Na podlagi Zakona o športu (Uradni list RS, št. 29/17, 21/18 – ZNOrg, 82/20 in 3/22 – ZDeb in 37/24 – ZMat-B), Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 11/18 in 79/18) in Statuta Občine Horjul (Uradni list RS, št. 63/10, 105/10, 100/11, 80/13) je Občinski svet Občine Horjul na 12. redni seji dne 3. 10. 2024 sprejel
o uporabi športnih objektov v lasti Občine Horjul
Pravilnik o uporabi športnih objektov v lasti Občine Horjul (v nadaljevanju: pravilnik) določa namene uporabe, upravičence do uporabe ter njihove obveznosti, način in pogoje za izbor uporabnikov ter način določanja uporabnine športnih objektov v lasti Občine Horjul (v nadaljevanju: športni objekti).
Pravilnik zajema sledeče športne objekte:
1. Večnamensko Športno dvorano pri OŠ Horjul
2. Športno dvorano v Športnem parku Horjul
3. Ostale zunanje športne površine pri OŠ Horjul in v Športnem parku Horjul.
Upravljavec športnih objektov je Občina Horjul (v nadaljevanju: upravljavec). Upravljavec daje dvorano v uporabo drugim uporabnikom v skladu s sprejetim urnikom zasedenosti dvorane. Občina Horjul lahko imenuje osebo, ki skrbi za izvajanje hišnega reda in drugih nalog povezanih z uporabo športnih objektov (upravitelj).
V kolikor Občina Horjul odda celotni Športni park v najem, se določila tega pravilnika smiselno upoštevajo.
Občina Horjul daje Športno dvorano pri OŠ Horjul v upravljanje in uporabo Osnovni šoli Horjul za čas in namen pouka redne športne vzgoje in interesnih dejavnosti, praviloma od 7. do 16. ure.
V popoldanskem času Občina Horjul daje dvorano v upravljanje upravljavcu. Občina je lahko hkrati tudi upravljavec dvorane.
II. POGOJI IN NAČIN ODDAJANJA V UPORABO
V športnih objektih se lahko dajejo v uporabo naslednji prostori:
– vadbene površine,
– tribune za gledalce,
– garderobe, sanitarije, umivalniki in tuši,
– športno orodje in oprema v objektu (brez drobnih rekvizitov).
Športni objekti se uporabljajo za naslednje namene:
– vzgojno-izobraževalna dejavnost v skladu z Zakonom o osnovni šoli, letnim delovnim načrtom in Zakonom o športu;
– športno rekreacijo društev in klubov, njihova športna tekmovanja in rekreativnih skupin;
– občinske prireditve;
– koncertov, zabavno glasbenih prireditev oziroma komercialne, kulturne prireditve, razstave, sejme in druge prireditve pridobitne narave.
Uporabniki športnih objektov in zunanjih površin morajo v času uporabe le-teh upoštevati veljavni hišni red športnih objektov.
Organizator športne oziroma druge prireditve mora le-to priglasiti pri pristojnemu organu v skladu z zakonom, poskrbeti za varnost vseh udeležencev in gledalcev, zagotoviti nujno medicinsko pomoč, požarno varnost ter za vse druge ukrepe, ki jih določajo predpisi in hišni red, ter urejenost prometa v času športnih in drugih prireditev.
Za stanje opreme in naprav v času uporabe športnih objektov in zunanjih površin, odgovarjajo uporabniki prostorov, povzročeno škodo pa so dolžni povrniti ali odpraviti, najkasneje v roku treh dni od dneva povzročitve škode. V primeru poškodbe mora uporabnik upravljavcu sporočiti vse ugotovitve o morebitnih pomanjkljivostih oziroma poškodbah na objektu in opremi, najkasneje naslednji delovni dan.
Upravljavec ne odgovarja za poškodbe igralcev, gledalcev in nastopajočih, ki bi nastale pri izvajanju dejavnosti v športnih objektih in na zunanjih površinah.
Uporabniki športnih objektov in zunanjih površin morajo v času uporabe le-teh uporabljati športno opremo. Vstop na parket je dovoljen samo v čistih športnih copatih. Vstop na plastično podlago je dovoljen samo v čistih športnih copatih in rolerjih/kotalkah namenjenih za notranjo uporabo.
Pri oddaji športnih objektov in zunanjih površin v uporabo se upoštevajo naslednja pravila:
1. Prednost ima Osnovna šola Horjul za izvajanje obveznega šolskega pouka športne vzgoje in športne vzgoje predšolskih otrok (vrtca) in šolskih interesnih dejavnosti – za uporabo Športne dvorane pri OŠ Horjul med tednom do 16. ure.
2. Preostali termini se delijo na podlagi prejetih prijav. Občinska uprava razporeja proste termine na podlagi točkovanja o čemer se vodi zapisnik. Z zapisnikom oddani termini niso več predmet točkovanja in razdeljevanja, razen v primeru odpovedi pogodbe.
Za prispetih več prijav na isti termin se pri določanju urnika koriščenja dvorane upošteva prednostno pravico po naslednjem vrstnem redu:
– Prijavitelji, ki vsaj 3 leta uporabljajo isti termin (1 točka)
– Prijavitelji, ki imajo sedež v Občini Horjul (1 točka).
Pri razdelitvi prostih terminov se upošteva točkovanje iz 2. točke tega člena. V primeru enakega števila točk, se upošteva vloga, ki je prispela prva.
Športni objekti in zunanje površine se oddajajo v uporabo po končanem pouku oziroma zaključenih interesnih dejavnostih osnovne šole in ob pouka prostih dnevih, izjemoma tudi v dopoldanskem času v dogovoru z ravnateljem osnovne šole.
Pokriti športni objekti obratujejo praviloma od začetka do konca šolskega leta, zunanja igrišča pa v primeru ustreznih vremenskih razmer skozi vso leto.
Ob praznikih in vikendih se športni objekti in zunanje površine oddajajo v uporabo prvenstveno za športna tekmovanja in druge komercialne ter nekomercialne prireditve.
Ure se izvajalcem letnega programa športa praviloma razdeli od ponedeljka do petka, dodeli se jih lahko tudi v soboto in nedeljo.
Predloge uporabnikov za uporabo športnih objektov zbira upravljavec športnih objektov na podlagi javnega razpisa in prejete vloge. Postopek odpiranja vlog javnega razpisa vodi občinska uprava, ki pri razdelitvi terminov upošteva pravilo zapolnitve prostih mest, glede na datum prejema vloge.
Zbiranje predlogov mora upravljavec športnih objektov javno objaviti na krajevno običajen način.
Na podlagi prejetih vlog, ki jih zbere upravljavec športnih objektov, določi razpored uporabe športnih objektov, občinska uprava.
Občinska uprava pri določitvi razporeda upošteva pravila iz 7. člena tega pravilnika.
Pogodbo o uporabi športnega objekta z uporabniki sklene župan.
V pogodbi se poleg splošnih plačilnih pogojev in drugih določb o medsebojnih obveznostih upravljavca in uporabnika, določi tudi odgovorna oseba uporabnika, ki odgovarja za dogovorjeno uporabo športnih objektov, upoštevanje hišnega in požarnega reda, za morebitno povzročeno škodo na objektih in opremi ter za varnost uporabnikov in vadbe.
V osmih dneh po prejemu pogodbe morajo uporabniki podpisani izvod pogodbe vrniti upravljavcu športnih objektov. Če podpisana pogodba s strani uporabnika ni vrnjena v osmih dneh, se smatra, da je uporabnik odstopil od pogodbe.
Pogodba z uporabniki športnih objektov se lahko pred njenim iztekom prekine sporazumno, če se tako dogovorita upravljavec športnih objektov in uporabnik.
Pogodbo o uporabi lahko upravljavec športnih objektov enostransko prekine v naslednjih primerih:
– če uporabniki ne uporabljajo športnega objekta v terminih, za katere je sklenjena pogodba;
– če uporabniki uporabljajo športni objekt v terminih, za katere ni sklenjena pogodba, brez vednosti upravljavca;
– če uporabnik krši določila hišnega reda športnega objekta ali določila pogodbe o uporabi in druge predpise;
– če uporabnik ne poravna računa za uporabo športnega objekta v roku 30 dni od njegove izstavitve.
Uporabnik prevzame ključe za vhod v prostore, ki so dogovorjeni za uporabo.
Odgovorna oseba mora v roku 8 dni po zaključku obdobja uporabe športnega objekta ključe, ki so bili prejeti, vrniti upravljavcu objekta. Ključ se izroči na upravi Občine Horjul.
V kolikor uporabnik ključe izgubi ali jih ne vrne v pogodbenem roku, si upravljavec pridržuje pravico do zaračunanja pogodbene kazni, ki je določena v ceniku.
V kolikor upravljavec določi upravitelja, le-ta skrbi za odklepanje in zaklepanje.
V športno dvorano, garderobe in na tribune je prepovedano prinašati hrano in alkoholno pijačo. V primeru, da pride s strani uporabnika do kršitve tega določila, sme lastnik pogodbo odpovedati brez odpovednega roka. Brezalkoholno pijačo je dovoljeno prinašati samo v plastenkah.
Upravljavec mora uporabniku v terminu, opredeljenem s pogodbo, zagotoviti nemoten dostop in uporabo dvorane.
Upravljavec športnih objektov lahko kateremukoli uporabniku:
– odpove posamezne termine uporabe objekta ali
– prestavi termine na druge proste termine, če so takšni termini na razpolago, zaradi izvedbe športne ali druge prireditve oziroma dogodka splošnega in širšega pomena ali prodaje objekta v komercialne namene.
Rok za odpoved termina je 2 dni.
Uporabnik lahko:
– podaljša termin po predhodnem pisnem dogovoru na e-naslov upravljavca, kar se obračuna po veljavnem ceniku,
– najame dodatne termine ali izredne dogodke po predhodnem pisnem dogovoru z upravljavcem na e-naslov, kar se obračuna po veljavnem ceniku,
– odpove termin po predhodnem pisnem dogovoru z upravljavcem na e-naslov upravljavca skladno s pogoji razpisa.
V primeru odpovedi termina, upravljavec uporabniku ni dolžan zagotoviti nadomestnega termina, lahko pa z njim dogovori nadomestni termin glede na razpoložljivost dvorane.
III. NAČIN DOLOČANJA UPORABNINE
Uporabnina za uporabo športnih objektov se obračuna v skladu z veljavnim cenikom, ki ga sprejme župan Občine Horjul. Veljavni cenik se objavi na spletni strani občine.
Športni objekti se lahko oddajo v uporabo najmanj za eno uro. Od ure naprej pa je mogoča uporaba tudi po pol ure.
Osnova za določitev cene je ekonomska cena uporabe, ki vključuje vse potrebne stroške, vključno z obratovalnimi stroški.
V primeru brezplačne uporabe uporabnik plača le obratovalne stroške uporabe športnega objekta.
Uporabnina se lahko oprosti plačila v naslednjih primerih:
– 1x letno lahko za prireditev posamezno društvo s sedežem v Občini Horjul en športni objekt uporablja brezplačno, po predhodnem dogovoru z upravljavcem,
– za občinske in šolske prireditve,
– organizatorjem in izvajalcem za izvedbo športnih šolskih prvenstev za osnovnošolsko mladino,
– po posebni odločitvi župana
Uporabniki športnega objekta morajo ceno uporabe poravnati v skladu s pogodbo.
V primeru zamude plačila za več kot 30 dni se pogodba o uporabi športnega objekta razveljavi, upravljavec pa ima pravico zavrniti vlogo za uporabo športnega objekta pri naslednji uporabi.
Oglaševanje, ki se izvaja v športnih objektih, se izvaja na podlagi:
– prostorov in površin, ki jih je upravljavec določil za oglaševanje,
– pogodbe o oglaševanju,
– sestavni del pogodbe je navedba velikosti oglasa ter čas trajanja oglasa.
Cena oglaševanja se obračuna v skladu z veljavnim cenikom, ki ga sprejme župan. Veljavni cenik se objavi na spletni strani občine.
V hišnem redu, ki ga potrdi župan, se podrobneje določijo pravila ravnanja uporabnikov športnih objektov ter pooblastila odgovornih delavcev, ki skrbijo za upravljanje športnih objektov.
Hišni red je priloga vsakoletno objavljenega javnega razpisa in je dosegljiv na spletni strani upravljavca.
Nadzor nad uporabo športnih objektov zagotavlja upravljavec. Za Športno dvorano pri OŠ Horjul v času šolskega pouka športne vzgoje in šolskih interesnih dejavnosti nadzor zagotavlja OŠ Horjul.
Upravljavec športnih objektov mora zagotoviti vodenje posebne evidence uporabe športnih objektov, iz katere morajo biti razvidni zlasti naslednji podatki:
– naziv uporabnika,
– odgovorna oseba uporabnika in njegov kontakt,
– čas uporabe.
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o uporabi športnih objektov v lasti Občine Horjul (Uradni list RS, št. 100/23), z dne 22. 9. 2023.
Ta pravilnik začne veljati in se uporabljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0004/2024-1
Horjul, dne 4. oktobra 2024