Na podlagi 6. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 156/21 – uradno prečiščeno besedilo, 161/21), 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE) in prvega odstavka 15. člena Statuta Občine Sodražica (UPB) (Uradni list RS, št. 22/24) je Občinski svet Občine Sodražica na 10. redni seji dne 14. 6. 2024 sprejel
o ravnanju z zapuščenimi vozili v Občini Sodražica
S tem odlokom se ureja pristojnost nadzora nad zapuščenimi vozili ter določa pogoje in način odstranitve, hrambe, vrnitve, prodaje in uničenja zapuščenih vozil.
(1) Izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo naslednji pomen:
– zapuščeno vozilo je motorno ali priklopno vozilo, parkirano na javni cesti ali na nekategorizirani cesti, ki se uporablja za javni cestni promet, ali na drugi javni površini, ki ni namenjena prometu z vozili in nima registrskih tablic ali ni registrirano več kot 30 dni in ni nerabno ali zavrženo motorno vozilo, ki se mu je življenjska doba iztekla zaradi poškodb, starosti ali drugih razlogov in je zaradi tega postalo odpadek po merilih iz predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki, oziroma ima ta izraz enak pomen, kot ga določa veljavni zakon o pravilih cestnega prometa,
– lastnik zapuščenega vozila je pravna ali fizična oseba, ki je uradno evidentirana kot zadnji lastnik vozila,
– lastnik vozila je neznan, če iz podatkov na vozilu samem ali na z zakonom predpisan način ni mogoče dobiti uradnih podatkov o lastniku vozila,
– imetnik pravice uporabe vozila je pravna ali fizična oseba, ki je kot imetnik pravice uporabe vozila vpisana v prometno dovoljenje,
– javna površina je grajena in zelena površina, namenjena splošni rabi, kot so javna cesta, ulica, pasaža, trg, tržnica, atrij, igrišče, parkirišče, pokopališče, park, zelenica, rekreacijska površina in podobna površina,
– cesta je površina, omejena z mejo cestnega sveta, ki jo lahko uporabljajo vsi ali pa le določeni udeleženci v prometu pod pogoji, določenimi z zakonom in drugimi predpisi.
(2) Za potrebe tega odloka se izraz »lastnik zapuščenega vozila« oziroma »lastnik vozila« uporablja tudi za »uporabnika vozila«.
(3) Ostali izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo enak pomen, kot ga določata zakon, ki ureja pravila v cestnem prometu in zakon, ki ureja ceste.
(1) Pooblaščena uradna oseba za vodenje postopka v zvezi z zapuščenim vozilom je občinski redar Skupne občinske uprave občin Ribnica, Loški Potok, Sodražica in Velike Lašče (v nadaljevanju: SOU).
(2) Občinski redar ravna z zapuščenimi vozili skladno z določili zakona, ki ureja cestni promet, ter v skladu tem odlokom.
(3) Pooblaščeni izvajalec po tem odloku je izvajalec rednega vzdrževanja cest v Občini Sodražica, to je Komunala Ribnica d. o. o., Goriča vas 11A, 1310 Ribnica.
II. ODSTRANITEV, HRAMBA IN PREVZEM VOZIL
(postopek pred odstranitvijo zapuščenega vozila)
(1) V primeru, ko občinski redar ugotovi, da se zapuščeno vozilo nahaja na nekategorizirani javni površini ali na javni cesti:
– občinski redar ob najdbi oziroma posredovani informaciji o zapuščenem vozilu naredi ogled in o tem sestavi zapisnik o ogledu,
– občinski redar izda odredbo za odstranitev vozila, v njej pa lastniku vozila naloži, da ga odstrani najkasneje v treh dneh od izdaje odredbe,
– v odredbi mora biti navedeno, da v kolikor lastnik vozila v roku treh dni ne bo odstranil, bo le-to na njegove stroške odpeljano v skladišče pooblaščenega izvajalca, po treh mesecih pa bo pooblaščeni izvajalec vozilo prodal ali uničil skladno s predpisi, ki urejajo ravnanje z izrabljenimi motornimi vozili,
– občinski redar odredbo nalepi na vozilo v nepremočljivi ovojnici, na vidno mesto,
– kadar vozilo predstavlja nevarnost za onesnaženje okolja, ogroža varnost prometa ali ljudi in premoženja, občinski redar odredi takojšnjo odstranitev vozila,
– po preteku roka, določenega v odredbi za odstranitev vozila, občinski redar naredi kontrolni ogled in sestavi zapisnik.
(2) Šteje se, da je bila pisna odredba lastniku vozila pravilno vročena tudi, če je bila kasneje poškodovana ali uničena, če pooblaščena uradna oseba lahko dokaže, da je bila odredba nameščena na zapuščeno vozilo.
(3) Občinski redar izda odredbo v enem izvirniku, ki se hrani pri organu, ki jo je izdal. Kopijo odredbe občinski redar nalepi na vozilo. Pritožba zoper odredbo ne zadrži njene izvršitve.
(odstranitev in hramba zapuščenih vozil)
(1) Če lastnik v treh dneh od dneva izdaje odredbe vozila ne odstrani, občinski redar odredi odstranitev zapuščenega vozila pooblaščenemu izvajalcu, ki ga odstrani na stroške lastnika.
(2) Če lastnik vozila želi odstraniti vozilo po tem, ko je pooblaščena uradna oseba že odredila odstranitev vozila pooblaščenemu izvajalcu in je ta že prispel na sam kraj, da odstrani vozilo, vozila pa še ni pričel nalagati, je lastnik vozila dolžan pokriti polovico stroškov odvoza vozila.
(3) Če se je vozilo že pričelo nalagati (so nameščene klešče na pnevmatike ali je nameščena gred na vozilo) ali je vozilo že naloženo (s pnevmatikami se je že dotaknilo prostora za nalaganje izvajalčevega vozila ali je dvignjena gred), se šteje da je odvoz vozila izvršen, zato mora lastnik vozila kriti stroške odvoza v celoti.
(4) Občinski redar, ki vodi postopek, o odstranitvi vozila sestavi zapisnik, ki vsebuje najmanj naslednje podatke:
– datum izdaje odredbe o odstranitvi,
– tip vozila,
– evidenčne podatke, ki jih je na vozilu možno ugotoviti,
– stanje vozila,
– podatke o lastniku vozila, če je ta znan,
– lokacijo vozila,
– datum in uro odstranitve vozila,
– podatke o pooblaščenem izvajalcu in podatke o izvajalcu, ki je opravil odvoz za pooblaščenega izvajalca,
– podatke o pooblaščeni osebi pooblaščenega izvajalca,
– fotografije vozila.
(5) Pooblaščeni izvajalec ali po njegovem naročilu drug izvajalec zapuščeno vozilo odpelje v hrambo v varovani prostor pooblaščenega izvajalca.
(6) Pooblaščeni izvajalec vodi evidenco zapuščenih vozil v hrambi, ki vsebuje podatke o:
– odredbi občinskega redarstva,
– vozilu in lastniku vozila,
– datumu pripeljanega vozila,
– datumu, ko je bilo vozilo prevzeto ali prodano ali oddano v uničenje,
– plačilu stroškov, povezanih z odvozom in hrambo zapuščenega vozila.
(7) Pooblaščeni izvajalec odgovarja za škodo, nastalo v času odstranjevanja in hrambe vozila.
(8) V kolikor lastnik vozila ni znan, o odstranitvi zapuščenega vozila občinski redar objavi javno naznanilo o najdenem vozilu, v katerem se pozove lastnika, da prevzame zapuščeno vozilo v času hrambe vozila pri izvajalcu, ter ga opozori, da bo v nasprotnem primeru vozilo prodano oziroma uničeno. Javno naznanilo se objavi na oglasni deski Občine Sodražica in na njeni spletni strani.
(9) Rok hrambe zapuščenega vozila je tri mesece, šteto od dneva, ko je vozilo prepeljano v hrambo.
(10) Če se po preteku tri mesečnega roka od odstranitve zapuščenega vozila lastnik vozila ne odzove in ne prevzame vozila ter je neznan, pooblaščeni izvajalec poseže v vozilo, da pridobi identifikacijsko številko vozila, ki jo sporoči SOU zaradi ugotavljanja lastnika zapuščenega vozila in vodenja postopka o prekršku zoper lastnika vozila.
(11) Če se po odprtju zapuščenega vozila ugotovi zadnjega lastnika zapuščenega vozila, ga občinski redar pisno pozove, da v roku 8 dni od vročitve poziva prevzame zapuščeno vozilo oziroma ga v pozivu opozori, da bo v nasprotnem primeru vozilo prodano oziroma uničeno, pri čemer stroški hrambe zapuščenega vozila bremenijo zadnjega lastnika vozila.
(12) Če se po odprtju zapuščenega vozila ne ugotovi zadnjega lastnika zapuščenega vozila oziroma če se po preteku 8 dnevnega roka od vročitve poziva iz prejšnjega odstavka tega člena lastnik vozila ne odzove in ne prevzame vozila, lastninsko pravico nad tem vozilom pridobi Občina Sodražica.
(prevzem vozila pri izvajalcu)
(1) Pooblaščeni izvajalec zagotavlja prevzem vozil med svojim delovnim časom.
(2) Pooblaščeni izvajalec izroči vozilo lastniku oziroma imetniku pravice uporabe vozila na podlagi verodostojne listine, ki dokazuje lastništvo oziroma pravico uporabe vozila, če so bili plačani stroški odstranitve in hrambe vozila.
(3) O prevzemu vozila izvajalec sestavi prevzemni zapisnik, ki vsebuje najmanj naslednje podatke:
– o lastniku vozila ali prevzemniku vozila, če ni lastnik vozila in
– datumu prevzema
– datum plačila stroškov odstranitve in hrambe vozila.
(4) Izvajalec kopijo prevzemnega zapisnika posreduje organu, ki je odredil odstranitev vozila, najkasneje v roku osem (8) dni po prevzemu zapuščenega vozila.
III. PRODAJA OZIROMA UNIČENJE ZAPUŠČENEGA VOZILA
(prodaja in uničenje vozila)
Če se v postopku odstranitve in hrambe zapuščenega vozila ne ugotovi lastnika vozila, oziroma če se po preteku 8 dnevnega roka od vročitve poziva iz enajstega odstavka 5. člena lastnik vozila ne odzove in ne prevzame vozila, pooblaščeni izvajalec obvesti Občino Sodražica, da je pridobila lastninsko pravico nad tem vozilom. Takšno zapuščeno vozilo se lahko uniči v skladu s področnimi predpisi ali ga Občina Sodražica v sodelovanju s pristojnim izvajalcem proda v skladu s predpisi, ki urejajo stvarno premoženje samoupravnih lokalnih skupnosti, in predpisi, ki urejajo prodajo vozil.
(2) Celotna kupnina prodanega vozila predstavlja prihodek občinskega proračuna, iz katerega se pokrijejo stroški odstranitve in hrambe vozila, stroški prodaje ter morebitni drugi stroški, ki so pri tem nastali po datumu zapadlosti posameznega stroška.
(stroški odstranitve in hrambe vozila)
(1) Stroški storitve odstranitve zapuščenega vozila zajemajo:
– stroške prihoda do vozila;
– stroške nalaganja vozila;
– stroške prevoza vozila;
– stroške razlaganja vozila.
(2) Stroški storitve hrambe zapuščenega vozila zajemajo:
– stroške zavarovanja vozila;
– stroške hrambe vozila;
– stroške predaje vozila.
(1) Stroške, povezane z odstranitvijo, hrambo in prodajo zapuščenega vozila, pooblaščeni izvajalec zaračuna lastniku vozila.
(2) Kadar ni mogoče ugotoviti lastnika zapuščenega vozila, pooblaščeni izvajalec stroške odstranitve in hrambe zapuščenega vozila zaračuna Občini Sodražica.
Nadzor nad izvajanjem določb tega odloka izvaja občinsko redarstvo SOU.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odlok o ravnanju z zapuščenimi vozili v Občini Sodražica (Uradni list RS, št. 29/14).
Za zapuščena vozila, ki so že bila predana v hrambo, se postopki končajo po Odloku o ravnanju z zapuščenimi vozili v Občini Sodražica (Uradni list RS, št. 29/14).
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-4/2024
Sodražica, dne 14. junija 2024