Uradni list

Številka 24
Uradni list RS, št. 24/2017 z dne 12. 5. 2017
Uradni list

Uradni list RS, št. 24/2017 z dne 12. 5. 2017

Kazalo

Št. 5442-18/2017/13 Ob-2184/17, Stran 1247
Na podlagi določb Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1303/2013/EU), Uredbe (EU) št. 1304/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem socialnem skladu in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1081/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 470), Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 1605/2002 (UL L št. 298 z dne 26. 10. 2012, str. 1, v nadaljevanju besedila: Uredba 966/2012/EU) in njene izvedbene uredbe, Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 65/14 – ZVRS-H, 90/14 in 51/16), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZfisP in 96/15 – ZIPRS1617), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2017 in 2018 /ZIPRS1718/ (Uradni list RS, št. 80/1696/15 in 46/16), Proračuna Republike Slovenije za leto 2017 /DP2017/ (Uradni list RS, št. 96/15 in 80/16), Proračuna Republike Slovenije za leto 2017 /DP2017/ (Uradni list RS, št. 96/15), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, in 3/13 in 81/16), Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15, 36/16, in 58/16 in 69/16 – popr.), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16M8PA001-1.3, z dne 30. 10. 2014, Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, št. CCI 2014SI16MAOP001, z dne 4. 7. 2016, s spremembo z dne 29. 7. 2016, Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16 in 49/16 – popr.), Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (ZUOPP-1; Uradni list RS, št. 58/11, 40/12 – ZUJF in 90/12), Pravilnika o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 88/13), Pravilnika o organizaciji in načinu dela komisij za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 88/13), Pravilnika o osnovnošolskem izobraževanju učencev s posebnimi potrebami na domu (Uradni list RS, št. 22/16), Kriterijev za opredelitev vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma motenj otrok s posebnimi potrebami (http://www.zrss.si/?rub=9129), Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje vzgojno-izobraževalnih programov za otroke s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 59/0759/07, 70/0870/08, 5/115/11, 56/1456/14 in 66/15), Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 66/15), Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo, 25/08, 98/09 – ZIUZGK, 36/10, 62/10 – ZUPJS, 94/10 – ZIU, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO), Pravilnika o normativih za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje (Uradni list RS, št. 27/14), Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13 in 46/16 – ZOFVI-K), Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje programa osnovne šole (Uradni list RS, št. 57/07, 65/08, 99/10, 51/14 in 64/15), Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje programa osnovne šole v dvojezičnih osnovnih šolah in osnovnih šolah z italijanskim učnim jezikom (Uradni list RS, št. 75/05, 85/06, 68/07, 73/08, 18/11, 51/14, 79/14 – popr. in 64/15), Zakona o gimnazijah (Uradni list RS, št. 1/07 – uradno prečiščeno besedilo), Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 79/06), Zakona o maturi (Uradni list RS, št. 1/07 – uradno prečiščeno besedilo in 46/16 – ZOFVI-K), Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje izobraževalnih programov in vzgojnega programa na področju srednjega šolstva (Uradni list RS, št. 62/10 in 99/10), Pravilnika o normativih in standardih v srednjih šolah z italijanskim učnim jezikom (Uradni list RS, št. 85/03, 103/07, 67/08, 5/11 in 55/11), Pravilnika o normativih in standardih v dvojezični srednji šoli (Uradni list RS, št. 85/03, 100/07, 67/08, 21/11 in 55/11), Sklepa o vzgojnem programu za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 12/08) in odločitve Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja, o podpori javnemu razpisu, št. 3032-40/2017/7, z dne 26. 4. 2017, Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova 16, Ljubljana, objavlja
javni razpis 
»Celostna obravnava otrok s čustvenimi in vedenjskimi motnjami v vzgojnih zavodih«
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega organa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova 16, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2. Predmet, namen in cilj javnega razpisa ter regije izvajanja
Javni razpis za izbor projekta delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Javni razpis za izbor projekta se bo izvajal v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, 9. prednostne osi: »Socialna vključenost in zmanjševanje tveganja revščine«; prednostne naložbe 9.2: »Spodbujanje razpoložljivosti cenovno dostopnih, trajnostnih in visokokakovostnih storitev, vključno z zdravstvenimi in socialnimi storitvami splošnega pomena«, specifičnega cilja »Pilotno preizkušen pristop za boljšo integracijo storitev dolgotrajne oskrbe«.
2.1. Cilj in predmet javnega razpisa
a) Cilj javnega razpisa
V skladu z Operativnim programom za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 (v nadaljnjem besedilu: OP 2014–2020) gre v okviru javnega razpisa za ukrep, ki predvideva razvoj skupnostnih programov in storitev ob deinstitucionalizaciji za posamezne ciljne skupine uporabnikov institucionalnega varstva s težavami v duševnem zdravju in duševnem razvoju (zlasti ciljne skupine, ki so vključene v varstveno delovne centre, socialno varstvene zavode, posebne in kombinirane socialne zavode, zavode za usposabljanje ter tisti, ki potrebujejo krizne nastanitve oziroma nastanitev ob izhodu iz sistema rejništva), ki so sposobni delno samostojnega življenja, vključno z razvojem alternativnih in inovativnih oblik bivanja za vse starostne skupine uporabnikov.
Aktivnosti projekta so usmerjene v deinstitucionalizacijo vzgojnih zavodov, ki so zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, ustanovljeni s strani države za eno skupino otrok s posebnimi potrebami – za otroke s čustvenimi in vedenjskimi motnjami (v nadaljevanju: vzgojni zavodi). Otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami so v vzgojne zavode nameščeni z odločbo o namestitvi s strani centrov za socialno delo v skladu z zakonom, ki ureja družinska razmerja, ali po sklepu sodišča.
S projektom bomo v Sloveniji preizkusili nove metode in oblike dela, ki bodo po eni strani zagotavljale čimprejšnjo vrnitev otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi motnjami iz institucije v domače okolje, v samostojno življenje ali, če to zaradi različnih družinskih razmer ali otrokovih oziroma mladostnikovih težav ni mogoče, v eno izmed stanovanjskih skupin, ki delujejo v okviru vzgojnega zavoda, vendar kot samostojna stanovanjska enota na drugi lokaciji. Po drugi strani bomo vzgojne zavode spodbudili k preventivnemu delovanju, da bi bilo v bodoče namestitev čim manj.
Kot deinstitucionalizacija za posameznega otroka se šteje vsak prehod proti izhodu v samostojno življenje po stopenjskem modelu, opredeljenem v točki 2.6. javnega razpisa. Trenutno v vzgojnih zavodih z otroki in mladostniki delajo po enem vzgojnem programu, nabor različnih oblik dela se bo skozi aktivnosti javnega razpisa razširil v delovanje specializiranih stanovanjskih skupin, kjer bodo razvili različne oblike dela primerne posamezniku z namenom, da iz vzgojne skupine otrok ali mladostnik preide na primer v stanovanjsko skupino, iz stanovanjske skupine v specializirano stanovanjsko skupino, v mladinsko stanovanje ali v domače okolje oziroma na trg dela v samostojno življenje. Deinstitucionalizacija za posameznega otroka ali mladostnika je vsak prehod med različnimi oblikami dela kot korak bližje življenju izven zavoda.
V vzgojnih zavodih je po podatkih Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport psihiatrično obravnavanih skoraj polovica nameščenih otrok, zato gre pri projektu tudi za razvoj in pilotno izvedbo storitev ob deinstitucionalizaciji na področju duševnega zdravja.
Aktivnosti projekta bodo prispevale k uresničevanju specifičnega cilja pilotno preizkušenega pristopa za boljšo integracijo storitve dolgotrajne oskrbe, in sicer da udeleženec programa doseže cilje, ki so zastavljeni v programu, s čimer pridobi jasne in enoznačne kompetence za nadaljnje izobraževanje, samostojno življenje in opravljanje poklica. Cilj je torej razvoj novih oblik dela v vzgojnih zavodih z namenom najučinkovitejše vrnitve v domače okolje, v družbo oziroma v samostojno življenje (doma ali s pomočjo vzgojiteljev v stanovanjski skupini) ter podpora razvoju in izvajanju različnih aktivnosti preventive v vzgojno-izobraževalnih zavodih in družinah.
Cilji javnega razpisa oziroma projekta se bodo tako dosegli:
– z oblikovanjem novih oblik in metod dela v stanovanjskih in vzgojnih skupinah v vzgojnem zavodu,
– z oblikovanjem programov za intenzivno obravnavo otrok/mladostnikov, predvsem s težavami v duševnem zdravju in odvisnikov,
– s povezavo vzgojnih oblik in metod dela z zaposljivostjo mladostnikov ter spremljanje otrok/mladostnikov po odpustu,
– s strokovno podporo družinam in vzgojno-izobraževalnim zavodom z namenom zmanjševanja vključitev v vzgojne zavode, z analizo stanja in evalvacijo dela v vzgojnih zavodih.
b) Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje vzpostavitve treh strokovnih centrov za podporo otrokom in mladostnikom s čustvenimi in vedenjskimi motnjami z namenom razvoja novih programov oziroma prilagoditev in nadgradnja obstoječih metod in oblik dela v vzgojnih zavodih (z namenom najučinkovitejše vrnitve otroka oziroma mladostnika s čustvenimi in vedenjskimi motnjami v domače okolje, v družbo oziroma v samostojno življenje) ter v preventivne namene (z namenom zmanjševanja vključitev v vzgojne zavode).
2.2. Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je vzpostavitev strokovnih centrov za podporo otrokom in mladostnikom s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, da otroci in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami ob ustrezni pomoči in podpori v skupnosti čim dlje ostanejo v svojem lokalnem okolju in da se del tistih, ki so zdaj v institucijah, čim prej vrne v lokalno okolje oziroma skupnost. Pri tem bo nujno povezovanje z drugimi vzgojno-izobraževalnimi zavodi, centri za socialno delo in z družino otroka ali mladostnika.
V skladu z OP 2014–2020 je ukrep namenjen zagotovitvi skupnostnih storitev za otroke in mladostnike, ki se jim omogoča deloma samostojno življenje, in sicer bo ukrep omogočil razvoj prilagojenih skupnostnih programov in storitev v procesu deinstitucionalizacije za ciljno skupino uporabnikov institucionalnega varstva (otroci in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, med drugim tudi za otroke in mladostnike s težavami v duševnem zdravju in duševnem razvoju, ki so sposobni delno samostojnega življenja), vključno z razvojem alternativnih in inovativnih oblik bivanja za ciljno skupino. Za to ranljivo skupino namreč v okviru obstoječega sistema ni ustreznih prilagojenih programov in storitev.
V Sloveniji deluje 9 vzgojnih zavodov za otroke in mladostnike s čustvenimi in vedenjskimi motnjami. V njihov Vzgojni program je vključenih okoli 450 otrok in mladostnikov. V zadnjem času vrtci in šole opozarjajo, da je otrok s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, čeprav še niso opredeljeni kot taki z odločbo o usmeritvi, vedno več, vendar strokovni delavci niso opolnomočeni za delo z njimi, prav tako centri za socialno delo opozarjajo, da ne morejo namestiti vseh otrok s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, ker vzgojni zavodi nimajo ustreznih metod in oblik dela, na drugi strani pa vzgojni zavodi opozarjajo, da nimajo vseh mehanizmov, da bi lahko otrokom s čustvenimi in vedenjskimi motnjami nudili ustrezno pomoč.
V okviru projekta se bodo zato sofinancirali trije vzpostavljeni strokovni centri.
– Kazalnik učinka:
ID
Kazalnik (naziv kazalnika) 
Merska enota 
Sklad 
Kategorija regije 
Ciljna vrednost (2019)
Vir podatka 
Pogostost poročanja 
9.18
Število vključenih odraslih in otrok
število 
ESS 
70
spremljanje 
letno 
9.18
Število vključenih odraslih in otrok
število 
ESS 
35
spremljanje 
letno 
Število strokovnih centrov
število
ESS
V
2
spremljanje
letno
Število strokovnih centrov
število
ESS
Z
1
spremljanje
letno
– Kazalnik rezultata:
ID 
Kazalnik 
Kategorija regije 
Merska enota za kazalnik 
Izhodiščna vrednost 
Merska enota za izhodišče in cilj 
Ciljna vrednost (2019)
Vir podatkov 
Pogostost poročanja 
9.14
Delež vključenih odraslih in otrok, ki ob izhodu ne bodo vključeni v institucijo*
odstotek 
100
razmerje 
100
spremljanje 
enkrat letno 
odstotek 
100
razmerje 
100
spremljanje 
enkrat letno 
*V kazalnik rezultata bodo vključeni otroci in mladostniki, ki bodo ob vstopu v projekt nameščeni v vzgojnih zavodih. Kot rezultat bomo šteli otroke in mladostnike, ki bodo ob izstopu iz projekta vključeni v eno izmed novih oblik dela vzgojnega zavoda ali bodo zaradi organizirane skupnostne skrbi in novih oblik dela že prešli iz vzgojnega zavoda.
Izhodiščno vrednost 100 % predstavljajo otroci in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, ki bodo ob vstopu v projekt vključeni v vzgojni zavod. Ciljno vrednost 100 % pa predstavlja delež vključenih otrok in mladostnikov, ki bodo ob izstopu iz projekta vključeni v eno od novih oblik dela v vzgojnih zavodih ali ne bodo več vključeni v institucijo.
Poleg tega bomo spremljali tudi naslednje kazalnike na ravni posameznega upravičenca:
– število strokovnih delavcev, vključenih v projekt (najmanj 2),
– število izdanih znanstvenih monografij (najmanj 1),
– število poročil o rezultatih projekta (najmanj 2),
– število posvetov (najmanj zaključna konferenca).
2.3. Ciljne skupine
Javni razpis je namenjen populaciji otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi motnjami v vzgojnih zavodih, lahko pa tudi drugim otrokom in mladostnikom s težavami, pri katerih se kaže, da bi lahko bili v prihodnosti vključeni v institucijo. Ciljna skupina so torej otroci in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami ne glede na to, kam so vključeni, ter strokovni delavci, ki delajo s temi otroki.
2.4. Prijavitelji, konzorcijski partnerji
a) Prijavitelji
Prijavitelji bodo vzgojni zavodi, ki izvajajo Vzgojni program skladno z Sklepom o vzgojnem programu za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 12/08).
Prijavitelj lahko k sodelovanju pozove tudi konzorcijske partnerje, ki bodo aktivnosti izvajali znotraj iste kohezijske regije kot prijavitelj (oblikujejo konzorcij in sklenejo konzorcijsko pogodbo).
b) Konzorcijski partner
Konzorcijski partnerji v projektu bodo lahko drugi vzgojni zavodi, ki bodo aktivnosti izvajali znotraj iste kohezijske regije kot prijavitelj. V tem primeru je prijavitelj na razpis poslovodeči konzorcijski partner. Poslovodeči konzorcijski partner je v imenu konzorcija podpisnik pogodbe o sofinanciranju in je odgovoren za izvedbo projekta ter poroča o izvajanju projekta ministrstvu v skladu s pogodbo o sofinanciranju. Konzorcij svojo namero za pripravo, prijavo in izvedbo projekta opredeli s podpisom konzorcijske pogodbe, ki je priložena k razpisni dokumentaciji.
2.5. Regijska opredelitev strokovnih centrov
Projekti se bodo izvajali v obeh kohezijskih regijah, in sicer v Kohezijski regiji vzhodna Slovenija (KRVS) in v Kohezijski regiji zahodna Slovenija (KRZS) glede na lokacijo izvajanja aktivnosti prijavitelja in konzorcijskih partnerjev. Način delitve sredstev po regijah na ravni projekta je: 62,45 % KRVS in 37,55 % KRZS.
Na javnem razpisu bodo glede na predloge delovne skupine, da se med devetimi vzgojnimi zavodi vzpostavi povezovanje in hkrati konkurenca pri razvoju novih oblik dela, ki bo prinesla višjo kakovost storitev za otroke in mladostnike, vzpostavljeni trije strokovni centri. Pri tem izhajamo iz razporeditve vzgojnih zavodov (6 KRZS, 3 (do nedavnega 4) v KRVS).
Izbrani bodo trije prijavitelji, in sicer eden v KRZS in dva v KRVS. Prijavitelji bodo morali predložiti analizo stanja in izpolnjevati pogoje in merila iz javnega razpisa ter zagotavljati aktivnosti strokovnega centra, od katerega se pričakuje, da bo nove oblike dela, navedene v točki 2.6 tega javnega razpisa, zagotavljal za vsaj 35 otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.
2.6. Pričakovane aktivnosti in obvezni rezultati
Strokovni centri morajo zagotoviti naslednje aktivnosti in pričakovane rezultate:
– zagotavljanje oblik dela za prehod v samostojno življenje ali v domače okolje;
– delovanje stopenjskega razvojnega programa znotraj strokovnega centra v smislu zagotavljanja kontinuuma pomoči za otroke in mladostnike s težjimi oblikami čustvenih in vedenjskih motenj, ki obsega najmanj sprejemno skupino ter skupine od popolnoma nadzorovanega okolja do manj nadzorovanega okolja postopnega, vendar čimprejšnjega izhoda iz vzgojnega zavoda;
– delovanje specializiranih vzgojnih in stanovanjskih skupin (npr. skupina s poudarkom na športu, na umetniških vsebinah, na delu z živalmi, na delu s tehniko, z delom na kmetiji …), ki so kot osnova za krepitev kompetenc za samostojno življenje ali zaposlitev;
– zagotavljanje intenzivne obravnave otrok ali mladostnikov, ki ne prenesejo institucionalne oblike dela, z izrazito agresivnim vedenjem, beganjem in odklanjanjem vzgojne pomoči, z odvisnostjo od psihoaktivnih substanc, alkohola ali drugih oblik odvisnosti ali s psihičnimi težavami ali razvojem osebnostnih motenj, saj za te otroke že prehod iz običajne skupine pomeni deinstitucionalizacijo;
– preprečevanje novih namestitev v institucijo z aktivnostmi, kot so: oblikovanje in vodenje timskega sodelovanja različnih sistemov pomoči pri obravnavi posameznega otroka ali mladostnika, priprava in evalvacija individualiziranega programa v rednih šolah in vrtcih; izvajanje organiziranih oblik svetovanj ter »supervizija« za strokovne delavce vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki obravnavajo družine ali otroke in mladostnike; mobilna socialno-pedagoška pomoč za potrebe tistih otrok in mladostnikov, ki potrebujejo predvsem dnevno vzgojno obravnavo;
– svetovalno in terapevtsko delo z družinami z otroki in mladostniki (izobraževalne, podporne in terapevtske skupine za starše in mladostnike, individualno, družinsko ter individualno svetovanje in terapevtske obravnave).
Poleg tega mora strokovni center v okviru projekta v sodelovanju z zunanjimi strokovnjaki, od katerih mora biti vsaj eden iz tujine, pripraviti študijo oziroma znanstveno monografijo, ki bo vključevala najmanj:
1. pregled in spremljavo obstoječih programov dela v strokovnem centru,
2. spremljavo novih oblik dela, metod in didaktičnih pristopov ter njihovo evalvacijo,
3. predlog umestitve v obstoječo mrežo programov in vzgojnih zavodov,
4. izhodišča za prenovo vzgojnega programa.
Ključni pričakovani rezultat javnega razpisa je vključitev najmanj 35 otrok oziroma mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi motnjami v vzgojnih zavodih v projekt posameznega strokovnega centra v okviru tega javnega razpisa. Prav tako se pričakuje, da bodo nove oblike dela vzpostavljene v treh strokovnih centrih.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Posamezni prijavitelj lahko odda le eno prijavo. Če bo prijavitelj oddal več prijav, se bo upoštevala prva prispela na ministrstvo, ostale pa bodo s sklepom zavržene. Popolna prijava mora vsebovati izpolnjeno prijavnico s prilogami iz razpisne dokumentacije.
3.1. Obvezni pogoji
Prijavitelj, ki kandidira na javni razpis, in konzorcijski partner morata izpolnjevati vse spodaj navedene obvezne pogoje.
Pogoji
Dokazila
1.
Prijavitelj in konzorcijski partnerji so vzgojni zavodi, vpisani v razvid izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja.
– Pogoji se bodo preverili v razvidu izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja pri pristojnemu ministrstvu.
2.
Prijavitelj in konzorcijski partnerji niso sofinancirani za isti namen iz drugih sredstev državnega ali lokalnega proračuna.
– Pogoji se bodo preverili v aplikaciji ERAR.
– Izjava o izpolnjevanju obveznih pogojev.
3.
Prijavitelj in konzorcijski partnerji niso prejeli drugih javnih sredstev financiranja, vključno s sredstvi Evropske unije, za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa.
– Pogoji se bodo preverili v aplikaciji ERAR.
– Izjava o izpolnjevanju obveznih pogojev.
4.
Prijavitelj in konzorcijski partnerji imajo na dan oddaje prijave poravnane vse davke in prispevke.
– Potrdilo FURS o plačanih obveznostih*.
– Izjava o izpolnjevanju obveznih pogojev.
* Če prijavitelj ne bo predložil potrdila FURS-a, ga bo ministrstvo pridobilo iz uradnih evidenc.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev kateregakoli prijavitelja oziroma konzorcijskega partnerja, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
3.2. Ostali pogoji
Pogoji
Dokazila
1.
Projekt je skladen s cilji/rezultati na ravni prednostne osi in prednostne naložbe.
– Prijavnica: točka 2.1.
2.
Prijavitelj mora predložiti analizo stanja na razpisanem področju, ki vsebuje najmanj pregled potreb po razpisanih aktivnostih, kratek pregled delovanja vzgojnega zavoda oziroma institucij, ki so konzorcijski partnerji, in koncept delovanja strokovnega centra
– Prijavnica: točki 2.2. in 2.3.
3.
Izkazovanje ustreznosti ciljnih skupin.
– Prijavnica: točka 2.4.
4.
Projekt izkazuje realno izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora (predlog projekta upošteva aktivnosti v časovnem in finančnem okviru, določenim s tem razpisom in razpisno dokumentacijo).
– Prijavnica: točka 2.5.
– Finančni načrt
5.
Prijavitelj izkazuje kadrovske, tehnične ter prostorske zmogljivosti (sposobnost prijavitelja).
– Prijavnica: točka 2.6.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje (navedba, opis, ovrednotenje meril)
Prijave, za katere bo ugotovljeno, da izpolnjujejo vse pogoje v skladu z določbami razpisa in razpisne dokumentacije ter pogoje v 3. točki tega razpisa, bo ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa po merilih za ocenjevanje prijav.
Ocenjevalci bodo pri podeljevanju točk upoštevali naslednjo ocenjevalno lestvico, razen če je pri posameznem merilu navedeno drugače:
Št. točk
Ocena
4
povsem ustrezno
3
v večji meri ustrezno
2
v srednji meri ustrezno
1
v manjši meri ustrezno
0
povsem neustrezno
MERILO
Število točk
1. USTREZNOST PROJEKTA
Možnih največ 24 točk
1.1. Kakovost predložene analize stanja v regiji, za katero prijavitelj kandidira
 
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Analiza stanja celovito povezuje rezultate preteklih projektov ali dejavnosti prijavitelja in konzorcijskih partnerjev na razpisanem področju, ugotavlja primanjkljaje, temelji na aktualnih podatkih, je jasna ter je uporabna za načrtovanje in izvedbo projekta. 
0–4
1.2. Usklajenost in ustreznost aktivnosti glede na namen in cilje javnega razpisa
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Projekt predvideva izvajanje vseh aktivnosti iz točke 2.6. javnega razpisa.
0–8*
*pri tem merilu se točke zaradi pomembnosti štejejo dvojno
1.3. Utemeljitev projekta
 
 
 
 
 
 
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Projekt je ustrezno utemeljen in skladen s prepoznanimi potrebami otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, hkrati pa je jasno navedeno, na kakšen način bo strokovni center prispeval v največjo korist otroka oziroma mladostnika s čustvenimi in vedenjskimi motnjami in k dvigu kompetenc strokovnih delavcev za delo z otroki.
0–4
1.4. Časovna dinamika
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Časovna dinamika predlaganega projekta je skladna z razpisanim obdobjem trajanja projekta.
0–4
1.5. Utemeljenost in racionalnost predlaganih stroškov in človeških virov
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Utemeljitev je pregledna in v celoti pojasni racionalnost predlaganih stroškov in človeških virov.
0–4
2. IZVEDLJIVOST PROJEKTA
Možnih največ 16 točk
2.1. Način vključevanja ciljnih skupin
a) Način vključevanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami je ustrezen, saj vključuje delo z otroki in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami in njihovimi družinami ter strokovnimi delavci.
0–4
Projekt, ki bo pri a) ali b) dosegel nič točk, bo zavrnjen.
b) Projekt predstavlja inovativne rešitve na področju vključevanja otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi motnjami v vzgojo in izobraževanje, v družbeno okolje in na trg dela ali v samostojno življenje.
0–4
2.2. Vrednotenje (spremljanje projekta)
Projekt ima načrtovane svoje kazalnike za ugotavljanje uspešnosti programa, iz katerih je razvidno doseganje ciljev projekta, pokrivanje potreb ciljnih skupin in doslednost izvedbe aktivnosti.
0–4
2.3. Tveganja in ukrepi za obvladovanje
Predlog projekta predvideva morebitna tveganja in predvideva ukrepe za njihovo obvladovanje.
0–4
3. USPOSOBLJENOST ZA IZVEDBO PROJEKTA
Možnih največ 20 točk
3.1. Reference in izkušnje
prijavitelja s področja dela z otroki in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami
Prijavitelj ima reference pri delu z otroki in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.
0–0 referenc
1–1 do 5 referenc
2–6 do 10 referenc
3–11 do 15 referenc
4–16 in več referenc
3.2. Reference in izkušnje prijavitelja s področja vodenja ali koordinacije mednarodnih projektov
Prijavitelj je že vodil in koordiniral projekt, sofinanciran iz sredstev EU ali drugih mednarodnih virov.
0–0 sofinanciranih projektov
1–1 sofinanciran projekt
2–2 sofinancirana projekta
3–3 sofinancirani projekti
4–4 ali več sofinanciranih projektov
3.3. Reference in izkušnje
konzorcijskih partnerjev
Konzorcijski partnerji imajo reference pri delu z otroki in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.
0–0 referenc
1–1 do 5 referenc
2–6 do 10 referenc
3–11 do 15 referenc
4–16 in več referenc
3.4. Reference in izkušnje zunanjega evalvatorja
 
 
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Zunanji evalvator ima reference s področja delovanja strokovnega centra: strokovna usposobljenost, poznavanje področja vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, prispevki, članki, objave …
0–0 referenc
1–1 do 8 referenc
2–9 do 14 referenc
3–15 do 20 referenc
4–21 in več referenc
3.5. Reference in izkušnje tujega zunanjega evalvatorja
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Tuji zunanji evalvator ima reference s področja delovanja strokovnega centra: strokovna usposobljenost, poznavanje področja vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, prispevki, članki, objave …
0–0 referenc
1–1 do 8 referenc
2–9 do 14 referenc
3–15 do 20 referenc
4–21 in več referenc
4. TRAJNOST PREDVIDENIH REZULTATOV
Možnih največ 8 točk
4.1. Zagotavljanje trajnosti projekta
Projekt predvideva rešitve, ki bodo lahko osnova za sistemsko ureditev.
0–4
4.2. V projektu kupljena oprema bo zagotavljala nadaljnje izvajanje aktivnosti.
V projektu je predviden nakup opreme, ki bo omogočal izvajanje aktivnosti projekta tudi po končanem projektu.
0–4
5. INOVATIVNE OBLIKE DELA
Možnih največ 4 točk
5.1. Dodatne aktivnosti
Projekt predvideva izvajanje dodatnih aktivnosti, poleg aktivnosti iz točke 2.6. javnega razpisa
0–4
6. USTREZNOST PREDLAGANIH METOD DELA
Možnih največ 8 točk
6.1. Metode dela
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Metode dela z otroki in mladostniki so jasno predstavljene in zagotavljajo učinkovito izvedbo aktivnosti/projekta.
0–4
6.2. Raziskovalne metode dela zunanjih evalvatorjev
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Metode dela zunanjih evalvatorjev so jasno predstavljene in zagotavljajo učinkovito izvedbo študije.
0–4
Vsota točk po vseh merilih iz zgornje razpredelnice pomeni skupno število točk posamezne prijave. Najvišje možno skupno število točk je 80. Izbrani bodo 3 prijavitelji, ki bodo prejeli najvišje skupno število točk, in sicer eden v KRZS in dva v KRVS.
V primeru, da bi imelo več prijaviteljev enako najvišje skupno število točk, bo izbran tisti, ki bo dosegel več točk pri sklopu meril 1. »Ustreznost projekta«, nadalje pa glede na število točk doseženih pri podmerilu 4. »Zagotavljanje trajnosti projekta«, nadalje pri podmerilu 3.5. » Reference in izkušnje tujega zunanjega evalvatorja«, nadalje pri merilu 5. »Inovativne oblike dela« in nadalje pri podmerilu 3.4. »Reference in izkušnje zunanjega evalvatorja«.
V primeru, da je število še vedno enako, bo izbran tisti, ki bo dosegel več točk pri podmerilu 4.2. »V projektu kupljena oprema bo zagotavljala nadaljnje izvajanje aktivnosti«.
Vse popolne vloge bosta ločeno ocenila po dva člana strokovne komisije. Če se bosta oceni razlikovali za 10 točk ali več, bo vlogo ocenil še tretji ocenjevalec, član strokovne komisije. Ocena se bo oblikovala na podlagi povprečja najbližjih dveh ocen.
5. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis znaša največ do 2.782.500,00 €.
V KRZS bo en upravičenec prejel 1.044.750,00 €, v KRVS pa dva upravičenca, vsak po 868.875,00 €.
Prijavitelji dinamiko sofinanciranja po letih načrtujejo v deležu, ki je opredeljen glede na regijo izvajanja, v kateri se prijavljajo.
Predvidena vrednost sofinanciranja po posameznih programskih območjih in po posameznih proračunskih letih pa je naslednja:
– za proračunsko leto 2017: 1.159.375,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 724.062,50 EUR, od tega:
– 579.250,00 EUR s PP 150060 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih skupin-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 144.812,50 EUR PP 150062 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za zahodno kohezijsko regijo 435.312,50 EUR, od tega:
– 348.250,00 EUR s PP 150061 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih skupin-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 87.062,50 EUR s PP 150063 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih skupin-14-20-Z-slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2018: 1.391.250,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 868.875,00 EUR, od tega:
– 695.100,00 EUR s PP 150060 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih skupin-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 173.775,00 EUR PP 150062 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za zahodno kohezijsko regijo 522.375,00 EUR, od tega:
– 417.900,00 EUR s PP 150061 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih skupin-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 104.475,00 EUR s PP 150063 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih skupin-14-20-Z-slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2019: 231.875 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 144.812,50 EUR, od tega:
– 115.850,00 EUR s PP 150060 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih skupin-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 28.962,50 EUR PP 150062 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za zahodno kohezijsko regijo 87.062,50 EUR, od tega:
– 69.650,00 EUR s PP 150061 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih skupin-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 17.412,50 EUR s PP 150063 – PN9.1 – Opolnomočenje ciljnih skupin-14-20-Z-slovenska udeležba (20,00 %),
– konto: 4133.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge.
Izvedba javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
6. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
7. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške (datum opravljene storitve oziroma dobavljenega blaga), nastale od dne objave javnega razpisa do dne 30. 9. 2019.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od dne objave javnega razpisa do dne 31. 10. 2019.
Obdobje upravičenosti lahko ministrstvo podaljša zaradi posebej utemeljenih, objektivnih razlogov in na podlagi soglasja organa upravljanja.
8. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Javni razpis obsega naslednje dokumente:
1. Javni razpis za izbor projektov Celostna obravnava otrok s čustvenimi in vedenjskimi motnjami v vzgojnih zavodih,
2. Obrazec za oddajo vloge,
3. Navodila za prijavo na javni razpis,
4. Prijavnica za projekt,
5. Priloge k prijavnici:
a) Vzorec konzorcijske pogodbe,
b) Finančni načrt,
c) Izračun urne postavke stroškov osebja,
d) Izjava prijavitelja / konzorcijskega partnerja
6. Vzorec pogodbe o sofinanciranju,
7. Ocenjevalni list,
8. Seznam kazalnikov,
9. Obračun stroška na enoto – urna postavka stroškov osebja,
10. Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij EKP v programskem obdobju 2014–2020 s prilogami,
11. Navodila OU o upravičenih stroških za sredstva EKP v obdobju 2014–2020,
12. Navodila organa upravljanja in organa za potrjevanje Za spremljanje izvajanja operativnega programa z informacijskimi sistemu MFERAC, ISARR2 in RIS ECA.
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje naslednje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane obrazce ter dokazila:
– Prijavnica za projekt
– Priloge k prijavnici:
a) Podpisana konzorcijska pogodba, če je relevantno,
b) Finančni načrt,
c) Izračun urne postavke stroškov osebja,
d) Izjava prijavitelja o izpolnjevanju obveznih pogojev,
e) Izjava konzorcijskega partnerja o izpolnjevanju obveznih pogojev.
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
9. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike
Sredstva na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko: 80,00 %
Sredstva na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: 20,00 %
10. Delež prispevka EU: delež prispevka EU je 80,00 %.
11. Upravičeni stroški, način financiranja in predplačila
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje s področja javnih financ se financiranje projektov (operacij) izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške. Izjema so predplačila in izjeme, določene v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Upravičenec bo prejel sredstva sofinanciranja na osnovi pravilno izdanih in popolnih zahtevkov za izplačila za upravičene stroške izvajanja projekta, ki so nastali in bili plačani v preteklem (in upravičenem) obdobju.
Upravičeni stroški predmetnega javnega razpisa so:
– Standardni strošek na enoto – urna postavka stroškov osebja (dokazilo: pogodba o zaposlitvi, ki se priloži pri prvem zahtevku za izplačilo in dodatki k pogodbi o zaposlitvi, če so sklenjeni med projektom, časovnica zaposlene osebe za posamezni mesec (Priloga 3 Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020), izpolnjen obrazec Obračun stroška na enoto urne postavke stroškov plač (Priloga 9 razpisne dokumentacije),
– Stroški za službena potovanja,
– Stroški informiranja in komuniciranja:
– Stroški organizacije in izvedbe konferenc, seminarjev in simpozijev (npr. stroški za izvedbo zaključne konference, stroški najema prostorov in opreme, stroški brezalkoholnih pijač in prigrizkov na seminarjih oziroma usposabljanjih …), 
– Stroški izdelave ali nadgradnje spletnih strani, 
– Stroški oblikovanja, priprave na tisk, tiska in dostave gradiv, 
– Drugi stroški informiranja in obveščanja, 
– Stroški storitev zunanjih izvajalcev:
– Delo po pogodbi o opravljanju storitev,
– Delo po podjemni pogodbi, 
– Delo po avtorski pogodbi, 
– Drugi stroški storitev zunanjih izvajalcev, 
– Oprema in druga opredmetena osnovna sredstva za izvajanje projekta (oprema, ki je nujno potrebna zaradi zagotavljanja novih oblik dela z otroki in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, strokovna gradiva in didaktični pripomočki),
– Investicije v neopredmetena sredstva (licence za izvajanje metod dela z otroki in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami),
– Posredni stroški v pavšalnem znesku v višini 15 % neposrednih upravičenih stroškov za osebje (Dokazila: Priloga 7 Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020),
– Davek na dodano vrednost (DDV).
Davek na dodano vrednost (DDV)
Pri uveljavljanju upravičenega stroška davka na dodano vrednost (DDV), mora izbrani prijavitelj pred podpisom pogodbe o sofinanciranju pridobiti in predložiti potrdilo pristojnega finančnega urada. Pogoji glede upravičenosti stroška davka na dodano vrednost so navedeni v tč. 2.6 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila in razpisni dokumentaciji (tč. 3.3.5 Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020).
Pavšalno financiranje v višini 15 % neposrednih upravičenih stroškov za osebje: znesek pavšalnega financiranja v višini 15 % neposrednih upravičenih stroškov za osebje se izračuna od vrednosti Standardnega stroška na enoto – urna postavka stroškov osebja in stroškov osebja zunanjih izvajalcev (avtorska, podjemna pogodba). V osnovo za izračun posrednih stroškov v pavšalnem znesku v višini 15 % neposrednih upravičenih stroškov za osebje ne sodijo stroški za službena potovanja, potni stroški po avtorski pogodbi, drugi materialni stroški po podjemni in avtorski pogodbi ipd.
Standardni strošek na enoto – urna postavka stroškov osebja: v skladu z drugim odstavkom 68. člena Uredbe 1303/2013/EU ter Smernicami o poenostavljenih možnostih obračunavanja stroškov naj prijavitelj, ki kandidira na javni razpis določi urno postavko stroška za osebje. Urna postavka, ki se uporablja, se izračuna tako, da se zadnji evidentirani letni bruto bruto stroški za zaposlene delijo s 1.720 urami.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v razpisni dokumentaciji (tč. 14 Navodil za prijavo na javni razpis, tč. 3 in 4 Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020 in tč. 2 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila).
Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis.
V skladu z določili Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2017 in 2018 lahko ministrstvo upravičencu za namen izvajanja operacije izplača predplačilo v višini do 30 % od vrednosti predvidenih izplačil sredstev na osnovi predloženega zahtevka za izplačilo predplačila s strani upravičenca. Upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila določa veljavni zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju operacije, s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Upravičenec bo v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti zahtevek/e za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila v roku najkasneje 180 dni po prejemu predplačila. To pomeni, da se bodo predplačila iz proračuna Republike Slovenije izplačevala največ v višini kot je v prihodnjem obdobju 180 dni dejansko potrebno za izvajanje operacije, pri čemer višina posameznega predplačila ne sme presegati odstotka, določenega v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila upravičenec lahko pridobi novo predplačilo za pokrivanje izdatkov za prihodnje obdobje 180 dni. Za vsako predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR je potrebno pred podpisom pogodbe o sofinanciranju oziroma pred podpisom aneksa k pogodbi o sofinanciranju v primeru uveljavljanja več predplačil nad 100.000,00 EUR, pridobiti soglasje ministra, pristojnega za finance. Soglasje se izda pod pogoji, navedenimi v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije (pogoji, ki jih mora izpolnjevati prejemnik predplačila so: pozitivno poslovanje v preteklem letu, poravnane davčne obveznosti in solventnost v preteklih treh mesecih). Izbrani prijavitelj, ki želi uveljavljati predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR, bo hkrati s sklepom o izboru pozvan k predložitvi ustreznih dokazil.
12. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec bo moral pri porabi teh sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu ali pogoji iz Navodil MIZŠ za izvajanje operacij EKP v programskem obdobju 2014–2020.
13. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 115. in 116. členom Uredbe 1303/2013/EU in navodili organa upravljanja
Upravičenec bo moral pri informiranju in obveščanju javnosti upoštevati 115. in 116. člen Uredbe 1303/2013/EU in veljavna Navodila organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin na področju evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila).
Sprejetje financiranja s strani upravičenca pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam projektov, ki bo javno objavljen.
14. Morebitno dopolnilno financiranje: dopolnilno financiranje med ESS in ESRR, skladno z 98. členom Uredbe 1303/2013/EU, ni predvideno.
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o projektu in spremljanja ter evidentiranja projekta
Upravičenec bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekt ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalno zakonodajo.
V skladu s 140. členom Uredbe 1303/2013/EU bo moral upravičenec zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta v obdobju dveh let od 31. decembra po predložitvi obračunov Evropski komisiji, ki vsebujejo končne izdatke končanega projekta. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končanem projektu pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za projekt računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom in za vsak projekt posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev in vračljive podpore, za katere pa bo upravičenec dolžan voditi in spremljati prejeta sredstva za projekt.
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o projektu nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter rezultate projekta. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
Če se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila nepravilnost pri izvajanju projekta, bodo nadzorni organi skladno z veljavnimi Navodili organa upravljanja za izvajanje upravljalnih preverjanj po 125. členu Uredbe 1303/2013/EU za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila) in Smernicami za določanje finančnih popravkov pri izdatkih, financiranih s strani Unije v okviru deljenega upravljanja, ki jih izvede Komisija zaradi neskladnosti s pravili o javnih naročilih (dostopne na http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/cocof/2013/cocof_13_9527 _annexe_sl.pdf), Smernicami o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. 7. 2006 oziroma drugimi akti, ki so podlaga za določanje finančnega popravka, določili ustrezne finančne popravke – znižanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov, upravičenec pa bo dolžan neupravičeno izplačana sredstva vrniti.
17. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. in 8. členom Uredbe 1303/2013 ter 7. in 8. členom 1304/2013/EU
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU ter 7. in 8. členom Uredbe 1304/2013/EU. Z upoštevanjem načela enakih možnosti, s hkratnim upoštevanjem drugačnosti, upravičenec omogoča in zagotavlja preseganje posledic motenj, primanjkljajev ali ovir.
Upravičenec bo moral cilje projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe 1303/2013/EU.
18. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – UPB2, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US in 102/15, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki pokriva varovanje osebnih podatkov, vključno s 140. členom Uredbe št. 1303/2013/EU.
19. Zahteve glede spremljanja neto prihodkov projekta
Upravičenec bo moral dokumentirano spremljati in prikazovati neto prihodke projekta skladno s 65. členom Uredbe 1303/2013/EU. Prihodke je potrebno evidentirati in spremljati na posebnem stroškovnem mestu ali ustrezni računovodski kodi, zaradi česar bo možen ločen izpis iz računovodskih evidenc. Če se bodo pri izvajanju projekta ustvarili neto prihodki, bo treba za višino ustvarjenih prihodkov znižati upravičene stroške.
Prihodke, ki nastajajo tekom izvajanja projekta, pa je potrebno upoštevati že pri zahtevku za izplačilo, saj se ustvarjeni neto prihodki odbijejo od zahtevanega zneska. Poračun se izvede najkasneje ob predložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo. O neto prihodkih, ki nastajajo med izvajanjem projekta, je upravičenec dolžan poročati sproti, med izvajanjem projekta.
20. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov projekta
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe 1303/2013/EU, 5. in 19. členom Uredbe 1304/2013/EU, dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta.
Kazalniki, ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja projekta, so del razpisne dokumentacije (tč. 17 Navodil za prijavo na javni razpis).
21. Omejitve glede sprememb projekta v skladu z 71. členom Uredbe 1303/2013/EU: ni relevantno.
22. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projekta ali izvrševanja projekta prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
23. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posameznega projekta ali, da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bila odobrena, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
24. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 5. 6. 2017 do 12. ure. Vloge z zahtevano vsebino morajo prispeti v zaprti ovojnici, opremljene z obrazcem z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na javni razpis »Celostna obravnava otrok s čustvenimi in vedenjskimi motnjami v vzgojnih zavodih««, ki je del razpisne dokumentacije, na naslov: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
25. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo imenuje ministrica za izobraževanje, znanost in šport ali od nje pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Ker se pričakuje večje število vlog, bo v prostorih ministrstva potekalo nejavno odpiranje vlog v prisotnosti članov komisije. Vloge se bodo v prostorih Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport odpirale dne 5. 6. 2017. Pri odpiranju vlog komisija ugotavlja popolnost vlog. Vloga je popolna, če so bili predloženi vsi dokumenti tako, kot je določeno v 8. točki razpisa.
Komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Zavržene bodo vloge:
– ki ne bodo poslane v roku in na način, ki je določen v 24. točki razpisa,
– ki ne bodo vsebovale vseh dokumentov, kot jih zahteva besedilo razpisa in ne bodo dopolnjene v skladu s pozivom za dopolnitev vlog.
Zavrnjene bodo vloge:
– tistih prijaviteljev, ki ne bodo izpolnjevali pogojev iz 3. točke razpisa,
– tistih prijaviteljev, ki bodo pri točki 4 pri izločitvenih podmerilih prejeli 0 točk,
– ki bodo v primeru, če bo na posameznem področju delovanja centra podanih prijav več, po številu točk uvrščene na nižje mesto na prednostnem vrstnem redu, ki več ne omogoča izbora projekta.
O izbranih, zavrnjenih in zavrženih vlogah bo na podlagi predloga komisije s sklepom odločila ministrica.
Postopek in način izbora je podrobneje opredeljen v razpisni dokumentaciji v Navodilih za prijavo na javni razpis.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Vzorec pogodbe in Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, ki jih bo izbrani prijavitelj dolžan spoštovati pri izvajanju projekta, sta sestavni del razpisne dokumentacije.
V kolikor se je projekt začel izvajati pred oddajo vloge na ministrstvo, bo po podpisu pogodbe o sofinanciranju in pred izplačilom prvega rednega zahtevka za izplačilo iz proračuna, ministrstvo izvedlo preverjanje, da se prepriča, ali je bila upoštevana veljavna zakonodaja, pomembna za projekt, tudi za obdobje pred opravljenim izborom oziroma pred sklenitvijo pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče, z objavo v Uradnem listu RS.
26. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministrice oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od izteka roka za oddajo vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
27. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo: razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva http://www.mizs.gov.si/si/javne_objave_in_razpisi/javni_razpisi/. Za dodatne informacije lahko pišete na elektronski naslov urska.pancur@gov.si ali pokličete Urško Pančur (tel. 01/478-46-75).
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti