpisa ali poziva se določita okvirna vrednost razpisanih sredstev in najvišji možni znesek sofinanciranega projekta ali programa, ki jih sofinancira agencija, ob upoštevanju omejitev ZSFCJA.
3. MERILA IN POGOJI ZA IZBOR FILMSKIH IN AVDIOVIZUALNIH DEJAVNOSTI
(1) Namen sofinanciranja razvoja scenarija je spodbujanje scenaristične ustvarjalnosti na področju celovečernega igranega in dokumentarnega filma ter animiranega filma ne glede na dolžino trajanja.
(2) Na razpisu za sofinanciranje razvoja scenarija lahko sodelujejo producenti, registrirani za dejavnosti produkcija filmov, videofilmov, televizijskih oddaj (J59.110), in fizične osebe, ki so glavni pisci prijavljenega scenarija.
(3) Prijavitelj projekta, ki prejme sredstva za sofinanciranje projekta razvoja scenarija, je dolžan prejeta sredstva prikazati v predračunu in finančnem načrtu projekta, prijavljenega na javni razpis za razvoj ali realizacijo filmskih projektov.
(4) Agencija sklenitve pogodbe za razvoj izbranega scenarija ne more pogojevati niti s prenosom kakršnihkoli pravic od avtorja ali producenta na Agencijo niti s spremembami predloženega sinopsisa, osnutka scenarija, načrta scenarija, scenarija ali zgodborisa pred njegovo prijavo na razpis za financiranje razvoja ali realizacije filmskih projektov.
(5) Razpis za razvoj scenarija ni namenjen sofinanciranju razvoja scenarijev srednje – in kratkometražnih filmov z izjemo animiranega filma.
(6) Projekt, ki je sofinanciran po razpisu iz drugega odstavka tega člena do zaključka razvoja scenarija po pogodbi, ne sme biti prijavljen na razpis za razvoj filmskega projekta ali na razpis za realizacijo filmskih projektov ter ne more biti financiran na razpisu za sofinanciranje avdiovizualnih projektov.
(merila za razvoj scenarija igranih filmov)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka prejšnjega člena prijavljene projekte razvoja scenarija igranih filmov po naslednjih merilih:
a) ocena sinopsisa in osnutka scenarija ali scenarija | 0‒80 točk |
od tega: | |
– univerzalnost in relevantnost teme, izvirnost ter razvojni potencial projekta | 0‒30 točk |
– struktura, ideja in prepričljivost zgodbe ter glavnih likov | 0‒35 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0‒15 točk |
b) ocena scenarista | 0‒20 točk |
(odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju) |
(merila za razvoj scenarija dokumentarnih filmov)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka 7. člena tega pravilnika prijavljene projekte razvoja scenarija dokumentarnih filmov po naslednjih merilih:
a) ocena pisnega in morebitnega slikovnega gradiva, iz katerega je razvidna vsebinska in estetska zasnova projekta oziroma sinopsisa in osnutka scenarija ali scenarija, če to omogočata narava teme in avtorski pristop | 0‒80 točk |
od tega: | |
– univerzalnost in relevantnost teme, izvirnost projekta | 0‒30 točk |
– razvidnost avtorskega stališča | 0‒30 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0‒20 točk |
b) ocena scenarista | 0‒20 točk |
(odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju) |
(merila za razvoj scenarija animiranih filmov)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka 7. člena tega pravilnika prijavljene projekte razvoja scenarija animiranih filmov po naslednjih merilih:
a) ocena sinopsisa in osnutka scenarija ali scenarija ali (osnutka) zgodborisa | 0‒45 točk |
od tega: | |
– univerzalnost in relevantnost teme | 0‒15 točk |
– izvirnost ideje pripovednega postopka | 0‒15 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0‒15 točk |
b) ocena likovne zasnove filma | 0‒35 točk |
od tega: | |
– izvirnost likovne zasnove in grafična karakterizacija likov | 0‒20 točk |
– pričakovana zahtevnost izvedbe | 0‒15 točk |
c) ocena scenarista | 0‒20 točk |
(odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju) |
(1) Posamezen projekt iz 8., 9. in 10. člena tega pravilnika je lahko ocenjen z največ 100 točkami.
(2) Z besedilom razpisa iz drugega odstavka 7. člena tega pravilnika se določi število točk, ki ga mora vsak prijavljeni projekt doseči, da ga pristojna strokovno programska komisija predlaga direktorju v sofinanciranje oziroma uvrsti na rezervno listo, ob upoštevanju razpoložljivih sredstev in zaporedja glede na število točk, ki jih je prejel posamezen projekt.
(razvoj filmskega projekta)
(1) Namen sofinanciranja razvoja filmskega projekta je spodbujanje scenaristične ustvarjalnosti in profesionalne izvedbe produkcijskih aktivnosti na področju igranega, dokumentarnega in animiranega filma.
(2) Na razpisu za sofinanciranje razvoja filmskega projekta lahko sodelujejo producenti, registrirani za dejavnosti produkcija filmov, videofilmov, televizijskih oddaj (J59.110).
(3) Producent, ki prejme sredstva za razvoj filmskega projekta, je dolžan prejeta sredstva prikazati v predračunu in finančnem načrtu projekta, prijavljenega na razpis za realizacijo filmskih projektov. Prijavitelj je dolžan sofinanciran projekt razvoja filmskega projekta, ki ga je sofinancirala Agencija, prijaviti na razpis za realizacijo filmskih projektov najkasneje v dveh letih od sklenitve pogodbe za sofinanciran projekt.
(4) Agencija izplačila sredstev za razvoj filmskega projekta ne more pogojevati niti s prenosom kakršnihkoli pravic od avtorjev ali producenta na Agencijo niti s spremembami predloženega scenarija ali druge dokumentacije projekta pred njegovo prijavo na razpis iz prejšnjega odstavka.
(5) Projekt, ki je sofinanciran po razpisu iz drugega odstavka tega člena do zaključka razvoja filmskega projekta po pogodbi, ne sme biti prijavljen na razpis za realizacijo filmskih projektov ter ne more biti financiran na razpisu za sofinanciranje avdiovizualnih projektov.
(merila za razvoj igranih filmskih projektov)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka prejšnjega člena prijavljene projekte razvoja igranih filmskih projektov po naslednjih merilih:
a) ocena scenarija | 0‒30 točk |
od tega: | |
– univerzalnost in relevantnost teme, izvirnost projekta | 0‒10 točk |
– struktura in prepričljivost zgodbe, karakterizacija glavnih likov, dialogi | 0‒10 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0‒10 točk |
b) ocena režiserja | 0‒15 točk |
(odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju) |
c) ocena producenta | 0‒15 točk |
od tega: | |
– odmevnost producentskega dela na avdiovizualnem področju v Republiki Sloveniji in tujini | 0‒10 točk |
– strokovna in finančna kredibilnost producenta glede na realizirane projekte | 0‒5 točk |
č) ocena okvirnega finančnega načrta za razvoj filma | 0‒10 točk |
od tega: | |
– utemeljenost finančnega načrta in predračuna | 0‒7 točk |
– prisotnost koproducentov oziroma drugih sofinancerjev | 0‒3 točk |
d) že odobrena sredstva za razvoj istega projekta podprograma Media pri programu Ustvarjalna Evropa | 30 točk |
(merila za razvoj dokumentarnih filmskih projektov)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka 12. člena tega pravilnika prijavljene projekte razvoja dokumentarnih filmskih projektov po naslednjih merilih:
a) ocena pisnega in morebitnega slikovnega gradiva, iz katerega sta razvidni vsebinska in estetska zasnova projekta oziroma scenarija, če to omogočata narava teme in avtorski pristop | 0‒30 točk |
od tega: | |
– univerzalnost in relevantnost teme, izvirnost projekta | 0‒10 točk |
– razvidnost avtorskega stališča | 0‒10 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0‒10 točk |
b) ocena režiserja | 0‒15 točk |
(odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju) |
c) ocena producenta | 0‒15 točk |
od tega: | |
– odmevnost producentskega dela na avdiovizualnem področju v Republiki Sloveniji in tujini | 0‒10 točk |
– strokovna in finančna kredibilnost producenta glede na realizirane projekte | 0‒5 točk |
č) ocena okvirnega finančnega načrta za razvoj filma | 0‒10 točk |
od tega: | |
– utemeljenost finančnega načrta in predračuna | 0‒7 točk |
– prisotnost koproducentov oziroma drugih sofinancerjev | 0‒3 točk |
d) že odobrena sredstva za razvoj istega projekta podprograma Media pri programu Ustvarjalna Evropa | 30 točk |
(merila za razvoj animiranih filmskih projektov)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka 12. člena tega pravilnika prijavljene projekte razvoja animiranih filmskih projektov po naslednjih merilih:
a) ocena scenarija ali (osnutka) zgodborisa | 0‒20 točk |
od tega: | |
– univerzalnost in relevantnost teme, izvirnost pripovednega postopka | 0‒10 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0‒10 točk |
b) ocena likovne zasnove filma | 0‒10 točk |
(izvirnost likovne zasnove, grafična karakterizacija likov, pričakovana zahtevnost izvedbe) |
c) ocena režiserja | 0‒10 točk |
(odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju) |
č) ocena glavnega animatorja | 0‒10 točk |
(odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju) |
d) ocena producenta | 0‒10 točk |
od tega: | |
– odmevnost producentskega dela na avdiovizualnem področju v Republiki Sloveniji in tujini | 0‒5 točk |
– strokovna in finančna kredibilnost producenta glede na realizirane projekte | 0‒5 točk |
e) ocena okvirnega finančnega za razvoj filma | 0‒10 točk |
od tega: | |
– utemeljenost finančnega načrta in predračuna | 0‒7 točk |
– prisotnost koproducentov oziroma drugih sofinancerjev | 0‒3 točk |
f) že odobrena sredstva za razvoj istega projekta podprograma Media pri programu Ustvarjalna Evropa | 30 točk |
(1) Posamezen projekt iz 13., 14. in 15. člena tega pravilnika je lahko ocenjen z največ 100 točkami.
(2) Z besedilom razpisa iz drugega odstavka 12. člena tega pravilnika se določi število točk, ki ga mora vsak prijavljeni projekt doseči, da ga pristojna strokovno programska komisija predlaga direktorju v sofinanciranje oziroma uvrsti na rezervno listo, ob upoštevanju razpoložljivih sredstev in zaporedja glede na število točk, ki jih je prejel posamezen projekt.
(3) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka pristojna strokovno programska komisija direktorju ne more predlagati v sofinanciranje projekta, ki pri merilu iz prve alineje točke č 13. in 14. člena tega pravilnika in prve alineje točke e 15. člena tega pravilnika ni dosegel vsaj 4 točk.
(4) Agencija lahko sofinancira prijavljen projekt, ki ima že odobrena sredstva za razvoj istega projekta podprograma Media pri programu Ustvarjalna Evropa, največ do zneska že odobrenih sredstev.
(realizacija filmskih projektov)
(1) Namen sofinanciranja realizacije filmskih projektov in manjšinskih koprodukcijskih projektov je omogočanje filmske ustvarjalnosti in profesionalne izvedbe produkcije celovečernih in kratkih igranih, celovečernih dokumentarnih ter celovečernih in kratkih animiranih filmskih projektov.
(2) Na razpisu za sofinanciranje realizacije filmskih projektov in manjšinskih koprodukcijskih projektov lahko sodelujejo producenti, registrirani za dejavnosti produkcija filmov, videofilmov, televizijskih oddaj (J59.110).
(3) Projekti, ki izpolnjujejo pogoje za sofinanciranje na razpisu za financiranje celovečernih prvencev, ne morejo sodelovati na razpisu za realizacijo filmov.
(merila za realizacijo igranega filmskega projekta)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka prejšnjega člena prijavljene projekte realizacije igranih filmskih projektov po naslednjih merilih:
a) ocena scenarija | 0‒30 točk |
od tega: | |
– univerzalnost, relevantnost in izvirnost teme | 0‒10 točk |
– struktura in dramaturški potencial scenarija, doslednost karakterizacije likov | 0‒10 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0‒10 točk |
b) ocena režiserja | 0‒30 točk |
od tega: | |
– odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju | 0‒20 točk |
– ocena režijskega koncepta | 0‒10 točk |
c) ocena producenta | 0‒20 točk |
od tega: | |
– odmevnost producentskega dela na avdiovizualnem področju v Republiki Sloveniji in tujini | 0‒10 točk |
– strokovna in finančna kredibilnost producenta glede na realizirane projekte | 0‒5 točk |
– prisotnost mednarodnega koproducenta, ki se izkazuje s sklenjeno pred/pogodbo | 0‒5 točk |
č) ocena finančnega načrta ter načrta promocije, distribucije in strategija za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji | 0‒20 točk |
od tega: | |
– utemeljenost finančnega načrta in predračuna glede na prijavljen scenarij | 0‒10 točk |
– delež zagotovljenega financiranja | 0‒5 točk |
– načrt promocije, distribucije in strategija za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji | 0‒5 točk |
(merila za realizacijo dokumentarnega filmskega projekta)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka 17. člena tega pravilnika prijavljene projekte realizacije dokumentarnih filmskih projektov po naslednjih merilih:
a) ocena pisnega in morebitnega slikovnega gradiva, iz katerega je razvidna vsebinska zasnova projekta oziroma scenarija, če to omogočata narava teme in avtorski pristop | 0‒30 točk |
od tega: | |
– univerzalnost in relevantnost teme | 0‒10 točk |
– izvirnost projekta, razvidnost avtorskega stališča | 0‒10 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0‒10 točk |
b) ocena režiserja | 0‒30 točk |
od tega: | |
– odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju | 0‒20 točk |
– ocena režijskega koncepta | 0‒10 točk |
c) ocena producenta | 0‒20 točk |
od tega: | |
– odmevnost producentskega dela na avdiovizualnem področju v Republiki Sloveniji in tujini | 0‒10 točk |
– strokovna in finančna kredibilnost producenta glede na realizirane projekte | 0‒5 točk |
– prisotnost mednarodnega koproducenta, ki se izkazuje s sklenjeno pred/pogodbo | 0‒5 točk |
č) ocena finančnega načrta ter načrta promocije, distribucije in strategije za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji | 0‒20 točk |
od tega: | |
– utemeljenost finančnega načrta in predračuna za realizacijo filma glede na prijavljen scenarij | 0‒10 točk |
– delež zagotovljenega financiranja | 0‒5 točk |
– načrt promocije, distribucije in strategija za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji | 0‒5 točk |
(merila za realizacijo animiranega filmskega projekta)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka 17. člena tega pravilnika prijavljene projekte realizacije animiranih filmskih projektov po naslednjih merilih:
a) ocena scenarija | 0‒20 točk |
od tega: | |
– univerzalnost in relevantnost teme | 0–8 točk |
– izvirnost projekta in pripovednega postopka | 0–8 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0–4 točk |
b) ocena likovne zasnove filma in (osnutka) zgodborisa | 0‒15 točk |
(izvirnost likovne zasnove, karakterizacija likov, estetske kakovosti, pričakovana zahtevnost izvedbe) |
c) ocena režiserja | 0‒15 točk |
od tega: | |
– odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju | 0‒10 točk |
– ocena režijskega koncepta | 0‒5 točk |
č) ocena glavnega animatorja | 0‒10 točk |
(odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju) |
d) ocena producenta | 0‒20 točk |
od tega: | |
– odmevnost producentskega dela na avdiovizualnem področju v Republiki Sloveniji in tujini | 0‒10 točk |
– strokovna in finančna kredibilnost producenta glede na realizirane projekte | 0‒5 točk |
– prisotnost mednarodnega koproducenta, ki se izkazuje s sklenjeno pred/pogodbo | 5 točk |
e) ocena finančnega načrta ter načrta promocije, distribucije in strategije za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji | 0‒20 točk |
od tega: | |
– ocena finančnega načrta in predračuna glede na prijavljen scenarij | 0‒10 točk |
– delež zagotovljenega financiranja | 0‒5 točk |
– načrt promocije, distribucije in strategija za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji | 0‒5 točk |
(merila za ocenjevanje realizacije manjšinskih koprodukcijskih projektov)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka 17. člena tega pravilnika prijavljene projekte manjšinskih koprodukcijskih projektov po naslednjih merilih:
a) ocena scenarija | 0‒30 točk |
od tega: | |
– univerzalnost, relevantnost in izvirnost teme | 0‒5 točk |
– struktura in prepričljivost zgodbe, doslednost karakterizacije likov, zasedba vlog | 0‒10 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0‒5 točk |
– navzočnost Slovenije, Slovencev, slovenskega jezika oziroma slovenske oziroma evropske kulture v scenariju | 0‒10 točk |
b) ocena režiserja | 0‒15 točk |
(odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem področju) |
c) angažiranost slovenskih soavtorjev, avtorjev prispevkov in igralske zasedbe filma | 0‒15 točk |
č) angažiranost tehničnih zmogljivosti v Republiki Sloveniji | 0‒15 točk |
od tega: | |
– snemanje (za 2 snemalna dni 1 točka) | 0‒10 točk |
– postprodukcija zvoka oziroma slike (za vsako 2,5 točki) | 0‒5 točk |
d) ocena glavnega producenta in slovenskega koproducenta | 0‒15 točk |
od tega: | |
– odmevnost dela glavnega producenta na avdiovizualnem področju (udeležba in dosežki na festivalih ter uspešnost pri gledalcih) | 0‒5 točk |
– odmevnost dela slovenskega producenta na avdiovizualnem področju v Republiki Sloveniji in tujini | 0‒5 točk |
– strokovna in finančna kredibilnost producenta glede na realizirane projekte | 0‒5 točk |
e) ocena finančnega načrta ter načrta promocije, distribucije in strategije za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji | 0‒10 točk |
– ocena finančnega načrta in predračuna za realizacijo filma glede na scenarij | 0‒3 točk |
– delež zagotovljenega financiranja | 0‒5 točk |
– načrt promocije, distribucije in strategija za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji | 0‒2 točk |
(1) Posamezen projekt iz 18., 19., 20. in 21. člena tega pravilnika je lahko ocenjen z največ 100 točkami.
(2) Z besedilom razpisa iz drugega odstavka 17. člena tega pravilnika se določi število točk, ki ga mora vsak prijavljeni projekt glede na predvideno dolžino trajanja oziroma zvrst doseči, da ga pristojna strokovno programska komisija predlaga direktorju v sofinanciranje oziroma uvrsti na rezervno listo, ob upoštevanju razpoložljivih sredstev in zaporedja glede na število točk, ki jih je prejel posamezen projekt.
(3) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka pristojna strokovno programska komisija direktorju ne more predlagati v sofinanciranje projekta, ki pri merilu točke a 18., 19. in 21. člena, pri merilu točk a in b 20. člena tega pravilnika ni dosegel vsaj 20 točk ter pri merilu iz prve alineje točke č 18. in 19. člena tega pravilnika in prve alineje točke e 20. člena tega pravilnika ni dosegel vsaj 6 točk.
(realizacija celovečernih prvencev)
(1) Namen sofinanciranja realizacije celovečernih prvencev je omogočanje realizacije filma režiserjem, ki še niso režirali celovečernega filma, so pa režirali vsaj eno avdiovizualno delo, ki je bilo javno predvajano.
(2) Na razpisu za sofinanciranje realizacije celovečernih prvencev lahko sodelujejo producenti, registrirani za dejavnosti produkcija filmov, videofilmov, televizijskih oddaj (J59.110).
(merila za ocenjevanje realizacije projektov celovečernih prvencev)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka 23. člena tega pravilnika prijavljene projekte po naslednjih merilih:
a) ocena scenarija | 0‒35 točk |
od tega: | |
– univerzalnost, relevantnost in izvirnost teme | 0‒10 točk |
– struktura in prepričljivost scenarija, karakterizacija likov, dialogi | 0‒15 točk |
– pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor | 0‒10 točk |
b) ocena režiserja | 0‒30 točk |
od tega: | |
– ustrezna univerzitetna izobrazba filmske smeri | 5 točk |
– odmevnost ustvarjalnega dela na avdiovizualnem ali drugem kulturnem področju | 0‒15 točk |
– ocena režijskega koncepta | 0‒10 točk |
(ta naj vključuje vizualno podobo filma, lahko pa tudi druge segmente, ki so za film specifični oziroma so dodana vrednost filma) |
c) ocena producenta | 0‒15 točk |
od tega: | |
– odmevnost producentskega dela na avdiovizualnem področju v Republiki Sloveniji in tujini | 0‒5 točk |
– strokovna in finančna kredibilnost producenta glede na realizirane projekte | 0‒5 točk |
– prisotnost mednarodnega koproducenta, ki se izkazuje s sklenjeno pred/pogodbo | 5 točk |
č) ocena finančnega načrta ter načrta promocije distribucije in strategije za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji | 0‒20 točk |
od tega: | |
– ocena finančnega načrta in predračuna glede na prijavljen scenarij | 0‒10 točk |
– delež zagotovljenega financiranja | 0‒5 točk |
– načrt promocije, distribucije in strategije za dosego ciljnega občinstva za film v Republiki Sloveniji | 0‒5 točk |
(1) Posamezen projekt iz prejšnjega člena je lahko ocenjen z največ 100 točkami.
(2) Z besedilom razpisa iz drugega odstavka 23. člena tega pravilnika se določi število točk, ki ga mora vsak prijavljeni projekt doseči, da ga pristojna strokovna komisija predlaga direktorju v sofinanciranje oziroma uvrsti na rezervno listo, ob upoštevanju razpoložljivih sredstev in zaporedja glede na število točk, ki jih je prejel posamezen projekt.
(3) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka pristojna strokovno programska komisija direktorju ne more predlagati v sofinanciranje projekta, ki pri merilu iz prve alineje točke č 24. člena tega pravilnika ni dosegel vsaj 4 točk.
(realizacija študijskih filmov in študijskih televizijskih del)
(1) Namen sofinanciranja realizacije študijskih filmov in študijskih televizijskih del je spodbujanje ustvarjalnosti študentov, ki se na visokošolski ravni pripravljajo za umetniške poklice na avdiovizualnem področju, in omogočanje rasti slovenske filmske kulture v celoti.
(2) Agencija pridobi predloge za oblikovanje programa realizacije študijskih filmov, študijskih televizijskih del in drugih umetniških avdiovizualnih del z razpisom, na katerem lahko sodelujejo visokošolske ustanove s sedežem v Republiki Sloveniji, ki pri izvajanju nacionalnega programa visokega šolstva na študijskem področju umetnost po klasifikaciji ISCED izobražujejo za umetniške poklice na področju filma in televizije.
(3) Agencija sofinancira realizacijo študijskih filmov in študijskih televizijskih del na podlagi vloge, ki mora vsebovati:
– dokazilo, da prijavitelj izvaja nacionalni program visokega šolstva na študijskem področju umetnost po klasifikaciji ISCED;
– dokazilo, da prijavitelj izvaja veljavni visokošolski študijski program za umetniške smeri s področja filma in televizije;
– dokazila, da visokošolski študijski program izvajajo visokošolski učitelji, habilitirani za ustrezna umetniška področja;
– opredelitev temeljnih ciljev programa oziroma splošnih in predmetno specifičnih kompetenc;
– navedbo podatkov o študentih in naslovih projektov;
– finančni načrt projektov;
– terminski načrt realizacije projektov.
(merila za realizacijo študentskih filmov in študentskih avdiovizualnih del)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka 26. člena tega pravilnika prijavljene projekte po naslednjih merilih:
a) predhodne reference prijavitelja kot nosilca visokošolskih študijskih programov za umetniške smeri s področja filma in televizije (festivalske reference in nagrade v preteklih sedmih letih) | 0‒40 točk |
b) ocena primernosti temeljnih ciljev programa za razvoj slovenskega avdiovizualnega prostora | 0‒30 točk |
c) ocena prispevka diplomantov visokošolskih študijskih programov prijavitelja za razvoj slovenske filmske kulture v celoti | 0‒30 točk |
(1) Posamezen projekt iz prejšnjega člena je lahko ocenjen z največ 100 točkami.
(2) Z besedilom razpisa iz drugega odstavka 26. člena tega pravilnika se določi število točk, ki ga mora vsak prijavljeni projekt doseči, da ga pristojna strokovna komisija predlaga direktorju v financiranje oziroma uvrsti na rezervno listo.
(realizacija avdiovizualnih projektov)
(1) Namen sofinanciranja realizacije avdiovizualnihprojektov je omogočanje ustvarjalnosti in profesionalne izvedbe slovenske avdiovizualne produkcije oziroma slovenskih avdiovizualnih del, namenjenih predvajanju v medijih.
(2) Na razpisu za sofinanciranje realizacije avdiovizualnih projektov lahko sodelujejo:
– pravne in fizične osebe, ki so registrirane za dejavnosti produkcije filmov, videofilmov, televizijskih oddaj (J59.110);
– izdajatelji vsebin, registrirani za produkcijo avdiovizualnih in/ali filmskih del, ne glede na način razširjanja.
(3) Prijavitelji, katerih projekti se bodo sofinancirali po tem pravilniku, morajo ob podpisu pogodbe predložiti izjavo o programski volji izdajatelja medija, ki je vpisan v razvid medijev.
(merila za ocenjevanje avdiovizualnih projektov)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis prijavljene avdiovizualne projekte:
a) ocena scenarija ali vsebinske zasnove projekta | 0‒50 točk |
od tega: | |
– pomen projekta za razvoj ustvarjanja slovenskih avdiovizualnih del | 0‒10 točk |
– pomen projekta za uveljavitev slovenske avdiovizualne produkcije doma in v tujini | 0‒10 točk |
– pomen projekta za razvoj slovenske kulture in slovenskega jezika | 0‒10 točk |
– izvirnost in inovativnost v rabi medija | 0‒10 točk |
– utemeljenost izvedbe projekta | 0‒10 točk |
b) ocena režiserja | 0‒30 točk |
od tega: | |
– odmevnost ustvarjalnega dela režiserja na avdiovizualnem področju | 0‒20 točk |
– ocena režijskega koncepta (kvaliteta, profesionalnost izvedbe, raznovrstnost, izvirnost, komunikativnost in aktualnost avtorjevega pristopa) | 0‒10 točk |
c) ocena producenta | 0‒20 točk |
od tega: | |
– odmevnost producentovega dela na avdiovizualnem področju | 0‒10 točk |
– strokovna in finančna kredibilnost glede na realizirane projekte | 0‒5 točk |
– ocena okvirnega finančnega načrta in predračuna za produkcijo avdiovizualnega dela | 0‒5 točk |
(1) Posamezen projekt iz prejšnjega člena je lahko ocenjen z največ 100 točkami.
(2) Z besedilom razpisa iz drugega odstavka 29. člena tega pravilnika se določi število točk, ki ga mora vsak prijavljeni projekt doseči, da ga pristojna strokovno programska komisija predlaga direktorju v sofinanciranje oziroma uvrsti na rezervno listo, ob upoštevanju razpoložljivih sredstev in zaporedja glede na število točk, ki jih je prejel posamezen projekt.
(3) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka pristojna strokovno programska komisija direktorju ne more predlagati v sofinanciranje projekta, ki pri merilu iz tretje alineje točke c 30. člena tega pravilnika ni dosegel vsaj 3 točke.
(digitalizacija slovenskih kinodvoran)
(1) Namen sofinanciranja digitalizacije slovenskih kinodvoran je distribucija kinematografskih filmov na način, ki bo omogočal javno predvajanje filmov na profesionalnih digitalnih avdiovizualnih sistemih oziroma nosilcih.
(2) Agencija pridobi predloge za sofinanciranje digitalizacije slovenskih kinodvoran z razpisom, na katerem lahko sodelujejo prijavitelji, ki so registrirani za kinematografsko dejavnost in le-to izvajajo na območju Republike Slovenije. Z razpisom se podrobneje določajo omejitve in tehnični parametri, v okviru katerih lahko prijavitelj kandidira na razpisu za digitalizacijo slovenskih kinodvoran.
(merila za ocenjevanje digitalizacije slovenskih kinodvoran)
Pristojna strokovno programska komisija za ocenjevanje predlogov projektov, prijavljenih na razpis iz drugega odstavka prejšnjega člena za sofinanciranje digitalizacije prikazovanja, oceni prijavljene projekte po naslednjih merilih:
a) ocena programskega delovanja kinematografa | 0‒25 točk |
od tega: | |
– večinska zastopanost slovenskih in evropskih filmov ter filmov tretjega sveta v koledarskem letu pred letom objave razpisa | 0‒20 točk |
– članstvo v Europa Cinemas | 5 točk |
b) merila uspešnosti delovanja, lokacijski potencial kina in regijska pokritost s kinematografsko dejavnostjo | 0‒25 točk |
od tega: | |
– število obiskovalcev (do 1000 obiskovalcev letno 2 točki, 1001‒3000 obiskovalcev letno 4 točke, 3001‒5000 obiskovalcev letno 6 točk, 5001‒7000 obiskovalcev letno 8 točk, nad 7000 obiskovalcev letno 10 točk) | 0‒10 točk |
– frekventnost lokacije kinematografa, ocena tržnega potenciala kina | 0‒5 točk |
– regijska pokritost s kinematografsko dejavnostjo; pomen za enakomeren razvoj kakovostne programske ponudbe na celotnem področju Republike Slovenije | 0‒10 točk |
c) merila pogojev za brezhibno delovanje digitalnega kina | 0‒25 točk |
od tega: | |
– ocena stanja obstoječe tehnične opreme kina in možnosti nadgraditve opreme za digitalizacijo | 0‒15 točk |
– ocena vzdrževanja infrastrukture kina | 0‒10 točk |
č) merila potrjenosti finančne konstrukcije projekta digitalizacije | 0‒25 točk |
od tega: | |
– pismo o nameri občine, usklajeno z NR-investicijskim programom občine, oziroma odločba ali pogodba z občino | 0‒10 točk |
– višina lastne investicije | 0‒15 točk |
(1) Posamezen projekt iz prejšnjega člena je lahko ocenjen z največ 100 točkami.
(2) Z besedilom razpisa iz drugega odstavka 32. člena tega pravilnika se določi število točk, ki ga mora vsak prijavljeni projekt doseči, da ga pristojna strokovna komisija predlaga direktorju v financiranje.
(sofinanciranje filmskih festivalov v Republiki Sloveniji)
(1) Namen sofinanciranja filmskih festivalov v Republiki Sloveniji je spodbujanje filmske kulture, filmske vzgoje ter omogočanje publiki, da se seznani s sodobnimi praksami domače in tuje filmske ustvarjalnosti.
(2) Na razpisu za sofinanciranje filmskih festivalov lahko sodelujejo pravne osebe ali samostojni podjetniki posamezniki, registrirani za opravljanje dejavnosti s področja filmske in video dejavnosti ali za organizacijo kulturnih ali drugih prireditev inkaterih ustanovitelj ali soustanovitelj ni Republika Slovenija.
(3) Razpis za sofinanciranje filmskih festivalov v Republiki Sloveniji ni namenjen sofinanciranju Festivala slovenskega filma.
(merila za ocenjevanje filmskih festivalov v Republiki Sloveniji)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka prejšnjega člena prijavljene projekte po naslednjih merilih:
a) ocena festivalskega delovanja prijavitelja za obdobje vsaj enega leta | 0‒40 točk |
od tega: | |
– iz naslovov prikazanih filmov ter navedbe obfestivalskih dogodkov razvidna kakovost dosedanjega festivalskega programa (tehnična raven izvedbe, zagotavljanje prevodov v slovenski jezik, kakovost organizacije posameznih dogodkov) | 0‒20 točk |
– iz števila predvajanj, števila gledalcev in izdanih publikacij razviden obseg dosedanjega festivalskega programa | 0‒10 točk |
– iz števila, obsega in kakovosti medijskih zapisov razvidna odmevnost dosedanje festivalske dejavnosti prijavitelja | 0‒10 točk |
b) ocena programskih usmeritev | 0‒20 točk |
od tega: | |
– strokovna utemeljenost programskih usmeritev | 0‒5 točk |
– zasnova programskih sklopov | 0‒5 točk |
– pričakovano število gostov | 0‒5 točk |
– združljivost programske usmeritve s programsko politiko Agencije | 0‒5 točk |
c) ocena načrtovanega števila prikazanih filmov, števila predstav in pričakovanega števila gledalcev | 0‒10 točk |
(upoštevajo se strokovna utemeljenost načrtovanega števila prikazanih filmov, načrtovanega števila projekcij in načrtovanega števila gledalcev) |
č) ocena dokazil o zagotovljenem financiranju prijaviteljeve festivalske dejavnosti | 0‒15 točk |
(upošteva se verodostojnost in uresničljivost dokazil) |
d) ocena finančnega načrta | 0‒15 točk |
od tega: | |
– ocena finančnega načrta in predračuna po posameznih postavkah | 0‒10 točk |
– delež zagotovljenega financiranja | 0‒5 točk |
(1) Posamezen projekt iz prejšnjega člena je lahko ocenjen z največ 100 točkami.
(2) Z besedilom razpisa iz drugega odstavka 35. člena tega pravilnika se določi število točk, ki ga mora vsak prijavljeni projekt doseči, da ga pristojna strokovno programska komisija predlaga direktorju v sofinanciranje oziroma uvrsti na rezervno listo, ob upoštevanju razpoložljivih sredstev in zaporedja glede na število točk, ki jih je prejel posamezen projekt.
(3) Z besedilom razpisa iz prejšnjega odstavka se lahko določi tudi najnižje število točk, ki jih mora doseči prijavljen projekt, da ga Agencija sofinancira v več zaporednih koledarskih leti.
(4) Ne glede na določbi drugega in tretjega odstavka tega člena pristojna strokovno programska komisija direktorju ne more predlagati v sofinanciranje projekta, ki pri merilu iz prve alineje točke d 36. člena tega pravilnika ni dosegel vsaj 6 točk.
(sofinanciranje kulturnovzgojnih filmskih programov in projektov v Republiki Sloveniji na področju vzgoje filmskega občinstva in izobraževanja filmskih delavcev)
(1) Namen sofinanciranja kulturnovzgojnih filmskih programov in projektov v Republiki Sloveniji je izobraževanje in vzgoja na področju filmske kulture in izvajanje filmskih vzgojnih programov in projektov.
(2) Na pozivu za sofinanciranje kulturnovzgojnih filmskih programov v Republiki Sloveniji iz 39. člena tega pravilnika lahko sodelujejo pravne in fizične osebe, registrirane za opravljanje kulturno-umetniških dejavnosti ter posredovanje kulturnih dobrin v Republiki Sloveniji, katerih ustanovitelj ali soustanovitelj ni Republika Slovenija oziroma lokalna skupnost.
(3) Na razpisu za sofinanciranje kulturnovzgojnih filmskih projektov v Republiki Sloveniji iz 40. člena tega pravilnika lahko sodelujejo pravne in fizične osebe, registrirane za opravljanje kulturno-umetniških dejavnosti ter posredovanje kulturnih dobrin v Republiki Sloveniji, katerih ustanovitelj ali soustanovitelj ni Republika Slovenija.
(pogoji za upravičenost sofinanciranja kulturnovzgojnih filmskih programov prijavitelja)
(1) Pristojna strokovno programska komisija presoja na poziv iz drugega odstavka prejšnjega člena upravičenost sofinanciranja kulturnovzgojnih filmskih programov prijaviteljev po naslednjih kriterijih:
– kontinuiranost delovanja prijaviteljev, ki delujejo na področju vzgoje filmskega občinstva z dokazano večjo odzivnostjo udeležencev izvedenih filmskovzgojnih projektov ali programov (najmanj 10.000 obiskovalcev na filmskovzgojnih projektih prijavitelja letno);
– kontinuirano delovanje prijaviteljev, ki delujejo na področju dvigovanja ravni filmske pismenosti (filmske delavnice, filmske šole, izobraževanje pedagogov/vzgojiteljev filmske vzgoje), ki imajo najmanj 30 udeležencev na posamezen vzgojno-izobraževalni projekt letno.
(2) Z besedilom poziva iz drugega odstavka prejšnjega člena se določi najvišji možni znesek sofinanciranja, čas trajanja sofinanciranja posameznega programa ter morebitne dodatne kriterije, po katerih se presoja upravičenost sofinanciranja kulturnovzgojnih filmskih programov prijavitelja.
(merila za sofinanciranje kulturnovzgojnih filmskih projektov)
Pristojna strokovno programska komisija oceni upravičenost sofinanciranja na razpis prijavljenega projekta po naslednjih merilih:
– kontinuiranost prijavljenega projekta, ki se neprekinjeno izvaja že najmanj tri leta | 0‒20 točk |
– sistematičnost projekta, ki je nadgrajen s pedagoškimi vsebinami, strukturiranimi glede na starostno stopnjo obiskovalcev ali udeležencev, ki jim je projekt namenjen | 0‒20 točk |
– pomen projekta za regijo, kjer se projekt izvaja | 0‒20 točk |
– povezanost izvajalcev filmskovzgojnega projekta z izvajalci vzgojno-izobraževalnih programov in vključenost projekta filmske vzgoje na vse stopnje vzgojno-izobraževalnega sistema | 0‒20 točk |
– strokovne reference izvajalcev prijavljenega projekta | 0‒20 točk |
(1) Posamezen projekt iz prejšnjega člena je lahko ocenjen z največ 100 točkami.
(2) Z besedilom razpisa iz tretjega odstavka 38. člena tega pravilnika se določi najmanjše število točk, ki ga mora vsak prijavljeni projekt doseči, da ga pristojna strokovno programska komisija predlaga direktorju v sofinanciranje oziroma uvrsti na rezervno listo, ob upoštevanju razpoložljivih sredstev in zaporedja glede na število točk, ki jih je prejel posamezen projekt.
(sofinanciranje programov organizirane filmske stroke)
(1) Agencija sodeluje s stanovskimi nevladnimi organizacijami na področju filmskih in avdiovizualnih dejavnosti ter spodbuja razvoj filmske in avdiovizualne kulture tudi tako, da spodbuja programe stanovskih organizacij in skrbi za afirmacijo stroke.
(2) Na razpisu za sofinanciranje programov organizirane filmske stroke lahko sodelujejo stanovske, nevladne pravne osebe, ki delujejo na področju avdiovizualne, filmske in kinematografske dejavnosti.
(merila in kriteriji za sofinanciranje programov organizirane filmske stroke)
Pristojna strokovno programska komisija oceni in ovrednoti na razpis iz drugega odstavka prejšnjega člena tega pravilnika prijavljene projekte po naslednjih merilih:
a) vsebina programa | 0‒40 točk |
od tega: | |
– kakovost in pomen prijavljenega vsebinskega koncepta programa za razvoj posameznega strokovnega poklica ali več strokovnih poklicev | 0‒20 točk |
– načrtovana odzivnost oziroma odmevnost programa | 0‒10 točk |
– terminski načrt izvedbe programa | 0‒10 točk |
b) dejavnost prijavitelja v zadnjih treh koledarskih letih pred letom prijave na razpis | 0‒20 točk |
od tega: | |
– reference glede na dosedanji program, medijski odzivi | 0‒10 točk |
– število udeležencev na doslej izvajanih programov | 0‒10 točk |
c) reference in strokovna kredibilnosti prijavitelja | 0‒40 točk |
od tega: | |
– obseg in struktura članstva | 0‒15 točk |
– finančna kredibilnost, solventnost prijavitelja | 0‒10 točk |
– utemeljenost finančnega načrta prijavljenega programa in dejavnosti | 0‒15 točk |
(1) Posamezen projekt iz prejšnjega člena je lahko ocenjen z največ 100 točkami.
(2) Z besedilom razpisa iz drugega odstavka 42. člena tega pravilnika se določi število točk, ki ga mora vsak prijavljeni projekt doseči, da ga pristojna strokovno programska komisija predlaga direktorju v sofinanciranje oziroma uvrsti na rezervno listo, ob upoštevanju razpoložljivih sredstev in zaporedja glede na število točk, ki jih je prejel posamezen projekt.
(3) Z besedilom razpisa iz prejšnjega odstavka se lahko določi tudi najnižje število točk, ki jih mora doseči prijavljen projekt, da ga Agencija sofinancira v več zaporednih koledarskih letih.
(sofinanciranje strokovnega izobraževanja in usposabljanja soavtorjev, avtorjev prispevkov, producentov, izvajalcev in drugih strokovnjakov s področja dela Agencije v tujini)
(1) Namen sofinanciranja izobraževanja in usposabljanja soavtorjev, avtorjev prispevkov, producentov, izvajalcev in drugih strokovnjakov s področja dela Agencije je omogočanje pridobivanja aktualnih znanj s področja dela Agencije in s tem zagotavljanje večje konkurenčnosti slovenskega filmskega in avdiovizualnega ustvarjanja, spodbujanje izmenjave znanja in izkušenj tudi na mednarodni ravni ter hkrati sodelovanje in krepitev mreže obstoječih in bodočih filmskih in avdiovizualnih strokovnjakov.
(2) Na pozivu za sofinanciranje izobraževanja in usposabljanja soavtorjev, avtorjev prispevkov, producentov, izvajalcev in drugih strokovnjakov s področja dela Agencije lahko sodelujejo samostojni kulturni ustvarjalci ter člani strokovnih društev s področja delovanja Agencije.
(pogoji sofinanciranja strokovnega izobraževanja in usposabljanja soavtorjev, avtorjev prispevkov, producentov, izvajalcev in drugih strokovnjakov s področja dela Agencije v tujini)
Pristojna strokovno programska komisija presodi na poziv iz drugega odstavka prejšnjega člena izpolnjevanje naslednjih pogojev:
– prijavitelj deluje ali ustvarja na področju delovanja Agencije;
– izkazano potrdilo o sprejemu na strokovno izobraževanje ali usposabljanje v tujini s področja delovanja Agencije;
– izobraževanje oziroma usposabljanje ne traja v celoti več kot 21 dni.
Z besedilom poziva iz drugega odstavka prejšnjega člena se določi najvišji možni znesek sofinanciranja.
(sofinanciranje promocije slovenskih filmov v tujini)
(1) Namen sofinanciranja promocije slovenskih filmov v tujini je povečanje prepoznavnosti slovenske kinematografije v mednarodnem prostoru.
(2) Na pozivu za sofinanciranje promocije slovenskih filmov v tujini lahko sodelujejo producenti, katerih filmi so bili sofinancirani iz sredstev Agencije.
(pogoji sofinanciranja promocije slovenskih filmov v tujini)
(1) Pristojna strokovno programska komisija ovrednoti na poziv iz drugega odstavka prejšnjega člena izpolnjevanje naslednjih pogojev:
– film je dobil uradno vabilo za tekmovalni program mednarodnega filmskega festivala svetovnih premier, mednarodnega filmskega festivala nacionalnih premier ali kateregakoli programa mednarodnega festivala svetovnih premier;
– film po tem pozivu še ni prejel sredstev za promocijo in predstavitev na mednarodnih festivalih v tujini oziroma jih je prejel zgolj za predstavitev na filmskem festivalu svetovnih premier;
– izkazano potrdilo, da je na festival povabljen režiser ter morebiti tudi soavtorji po zakonu, ki ureja avtorsko pravico, ter producent filma.
(2) Z besedilom poziva iz drugega odstavka prejšnjega člena se določi najvišji možni znesek sofinanciranja.
4. POSTOPEK IZBORA PROJEKTOV
(potek postopka izbora projektov)
Razpisi in pozivi se izvajajo po naslednjih fazah:
a. uvedba postopka:
– priprava podlag za sprejem sklepa o začetku postopka;
– sprejem sklepa o začetku postopka;
– objava poziva ali razpisa;
b. priprava vlog za obravnavo ter zavržbe:
– evidentiranje prispelih vlog;
– odpiranje vlog;
– pozivanje na dopolnitev nepopolnih vlog in dopolnjevanje le-teh;
– izdaja posamičnih sklepov o zavržbi nepopolnih in nepravočasnih vlog ter vlog, ki jih niso vložile upravičene osebe;
c. ocenjevanje in vrednotenje vlog:
– ocenjevanje in vrednotenje ustreznih vlog;
– oblikovanje končnega predloga strokovno programske komisije;
d. izbor projektov oziroma programov:
– izdaja posamičnih odločb o odobritvi ali zavrnitvi sofinanciranja projekta.
Direktor Agencije sprejme sklep o začetku postopka poziva ali razpisa za izbiro projektov filmskih in avdiovizualnih dejavnosti iz 3. člena tega pravilnika, s katerim določi:
– razpisno področje in cilje poziva ali razpisa;
– postopek;
– okvirno vrednost razpisanih sredstev;
– datum objave;
– enega ali več pristojnih uslužbencev za izvedbo poziva ali razpisa;
– besedilo poziva ali razpisa.
(1) Besedilo poziva ali razpisa se objavi na spletnem mestu Agencije, v Uradnem listu Republike Slovenije pa se objavi informacija o razpisu.
(2) Besedilo poziva ali razpisa mora vsebovati najmanj podatke, določene z zakonom, ki ureja uresničevanje interesa za kulturo.
(3) V času trajanja poziva ali razpisa mora biti dokumentacija poziva oziroma razpisa vsem zainteresiranim dosegljiva na spletnem mestu in sedežu Agencije.
(sprejemanje in evidentiranje vlog)
(1) Vloge se lahko oddajo na sedežu Agencije, pošljejo po pošti, preko osebe, ki opravlja posredovanje vlog kot svojo dejavnost, ali preko elektronske prijavnice v okviru sistema za elektronsko prijavo, če je tako določeno z besedilom poziva ali razpisa.
(2) Vsaka prispela vloga in njene morebitne dopolnitve se evidentirajo kot ena zadeva.
(3) Uradna oseba Agencije, ki sprejema vloge, prispele na razpis ali poziv, na vsaki vlogi jasno označi datum prejema. Na enak način evidentira tudi vsako dopolnitev oziroma spremembo vloge.
(odpiranje vlog, prispelih na poziv)
(1) Vloge, prispele na poziv, odpira uslužbenec, pristojen za razpisno področje, po vrstnem redu prispetja vlog. Če pristojni uslužbenec ugotovi, da je vloga formalno nepopolna, mora prijavitelja pisno pozvati, da jo dopolni v petih dneh od prejema poziva k dopolnitvi. Poziv k dopolnitvi se lahko sporoči tudi v elektronski obliki na naslov, ki ga je v skladu z besedilom poziva prijavitelja navedla v vlogi. V pozivu k dopolnitvi je treba prijavitelja opozoriti, da se bo vrstni red prispetja posamezne vloge, ki se upošteva pri določitvi vrstnega reda za uvrstitev vloge v nadaljnjo obravnavo ocenjevanja in vrednotenja vlog, določil, ko bo vloga popolna, ter da bo vloga s sklepom zavržena kot nepopolna, če v zahtevanem roku ne bo v celoti dopolnjena.
(2) Pristojni uslužbenec predloži vloge, za katere je ugotovil, da so pravočasne, popolne in da so jih podale upravičene osebe, pristojni strokovni komisiji v nadaljnjo obravnavo.
(3) O pravočasnih in popolnih vlogah, ki so jih poslale upravičene osebe, pristojni uslužbenec za strokovno komisijo pripravi poročilo, ki vsebuje:
– seznam prispelih vlog po vrstnem redu prispetja z navedbo šifre vloge,
– nazive oziroma imena prijaviteljev,
– naslov programov oziroma projektov in
– kratek povzetek za vsako vlogo z opisom vsebine programa oziroma projekta, ki je predmet vloge.
(odpiranje vlog, prispelih na razpis)
(1) Vloge, prispele na razpis, odpre komisija za odpiranje vlog, ki jo izmed zaposlenih na Agenciji imenuje direktor Agencije. Odpiranju sme prisostvovati predstavnik prijavitelja, ki kandidira na razpisu. Komisijo sestavljajo najmanj trije člani.
(2) O odpiranju vlog se piše zapisnik, ki vsebuje najmanj naslednje podatke:
– naziv in sedež Agencije;
– datum in čas začetka ter konca odpiranja vlog;
– imena navzočih ter odsotnih članov komisije;
– imena navzočih oseb, ki kandidirajo na razpisu, oziroma njihovih predstavnikov;
– seznam prispelih vlog z navedbo šifre vloge, nazivom oziroma imenom prijavitelja in naslovom projekta;
– ugotovitve o pravočasnosti in popolnosti prispelih vlog ter o upravičenosti oseb, ki so vloge podale.
(3) Komisija za odpiranje vlog pripravi za vse popolne in pravočasne vloge upravičenih oseb (v nadaljnjem besedilu: ustrezne vloge) skupno poročilo, ki mora vsebovati šifro vloge, podatke o prijavitelju in naslov projekta.
(4) Na podlagi ugotovitve iz zapisnika iz drugega odstavka tega člena, da je pravočasna vloga upravičene osebe formalno nepopolna, pristojni uslužbenec Agencije pozove prijavitelja, da jo dopolni v petih (5) dneh od prejema poziva k dopolnitvi. Po izteku roka za dopolnitev komisija za odpiranje vlog sestavi zapisnik, ki vsebuje seznam formalno nepopolnih vlog z navedbo šifre vloge, nazivom oziroma imenom prijavitelja in naslovom projekta ter ugotovitve, ali so formalno nepopolne vloge pravočasno in v celoti dopolnjene. Komisija za odpiranje vlog pripravi poročilo o vlogah, ki so bile pravočasno in v celoti dopolnjene. Poročilo mora vsebovati podatke, določene v prejšnjem odstavku.
(1) Na podlagi ugotovitev pristojnega uslužbenca iz 53. člena tega pravilnika oziroma zapisnika o odpiranju oziroma dopolnjevanju vlog iz prejšnjega člena direktor Agencije s posamičnim sklepom zavrže vlogo, ki ni pravočasna ali popolna ali ki je ni vložila upravičena oseba.
(2) Vloga, prispela na poziv ali razpis, je pravočasna, če je prispela v roku, določenem v besedilu poziva ali razpisa.
(3) Vloga je popolna, če vsebuje vse obvezne sestavine, ki jih določa besedilo poziva ali razpisa. Za popolno se šteje tudi nepopolna vloga, ki jo je prijavitelj v celoti dopolnila v petih (5) dneh od prejema poziva k dopolnitvi. Vloga se šteje za popolno tudi v primeru, da se je prijavitelj na isti razpis prijavil z več projekti in je samo eni od vlog priložil vse obvezne sestavine.
(4) Upravičena oseba je tista oseba, katere vloga izpolnjuje pogoje, določene v besedilu razpisa ali poziva. Izpolnjevanje pogojev se ugotavlja na podlagi obveznih dokazil, vloge prijavitelja ter podatkov, pridobljenih iz uradnih evidenc.
(ocenjevanje in vrednotenje)
(1) Ocenjevanje in vrednotenje vseh pravočasnih in popolnih vlog upravičenih oseb izvede pristojna strokovno programska komisija.
(2) Vloge, prispele na poziv, se obravnavajo po vrstnem redu njihovega prispetja. Vrstni red prispetja posamezne vloge se določi, ko je vloga popolna.
(3) Pristojna strokovno programska komisija oceni oziroma ovrednoti prijavljene projekte po merilih oziroma pogojih, določenih s tem pravilnikom.
(4) Scenarist, režiser in producent igranih, dokumentarnih filmskih projektov ter scenarist, režiser, glavni animator in producent animiranih filmskih projektov, prijavljenih na javne razpise iz 13., 14., 15., 18., 19., 20. in 23. člena tega pravilnika, imajo pred ocenitvijo pravico do predstavitve prijavljenega projekta. Pravico do predstavitve imata tudi slovenski producent in režiser filmskega projekta iz 21. člena tega pravilnika.
(5) Predstavitev realizacije celovečernih filmskih projektov in celovečernih prvencev lahko traja največ 45 minut, predstavitev realizacije kratkih filmskih projektov, manjšinskih koprodukcij ter razvoja filmskih projektov ne glede zvrst pa največ 15 minut. Zahtevo po predstavitvi mora predlagatelj navesti že v vlogi. Predstavitev projekta lahko predlaga tudi direktor Agencije. Na predstavitvi morata biti obvezno navzoča direktor Agencije oziroma z njegove strani pooblaščena oseba ter oseba, pristojna za izvedbo razpisa.
(poročilo strokovno programske komisije)
(1) Na podlagi ocene projektov pristojna strokovno programska komisija pripravi direktorju Agencije poročilo, ki mora vsebovati:
– šifro vloge;
– podatke o prijavitelju;
– naslov projekta, navedenega v vlogi;
– mnenje in obrazložene ocene projektov, prijavljenih na razpis;
– predlog, kateri projekti naj se sofinancirajo, in kateri naj se zavrnejo;
– utemeljen predlog o višini sofinanciranja projekta (glede na finančni načrt in predračun projekta, upoštevajoč izvedljivost projekta), ki ne sme biti nižji kot 80 odstotkov zaprošenega zneska iz vloge prijavitelja;
– vsebinska utemeljitev oblikovanega predloga programa za financiranje.
(2) Poročilo iz prejšnjega odstavka lahko vsebuje tudi po prednostnem redu razvrščeno rezervno listo projektov ustreznih vlog, ki lahko postanejo predmet sofinanciranja v primeru sprostitve ali povečanja proračunskih sredstev.
(1) Na podlagi poročila pristojne strokovno programske komisije iz prejšnjega člena direktor izda o vsaki ustrezni vlogi, prispeli na razpis ali poziv, posamično odločbo, s katero odloči o odobritvi ter višini sofinanciranja ali o zavrnitvi sofinanciranja posameznega projekta oziroma programa.
(2) Če se direktor ne strinja z mnenji in ocenami posamezne strokovno programske komisije o sofinanciranju projektov ali programov, lahko sprejme odločitev, ki ne sledi mnenjem in ocenam strokovno programskih komisij Agencije. V tem primeru mora pri odločitvi slediti zastavljenim ciljem in nalogam agencije v letnem programu dela agencije ter pričakovanim rezultatom agencije v posameznem letu v skladu s strateškimi dokumenti agencije.
(3) Če se direktor ne strinja z utemeljitvijo strokovno programske komisije glede višine sofinanciranja posameznega projekta ali programa, lahko z odločbo iz prvega odstavka tega člena sprejme drugačno odločitev o višini sofinanciranja, kadar presodi, da projekt s predlagano višino sofinanciranja ni izvedljiv, oziroma je izvedljiv z nižjim zneskom sofinanciranja.
(4) V primeru iz prejšnjih dveh odstavkov mora direktor razloge za takšno svojo odločitev obrazložiti. Obrazložitev mora direktor nemudoma posredovati svetu Agencije, ki mora na prvi naslednji seji o tem sprejeti mnenje. Posredovanje obrazložitve razlogov iz prejšnjega stavka ne zadrži odločitve direktorja.
(5) V primeru sprostitve ali povečanja proračunskih sredstev lahko direktor izda novo odločbo, s katero se na podlagi rezervne liste iz drugega odstavka prejšnjega člena odobri financiranje že zavrnjenega projekta ali programa. Z novo odločbo se odpravi in nadomesti prejšnja odločba o odobritvi ali o zavrnitvi sofinanciranja. Direktor pri odločitvi, kateri projekt z rezervne liste uvrsti v sofinanciranje, upošteva razpoložljiva sredstva in programsko ustreznost projekta.
(1) Zoper odločbo Agencije ima prijavitelj pravico do pritožbe v roku 15. dni od dneva njene vročitve. O pritožbi odloča ministrstvo, pristojno za kulturo.
(2) Pritožba se vloži pisno ali ustno na zapisnik pri Agenciji. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb s prijavitelji izbranih projektov za sofinanciranje.
(3) Predmet pritožbe ne morejo biti merila za ocenjevanje vlog in pogoji razpisa.
5. UREDITEV MEDSEBOJNIH RAZMERIJ S POGODBO
(1) Odločbe o odobritvi iz prvega odstavka 58. člena so podlaga za sklepanje pogodb o sofinanciranju kulturnih programov in kulturnih projektov.
(2) V izreku odločbe mora biti naveden tudi rok, v katerem mora prijavitelj Agenciji posredovati prilagojen finančni načrt, predračun in terminski načrt projekta ali programa, ki mora biti skladen z odobreno višino sofinanciranja prijavljenega projekta ali programa, pri čemer skupna finančna vrednost projekta ali programa ne sme biti nižja od prijavljene skupne finančne vrednosti projekta ali programa za več, kot znaša znižanje vrednosti prijavljenega projekta ali programa glede na zaprošeni znesek sofinanciranja iz vloge prijavitelja, razen v primeru iz petega odstavka 58. člena tega pravilnika.
(3) Če prijavitelj v roku iz prejšnjega odstavka Agenciji ne preloži dokumentacije iz prejšnjega odstavka, se šteje, da je odstopil od sofinanciranja projekta in da je Agencija prosta obveznosti, ki bi zanjo izhajale iz odločbe o sofinanciranju.
(4) Po prejemu dokumentacije iz prejšnjega odstavka Agencija pozove prijavitelja k podpisu pogodbe.
(5) Prijavitelj mora podpisano pogodbo vrniti v roku, določenem v pozivu, sicer se šteje, da je odstopil od sofinanciranja projekta z javnimi sredstvi, da pogodba ni sklenjena in da je Agencija prosta obveznosti, ki bi zanjo izhajale iz odločbe o sofinanciranju. Rok za podpis pogodbe se lahko podaljša, če prijavitelj Agenciji pisno sporoči objektivne razloge za podaljšanje, vendar ne več kot za 30 dni.
(1) Pogodba mora vsebovati naslednje sestavine:
1. pogodbene stranke (naziv oziroma ime, naslov, davčna številka, številka transakcijskega računa in zastopnika izvajalca);
2. predmet pogodbe;
3. kateri namen in cilji pogodbe sestavljajo javni interes, kot je splošno opredeljen v predpisu oziroma nacionalnem programu za kulturo;
4. cilje, ki bodo realizirani v obdobju sklenitve pogodbe zaradi uresničitve namena pogodbe, roke, v katerih morajo biti cilji doseženi, in kriterije za spremljanje njihovega uresničevanja;
5. trajanje pogodbe;
6. obseg, roke in način zagotavljanja sredstev Agencije;
7. vrednost projekta in višino od Agencije dodeljenih sredstev;
8. terminski plan porabe sredstev;
9. rok, do katerega lahko izbran prijavitelj črpa proračunska sredstva;
10. zahtevana dokazila za izplačilo dodeljenih sredstev;
11. skrbnike pogodb vseh pogodbenih strank;
12. določbo o obveznosti poročanja o izvedbi projekta ali programa, obveznosti poročila o poteku in rezultatih porabe dodeljenih sredstev oziroma najmanj zaključnega poročila;
13. določbo, da mora izbrani prijavitelj sproti obveščati Agencijo o spremembah, ki lahko vplivajo na izpolnitev pogodbenih obveznosti;
14. določbo o dolžnosti sodelovanja izbranega prijavitelja (izbran prijavitelj se je dolžan odzivati na poziv Agencije po posredovanju dokumentacije in pojasnilih, vezanih na izvedbo projekta ali programa);
15. pravico Agencije, da spremlja in nadzira izvajanje pogodbe ter namensko porabo proračunskih sredstev;
16. določbo o obveznosti producenta, da arhivira projektno obračunsko dokumentacijo za čas, določen v pogodbi (vendar ne manj kot 5 let);
17. določbo o urejenosti avtorskih in sorodnih pravic na filmu – o prenosu materialnih avtorskih pravic na producenta;
18. določbo, da mora izbran prijavitelj ob nenamenski porabi dodeljenih sredstev ali ob neizpolnitvi predmeta pogodbe že izplačana sredstva vrniti Agenciji, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi;
19. določbo o sankcijah zaradi neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti (odstop od pogodbe, vračilo že prejetih sredstev, pogodbena kazen);
20. pri sofinanciranih projektih iz tretje, četrte in pete točke drugega odstavka 3. člena tega pravilnika, določbe o sofinanciranju izvedbe promocije in distribucije filma v slovenskih kinematografih, vključno z določbo glede obveznosti producenta, da zagotovi udeležbo filma na Festivalu slovenskega filma in poskrbi za predajo filmskega materiala Arhivu Republike Slovenije v skladu z določili pogodbe o sofinanciranju;
21. določbo o obveznosti in o načinu obveščanja javnosti, da predmet pogodbe sofinancira Agencija in
22. podpis in datum podpisa pogodbenih strank.
(2) Glede na posebnosti predmeta pogodbe lahko pogodba vsebuje tudi druge sestavine.
(nižja ali višja poraba finančnih sredstev)
(1) Prijavitelju, ki za izplačilo posamezne tranše predloži dokumentacijo, ki izkazuje manjšo porabo sredstev od predvidene po pogodbi, Agencija izplača le toliko sredstev, za kolikor izkazuje upravičeno porabo.
(2) Agencija lahko izplača izbranemu prijavitelju le toliko sredstev, za kolikor je izkazal upravičenih stroškov, nastalih pri aktivnostih, ki so v neposredni zvezi s sofinanciranim projektom ali programom po pogodbi.
(3) Upravičeni stroški, ki jih Agencija na podlagi sklenjene pogodbe sofinancira, so določeni s pravilnikom, ki določa upravičene stroške.
(odstopanje od vrednosti posamezne postavke predračuna)
(1) Vrednosti posameznih postavk znotraj posameznih sklopov predračuna lahko izbrani prijavitelji projektov ali programov spreminjajo.
(2) Če je odstopanje po posameznem sklopu predračuna večje od 30 odstotkov, vendar se bo kompenziralo v okviru predračunske vrednosti, mora producent o tem obvestiti Agencijo.
(3) Ne glede na določbi prvega in drugega odstavka tega člena producent po sklenitvi pogodbe iz 61. člena tega pravilnika z Agencijo za honorarje soavtorjev po zakonu, ki ureja avtorsko in sorodne pravice, ne sme izplačati nižjega zneska, kot ga je navedel v predračunu prijave na razpis, razen če se soavtorji sofinanciranega projekta po pregledu odobrene višine sofinanciranja s tem strinjamo.
(spremljanje in spremembe pogodb)
(1) Skrbniki pogodb so odgovorni za spremljanje izpolnjevanja pogodbenih obveznosti in namensko porabo sredstev.
(2) Prijavitelj sofinanciranega projekta ali programa je dolžan v osmih dneh obvestiti Agencijo o spremembah, ki utegnejo vplivati na izpolnitev njegovih obveznosti, določenih v pogodbi. Na podlagi obvestila lahko Agencija sklene z izbranim prijaviteljem projekta ali programa dodatek k pogodbi ali odstopi od pogodbe in zahteva vrnitev že izplačanih sredstev s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi.
(3) V primeru nastopa okoliščin iz prejšnjega člena je izbrani prijavitelj projekta ali programa dolžan ukreniti vse, kar je v njegovih močeh, da omeji škodljive posledice.
(4) Agencija ima pravico in dolžnost, da izvedbo projekta v vseh fazah vsebinsko in finančno nadzira.
(1) Agencija lahko odstopi od pogodbe, če prijavitelj sofinanciranega projekta ali programa:
– ni porabil sredstev skladno z namenom, določenim v pogodbi;
– ne izpolnjuje svojih pogodbenih obveznosti;
– ne obvesti Agencije o razlogih prekinitve, spremembe in nemotenega poteka izvajanja financiranega projekta ali programa;
– dodeljena sredstva uporablja negospodarno, nepregledno oziroma v nasprotju z namensko porabo sredstev, določeno s predračunom sofinanciranega projekta ali programa;
– Agenciji predloži obračunsko dokumentacijo, ki vsebinsko ne ustreza finančnemu načrtu projekta ali programa, razen če je Agencija k spremembi finančnega načrta dala pisno soglasje;
– ni zagotovil sredstev za projekt ali program, ki bi jih moral zagotoviti izbrani prijavitelj projekta ali programa, oziroma plačilo stroškov projekta ne poteka v skladu s predloženo obračunsko dokumentacijo;
– ni končal projekta ali programa v roku, dogovorjenim s to pogodbo, in se pogodbene stranke pred iztekom roka niso dogovorile drugače;
– v drugih primerih, kot to določa pogodba o financiranju projekta (neporavnane obveznosti zaradi sklepa komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom ter da prejemnik ob sklenitvi pogodbe ni dal pravih podatkov oziroma je dal zavajajoče in drugih s pogodbo določenih primerih).
(2) Če Agencija odstopi od pogodbe iz razlogov, navedenih v prejšnjem odstavku tega člena, mora izbrani prijavitelj Agenciji vrniti že izplačana sredstva, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila.
(nadaljevanje projekta z drugim izvajalcem)
Če Agencija prekine pogodbo o sofinanciranju projektov iz 17. in 23. člena tega pravilnika z izbranim prijaviteljem projekta iz razlogov, navedenih v 65. členu tega pravilnika, in ob tem oceni, da je glede na fazo realizacije smotrno projekt dokončati, se lahko Agencija in prijavitelj sofinanciranega projekta s pogodbo dogovorita o prenosu materialnih avtorskih pravic in izročitev vseh materialnih sredstev in materialov, ki so bili do prekinitve pogodbe izdelani ali pridobljeni za projekt, novemu producentu, s katerim Agencija podpiše pogodbo o nadaljevanju realizacije in dokončanju projekta.
(vključitev novega koproducenta)
Vključitev novega koproducenta po sklenitvi pogodbe je možna s predhodnim soglasjem Agencije.
(navajanje sofinancerja v javnosti)
V uvodnih in zaključnih filmskih napisih ter promocijskih materialih mora biti na posebej izpostavljenem in dobro vidnem mestu navedeno, da je projekt nastal s finančno pomočjo Agencije.
(sofinanciranje distribucije filmskih projektov v Republiki Sloveniji)
(1) Agencija sofinancira stroške distribucije vsakega sofinanciranega projekta iz tretje, četrte in pete točke drugega odstavka 3. člena tega pravilnika, o čemer odloči z odločbo o sofinanciranju projekta iz 58. člena tega pravilnika, skladno z vlogo prijavitelja ter omejitvami, določenimi z besedilom razpisa.
(2) Agencija sofinancira distribucijo projektov iz nacionalnega filmskega programa na podlagi sheme državnih pomoči, če producent v roku, določenem s tretjim odstavkom 11. člena ZSFCJA, izpolni vse ostale obveznosti po pogodbi iz 61. člena tega pravilnika, ki se nanašajo na predhodne faze realizacije filmskega projekta.
(3) V razpisu za sofinanciranje realizacije projektov iz prvega odstavka tega člena se določi najvišji možni znesek sofinanciranja distribucije posameznega financiranega projekta.
6. PREHODNA IN KONČNI DOLOČBI
Postopki, ki so se začeli pred uveljavitvijo tega pravilnika, se zaključijo v skladu s Pravilnikomoizvedbi postopka izbire projektov, pogojih in merilih za izbor projektov ter postopku sklepanja pogodb, vsebine pogodb in načinu nadzora nad izvajanjem pogodb Slovenskega filmskega centra, javne agencije Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 60/11 in 62/12) in Pravilnikom o izvedbi postopka izbire projektov, pogojih in merilih za izbor avdiovizualnih projektov (Uradni list RS, št. 54/12 in 43/14).
Z dnem uveljavitve tega pravilnika prenehata veljati Pravilnikoizvedbi postopka izbire projektov, pogojih in merilih za izbor projektov ter postopku sklepanja pogodb, vsebine pogodb in načinu nadzora nad izvajanjem pogodb Slovenskega filmskega centra, javne agencije Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 60/11 in 62/12) in Pravilnik o izvedbi postopka izbire projektov, pogojih in merilih za izbor avdiovizualnih projektov (Uradni list RS, št. 54/12 in 43/14).
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0070-3/2017/13
Ljubljana, dne 2. junija 2017
EVA 2017-3340-0003
Nataša Bučar l.r.
Slovenskega filmskega centra,
javne agencije Republike Slovenije
Bojan Labović l.r.
Slovenskega filmskega centra,
javne agencije Republike Slovenije