Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US) in 18. člena Statuta Občine Kobarid (Uradni list RS, št. 39/16 – UPB) je Občinski svet Občine Kobarid na 16. redni seji dne 10. 12. 2024 sprejel
o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o dodeljevanju pomoči za pospeševanje razvoja gospodarstva v Občini Kobarid
V Pravilniku o dodeljevanju pomoči za pospeševanje razvoja gospodarstva v Občini Kobarid (Uradni list RS, št. 86/21; v nadaljevanju: Pravilnik) se v 2. členu drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Pomoč de minimis se dodeljuje v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023), v nadaljevanju besedila: Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831«.
V Pravilniku se 3. člen v celoti spremeni tako, da se glasi:
»(1) Posamezni izrazi imajo po tem pravilniku naslednji pomen:
1. »Delavec« je vsaka fizična oseba, ki pri delodajalcu opravlja delo na podlagi pogodbe o zaposlitvi, in vsaka fizična oseba, ki na kateri koli drugi pravni podlagi opravljadelo za delodajalca oziroma se vključuje v delovni proces delodajalca.
2. »Samozaposlena oseba« je vsaka fizična oseba, ki opravlja gospodarsko dejavnost kot edini ali glavni poklic, a ne zaposluje drugih delavcev in v delovni proces ne vključuje drugih oseb.
3. »Delodajalec« je vsaka pravna ali fizična oseba, ki zaposluje delavca na podlagi pogodbe o zaposlitvi, ter vsaka oseba, ki na kateri koli drugi pravni podlagi zagotavlja delo delavcu oziroma vključuje delavca v delovni proces. Kot delodajalec se šteje tudi uporabnik, h kateremu so v skladu s predpisom, ki ureja delovna razmerja, posredovani delavci s strani delodajalca, ki opravlja dejavnost zagotavljanja dela delavcev drugemu uporabniku.
4. »Podjetje« je vsaka pravna ali fizična oseba, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo in je v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske družbe, organizirana kot gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik.
5. »Enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene s tem podjetjem, ali na podlagi določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki tega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov tega podjetja;
podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz prvih štirih alinej tega odstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
6. »Upravičeni stroški« so stroški, za katere se pomoč de minimis lahko dodeli.
7. »Intenzivnost pomoči« je znesek pomoči, izražen kot odstotek upravičenih stroškov.
8. »Začetek izvajanja projekta ali dejavnosti« pomeni bodisi začetek dejavnosti ali gradbenih del povezanih z naložbo, bodisi prvo pravno zavezujočo zavezo za naročilo opreme ali uporabo storitev ali vsako drugo zavezo, zaradi katere projekta ali dejavnosti ni več mogoče preklicati; nakup zemljišč in pripravljalna dela, kot je pridobivanje dovoljenja in opravljanje študij izvedljivosti, se ne štejejo za začetek izvajanja projekta ali dejavnosti.
9. »Premičnine« so opredmetene postavke in druge postavke, ki niso nepremičnine ali trajno povezane z nepremičninami in jih je mogoče premikati.
10. »Izvajalec za varnost pri delu« je pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, vpisan v seznam organizacij z dovoljenjem za opravljanje strokovnih nalog s področja varnosti in zdravja pri delu, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za delo, in kateremu podjetje poveri izvajanje vseh ali posameznih strokovnih nalog varnosti pri delu.
11. »Izvajalec za varstvo pred požarom« je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, vpisan v seznam pooblaščenih izvajalcev ukrepov varstva pred požarom, ki ga vodi uprava, pristojna za zaščito in reševanje, in kateremu podjetje poveri izvajanje ukrepov varstva pred požarom.
12. »Izvajalec medicine dela« je pravna ali fizična oseba, vpisana v seznam pooblaščenih izvajalcev zdravstvene dejavnosti, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za zdravje, ki opravlja dejavnost medicine dela, prometa in športa in kateremu podjetje poveri izvajanje zdravstvenih ukrepov v zvezi z zdravjem pri delu.
13. »Izvajalec za prvo pomoč« je pravna oseba, ki ima na podlagi predpisa, ki ureja naloge Rdečega križa Slovenije, pooblastilo za usposabljanje za izvajanje prve pomoči.
14. »Izjava o varnosti z oceno tveganja« je listina, s katero podjetje pisno izjavi, da izvaja vse ukrepe za zagotovitev varnosti in zdravja pri delu, glede preprečevanja nevarnosti in tveganja pri delu, obveščanja in usposabljanja delavcev, dajanja navodil, ustrezne organiziranosti ter zagotavljanja potrebnih materialnih sredstev v ta namen. Ocena tveganja je sestavni del izjave o varnosti.
15. »Osebna varovalna oprema« je vsaka oprema, ki jo delavec nosi, drži ali kako drugače uporablja pri delu, tako da ga varuje pred enim ali več istočasno nastopajočimi tveganji za njegovo varnost in zdravje. Za osebno varovalno opremo se šteje tudi vsak pripomoček ali dodatek, ki se uporablja za dosego namena iz prejšnjega stavka.
(2) Za ugotavljanje velikosti posamezne gospodarske družbe se uporablja veljavna opredelitev velikosti podjetij v Evropski uniji, ki velja za področje državnih pomoči:
– Mikro podjetje je podjetje, ki ima manj kot 10 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 2 milijonov EUR. Enako velja za mikro enotno podjetje.
– Malo podjetje je podjetje, ki ima manj kot 50 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 10 milijonov EUR. Enako velja za enotno malo podjetje.
– Srednje podjetje je podjetje, ki ima manj kot 250 zaposlenih ter ima letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR, in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR.«.
V Pravilniku se drugi odstavek 4. člena spremeni tako, da se glasi:
»(2) Za uresničevanje ciljev pospeševanja razvoja malega gospodarstva v občini so sredstva namenjena za:
1. spodbujanje zagotavljanja varnosti in zdravja delavcev pri delu na področju gospodarstva;
2. sofinanciranje izobraževanja, usposabljanja in promocije;
3. spodbujanje delovanja in razvoja mladih podjetij;
4. spodbujanje odpiranja novih delovnih mest;
5. ohranjanje zaposlitev in poslovanja v kritičnih gospodarskih dejavnostih.«.
V Pravilniku se 5. člen spremeni tako, da se glasi:
»(1) Do pomoči de minimis po tem pravilniku je upravičeno mikro podjetje, malo podjetje ali srednje podjetje ali samostojni podjetnik posameznik (v nadaljnjem besedilu: upravičenec), ki izpolnjuje naslednje pogoje:
1. ima registriran sedež, podružnico ali poslovno enoto na območju občine;
2. ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči ali pomoči de minimis;
3. ni v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije;
4. ni podjetje v težavah;
5. ima poravnane vse davke in prispevke;
6. ima poravnane vse obveznosti do občine.
(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, do pomoči de minimis niso upravičena podjetja:
– dejavna v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture,
– dejavna v predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– dejavna v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov,
– dejavna v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov v enem od naslednjih primerov:
a. kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje,
b. kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.«.
V Pravilniku se 6. člen spremeni tako, da se glasi:
»Pomoč de minimis se lahko dodeli, če izpolnjuje naslednje pogoje:
1. pomoč de minimis ne bo namenjena izvozu ali z izvozom povezani dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali z drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
2. pomoč de minimis ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi;
3. skupni znesek pomoči de minimis, dodeljen enotnemu podjetju, ne bo presegel 300.000 eurov v katerem koli obdobju treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči in ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Evropske unije.«.
V Pravilniku se za 6 členom doda nov 6.a člen, ki se glasi:
»(1) Če je prejemnik za iste upravičene stroške prejel ali namerava prejeti tudi drugo državno pomoč, skupni znesek prejete pomoči ne sme preseči dovoljenih intenzivnosti državnih pomoči.
(2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2832.
(3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z uredbama Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3 Uredbe Komisije (EU) 2023/2831.
(4) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za tvegano financiranje, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali sklepu Komisije. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je tem stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi uredbe o skupinskih izjemah ali sklepa Komisije.«.
V Pravilniku se IV. poglavje preimenuje tako, da se glasi:
»IV. POSTOPEK DODELJEVANJA FINANČNE POMOČI«.
V Pravilniku se 7. člen spremeni tako, da se glasi:
»Ostali pogoji, ki morajo biti izpolnjeni, da se pomoč de minimis lahko dodeli:
1. pomoč iz občinskega proračuna se za isti namen dodeluje le enkrat;
2. finančna konstrukcija projekta je zaprta.«
V Pravilniku se sedmi odstavek 8. člena spremeni tako, da se glasi:
»(7) Komisija opravlja naslednje naloge:
1. sodeluje v pripravi javnega razpisa in razpisne dokumentacije;
2. potrdi predlog javnega razpisa, razpisne dokumentacije in meril za ocenjevanje vlog;
3. odpira na javni razpis prispele vloge;
4. ugotavlja pravočasnost, formalno popolnost in pravno formalno ustreznost vlog;
5. zahteva dopolnitev formalno nepopolnih vlog;
6. ocenjuje vloge z merili za ocenjevanje vlog;
7. predlaga razporeditev sredstev med ukrepi, ki jo s sklepom potrdi župan;
8. pripravi predlog upravičencev do dodelitve pomoči de minimis, ki ga s sklepom potrdi župan.«.
V Pravilniku se v 8. členu za sedmim odstavkom dodajo novi odstavki, ki postanejo osmi, deveti in deseti odstavki in se glasijo:
»(8) Strokovne in administrativno tehnične naloge za komisijo opravlja občinska uprava občine, (v nadaljnjem besedilu: občinska uprava). Občinska uprava opravlja naslednje naloge:
1. pripravi predlog javnega razpisa, razpisne dokumentacije in meril za ocenjevanje vlog;
2. zagotovi objavo javnega razpisa;
3. izdaja ustrezne upravne akte;
4. vodi zapisnike sej komisije.
(9) Pristojni organ (dajalec pomoči) mora:
– prejemnika pomoči pisno obvestiti, da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023),
– prejemnika pisno obvestiti o znesku de minimis pomoči,
– hraniti evidenco o individualni pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve pomoči.
(10) Pristojni organ (dajalec pomoči) mora od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobiti pisno izjavo:
– o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je podjetje prejelo na podlagi Uredbe komisije (EU) št. 2023/2831 ali drugih uredb de minimis v obdobju treh let,
– o vseh drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške,
– ali gre za primer pripojenega podjetja ali delitve podjetja,
– s seznamom vseh, s prejemnikom pomoči, povezanih podjetij, in zagotoviti, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih.«.
V Pravilniku se 9. člen spremeni tako, da se glasi:
»(1) Objava javnega razpisa obsega:
1. naziv in sedež občine;
2. pravno podlago za izvedbo javnega razpisa;
3. predmet javnega razpisa;
4. navedbo osnovnih pogojev za kandidiranje na javnem razpisu;
5. navedbo meril za ocenjevanje vlog;
6. višino sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega razpisa;
7. določitev obdobja, v katerem mora biti prijavljen projekt izveden;
8. določitev obdobja, v katerem morajo biti dodeljena sredstva porabljena;
9. opredelitev upravičencev;
10. opredelitev upravičenih stroškov;
11. vsebino vloge in navedbo dokumentacije, ki mora biti priložena vlogi;
12. rok, način in naslov za vložitev vlog za dodelitev sredstev.
(2) Vlogo na javni razpis (v nadaljnjem besedilu: vloga) vlagatelj predloži na obrazcih, določenih v razpisni dokumentaciji.
(3) Vlogi vlagatelj priloži dokumente, določene v razpisni dokumentaciji.
(4) Vloga mora biti dostavljena do roka in na način, določen v objavi javnega razpisa.«.
V Pravilniku se sedmi odstavek 10. člena spremeni tako, da se glasi:
»(7) O odpiranju vlog občinska uprava vodi zapisnik.«.
V Pravilniku se drugi odstavek 14. člena spremeni tako, da se glasi:
»(2) Pogodba mora vsebovati vsaj:
– navedbo podatkov občine in prejemnika sredstev;
– namen, za katerega se sredstva dodelujejo;
– višino dodeljene pomoči de minimis;
– obvestilo, da se pomoč dodeljuje po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831;
– navedbo pravic in obveznosti pogodbenih strank;
– rok za porabo sredstev;
– zahtevo, da upravičenec predmet pomoči de minimis ohrani na območju občine in v uporabi za isti namen, za katerega mu je bil dodeljen, vsaj še pet let po zaključku investicije;
– zahtevo, da upravičenec predmeta pomoči de minimis ne proda, odda v najem ali leasing tretjim osebam vsaj še pet let po zaključku investicije;
– zahtevo, da upravičenec hrani celotno dokumentacijo v zvezi s pomočjo de minimis, vsaj še deset let od datuma dodelitve pomoči de minimis;
– zahtevo, da upravičenec zagotovi dostop do dokumentacije iz prejšnje točke vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, nadzora in revizije javnega razpisa, vsaj še deset let od datuma dodelitve pomoči de minimis;
– način nadzora nad namensko porabo in izvajanjem pogodbe ter posledice morebitno ugotovljenih kršitev.«.
V Pravilniku se 15. člen preimenuje v »(spodbujanje zagotavljanja varnosti in zdravja zaposlenih pri delu na področju gospodarstva)« in se v celoti spremeni tako, da se glasi:
»(1) Namen ukrepa je spodbujanje zagotavljanja varnosti in zdravja zaposlenih pri delu na področju gospodarstva za doseganje varnih in zdravih delovnih pogojev v podjetjih in preprečiti, odpraviti ali omiliti nesprejemljiva tveganja za nezgode pri delu, poklicne bolezni v delovnem procesu podjetja ali bolezni povezane z delom.
(2) Predmet pomoči:
– sofinanciranje ukrepov za varnost in zdravje pri delu.
(3) Upravičenci do pomoči po tem ukrepu so pravne ali fizične osebe iz 5. člena tega pravilnika.
(4) Upravičeni stroški:
Pomoč za varne in zdrave delovne pogoje se lahko dodeli za naslednje upravičene stroške ukrepov za varnost in zdravje pri delu:
– stroške izdelave, dopolnitve in/ali spremembe izjave o varnosti z oceno tveganja, izdelane s strani izvajalca za varnost pri delu in/ali izvajalca medicine dela;
– stroške usmerjenega obdobnega preventivnega zdravstvenega pregleda zaposlenega, opravljenega s strani izvajalca medicine dela;
– stroške usposabljanja in preizkusa usposobljenosti zaposlenega za varno in zdravo delo na delovnem mestu, opravljenih s strani izvajalca za varnost pri delu;
– stroške usposabljanja in preizkusa usposobljenosti zaposlenega za varstvo pred požarom na delovnem mestu, opravljenih s strani izvajalca za varstvo pred požarom;
– stroške usposabljanja in preizkusa usposobljenosti zaposlenega za gašenje začetnih požarov in izvajanje evakuacije na delovnem mestu, opravljenih s strani izvajalca za varstvo pred požarom;
– stroške usposabljanja in preizkusa usposobljenosti zaposlenega za izvajanje prve pomoči na delovnem mestu, opravljenih s strani izvajalca za prvo pomoč;
– stroške pregleda in preizkusa strojev in naprav glede njenih skladnosti s predpisi o varnosti in zdravju pri delu, opravljenih s strani izvajalca za varnost pri delu;
– stroške meritev toplotnega udobja, osvetljenosti in/ali ravni hrupa na delovnem mestu, opravljenih s strani izvajalca za varnost pri delu;
– davek na dodano vrednost za pretekle alineje tega odstavka, če ni povračljiv.
(5) Višina sofinanciranja:
– višina sofinanciranja upravičenih stroškov se določi z javnim razpisom (do 100 % upravičenih stroškov).
(6) Omejitve:
– v primeru, da je vlagatelj podjetje s sedežem v Občini Kobarid, ki ima podružnico ali poslovno enoto registrirano izven Občine Kobarid, se pomoč za varne in zdrave delovne pogoje dodeli le za tisti del upravičenih stroškov izvedenih ukrepov za varnost in zdravje pri delu, ki se nanaša na tipične skupine delovnih mest/na delavce/na opremo iz izjave o varnosti z oceno tveganja, ki pripadajo podjetju v Občini Kobarid, brez podružnic ali poslovnih enot, registriranih izven Občine Kobarid;
– v primeru, ko je vlagatelj podružnica ali poslovna enota, registrirana v Občini Kobarid, pri čemer ima matično podjetje sedež izven Občine Kobarid, se pomoč za varne in zdrave delovne pogoje dodeli le za tisti del upravičenih stroškov izvedenih ukrepov za varnost in zdravje pri delu, ki se nanaša na tipične skupine delovnih mest/na delavce/na opremo iz izjave o varnosti z oceno tveganja, ki pripadajo podružnici ali poslovni enoti, registrirani v Občini Kobarid.«.
V Pravilniku se 17. člen preimenuje v »(spodbujanje delovanja in razvoja mladih podjetij)« in se v celoti spremeni tako, da se glasi:
»(1) Namen ukrepa je olajšanje delovanja mladih podjetij in s tem vzpostavitev boljših možnosti za gospodarski razvoj ter povečanje konkurenčnih prednosti podjetij.
(2) Predmeta pomoči sta:
– sofinanciranje začetnih investicij in investicij za olajšanje delovanja mladih podjetij.
(3) Upravičenci do pomoči po tem ukrepu so pravne osebe iz 5. člena tega pravilnika, ki kandidirajo za pomoč de minimis in v letu prijave še ni minilo pet ali več let od njihove ustanovitve.
(4) Upravičeni stroški:
– stroški za računovodske storitve,
– prispevek za članstvo v strokovnih zbornicah in združenjih,
– stroški specialističnih svetovanj s področja davkov, delovnega in gospodarskega prava, računovodstva in trženja,
– stroški izdelave projektne in tehnične dokumentacije,
– stroški nakupa nove opreme za opravljanje dejavnosti,
– stroški nakupa novih strojev,
– stroški preureditve poslovnih prostorov,
– stroški najema poslovnega prostora v višini do treh mesečnih najemnin,
– stroški nakupa patentov, licenc, know-how ali nepatentiranega tehničnega znanja, programske opreme,
– stroški izdelave spletne strani podjetja ali spletne trgovine.
(5) Neupravičeni stroški so:
– stroški davka na dodano vrednost razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada,
– stroški drugih davčnih dajatev,
– obratovalni stroški,
– stroški zavarovanj,
– stroški zamudnih obresti,
– stroški nakupa drobnega inventarja,
– stroški dela zaposlenih,
– stroški nakupa službenih vozil,
– stroški promocije in reprezentance,
– stroški proizvodnega blaga,
– drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
(6) Intenzivnost pomoči:
– do 60 % upravičenih stroškov.
(7) Višina razpisanih sredstev, omejitev najvišjega zneska pomoči, merila in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.«.
V Pravilniku se 18. člen preimenuje v »spodbujanje odpiranja novih delovnih mest« in se v celoti spremeni tako, da se glasi:
»(1) Namen je spodbujanje odpiranja novih delovnih mest z zaposlovanjem novih delavcev ter s tem prispevati k manjši brezposelnosti na območju Občine Kobarid.
(2) Predmet pomoči:
– sofinanciranje zaposlovanja novih delavcev.
(3) Upravičenci:
– samostojni podjetniki ter mikro in male gospodarske družbe, registrirane po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, katerih sedež je v Občini Kobarid.
(4) Pogoji:
– delovno mesto, za katerega se dodeli finančna pomoč, se mora ohraniti vsaj 2 leti po prejemu pomoči,
– realizacija odpiranja novega delovnega mesta mora biti izvedena na območju občine,
– nova zaposlitev mora pomeniti povečanje skupnega števila zaposlenih nad najvišje stanje v zadnjih 12 mesecih (upoštevajo se podatki iz bilančnega poslovanja v preteklem letu),
– zaposlitev se dokazuje z overjeno fotokopijo podpisane pogodbe o zaposlitvi ter potrjenim M1/M2 obrazcem,
– v primeru, da novo delovno mesto postane nezasedeno iz kateregakoli razloga pred potekom 2 let (po zadnjem nakazilu prejete pomoči), mora prejemnik sredstev v roku 30 dni od prenehanja zaposlitve zaposliti novega delavca, ki ustreza v tem pravilniku opredeljenim pogojem. V nasprotnem primeru mora prejemnik dodeljenih sredstev le-ta vrniti. Rok za vračilo sredstev je 90 delovnih dni od dneva prejema poziva,
– za vsako novo delovno mesto je potrebno predložiti svojo vlogo,
– ostali pogoji se določijo z javnim razpisom.
(5) Upravičeni stroški:
– stroški za odpiranje novega delovnega mesta v višini do 3 minimalnih mesečnih plač.
(6) Višina sofinanciranja:
– do 100 % upravičenih stroškov.
(7) Omejitve:
– prijavitelj lahko v okviru tega ukrepa predloži največ 3 vloge,
– ne upošteva se zaposlitev osebe, ki je bila že zaposlena v tem podjetju ali pri njegovih povezanih pravnih ali fizičnih osebah (v enotnem podjetju) in so bila za njeno zaposlitev že dodeljena finančna sredstva iz občinskih ali drugih javnih virov sredstev v zadnjih treh letih,
– ne upošteva se zaposlitev registrirane brezposelne osebe, ki je imela zadnjo zaposlitev pri upravičencu ali njegovih povezanih podjetjih.«.
V Pravilniku se 19. člen preimenuje v »ohranjanje zaposlitev in poslovanja v kritičnih gospodarskih dejavnostih« in se v celoti spremeni tako, da se glasi:
»(1) Namen je ohranjanje delovanja kritičnih gospodarskih dejavnosti v Občini Kobarid. Podukrep podpira ohranjanje poslovnih dejavnosti in delovnih mest v panogah, ki se v občini nahajajo v izrednih okoliščinah, pri čemer je njihovo delovanje zelo pomembno za življenje in osnovno preskrbo občanov in obiskovalcev občine ali nudijo pomembno podporo delovanju ostalega lokalnega gospodarstva.
(2) Predmet pomoči:
– sofinanciranje plače enega delovnega mesta;
– sofinanciranje stroškov najema poslovnih prostorov in obratov.
(3) Upravičenci:
– Upravičenci do pomoči po tem ukrepu so pravne ali fizične osebe iz 5. člena tega Pravilnika.
(4) Upravičeni stroški:
– stroški dela v višini do največ 3 minimalnih mesečnih bruto plač na letni ravni,
– strošek najema poslovnih prostorov ali obratov za 3 mesece.
(5) Pogoji:
– Občina v javnem razpisu opredeli kritične gospodarske dejavnosti.
– Sofinancira se obstoječe zaposlitve ali samozaposlitve, ki so aktivne na dan objave javnega razpisa.
– Najemnine morajo biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in običajnim poslovanjem podjetja.
– Drugi pogoji določeni z javnim razpisom.
(6) Intenzivnost pomoči:
– do 100 % upravičenih stroškov.«
PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
(1) Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
(2) Določbe tega pravilnika, ki se nanašajo na dodelitev pomoči po Uredbi Komisije (EU) št. 2023/2831, se začnejo uporabljati z dnevom objave obvestila župana v Uradnem listu Republike Slovenije o pridobitvi potrdila Evropske komisije o prejemu povzetka informacij o državni pomoči z identifikacijsko številko pomoči.
Št. 300-0003/2024
Kobarid, dne 10. decembra 2024