Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo in naslednji) ter 18. člena Statuta Občine Škofljica (Uradni list RS, št. 47/19, v nadaljevanju Statut občine), je Občinski svet Občine Škofljica na 17. redni seji dne 28. 11. 2024 sprejel
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Škofljica
I. UVODNE IN SPLOŠNE DOLOČBE
(1) Ta odlok ureja organizacijo in delovno področje Občinske uprave Občine Škofljica (v nadaljevanju: občinska uprava) ter druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
(2) V tem odloku uporabljeni izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
(1) Občinska uprava opravlja na delovnih področjih, določenih s tem odlokom, upravne, strokovne, pospeševalne in razvojne naloge ter naloge v zvezi z zagotavljanjem javnih služb iz občinske pristojnosti ter druge naloge v okviru zakonskih pravic in dolžnosti občine.
(2) Zadeve iz lastne pristojnosti in prenesene državne pristojnosti opravlja občinska uprava pod pogoji in na način, ki je določen z zakonom, statutom občine in tem odlokom.
(3) Občinska uprava je glede izvrševanja odločitev občinskega sveta odgovorna občinskemu svetu, v zadevah, ki jih nanjo prenese država, pa tudi pristojnemu ministrstvu.
(1) Občinska uprava v okviru pravic in dolžnosti občine izvaja zakone, odloke ter druge splošne in posamične akte, odloča s posamičnimi akti o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti, pripravlja predloge splošnih in posamičnih aktov občine, spremlja stanje in daje pobude za reševanje vprašanj na področjih, za katera je ustanovljena ter odgovarja za stanje na teh področjih, in opravlja druga strokovna in administrativna dela za občinski svet, župana, nadzorni odbor, komisije in odbore občinskega sveta ter druga delovna telesa.
(2) Občinska uprava sodeluje v zadevah lokalnega pomena z ožjimi lokalnimi skupnostmi, javnimi zavodi, zunanjimi izvajalci gospodarskih javnih služb, društvi in drugimi organizacijami ter zagotavlja uresničevanje pravic, potreb in interesov občanov.
(3) Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava lahko sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj, določenih podatkov ter obvestil in preko skupnih delovnih teles ter nudi potrebno pravno in strokovno pomoč ožjim lokalnim skupnostim.
(1) Občinska uprava lahko v soglasju z županom naroči izvajanje nekaterih strokovnih nalog v skladu z zakoni in drugimi predpisi pri zunanjih organizacijah in posameznikih.
(2) Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih javni uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami ali zahtevajo sodelovanje več javnih uslužbencev različnih strok in stopenj znanja iz različnih delovnih področij občinske uprave, lahko župan s sklepom ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustrezno usposobljenimi izvajalci nalog.
(3) Z aktom o ustanovitvi delovne ali projektne skupine se določi njena sestava, vodja skupine, pooblastila, pristojnosti, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
Občinska uprava mora organizirati opravljanje svojega dela tako, da bo občanom omogočeno, da v čim krajšem času in na najbolj kakovosten način uveljavljajo svoje pravice ter pravne koristi.
(1) Delo občinske uprave je javno. O delu občinske uprave obveščata javnost župan in direktor občinske uprave, po njunem pooblastilu pa lahko tudi drugi javni uslužbenci občinske uprave iz svojega delovnega področja.
(2) Javnost dela se zagotavlja s pošiljanjem gradiv za seje občinskega sveta predstavnikom sredstev javnega obveščanja, predstavnikom političnih strank in predsednikom svetov ožjih lokalnih skupnosti, z uradnimi sporočili za javnost, z zagotavljanjem možnosti, da so na javnih sejah občinskih organov navzoči zainteresirani občani in predstavniki sredstev javnega obveščanja, posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z veljavno zakonodajo, novinarskimi konferencami, okroglimi mizami in z drugimi oblikami sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja ter na druge ustrezne načine, ki omogočajo občanom in širši javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
(3) Občinska uprava oziroma njeni javni uslužbenci morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNA PODROČJA OBČINSKE UPRAVE
(1) Organizacija občinske uprave mora biti prilagojena poslanstvu in nalogam občinske uprave ter procesom, ki potekajo v občinski upravi.
(2) Organizacija občinske uprave mora zagotavljati:
– zakonito, strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog,
– smotrno organizacijo in vodenje dela v občinski upravi,
– koordinirano opravljanje nalog in učinkovito opravljanje projektnih nalog,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog in vrednotenje kvalitete opravljenih nalog,
– usmerjenost občinske uprave k uporabnikom njenih storitev,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi, institucijami in organizacijami.
(1) Za opravljanje nalog občinske uprave je v Občini Škofljica ustanovljena Občinska uprava Občine Škofljica, s sedežem v Škofljici in z uradnim elektronskim naslovom obcina@skofljica.si.
(2) Poslovni naslov Občinske uprave Občine Škofljica je Šmarska cesta 3, Škofljica, pošta 1291 Škofljica. Sprememba poslovnega naslova ne pomeni spremembe tega odloka.
(3) Občinsko upravo vodi direktor občinske uprave, usmerja in nadzoruje pa jo župan.
(4) Občinska uprava je organizirana tako, da ima notranje organizacijske enote.
(5) Notranje organizacijske enote so:
– Kabinet župana;
– Oddelek za pravne in družbene zadeve;
– Oddelek za finance, računovodstvo in gospodarstvo;
– Oddelek za investicije in razvojne projekte;
– Oddelek za urejanje prostora, varstvo okolja in komunalne zadeve;
– Oddelek za izvajanje gospodarskih javnih služb in tehnične podpore.
(6) Znotraj občinske uprave se lahko organizira tudi organizacijska enota Režijski obrat, katerega status, organizacijo in delovno področje ureja poseben odlok.
(7) V Občinski upravi se naloge občine izvajajo v organizacijskih enotah, v okviru opisa del in nalog posameznega delovnega mesta. Podrobnejša notranja organizacija občinske uprave se določi v aktu o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest, in sicer v skladu s kadrovskim načrtom in sredstvi, ki so za delovanje občinske uprave namenjena v proračunu.
(1) V okviru občinske uprave se izvajajo naloge na področju:
– splošnih in kadrovskih zadev;
– normativno-pravnih in upravnih zadev;
– javnih financ;
– gospodarskih dejavnosti, kmetijstva in turizma;
– negospodarskih (družbenih) dejavnosti;
– varstva okolja in urejanja prostora;
– gospodarskih javnih služb in infrastrukture;
– gospodarjenja s stavbnimi zemljišči.
(2) Občinska uprava opravlja tudi druge naloge iz pristojnosti občine.
(3) Ne glede na prvi in drugi odstavek tega člena se lahko v skladu z zakonom, ki ureja lokalno samoupravo, zakonom, ki ureja financiranje občin, in statutom občine izvajanje posameznih nalog iz pristojnosti občinske uprave prenese na organ skupne občinske uprave.
Kabinet župana opravlja naloge s področja:
– koordinacijskih, organizacijskih, administrativnih in tehničnih opravil za potrebe župana, podžupana, direktorja občinske uprave, občinskega sveta in njegovih delovnih teles, za člane občinskega sveta, nadzorni odbor in druge občinske organe;
– strategije in razvoja občine;
– informiranje javnosti;
– protokolarnih zadev;
– čezmejnega in regionalnega sodelovanja občine;
– neposredne oblike sodelovanja občanov pri odločanju;
– digitalizacije in informatike;
– opravlja druge naloge s področja dela.
V kabinetu župana se lahko s splošnim aktom, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi, določi delovna mesta za določen čas, vezana na osebno zaupanje župana.
Oddelek za pravne in družbene zadeve opravlja naslednje naloge:
– opravlja pravne preglede v vseh zadevah iz pristojnosti občine;
– daje strokovno pomoč županu in uslužbencem občinske uprave pri vodenju upravnih postopkov;
– vodi upravne postopke na prvi in drugi stopnji;
– pripravlja predloge sodnih in izvensodnih poravnav;
– zagotavlja zastopanje občine v vseh sodnih, upravnih ter drugih postopkih;
– vodi evidenco pravnih aktov, ki jih sprejme občinski svet in objavlja in skrbi za objavo splošnih aktov;
– opravlja strokovna in druga opravila pri sodelovanju občine s krajevnimi skupnostmi in ožjimi deli občine, drugimi občinami in lokalnimi skupnostim drugih držav;
– opravlja naloge na področju upravljanja s kadrovskimi viri in na področju kadrovskih zadev;
– opravlja naloge za pripravo in izvedbo sej občinskega sveta in njegovih delovnih teles;
– skrbi za koordinacijo dela članov občinskega sveta, odborov, komisij in drugih stalnih in začasnih delovnih teles občinskega sveta, OSPV ipd.;
– opravlja naloge na področju civilne zaščite, požarne varnosti ter reševalne pomoči;
– sodeluje pri popisu škode in odpravi posledic po elementarnih nesrečah in izrednih dogodkih na območju občine;
– opravlja volilna opravila;
– opravlja upravne, organizacijske, strokovne in razvojne naloge, ki se nanašajo na predšolsko vzgojo, osnovnošolsko in glasbeno izobraževanje, štipendiranje dijakov in študentov, izobraževanje odraslih, dejavnost mladih, šport, preprečevanje zasvojenosti, socialno varstvo, zdravstveno varstvo, lekarniško dejavnost in pomoč na domu;
– zagotavlja opravljanje javnih služb na področju družbenih dejavnosti, turizma, kulture in raziskovanja;
– opravlja naloge sprejemne pisarne in dajanja informacij strankam;
– opravlja naloge upravnega poslovanja, vodenje upravnih evidenc ter ravnanja in hrambe dokumentarnega gradiva;
– opravlja upravne, organizacijske in podobne naloge na področju gospodarstva, kmetijstva, gozdarstva, turizma, razvoja podeželja in skrbi za zavetišča za zapuščene živali;
– zagotavlja pogoje za delovanje društev, skupin in posameznikov, ki izvajajo ljubiteljske kulturne programe;
– zagotavlja varstvo kulturne dediščine na območju občine;
– opravlja druge splošne pravne in upravne zadeve, ki niso v pristojnosti drugega oddelka, kot so javna dela, varstvo pri delu, dostop do informacij javnega značaja, varstvo in zavarovanje osebnih podatkov, varstvo integritete in preprečevanje korupcije ipd.;
– sodeluje pri izvajanju postopkov javnega naročanja;
– planira in nadzira porabo proračunskih sredstev s svojega delovnega področja;
– opravlja druge naloge s področja dela.
Oddelek za finance, računovodstvo in gospodarstvo opravlja naslednje naloge:
– koordinira priprave in postopke sprejemanja proračuna, sprememb proračuna, rebalansa in polletnega poročila ter zaključnega računa občine;
– opravlja naloge računovodstva in financ občine ter pripravlja računovodske izkaze in poročila za zunanje in notranje uporabnike s področja urada;
– opravlja naloge vodenja knjigovodstva osnovnih sredstev;
– pripravlja in izdeluje premoženjske bilance občine;
– spremlja in analizira gospodarska gibanja v občini;
– obračunava plače in druge osebne prejemke, nagrade in honorarje;
– izvaja zadolževanje občine ter upravlja z dolgom občine;
– organizira izvedbo notranjega revidiranja;
– likvidira poslovne listine;
– opravlja plačilni promet;
– pripravlja obračun davka na dodano vrednost;
– upravlja s presežki denarnih sredstev na računu;
– izdaja opomine in pripravlja podlage in predlaga načine uveljavljanja terjatev;
– upravlja s stvarnim premoženjem občine in vodi ustrezne evidence;
– skrbi za proračunsko rezervo in dodeljevanje finančnih pomoči;
– organizira in nadzira izvajanje postopkov javnega naročanja in skrbi za predpisane evidence s področja javnega naročanja;
– opravlja druge naloge s področja dela.
Oddelek za investicije in razvojne projekte opravlja naslednje naloge:
– načrtuje in vodi projekte od idejne zasnove do predaje v upravljanje;
– pripravlja strokovne podlage za pripravo in izvajanje strategije razvoja občine na področju investicij;
– vodi, organizira in koordinira delo na razvojnih projektih občine;
– spremlja in sodeluje pri pripravi dokumentacije in izvajanju posegov državnega pomena v občini;
– sodeluje z drugimi organi in institucijami s področja razvoja;
– spremlja javne razpise za pridobitev nepovratnih sredstev;
– pripravlja investicijsko dokumentacijo in zagotavlja izvajanje investicij;
– skrbi za investicijsko vzdrževanje in investicije v objekte v lasti občine;
– zagotavlja podatke za vodenje katastra gospodarske javne infrastrukture;
– sodeluje pri pripravljanju nalog v zvezi s pridobivanjem in opremljanjem zemljišč (program opremljanja);
– sodeluje pri pripravi pogodb o opremljanju stavbnih zemljišč;
– upravlja in gospodari z infrastrukturnimi objekti in napravami za zagotavljanje oskrbe s pitno vodo in odvajanje komunalne odpadne vode;
– sodeluje pri izvajanju postopkov javnega naročanja s področja investicij;
– planira in nadzira porabo proračunskih sredstev s svojega delovnega področja;
– opravlja druge naloge s področja dela.
Oddelek za urejanje prostora, varstvo okolja in komunalne zadeve opravlja naslednje naloge:
– izvaja naloge s področja urejanja prostora;
– pripravlja programska izhodišča za sprejemanje, prostorskih aktov in pripravlja smernice za izdelavo prostorskih izvedbenih aktov;
– pripravlja prostorske strateške, planske in izvedbene akte;
– pripravlja gradiva za program priprave planskih in prostorskih izvedbenih aktov in sodeluje z ustreznimi strokovnimi organizacijami pri pripravi strokovnih podlag zanje;
– pripravlja programske in projektne rešitve prostorskega plana;
– pripravlja pogodbe o opremljanju stavbnih zemljišč;
– izvaja naloge v zvezi s pridobivanjem in opremljanjem zemljišč (program opremljanja);
– pripravlja in izdaja lokacijske informacije v zvezi z merili in pogoji za posege v prostor;
– pripravlja in potrjuje mnenja o skladnosti dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja z občinskimi prostorskimi izvedbenimi akti;
– pripravlja in potrjuje soglasja k priglašenemu posegu v prostor;
– pripravlja projektne pogoje, soglasja in mnenja z vidika varovanja kategoriziranih občinskih cest;
– izdaja dovoljenja za zapore občinskih cest in soglasij k izrednim prevozom po občinskih cestah;
– organizira in vodi postopke obravnave prostorskih aktov;
– pripravlja strokovna izhodišča za upravljanja z zemljišči, pridobivanje, prodajo, menjava in oddaja zemljišč za gradnjo, ter urejanje statusa javnega dobra;
– presoja vplive nameravanih posegov v prostor;
– vodi postopke ugotavljanja predkupne pravice;
– vodi postopke v zvezi z odmero komunalnih prispevkov;
– opravlja naloge obračuna nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča oziroma zemljiških davkov;
– vodi evidence posegov v prostor in analizira stanje posegov v prostor;
– vodi vse vrste evidenc o stavbnih zemljiščih na osnovi podatkovne baze;
– nudi strokovno pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju prostora, varstvu okolja in komunali;
– sodeluje v geodetskih postopkih v katerih je občina stranka postopka;
– skrbi za pripravo, izdelavo in izvajanje programov varstva okolja;
– skrbi za izdelavo analiz stanja v prostoru (sanacijski programi, prenova naselij);
– planira in nadzira porabo proračunskih sredstev s svojega delovnega področja;
– opravlja druge naloge s področja dela.
Oddelek za izvajanje gospodarskih javnih služb in tehnične podpore opravlja naslednje naloge:
– opravlja naloge na področju gospodarskih javnih služb;
– opravlja strokovni nadzor nad izvajalci javnih služb;
– opravlja naloge s področja urejanja občinskih cest in padavinske vode, vodotokov ipd.
– opravlja naloge s področja prometa in zagotavlja prevoze šolskih otrok;
– opravlja naloge na področju javne razsvetljave;
– opravlja naloge na področju upravljanja in vzdrževanja s stanovanjskim fondom občine in poslovnimi prostori;
– upravlja in vzdržuje večnamenske športne objekte v lasti občine;
– skrbi za ustrezno vzdrževanje in zavarovanje javne infrastrukture in javnih objektov;
– skrbi za pripravo, izdelavo in izvajanje programov komunalne in energetske dejavnosti;
– skrbi za telefonsko, internetno in ostalo tehnologijo potrebno za delovanje občinske uprave;
– opravlja dela in naloge tehnične podpore občinski upravi;
– opravlja pokopališko dejavnost;
– ureja in vzdržuje pokopališča;
– ureja zelene površine, kolesarske steze, označevalne in informacijske tabele;
– skrbi za organizirano zbiranje komunalnih odpadkov, ekološke otoke;
– planira in nadzira porabo proračunskih sredstev s svojega delovnega področja;
– opravlja druge naloge s področja dela.
III. VODENJE OBČINSKE UPRAVE IN NOTRANJIH ORGANIZACIJSKIH ENOT
(1) Javne uslužbence v občinski upravi imenuje v naziv in razreši naziva župan, za svoje delo so odgovorni županu in direktorju občinske uprave.
(2) Javni uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni, statutom občine, drugimi predpisi in notranjimi akti občine, po navodilih predstojnika ter direktorja občinske uprave.
(1) Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje in usmerja občinsko upravo.
(2) V času odsotnosti ali zadržanosti župana ga nadomešča podžupan.
(3) V času nadomeščanja opravlja podžupan tekoče naloge iz pristojnosti župana in tiste naloge, za katere ga župan pooblasti.
(4) Če ima občina več podžupanov, nadomešča župana tisti podžupan, ki ga določi župan, če ga ne določi, pa najstarejši podžupan.
(1) Delo občinske uprave neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan.
(2) Mandat direktorja občinske uprave traja pet let.
(3) Direktor občinske uprave opravlja naslednje naloge:
– načrtovanje, organiziranje, usmerjanje in nadzorovanje opravljanja dela v občinski upravi;
– odločanje o zadevah iz delovnega področja občinske uprave;
– opravljanje najzahtevnejših strokovnih nalog v občinski upravi;
– vodenje projektnih skupin za najzahtevnejše in ključne projekte;
– vodenje in odločanje v najzahtevnejših upravnih postopkih na prvi stopnji;
– sodelovanje pri oblikovanju sistemskih rešitev in drugih najzahtevnejših gradiv;
– samostojna priprava zahtevnih analiz, razvojnih projektov, informacij, poročil in drugih zahtevnih gradiv;
– vodenje in odločanje v zahtevnih upravnih postopkih;
– samostojno opravljanje drugih zahtevnejših nalog.
(4) Župan lahko pooblasti direktorja občinske uprave za podpisovanje določenih aktov poslovanja.
(5) Direktor občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu.
(1) Podrobnejšo notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan z aktom, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi.
(2) Župan lahko za izvrševanje pravic in dolžnosti delodajalca pooblasti uradnika z univerzitetno izobrazbo ali visoko strokovno izobrazbo s specializacijo ali magisterijem in najmanj petimi leti službene dobe (vodja kadrovskega poslovanja).
(1) Vodja notranje organizacijske enote organizira in koordinira delo notranje organizacijske enote, skrbi za zakonito, učinkovito in smotrno opravljanje nalog, razporeja delo, skrbi za delovno disciplino, opravlja najzahtevnejša dela v notranji organizacijski enoti in v skladu s pooblastili odloča o upravnih, strokovnih in drugih zadevah.
(2) Vodja notranje organizacijske enote občinske uprave je odgovoren za delo v notranji organizacijski enoti ter stanje na delovnem področju notranje organizacijske enote.
(3) Vodja notranje organizacijske enote občinske uprave:
– načrtuje, organizira, usmerja, usklajuje in nadzoruje delo v organizacijski enoti;
– skrbi za zakonitost poslovanja in dosledno izvajanje predpisov;
– v skladu s pooblastili odloča o upravnih, strokovnih in drugih zadevah z delovnega področja organizacijske enote;
– po pooblastilu izdaja posamične akte iz izvirne pristojnosti občine in prenesene državne pristojnosti;
– pri svojem delu sodeluje z drugimi organizacijskimi enotami občinske uprave in organi občine pri reševanju skupnih zadev;
– v okviru svojih pristojnosti sodeluje tudi z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji oziroma družbami ter drugimi organizacijami;
– pripravlja predloge programov in finančnih načrtov za proračun, upravlja s premoženjem in pripravlja predloge razvojnih programov s svojega področja dela:
– v okviru danih pooblastil je odgovoren za zakonito in namensko porabo proračunskih sredstev v okviru notranje organizacijske enote, ki jo vodi in opravlja druge naloge v okviru svojih pravic, dolžnosti in odgovornosti v skladu s predpisi.
(4) Vodja notranje organizacijske enote je za svoje delo neposredno odgovoren direktorju občinske uprave.
21. člen
Zaposleni v občinski upravi so upravičeni do plače v skladu z zakonom, ki ureja plače v javnem sektorju, drugimi predpisi ter aktom, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi.
O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
(1) Posamične akte o upravnih zadevah iz lastne pristojnosti občine na prvi stopnji izdaja direktor občinske uprave. Za opravljanje posameznih dejanj v postopku ali za vodenje celotnega postopka in za odločanje v upravnih zadevah na prvi stopnji lahko pooblasti javne uslužbence, ki izpolnjujejo zakonske pogoje za odločanje v upravnih zadevah.
(2) Osebe iz prejšnjega odstavka odločajo in vodijo postopke tudi o upravnih zadevah iz prenesene državne pristojnosti na prvi stopnji, če ni z zakonom drugače določeno.
(3) Župan lahko pooblasti za vodenje posameznih dejanj v postopku na drugi stopnji javnega uslužbenca občinske uprave.
V upravnem postopku o upravnih zadevah iz občinske pristojnosti in prenesene državne pristojnosti odločajo uradne osebe po zakonu, ki ureja splošni upravni postopek, in po posebnih postopkih, določenih z zakonom.
Direktor občinske uprave skrbi in je odgovoren za dosledno izvajanje zakona, ki ureja splošni upravni postopek, in drugih predpisov o upravnem postopku ter zagotavlja vodenje evidence o upravnih stvareh v skladu s predpisi.
(1) O upravnih zadevah iz občinske izvirne pristojnosti lahko odloča samo uradna oseba, ki je pooblaščena za opravljanje teh zadev in izpolnjuje pogoje v skladu z uredbo, ki ureja izobrazbo in strokovni izpit za vodenje in odločanje v upravnem postopku, ter ima opravljen strokovni izpit iz upravnega postopka.
(2) Administrativna dela v organih in službah občine lahko opravljajo javni uslužbenci na strokovno-tehničnih delovnih mestih.
(1) O pritožbah zoper posamične akte o upravnih zadevah iz občinske izvirne pristojnosti odloča župan.
(2) O pritožbah zoper posamične akte o upravnih zadevah, ki jih v zadevah iz prenesene državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča državni organ, določen z zakonom.
Za izločitev uradnih oseb in spore o pristojnosti se uporablja zakon, ki ureja splošni upravni postopek.
IV. DRUGE NALOGE OBČINSKE UPRAVE
Občina opravlja izvirne naloge na podlagi zakona. Izvirne naloge, ki jih opravlja občina, so določene v statutu občine. Občinska uprava opravlja tudi druge naloge iz pristojnosti občine neposredno na podlagi določil zakonov in podzakonskih predpisov.
(1) Občina lahko v sodelovanju z drugimi občinami ustanavlja organe občinske uprave, pri čemer se delovno področje, notranja organizacija, vodenje ter zagotavljanje sredstev in drugih pogojev za delo organa skupne občinske uprave, določi s posebnim aktom (odlokom) v skladu z zakonom, podzakonskimi predpisi in predpisi občin ustanoviteljic.
(2) Posamezno nalogo občinske uprave, ki je določena z zakonom, statutom občine in tem odlokom, opravi tisti javni uslužbenec, v katerega delovno področje naloga spada po vsebini ali na podlagi akta o notranji organizaciji in sistemizaciji. Če je naloga takšna, da po svoji naravi ne spada v delovno področje nobenega od javnih uslužbencev občinske uprave, jo opravi javni uslužbenec, ki ga določi direktor občinske uprave. Za svoje delo so javni uslužbenci občinske uprave odgovorni županu in direktorju občinske uprave, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
(3) Občinska uprava je dolžna s premičnim in nepremičnim premoženjem občine ravnati kot dober gospodar.
V občinski upravi se lahko kot posvetovalno telo župana in direktorja oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Sestavo kolegija določi glede na obravnavano problematiko župan. Kolegij sklicuje župan ali direktor občinske uprave, po potrebi.
(1) V občinski upravi se v skladu s predpisi zagotovi delovanje notranje revizije. Naloge notranje revizije se izvajajo izven organa občinske uprave, in sicer se naloge notranjega revizorja s pogodbo poverijo zunanjemu izvajalcu.
(2) Notranja revizija in notranje revidiranje zajema neodvisno in nepristransko naknadno preverjanje poslovanja ter svetovanje, namenjeno izboljšanju poslovanja. Notranja revizija s sistematičnim in discipliniranim pristopom za vrednotenje in izboljšanje učinkovitosti obvladovanja tveganj, kontrol in postopkov vodenja pomaga organizaciji pri doseganju njenih ciljev.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(1) Splošni akt, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi, se uskladi s tem odlokom v roku 90 dni po uveljavitvi tega odloka.
(2) S tem odlokom se v roku 90 dni po uveljavitvi tega odloka uskladijo tudi vsi ostali akti Občine Škofljica.
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Škofljica (Uradni list RS, št. 49/24).
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-8/2024(2)
Škofljica, dne 28. novembra 2024