Na podlagi prvega odstavka 438.f člena Zakona o trgu finančnih instrumentov (Uradni list RS, št. 77/18, 17/19 – popr., 66/19, 123/21 in 45/24) v zvezi z 1. točko prvega odstavka 82. člena Zakona o bančništvu (Uradni list RS, št. 92/21 in 123/21 – ZBNIP) Agencija za trg vrednostnih papirjev izdaja
o imetnikih kvalificiranih deležev CDD
1. SPLOŠNE DOLOČBE
(1) Ta akt ureja:
(a) podrobnejšo vsebino meril za presojo primernosti bodočega kvalificiranega imetnika CDD (v nadaljnjem besedilu: bodoči kvalificirani imetnik),
(b) podrobnejšo vsebino dokumentacije in informacij, ki jih je treba priložiti zahtevi za izdajo dovoljenja za pridobitev kvalificiranega deleža,
(2) Kadar se ta akt sklicuje na določbe drugih predpisov, se te določbe uporabljajo v njihovem vsakokrat veljavnem besedilu.
(3) S tem aktom se določajo informacije, ki so potrebne za izvedbo ocene in jih je treba predložiti pristojnim organom sočasno z obvestilom iz člena 27a(2) Uredbe (EU) št. 909/2014 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. julija 2014 o izboljšanju ureditve poravnav vrednostnih papirjev v Evropski uniji in o centralnih depotnih družbah ter o spremembi direktiv 98/26/ES in 2014/65/EU ter Uredbe (EU) št. 236/2012 (UL L št. 257 z dne 28. 8. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2023/2845 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. decembra 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 909/2014 glede discipline pri poravnavi, čezmejnega opravljanja storitev, sodelovanja pri nadzoru, zagotavljanja pomožnih bančnih storitev in zahtev za centralne depotne družbe tretjih držav ter spremembi Uredbe (EU) št. 236/2012 (UL L št. 2023/2845 z dne 27. 12. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 909/2014/EU).
(1) Pojmi, uporabljeni v tem aktu, imajo enak pomen kot v Zakonu o trgu finančnih instrumentov (Uradni list RS, št. 77/18, 17/19 – popr., 66/19, 123/21 in 45/24; v nadaljnjem besedilu: ZTFI-1), Zakonu o bančništvu (Uradni list RS, št. 92/21 in 123/21 – ZBNIP; v nadaljnjem besedilu: ZBan-3), Uredbi (EU) št. 575/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. junija 2013 o bonitetnih zahtevah za kreditne institucije in o spremembi Uredbe (EU) št. 648/2012 (UL L št. 176 z dne 27. 6. 2013, str. 1-337), (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 575/2013), Uredbi 909/2014/EU ter predpisih, izdanih na njihovi podlagi.
(2) Pri uporabi tega akta se upoštevajo tudi določbe smernic o postopkovnih pravilih in ocenjevalnih merilih za skrbno oceno neposrednih ali posrednih pridobitev in povečanja deležev v CDD, ki jih ESMA izda na podlagi člena 27.b(2) Uredbe 909/2014/EU.
(3) Za namen tega akta veljajo naslednje opredelitve pojmov:
(a) primerljiva tretja država je država, ki je v skladu z 1. členom Izvedbenega sklepa Komisije (EU) 2021/1753 z dne 1. oktobra 2021 o enakovrednosti nadzorniških in regulativnih zahtev nekaterih tretjih držav in ozemelj za namene obravnave izpostavljenosti v skladu z Uredbo (EU) št. 575/2013 Evropskega parlamenta in Sveta, uvrščena na seznam iz priloge I k navedenemu sklepu (UL L št. 349 z dne 4. oktobra 2021);
(b) nadrejena družba je družba, kot je opredeljena v drugem odstavku 56. člena Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23; v nadaljnjem besedilu: ZGD-1);
(c) bodoči skupni kvalificirani imetniki so osebe, ki so se sporazumele, da bodo delovale usklajeno pri pridobivanju delnic CDD ali izvrševanju upravljavskih upravičenj iz teh delnic in nameravajo pridobiti delež, na podlagi katerega bi skupno dosegle ali presegle kvalificirani delež (drugi odstavek 67. člena ZBan-3 v zvezi s prvim odstavkom 438.f člena ZTFI-1);
(d) kvalificirani delničarski sporazum je sporazum iz tretjega odstavka 67. člena ZBan-3 v zvezi s prvim odstavkom 438.f člena ZTFI-1 in se nanaša na sklenitev takšnega sporazuma med delničarji CDD, ki so skupno že imetniki delnic CDD, na podlagi katerih dosegajo ali presegajo kvalificirani delež v CDD.
2. MERILA ZA PRESOJO PRIMERNOSTI BODOČEGA KVALIFICIRANEGA IMETNIKA
(bodoči kvalificirani imetnik)
Bodoči kvalificirani imetnik je lahko fizična ali pravna oseba, ki izpolnjuje pogoje, predpisane z Uredbo 909/2014/EU, zakonom in tem aktom.
(ugled bodočega kvalificiranega imetnika)
(1) Bodoči kvalificirani imetnik mora imeti dobro ime ter ustrezne sposobnosti za upravljanje in izkušnje z vodenjem poslov, primerljivih tistim, ki jih opravlja CDD.
(2) Presojo ugleda bodočega kvalificiranega imetnika Agencija opravi na podlagi ocene njegove integritete in strokovne usposobljenosti za upravljanje CDD, v kateri bo pridobil kvalificirani delež, in vodenje njenih poslov.
(3) Pri presoji integritete bodočega kvalificiranega imetnika Agencija upošteva dejstva in okoliščine v zvezi z bodočim kvalificiranim imetnikom in katerim koli od članov njegovega organa vodenja, ki med drugim vključujejo obstoj:
(a) pravnomočnih in nepravnomočnih sodb ali obtožnic ter kazenskih pregonov v zvezi s kaznivimi dejanji, zlasti:
– po zakonih in drugih predpisih, ki urejajo trg finančnih instrumentov, vrednostne papirje, bančništvo, zavarovalništvo, plačilne instrumente, delovanje gospodarskih družb, stečaj in solventnost, varstvo potrošnikov, preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma ter drugih predpisov, ki so povezani z dejavnostjo bodočega kvalificiranega imetnika ali dejavnostjo borznoposredniške družbe, v kateri bo pridobil kvalificiran delež,
– v zvezi z nepoštenostjo, goljufijo ali finančnim oziroma gospodarskim kriminalom, vključno s pranjem denarja, financiranjem terorizma, tržno manipulacijo, trgovanjem z notranjimi informacijami, oderuštvom, korupcijo ali davčno utajo;
(b) pravnomočnih odločb ter uvedb postopkov v zvezi s storitvijo prekrškov zaradi kršitve predpisov, ki urejajo področja iz točke (a) tega odstavka, vključno z vsemi pomembnimi ugotovitvami in izvršilnimi ukrepi na podlagi nadzora oziroma preiskav v zvezi z navedenim, ki so izrečeni ali so v teku;
(c) informacij o zavrnjenih, odvzetih, preklicanih ali razveljavljenih registracijah, dovoljenjih in članstvih v strokovnih združenjih, o odpoklicih ali zahtevanih odstopih z direktorske funkcije ter o disciplinskih ukrepih, kar vključuje tudi vse informacije o upravnih postopkih v zvezi z navedenim;
(d) kakršnih koli ugotovitev ali dokazov o poslovanju, ki ni pregledno ali ni v skladu z načeli in pravili dobre poslovne prakse oziroma poslovne etike.
(4) Pri presoji strokovne usposobljenosti bodočega kvalificiranega imetnika Agencija upošteva strokovno usposobljenost ter pretekle izkušnje za upravljanje in vodenje poslov CDD, še zlasti pa:
(a) njegove izkušnje in rezultate na področju finančnih dejavnosti, ki so primerljive poslom, ki jih opravlja CDD ali upravljanja naložb družb s tega področja;
(b) strokovno usposobljenost članov organa vodenja ter njihove lastnosti in izkušnje, potrebne za vodenje oziroma nadzor nad vodenjem poslov CDD ali družbe primerljive velikosti in dejavnosti kot CDD oziroma drugih primerljivih poslov;
(c) politike in prakse upravljanja bodočega kvalificiranega imetnika in, če je to primerno, ostalih družb v skupini.
(5) Če bodoči pridobitelj na svojem delovnem mestu ne more izvajati pomembnega vpliva na ciljno CDD ali se zaveže, da takega vpliva ne bo izvajal, se pri presoji strokovne usposobljenosti preverja le tiste sposobnosti iz prejšnjega odstavka, ki so potrebne za družbo primerljive velikosti kot je ciljni CDD.
(6) V primeru, da je bodoči kvalificirani imetnik nadzorovana finančna družba države članice oziroma nadzorovana finančna družba tretje države, član njenega upravljalnega organa, ali njen kvalificirani imetnik, Agencija pridobi mnenje pristojnega organa države članice ali tretje države glede okoliščin iz drugega do četrtega odstavka tega člena.
(ugled oseb, ki bodo zaradi pridobitve kvalificiranega deleža imele možnost upravljati CDD ali drugače vplivati na njeno poslovanje)
(1) Osebe, ki jih namerava bodoči kvalificirani imetnik imenovati za člane upravljalnega organa CDD oziroma osebe, ki bodo zaradi pridobitve kvalificiranega deleža bodočega kvalificiranega imetnika imele možnost upravljati CDD ali drugače vplivati na njeno poslovanje, morajo imeti ustrezen ugled, ki ga Agencija presoja na podlagi njihove integritete in strokovne usposobljenosti za upravljanje borznoposredniške družbe.
(2) Pri presoji okoliščin iz prvega odstavka tega člena se smiselno uporabljajo določbe 4. člena tega akta.
(finančna trdnost bodočega kvalificiranega imetnika)
(1) Presojo finančne trdnosti bodočega kvalificiranega imetnika Agencija opravi na podlagi ocene njegovega finančnega položaja, ki mora omogočati financiranje pridobitve kvalificiranega deleža ter ohranjanje finančne stabilnosti bodočega kvalificiranega imetnika in CDD na način, da ne bo ogroženo njeno poslovanje.
(2) Pri presoji finančne trdnosti bodočega kvalificiranega imetnika Agencija ugotavlja:
(a) ali je bilo poslovanje bodočega kvalificiranega imetnika v zadnjih treh poslovnih letih uspešno in stabilno in
(b) ali je mogoče sklepati, da finančni položaj bodočega kvalificiranega imetnika po pridobitvi kvalificiranega deleža omogoča izvedbo poslovnega načrta CDD za prihodnja tri leta, upoštevajoč višino kvalificiranega deleža, ki ga namerava pridobiti v CDD ter dejavnost bodočega kvalificiranega imetnika in družb v skupini, ki ji pripada kvalificirani imetnik.
(3) Pri presoji finančne trdnosti bodočega kvalificiranega imetnika Agencija ocenjuje zlasti:
(a) finančno moč bodočega kvalificiranega imetnika,
(b) vire in razpoložljivost sredstev za pridobitev kvalificiranega deleža,
(c) njegovo sposobnost za pridobivanje finančnih sredstev v prihodnje,
(d) njegovo ureditev notranjega upravljanja,
(e) preglednost strukture njegovih naložb v lastniške deleže,
(f) resničnost in poštenost njegovih računovodskih izkazov,
(g) preglednost in stabilnost njegove lastniške strukture in
(h) druge dejavnike v zvezi s presojo finančne trdnosti.
(4) V primeru, da je bodoči kvalificirani imetnik nadzorovana finančna družba države članice oziroma nadzorovana finančna družba tretje države, Agencija za namen presoje finančne trdnosti bodočega kvalificiranega imetnika pridobi oceno njegovega finančnega položaja, ki jo je izvedel pristojni organ oziroma nadzorni organ države članice ali tretje države.
(vpliv na sposobnost CDD ravnati v skladu s pravili o upravljanju s tveganji ter izpolnjevati zahteve in omejitve, določene v zakonih in uredbah)
(1) Zaradi pridobitve kvalificiranega deleža bodočega kvalificiranega imetnika ne sme biti ogrožena sposobnost CDD izpolnjevati pravila o upravljanju s tveganji ter izpolnjevati zahtev in omejitev, določenih v podpoglavju 13.2 ZTFI-1, ZBan-3, Uredbi 909/2014/EU ter drugih zakonih in predpisih, ki urejajo poslovanje CDD.
(2) V zvezi z nameravano pridobitvijo kvalificiranega deleža Agencija zlasti preverja, ali obstaja verjetnost, da:
(a) CDD ne bo sposobna izpolnjevati pravil o upravljanju s tveganji oziroma zahtev in omejitev, kot so določene z določbami v podpoglavju 13.2 ZTFI-1, ZBan-3, Uredbi 909/2014/EU, tako na posamični podlagi kot tudi na konsolidirani podlagi na ravni skupine;
(b) bi bilo v CDD onemogočeno ali ovirano izvajanje učinkovitega nadzora ter učinkovita izmenjava informacij med pristojnimi organi oziroma nadzornimi organi ali razmejitve pristojnosti in odgovornosti za nadzor med njimi;
(c) bi pridobitev kvalificiranega deleža v CDD ogrozila položaj CDD tako, da ta ne bi bila sposobna vzpostaviti in dosledno uresničevati primernih notranjih ureditev in postopkov za upravljanje tveganj, mehanizmov notranjih kontrol in politik prejemkov, vključno z zanesljivimi postopki poročanja ter računovodskimi postopki, ki omogočajo ugotavljanje, merjenje, spremljanje in nadzor poslov z njenim nadrejenim finančnim ali mešanim finančnim holdingom oziroma mešanim poslovnim holdingom in njegovimi podrejenimi družbami.
(3) Pri presoji okoliščin iz prejšnjega odstavka Agencija upošteva zlasti:
(a) namen bodočega kvalificiranega imetnika v zvezi s kvalificiranim deležem,
(b) njegov strateški načrt v zvezi z upravljanjem kvalificiranega deleža,
(c) njegove načrte v zvezi s finančnim položajem CDD,
(d) njegov poslovni načrt v zvezi s prihodnjimi dejavnostmi in ureditvijo notranjega upravljanja CDD, vključno z njenim položajem v skupini, v primeru, ko CDD zaradi pridobitve kvalificiranega deleža postane del skupine,
(e) zaveze, ki jih je bodoči kvalificirani imetnik podal v zvezi z zagotavljanjem kapitalske ali likvidnostne podpore CDD.
(preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma)
(1) V zvezi z nameravano pridobitvijo kvalificiranega deleža Agencija ugotavlja, ali:
(a) obstajajo razlogi za sum, da je bodoči kvalificirani imetnik bil vpleten ali pa je vpleten
– v dejanja ali poskuse pranja denarja, kot je opredeljeno v zakonu, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma,
– v dejanja ali poskuse financiranja terorizma oziroma teroristična dejanja ali poskuse terorističnih dejanj, kot je opredeljeno v zakonu, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma;
(b) obstajajo razlogi za sum, da je bilo ali bo v zvezi s pridobitvijo kvalificiranega deleža storjeno dejanje pranja denarja ali financiranja terorizma ali teroristično dejanje, kot je opredeljeno v zakonu, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma;
(c) bo pridobitev kvalificiranega deleža povečala tveganje pranja denarja ali financiranja terorizma, kot je opredeljeno v zakonu, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma.
(2) Pri presoji okoliščin iz prvega odstavka tega člena Agencija ocenjuje zlasti:
(a) izvor sredstev za financiranje dejavnosti bodočega kvalificiranega imetnika, vključno s financiranjem pridobitve kvalificiranega deleža ter dostopom do virov kapitala in finančnih trgov,
(b) način izvedbe finančnih transakcij bodočega kvalificiranega imetnika, vključno z osebami, ki sodelujejo pri izvedbi finančnih transakcij, potrebnih za pridobitev kvalificiranega deleža v CDD,
(c) dejanskega lastnika bodočega kvalificiranega imetnika,
(d) standarde glede preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma v državi sedeža oziroma državi rezidentstva bodočega kvalificiranega imetnika,
(e) osebe, ki imajo tesne poslovne ali osebne vezi z bodočim kvalificiranim imetnikom, vključno z njegovimi dejanskimi lastniki.
(3) Pri presoji okoliščin iz tega člena se Agencija lahko, kadar oceni, da je to potrebno oziroma smiselno, posvetuje z Uradom Republike Slovenije za preprečevanje pranja denarja in drugimi organi, pristojnimi za preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma.
(1) Agencija pri presoji primernosti bodočega kvalificiranega imetnika upošteva načelo sorazmernosti, kar pomeni, da pri presoji izpolnjevanja meril iz 4. do 8. člena tega akta upošteva:
(a) naravo bodočega kvalificiranega imetnika (fizična, pravna oseba ali sklad),
(b) državo sedeža bodočega kvalificiranega imetnika (država članica, tretja država, v kateri za nadzorovane subjekte finančnega sektorja velja ureditev nadzora, ki je določena za enakovredno pod pogoji iz sektorskih direktiv in uredb EU, tretja država ali država, za katero po določbah zakona, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma velja, da je uvrščena na seznam visoko tveganih tretjih držav s strateškimi pomanjkljivostmi, v katerih ne veljajo ustrezni ukrepi za preprečevanje in odkrivanje pranja denarja ali financiranja terorizma, ali pri kateri obstaja večja verjetnost za pojav pranja denarja ali financiranja terorizma),
(c) kompleksnost lastniške strukture in strukture korporativnega upravljanja bodočega kvalificiranega imetnika,
(d) dejavnost bodočega kvalificiranega imetnika in družb v skupini, ki jim pripada, ter finančna razmerja med člani skupine,
(e) velikost deleža, ki ga namerava bodoči kvalificirani imetnik pridobiti,
(f) namen in druge posebnosti pridobitve kvalificiranega deleža (posel med osebami znotraj iste skupine, med osebami, ki niso del iste skupine),
(g) vpliv na upravljanje CDD, v kateri namerava pridobiti kvalificiran delež,
(h) obstoj dokumentacije in informacij iz preteklih ocen o primernosti kvalificiranega imetnika,
(i) morebitna druga dejstva in okoliščine.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek tega člena se načelo sorazmernosti ne uporablja pri presoji integritete bodočega kvalificiranega imetnika in oseb, ki bodo zaradi pridobitve kvalificiranega deleža imele možnost upravljati CDD ali drugače vplivati na njeno poslovanje, iz tretjega odstavka 4. člena in 5. člena tega akta.
(smiselna uporaba meril za presojo primernosti bodočega kvalificiranega imetnika)
Določbe 4. do 9. člena tega akta o merilih za presojo primernosti bodočega kvalificiranega imetnika se smiselno uporabljajo tudi za udeležence kvalificiranega delničarskega sporazuma ter skupne kvalificirane imetnike.
3. DOKUMENTACIJA, KI JO JE TREBA PRILOŽITI ZAHTEVI ZA IZDAJO DOVOLJENJA
(dokumentacija in informacije)
(1) Zahtevo za izdajo dovoljenja za pridobitev kvalificiranega deleža iz prvega odstavka 71. člena ZBan-3 v zvezi s prvim odstavkom 438.f člena ZTFI-1 vložijo pri Agenciji neposredni in končni posredni bodoči imetniki kvalificiranega deleža. Agencija v postopku izdaje dovoljenja preveri vse bodoče posredne imetnike, razen če so ti imetniki nadzorovane institucije in Agencija že razpolaga z zadostnimi ustreznimi in ažurnimi informacijami o teh subjektih.
(2) Višina posrednega kvalificiranega deleža se ugotavlja na podlagi uporabe merila za nadzor in merila za množenje.
(3) Bodoči kvalificirani imetnik mora zahtevi za izdajo dovoljenja za pridobitev kvalificiranega deleža priložiti dokumentacijo in informacije iz Priloge 1, ki je sestavni del tega akta.
(4) Agencija lahko zahteva predložitev dodatnih informacij ali dokumentov, potrebnih za presojo primernosti bodočega kvalificiranega imetnika, ne glede na to, ali so navedeni v Prilogi 1 tega akta.
(5) Bodoči kvalificirani imetnik lahko Agenciji predloži v pregled osnutek potrebne dokumentacije za izdajo dovoljenja za pridobitev kvalificiranega deleža pred vložitvijo formalne zahteve za izdajo dovoljenja za pridobitev kvalificiranega deleža.
(merila za nadzor in merila za množenje)
(1) V tem členu so opisani ustrezni preskusi za ocenjevanje tega, ali je kvalificirani delež pridobljen posredno, in velikosti takega deleža, kadar:
(a) fizična ali pravna oseba pridobi ali poveča neposredno ali posredno delež pri obstoječem imetniku kvalificiranega deleža ali
(b) ima fizična ali pravna oseba neposreden ali posreden delež pri osebi, ki pridobi ali poveča neposredno delež v ciljnem CDD.
Za vsako osebo iz navedene točke (a) ali (b) bi se moralo najprej uporabiti merilo za nadzor, opisano v drugem odstavku tega člena. Če se pri uporabi takega merila ugotovi, da zadevna oseba neposredno ali posredno ne izvaja ali pridobi nadzora nad obstoječim imetnikom ali pridobiteljem kvalificiranega deleža v ciljnem CDD, bi se moralo za to osebo nato uporabiti merilo za množenje, kot je navedeno v petem odstavku tega člena. Merili za nadzor in množenje bi se morali uporabljati, kot je opisano v tem razdelku, v vsaki osebi verige kvalificiranih imetnikov.
(2) Prvi korak predvideva uporabo pojma nadzora, zato bi se morale vse fizične ali pravne osebe, ki
(a) neposredno ali posredno pridobijo nadzor nad obstoječim imetnikom kvalificiranega deleža v ciljnem CDD, ne glede na to, ali je tak obstoječi delež neposreden ali posreden, ali
(b) neposredno ali posredno nadzirajo bodočega neposrednega pridobitelja kvalificiranega deleža v ciljnem CDD,
obravnavati kot posredni pridobitelji kvalificiranega deleža.
V obeh primerih, (a) in (b), posredni pridobitelji vključujejo najvišjo fizično osebo ali osebe na vrhu verige nadzora CDD.
(3) V navedenem primeru iz točke (a) prejšnjega odstavka, povezanem z neposredno ali posredno pridobitvijo nadzora nad obstoječim imetnikom kvalificiranega deleža, je vsaka oseba, ki neposredno ali posredno pridobi nadzor nad obstoječim imetnikom kvalificiranega deleža, posredni imetnik kvalificiranega deleža in mora Agenciji predložiti predhodno uradno obvestilo. Od obstoječega imetnika kvalificiranega deleža se predložitev predhodnega uradnega obvestila ne zahteva. Oseba ali osebe na vrhu verige nadzora CDD lahko predložijo predhodno uradno obvestilo tudi v imenu ostalih posrednih imetnikov. Velikost deleža vsakega tako opredeljenega posrednega imetnika se šteje za enakovredno kvalificiranemu deležu obstoječega imetnika, nad katerim se pridobi nadzor.
(4) V navedenem primeru iz točke (b) drugega odstavka tega člena, povezanem s tem, ko oseba posredno pridobi ali poveča kvalificirani delež, ker ima ta oseba neposreden ali posreden nadzor nad bodočim neposrednim imetnikom kvalificiranega deleža v ciljnem CDD, mora tako opredeljeni neposredni imetnik in posredni imetnik Agenciji predložiti predhodno uradno obvestilo v zvezi s svojo namero pridobitve ali povečanja kvalificiranega deleža. Oseba ali osebe na vrhu verige nadzora CDD lahko predložijo predhodno obvestilo tudi v imenu ostalih posrednih imetnikov; vendar to ne posega v obveznost bodočega neposrednega imetnika, da Agenciji predloži predhodno uradno obvestilo v zvezi s svojo pridobitvijo kvalificiranega deleža. Velikost deleža vsakega posrednega imetnika se šteje za enakovredno kvalificiranemu deležu, ki je pridobljen neposredno.
(5) Drugi korak se uporabi, kadar uporaba merila za nadzor, kot je navedeno v drugem odstavku tega člena, ne določi, da je oseba, za katero se je uporabilo to merilo, posredno pridobila kvalificirani delež. Da se v takem primeru oceni, ali je bil kvalificirani delež pridobljen posredno, se uporabi v nadaljevanju prikazano merilo za množenje. To merilo zahteva množenje odstotkov deležev v celotni verigi, pri čemer je treba najprej zmnožiti udeležbo, ki je v neposredni lasti v ciljnem CDD, z udeležbo, ki je v lasti na ravni, neposredno nad prejšnjo (rezultat take množitve pa je velikost posrednega deleža slednje osebe), nato pa ta postopek ponoviti vedno višje v verigi podjetja, dokler je rezultat množitve še vedno 10 % ali več. Šteje se, da so kvalificirani delež posredno pridobile:
(a) vsaka oseba, v zvezi s katero je rezultat množitve 10 % ali več, in
(b) vse osebe, ki imajo neposreden ali posreden nadzor nad osebo ali osebami, opredeljenimi na podlagi uporabe merila za množenje v skladu s točko (a) tega odstavka.
(smiselna uporaba določb glede dokumentacije)
Določbe 11. člena tega akta o dokumentaciji, ki jo je treba priložiti zahtevi za izdajo dovoljenja, se smiselno uporabljajo tudi za udeležence kvalificiranega delničarskega sporazuma ter skupne kvalificirane imetnike.
Ta akt začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00704-2/2024-3
Ljubljana, dne 19. septembra 2024
EVA 2024-1611-0069
Agencije za trg vrednostnih papirjev