Na podlagi Zakona o trgovini (Uradni list RS, št. 24/08, 47/15, 139/20 in 161/22), 12. člena Pravilnika o minimalnih tehničnih pogojih za opravljanje trgovinske dejavnosti (Uradni list RS, št. 37/09) in 16. člena Statuta Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 46/15 – UPB, 17/17 in 48/18) je Občinski svet Občine Sevnica na 16. redni seji dne 19. 6. 2024 sprejel
o tržnem redu Kmečke tržnice v Sevnici
I. SPLOŠNE DOLOČBE
Odlok o tržnem redu določa upravljanje Kmečke tržnice v Sevnici (v nadaljevanju besedila: tržnica), lokacijo in obratovalni čas tržnice, pravice in obveznosti upravljavca in prodajalcev, seznam in način prodaje blaga, s katerim se trguje, nadzor prodaje in kvalitete blaga, vzdrževanje reda in čistoče, pristojbine in druge storitve.
Občina Sevnica lahko prenese upravljanje tržnice drugemu upravljavcu v skladu z zakonom, s katerim sklene pogodbo o upravljanju.
Na tržnici se trguje v skladu z določili tržnega reda in drugimi predpisi, ki urejajo trgovanje s kmetijskim in drugim blagom.
II. LOKACIJA IN OBRATOVALNI ČAS TRŽNICE
Lokacija tržnice je na javni površini na Trgu svobode pri objektu Nove ljubljanske banke, pred zgradbo HTC-ja, na parcelni številki 493/12, k.o. Sevnica ter v notranjosti zaklonišča v 1. etaži zgradbe HTC na naslovu Trg svobode 5, Sevnica, v izmeri neto tlorisne površine 125,49 m2.
(1) Tržnica posluje po naslednjem obratovalnem času:
– vsako sredo, petek in soboto med 7.30 in 11.30 uro,
– ob turističnih in drugih prireditvah v skladu s priglasitvijo organizatorja.
(2) Upravljavec lahko začasno podaljša obratovalni čas glede na izkazan interes prodajalcev, ob posebnih dogodkih in med prazniki. Upravljavec v tem primeru o spremembi obratovalnega časa obvesti javnost preko spletne strani, družbenih medijev in z obvestilom na tržnici.
(3) Upravljavec lahko dovoli prodajo na tržnici izven poslovnega časa vsem prodajalcem določenega blaga pod enakimi pogoji.
III. PRAVICE IN DOLŽNOSTI UPRAVLJAVCA
Upravljavec ima glede tržnice naslednje pravice in obveznosti:
– organizira in vodi poslovanje,
– razporeja in oddaja prodajne prostore,
– sklepa pogodbe s prodajalci,
– ureja in vzdržuje naprave,
– oblikuje cene storitev in pristojbine,
– pregleduje ustreznost dokumentacije, ki je potrebna za trgovanje, prepove prodajo prodajalcem, ki ne izpolnjujejo predpisanih pogojev,
– skrbi za red in čistočo,
– skrbi za javni red in mir ter v času poslovanja 2x dnevno izvaja redne obhode.
IV. PRODAJNA MESTA NA TRŽNICI
Na tržnem prostoru so fiksne stojnice. Poleg teh lahko upravljavec po potrebi namesti dopolnilne stojnice.
Prodajna mesta oddaja upravljavec v uporabo prodajalcem, ki izpolnjujejo pogoje za prodajo na tržnici v skladu z določili tega odloka, zakonom o trgovini in drugimi zakonskimi predpisi.
(1) Prodajalci na tržnici so stalni in občasni.
(2) Med stalne se uvrščajo prodajalci, ki vse leto opravljajo prodajo ali vsako leto v sezoni neprekinjeno vsaj tri mesece. Drugi so občasni prodajalci.
Prodajna mesta prodajalcem dodeli upravljavec tržnice v skladu z načrtom razporeditve prodajnih mest ob sklenitvi pogodbe.
Občasni prodajalci si lahko rezervirajo prosto prodajno mesto za določen čas v primeru, če ima upravljavec tržnice na razpolago prodajna mesta za rezervacijo.
Če prodajalec ne zasede pogodbenega ali rezerviranega prodajnega mesta do 30 minut od začetka obratovalnega časa, lahko upravljavec tisti dan na to prodajno mesto razporedi drugega prodajalca. Plačani znesek uporabnine ali rezervacije ostane upravljavcu.
Prodajalcu, ki ima s pogodbo dodeljeno prodajno mesto, pa na tem prodajnem mestu brez predhodnega dogovora z upravljavcem tržnice ne prodaja več kot 20 dni na sezono, lahko upravljavec prekine pogodbo in prodajno mesto odda drugemu uporabniku.
Uporabnik (prodajalec) ne sme prodajnega mesta oddati v uporabo drugemu.
(1) Na tržnici se trguje na drobno z naslednjim blagom:
1. živili: žita in mlevski izdelki; predpakirani pekovski izdelki, vrtnine; poljščine, sadje in izdelki iz sadja; med in izdelki na bazi medu; ostala živila rastlinskega in živalskega izvora; zdravilna zelišča; gozdni sadeži,
2. neživilskimi izdelki: seme; sadike vrtnin, sadja,
3. predpakiranimi alkoholnimi in brezalkoholnimi pijačami,
4. rokodelskimi izdelki in drugim blagom.
(2) Prednost prodaje na tržnici imajo kmetijski pridelki in živila.
(1) Na tržnici lahko prodajajo:
– kmetovalci in
– drugi proizvajalci blaga iz prejšnjega člena.
(2) Prednost pri prodaji blaga imajo prodajalci s stalnim prebivališčem in z lastnimi ali najetimi kmetijskimi zemljišči v Občini Sevnica.
(1) Prodajalci, za katere zakon o kmetijstvu tako določa, morajo biti registrirani oziroma odobreni pri organu, pristojnem za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin.
(2) Za prodajo ostalega blaga morajo imeti dokazilo pristojnega organa upravne enote o registrirani dopolnilni dejavnosti na kmetiji oziroma osebnem dopolnilnem delu.
(3) Kmetovalci in drugi posamezniki lahko prodajajo sami, njihovi ožji družinski člani ali pri njih zaposleni delavci.
Prekupčevanje blaga na tržnici ni dovoljeno.
Blago se sme prodajati samo s prodajnih mest in stojnic.
Prodajalci na tržnici morajo biti oblečeni v skladu z določili predpisov, ki določajo to področje.
Prodajna mesta morajo biti označena z imenom in priimkom prodajalca in nazivom proizvajalca.
(1) Za prodajo živil, za katere je s predpisi določeno posebno označevanje, je prodajalec dolžan označiti blago po teh predpisih.
(2) Na tržnici je možno prodajati blago, ki ustreza predpisom o kvaliteti blaga. Živila morajo biti higiensko neoporečna.
(1) Zvišanje cen med tržnim dnevom ni dovoljeno.
(2) Prodajalec je dolžan kupcu zaviti blago na običajen način.
Prodajalci so dolžni meriti in tehtati blago v enotah in z merili, ki so predpisana ali običajna za merjenje določene vrste blaga.
Na tržnici ni dovoljeno prodajati:
– gotovih živil (kruh, potice, testenine, pecivo …), ki niso predpakirana,
– nepakirane sokove, kis, žganje ipd.,
– živila, ki niso užitna, so zdravstveno neustrezna ali drugače neprimerna za prehrano,
– semena in sadike zasebnih proizvajalcev brez deklaracije,
– drevesa, ki so z zakonom zaščitena,
– ostala živila, ki niso v skladu s tem odlokom in ostalimi predpisi, ki urejajo to področje.
Skladiščenje blaga na tržnici in v njeni okolici ni dovoljeno.
VI. NADZOR PRODAJE IN KVALITETE BLAGA
(1) Nadzor nad prodajo in kvaliteto blaga opravljajo pristojne inšpekcijske službe in delavci upravljavca.
(2) Delavci upravljavca so dolžni sodelovati s pristojnimi inšpekcijskimi službami ter jih o kršitvah in drugih nepravilnostih redno obveščati.
Kontrolo dovoljene prodaje, kontrolo kvalitete blaga glede na zunanje znake kvalitete, spoštovanje določil tržnega reda in kontrolo dokumentacije, ki je pogoj za prodajo na tržnici, opravi pooblaščeni delavec upravljavca.
(1) Prodajalec je dolžan pooblaščenemu delavcu upravljavca na njegovo zahtevo predložiti dokumente, ki so potrebni za opravljanje prodaje na tržnici.
(2) V kolikor prodajalec ne predloži zahtevane dokumentacije ali dokumentacija ni ustrezna, pooblaščeni delavec upravljavca izreče prepoved prodaje in o tem obvesti ustrezne inšpekcijske službe.
(3) Pooblaščeni delavec upravljavca kontrolira kvaliteto živil glede na zunanje znake kvalitete. Če je slaba kvaliteta očitna, lahko izreče prepoved prodaje in o tem obvesti ustrezne inšpekcijske službe.
VII. VZDRŽEVANJE REDA IN ČISTOČE NA TRŽNICI
(1) Na tržnico je potrebno dovažati oziroma prinašati že očiščeno in za prodajo pripravljeno blago in to le v običajni oziroma predpisani embalaži.
(2) V času, ko ima prodajalec razstavljeno blago, svojega prodajnega mesta ne sme pustiti brez nadzora.
(1) Prodajalci so dolžni vzdrževati red in čistočo na svojih prodajnih mestih. Po poteku tržnega časa in ko je blago prodano, so prodajalci dolžni zapustiti prodajno mesto, odstraniti vso embalažo, odpadke in neprodano blago.
(2) V kolikor prodajalec pusti embalažo ali neprodano blago na tržnici in bližnji okolici, le-to odstrani upravljavec tržnice na stroške prodajalca.
(1) Prodajalci morajo biti zdravi, skrbeti za osebno higieno in izgled tako, da so čisti, primerno urejeni in oblečeni, da niso pod vplivom alkohola, preglasni in ne kršijo tržnega reda ter javnega reda in miru.
(2) Kdor na tržnici krši tržni red ter javni red in mir, se ga na to opozori oziroma se mu izda pisni opomin. V primeru ponovne kršitve pa se mu lahko začasno prepove prodaja. V primeru hujših kršitev tržnega reda ali javnega reda in miru oziroma po prejemu tretjega pisnega opomina v koledarskem letu se mu prepove prodaja na tržnici.
(3) Upravljavec je dolžan arhivirati in voditi evidenco izdanih opominov.
(4) Morebitne že vnaprej plačane tržne pristojbine se v prepovedi prodaje ne vračajo.
Za vzdrževanje reda in čistoče upravljavec:
– dnevno čisti prodajna mesta,
– v zimskem času poskrbi za zapiranje glavnega ventila na montažnem vodnjaku,
– organizira praznitev posod za odpadke in zagotavlja njihov redni odvoz,
– v poletnem času tržnico po potrebi izpira z vodo, po potrebi tudi razkuži tržne površine.
Prodajalcem na tržnici ni dovoljeno:
– pranje blaga, ki je namenjeno za prodajo,
– zavijanje živil v nečist papir,
– nelojalno obnašanje prodajalcev,
– onesnaževanje in poškodovanje inventarja,
– samovoljno zasesti prodajno mesto in prestavljati prodajne mize,
– samovoljno postavljanje raznih reklam, nadstreškov ter predelava in dodelava tržne opreme,
– metanje odpadkov,
– oviranje prehoda med stojnicami,
– prenočevanje, poležavanje in spanje na tržnih površinah,
– oviranje dela delavcev upravljavca, zavlačevanje ali odklanjanje plačila pristojbine in posebnih storitev.
VIII. PRISTOJBINE IN DRUGE STORITVE
Storitve in pristojbine za uporabo tržnih mest ter uporabo tržne opreme zaračunava upravljavec.
Stalni in občasni prodajalci, ki imajo sklenjeno pogodbo, morajo svoje obveznosti poravnati v rokih, ki so navedeni v pogodbi.
(1) Prodajalec je dolžan potrdilo o plačilu uporabnine in drugih storitev hraniti vsaj 6 mesecev od opravljene storitve.
(2) Na zahtevo pooblaščene osebe je prodajalec dolžan pokazati potrdilo o plačilu pristojbine ali drugih storitev.
(1) Za izvajanje tržnega reda na tržnici je zadolžen upravljavec. Pristojni inšpekcijski organ nadzoruje poslovanje in promet blaga na tržnici po predpisih, ki urejajo trgovanje z blagom.
(2) Za kršitve določil predpisov o trgovanju z blagom odgovarja prodajalec, kmetovalec, drugi posameznik oziroma podjetje, za katerega vrši prodajo.
Upravljavec lahko odpove uporabo prodajnega mesta prodajalcem, ki kršijo določila tega odloka predvsem zaradi:
– neplačevanja tržnih pristojbin,
– neurejenosti na prodajnem mestu (odmetavanje odpadkov ipd.),
– dajanja prodajnih mest drugim v uporabo,
– večkratnega poskusa prodaje blaga oporečne kvalitete,
– prodaje izdelkov, za katere nima ustreznega dovoljenja,
– prodaje izdelkov, ki jih ni dovoljeno prodajati,
– nespodobnega obnašanja do drugih prodajalcev, kupcev ali delavcev upravljavca,
– samovoljnega zasedanja prodajnega mesta in širitve prodajnega mesta,
– parkiranja vozil na nedovoljenih mestih,
– drugih kršitev tržnega reda in predpisov, ki urejajo poslovanje na tržnici.
Tržni red upravljavec objavi na vidnem mestu na tržnici.
Z dnem uveljavitve tega odloka prenehata veljati Odlok o tržnem redu Kmečke tržnice v Sevnici (Uradni list RS, št. 46/07 in 17/17) in Pravilnik o tržnem redu na kmečki tržnici v Sevnici (Uradni list RS, št. 25/09, 41/09 in 17/17).
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 330-0017/2024
Sevnica, dne 20. junija 2024