Št. 5442-125/2016 Ob-1637/17, Stran 542
Na podlagi določb Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1303/2013/EU), Uredbe (EU) št. 1304/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem socialnem skladu in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1081/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 470), Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 1605/2002 (UL L št. 298 z dne 26. 10. 2012, str. 1, v nadaljnjem besedilu: Uredba 966/2012/EU) in njene izvedbene uredbe), Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 65/14 – ZVRS-H, 90/14 in 51/16), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2017 in 2018 (Uradni list RS, št. 80/16), Proračuna Republike Slovenije za leto 2017 (Uradni list RS, št. 96/15), Proračuna Republike Slovenije za leto 2018 (Uradni list RS, št. 80/16), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13 in 81/16), Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15, 36/16, 58/16 in 69/16 – popr.), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16M8PA001-1.3, z dne 30. 10. 2014, Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, št. CCI 2014SI16MAOP001, verzija 2.0 z dne 4. 7. 2016 ter sprememba z dne 29. 7. 2016 (v nadaljnjem besedilu: OP EKP), Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14 in 75/16), Resolucije o Nacionalnem programu visokega šolstva 2011–2020 (Uradni list RS, št. 41/11), Slovenske Strategije pametne specializacije – S4, Vlada Republike Slovenije, 20. 9. 2015, Strateške usmeritve nadaljnjega uvajanja IKT v slovenske VIZ do leta 2020, MIZŠ, Ljubljana, januar 2016, Digitalne Slovenije 2020 – Strategije razvoja informacijske družbe do leta 2020, Republika Slovenija, marec 2016, Odločitve Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja, o podpori javnemu razpisu, št. 3032-5/2017/7, z dne 7. 3. 2017 in Popravka pomote v Odločitvi o podpori št. 10-1/3/MIZŠ/0, št. 3032-5/2017/8, z dne 7. 3. 2017, Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova 16, Ljubljana, objavlja
Vključevanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v visokošolskem pedagoškem procesu
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega organa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova 16, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2. Predmet, namen in cilj javnega razpisa ter regija izvajanja
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Javni razpis »Vključevanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v visokošolskem pedagoškem procesu« (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, prednostne osi: 10. Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe: 10.1 Izboljšanje enakega dostopa do vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine pri formalnih, neformalnih in priložnostnih oblikah učenja, posodobitev znanja, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja, tudi s poklicnim svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc; specifičnega cilja: 10.1.3 Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema.
Operacije (izbrani projekti) se bodo izvajale v Kohezijski regiji Zahodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRZS) in v Kohezijski regiji Vzhodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRVS) ob upoštevanju lokacije upravičenca, ki bo izvajal operacijo.
Sredstva se delijo med KRZS in KRVS skladno s podatki o številu oziroma razmerjem med vsemi visokošolskimi zavodi v posamezni kohezijski regiji na naslednji način:
– KRZS – 67 %,
– KRVS – 33 %.
V okviru operacije je predvideno spremljanje naslednjih kazalnikov:
– število visokošolskih zavodov, ki bodo vključeni v projektne aktivnosti;
– število visokošolskih učiteljev, ki bodo vključeni v aktivnosti podporne službe za uvedbo didaktične uporabe IKT;
– število študijskih programov, vključenih v prenovo procesa poučevanja in prilagoditve izvedbe programov visokega šolstva z didaktično uporabo IKT;
– število študijskih programov, ki bodo tekom projekta preskusili didaktično uporabo IKT pri izvajanju predmeta, modula ali celega programa in
– število dogodkov za informiranje, ozaveščanje in širjenje didaktične uporabe IKT za poučevanje.
Skladno z OP EKP se bo spremljalo tudi uspešnost izvajanja prožnih oblik učenja, kar vključuje oblikovanje, sprejetje in izvajanje strateških dokumentov1 (enega krovnega ali več področnih) na področjih prožnih oblik učenja. Za dosego kazalnika rezultata ne zadošča zgolj oblikovanje in sprejetje strateškega(ih) dokumenta(ov), pač pa je izvajanje strateškega(ih) dokumenta(ov) tisto, kar predstavlja dosežen kazalnik rezultata. Izvajanje strateškega(ih) dokumenta(ov) bo razvidno iz vmesnih oziroma končnih poročil in iz predloženih strateških dokumentov, kar bo preverjal skrbnik pogodbe.
1Strateški dokument pomeni katerikoli dokument na nivoju institucije (upravičenca) in vsebuje dolgoročen načrt dejanj, potrebnih za dosego zadanih ciljev strategij(e) VŠZ (krovni ali področni na nivoju institucije).
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje aktivnosti, ki bodo spodbujale vključevanje didaktične uporabe IKT v visokošolskem pedagoškem procesu na vseh študijskih področjih preko posodobljenih, inovativnih in prožnih oblik poučevanja in učenja za krepitev digitalnih spretnosti in znanj ter digitalne pismenosti študentov in diplomantov.
Namen javnega razpisa je spodbuditi modernizacijo visokošolske didaktike s preudarno uporabo IKT in prehodom na digitalno izobraževanje za dvig kakovosti lastnega delovanja visokošolskih zavodov ter krepitev prenosa spretnosti in znanj na študente za hitrejši in vidnejši doprinos k uspehu gospodarstva in širše družbe. Pomembno je, da mladi v času izobraževanja pridobijo znanja, kompetence in spretnosti, ki jim bodo zagotavljale uspešno vključevanje v družbo in na trg dela.
Cilj javnega razpisa je razvoj inovativnih učnih okolij in uvajanje metod in pedagoških praks z vključevanjem novih tehnologij (npr. razvoj inovativnih učnih gradiv, interdisciplinarnih predmetov, novih pedagoških modelov, novih oblik učenja), ki bodo zagotavljale dvig splošnih kompetenc študentov (npr. IKT veščine). Cilj je tudi spodbujanje prožnih oblik učenja z vključevanjem didaktične uporabe IKT v visokošolski pedagoški proces na vseh študijskih področjih preko posodobljenih, inovativnih in prožnih oblik poučevanja in učenja za krepitev digitalnih spretnosti in znanj ter digitalne pismenosti študentov in diplomantov.
Ciljna skupina so visokošolski zavodi.
Aktivnosti morajo biti pripravljene in izvedene tako, da se:
– vzpostavi in aktivno deluje projektni svet, ki bo skrbel za izvedbo, spremljanje in evalvacijo projekta;
– izdela analiza stanja didaktične uporabe IKT na različnih študijskih področjih;
– oblikujejo strokovne podlage za didaktično uporabo IKT pri izvajanju študijskih programov z različnih študijskih področij;
– izdela izvedbeni načrt za didaktično uporabo IKT na različnih študijskih področjih;
– vzpostavi podporno okolje uporabi IKT v visokošolski didaktiki, ki bo visokošolskim učiteljem, strokovnim službam oziroma študentom nudilo vsebinsko in tehnično podporo pri pripravi in izvedbi učnih vsebin študijskih programov in z njimi povezanimi aktivnostmi, na način, da se bo pri študentih spodbujal razvoj digitalnih kompetenc;
– vključuje notranje ključne deležnike, identificirane kot potrebne za uspešno izvedbo projekta (med pričakovanimi deležniki so: visokošolski učitelji, ki že uporabljajo IKT pri poučevanju, posamezniki oziroma skupine, ki se ukvarjajo z didaktično uporabo IKT in s svojim znanjem in izkušnjami utemeljeno lahko prispevajo k realizaciji tega projekta, izvajalci aktivnosti na visokošolskem zavodu, katerih rezultate in spoznanja se lahko upošteva pri tem projektu), da se izmenjuje izkušnje, rezultate in dobre prakse znotraj visokošolskega zavoda in širše (npr. povezovanje med visokošolskimi zavodi na področju uporabe IKT v visokošolskem pedagoškem procesu, možnosti skupnega razvoja ter izvajanja storitev uporabe IKT v visokošolskem pedagoškem procesu);
– vključuje zunanje deležnike, identificirane kot potrebne za uspešno izvedbo projekta, ki se ukvarjajo z didaktično uporabo IKT in s svojim znanjem, referencami in izkušnjami utemeljeno lahko prispevajo k realizaciji tega projekta;
– zagotovi vodenje in koordiniranje projekta.
Vsebina aktivnosti mora biti opisana v prijavnem obrazcu, točka 4.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Prijavitelji morajo za kandidiranje na javnem razpisu izpolnjevati naslednje pogoje ter predložiti dokazila s katerimi izkazujejo njihovo izpolnjevanje:
Zap. št. | Pogoji | Dokazila |
1 | Prijavitelj je javna univerza, ki se vodi v evidenci visokošolskih zavodov (eVŠ) in izvaja javno veljavne študijske programe vpisane v evidenci visokošolskih zavodov (eVŠ). (ustreznost ter sposobnost upravičencev) | Izpolnjevanje pogoja bo preverjeno v informacijskem sistemu eVŠ. |
2 | Prijavitelj v projektu predvideva in načrtuje vključitev* vseh svojih članic. | Prijavni obrazec, točka 8.1. |
3 | Projekt je skladen s cilji/rezultati na ravni prednostne osi in prednostne naložbe. | Prijavni obrazec, točka 4. |
4 | Projekt izkazuje realno izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora. | Prijavni obrazec, točka 7.1. |
5 | Projekt izkazuje ustreznost ciljnih skupin. | Prijavni obrazec, točka 3.1. |
6 | Projekt je skladen s predmetom, namenom in ciljem javnega razpisa. | Prijavni obrazec, točka 4. |
7 | Prijavitelj ni sofinanciran za isti namen iz drugih sredstev državnega proračuna. | Izjava prijavitelja (Prijavni obrazec). |
8 | Prijavitelj ni prejel drugih javnih sredstev financiranja, vključno s sredstvi Evropske unije, za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa. | Izjava prijavitelja (Prijavni obrazec) in kontrola ministrstva.2 |
9 | Prijavitelj ima na dan objave javnega razpisa poravnane vse davke in prispevke. | Potrdilo FURS**. |
2Dostopno na: spletni strani http://www.eu-skladi.si/sl/razpisi/aktualni Službe vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko in s programom Erar (http://erar.kpk-rs.si/).
* Šteje se, da bo članica univerze ustrezno vključena, če bo deležna vsaj informiranja o projektu in diseminacije rezultatov ter bo sodelovala v analizi stanja didaktične uporabe IKT na različnih študijskih področjih.
**Prijavitelje naprošamo, da označena dokazila predložijo z oddano vlogo. V kolikor jih prijavitelji ne bodo predložili, jih bo ministrstvo pridobilo po uradni dolžnosti.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje
Formalno popolne vloge, ki bodo v celoti izpolnjevale pogoje iz 3. točke javnega razpisa, bo komisija za izvedbo postopka javnega razpisa ocenila po naslednjih merilih:
Zap. št. | Merilo | Opis | Točke |
1 | Usposobljenost upravičenca za izvedbo projekta | Upravičenec ima ustrezne reference in kadrovsko podporo za izvedbo prijavljenih aktivnosti. | 0–20 |
2 | Zagotavljanje trajnosti predvidenih/načrtovanih rezultatov projekta | Projekt je zasnovan tako, da bo zagotovil vključevanje didaktične uporabe IKT v visokošolski pedagoški proces na študijskih področjih tudi po zaključku projekta. | 0–15 |
3 | Vključevanje ključnih deležnikov | Projekt smiselno vključuje deležnike, potrebne za kakovostno izvedbo aktivnosti in doseganje ciljev projekta. | 0–15 |
4 | Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks ali vpetost v mednarodno okolje in primerljivost | |
| 4.1 | Projekt vključuje seznanitev s stanjem na področju javnega razpisa | Projekt vključuje opis stanja na področju vključevanja didaktične uporabe IKT v visokošolskem pedagoškem procesu na visokošolskem zavodu, ki se prijavlja na razpis. | 0–10 |
4.2 | Projekt načrtuje izmenjavo izkušenj ter diseminacijo rezultatov projekta | Projekt vključuje dogodke, na katerih bodo predstavljena spoznanja in rezultati tega projekta predstavnikom ciljnih skupin in širši javnosti. | 0–10 |
5 | Kakovost finančnega načrta in stroškovna učinkovitost projekta | Projekt ima jasen, stroškovno učinkovit in utemeljen finančni načrt, ki je povezan s predvidenimi aktivnostmi. | 0–20 |
6 | Prispevanje k uravnoteženemu regionalnemu razvoju, prispevanje k doseganju področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov ipd. | Prispevek projekta k uravnoteženemu doseganju ciljev/ukrepov področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov ipd., ob upoštevanju opredeljenih razvojnih prednostnih področij Slovenije v Slovenski strategiji pametne specializacije (S4). | 0–10 |
SKUPAJ | 100 |
Največje možno število točk je sto točk. Izbran je lahko prijavitelj, ki doseže najmanj šestdeset točk, pri čemer mora biti vsako merilo iz točke 4. javnega razpisa ocenjeno z več kot nič točkami. Ocenjevalni postopek je podrobneje opredeljen v 8. točki Navodil za izpolnjevanje vloge.
5. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis znaša največ do 2.000.000,00 EUR, od tega je predvidena vrednost sofinanciranja po posameznih programskih območjih in po posameznih proračunskih letih naslednja:
– za proračunsko leto 2017: 500.000,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 165.000,00 EUR, od tega:
– 132.000,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU udeležba (80,00 %) in
– 33.000,00 EUR s PP 150046 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za zahodno kohezijsko regijo 335.000,00 EUR, od tega:
– 268.000,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU udeležba (80,00 %) in
– 67.000,00 EUR s PP 150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2018: 500.000,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 165.000,00 EUR, od tega:
– 132.000,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU udeležba (80,00 %) in
– 33.000,00 EUR s PP 150046 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za zahodno kohezijsko regijo 335.000,00 EUR, od tega:
– 268.000,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU udeležba (80,00 %) in
– 67.000,00 EUR s PP 150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2019: 500.000,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 165.000,00 EUR, od tega:
– 132.000,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU udeležba (80,00 %) in
– 33.000,00 EUR s PP 150046 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za zahodno kohezijsko regijo 335.000,00 EUR, od tega:
– 268.000,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU udeležba (80,00 %) in
– 67.000,00 EUR s PP 150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2020: 500.000,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 165.000,00 EUR, od tega:
– 132.000,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU udeležba (80,00 %) in
– 33.000,00 EUR s PP 150046 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za zahodno kohezijsko regijo 335.000,00 EUR, od tega:
– 268.000,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU udeležba (80,00 %) in
– 67.000,00 EUR s PP 150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-slovenska udeležba (20,00 %).
Opis določitve najvišjega možnega zneska sredstev za potencialnega prijavitelja:
1. Sredstva se z namenom enakomerne in pravične razporeditve ter skladno z OP EKP najprej razdelijo glede na kohezijsko regijo. Od skupne vrednosti razpoložljivih sredstev 2.000.000,00 EUR, se ob upoštevanju lokacije upravičenca, ki bo izvajal operacijo, sredstva delijo na KRVS in KRZS, in sicer za KRZS se nameni 67 % skupne razpoložljive vrednosti do največ 1.340.000,00 EUR in za KRVS 33 % skupne razpoložljive vrednosti do največ 660.000,00 EUR.
2. Znotraj KRZS se sredstva med prijavitelje razdelijo tako, da se sredstva najprej delijo s številom vseh fakultet, članic univerze, tako dobljeni znesek se pomnoži s številom fakultete posameznega prijavitelja.3
3Skupno 32 fakultet: Univerza v Ljubljani – 26 fakultet; Univerza na Primorskem – 6 fakultet.
Znesek dodeljenih sredstev prijavitelju se določi ob upoštevanju finančnega načrta projekta prijavitelja in najvišjega možnega zneska sredstev za potencialnega prijavitelja, ki so opisana v prejšnjem odstavku. Za dodelitev sredstev mora biti prijaviteljeva prijava ocenjena z najmanj šestdesetimi točkami, pri čemer mora biti vsako merilo iz točke 4. javnega razpisa ocenjeno z več kot nič točkami.
V kolikor bo zaprošena višina sofinanciranja posamezne pozitivno ocenjene vloge višja, kot je najvišji možni znesek sredstev za potencialnega prijavitelja po tem javnem razpisu, bo ministrstvo prijavitelju ponudilo sredstva v vrednosti najvišjega možnega zneska po tem javnem razpisu.
Prijavitelj, ki bo sprejel ponudbo, se zaveže, da bodo aktivnosti v okviru načrtovanega projekta izvedene v celoti. V primeru, da prijavitelj za projekt ponujenih razpoložljivih sredstev ne bo sprejel se šteje, da odstopa od vloge. Sredstva ostanejo nerazdeljena.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Kolikor se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva se šteje, da odstopa od vloge.
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
6. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
7. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške (datum opravljene storitve oziroma dobavljenega blaga), nastale od dneva objave javnega razpisa v Uradnem listu RS do vključno 30. 9. 2020.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od dneva objave javnega razpisa v Uradnem listu RS do vključno 31. 10. 2020.
Obdobje upravičenosti lahko ministrstvo podaljša zaradi posebej utemeljenih, objektivnih razlogov in na podlagi soglasja organa upravljanja.
8. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Javni razpis obsega naslednje dokumente:
1. Javni razpis »Vključevanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v visokošolskem pedagoškem procesu«
2. Prijavni obrazec
3. Navodila za izpolnjevanje vloge na javni razpis
4. Finančni načrt
5. Standardni strošek na enoto za izračun urne postavke plač
6. Opremljenost vloge
7. Ocenjevalni postopek
8. Seznam kazalnikov
9. Vzorec pogodbe o sofinanciranju
10. Obračun stroška na enoto urne postavke stroškov plač
11. Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020
12. Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020
13. Navodila organa upravljanja in organa za potrjevanje za spremljanje izvajanja operativnega programa z informacijskimi sistemi MFERAC, ISARR2 in RIS ECA.
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje v celoti izpolnjene, podpisane in žigosane obrazce »2. Prijavni obrazec«, »4. Finančni načrt« in »5. Standardni strošek na enoto za izračun urne postavke plač« s prilogami ter vse izpolnjene obrazce na elektronskem mediju (CD ali USB ključek) v formatu datoteke, kot je bila objavljena z javnim razpisom.
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati. V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in elektronski obliki, se šteje, da je za presojo pomembna tiskana oblika.
9. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike
Sredstva na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko: 80,00 %
Sredstva na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: 20,00 %
10. Delež prispevka EU: delež prispevka EU je 80,00 %.
11. Upravičeni stroški, način financiranja
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje s področja javnih financ se financiranje operacij izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške. Izjema so predplačila in izjeme, določene v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Upravičenec bo prejel sredstva sofinanciranja na osnovi pravilno izdanih in popolnih zahtevkov za izplačila za upravičene stroške izvajanja operacije, ki so nastali in bili plačani v obdobju iz 6. točke javnega razpisa.
Upravičeni stroški:
– Stroški za osebje:
– Standardni strošek na enoto za izračun urne postavke plač;
– Stroški storitev zunanjih izvajalcev (delo po podjemni pogodbi, v okviru katere so upravičeni izključno stroški dela);
– Stroški storitev zunanjih izvajalcev (delo po avtorski pogodbi, v okviru katere so upravičeni izključno stroški dela);
– Pavšalno financiranje, v višini 40 % neposrednih upravičenih stroškov za osebje, za kritje vseh preostalih upravičenih stroškov operacije.
Navodila za izračun upravičenih stroškov projekta so navedena v Navodilih za izpolnjevanje vloge na javni razpis, točka 5.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v razpisni dokumentaciji (5. točka Navodil za izpolnjevanje vloge na javni razpis, 3. in 4. točka Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020 in točka 2 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila).
Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti projekta, podanih v vlogi na javni razpis.
12. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec bo moral pri porabi teh sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, v kolikor so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu ali pogoji iz Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020.
13. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 115. in 116. členom Uredbe 1303/2013/EU in navodili organa upravljanja
Upravičenec bo moral pri informiranju in obveščanju javnosti upoštevati 115. in 116. člen Uredbe 1303/2013/EU in veljavna Navodila organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin na področju evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila).
Sprejetje financiranja s strani upravičenca pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam operacij, ki bo javno objavljen.
14. Morebitno dopolnilno financiranje: dopolnilno financiranje med ESS in ESRR, skladno z 98. členom Uredbe 1303/2013/EU, ni predvideno.
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Upravičenec bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalno zakonodajo.
V skladu s 140. členom Uredbe 1303/2013/EU bo moral upravičenec zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije v obdobju dveh let od 31. decembra po predložitvi obračunov Evropski komisiji, ki vsebujejo končne izdatke končane operacije. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo in za vsako operacijo posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev in vračljive podpore, za katere pa bo upravičenec dolžan voditi in spremljati prejeta sredstva za operacijo.
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
V kolikor se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila nepravilnost pri izvajanju operacije, bodo nadzorni organi skladno z veljavnimi Navodili organa upravljanja za izvajanje upravljalnih preverjanj po 125. členu Uredbe 1303/2013/EU za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila) in Smernicami za določanje finančnih popravkov pri izdatkih, financiranih s strani Unije v okviru deljenega upravljanja, ki jih izvede Komisija zaradi neskladnosti s pravili o javnih naročilih (dostopne na http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/cocof/2013/cocof_13_9527 _annexe_sl.pdf), Smernicami o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. 7. 2006 oziroma drugimi akti, ki so podlaga za določanje finančnega popravka, določili ustrezne finančne popravke – znižanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov, upravičenec pa bo dolžan neupravičeno izplačana sredstva vrniti.
17. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. in 8. členom Uredbe 1303/2013/EU
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU ter 7. in 8. členom Uredbe 1304/2013/EU.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe 1303/2013/EU.
18. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US in 102/15; v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki pokriva varovanje osebnih podatkov, vključno s 140. členom Uredbe št. 1303/2013/EU.
19. Zahteve glede spremljanja neto prihodkov operacije
Upravičenec bo moral dokumentirano spremljati in prikazovati neto prihodke operacije skladno s 65. členom Uredbe 1303/2013/EU. Prihodke je potrebno evidentirati in spremljati na posebnem stroškovnem mestu ali ustrezni računovodski kodi, zaradi česar bo možen ločen izpis iz računovodskih evidenc. Če se bodo pri izvajanju operacije ustvarili neto prihodki, bo treba za višino ustvarjenih prihodkov znižati upravičene stroške.
Prihodke, ki nastajajo tekom izvajanja operacije, pa je potrebno upoštevati že pri zahtevku za izplačilo, saj se ustvarjeni neto prihodki odbijejo od zahtevanega zneska. Poračun se izvede najkasneje ob predložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo. O neto prihodkih, ki nastajajo med izvajanjem operacije, je upravičenec dolžan poročati sproti, med izvajanjem operacije.
Za operacije, ki so predmet državnih pomoči, se prihodki spremljajo skladno s priglašeno shemo državnih pomoči.
20. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe 1303/2013/EU, 5. in 19. členom Uredbe 1304/2013/EU dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
Kazalniki, ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja operacije, so natančneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji (tč. 8 Prijavnega obrazca).
21. Omejitve glede sprememb operacije v skladu z 71. členom Uredbe 1303/2013/EU: ni relevantno.
22. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
23. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bila odobrena, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
24. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 12. 4. 2017 do 13. ure. Vloga mora biti posredovana v celoti v enem pisnem izvodu skupaj z vsemi obrazci in prilogami in v enem elektronskem izvodu na CD-ju ali USB ključku, v zaprti ovojnici, opremljena z obrazcem z vidno oznako Ne odpiraj – prijava na Javni razpis »Vključevanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v visokošolskem pedagoškem procesu«, z navedbo polnega naziva in naslova pošiljatelja, ki je del razpisne dokumentacije, na naslov: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo do določenega roka, ne glede na način dostave prispele v vložišče ministrstva.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in elektronski obliki, se šteje, da je za presojo pomembna tiskana oblika.
25. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo imenuje ministrica za izobraževanje, znanost in šport ali od nje pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Odpiranje prispelih vlog bo dne 13. 4. 2017 ob 10. uri, v prostorih Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Kotnikova ulica 38, Ljubljana (sejna soba 113) in bo javno.
Komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Postopek in način izbora je podrobneje opredeljen v razpisni dokumentaciji v Navodilih za izpolnjevanje vloge na javni razpis.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Vzorec pogodbe in Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, ki jih bo izbrani prijavitelj dolžan spoštovati pri izvajanju operacije, sta sestavni del razpisne dokumentacije.
V kolikor se je operacija začela izvajati pred oddajo vloge na ministrstvo, bo po podpisu pogodbe o sofinanciranju in pred izplačilom prvega rednega zahtevka za izplačilo iz proračuna, ministrstvo izvedlo preverjanje v skladu z Navodili organa upravljanja za izvajanje upravljalnih preverjanj po 125. členu Uredbe (EU) št. 1303/2013 za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila), da se prepriča, ali je bila upoštevana relevantna zakonodaja, pomembna za operacijo, tudi za obdobje pred opravljenim izborom oziroma pred sklenitvijo pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče, z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije.
26. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministra oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
Vložena tožba ne bo ovira za izvršitev sklepa o (ne)izboru, zoper katerega bo vložena, oziroma ne bo zadržala podpisa pogodb o sofinanciranju projekta z izbranimi prijavitelji.
27. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo
Razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva, http://www.mizs.gov.si/si/javne_objave_in_razpisi/javni_razpisi/.
Za dodatne informacije lahko pišete na elektronski naslov primoz.kos@gov.si ali pokličete na številko 01/478-46-52 (Primož Kos).
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport