Uradni list

Številka 103
Uradni list RS, št. 103/2024 z dne 6. 12. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 103/2024 z dne 6. 12. 2024

Kazalo

3264. Tehnični pravilnik o ravnanju z odpadki na območju Občine Ilirska Bistrica, stran 11237.

  
Na podlagi 62. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US), 233. člena Zakona o varstvu okolja (ZVO-2) Uradni list RS, št. 44/22, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 23/24), Odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Ilirska Bistrica (Uradni list RS, št. 87/24) in 91. člena Statuta Občine Ilirska Bistrica (Uradni list RS, št. 189/20) je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica na 16. redni seji dne 28. 11. 2024 sprejel
T E H N I Č N I   P R A V I L N I K 
o ravnanju z odpadki na območju Občine Ilirska Bistrica 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
Tehnični pravilnik o ravnanju z odpadki na območju naselij Občine Ilirska Bistrica (v nadaljevanju: tehnični pravilnik) obsega:
– tehnologijo, pogoje in način ločenega zbiranja odpadkov,
– tipizacijo predpisanih zabojnikov za odpadke,
– tipizacijo namenskih predpisanih vreč za odpadke in pogoje njihove uporabe,
– minimalne standarde za določitev in urejenost prevzemnih mest in zbiralnic,
– pogoje prepuščanja odpadkov na prevzemnih mestih, zbiralnicah ločenih frakcij – ekoloških otokih (v nadaljevanju: ekološki otok) in Zbirnem centru Ilirska Bistrica (v nadaljevanju: zbirni center),
– pogoje prevzemanja kosovnih, nevarnih in bioloških odpadkov, zelenega vrtnega odpada in gradbenih odpadkov, ki vsebujejo azbest,
– vsebino katastra zbirnih in prevzemnih mest, zbiralnic in zbirnega centra,
– druge pogoje glede minimalnih oskrbovalnih standardov, ki so potrebni za ravnanje z odpadki skladno s predpisi in nemoteno opravljanje javne službe,
– merila za določanje izhodiščne prostornine zabojnikov za posamezne kategorije.
II. TEHNOLOGIJA, POGOJI IN NAČIN LOČENEGA ZBIRANJA ODPADKOV 
2. člen 
V Občini Ilirska Bistrica se odpadki zbirajo ločeno na več ravneh:
– zbiranje po sistemu od vrat do vrat,
– zbiranje na ekoloških otokih,
– zbiranje v zbirnem centru,
– zbiranje na poziv uporabnika,
– zbiranje v letnih akcijah.
3. člen 
(oprema za zbiranje odpadkov) 
(1) Uporabniki so dolžni odpadke prepuščati v tipizirane zabojnike.
(2) Na območju Občine Ilirska Bistrica se za prepuščanje odpadkov uporabljajo naslednje velikosti zabojnikov:
velikost zabojnika
80 l
120 l
240 l
770 l
900 l
1100 l
5 m3
7 m3
4. člen 
(lastništvo opreme za zbiranje odpadkov) 
(1) Zabojniki za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov, mešane embalaže in bioloških odpadkov so last izvajalca javne službe.
(2) Prva dostava zabojnikov za gospodinjstva je brezplačna.
(3) Zamenjava poškodovanih zabojnikov za odpadke se na stroške izvajalca javne službe opravi samo v primeru, ko so poškodbe povzročili zaposleni pri izvajalcu javne službe.
(4) Kakršnakoli druga zamenjava zabojnikov se plača po ceniku izvajalca javne službe.
5. člen 
(tehnična oprema za izvajanje javne službe) 
Prevzemanje odpadkov in njihov prevoz se zagotavlja:
– s specialnimi vozili za praznjenje zabojnikov, prostornin od 80 l do 1100 l – smetarska vozila,
– s specialnimi vozili za nalaganje tipskih vreč za zbiranje odpadkov – smetarska vozila,
– s specialnimi vozili za prevoz kontejnerjev, prostornin od 5 do 8 m3 – kontejnerska vozila,
– s kombi vozili.
6. člen 
(zbirno mesto) 
(1) Zbirno mesto je stalno mesto, ki je na utrjeni zasebni ali javni površini in je namenjeno postavitvi zabojnikov za zbiranje odpadkov.
(2) Za zbirno mesto na javni površini mora uporabnik pridobiti dovoljenje upravljavca javne površine.
(3) Zabojniki na zbirnem mestu morajo biti zavarovani pred vremenskimi vplivi in potencialnimi vplivi živali, tako da zaradi njih ne pride do onesnaženja okolice in poškodovanja zabojnikov. Za vzdrževanje, urejenost in čistočo zbirnih mest skrbijo uporabniki sami. Uporabniki so na lastne stroške dolžni zavarovati zbirno mesto na način, da se prepreči poškodovanje zabojnikov s strani vremenskih vplivov in tretjih oseb.
(4) Zbirno mesto je hkrati tudi prevzemno mesto, če s tem soglaša izvajalec javne službe ni ni motena uporaba javne površine.
7. člen 
(prevzemno mesto) 
(1) Prevzemno mesto odpadkov je začasno mesto, namenjeno prevzemu odpadkov, ki ne sme ovirati ali ogrožati rabe teh površin. Prevzemno mesto mora biti določeno tako, da izvajalcu javne službe omogoča prevzem in odvoz komunalnih odpadkov.
(2) Povzročitelji odpadkov morajo pred predvidenim prevzemom le-teh zabojnike premestiti z zbirnega na prevzemno mesto in jih po prevzemu, v najkrajšem možnem času, namestiti nazaj. Prevzemno mesto je lahko oddaljeno največ 15 m od roba prometne površine, oziroma največ 150 m od roba zemljišča ali objekta povzročitelja odpadkov. Do prevzemnega mesta mora biti zagotovljen varen dostop smetarskim vozilom. Profil transportne poti mora biti širok vsaj 3,5 m in imeti vsaj 4,5 m svetle višine.
(3) Prevzemno mesto določita povzročitelj in izvajalec javne službe sporazumno. Tako določeno prevzemno mesto izvajalec javne službe vpiše v evidenco uporabnikov, ki vsebuje šifro zabojnika, naslov objekta, ime lastnika in ime najemnika objekta, ko postane uporabnik storitve javne službe.
(4) Če do sporazuma o določitvi prevzemnega mesta med povzročiteljem in izvajalcem javne službe ne pride, zagotovi prevzemno mesto, na predlog katerekoli strani, pristojni organ občinske uprave (v nadaljevanju: pristojni organ). Tako zagotovljeno prevzemno mesto izvajalec javne službe vpiše v evidenco uporabnikov.
(5) Na prevzemnem mestu ne sme biti fizičnih ovir, ki bi izvajalcu ovirale prevoz zabojnikov od prevzemnega mesta do smetarskega vozila (npr. neutrjena površina, velik naklon, stopnice, zidovi, škarpe, ograje, žive meje, veje, robniki, korita, parkirana vozila in podobno).
(6) Prevzemno mesto mora biti izvajalcu prosto in neovirano dostopno v vseh letnih časih od 6. ure zjutraj naprej.
(7) V redko poseljenih predelih občine z razpršeno gradnjo ter v primerih, ko na določenih lokacijah ali območjih ni mogoče varno dostopati, neekonomičnosti ali nevarnosti, se prevzemno mesto zagotovi na ustreznih mestih blizu odcepov lokalnih oziroma državnih cest.
(8) Pogoji za prevzemna mesta veljajo tudi za prevzemanje odpadkov iz ekoloških otokov.
8. člen 
(začasna prevzemna mesta) 
Če je zaradi dela na dostopni poti k prevzemnim mestom oziroma ekološkim otokom začasno oviran dostop za vozila izvajalca, mora investitor del na svoje stroške zagotoviti zbiranje odpadkov na primernem začasnem mestu. V tem primeru se je dolžan dogovoriti z izvajalcem in obvestiti povzročitelje odpadkov o spremenjenem prevzemnem mestu.
9. člen 
(mesto praznjenja zabojnikov) 
(1) Mesto praznjenja zabojnika je prostor, praviloma na vozišču ceste, kjer stoji smetarsko vozilo. Med prevzemnim mestom in mestom praznjenja zabojnika ne sme biti več kot 15 m razdalje.
(2) Če dostop do prevzemnega mesta ovirajo rastoče veje, druge rastline ali drugo, izvajalec javne službe lastnika ali uporabnika dostopa pozove, da jih odstrani. V kolikor po pisnem pozivu ovire niso odstranjene, izvajalec javne službe obvesti pristojno inšpekcijo. Do odstranitve ovir se javna služba ne izvaja.
(3) Če je cesta do prevzemnega mesta preozka ali prestrma ali ima neurejeno ali preozko obračališče ali drugo oviro za smetarsko vozilo, lahko izvajalec javne službe določi prevzemno mesto tudi v razdalji več kot 150 m od roba zemljišča ali objekta uporabnika.
(4) V času popolne ali delne zapore občinske ceste, ki traja več kot 14 dni in izvajalcu javne službe ne omogoča dostopa s smetarskim vozilom do prevzemnih mest na območju zapore, mora naročnik del v dogovoru z izvajalcem javne službe zagotoviti začasna prevzemna mesta, ki so dostopna s smetarskim vozilom.
10. člen 
(pogoji zbiranja odpadkov) 
Pogoji za zbiranje odpadkov, ki sta jih uporabnik in izvajalec javne službe dolžna upoštevati, so:
– uporabniki so dolžni zabojnike in namenske tipizirane vreče z zbirnega na prevzemno mesto postaviti pravočasno, to je najkasneje do 6. ure zjutraj na dan odvoza,
– uporabniki so dolžni vzdrževati zbirna in prevzemna mesta ter skrbeti za red in čistočo na teh mestih ter na dovoznih poteh do prevzemnih mest,
– uporabniki so dolžni po odložitvi ločeno zbranih odpadkov v zabojnike ali v namenske tipizirane vreče na prevzemnem mestu poskrbeti, da so pokrovi zabojnikov zaprti, vreče pa zavezane,
– uporabniki so dolžni tudi v zimskem času izvajalcu javne službe zagotoviti nemoten dostop do prevzemnih mest,
– izvajalec javne službe je dolžan izprazniti zabojnike za odpadke oziroma odpeljati tipizirane vreče, tako da ne ovira prometa, več kot je nujno potrebno za opravljanje dejavnosti, da se ne onesnaži prevzemnega mesta in mesta praznjenja ter ne poškoduje zabojnikov kot tudi ne okolice, kjer se opravlja delo. V primeru, da izvajalec javne službe onesnaži prevzemno mesto ali mesto praznjenja, ga je dolžan očistiti na lastne stroške,
– v primerih višje sile ali drugih izrednih okoliščin (dalj časa trajajoča vročina, zapora cest, sneg, poledica itd.) lahko izvajalec javne službe uporabnike s predhodnim obvestilom, ki ga objavi na krajevno običajen način, pozove, da zabojnike in/ali tipizirane vreče postavijo na začasno prevzemno mesto,
– uporabniki so dolžni z zabojniki ravnati kot dober gospodar ter skrbeti za njihovo čistočo,
– za izvirne povzročitelje, do katerih dostop s smetarskim vozilom ni mogoč, se za enega ali več izvirnih povzročiteljev določi lokacijo skupnega prevzemnega mesta. Lokacijo določi izvajalec javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov skupaj z uporabniki. V primeru, ko je lokacija sporna, jo določi pristojni organ za ravnanje s komunalnimi odpadki po pridobitvi mnenja izvajalca javne službe,
– izvajalec javne službe prazni samo zabojnike za določeno oziroma naročeno prostornino odpadkov ter tipizirane vreče izvajalca javne službe. Odpadkov, postavljenih ob zabojnikih, izvajalec javne službe ni dolžan prevzeti. V praksi izvajalec javne službe odpadkov, ki so sicer nameščeni v zabojnik, vendar presegajo prostornino zabojnika na način, da segajo izven roba zabojnika, ni dolžan prevzeti oziroma jih lahko prevzame proti dodatnemu plačilu. V primeru trenutno povečanih potreb morajo izvirni povzročitelji naročiti dodatni zabojnik oziroma tipizirane vreče, ki so plačljive,
– odlaganje mešanih komunalnih odpadkov, biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov in ločenih frakcij odpadkov v nenamenske zabojnike ali ob njih je prepovedano,
– odpadke je uporabnik dolžan zbirati v za to določenih zabojnikih za odpadke po navodilih, ki jih prejme od izvajalca javne službe,
– v primeru, da izvajalec javne službe ob prevzemanju odpadkov ugotovi, da povzročitelj ne ločuje odpadkov ali ravna v nasprotju z navodili za ravnanje z odpadki, ga je izvajalec javne službe dolžan na primeren način pisno opozoriti (npr. opozorilo na zabojnik) in sprožiti ustrezne postopke.
11. člen 
(mešani komunalni odpadki) 
(1) Izvajalec javne službe prevzema mešane komunalne odpadke pri posameznih gospodinjstvih po sistemu od vrat do vrat.
(2) Posode za mešane komunalne odpadke so namenjene prepuščanju naslednjih odpadkov:
– pometki in vrečke sesalnikov,
– cigaretni ogorki in pepel,
– izrabljena obutev in ogorki,
– umazane folije živil,
– gumijasti izdelki, higienski material in plenice,
– vrečke z iztrebki malih živali.
(3) Uporabniki prepuščajo mešane komunalne odpadke v tipizirane zabojnike, katerih prostornina je določena na podlagi števila oseb v posameznem gospodinjstvu.
(4) Uporabniki na dan odvoza mešanih komunalnih odpadkov namestijo zabojnike na prevzemna mesta. Izvajalec prevzema mešane komunalne odpadke enkrat na 14 dni.
(5) Izvajalec javne službe zbrane mešane komunalne odpadke pripelje v zbirni center, kjer se odpadki stehtajo in evidentirajo.
12. člen 
(mešana embalaža) 
(1) Izvajalec javne službe prevzema mešano embalažo pri posameznih gospodinjstvih po sistemu od vrat do vrat.
(2) Zabojniki za mešano embalažo so namenjeni prepuščanju naslednjih odpadkov:
– plastenke in plastična embalaža,
– plastificiran papir,
– folije, pločevinke in kovinska embalaža,
– tetrapaki, tube,
– stiroporna embalaža.
(3) Uporabniki prepuščajo odpadno embalažo v tipizirane zabojnike, katerih prostornina je določena na podlagi števila oseb v posameznem gospodinjstvu.
(4) Uporabniki na dan odvoza mešane embalaže namestijo zabojnike na prevzemna mesta. Izvajalec prevzema ločeno zbrano mešano embalažo enkrat na 14 dni.
(5) Izvajalec javne službe zbrano mešano embalažo pripelje v zbirni center, kjer se odpadki stehtajo in evidentirajo.
13. člen 
(biološko razgradljivi kuhinjski odpadki) 
(1) Uporabniki gospodinjstev v Ilirski Bistrici ter v večstanovansjkih objektih v Podgradu, Knežaku in Kosezah, zbirajo biološko razgradljive kuhinjske odpadke v tipizirane zabojnike, katerih prostornina je določena na podlagi števila oseb v posameznem gospodinjstvu.
(2) Zabojniki za biološko razgradljive kuhinjske odpadke so nameščeni pri vsakem gospodinjstvu v mestu Ilirska Bistrica in na vseh območjih večstanovanjskih objektov v mestu Ilirska Bistrica ter v naseljih Podgrad, Knežak, Koseze.
(3) Zabojniki za biološko razgradljive kuhinjske odpadke so namenjeni prepuščanju naslednjih odpadkov:
– jajčne lupine,
– kavne usedline, kavni filtri, čajne vrečke,
– ostanki sadja, zelenjave in hrane,
– drobne kosti.
(4) Prevzemanje ločeno zbranih biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov se izvaja enkrat na teden tekom celega leta.
(5) Izvajalec javne službe zbrane biološko razgradljive kuhinjske odpadke pripelje v zbirni center, kjer se stehta njihova količina, nato pa jih odpelje pooblaščenemu prevzemniku v nadaljnjo obdelavo.
(6) Izvajalec javne službe mora zagotoviti čiščenje in razkuževanje zabojnikov za zbiranje biorazgradljivih kuhinjskih odpadkov ter vozil, s katerimi zagotavlja prevoz teh odpadkov.
(7) Uporabniki, ki biološko razgradljive kuhinjske odpadke hišno kompostirajo, morajo pri tem upoštevati minimalne zahteve za pravilno hišno kompostiranje iz predpisa o ravnanju z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom.
14. člen 
(ekološki otoki) 
(1) Na vseh ekoloških otokih se zagotavlja prepuščanje naslednjih ločenih frakcij odpadkov:
– papir
– papir in papirna embalaža, 
– karton in kartonska embalaža, 
– tiskovine, zvezki, knjige. 
– steklo
– kozarci, 
– steklenice, 
– druga steklena embalaža. 
(2) Ekološki otoki so opremljeni z zabojniki primerne velikosti. Zabojniki so označeni z nalepkami – navodili kaj vanje sodi in kaj ne. Pokrovi zabojnikov za posamezno frakcijo so različnih barv, in sicer:
– papir – rdeča barva
– steklo – zelena barva (zvon).
(3) Urnik praznjenja zabojnikov in odvoza posameznih frakcij odpadkov je:
– papir – enkrat na 14 dni
– steklo – enkrat na mesec.
(4) Ločeno zbrane frakcije odpadkov iz ekoloških otokov izvajalec javne službe pripelje v zbirni center, kjer se na vhodni tehtnici evidentira njihova količina, nato pa pretovori v večje zabojnike za začasno skladiščenje do oddaje pooblaščenim prevzemnikom.
(5) Na nekaterih ekoloških otokih se zagotavlja prepuščanje tudi drugih frakcij odpadkov:
– odpadne električne in elektronske opreme,
– jedilnega olja in maščob,
– oblačil in obutve.
(6) Ekološki otok lahko na podlagi pogodbe z izvajalcem (poseben dogovor) uporabljajo tudi povzročitelji odpadkov – uporabniki iz dejavnosti, ki so vključeni v sistem ravnanja z odpadki.
15. člen 
(zeleni vrtni odpad) 
(1) Zeleni vrtni odpad so biološko razgradljivi odpadki z vrtov in parkov: odpadne veje, trava, listje, stara zemlja lončnic, rože, plevel, gnilo sadje in podobno, razen odpadkov, ki nastanejo pri čiščenju površin ter žaganje in lesni odpadki, če les ni obdelan s premazi ali lepili, ki vsebujejo težke kovine ali organske spojine.
(2) Uporabniki iz gospodinjstva so dolžni zeleni vrtni odpad kompostirati.
(3) Če uporabnik ne kompostira zelenega vrtnega odpada, ima možnost oddaje zelenega vrtnega odpada v zbirnem centru.
(4) Zeleni vrtni odpad se lahko zbira tudi na posameznih skupnih prevzemnih mestih po naročilu določenih znanih uporabnikov, po ceniku izvajalca.
(5) Zeleni vrtni odpad je prepovedano odlagati v zabojnike za biološke odpadke.
16. člen 
(kosovni odpadki) 
(1) Vsakemu gospodinjstvu, ki je vključen v redni odvoz odpadkov, pripada 1 x letni odvoz kosovnih odpadkov brez dodatnega plačila, v skupni količini do 3 m3. Odvoz kosovnih odpadkov, ki so količinsko večji od 3 m3 se izvaja kot odvoz odpadkov po naročilu in se obračuna po veljavnem ceniku izvajalca.
(2) Prevzemanje kosovnih odpadkov na poziv se izvaja na prevzemnem mestu uporabnika na podlagi predhodnega naročila z vlogo, s katero naroči enkraten odvoz kosovnih odpadkov. Vloga je objavljena na spletni strani izvajalca javne službe.
(3) Kosovne odpadke lahko uporabniki pripeljejo in oddajo v zbirni center.
17. člen 
(nevarni odpadki) 
(1) Nevarne frakcije odpadkov iz gospodinjstev pripeljejo povzročitelji v zbirni center, kjer so nameščeni tipizirani in označeni zabojniki za njihovo prevzemanje.
(2) V zbirnem centru se ločeno zbirajo in začasno skladiščijo naslednje nevarne frakcije odpadkov:
– 15 01 11 – kovinska embalaža, ki vsebuje nevaren trden oklop (npr. iz azbesta), vključno s praznimi tlačnimi posodami,
– 16 06 01 – svinčeve baterije,
– 20 01 13 – topila,
– 20 01 14 – kisline,
– 20 01 21 – flourescentne žarnice,
– 20 01 23 – hladilno zamrzovalni aparati in klimatske naprave,
– 20 01 26 – olja in maščobe, ki niso navedeni pod 20 01 25,
– 20 01 27 – barve, tiskarske barve, lepila in smole, ki vsebujejo nevarne snovi,
– 20 01 32 – zdravila, ki niso navedena pod 20 01 31,
– 20 01 33 – baterije in akumulatorji, ki so navedeni pod 16 06 01, 16 06 02 ali 16 06 03 ter nesortirane baterije in akumulatorji, ki vsebujejo te baterije in akumulatorje,
– 20 01 35 – zavržena električna in elektronska oprema, ki vsebuje nevarne snovi in ni navedena pod 20 01 21 in 20 01 23.
(3) Izvajalec enkrat letno zagotovi ločeno zbiranje nevarnih frakcij s premično zbiralnico nevarnih frakcij, ki s postanki v naseljih po vnaprej določenem urniku omogoča, da povzročitelji iz gospodinjstev izvajalcu javne službe prepustijo te frakcije odpadkov.
(4) Prepuščeni odpadki se v zbirnem centru stehtajo, in sicer vsaka frakcija posebej. Stehtani nevarni odpadki se sortirajo v predpisano embalažo, vsaka ima svojo nalepko s klasifikacijsko številko odpadka. Zbrane odpadke izvajalec javne službe odda pooblaščenim prevzemnikom.
18. člen 
(gradbeni odpadki, ki vsebujejo azbest) 
Izvajalec po naročilu uporabnika (gospodinjstva ali izvajalca del) odpelje odpadke, ki vsebujejo azbest (strešna kritina, stenske obloge, cevi …). Gradbeni odpadki morajo biti pred odvozom primerno pripravljeni (zavarovani) na dostopnem mestu za tovorno vozilo. Uporabnik jih mora postaviti na euro palete in zaviti v folijo. Stroške odvoza in deponiranja azbestno cementne strešne kritine, na podlagi njene mase, krije uporabnik.
19. člen 
(odpadne nagrobne sveče) 
(1) Odpadne nagrobne sveče zbira izvajalec javne službe na vseh občinskih pokopališčih v za to posebej namenjenih in označenih zabojnikih.
(2) Ko je zbrana primerna količina odpadnih nagrobnih sveč, jih izvajalec javne službe pripelje v zbirni center, kjer jih začasno skladišči in nato preda pooblaščenemu prevzemniku.
(3) Odvoz odpadnih sveč se zaračuna upravljavcu pokopališča po veljavnem ceniku.
20. člen 
(zbirni center) 
(1) Zbirni center je urejen, delno pokrit prostor, na katerem so postavljeni ustrezno označeni zabojniki, v katere uporabniki po navodilih zaposlenih v zbirnem centru odlagajo odpadke. Namenjen je vsem uporabnikom, ki so vključeni v sistem ravnanja z odpadki na območju Občine Ilirska Bistrica, tako fizičnim kot pravnim osebam.
(2) Zbirni center upravlja in vzdržuje izvajalec javne službe.
(3) Zbirni center na lokaciji Globovnik omogoča ločeno zbiranje naslednjih frakcij odpadkov:
– 15 01 01 – papirna in kartonska embalaža ter embalaža iz lepenke,
– 15 01 06 – mešana embalaža,
– 15 01 07 – steklena embalaža,
– 15 01 11 – kovinska embalaža, ki vsebuje nevaren trden oklep,
– 16 01 03 – izrabljene gume,
– 16 05 06 – laboratorijske kemikalije, ki sestojijo iz nevarnih snovi,
– 16 06 01 – svinčeve baterije,
– 17 06 05 – gradbeni material, ki vsebuje azbest,
– 19 08 01 – ostanki na grabljah in sitih,
– 19 08 05 – blato iz čiščenja komunalnih odpadnih voda,
– 20 01 01 – papir ter karton in lepenka,
– 20 01 02 – steklo,
– 20 01 08 – biorazgradljivi kuhinjski odpadki,
– 20 01 10 – oblačila,
– 20 01 13 – topila,
– 20 01 21 – fluorescenčne cevi in drugi odpadki, ki vsebujejo živo srebro,
– 20 01 23 – zavržena oprema, ki vsebuje fluorokloroogljikovodike,
– 20 01 25 – jedilno olje in masti,
– 20 01 26 – olja in masti, ki niso navedeni pod 20 01 25,
– 20 01 27 – barve, tiskarske barve, lepila in smole, ki vsebujejo nevarne snovi,
– 20 01 29 – čistila (detergenti), ki vsebujejo nevarne snovi,
– 20 01 33 – baterije in akumulatorji, ki niso navedeni pod 16 06 01, 16 06 02 in 16 06 03 ter ne sortirane baterije in akumulatorji, ki vsebujejo te baterije in akumulatorje,
– 20 01 35 – zavržena električna in elektronska oprema, ki vsebuje nevarne snovi, ki ni navedena v 20 01 21,
– 20 01 36 – zavržena električna in elektronska oprema, ki ni navedena v 20 01 21, 20 01 23 in 20 01 35,
– 20 01 38 – les, ki ni naveden pod 20 01 37,
– 20 01 40 – kovine,
– 20 02 03 – drugi odpadki, ki niso biorazgradljivi (sveče),
– 20 03 01 – mešani komunalni odpadki,
– 20 03 07 – kosovni odpadki,
– 20 02 01 – biorazgradljivi odpadki.
(4) Urnik obratovanja zbirnega centra:
– ponedeljek, sreda, petek: 8.00–15.00
– torek in četrtek: 8.00–20.00
– sobota: 8.00–12.00
– nedelja in prazniki: zaprto.
21. člen 
(pogoji prepuščanja odpadkov v zbirnem centru) 
(1) Uporabniki gospodinjstev, ki so vključeni v storitev ravnanja z odpadki, lahko odpadke iz 20. člena v količini do 200 kg/osebo na leto pripeljejo in oddajo v zbirnem centru brez dodatnega plačila. Večje količine oddanih odpadkov se uporabniku zaračunajo po veljavnem ceniku. Ravno tako se odpadke posameznemu uporabniku/plačniku storitev začne zaračunavati od trenutka, ko je skupna masa glede na število članov gospodinjstva v tekočem letu presežena.
(2) V primeru, da uporabnik v zbirni center pripelje odpadke v količini, ki jo s tehtnico ni mogoče stehtati, se uporabniku zabeleži količina 10 kg.
(3) Vsak uporabnik gospodinjstva, ki pripelje odpadke v zbirni center, je evidentiran (osebni dokument, številka uporabnika oziroma plačnika storitev ravnanja z odpadki), izvajalec pregleda in stehta pripeljane odpadke. Povzročitelji pod nadzorom izvajalca javne službe odlagajo posamezne frakcije odpadkov v namenske zabojnike, ki so označeni s klasifikacijsko številko in nazivom odpadka.
(4) Vsi pripeljani odpadki morajo biti zaradi lažjega in doslednega vodenja evidenc ločeni po posameznih vrstah odpadkov, v nasprotnem primeru se povzročitelju odpadkov zaračuna celotna količina odpadkov kot mešani komunalni odpadek.
(5) Pred oddajo zbranih frakcij pooblaščenim prevzemnikom, je opravljeno dodatno prebiranje, razvrščanje in tehtanje. Izvajalec javne službe vodi evidenco na predpisanih evidenčnih listih za vsako frakcijo odpadkov.
22. člen 
(namenske vreče) 
(1) Na nedostopnih mestih s smetarskimi vozili se za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov in mešane embalaže tipske vreče izvajalca uporabijo brezplačno (skladno z normativi). Z lahkim tovornim vozilom se izvajalec javne službe pripelje do prevzemnega mesta ter ročno naloži vreče na vozilo in jih odpelje.
(2) Za zbiranje odpadkov se lahko občasno uporabijo tipske vreče, in sicer ko se pri uporabniku pojavijo večje količine mešanih komunalnih odpadkov ali mešane embalaže. Z nakupom tipske vreče je plačana tudi storitev odvoza komunalnih odpadkov. Zaprte tipske vreče se smejo postaviti na prevzemno mesto ob zabojnik le v času prevzema odpadkov.
(3) Nakup tipskih vreč za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov in mešane embalaže je možen na sedežu izvajalca javne službe.
III. MERILA ZA DOLOČANJE IZHODIŠČNE PROSTORNINE ZABOJNIKOV 
23. člen 
(gospodinjstva) 
(1) Vsak uporabnik gospodinjstva (lastnik objekta ali najemnik) je dolžan sproti sporočati število članov gospodinjstva in vse spremembe sporočiti najpozneje v roku 7 dni od nastanka spremembe članov.
(2) Izhodiščna prostornina zabojnika, ki se namesti, se določi glede na število članov gospodinjstva, vezanih na posamezno posodo, in sicer:
Vrsta odpadka
Količina za določitev prostornine zabojnika/osebo/odvoz
Frekvenca praznjenja
mešani komunalni odpadki
1 oseba 80 litrov 
2 do 4 osebe 120 litrov 
nad 5 oseb 240 litrov
1 x na 14 dni 
biološki odpadki
1 oseba 80 litrov 
2 do 4 osebe 120 litrov 
nad 5 oseb 240 litrov
1 x na teden
mešana embalaža
1 do 4 osebe 120 litrov 
nad 5 oseb 240 litrov
1 x na 14 dni
(3) Za večstanovanjske objekte velja normativ 30 l/osebo.
(4) Za stavbo, v kateri ni stalno prijavljenih prebivalcev, se jo pa občasno uporablja, izvajalec določi velikost in število zabojnikov, ki pripadajo enočlanskemu gospodinjstvu.
24. člen 
(počitniški objekti) 
(1) Uporabniki počitniških objektov na območju Sviščakov, prepuščajo odpadke na ekološkem otoku.
(2) Odvoz se opravlja po urniku odvozov, vendar ne manj kot enkrat na mesec.
(3) Lastnikom in uporabnikom počitniških objektov se obračunava pavšalno določena količina odpadkov v skladu s sprejetim cenikom.
25. člen 
(pravne osebe) 
(1) Zbiranje in odvoz odpadkov za pravne osebe se izvaja na podlagi medsebojne pogodbe med pravno osebo in izvajalcem službe. V pogodbi se določi način ravnanja z odpadki (velikost in vrsta zabojnikov ter frekvenca odvoza) glede na dejavnost pravne osebe.
(2) Pravne osebe so dolžne na podlagi lastnih podatkov zahtevati primerno velikost zabojnika za mešane komunalne odpadke in mešano embalažo ter za druge ločene frakcije odpadkov glede na dejavnost pravne osebe.
(3) Minimalna prostornina zabojnika za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov je 80 litrov, za mešano embalažo pa 120 litrov.
(4) Za pravne osebe iz zavodov in društev, kjer ni zaposlenih oseb, je minimalni volumen opreme za mešane komunalne odpadke 80 litrov. Glede na vrsto in obseg dejavnosti se izvajalec in drug uporabnik dogovorita o načinu zbiranja in vrsti prevoza odpadka.
(5) Za pravne osebe, ki nimajo zaposlenih, se zabojnike določi glede na vrsto in obseg dejavnosti. V primeru, da odpadki pri drugih uporabnikih, ki nimajo zaposlenih, ne nastajajo, je potrebno podati pisno Vlogo za nevključitev v zbiranje odpadkov s priloženimi ustreznimi dokumenti. Izvajalec na podlagi dokazil in kontrole na terenu vlogo odobri ali zavrne.
(6) Na območju Občine Ilirska Bistrica se za prepuščanje odpadkov pravnih oseb uporabljajo naslednje velikosti zabojnikov:
velikost zabojnika
80 l
120 l
240 l
770 l
900 l
1100 l
5 m3
7 m3
(7) Odvoz prekoračene količine mešanih komunalnih odpadkov in mešane embalaže se lahko odda le v tipskih vrečah. Nakup tipskih vreč za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov in mešane embalaže je možen na sedežu izvajalca javne službe.
IV. KATASTER 
26. člen 
(kataster) 
(1) Izvajalec javne službe vodi kataster, ki obsega:
– register prevzemnih mest,
– register ekoloških otokov,
– register kompostnikov.
(2) Podatki, ki se v skladu z določili odloka vodijo v katastru, se redno, najmanj enkrat letno ažurirajo.
V. NADZOR NA TERENU 
27. člen 
(nadzor) 
(1) Zaposleni izvajalca javne službe na terenu preverjajo ustreznost vsebine odpadkov v zabojnikih ali vrečah.
(2) V primeru, da so odpadki, nastali pri uporabniku, neustrezno zbrani, je izvajalec javne službe dolžan uporabnika na primeren način pisno opozoriti (npr. opozorilo na zabojnike) in sprožiti druge postopke. Če povzročitelj tudi po prejemu opozorila ne upošteva navodil za ravnanje z odpadki, mu lahko izvajalec javne službe zaračuna dodatne stroške sortiranja odpadkov, skladno s cenikom izvajalca javne službe.
(3) V kolikor izvajalec javne službe pri ponovni kontroli vsebine zabojnika ugotovi neustreznost vsebine zabojnika, o tem obvesti občinski inšpektorat.
VI. REKLAMACIJSKI POSTOPKI 
28. člen 
(reklamacijski postopek) 
(1) Uporabnik storitev zbiranja in prevoza odpadkov se lahko pritoži na izvajanje storitev, in sicer na pravilnost, vsebino in pravočasnost opravljene storitve. Reklamacije lahko najprej rešuje po telefonu in osebno pri pristojnem strokovnem delavcu na sedežu izvajalca javne službe. Prav tako lahko na pristojnega delavca naslovi pisno pritožbo po klasični ali elektronski pošti.
(2) O vsaki pritožbi pristojni strokovni delavec napiše uradni zaznamek na reklamacijskem obrazcu, v katerem napiše predmet pritožbe ter dogovorjeno rešitev oziroma ali sta s stranko rešila predmet pritožbe. V primeru obojestransko ustrezne rešitve pritožbe posreduje ustrezni delovni nalog odgovornemu delavcu, ki izvede dogovorjeno rešitev.
(3) V primeru, če uporabnik ocenjuje, da njegova pritožba ni bila ustrezno rešena, naslovi pisno pritožbo z natančnimi podatki o predmetu pritožbe na upravo izvajalca javne službe. Uprava izvajalca javne službe imenuje stalno komisijo za reševanje pritožb uporabnikov. Komisija posreduje upravi predlog rešitve reklamacije, uprava stranki izda sklep o rešitvi reklamacije v roku 15 dni od prejema reklamacije.
(4) V primeru, če se pritožba uporabnika nanaša na odločitev prevzemnega mesta, skladno z Odlokom o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Ilirska Bistrica in določili tega pravilnika, izvajalec posreduje pritožbo uporabnika in svoj predlog rešitve z utemeljitvijo v odločanje in dokončno odločitev prevzemnega mesta pristojnemu organu občinske uprave.
VII. PREHODNE DOLOČBE 
29. člen 
Izvajalec javne službe prilagodi izvajanje javne službe določbi 23. člena, ki se nanaša na najmanjšo prostornino posod za zbiranje mešane embalaže ob prvi zamenjavi zabojnika oziroma najpozneje do 31. decembra 2025.
VIII. KONČNE DOLOČBE 
30. člen 
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2025.
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Tehnični pravilnik o zbiranju in prevozu komunalnih odpadkov (Uradni list RS, št. 54/15 in 22/17).
Št. 007-0015/2024-7
Ilirska Bistrica, dne 2. decembra 2024
Župan 
Občine Ilirska Bistrica 
dr. Gregor Kovačič 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti