Uradni list

Številka 108
Uradni list RS, št. 108/2024 z dne 20. 12. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 108/2024 z dne 20. 12. 2024

Kazalo

3464. Odlok o proračunu Občine Cerknica za leto 2025, stran 12489.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617,13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23; v nadaljevanju: ZJF) in 107. člena Statuta Občine Cerknica (Uradni list RS, št. 2/17 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Občine Cerknica na 13. redni seji dne 12. 12. 2024 sprejel
O D L O K 
o proračunu Občine Cerknica za leto 2025 
1. SPLOŠNA DOLOČBA 
1. člen 
(vsebina odloka) 
S tem odlokom se za Občino Cerknica za leto 2025 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 
2. člen 
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna) 
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni skupin/podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
KONTO
OPIS
PRORAČUN 2025
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
 
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78)
16.696.290,91
 
TEKOČI PRIHODKI (70+71)
14.356.229,99
70
DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706)
11.948.301,83
700
DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK
10.108.232,00
7000
DOHODNINA
10.108.232,00
703
DAVKI NA PREMOŽENJE
1.590.927,28
7030
DAVKI NA NEPREMIČNINE
1.295.100,00
7031
DAVKI NA PREMIČNINE
1.727,28
7032
DAVKI NA DEDIŠČINE IN DARILA
54.000,00
7033
DAVKI OD PROMETA NEPREMIČNIN IN NA FINANČNO PREMOŽENJE
240.100,00
704
DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE
249.142,55
7044
DAVKI NA POSEBNE STORITVE
6.000,00
7047
DRUGI DAVKI NA UPORABO BLAGA IN STORITEV
243.142,55
706
DRUGI DAVKI IN PRISPEVKI
0,00
71
NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714)
2.407.928,16
710
UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA
1.593.668,16
7100
PRIHODKI OD UDELEŽBE NA DOBIČKU DIVIDEND
100,00
7102
PRIHODKI OD OBRESTI
16.200,00
7103
PRIHODKI OD PREMOŽENJA
1.577.368,16
711
TAKSE IN PRISTOJBINE
15.500,00
7111
UPRAVNE TAKSE IN PRISTOJBINE
15.500,00
712
GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI
62.200,00
7120
GLOBE IN DENARNE KAZNI
62.200,00
713
PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV
10.000,00
7130
PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV NA TRGU
10.000,00
714
DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI
726.560,00
7141
DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI
726.560,00
72
KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722)
805.850,25
720
PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV
785.058,00
7200
PRIHODKI OD PRODAJE ZGRADB IN PROSTOROV
785.058,00
721
PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG
2.000,00
7211
PRIHODKI OD PRODAJE DRUGIH ZALOG
2.000,00
722
PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV
18.792,25
7220
PRIHODKI OD PRODAJE KMETIJSKIH ZEMLJIŠČ IN GOZDOV
16.063,00
7221
PRIHODKI OD PRODAJE STAVBNIH ZEMLJIŠČ
2.729,25
73
PREJETE DONACIJE (730+731)
0,00
730
PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV
0,00
731
PREJETE DONACIJE IZ TUJINE
0,00
74
TRANSFERNI PRIHODKI (740+741)
1.534.210,67
740
TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ
1.298.869,17
7400
PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA
1.298.869,17
741
PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EU IN IZ DRUGIH DRŽAV
235.341,50
7416
DRUGA PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA – EU
235.341,50
78
PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV (782+786+787)
0,00
782
PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EU IZ STRUKTURNIH SKLADOV
0,00
786
OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE
0,00
787
PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ IN IZ DRUGIH DRŽAV
0,00
 
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)
18.206.928,09
40
TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409)
4.865.589,17
400
PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM
1.074.234,00
4000
PLAČE IN DODATKI
953.584,00
4001
REGRES ZA LETNI DOPUST
29.000,00
4002
POVRAČILA IN NADOMESTILA
36.350,00
4003
SREDSTVA ZA DELOVNO USPEŠNOST
39.000,00
4004
SREDSTVA ZA NADURNO DELO
10.000,00
4009
DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM
6.300,00
401
PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST
138.170,00
4010
PRISPEVEK ZA POKOJNINSKO IN INVALIDSKO ZAVAROVANJE
70.400,00
4011
PRISPEVEK ZA ZDRAVSTVENO ZAVAROVANJE
54.780,00
4012
PRISPEVEK ZA ZAPOSLOVANJE
640,00
4013
PRISPEVEK ZA STARŠEVSKO VARSTVO
780,00
4015
PREMIJE KOLEK. DOD. ZAVAROVANJA na podlagi ZKDPZJU
11.570,00
402
IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE
3.216.185,17
4020
PISARNIŠKI IN SPLOŠNI MATERIAL IN STORITVE
430.596,00
4021
POSEBNI MATERIAL IN STORITVE
210.400,00
4022
ENERGIJA, VODA, KOMUNALNE STORITVE IN KOMUNIKACIJE
198.775,00
4023
PREVOZNI STROŠKI IN STORITVE
13.120,00
4024
STROŠKI SLUŽBENIH POTOVANJ
4.700,00
4025
TEKOČE VZDRŽEVANJE
2.141.092,10
4026
POSLOVNE NAJEMNINE IN ZAKUPNINE
4.650,00
4027
KAZNI IN ODŠKODNINE
1.000,00
4029
DRUGI OPERATIVNI ODHODKI
211.852,07
403
PLAČILA DOMAČIH OBRESTI
325.000,00
4031
PLAČILA OBRESTI OD KREDITOV – BANKAM
325.000,00
409
REZERVE
112.000,00
4090
SPLOŠNA PRORAČUNSKA REZERVACIJA
110.000,00
4091
PRORAČUNSKA REZERVA
2.000,00
41
TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414)
6.331.618,72
410
SUBVENCIJE
125.000,00
4102
SUBVENCIJE PRIVATNIM PODJETJEM IN ZASEBNIKOM
125.000,00
411
TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM
2.132.925,00
4111
DRUŽINSKI PREJEMKI IN STARŠEVSKA NADOMESTILA
33.000,00
4112
TRANSFERI ZA ZAGOTAVLJANJE SOCIALNE VARNOSTI
8.000,00
4119
DRUGI TRANSFERI POSAMEZNIKOM
2.091.925,00
412
TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM
620.104,00
4120
TEKOČI TRANSFERI NEPROFITNIM ORG. IN USTANOVAM
620.104,00
413
DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI
3.453.589,72
4130
TEKOČI TRANSFERI OBČINAM
313.777,96
4132
TEKOČI TRANSFERI V JAVNE SKLADE
10.000,00
4133
TEKOČI TRANSFERI V JAVNE ZAVODE
2.688.424,76
4135
TEKOČA PLAČILA DRUGIM IZVAJ. JAVNIH SLUŽB, KI NISO PUP
441.387,00
414
TEKOČI TRANSFERI V TUJINO
0,00
42
INVESTICIJSKI ODHODKI (420)
6.559.841,20
420
NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV
6.559.841,20
4201
NAKUPI PREVOZNIH SREDSTEV
20.000,00
4202
NAKUP OPREME
169.300,00
4204
NOVOGRADNJE, REKONSTRUKCIJE IN ADAPTACIJE
2.980.650,00
4205
INVESTICIJSKO VZDRŽEVANJE IN OBNOVE
2.171.751,27
4206
NAKUP ZEMLJIŠČ IN NARAVNIH BOGASTEV
470.463,93
4208
PROJEKTNA DOK., NADZOR, INVESTICIJSKI INŽENIRING
747.676,00
43
INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432)
449.879,00
431
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM, KI NISO PROR. UPORABNIKI
260.000,00
4310
INVESTICIJSKI TRANSFERI NEPROFITNIM ORG. IN USTANOVAM
260.000,00
432
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM
189.879,00
4323
INVESTICIJSKI TRANSFERI JAVNIM ZAVODOM
189.879,00
 
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-I.)
–1.510.637,18
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
75
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB (750+751+752)
0,00
750
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
0,00
751
ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB
0,00
752
KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE
0,00
44
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB (440+441)
0,00
440
DANA POSOJILA
0,00
441
POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB
0,00
 
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
0,00
C. RAČUN FINANCIRANJA
50
VII. ZADOLŽEVANJE (500)
1.900.000,00
500
DOMAČE ZADOLŽEVANJE
1.900.000,00
5001
NAJETI KREDITI PRI BANKAH
1.900.000,00
55
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
940.729,21
550
ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA
940.729,21
5501
ODPLAČILA KREDITOV BANKAM
940.729,21
 
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.)= (I.+IV.+VII.)-(II.+V.+VIII.)
–551.366,39
 
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)
959.270,79
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.)
1.510.637,18
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA
 
– OD TEGA PRESEŽEK FINANČNE IZRAVNAVE IZ PRETEKLEGA LETA
551.366,39
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte določene s predpisanim enotnim kontnim načrtom.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 
3. člen 
(izvrševanje proračuna) 
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta. Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan, kot odredbodajalec, oziroma od njega pooblaščena oseba.Sredstva proračuna se uporabljajo le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine se prevzemajo obveznosti v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Sredstva proračuna iz tekočih transferjev se neposrednim in posrednim proračunskim uporabnikom med letom praviloma dodeljuje mesečno na podlagi zahtevkov, katerim je priložena zahtevana dokumentacija, sredstva iz naslova investicijskih transferjev pa na podlagi zahtevkov, katerim je priložena finančna dokumentacija o izvršenih investicijah. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostno stanje proračuna.
Proračunski uporabniki so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, naročila gradenj in storitev upoštevati določila Zakona o javnih naročilih in Uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja.
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za plačilo. Pred izplačilom iz proračuna morajo vsako izplačilo preveriti in potrditi skrbniki proračunskih postavk.
4. člen 
(namenski prihodki in odhodki proračuna) 
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF in prvem odstavku 80. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 9/11, 83/12 in 61/17 – GZ), ki se uporablja za namene določene s tem zakonom;
– okoljske dajatve, ki so na podlagi zakona, ki ureja varstvo okolja, predpisane zaradi obremenjevanja okolja z odpadnimi vodami in zaradi odlaganja odpadkov na odlagališčih, ki so infrastruktura, namenjena izvajanju obvezne gospodarske javne službe varstva okolja in se lahko porabijo le za:
– gradnjo infrastrukture, namenjene izvajanju občinskih obveznih javnih služb varstva okolja v skladu z državnimi operativnimi programi, sprejetimi predpisi varstva okolja na področju čiščenja in odvajanja odpadnih voda, ravnanja s komunalnimi odpadki in odlaganja odpadkov; 
– prejete donacije, ki se porabijo za namene, za katere so bile pridobljene;
– prihodki od pristojbin za vzdrževanje gozdnih cest, ki se namenijo za vzdrževanje gozdnih cest;
– komunalni prispevek, ki se namenja za gradnjo infrastrukture;
– sredstva iz državnega proračuna za investicije in sredstva iz proračuna EU, ki se uporabijo za namene, določene v pogodbi z RS ali EU;
– koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo;
– drugi prihodki, če je tako določeno z zakonom (turistična taksa …).
Če so namenski prejemki vplačani v proračun v manjšem obsegu, kot so izkazani v sprejetem proračunu, lahko proračunski uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih sredstev. Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto.
5. člen 
(prerazporejanje pravic porabe) 
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, sprememba proračuna ali rebalans proračuna. O prerazporeditvah pravic porabe občinskega finančnega načrta med proračunskimi uporabniki in področji proračunske porabe ter med glavnimi programi in podprogrami odloča župan, če nastanejo utemeljeni razlogi; če je na določenih postavkah manjša realizacija, na drugih pa potreba po dodatnih sredstvih ali če to narekuje dinamika izvajanja investicij. Župan odloča o prerazporeditvi pravic tudi v načrtu razvojnih programov.
Župan s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna obvesti občinski svet, z zaključnim računom pa poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
6. člen 
(odpiranje novih proračunskih postavk in kontov) 
Župan lahko med izvrševanjem proračuna odpre novo proračunsko postavko, če so izpolnjeni pogoji iz 32. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23), ki se na podlagi drugega odstavka 1. člena navedenega pravilnika smiselno uporablja tudi za občine.
Sredstva za plačilo obveznosti, ki niso bile načrtovane ali niso bile načrtovane v zadostnem obsegu, se lahko začasno zagotovijo tudi iz sredstev splošne proračunske rezervacije (42. člen ZJF), če obseg sredstev na tej proračunski postavki to dopušča.
Pri pripravi rebalansa proračuna se dodeljena sredstva razporedijo v finančni načrt neposrednega proračunskega uporabnika.
V okviru že odprte proračunske postavke se lahko odpre nov pod konto. Pravice porabe na novem podkontu se zagotovijo z razporeditvijo v okviru proračunske postavke ali s prerazporeditvijo iz druge proračunske postavke.
7. člen 
(največji dovoljen obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let) 
Neposredni uporabniki lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu od tega v letu 2026 80 %, v ostalih prihodnjih letih pa 20 %.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika za blago in storitve in za tekoče transfere, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2026, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prejšnjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide, oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobave elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
Prevzeti obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega proračunskega uporabnika in v načrtu razvojnih programov.
8. člen 
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov) 
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov. Načrt razvojnih programov mora biti usklajen s posebnim delom.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta. Ne glede na določilo prve alineje tega člena, lahko v primeru, ko gre za pridobivanje sredstev iz nacionalnih in evropskih razpisov, ter zaradi drugih utemeljenih razlogov, nove projekte v načrt razvojnih programov uvrsti s sklepom župan.
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se lahko uvrstijo v načrt razvojnih programov tudi po uveljavitvi proračuna na podlagi sklepa župana.
Župan je pooblaščen, da v postopkih priprave dokumentacije za investicijske projekte, tudi za potrebe prijav na objavljene razpise za sofinanciranje, s sklepom potrjuje dokumente identifikacije investicijskega projekta (DIIP).
9. člen 
(proračunski skladi) 
Proračunski sklad je pod-račun proračunske rezerve občine, oblikovan po Zakonu o javnih financah.
10. člen 
(proračunska rezerva) 
Proračunski sklad je oblikovan na podlagi 49. člena Zakona o javnih financah. Sredstva iz rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih in drugih nesreč. V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5 % prejemkov proračuna. V rezervni sklad se v letu 2025 izločijo sredstva v višini 2.000 EUR.
O porabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine 30.000 EUR odloča župan, na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave. Župan o uporabi sredstev proračunske rezerve obvešča občinski svet. V primeru uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega zgoraj navedeni znesek, odloča občinski svet na predlog župana.
11. člen 
(splošna proračunska rezervacija) 
V proračunu se, na podlagi 42. člena Zakona o javnih financah, del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu izkazuje kot posebna proračunska postavka.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske postavke splošne proračunske rezervacije se določijo v proračunu v obsegu, ki ne sme biti višji od 2 % prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Splošna proračunska rezervacija se oblikuje v višini 110.000 EUR.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE 
12. člen 
(odpis, delni odpis, odlog in obročno plačevanje dolga) 
V skladu s 77. členom Zakona o javnih financah, lahko župan v letu 2025 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 10.000 EUR, nad to vrednostjo pa odloča občinski svet.
Odpisi dolgov na podlagi stečajev pravnih oseb in osebnih stečajev se ne štejejo v obseg odpisanih dolgov po tem členu.
V primerih, ko dolg posameznega dolžnika do neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh eurov, se v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
13. člen 
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine) 
Za financiranje investicij v proračunu, se občina v letu 2025 lahko zadolži do višine 1.900.000 EUR.
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, lahko župan odloči o najetju likvidnostnega posojila, vendar le do višine 5 % vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna. Ta omejitev ne velja za zadolžitev občine za sredstva sofinanciranja investicij iz proračuna Evropske unije – zanje se občina lahko likvidnostno zadolži največ do višine odobrenih sredstev.
Občina Cerknica v letu 2025 ne bo izdajala poroštev javnim zavodom, javnim skladom in javnim agencijam ter javnim podjetjem, katerih ustanoviteljica je.
14. člen 
(obseg zadolževanja posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje) 
Posredni proračunski uporabniki občinskega proračuna, javni gospodarski zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se lahko zadolžijo in izdajajo poroštva s soglasjem občine pod pogoji, ki jih določi občinski svet in če imajo te pravne osebe zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz ne proračunskih virov.
Posredni proračunski uporabniki in javna podjetja v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv se lahko v letu 2025 zadolžijo do skupne višine 1.300.000 EUR. O zadolžitvi posameznega proračunskega uporabnika, ki se ne šteje na največji možni obseg zadolževanja občine, lahko odloča župan. V primeru, ko se znesek zadolžitve šteje v najvišji možen obseg zadolžitve občine, o zadolžitvi odloča občinski svet.
6. PREDHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
15. člen 
(način objave odloka in gradiva) 
Sprejeti odlok o proračunu, občina objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, gradivo proračuna občina objavi na svoji spletni strani.
16. člen 
(začasno financiranje v letu 2026) 
Če proračun občine za leto 2026 ni sprejet pred začetkom leta se, na podlagi sklepa o začasnem financiranju občine, financiranje njenih nalog in drugih s predpisi določenih namenov, začasno nadaljuje na podlagi proračuna za leto 2025.
17. člen 
(uveljavitev odloka) 
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2025.
Št. 410-0037/2024
Cerknica, dne 12. decembra 2024
Župan 
Občine Cerknica 
Marko Rupar 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti