Uradni list

Številka 108
Uradni list RS, št. 108/2024 z dne 20. 12. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 108/2024 z dne 20. 12. 2024

Kazalo

3463. Odlok o proračunu Mestne občine Celje za leto 2025, stran 12487.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), 10., 19., 66.–68. in 115. člena Statuta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 106/13, 93/15 in 5/19) in 70. člena Poslovnika Mestnega sveta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 4/14) je Mestni svet Mestne občine Celje na 15. redni seji dne 11. 12. 2024 sprejel
O D L O K 
o proračunu Mestne občine Celje za leto 2025 
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen 
S tem odlokom se za Mestno občino Celje za leto 2025 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 
2. člen 
(1) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
(2) Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih (v evrih):
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78)
94.628.369
TEKOČI PRIHODKI (70+71)
70.876.693
70
DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 
46.758.086
700
DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK
33.214.664
703
DAVKI NA PREMOŽENJE
12.336.422
704
DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE
1.207.000
706
DRUGI DAVKI IN PRISPEVKI
0
71
NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714)
24.118.607
710
UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA 
18.689.658
711
TAKSE IN PRISTOJBINE
68.000
712
GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI 
555.000
713
PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV
479.640
714
DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI
4.326.309
72
KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722)
6.504.000
720
PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV
3.004.000
721
PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG
0
722
PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV
3.500.000
73
PREJETE DONACIJE (730+731)
11.910
730
PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV 
11.910
731
PREJETE DONACIJE IZ TUJINE
0
74
TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) 
16.223.595
740
TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ
12.108.057
741
PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EU IN IZ DRUGIH DRŽAV
4.115.538
78
PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV (782+786+787)
1.012.171
782
PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EU IZ STRUKTURNIH SKLADOV
0
786
OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE
978.605
787
PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ IN IZ DRUGIH DRŽAV
33.566
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)
98.630.469
40
TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409)
23.357.955
400
PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM
5.771.745
401
PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST
905.800
402
IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 
11.894.110
403
PLAČILA DOMAČIH OBRESTI
1.697.300
409
REZERVE
3.089.000
41
TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414)
35.309.250
410
SUBVENCIJE
4.234.630
411
TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM
14.178.003
412
TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM
1.806.779
413
DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 
15.089.838
414
TEKOČI TRANSFERI V TUJINO
0
42
INVESTICIJSKI ODHODKI (420)
37.387.197
420
NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV
37.387.197
43
INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432)
2.576.067
431
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM, KI NISO PROR. UPORABNIKI
425.228
432
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM
2.150.839
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.)
–4.002.100
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB 
75
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB (750+751+752)
0
750
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 
0
751
ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB
0
752
KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE
0
44
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB (440+441)
60.000
440
DANA POSOJILA
0
441
POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB 
60.000
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
–60.000
C. RAČUN FINANCIRANJA
50
VII. ZADOLŽEVANJE (500)
8.000.000
500
DOMAČE ZADOLŽEVANJE
8.000.000
55
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
4.123.854
550
ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 
4.123.854
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.)=(I.+IV.+VII.)-(II.+V.+VIII.)
–185.954
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)
3.876.146
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.)
4.002.100
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA
1.083.635
(3) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
(4) Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 
3. člen 
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta. Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka. Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta. Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
4. člen 
(1) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena in prvem odstavku 80. člena ZJF tudi:
– požarna taksa,
– turistična taksa,
– lastna sredstva krajevnih skupnosti in mestnih četrti, ki se uporabljajo za namene, določene v finančnem načrtu posamezne krajevne skupnosti oziroma mestne četrti,
– komunalni prispevek,
– državna sredstva, evropska sredstva in sredstva drugih sofinancerjev za investicije in tekoče zadeve.
(2) Če so namenski prihodki vplačani v proračun v manjšem obsegu, kot so načrtovani v sprejetem proračunu, se lahko prevzemajo in plačujejo obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih prejemkov.
(3) Če so namenski prihodki vplačani v proračun v večjem obsegu, kot so načrtovani v sprejetem proračunu, se lahko prevzemajo in plačujejo obveznosti samo v višini načrtovanih pravic porabe v sprejetem proračunu.
5. člen 
(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
(2) O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) znotraj področij proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan, pri čemer povečanje ali zmanjšanje posameznega glavnega programa ali podprograma ne sme presegati 30 % načrtovanih sredstev tega glavnega programa ali podprograma v sprejetem proračunu.
(3) Župan s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in z zaključnim računom poroča mestnemu svetu o prerazporeditvah pravic porabe in v bilancah proračuna prikaže veljavni proračun za leto 2025.
6. člen 
(1) Župan lahko med izvrševanjem proračuna odpre novo proračunsko postavko, če so izpolnjeni pogoji iz 32. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24), ki se na podlagi drugega odstavka 1. člena navedenega pravilnika smiselno uporablja tudi za občine.
(2) Sredstva za plačilo obveznosti, ki niso bile načrtovane ali niso bile načrtovane v zadostnem obsegu, se lahko začasno zagotovijo tudi iz sredstev splošne proračunske rezervacije, če obseg sredstev na tej proračunski postavki to dopušča.
(3) Pri pripravi rebalansa proračuna se dodeljena sredstva razporedijo v finančni načrt neposrednega proračunskega uporabnika.
(4) V okviru že odprte proračunske postavke se lahko odpre nov podkonto. Pravice porabe na novem podkontu se zagotovijo z razporeditvijo v okviru proračunske postavke ali s prerazporeditvijo iz druge proračunske postavke.
7. člen 
(1) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
(2) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, na skupinah kontov ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
(3) Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov; za prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe; za javne razpise s področja kulture za namene sofinanciranja večletnih projektov in programov.
(4) Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
8. člen 
(1) Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov. Načrt razvojnih programov mora biti usklajen s posebnim delom proračuna na kontih skupine 42, 43 in podskupine 410.
(2) Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev novih projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
(3) O spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča župan, in sicer v mejah, ki jih omogočajo (pre)razporeditve. Spremembe vrednosti projektov, ki presegajo možnosti zagotovitve sredstev s (pre)razporeditvami župana, se v proračun uvrščajo z rebalansom proračuna.
(4) Mestni svet odloča o uvrstitvi novih projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov. Sprememba projekta brez rebalansa proračuna je dovoljena na način, da o tem na seji odloča mestni svet, župan pa mora imeti zadostne pravice (pre)razporeditev za zagotovitev sredstev na proračunski postavki. Mestni svet odloča s sklepom tudi o spremembi vrednosti projektov v kasnejših letih.
9. člen 
(1) V skladu z drugim odstavkom 84. člena Statuta Mestne občine Celje so posamezni pravni posli, ki jih sklepajo krajevne skupnosti in mestne četrti do višine 10.000,00 evrov z DDV, veljavni brez soglasja župana.
(2) Pravni posli, sklenjeni v nasprotju s prejšnjo določbo, so nični.
10. člen 
V skladu z 42. členom ZJF se oblikuje splošna proračunska rezervacija v višini 500.000,00 evrov. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
11. člen 
(1) V skladu z 49. členom ZJF se v letu 2025 v proračunsko rezervo izločijo sredstva v višini 100.000,00 evrov.
(2) Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF in do višine 1,5 % primerne porabe župan ter o tem obvešča mestni svet s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in z zaključnim računom.
(3) V primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega navedeni znesek, odloča na predlog župana mestni svet.
12. člen 
(1) V skladu z Odlokom o ustanovitvi Proračunskega sklada za izvedbo investicij in investicijskega vzdrževanja infrastrukture v Mestni občini Celje (Uradni list RS, št. 21/21) se v letu 2025 v sklad izločijo sredstva v višini do 2.489.000,00 evrov.
(2) Sredstva sklada se lahko v letu 2025 porabijo za nakup nepremičnin po postopku uveljavljanja predkupne pravice na podlagi določil Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP in 23/24) in Odloka o predkupni pravici Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 45/2003) do višine 500.000,00 evrov, za izgradnjo vrtca Zarja, enota Čira čara do višine 1.000.000,00 evrov ter za projekt vgradnje kondenzacijske turbine do višine 1.000.000,00 evrov. Preostala zbrana sredstva sklada se prenesejo v naslednje leto.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA 
13. člen 
(1) Če so izpolnjeni pogoji 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2025 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 10.000,00 evrov. Odpisi dolgov na podlagi stečajev pravnih oseb in osebnih stečajev se ne štejejo v obseg odpisov dolgov po tem členu. Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
(2) Obseg sredstev se v primerih, ko dolg posameznega dolžnika do neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh evrov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 
14. člen 
(1) Občina se za proračun leta 2025 lahko zadolži do višine 8.000.000,00 evrov, in sicer za financiranje investicij.
(2) Mestna občina Celje v letu 2025 ne bo izdajala poroštev.
(3) Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv se v letu 2025 ne bodo zadolževali.
(4) Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv v letu 2025 ne bodo izdajali poroštev.
15. člen 
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2025 zadolži do višine 11.200.427,46 evrov.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
16. člen 
V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Celje v letu 2026, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
17. člen 
(1) Celotno gradivo proračuna se objavi na spletni strani Mestne občine Celje http://moc.celje.si/.
(2) Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2025.
Št. 410-28/2024
Celje, dne 11. decembra 2024
Župan 
Mestne občine Celje 
Matija Kovač 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti