Na podlagi 10., 12. in tretjega odstavka 25. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2,18/23 in 78/23) Vlada Republike Slovenije izdaja
o ukrepih kmetijske strukturne politike in kmetijske politike razvoja podeželja
Ta uredba določa ukrepe, upravičene stroške, podrobnejše pogoje, merila, podrobnejše postopke in finančne določbe za dodelitev pomoči za ukrepe kmetijske strukturne politike in ukrepe kmetijske politike razvoja podeželja, pri čemer se:
– ukrep iz 4. člena te uredbe izvaja v skladu s 15. členom Uredbe Komisije (EU) 2022/2472 z dne 14. decembra 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 327 z dne 21. 12. 2022, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/2607 z dne 22. novembra 2023 o popravku Uredbe (EU) 2022/2472 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 2023/2607 z dne 23. 11. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2472/2022/EU), za kmetijska gospodarstva, ki se ukvarjajo s kmetijsko proizvodnjo, in
– ukrep iz 12. člena te uredbe izvaja v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023; v nadaljnjem besedilu: Uredba 2023/2831/EU).
Izrazi, uporabljeni v tej uredbi, pomenijo:
1. aktivni član je fizična oseba, ki je plačala članarino;
2. aktivna pravna oseba je tista, ki izpolnjuje obveznosti iz predpisov, ki urejajo ustanovitev in delovanje pravnih oseb, kar izhaja iz evidenc Agencije Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve;
3. celotno območje Republike Slovenije zajema območje najmanj osmih statističnih regij, določenih v skladu s standardno klasifikacijo teritorialnih enot;
4. delovanje v eni statistični regiji pomeni delovanje vsaj treh aktivnih članov, ki so fizične osebe, ali vsaj ene aktivne pravne osebe;
5. enotno podjetje so fizične in pravne osebe, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in so med seboj povezane v skladu z drugim odstavkom 2. člena Uredbe 2023/2831/EU;
6. kmetijski pridelek je kmetijski proizvod iz 7. točke 2. člena Uredbe 2472/2022/EU;
7. nevladna organizacija je organizacija, ki izpolnjuje pogoje iz zakona, ki ureja nevladne organizacije in je organizirana kot društvo, združenje, družina, klub ali zveza društev, v skladu z zakonom, ki ureja društva;
8. ožje območje Republike Slovenije zajema območje največ treh statističnih regij;
9. predelava kmetijskih proizvodov je dejavnost iz 45. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
10. podjetje v težavah je fizična in pravna oseba, ki opravlja gospodarsko dejavnost in izpolnjuje merila iz 18. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1);
11. priznana rejska organizacija je organizacija, ki izpolnjuje pogoje iz zakona, ki ureja živinorejo;
12. sindikat je organizacija, ki izpolnjuje pogoje iz zakona, ki ureja reprezentativnost sindikatov;
13. strojni krožek je pravna oseba, ki izpolnjuje pogoje iz zakona, ki ureja kmetijstvo;
14. širše območje Republike Slovenije zajema območje najmanj štirih statističnih regij.
Za uresničevanje ciljev trajnostnega razvoja kmetijstva se sredstva po tej uredbi namenijo za naslednje ukrepe:
1. pomoč za dokončanje komasacijskih postopkov;
2. pomoč za prenos znanja in informiranje na področju predelave ter s kmetijstvom povezanega delovanja na podeželju;
3. pomoč za delovanje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja;
4. pomoč pri organizaciji strokovnih in jubilejnih dogodkov in
5. organiziranje in izvedba tekmovanj v oranju ter udeležba na svetovnem prvenstvu.
1. Pomoč za dokončanje komasacijskih postopkov
Namen ukrepa pomoč za dokončanje komasacijskih postopkov (v nadaljnjem besedilu: ukrep 1) je dokončanje komasacijskih postopkov na območju Republike Slovenije.
Vlagatelj za pomoč iz ukrepa 1 je upravna enota, na območju katere leži nedokončana komasacija, ki je vključena v program iz drugega odstavka 7. člena te uredbe.
(izvajalec in upravičenec)
(1) Izvajalec ukrepa 1 je fizična ali pravna oseba, ki je usposobljena za dokončanje komasacijskih postopkov.
(2) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 1 je komasacijski udeleženec, ki je fizična ali pravna oseba.
(3) Če je upravičenec iz prejšnjega odstavka član oziroma nosilec kmetijskega gospodarstva, se pomoč za dokončanje komasacijskih ukrepov dodeli v skladu s 15. členom Uredbe 2022/2472/EU in se dodeli upravičencu, ki je vpisan v register kmetijskih gospodarstev iz zakona, ki ureja kmetijstvo, izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe 2022/2472/EU, ni podjetje v težavah in nima neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, v katerem je pomoč, ki jo je dodelil organ iz Republike Slovenije, razglasila za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom.
(pogoji za dodelitev pomoči)
(1) Seznam komasacijskih območij, ki so upravičena do pomoči za dokončanje komasacijskih postopkov, je objavljen na osrednjem spletnem mestu državne uprave.
(2) Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija) na podlagi seznama iz prejšnjega odstavka pripravi letni program dokončanja komasacijskih postopkov, ki ga potrdi direktor agencije v soglasju z ministrom, pristojnim za kmetijstvo, in se objavi na spletni strani agencije. S programom iz tega odstavka se določijo prednostne komasacije, za katere je namenjena pomoč iz ukrepa 1 v tekočem letu, in sicer do porabe sredstev.
(3) Vlagatelj iz 5. člena te uredbe izbere izvajalca iz prvega odstavka 6. člena te uredbe v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje, in agenciji predloži dokumentacijo o izbiri izvajalca.
(4) Agencija za izvedbo ukrepa 1 z izvajalcem iz prvega odstavka 6. člena te uredbe sklene pogodbo o financiranju upravičenih stroškov iz 8. člena te uredbe.
Upravičeni stroški za pomoč iz ukrepa 1 so stroški pravnih in upravnih postopkov.
(1) Pomoč iz ukrepa 1 se dodeli do 100 % upravičenih stroškov.
(2) Izvajalec iz prvega odstavka 6. člena te uredbe po izvedbi ukrepa 1 pošlje vlagatelju iz 5. člena te uredbe:
– račune za plačilo upravičenih stroškov iz prejšnjega člena in
– poročilo o izvedenih delih.
(3) Ko vlagatelj iz 5. člena te uredbe potrdi poročilo iz druge alineje prejšnjega odstavka, dokumentacijo iz prejšnjega odstavka vloži na agencijo, ki na podlagi pogodbe iz četrtega odstavka 7. člena te uredbe izvajalcu iz prvega odstavka 6. člena plača upravičene stroške iz prejšnjega člena.
(4) Po izvršljivosti sklepa o stroških upravnega postopka iz prejšnjega člena vlagatelj iz 5. člena te uredbe sklep o upravnih stroških pošlje agenciji, ki te stroške plača vlagatelju iz 5. člena te uredbe.
(5) Sredstva za pomoč iz ukrepa 1 se dodelijo do višine, ki so za izvedbo tega ukrepa v posameznem proračunskem letu zagotovljena v proračunu Republike Slovenije.
(6) Pomoč iz ukrepa 1 se upravičencu dodeli kot subvencionirana storitev, pri čemer je znesek pomoči bruto ekvivalent nepovratnih sredstev.
Upravičenec lahko za iste upravičene stroške prejme drugo pomoč iz javnih sredstev, če skupna pomoč iz javnih sredstev ne presega 100 % upravičenih stroškov.
Agencija hrani dokumentacijo, ki je bila podlaga za dodelitev pomoči iz ukrepa 1, deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči v okviru tega ukrepa.
2. Pomoč za prenos znanja in informiranje s področja predelave ter s kmetijstvom povezanega delovanja na podeželju
Namen ukrepa pomoč za prenos znanja in informiranje s področja predelave ter s kmetijstvom povezanega delovanja na podeželju (v nadaljnjem besedilu: ukrep 2) je sofinanciranje strokovnih prireditev in drugih aktivnosti, ki spodbujajo prenos znanja in informiranja ljudi na podeželju s področja predelave, povezane s kmetijsko proizvodnjo, ki ni predmet primarne kmetijske proizvodnje in jih izvajajo nevladne organizacije, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja.
13. člen
(vlagatelj in upravičenec)
(1) Vlagatelj za pridobitev pomoči iz prejšnjega člena je nevladna organizacija, strojni krožek ali priznana rejska organizacija, ki deluje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja na širšem ali ožjem območju Republike Slovenije.
(2) Vlagatelji iz prejšnjega odstavka se delijo po sklopih, in sicer:
– vlagatelj za sklop A je nevladna organizacija, strojni krožek ali priznana rejska organizacija, ki deluje na širšem območju Republike Slovenije;
– vlagatelj za sklop B je nevladna organizacija, strojni krožek ali priznana rejska organizacija, ki deluje na ožjem območju Republike Slovenije.
(3) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 2 je vlagatelj iz prvega odstavka tega člena, ki izpolnjuje pogoje za dodelitev pomoči iz 14. člena te uredbe.
(pogoji za dodelitev pomoči)
(1) Vlagatelj iz prejšnjega člena mora ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati naslednje pogoje:
1. je registriran kot pravna oseba iz 7., 11. ali 13. točke 2. člena te uredbe;
2. deluje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja;
3. ima aktivne člane oziroma aktivne pravne osebe;
4. se financira iz članarin;
5. ima več kot polovico aktivnih članov, ki so kot nosilci ali člani kmetijskega gospodarstva vpisani v register kmetijskih gospodarstev iz zakona, ki ureja kmetijstvo;
6. priloži program dela, ki se bo izvajal v obdobju, določenem z javnim razpisom;
7. na dan vložitve vloge nima neporavnanih davčnih obveznosti in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, v višini, ki presega 50 eurov.
(2) Šteje se, da vlagatelj deluje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja, če:
1. razvija in izvaja programe ter projekte, ki prispevajo k razvoju kmetijstva, gozdarstva in podeželja;
2. razvija in izvaja dejavnosti, ki pripomorejo k boljši prepoznavnosti in dvigu kakovosti slovenskih kmetijskih pridelkov in izdelkov ter gozdnih sortimentov;
3. organizira ali izvaja občinska, regijska, državna ali mednarodna srečanja ali tekmovanja s področja kmetijstva, gozdarstva ali razvoja podeželja;
4. sodeluje z domačimi ali mednarodnimi strokovnimi organizacijami, ki so dejavne na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja;
5. izvaja in spodbuja različne oblike neformalnega usposabljanja s področja kmetijstva, gozdarstva ali razvoja podeželja, kot so delavnice, tečaji, strokovna srečanja, seminarji, ogledi dobrih praks;
6. izdaja strokovne knjižne publikacije s področja kmetijstva, gozdarstva ali razvoja podeželja;
7. je dejaven pri promociji za podporo kmetijstvu, gozdarstvu in razvoju podeželja;
8. izvaja programe prostovoljstva na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja.
(3) Aktivnosti iz prejšnjega odstavka morajo biti razvidne iz namena in nalog, ki so zapisane v statutu vlagatelja iz 13. člena te uredbe.
(4) Do pomoči iz ukrepa 2 ni upravičen vlagatelj, ki je za iste upravičene stroške, kot jih navaja v vlogi za pridobitev pomoči, že prejel sredstva iz javnih virov in bi seštevek teh sredstev presegel 100 % upravičenih stroškov.
(5) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 2 za iste upravičene stroške ne more hkrati pridobiti tudi sredstev iz 19. in 25. člena te uredbe.
(6) Višina pomoči na upravičenca do pomoči iz ukrepa 2 znaša do 70 % upravičenih stroškov iz programa dela iz 6. točke prvega odstavka tega člena.
(7) Višina pomoči iz prejšnjega odstavka se zviša za 10 % upravičenih stroškov, če je iz programa dela iz 6. točke prvega odstavka tega člena razvidno, da se aktivnosti nanašajo tudi na vsebine s področja digitalizacije kmetijstva.
(8) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 2 mora zagotoviti morebitno razliko sredstev med višino dodeljene pomoči in dejansko vrednostjo odobrenega programa dela.
(9) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 2 mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(upravičeni in neupravičeni stroški)
(1) Upravičeni stroški za dodelitev pomoči iz ukrepa 2 so:
1. najem prostorov (na primer: najemnine za razstavne prostore, stojnice, predavalnice, dvorane);
2. stroški materiala in storitev, povezani z delovanjem vlagatelja (na primer: plačilo avtorskega honorarja oziroma nadomestil za uporabo avtorskega dela oziroma predmeta varstva sorodnih pravic, stroški, povezani z izdelavo in predstavitvijo strokovnih in promocijskih gradiv, publikacij, katalogov, brošur, izdelavo analiz, mnenj in anket, izdelava in vzdrževanje spletne strani);
3. stroški, povezani z organizacijo seminarjev, delavnic, posvetov, forumov, tekmovanj, razstav, nastopov, strokovnih ekskurzij (na primer: izdelava vabil, objava oglasov v medijih, najem predavateljev, hostes, varnostnikov, zdravnikov, veterinarjev);
4. stroški potovanj članov in predavateljev (na primer: potni stroški, stroški prevoza, dnevnice za službena potovanja, stroški namestitev).
(2) Upravičeni stroški iz prejšnjega odstavka morajo biti povezani s prenosom znanja in informiranjem ljudi na podeželju s področja predelave kmetijskih proizvodov.
(3) Višina potnih stroškov se uskladi enkrat letno v skladu z uredbo, ki ureja davčno obravnavo povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja.
(4) Za upravičene stroške se štejejo stroški, nastali v obdobju, določenem v javnem razpisu.
(5) Podrobneje se upravičeni stroški iz prvega odstavka tega člena določijo z javnim razpisom.
(6) Neupravičeni stroški iz ukrepa 2 so:
1. davek na dodano vrednost,
2. stroški pogostitev,
3. stroški tekočega delovanja vlagatelja,
4. stroški delovanja, ki jih organizacija opravlja na podlagi predpisov in so že delno ali v celoti financirani iz javnih virov.
(merila za ocenjevanje vlog)
(1) Pri ocenjevanju vlog iz ukrepa 2 se upoštevajo naslednja merila:
1. zastopanost aktivnega članstva;
2. geografska pokritost delovanja vlagatelja;
3. zagotavljanje pomoči kmetijskim gospodarstvom na področju usposabljanja;
4. delež lastnih sredstev za izvedbo programa;
5. status nevladne organizacije v javnem interesu;
6. vpis v vpisnik prostovoljnih organizacij.
(2) Podrobnejša merila iz prejšnjega odstavka, točkovnik za ocenjevanje vlog in minimalni prag točk se opredelijo z javnim razpisom.
(1) Pomoč iz ukrepa 2 se dodeli v obliki nepovratnih sredstev.
(2) Višina pomoči iz ukrepa 2 se na letni ravni določi največ do višine sredstev, ki je v posameznem proračunskem letu zagotovljena za ta namen v proračunu Republike Slovenije, pri čemer se ta višina sredstev zniža za vrednost iz pritožb zoper odločbe, ki jim je bilo ugodeno.
(shema pomoči de minimis)
(1) Pomoč iz ukrepa 2 se dodeli kot pomoč po pravilu de minimis v skladu z Uredbo 2023/2831/EU.
(2) Upravičenec do pomoči iz 13. člena te uredbe mora pred dodelitvijo sredstev po tej uredbi podati pisno izjavo o:
– pomočeh de minimis, ki jih je prejel na podlagi te uredbe ali drugih predpisov, ki urejajo pomoč de minimis, v obdobju treh let;
– drugih že prejetih ali zaprošenih pomočeh za iste upravičene stroške in o zagotovilih, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis ne bo presežena zgornja meja pomoči de minimis ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih;
– združitvi, pripojitvi ali razdelitvi pravne osebe v obdobju treh let.
(3) Pomoč iz ukrepa 2 se dodeli do višine, ki ne presega zgornje meje iz 3. člena Uredbe 2023/2831/EU. Pomoč se lahko kumulira z drugimi pomočmi le pod pogoji iz 5. člena Uredbe 2023/2831/EU.
(4) Agencija mora pred odobritvijo pomoči preveriti višino že dodeljene pomoči de minimis za posameznega upravičenca v evidencah pomoči de minimis, ki jih vodita ministrstvo, pristojno za finance, in ministrstvo, pristojno za kmetijstvo in ribištvo.
(5) Za upravičence, ki so enotno podjetje, mora agencija predhodno preveriti, da že dodeljena pomoč de minimis za vsa podjetja v okviru enotnega podjetja ne presega zgornje meje iz 3. člena Uredbe 2023/2831/EU.
(6) V odločbi o pravici do sredstev se v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, navede, da se pomoč iz ukrepa 2 dodeli po pravilu de minimis v skladu z Uredbo 2023/2831/EU in znesek pomoči de minimis.
(7) Upravičenec do pomoči iz 13. člena te uredbe in agencija morata vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za dodelitev pomoči iz ukrepa 2, hraniti vsaj še deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči iz ukrepa 2.
3. Pomoč za delovanje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja
Namen ukrepa pomoč za delovanje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja (v nadaljnjem besedilu: ukrep 3) je sofinanciranje delovanja, združevanja in povezovanja ljudi na podeželju v okviru nevladnih organizacij, strojnih krožkov, priznanih rejskih organizacij in organizacije, ki povezuje kmete v sindikat kmetov, in ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja.
(vlagatelj in upravičenec)
(1) Vlagatelj za pridobitev pomoči iz ukrepa 3 je nevladna organizacija, strojni krožek, priznana rejska organizacija ali organizacija, ki povezuje kmete v sindikat kmetov, in ki deluje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja na celotnem, širšem ali ožjem območju Republike Slovenije.
(2) Vlagatelji iz prejšnjega odstavka se delijo po sklopih, in sicer:
1. vlagatelj za sklop A je nevladna organizacija, ki povezuje društva podeželske mladine ali društva podeželskih žensk ali lastnike gozdov v zvezo ali kmete, ki opravljajo kmetijsko dejavnost, v sindikat kmetov, in ki deluje na celotnem območju Republike Slovenije;
2. vlagatelj za sklop B je priznana rejska organizacija, ki deluje na širšem območju Republike Slovenije;
3. vlagatelj za sklop C je nevladna organizacija ali strojni krožek, ki deluje na širšem območju Republike Slovenije;
4. vlagatelj za sklop Č je nevladna organizacija, ki deluje izključno na področju ekološkega kmetovanja in deluje na širšem območju Republike Slovenije.
(3) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 3 je vlagatelj iz prvega odstavka tega člena, ki izpolnjuje pogoje za dodelitev pomoči iz 21. člena te uredbe.
(pogoji za dodelitev pomoči)
(1) Vlagatelj iz prejšnjega člena mora ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati naslednje pogoje:
1. je registriran kot pravna oseba iz 7., 11., 12. ali 13. točke 2. člena te uredbe;
2. deluje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja;
3. ima aktivne člane oziroma aktivne pravne osebe;
4. se financira iz članarin;
5. ima več kot polovico aktivnih članov, ki so kot nosilci ali člani kmetijskega gospodarstva vpisani v register kmetijskih gospodarstev iz zakona, ki ureja kmetijstvo;
6. priloži program dela, ki se bo izvajal v obdobju, določenem z javnim razpisom;
7. vlagatelj, ki je priznana rejska organizacija, ima pridobljen status priznane rejske organizacije v skladu s predpisom, ki ureja živinorejo;
8. na dan vložitve vloge nima neporavnanih davčnih obveznosti in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, v višini, ki presega 50 eurov.
(2) Šteje se, da vlagatelj deluje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja, če:
1. razvija in izvaja programe ter projekte, ki prispevajo k razvoju kmetijstva, gozdarstva in podeželja;
2. razvija in izvaja dejavnosti, ki pripomorejo k boljši prepoznavnosti in dvigu kakovosti slovenskih kmetijskih pridelkov in izdelkov ter gozdnih sortimentov;
3. organizira ali izvaja občinska, regijska, državna ali mednarodna srečanja ali tekmovanja s področja kmetijstva, gozdarstva ali razvoja podeželja;
4. sodeluje z domačimi ali mednarodnimi strokovnimi organizacijami, ki so dejavne na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja;
5. izvaja in spodbuja različne oblike neformalnega usposabljanja s področja kmetijstva, gozdarstva ali razvoja podeželja, kot so: delavnice, tečaji, strokovna srečanja, seminarji;
6. izdaja strokovne knjižne publikacije s področja kmetijstva, gozdarstva ali razvoja podeželja;
7. je dejaven pri promociji za podporo kmetijstvu, gozdarstvu in razvoju podeželja;
8. izvaja programe prostovoljstva na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja;
9. se vključuje v priznano rejsko organizacijo ali
10. izvaja čebelarski pašni red ali rejski program kot priznana rejska organizacija v skladu s predpisom, ki ureja živinorejo.
(3) Aktivnosti iz prejšnjega odstavka morajo biti razvidne iz namena in nalog, ki so zapisane v statutu vlagatelja iz 20. člena te uredbe.
(4) Šteje se, da vlagatelj, ki je nevladna organizacija in ki zaradi načina pridelave kmetijskega pridelka deluje na ožjem območju Republike Slovenije, pri tem pa deluje kot krovno združenje za tak kmetijski pridelek v Republiki Sloveniji, izpolnjuje pogoj delovanja na območju najmanj štirih statističnih regij za sklop C. Takemu vlagatelju se prizna delovanje na širšem območju Republike Slovenije oziroma delovanje v najmanj štirih statističnih regijah.
(5) Do pomoči iz ukrepa 3 ni upravičen vlagatelj, ki je za iste upravičene stroške, kot jih navaja v vlogi za pridobitev pomoči, že prejel sredstva iz javnih virov in bi seštevek teh sredstev presegel 100 % upravičenih stroškov.
(6) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 3 za iste upravičene stroške ne more hkrati pridobiti tudi pomoči iz 12. in 25. člena te uredbe.
(7) Višina pomoči iz ukrepa 3 lahko na upravičenca do pomoči znaša do 90 % upravičenih stroškov iz programa dela iz 6. točke prvega odstavka tega člena za sklop A in do 80 % upravičenih stroškov iz programa dela iz 6. točke prvega odstavka tega člena za sklope B, C in Č.
(8) Višina pomoči iz prejšnjega odstavka se zviša za 10 % upravičenih stroškov, če je iz programa dela iz 6. točke prvega odstavka tega člena razvidno, da se aktivnosti, ki se izvajajo, nanašajo tudi na vsebine s področja digitalizacije kmetijstva.
(9) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 3 mora zagotoviti morebitno razliko sredstev med višino dodeljene pomoči in dejansko vrednostjo odobrenega programa dela.
(10) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 3 mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(upravičeni in neupravičeni stroški)
(1) Upravičeni stroški za dodelitev pomoči iz ukrepa 3 so stroški, povezani z delovanjem vlagatelja iz 20. člena te uredbe, in sicer:
1. najem prostorov (na primer: najemnina za poslovni prostor);
2. nakup in najem opreme za poslovni prostor (na primer: oprema prostora, telefonska in mobilna oprema, računalniška, tiskalniška, fotokopirna, avdio, video in fotografska oprema, servisne storitve);
3. stroški materiala in storitev (na primer: stroški telefonskih, internetnih, računovodskih, bančnih, električnih in komunalnih storitev, nakup pisarniškega materiala, postavitev in vzdrževanje spletne strani);
4. stroški dela (na primer: plače, prispevki in študentsko delo, vezano na lastno delovanje vlagatelja na podlagi pogodbe o zaposlitvi, pogodbe o delu, avtorske pogodbe in študentske napotnice);
5. stroški članarin v mednarodnih organizacijah, katerih član je vlagatelj;
6. stroški potovanj (potni stroški, dnevnice za službena potovanja in stroški namestitev članov vlagatelja);
7. stroški, povezani s spodbujanjem, združevanjem in povezovanjem ljudi (na primer: izdelava gradiv, katalogov, brošur, analiz, mnenj in anket, stroški izdelave lastnega promocijskega materiala in objave teh v sredstvih javnega obveščanja, stroški najema prostora za predstavitev delovanja vlagatelja na sejmih in drugih prireditvah);
8. stroški izvajanja vsebin za enake možnosti žensk in moških (na primer: stroški, ki nastanejo pri organizaciji seminarjev, delavnic, posvetov in promocijsko gradivo).
(2) Višina potnih stroškov se uskladi enkrat letno, v skladu z uredbo, ki ureja davčno obravnavo povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja.
(3) Za upravičene stroške se štejejo stroški, ki so nastali v obdobju, določenem v javnem razpisu.
(4) Podrobneje se upravičeni stroški iz prvega odstavka tega člena določijo z javnim razpisom.
(5) Neupravičeni stroški iz ukrepa 3 so:
1. stroški, ki so povezani z izvajanjem gospodarske dejavnosti (na primer: organizacija seminarjev, delavnic, posvetov, forumov, tekmovanj, razstav, nastopov, strokovnih ekskurzij, promocija kmetijskih ali ribiških proizvodov, proizvajalcev ali porekla teh proizvodov ali znamk, informiranje in prenos znanja v kmetijski ali drugi gospodarski dejavnosti),
2. stroški, povezani s športom in športnimi prireditvami (na primer: konjske dirke, kasaške dirke),
3. davek na dodano vrednost.
(merila za ocenjevanje vlog)
(1) Pri ocenjevanju vlog pri ukrepu 3 se upoštevajo naslednja merila:
1. za sklope A, C in Č:
a) zastopanost aktivnega članstva;
b) geografska pokritost delovanja vlagatelja;
c) delež lastnih sredstev za izvedbo programa;
č) status nevladne organizacije v javnem interesu;
d) vpis v vpisnik prostovoljnih organizacij;
e) izvajanje vsebin s področja okolju in podnebju prijaznih kmetijskih praks.
2. za sklop B:
a) zastopanost aktivnega članstva;
b) geografska pokritost delovanja vlagatelja;
c) delež lastnih sredstev za izvedbo programa;
č) udeležba na mednarodnem ocenjevanju živali iz rejskega programa v tujini;
d) organizacija razstave živali v tujini.
(2) Podrobnejša merila iz prejšnjega odstavka, točkovnik za ocenjevanje vlog in minimalni prag točk se opredelijo z javnim razpisom.
(1) Pomoč iz ukrepa 3 se dodeli v obliki nepovratnih sredstev.
(2) Višina pomoči iz ukrepa 3 se na letni ravni določi največ do višine sredstev, ki so v posameznem proračunskem letu zagotovljena za ta namen v proračunu Republike Slovenije, pri čemer se ta višina sredstev zniža za vrednost iz pritožb zoper odločbe, ki jim je bilo ugodeno.
4. Pomoč pri organizaciji strokovnih in jubilejnih dogodkov
Namen ukrepa pomoč pri organizaciji strokovnih in jubilejnih dogodkov (v nadaljnjem besedilu: ukrep 4) je sofinanciranje strokovnega ali jubilejnega dogodka, ki pripomore k boljši prepoznavnosti slovenskega kmetijstva in gozdarstva.
(vlagatelj in upravičenec)
(1) Vlagatelj za pridobitev pomoči iz prejšnjega člena je nevladna organizacija, strojni krožek ali priznana rejska organizacija, ki deluje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja na širšem ali ožjem območju Republike Slovenije.
(2) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 4 je vlagatelj iz prejšnjega odstavka, ki izpolnjuje pogoje za dodelitev pomoči iz 27. člena te uredbe.
(pogoji za dodelitev pomoči)
(1) Vlagatelj iz prejšnjega člena mora ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati naslednje pogoje:
1. je registriran kot pravna oseba iz 7., 11. ali 13. točke 2. člena te uredbe;
2. deluje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja;
3. ima aktivne člane oziroma aktivne pravne osebe;
4. se financira iz članarin;
5. ima več kot polovico aktivnih članov, ki so kot nosilci ali člani kmetijskega gospodarstva vpisani v register kmetijskih gospodarstev v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo;
6. priloži program dela, ki se bo izvajal v obdobju, določenem z javnim razpisom;
7. na dan vložitve vloge nima neporavnanih davčnih obveznosti in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, v višini, ki presega 50 eurov.
(2) Šteje se, da vlagatelj deluje na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja, če:
1. razvija in izvaja programe ter projekte, ki prispevajo k razvoju kmetijstva, gozdarstva in podeželja;
2. razvija in izvaja dejavnosti, ki pripomorejo k boljši prepoznavnosti in dvigu kakovosti slovenskih kmetijskih pridelkov in izdelkov ter gozdnih sortimentov;
3. razvija ali izvaja programe in projekte, ki prispevajo k usposabljanju kmetov ali lastnikov gozdov;
4. organizira ali izvaja občinska, regijska, državna ali mednarodna srečanja ali tekmovanja s področja kmetijstva, gozdarstva ali razvoja podeželja;
5. sodeluje z domačimi ali mednarodnimi strokovnimi organizacijami, ki so dejavne na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja;
6. izvaja in spodbuja različne oblike neformalnega usposabljanja s področja kmetijstva, gozdarstva ali razvoja podeželja, kot so: delavnice, tečaji, strokovna srečanja, seminarji;
7. izdaja strokovne knjižne publikacije s področja kmetijstva, gozdarstva ali razvoja podeželja;
8. je dejaven pri promociji za podporo kmetijstvu, gozdarstvu in razvoju podeželja;
9. izvaja programe prostovoljstva na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja;
10. se vključuje v priznano rejsko organizacijo ali
11. izvaja čebelarski pašni red ali rejski program kot priznana rejska organizacija v skladu s predpisom, ki ureja živinorejo.
(3) Aktivnosti iz prejšnjega odstavka morajo biti razvidne iz namena in nalog, ki so zapisane v statutu vlagatelja iz 26. člena te uredbe.
(4) Vlagatelj lahko pridobi pomoč iz ukrepa 4 samo za en strokovni ali jubilejni dogodek v posameznem proračunskem letu.
(5) Do pomoči iz ukrepa 4 ni upravičen vlagatelj, ki je za iste upravičene stroške, kot jih navaja v vlogi za pridobitev pomoči, že prejel sredstva iz javnih virov in bi seštevek teh sredstev presegel 100 % upravičenih stroškov.
(6) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 4 ne more pridobiti sredstev za isti dogodek tudi iz 12. oziroma 19. člena te uredbe.
(7) Delež pomoči iz ukrepa 4 lahko na prejemnika pomoči znaša do 90 % upravičenih stroškov iz programa dela iz 6. točke prvega odstavka tega člena.
(8) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 4 mora zagotoviti morebitno razliko sredstev med višino dodeljene pomoči in dejansko vrednostjo odobrenega programa dela.
(9) Upravičenec do pomoči iz ukrepa 4 mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(upravičeni in neupravičeni stroški)
(1) Upravičeni stroški za dodelitev pomoči iz ukrepa 4 so stroški, povezani z izvedbo dogodka iz 25. člena te uredbe, in sicer:
1. stroški izdaje strokovne publikacije za obeležitev dogodka (stroški priprave in tiskanja);
2. stroški promocije dogodka (izdelava in objava promocijskih vsebin za dogodek);
3. stroški najema prostora dogodka;
4. drugi stroški, povezani z organizacijo in izvedbo dogodka (na primer: materialni stroški, potni stroški, stroški storitev).
(2) Višina potnih stroškov se uskladi enkrat letno v skladu z uredbo, ki ureja davčno obravnavo povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja.
(3) Za upravičene stroške se štejejo stroški, ki so nastali v obdobju, določenem v javnem razpisu.
(4) Podrobneje se upravičeni stroški iz prvega odstavka tega člena določijo z javnim razpisom.
(5) Neupravičeni stroški iz ukrepa 4 so:
1. stroški, ki so povezani z izvajanjem gospodarske dejavnosti (na primer: promocija kmetijskih ali ribiških proizvodov, proizvajalcev ali porekla teh proizvodov ali znamk, informiranje in prenos znanja v kmetijski ali drugi gospodarski dejavnosti) in
2. davek na dodano vrednost.
(merila za ocenjevanje vlog)
(1) Pri ocenjevanju vlog iz ukrepa 4 se upoštevajo naslednja merila:
1. delovanje vlagatelja oziroma usposabljanja;
2. predstavitev dogodka;
3. delež lastnih sredstev za izvedbo programa;
4. status nevladne organizacije v javnem interesu;
5. vpis v vpisnik prostovoljnih organizacij.
(2) Podrobnejša merila iz prejšnjega odstavka, točkovnik za ocenjevanje vlog in minimalni prag točk se opredelijo z javnim razpisom.
(1) Pomoč iz ukrepa 4 se dodeli v obliki nepovratnih sredstev.
(2) Višina pomoči za ukrep 4 se na letni ravni določi največ do višine sredstev, ki so v posameznem proračunskem letu zagotovljena za ta namen v proračunu Republike Slovenije, pri čemer se ta višina sredstev zniža za vrednost iz pritožb zoper odločbe, ki jim je bilo ugodeno.
5. Organiziranje in izvedba tekmovanj v oranju ter udeležba na svetovnem prvenstvu
Namen ukrepa organiziranje in izvedba tekmovanj v oranju ter udeležba na svetovnem prvenstvu (v nadaljnjem besedilu: ukrep 5) so organiziranje in izvedba tekmovanj v oranju v Republiki Sloveniji ter organiziranje in izvedba udeležbe na svetovnem prvenstvu, saj se s tem spodbuja pomen obdelave zemlje, prenašanje dobrih praks, izobraževanje, ohranjanje dediščine podeželja in promocija slovenskega kmetijstva doma in v tujini.
(1) Upravičenec za izvedbo ukrepa 5 je izvajalec, ki izpolnjuje pogoje iz 33. člena te uredbe.
(2) Ministrstvo, pristojno za kmetijstvo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), izvajalca za izvedbo ukrepa 5 izbere v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
(pogoji za odobritev sredstev)
(1) Izvajalec za izvedbo ukrepa 5 je pravna oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– deluje na področju kmetijstva,
– ima reference na področju priprave in izvedbe tekmovanj v oranju,
– izpolnjuje pogoje za udeležbo na svetovnem tekmovanju v oranju, ki ga organizira Svetovna organizacija oračev (World Ploughing Organization – WPO).
(2) Podrobnejši pogoji za izbiro izvajalca iz 32. člena te uredbe, merila, dokazila in podrobnejši upravičeni stroški se opredelijo v razpisni dokumentaciji javnega naročila.
34. člen
Upravičeni stroški za ukrep 5 so:
1. stroški za pripravo tekmovališč;
2. stroški za pripravo in najem tekmovalnega in prireditvenega prostora;
3. stroški usposabljanja za sodnike;
4. materialni stroški izvajalca iz prejšnjega člena;
5. stroški promocije;
6. stroški članarin izvajalca iz prejšnjega člena;
7. stroški priprave tekmovalcev;
8. potni stroški za udeležbo na svetovnem prvenstvu v oranju;
9. stroški najema zemljišč za trening;
10. stroški organizacije strokovnih prireditev v okviru tekmovanj (na primer: okrogle mize, demonstracije, konference) in
11. drugi stroški, povezani z organizacijo, izvedbo in udeležbo (na primer: nagrade po pravilniku, ki ureja tekmovanje oračev, tiskovine, oblačila, prehrana, prenočitev, dnevnice, potni stroški).
Sredstva za izvajanje ukrepa 5 se določijo v javnem naročilu v skladu z razpoložljivimi proračunskimi sredstvi v posameznem proračunskem letu.
III. POSTOPEK ZA DODELITEV POMOČI
(1) Pomoč za izvedbo ukrepov iz 12., 19. in 25. člena te uredbe se dodeli z zaprtim javnim razpisom v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(2) Ministrstvo javne razpise objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in na osrednjem spletnem mestu državne uprave.
(3) Za posamezni ukrep iz 12., 19. in 25. člena te uredbe so sredstva na javnem razpisu lahko razdeljena po posameznih sklopih glede na namen znotraj ukrepa ali po skupinah posameznih upravičencev.
(4) Sredstva za ukrepe iz 12., 19. in 25. člena se razdelijo sorazmerno glede na delež doseženih točk od skupnega števila točk glede na razpoložljiva sredstva in glede na skupno vrednost zaprošenih sredstev v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(5) Podrobnejši pogoji za pridobitev pomoči iz 12., 19. in 25. člena te uredbe se opredelijo z javnim razpisom.
(6) Postopke za dodelitev pomoči iz 12., 19. in 25. člena te uredbe in izplačilo sredstev izvede agencija.
(vložitev vloge na javni razpis)
(1) Vloge za ukrepe iz 12., 19. in 25. člena te uredbe se vložijo na agencijo v elektronski obliki v roku, določenem v javnem razpisu.
(2) Vloge iz prejšnjega odstavka vlagatelj ali njegov pooblaščenec za elektronsko vložitev izpolni elektronsko in podpiše s kvalificiranim elektronskim podpisom ter vloži v elektronski obliki, pri čemer se priloge predložijo kot skenogram.
(3) Za elektronsko izpolnjevanje in vložitev vlog iz prejšnjega odstavka agencija vzpostavi vstopno spletno mesto na naslovu https://e-kmetija.gov.si, na katerem se vlagatelj ali njegov pooblaščenec za elektronsko vložitev s sredstvom elektronske identifikacije prijavi v informacijski sistem agencije, ima dostop do vseh podatkov, potrebnih za izpolnitev vloge, izvede elektronski vnos, vključno s kvalificiranim elektronskim podpisom, in vloži vlogo v informacijski sistem agencije, ki ga obvesti o uspešni vložitvi vloge.
(4) Če vlogo iz tretjega odstavka tega člena vlaga pooblaščenec za elektronsko vložitev, se pred elektronsko vložitvijo vloge registrira pri agenciji. Pooblaščenec za elektronsko vložitev pri vnosu vloge izpolni pooblastilo za dostop in uporabo informacijskega sistema agencije. S podpisom vloge vlagatelj ali njegov pooblaščenec za elektronsko vložitev potrdi pravilnost vnosa podatkov. Podrobna navodila o prijavi v informacijski sistem in o izpolnjevanju vloge v njem ter o vlaganju vloge se objavijo na osrednjem spletnem mestu državne uprave.
(5) Kot sredstvo elektronske identifikacije iz petega odstavka tega člena se šteje sredstvo elektronske identifikacije ravni zanesljivosti srednja ali visoka oziroma drug način elektronske identifikacije za dostop do elektronskih storitev ravni zanesljivosti srednja ali visoka v skladu s predpisi, ki urejajo elektronsko identifikacijo in storitev zaupanja.
(6) O upravičenosti vloge za ukrepe iz 12., 19. in 25. člena te uredbe odloči agencija z odločbo o pravici do sredstev v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(zahtevki za izplačilo sredstev)
(1) Za izplačila sredstev za ukrepe iz 12., 19. in 25. člena te uredbe morajo upravičenci do pomoči zahtevke za izplačilo sredstev izpolniti v tekočem letu in jih podpisane s kvalificiranim elektronskim podpisom vložiti na agencijo v elektronski obliki.
(2) Za elektronsko izpolnjevanje in vložitev zahtevkov iz prejšnjega odstavka se smiselno uporabljajo določbe prejšnjega člena.
(3) Zahtevki za izplačilo sredstev iz prvega odstavka tega člena se vlagajo v skladu z roki, opredeljenimi v odločbi o pravici do sredstev.
(4) Zahtevku mora upravičenec do pomoči iz 13., 20. in 26. člena te uredbe priložiti skenirane izvirnike računov in dokazila o plačilu upravičenih stroškov oziroma skenirane kopije plačanih računov ter poročilo o izvedenem programu dela. Priloge se priložijo kot skenogram.
(5) Računi iz prejšnjega odstavka morajo vsebovati vse potrebne podatke oziroma morajo biti izdani v skladu z zakonom, ki ureja davek na dodano vrednost.
(6) Število zahtevkov iz prvega odstavka tega člena določi agencija z odločbo o pravici do sredstev.
(7) Če agencija upravičencu do pomoči izda odločbo o pravici do sredstev z datumom vlaganja zahtevka po 30. oktobru tekočega leta, se izplačila sredstev izvedejo v naslednjem koledarskem letu.
(8) Vse aktivnosti, na katere se nanaša zahtevek za pridobitev pomoči iz 12., 19. in 25. člena te uredbe, morajo biti dokončane in plačane pred vložitvijo zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev po tej uredbi.
(9) Zahtevki za pridobitev pomoči iz 12., 19. in 25. člena te uredbe se obravnavajo v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
IV. OBDELAVA OSEBNIH PODATKOV
(obdelava osebnih podatkov)
V skladu s 13. in 14. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2), so informacije za posameznike, katerih osebne podatke bo obdelovala agencija, objavljene na spletni strani agencije.
V. PREHODNA IN KONČNI DOLOČBI
Postopki, začeti na podlagi Uredbe o ukrepih kmetijske strukturne politike in kmetijske politike razvoja podeželja (Uradni list RS, št. 35/15 in 10/22), se končajo v skladu z Uredbo o ukrepih kmetijske strukturne politike in kmetijske politike razvoja podeželja (Uradni list RS, št. 35/15 in 10/22).
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha veljati Uredba o ukrepih kmetijske strukturne politike in kmetijske politike razvoja podeželja (Uradni list RS, št. 35/15 in 10/22).
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00704-126/2024
Ljubljana, dne 30. maja 2024
EVA 2023-2330-0100
Vlada Republike Slovenije