Ob-2345/24, Stran 1296
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, Ljubljana objavlja
za spodbujanje velikih investicij za večjo produktivnost in konkurenčnost v Republiki Sloveniji 2024 (kratica javnega razpisa: JR INVEST2024-NOO)
1. Pravne podlage
Podlage za izvedbo javnega razpisa so:
– Uredba Sveta (EU) 2020/2094 z dne 14. decembra 2020 o vzpostavitvi Instrumenta Evropske unije za okrevanje v podporo okrevanju po krizi zaradi COVID-19 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 23),
– Uredba (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. 57 z dne 18. 2. 2021, str. 17), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L št. 2024/795 z dne 29. 2. 2024), (v nadaljevanju: Uredba 2021/241/EU),
– Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornosti (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 83),
– Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2105 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z opredelitvijo metodologije za poročanje o socialnih odhodkih (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 79),
– Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L št. 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1),
– Uredba (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13; v nadaljevanju: Uredba 2020/852/EU),
– Obvestilo Komisije Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost (UL C št. 58 z dne 18. 2. 2021, str. 1),
– Načrt za okrevanje in odpornost Republike Slovenije, potrjen na Vladi RS dne 28. 4. 2021 in potrjen z Izvedbenim sklepom Sveta EU o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo z dne 20. 7. 2021 (https://www.eu-skladi.si/sl/po-2020/nacrt-za-okrevanje-in-krepitev-odpornosti), (v nadaljevanju: NOO),
– Dodatek k Načrtu za okrevanje in odpornost Republike Slovenije, potrjen z Izvedbenim sklepom Sveta EU o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo z dne 17. 10. 2023 (https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/o-nacrtu-za-okrevanje-in-odpornost/sprememba-nacrta/),
– Izvedbeni sklep Sveta EU o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo (s strani Evropskega sveta potrjen dne 28. 7. 2021),
– Izvedbeni sklep Sveta o spremembi Izvedbenega sklepa z dne 28. julija 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo (z dne 10. oktobra 2023),
– Smernice za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma z okrevanje in odpornost, št. 546-2/2021/14, ki jih je Ministrstvo za finance izdalo dne 17. 1. 2022,
– Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21),
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23),
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
– Zakon o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb),
– Proračun Republike Slovenije za leto 2024 (DP2024) (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23),
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24),
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22, 149/22 in 106/23),
– Zakon o spodbujanju investicij (Uradni list RS, št. 13/18, 204/21, 29/22, 65/23 in 31/24; v nadaljevanju: ZSInv),
– Uredba o načinu ugotavljanja pogojev in meril za dodelitev investicijskih spodbud ter pogojev za strateško investicijo (Uradni list RS, št. 34/24; v nadaljevanju: Uredba ZSInv),
– Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str.1), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2), (v nadaljnjem besedilu: Splošna uredba GDPR),
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22),
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri; v nadaljevanju: ZIntPK),
– Uredba Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije EU št. 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1; v nadaljevanju: Uredba 651/2014/EU),
– Uredba o karti regionalne pomoči za obdobje 2022–2027 (Uradni list RS, št. 15/22 in 44/23),
– Pravilnik o razvrstitvi razvojnih regij po stopnji razvitosti za programsko obdobje 2021–2027 (Uradni list RS, št. 118/21),
– Uredba o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20 in 112/22),
– Zakon o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št. 52/10, 46/14 – ZON-C, 60/17, 82/20 in 18/23 – ZDU-1O),
– Shema državne pomoči »Spodbude za začetne investicije – regionalna pomoč« (št. sheme: BE03-2632616-2024),
– Shema državne pomoči »Spodbude za začetne investicije – pomoč za naložbe za MSP« (št. sheme: BE05-2632616-2024),
– Sklep o ustanovitvi Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (Uradni list RS, št. 93/15, 36/19 in 58/23),
– Program dela in Finančni načrt Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije za leti 2023 in 2024 – prečiščeno besedilo št. 1, ki ga je sprejel Svet agencije na 46. redni seji dne 16. 6. 2023 in h kateremu je Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport podalo soglasje dne 29. 6. 2023, št. soglasja 302-31/2022/20, ter Spremembe Programa dela in finančnega načrta za leto 2024 (prečiščeno besedilo št. 1) in Program dela in Finančni načrt za leto 2025, ki jih je sprejel Svet agencije na 50. redni seji dne 13. 2. 2024 in h katerim je Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport podalo soglasje dne 22. 2. 2024,
– Krovni sporazum o prenosu dela nalog in o izvajanju ukrepov iz Načrta za okrevanje in odpornost sklenjen med Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport in Javno agencijo Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, št. 303-14-0/2022/1 z dne 16. 2. 2022 in Dodatek št. 1 k temu sporazumu, sklenjen dne 3. 4. 2024,
– Pogodba o izvajanju javnega razpisa »Spodbujanje velikih investicij za večjo produktivnost in konkurenčnost v Republiki Sloveniji 2024«, sklenjena med Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport in Javno agencijo Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, št. C2180-24-096002 z dne 20. 5. 2024,
– Uredba (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (v nadaljevanju: Uredba 2021/241/EU),
– Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16),
– Smernice, priročniki, navodila stališča in drugi dokumenti, objavljeni na spletni strani https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/.
2. Naziv in sedež nosilnega organa, ki dodeljuje sredstva
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo) nastopa na področju izvajanja NOO pri Javnem razpisu spodbujanje velikih investicij za večjo produktivnost in konkurenčnost v Republiki Sloveniji 2024 (v nadaljevanju: javni razpis) v vlogi nosilnega organa.
Izvajalec javnega razpisa je Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: agencija).
Finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa zagotavlja Evropska unija iz naslova sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost oziroma se pravice porabe zagotavljajo iz podračuna (s proračunske postavke 221475 – Spodbujanje investicij po ZSInv za pametno, trajnostno in vključujočo rast NOO – MGRT), s katerim upravlja organ v sestavi Ministrstva za finance, Urad Republike Slovenije za okrevanje in odpornost in na kateremu se zbirajo sredstva mehanizma za okrevanje in odpornost za financiranje ukrepov iz NOO.
3. Uvrstitev javnega razpisa v NOO: javni razpis je v NOO uvrščen v 3. razvojno področje: pametna, trajnostna in vključujoča rast, v komponento 9: Dvig produktivnosti, prijazno poslovno okolje za investitorje (C3 K9) in v naložbo Investicija C: Subvencije v podporo investicijam za večjo produktivnost, konkurenčnost, odpornost in dekarbonizacijo gospodarstva ter za ohranjanje in nastajanje delovnih mest.
4. Namen, cilj in predmet javnega razpisa ter upravičeno območje
Namen javnega razpisa je spodbuditi gospodarske družbe k trajnostno naravnanim investicijam z vlaganji v naprednejšo tehnologijo in avtomatizacijo poslovnih procesov, ki bodo prispevale k dekarbonizaciji ter zelenem in digitalnem prehodu ter dolgoročno omogočile večjo produktivnost gospodarskih družb, boljše okrevanje, odpornost, rast in konkurenčnost gospodarstva.
Cilj javnega razpisa je:
– dvig produktivnosti in dolgoročne konkurenčnosti gospodarskih družb ob istočasnem zagotavljanju trajnosti in dekarbonizacije oziroma razogljičenja in digitalizacije poslovanja,
– višja dodana vrednost produktov in storitev v slovenskem izvozu ter višje pozicioniranje slovenskih gospodarskih družb v globalnih verigah vrednosti,
– ohranjanje delovnih mest z višjo dodano vrednostjo,
– krepitev globalnih in lokalnih verig vrednosti ter višja konkurenčnost členov v dobavnih verigah,
– enakomernejša regijska porazdelitev investicij.
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje investicij v osnovna opredmetena in neopredmetena sredstva, ki bodo prispevale k doseganju višje dodane vrednosti na zaposlenega, okoljsko odgovornem ravnanju, večji energetski ter snovni učinkovitosti in k ohranjanju delovnih mest.
Za dodelitev subvencije se lahko prijavi investitor z investicijo v vrednosti (za ugotavljanje vrednosti investicije se uporabijo podatki o upravičenih in neupravičenih stroških naložb v opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva brez davka na dodano vrednost ter drugih davkov in dajatev):
– od 1.000.000 do 12.000.000 eurov v predelovalni dejavnosti,
– od 500.000 do 3.000.000 eurov v storitveni dejavnosti,
– od 500.000 do 2.000.000 eurov v razvojno-raziskovalni dejavnosti,
pri čemer mora investicija v stroje in opremo v vseh treh primerih znašati najmanj 50 % vrednosti investicije.
Sofinanciranje investicije je odvisno od velikosti gospodarske družbe in lokacije, na kateri bo investicija izvedena ter sheme državne pomoči, ki se uporabi za investicijo skladno z določili javnega razpisa.
Ne glede na določilo prejšnjega odstavka najvišja možna dodeljena subvencija za posamezno investicijo ne more presegati 819.279,50 EUR.
Investicije malih in srednje velikih gospodarskih družb (v nadaljevanju: MSP) se bodo lahko izvajale na celotnem ozemlju Republike Slovenije, pri čemer bo investicija na območjih, ki so upravičena do prejema regionalne državne pomoči skladno z Uredbo o karti regionalne pomoči za obdobje 2022–2027, to je na območjih »a« in »c«, obravnavana skladno s Shemo državne pomoči »Spodbude za začetne investicije – regionalna pomoč« (št. sheme: BE03-2632616-2024), medtem ko bo investicija na območjih, ki po Uredbi o karti regionalne pomoči za obdobje 2022–2027 niso upravičena (v nadaljevanju: bele lise), obravnavana skladno s Shemo državne pomoči »Spodbude za začetne investicije – pomoč za naložbe za MSP« (št. sheme: BE05-2632616-2024).
Investicije velikih podjetij se bodo lahko izvajale le na območjih, ki so upravičena do prejema regionalne državne pomoči skladno z Uredbo o karti regionalne pomoči za obdobje 2022–2027, to je na območjih »a« in »c«.
Na območjih »c« karte regionalne pomoči bodo velike gospodarske družbe lahko izvajale le investicije za potrebe nove gospodarske dejavnosti. Nova gospodarska dejavnost je naložba v opredmetena in neopredmetena sredstva, ki zadeva diverzifikacijo dejavnosti gospodarske družbe, pod pogojem, da nova dejavnost ni enaka ali podobna dejavnosti, ki jo je gospodarska družba že opravljala (tj. druga štirimestna klasifikacija dejavnosti).1
1 Enaka ali podobna dejavnost je dejavnost, zajeta v istem razredu (štirimestni številčni šifri) statistične klasifikacije gospodarskih dejavnosti NACE Revizija 2, kakor je določena v Uredbi (ES) št. 1893/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. decembra 2006 o uvedbi statistične klasifikacije gospodarskih dejavnosti NACE Revizija 2 in o spremembi Uredbe Sveta (EGS) št. 3037/90 kakor tudi nekaterih uredb ES o posebnih statističnih področjih (UL L št. 393 z dne 30. 12. 2006, str. 1), zadnjič spremenjena z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/137 z dne 10. oktobra 2022 o spremembi Uredbe (ES) št. 1893/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o uvedbi statistične klasifikacije gospodarskih dejavnosti NACE Revizija 2 (UL L št. 19 z dne 20. 1. 2023, str. 5)
Za opredelitev velikosti gospodarske družbe se upoštevajo določila iz Priloge I Uredbe 651/2014/EU. Za povezano družbo se šteje tudi gospodarska družba, ki je povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb, z upoštevanjem določil Priloge I Uredbe 651/2014/EU.
5. Prijavitelji oziroma ciljne skupine: na razpis se lahko prijavi gospodarska družba, registrirana v Republiki Sloveniji, kjer se bo izvedla investicija. Prijavitelj (po odobritvi dodelitve subvencije: končni prejemnik) po tem javnem razpisu je gospodarska družba, ki je registrirana najmanj 12 mesecev pred mesecem oddaje vloge (upošteva se datum registracije gospodarske družbe na sodišču) in ima zaključeno najmanj eno poslovno leto pred oddajo vloge.
6. Pogoji za kandidiranje
Za kandidiranje na javnem razpisu je potrebno oddati vlogo z vso potrebno dokumentacijo v pisni obliki. Vloga mora izpolnjevati vse zahteve in pogoje javnega razpisa.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše Izjavo o sprejemanju pogojev za kandidiranje (Obrazec št. 3: Izjava o sprejemanju pogojev za kandidiranje), s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
Navodila za dokazovanje izpolnjevanja pogojev javnega razpisa so natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji v poglavju 2.4.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev ali drugih okoliščin, zaradi katerih je potrebno dodatno razjasniti določena dejstva, ki se nanašajo na vsebino vloge, lahko agencija zahteva dodatna pojasnila ali dokazila. V kolikor prijavitelj zahtevanih pojasnil ali dokazil ne predloži v roku, ki ga določi agencija, se šteje, da pogoj ni izpolnjen. Rok ne sme biti krajši od roka za dopolnitev vloge. V odzivu prijavitelj ne sme spreminjati vsebine vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge, ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je agencija prejela v postopku dodelitve sredstev.
Izpolnjevanje pogojev mora biti razvidno iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji odločbe o dodelitvi subvencije, se pogodba o dodelitvi subvencije ne bo sklenila, odločba o dodelitvi subvencije pa se odpravi oziroma razveljavi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o dodelitvi subvencije, lahko agencija odstopi od pogodbe o dodelitvi subvencije, pri čemer bo prijavitelj dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije.
6.1. Splošni pogoji za prijavitelje
1. Prijavitelj je gospodarska družba, katere pravni status, čas registracije in obdobje poslovanja so skladni s poglavjem 5, njegova velikost in upravičeno območje pa sta skladna s poglavjem 4 javnega razpisa.
2. Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva, oziroma njegovih izvajalskih institucij: Slovenskega podjetniškega sklada, agencije in Slovenskega regionalno razvojnega sklada, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju iz javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle pred tem spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa.
3. Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v Republiki Sloveniji v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
4. Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, po določbah Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23).
5. Prijavitelj ne prejema in ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17).
6. Gospodarska družba prijavitelja ali skupina, ki ji gospodarska družba pripada, ni v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe 651/2014/EU (navedeno ne velja za gospodarske družbe, ki 31. decembra 2019 niso bile v težavah, vendar so v obdobju od 1. januarja 2020 do 31. decembra 2021 postale gospodarske družbe v težavah).
7. Za prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena ZIntPK.
8. Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti.
9. Za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, prijavitelj ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega financiranja).
10. Dejanski lastnik(i) gospodarske družbe v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma. Prijavitelj je skladno z navedenim zakonom zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov (v nadaljevanju: Register), ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES).
6.2. Posebni pogoji za prijavitelje
1. Gospodarska družba, ki je prijavitelj, je v Republiki Sloveniji registrirana najmanj 12 mesecev pred mesecem oddaje vloge in ima hkrati pred oddajo vloge zaključeno najmanj eno poslovno leto.
2. Prijavitelj mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči – skupna višina državne pomoči za investicijo ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot jih določata shemi državnih pomoči, po katerih se izvaja predmetni javni razpis.
3. Končni prejemnik je dolžan zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU.
4. Do subvencije niso upravičeni prijavitelji, ki so prejeli pozitivno odločbo o dodelitvi subvencije po javnem razpisu za spodbujanje velikih investicij za večjo produktivnost in konkurenčnost v Republiki Sloveniji (kratica javnega razpisa: JR INVEST2022-NOO) v letu 2022 oziroma 2023.
5. Na razpis se lahko prijavijo prijavitelji pri katerih agencija v preteklih treh letih ni ugotovila velikih nepravilnosti v zvezi z razpisi, ki jih je izvajala agencija. Za veliko nepravilnost se smatra odstop od pogodbe, kazenska prijava ipd.
6.3. Posebni pogoji za investicijo
1. Investicija mora biti skladna z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa.
2. Investicije velikih gospodarskih družb na območjih »belih lis«, niso upravičene do pomoči.
3. Investicija mora biti zaključena najkasneje do 30. 6. 2026, pričeti pa se mora izvajati najkasneje v roku šestih mesecev po sklenitvi pogodbe o dodelitvi subvencije.
4. Nakup opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev (tj. investicija) se mora nanašati na:
– širitev zmogljivosti gospodarske družbe, ali
– diverzifikacijo proizvodnje gospodarske družbe v nove proizvode, ki niso bili predhodno proizvedeni v gospodarski družbi, ali
– bistvene spremembe v celotnem proizvodnem procesu gospodarske družbe,
razen v primeru velikih gospodarskih družb na območjih »c« na karti regionalne pomoči, pri katerih se mora nakup opredmetenih in neopredmetenih sredstev (tj. investicija za potrebe nove gospodarske dejavnosti) nanašati na:
– diverzifikacijo dejavnosti gospodarske družbe, pod pogojem, da nova dejavnost ni enaka ali podobna dejavnosti, ki jo je gospodarska družba že opravljala, kar pomeni, da mora biti dejavnost gospodarske družbe v novem razredu (štirimestni številčni šifri) statistične klasifikacije gospodarskih dejavnosti NACE Revizija 2.
V primeru subvencije, dodeljene:
a. za diverzifikacijo gospodarske družbe na proizvode, ki jih ta gospodarska družba prej ni proizvajala, morajo upravičeni stroški za najmanj 200 odstotkov presegati knjigovodsko vrednost sredstev, ki se ponovno uporabijo. Upošteva se knjigovodska vrednost sredstev v poslovnem letu pred začetkom del.
b. velikim gospodarskim družbam za bistveno spremembo proizvodnega procesa, morajo upravičeni stroški presegati znesek amortizacije sredstev, povezanih s proizvodnim procesom, ki naj bi se posodobil, v zadnjih treh poslovnih letih.
5. Vrednost investicije (to je vsota upravičenih in neupravičenih stroškov naložb v opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva brez davka na dodano vrednost ter drugih davkov in dajatev) mora znašati:
– od 1.000.000 do 12.000.000 eurov v predelovalni dejavnosti,
– od 500.000 do 3.000.000 eurov v storitveni dejavnosti, in
– od 500.000 do 2.000.000 eurov v razvojno-raziskovalni dejavnosti,
pri čemer mora v vseh treh primerih investicija v stroje in opremo znašati najmanj 50 % vrednosti investicije.
6. Storitvena dejavnost prijavljene investicije se trži na območju Republike Slovenije in še najmanj v dveh drugih državah.
7. Razvojno-raziskovalna dejavnost je dejavnost, ki jo izvaja gospodarska družba ali zaključena notranja organizacijska enota, katere osnovna dejavnost so raziskave in razvoj. Investicija v razvojno-raziskovalno dejavnost mora v celoti spadati v dejavnost industrijskih raziskav ali razvoj prototipov za tržno uporabo. Gospodarske družbe, katerih osnovna dejavnost niso raziskave in razvoj, morajo imeti razvojno-raziskovalno enoto, ki je kot taka organizacijsko opredeljena v aktu o sistemizaciji delovnih mest.
8. Končni prejemnik mora v obdobju ohranjanja investicije ohraniti najmanj povprečno število zaposlenih iz obdobja zadnjih 12 mesecev pred mesecem oddaje vloge. Obdobje ohranjanja investicije pomeni, da morajo MSP ohranjati investicijo najmanj tri leta po zaključku investicije, velike gospodarske družbe pa najmanj pet let po zaključku investicije.
9. Končni prejemnik mora imeti dve leti po zaključku investicije višjo dodano vrednost na zaposlenega v gospodarski družbi od dodane vrednosti na zaposlenega v gospodarski družbi v poslovnem letu pred letom oddaje vloge (primerja se predvidena dodana vrednost na zaposlenega v gospodarski družbi za drugo poslovno leto, ki sledi letu, ko je investicija zaključena, z doseženo dodano vrednostjo na zaposlenega v gospodarski družbi v poslovnem letu pred letom oddaje vloge).
10. Nameravana gradnja objektov za izvedbo investicije je določena na lokaciji, ki je skladna s prostorskim aktom, kar je razvidno iz priloženega mnenja samoupravne lokalne skupnosti, ki ga priloži prijavitelj (v primeru, da je za prijavljeno investicijo pridobljeno gradbeno dovoljenje, se z njegovo predložitvijo zadosti zadevnemu pogoju). V kolikor se investicija ne nanaša na gradnjo objektov, se izpolnjevanje tega pogoja ne zahteva.
11. Končni prejemnik mora doseči skupno najmanj 50 točk na osnovi ocenjevanja investicije pri merilih od 1 do 10, pri čemer se dodatno merilo ne upošteva.
12. Investicija mora imeti pozitiven vpliv na regijo, v kateri bo investicija izvedena, iz ekonomskega, okoljskega, prostorskega in socialnega vidika, kar pomeni, da mora seštevek točk pri posameznem vidiku investicije predstavljati najmanj 10 odstotkov vseh točk posameznega vidika investicije.
Ekonomski vidik investicije se presoja glede na dve merili:
– prednostna področja ter
– stopnjo tehnološke zahtevnosti investicije.
Okoljski vidik investicije se presoja glede na štiri merila:
– vpliv gospodarske družbe in investicije na okolje,
– prispevek investicije na področju prehoda v krožno gospodarstvo, vključno s preprečevanjem in nadzorovanjem onesnaževanja,
– prispevek investicije na področju blažitve podnebnih sprememb,
– prispevek gospodarske družbe k okoljski odgovornosti lokalnega okolja in razogljičenju prometnega sektorja.
Prostorski vidik investicije se presoja glede na dve merili:
– skladnost načrtovane investicije z namensko rabo prostora, določeno v prostorskih aktih,
– učinke investicije na skladen regionalni razvoj.
Socialni vidik investicije se presoja glede na dve merili:
– prispevek gospodarske družbe k digitalni preobrazbi,
– sodelovanje gospodarske družbe z lokalnim okoljem ali širšo skupnostjo.
13. Investicija mora prispevati k zelenemu prehodu. Šteje se, da investicija prispeva k zelenemu prehodu, če vsota dodeljenih točk pri štirih merilih, po katerih se presoja okoljski vidik investicije, kot izhaja iz prejšnje točke (to je pri merilih od 3 do 6), predstavlja najmanj 40 % vsote dodeljenih točk pri merilih od 1 do 10, pri čemer se dodatno merilo ne upošteva.
14. Za investicijo mora biti izkazana ekonomska, finančna, tehnična, prostorska in tehnološka izvedljivost ter upravičenost investicije, kar se izkaže s predloženim investicijskim programom (IP). K vlogi priloženi IP, pri izdelavi katerega se smiselno upoštevajo določila Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16), mora biti potrjen s strani prijavitelja.
15. Investicija se ne sme začeti izvajati pred oddajo vloge na razpis. Vsi dogodki, povezani z izvedbo investicije, kot so npr. zavezujoče naročilo, podpis/sklenitev pogodbe, predplačila, are, izdaja avansnih računov, izdaja računov ipd., se lahko izvršijo šele po datumu oddaje vloge na ta razpis, vendar se investicija mora začeti izvajati najkasneje v roku šestih mesecev po sklenitvi pogodbe o dodelitvi subvencije.
16. Prijavitelj mora imeti izkazano okoljsko odgovorno ravnanje, kar mora izhajati iz k vlogi priložene strategije oziroma akcijskega načrta okoljsko odgovornega ravnanja.
17. Za investicijo mora biti izkazana določena raven energetske učinkovitost, kar pomeni, da pri investiciji:
a. v širitev zmogljivosti gospodarske družbe ali v bistveno spremembo v celotnem proizvodnem procesu gospodarske družbe, se mora poraba energije pri proizvodnji obstoječe proizvodnje oziroma storitve oziroma procesa zmanjšati vsaj za 10 % ali
b. v diverzifikacijo proizvodnje gospodarske družbe v nove proizvode, ki niso bili predhodno proizvedeni v gospodarski družbi, mora biti iz investicijske dokumentacije razviden nakup novih strojev in opreme, ti pa morajo biti skladni z najvišjimi energetskimi standardi oziroma se nanašati na najboljšo razpoložljivo tehnologijo.
18. Za investicijo mora biti izkazana določena raven snovne učinkovitost, kar pomeni, da pri investiciji:
a. v širitev zmogljivosti gospodarske družbe ali v bistveno spremembo v celotnem proizvodnem procesu gospodarske družbe, se mora poraba materialov oziroma surovin pri proizvodnji obstoječe proizvodnje oziroma storitve oziroma procesa zmanjšati vsaj za 10 % ali
b. v diverzifikacijo proizvodnje gospodarske družbe v nove proizvode, ki niso bili predhodno proizvedeni v gospodarski družbi, mora biti iz investicijske dokumentacije razviden nakup novih strojev in opreme, ti pa morajo biti skladni z najboljšo razpoložljivo tehnologijo.
19. Investicija mora biti izvedena v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno in ne škoduje okoljskim ciljem Evropske unije (načelo DNSH), določenim na podlagi Obvestila Komisije Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z Uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost (UL C št. 58 z dne 18. 2. 2021, str. 1) ter v 17. členu Uredbe 2020/852/EU. Iz navedenega izhaja, da spodbude niso dovoljene za investicijo in dejavnost, na katero se investicija nanaša, ki škodujejo enemu izmed šestih okoljskih ciljev:
1. da bistveno škoduje blažitvi podnebnih sprememb, kadar vodi do znatnih emisij toplogrednih plinov;
2. da bistveno škoduje prilagajanju podnebnim spremembam, kadar vodi do povečanega škodljivega vpliva na podnebje (na sedanje in pričakovano stanje);
3. da bistveno škoduje trajnostni rabi in varstvu vodnih in morskih virov, kadar škoduje dobremu stanju ali dobremu ekološkemu potencialu vodnih teles, vključno s površinskimi in podzemnimi vodami, ali dobremu okoljskemu stanju morskih voda;
4. da bistveno škoduje krožnemu gospodarstvu (vključno s preprečevanjem odpadkov in recikliranjem), kadar vodi do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali neposredne ali posredne rabe naravnih virov ali do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali odlaganja odpadkov ali kadar lahko dolgoročno odlaganje odpadkov bistveno in dolgoročno škoduje okolju;
5. da bistveno škoduje preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, kadar vodi do znatnega povečanja emisij onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo;
6. da bistveno škoduje varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kadar je bistveno škodljiva za dobro stanje in odpornost ekosistemov ali škodljiva za stanje ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, ki so v interesu Evropske unije.
20. Iz predložene finančne konstrukcije, v okviru prijavljene investicije, mora izhajati, da so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev (lastna sredstva in krediti) upošteva tudi pričakovana subvencija iz naslova tega javnega razpisa. V primeru, da je odobrena subvencija nižja od pričakovane subvencije iz naslova tega javnega razpisa, bo končni prejemnik pozvan, da poda Izjavo, s katero tudi ob odobrenem znesku zagotavlja zaprto finančno konstrukcijo ter da predloži spremenjeno finančno konstrukcijo, iz katere bo izhajalo, da so v celoti zagotovljeni viri za financiranje investicije. Financiranje oziroma zapiranje finančne konstrukcije subvencioniranih stroškov z lizingom ni dovoljeno (izjava ter dodatna preveritev na osnovi podatkov iz vloge o financiranju investicije ter spremljajoče dokumentacije, ki izkazuje način zapiranja finančne konstrukcije).
21. Vloga mora vsebovati terminski plan z razdelanimi aktivnostmi za izvedbo.
22. Vsebina investicije se ne sme nanašati na sledeče izključene dejavnosti:
a. primarni sektor kmetijske proizvodnje,
b. sektor ribištva in akvakulture, kakor jih določa Uredba Evropskega parlamenta in Sveta (EU) št. 1379/2013 z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) št. 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 104/2000 (UL L št. 354 z dne 28. 12. 2013, str. 1),
c. predelava in trženje kmetijskih proizvodov, kadar je znesek spodbude določen na podlagi cene ali količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je dala na trg zadevna gospodarska družba, ali kadar je spodbuda pogojena s tem, da je delno ali v celoti prenesena na primarne proizvajalce,
d. premogovništvo,
e. jeklarstvo,
f. prometni sektor in povezana infrastruktura,
g. sektor lignita,
h. sektor širokopasovnih povezav,
i. proizvodnja, shranjevanje, prenos in distribucija energije ter energetska infrastruktura,
j. proizvodnja orožja in streliva,
k. gradbeništvo,
l. izobraževanje in
m. zdravstveno in socialno varstvo,
n. dejavnosti v zvezi s fosilnimi gorivi, razen projektov v okviru tega ukrepa za proizvodnjo električne energije in/ali toplote ter povezane infrastrukture za prenos in distribucijo z uporabo zemeljskega plina, ki so skladni s pogoji, določenimi v Prilogi III tehničnih smernic za uporabo načela, da se ne škoduje bistveno (2021/C58/01),
o. dejavnosti ki so vključene v sistem EU za trgovanje z emisijami, če predvidene emisije niso nižje od ustrezne referenčne vrednosti, kadar podprta dejavnost doseže predvidene emisije toplogrednih plinov, ki niso bistveno nižje od ustreznih referenčnih vrednosti, se zagotovi razlaga razlogov, zakaj to ni mogoče. Referenčne vrednosti, določene za brezplačno dodelitev za dejavnosti, ki spadajo v področje uporabe sistema za trgovanje z emisijami, kot je določeno v Izvedbeni uredbi Komisije (EU),
p. dejavnosti v zvezi z odlagališči odpadkov, sežigalnicami, razen za ukrepe v okviru tega ukrepa za obrate, namenjene izključno obdelavi nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati, in za obstoječe obrate, kadar so ukrepi v okviru tega ukrepa namenjeni povečanju energetske učinkovitosti, zajemanju izpušnih plinov za shranjevanje ali uporabo ali pridobivanju snovi iz sežigalnega pepela, če taki ukrepi v okviru tega ukrepa ne omogočijo povečanja zmogljivosti obratov za predelavo odpadkov ali podaljšanja življenjske dobe obratov, za kar se predložijo dokazi na ravni obrata in napravami za mehansko biološko obdelavo za ukrepe v okviru tega ukrepa za obstoječe obrate za mehansko biološko obdelavo, kadar so ukrepi v okviru tega ukrepa namenjeni povečanju energetske učinkovitosti ali naknadnemu opremljanju za postopke recikliranja ločenih odpadkov za kompostiranje bioloških odpadkov in anaerobno razgradnjo bioloških odpadkov, če taki ukrepi v okviru tega ukrepa ne omogočijo povečanja zmogljivosti obratov za predelavo odpadkov ali podaljšanja življenjske dobe obratov, za kar se predložijo dokazi na ravni obrata, in
q. dejavnosti, pri katerih lahko dolgotrajno odstranjevanje odpadkov škoduje okolju.
23. Prijavitelj ali končni prejemnik v dveh letih pred oddajo vloge na razpis ni izvedel premestitve v gospodarsko družbo, v kateri naj bi se izvajala investicija, za katero se zaprosi za subvencijo, in ne sme izvesti premestitve pred potekom dveh let po zaključku investicije, za katero se zaprosi za subvencijo.
24. Končni prejemnik mora iz lastnih sredstev ali z zunanjim financiranjem v obliki, ki ni povezana z javnimi sredstvi, zagotoviti sredstva v višini najmanj 25 % upravičenih stroškov investicije.
25. Višina čistih prihodkov od prodaje prijavitelja v predhodnem koledarskem letu, glede na datum oddaje vloge, mora biti vsaj enaka ali višja od vrednosti upravičenih stroškov prijavljene investicije.
26. Pomoč za začetne investicije se ne sme združevati s pomočjo de minimis za iste upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene meje intenzivnosti po tisti izmed zgoraj navedenih dveh shem državnih pomoči, ki je podlaga za obravnavo vloge.
27. Investicija se ne nanaša na dejavnosti, povezane z izvozom, ko je spodbuda neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijske mreže ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno dejavnostjo.
28. Pri investiciji se ne daje prednosti uporabi domačega blaga pred uporabo uvoženega blaga
Posebej opozarjamo, da bodo navedbe prijavitelja v vlogi glede zmanjšanja porabe energije in porabe materialov/surovin ter ostale zahteve kot izhajajo iz pogojev javnega razpisa in tudi navedbe/okoliščine/napovedi, zaradi katerih je prijavitelj prejel točke po merilih za ocenjevanje, kot so opredeljena v poglavju 7 javnega razpisa, postale del pogodbenih obveznosti. Če končni prejemnik pogodbenih obveznosti ne bo izpolnil, bo to razlog za prekinitev pogodbe o dodelitvi subvencije in vračilo vseh izplačanih sredstev, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do plačila zahtevka.
Prijavitelj mora voditi posebno, ločeno knjigovodsko evidenco upravičenih in neupravičenih stroškov, ki se nanašajo na investicijo pod številko, ki jo bo navedel v Obrazcu št. 3: Izjava o sprejemanju pogojev za kandidiranje.
7. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora investicij
Postopek javnega razpisa bo vodila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo s sklepom imenuje direktor agencije ali od njega pooblaščena oseba.
Za vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge komisija najprej ugotovi, ali vloga izpolnjuje vse pogoje (splošni pogoji za prijavitelja, posebni pogoji za prijavitelja, posebni pogoji za investicijo) javnega razpisa. Če se ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, razen pogojev iz točk 11, 12 in 13 poglavja 6.3. Posebni pogoji za investicijo, ki se ugotavljajo šele v postopku ocenjevanja po merilih, se nadaljnjega ocenjevanja po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne.
Vloge, za katere bo ugotovljeno, da izpolnjujejo pogoje, razen pogojev iz točk 11, 12 in 13 poglavja 6.3. Posebni pogoji za investicijo, ki se ugotavljajo šele v postopku ocenjevanja po merilih, bo ocenila komisija na podlagi naslednjih meril, ki so podrobneje opredeljena v poglavju 2.5 razpisne dokumentacije:
Št. | Merilo | Največje možno število točk |
1. | Prednostna področja | 6 |
2. | Stopnja tehnološke zahtevnosti investicije | 10 |
3. | Vpliv gospodarske družbe in investicije na okolje | 15 |
4. | Prispevek investicije na področju prehoda na krožno gospodarstvo, vključno s preprečevanjem in nadzorovanjem onesnaževanja | 13 |
5. | Prispevek investicije na področju blažitve podnebnih sprememb | 13 |
6. | Prispevek gospodarske družbe k okoljski odgovornosti lokalnega okolja in razogljičenju prometnega sektorja | 9 |
7. | Skladnost načrtovane investicije z namensko rabo prostora, določeno v prostorskih aktih | 10 |
8. | Učinki investicije na skladen regionalni razvoj | 8 |
9. | Prispevek gospodarske družbe k digitalni preobrazbi | 10 |
10. | Sodelovanje gospodarske družbe z lokalnim okoljem ali širšo skupnostjo | 6 |
Dodatno merilo | Umeščenost investicije na obmejno problemsko območje ali na območje občine, ki spada v okvir parkovnih občin Triglavskega narodnega parka | 10 |
Največje število točk je 110, v kolikor je prijavitelj upravičen tudi do 10 točk iz dodatnega merila (sicer je največje število točk 100).
Komisija bo na podlagi izvedenih ocenjevanj pripravila razvrstitev vlog glede na prejete ocene v postopku ocenjevanja vloge po zgoraj navedenih merilih in s tem prednostno listo odobrenih investicij, v okviru razpoložljivih sredstev.
Minimalni prag prejetih točk v postopku ocenjevanja po zgoraj navedenih merilih, nad katerim bo vloga razvrščena na prednostno listo odobrenih investicij, je 50 točk, ki so dosežene pri merilih od 1 do 10 (dodatno merilo se v ta minimalni prag ne upošteva). V kolikor je vloga ocenjena z manj kot 50 točkami kot navedeno, se zavrne.
Če vsota dodeljenih točk pri merilih od 3 do 6 predstavlja najmanj 40 % vsote dodeljenih točk pri merilih od 1 do 10 (dodatno merilo se pri tem ne upošteva), se šteje, da investicija dosega najmanj 40 % točk iz naslova meril, ki prispevajo k zelenemu prehodu. V kolikor prag 40 % ni dosežen, se vloga zavrne.
Način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog sta natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji v poglavju 2.5 Podrobnejša predstavitev meril za ocenjevanje.
V kolikor se bo po končanem ocenjevanju izkazalo, da skupna vrednost pričakovanega sofinanciranja investicij, ki so dosegli minimalni prag števila točk in hkrati dosegli tudi 40 % točk v postopku ocenjevanja vloge skladno z merili, ki prispevajo k zelenemu prehodu, presega razpoložljiva sredstva, bodo razpoložljiva sredstva razdeljena glede na število doseženih točk od najvišje do najnižje ocenjene investicije, do porabe razpoložljivih sredstev.
V primeru, da bo več vlog z enakim številom točk, pa za vse ni zagotovljenih zadostnih razpoložljivih sredstev, bo agencija za sofinanciranje izbrala investicijo, ki ima izmed teh vlog doseženo višjo realizirano dodano vrednost na zaposlenega pri prijavitelju v zadnjem poslovnem letu pred oddajo vloge, glede na podatke iz baze GVIN.
Del predvidenih sredstev v okviru javnega razpisa lahko ostane nerazporejen, če preostanek sredstev ne zadošča za pokritje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
Če prijavitelj, ki je glede na število prejetih točk zadnji v vrsti, ki bi lahko prejel sofinanciranje, pa ostala razpoložljiva sredstva ne zadostujejo za sofinanciranje njegove vloge v višini celotnih zaprošenih sredstev, ga agencija pozove k možnosti sofinanciranja v nižjem obsegu, prijavitelja pa lahko poda izjavo o samofinanciranju investicije, ter se tako investicija lahko potrdi za sofinanciranje v nižjem obsegu, kot je to izhajalo iz (prvotne) vloge prijavitelja, torej zgolj v višini še razpoložljivih sredstev.
Izračun višine subvencije za investicijo na podlagi formule:
sub = upr x t % x smax
in je:
sub = višina subvencije v EUR
upr = vrednost upravičenih stroškov
t = število točk v postopku ocenjevanja
smax = dovoljena subvencija v % za gospodarsko družbo glede na njeno velikost in območje izvedbe investicije (poglavje 2.6.3. v razpisni dokumentaciji)
Ne glede na izračunano subvencijo po formuli najvišja možna dodeljena subvencija ne more presegati 819.279,50 EUR.
Primer:
sub = višina subvencije v EUR
upr = vrednost upravičenih stroškov v EUR je 10.000.000 EUR
t = število točk v postopku ocenjevanja je 78 (od 100), torej 78 % točk
smax = dovoljena subvencija v % za veliko gospodarsko družbo v vzhodni Sloveniji je 30 %.
sub = 10.000.000 EUR x 78 % x 30 %= 2.340.000 EUR, vendar je dejanska maksimalna možna subvencija 819.279,50 EUR
8. Okvirna razpoložljiva sredstva javnega razpisa
Skupna predvidena višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo razpisa, je 9.831.354,47 EUR.
Pravice porabe so na razpolago na proračunski postavki 221475 – C3K9IC Spodbujanje investicij po ZSInv za pametno, trajnostno in vključujočo rast NOO – MGRT.
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta v obdobju 2024–2026 oziroma traja do porabe razpisanih sredstev.
Predvidena dinamika, ki je skladna z razporeditvijo sredstev na PP 221475 – C3.K9IC Spodbujanje investicij po ZSINV za pametno, trajnostno in vključujočo rast NOO – MGRT:
Leto 2024 (EUR) | Leto 2025 (EUR) | Leto 2026 (EUR) | SKUPAJ (EUR) |
0 | 3.000.000,00 | 6.831.354,47 | 9.831.354,47 |
Pogodbe na osnovi objavljenega javnega razpisa ne bodo podpisane, dokler ne bodo zagotovljena sredstva na proračunski postavki naziv PP221475 C3K9IC Spodbujanje investicij po ZSInv za pametno, trajnostno in vključujočo rast NOO – MGRT in projekti ne bodo uvrščeni v načrt razvojnih programov.
V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev tega javnega razpisa, agencija to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, in sicer v času do izdaje odločb o (ne) izboru za posamezno odpiranje.
Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazdeljen v primeru premajhnega števila ustreznih vlog. Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazdeljen tudi v primeru, da preostanek sredstev ne zadošča za pokritje celotnega načrtovanega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja oziroma prijavitelj ne sprejme sofinanciranja v nižjem obsegu, kot je navedeno v nadaljevanju.
Če končni prejemnik, ki je zadnji, ki bi lahko prejel sofinanciranje, pa ostala razpoložljiva sredstva ne zadostujejo za sofinanciranje njegove vloge v višini celotnih zaprošenih sredstev, poda izjavo o samofinanciranju investicije, se investicija lahko potrdi za sofinanciranje v višini še razpoložljivih sredstev oziroma v nižjem obsegu (kot je to prijavitelj načrtoval ob oddaji vloge).
Dinamika sofinanciranja posamezne podprte investicije bo določena s pogodbo o dodelitvi subvencije med agencijo in končnim prejemnikom v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja investicije in od razpoložljivih pravic porabe oziroma proračunskih sredstev.
V kolikor bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko agencija razveljavi javni razpis in izdane odločbe o dodelitvi subvencije, ali skladno s pogodbo o dodelitvi subvencije določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se končni prejemnik ne strinja s predlogom spremembe s strani agencije, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju/o dodelitvi subvencije.
Agencija si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje odločb o (ne)izboru spremeni ali prekliče, kar objavi v Uradnem listu RS.
Agencija bo v primeru presežnega interesa s strani potencialnih prijaviteljev, kakovosti prejetih vlog ali iz drugih razlogov, vendar zgolj v primeru, ko bodo zagotovljena dodatna razpoložljiva sredstva za predmetni javni razpis iz naslova Mehanizma za okrevanje in odpornost, integralna sredstva ali sredstva iz drugih virov financiranja, po potrebi lahko pred izdajo odločb o izboru s spremembo javnega razpisa, ki bo objavljena v Uradnem listu RS, objavila zvišanje razpisanih sredstev. Zvišanje razpisanih sredstev bo pri tem prvenstveno najmanj tolikšno, kolikor znaša razlika med obstoječo razpisano vrednostjo in sredstvi, ki so potrebna za podporo ene oziroma zadnje izmed vlog, ki je po višini prejetih točk zadnja v vrsti za izdajo pozitivne odločbe o izboru, in sicer do višine zaprošenega sofinanciranja, kot le-ta izhaja iz vloge. V primeru zagotovitve več dodatnih razpoložljivih sredstev (s katerimi je možno podpreti več kot zgolj eno oziroma zadnjo izmed vlog, ki so v vrsti za sofinanciranje), se projekti izbirajo na enak način kot je določeno v poglavju 7. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora investicij, torej glede na število prejetih točk v postopku ocenjevanja po merilih (od projektov, ki so v vrsti z večjim, do tistih projektov, ki so v vrsti z manjšim številom prejetih točk).
Navedena možnost zvišanja razpisane vrednosti je zgolj možnost in ne zaveza, saj v trenutku objave javnega razpisa agencija nima zagotovljenih dodatnih razpoložljivih sredstev nad višino trenutno razpisane vrednosti. Ob objavi spremembe javnega razpisa iz navedenega razloga bo agencija navedla novo, višjo razpisano vrednost ter tudi vir za to povišanje sredstev. Postopek možnosti zvišanja razpisane vrednosti ima prednost pred postopkom zmanjševanja obsega sofinanciranja za vlogo, ki je glede na višino prejetih točk v postopku ocenjevanja zadnja v vrsti za sofinanciranje, kot je navedeno v poglavju 7. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora investicij. To pomeni, da v kolikor agencija ne bo imela na voljo dodatnih razpoložljivih sredstev za zvišanje razpisane vrednosti, se lahko agencija posluži možnosti podpore z zmanjšanim obsegom sofinanciranja.
V primeru, ko v okviru javnega razpisa ni na voljo dovolj razpoložljivih sredstev za podporo zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje, do celotnega, to je v višini zaprošenega sofinanciranja kot izhaja iz vloge, lahko agencija prijavitelja pozove k izjavi oziroma opredelitvi do možnosti izvedbe projekta z zmanjšanim obsegom sofinanciranja. V kolikor prijavitelj potrdi, da sprejema zmanjšan obseg sofinanciranja za izvedbo projekta in da lahko zagotovi dodatna lastna sredstva ter ministrstvu posreduje izjavo o zaprtju finančne konstrukcije oziroma izjavo o samofinanciranju investicije in o izvedbi projekta kljub zmanjšanemu obsegu sofinanciranja, agencija izda sklep o izboru vloge z zmanjšanim obsegom sofinanciranja.
V kolikor se prijavitelj ne strinja z izvedbo projekta z manjšim obsegom financiranja, se sofinanciranje z nižjim obsegom financiranja lahko ponudi naslednjemu prijavitelju v vrsti glede na višino prejetih točk v postopku ocenjevanja. V primeru, ko po tem postopku zmanjšanega sofinanciranja ne sprejme noben prijavitelj, ki je po višini prejetih točk dosegel minimalni prag za sofinanciranje pa lahko sredstva v skrajnem primeru ostanejo nerazporejena.
9. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov je od začetka izvajanja investicije, ki se mora začeti izvajati najkasneje v roku šestih mesecev po sklenitvi pogodbe o dodelitvi subvencije, do najkasneje 30. 6. 2026.
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov pomeni obdobje, od kdaj do kdaj lahko upravičencu nastane strošek (kupi stroj) in izdatek (ta stroj plača).
Za sofinanciranje se upoštevajo upravičeni stroški in izdatki na posamezni investiciji, če so nastali in so plačani znotraj obdobja upravičenosti, določenega s pogodbo o dodelitvi subvencije.
Prijavitelj mora pri pripravi vloge in pri izvajanju investicije upoštevati, da morajo biti vsa plačila, da bi bila upravičena, izvršena do datuma izstavitve zadnje vloge za izplačilo, ki predstavlja tudi zaključek investicije.
Zaključek investicije pomeni, da so dela končana in je investicija izvedena v višini, obsegu in času, kot je določeno v pogodbi o dodelitvi subvencije.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je od oddaje vloge na javni razpis do 31. 12. 2026.
Vse investicije, financirane v okviru zadevnega razpisa, morajo biti zaključene najkasneje do 30. 6. 2026.
Za začetek izvajanja investicije se šteje začetek gradbenih del v okviru investicije ali trenutek, ko je sklenjena prva pravno zavezujočo zaveza za naročilo opreme ali vsaka druga zaveza, zaradi katere investicije ni več mogoče preklicati, če se ta začne pred začetkom gradbenih del. Nakup zemljišča in pripravljalna dela (na primer pridobivanje dovoljenj, opravljanje predhodnih študij izvedljivosti) se ne štejejo za začetek izvajanja investicije in tudi niso upravičen strošek, v kolikor so nastali pred oddajo vloge.
Izplačila odobrenih sredstev bo agencija vršila na osnovi vlog za izplačilo v skladu z dinamiko določeno v pogodbi o dodelitvi subvencije. Število izdanih vlog za izplačilo ter roki za izdajo posamezne vloge za izplačilo se določijo v pogodbi o dodelitvi subvencije. Rok za predložitev zadnje vloge za izplačilo v posameznem proračunskem letu se določi v pogodbi o dodelitvi subvencije.
10. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
Uredba ZSInv predstavlja podlago za priglašeni shemi: shemo državne pomoči »Spodbude za začetne investicije – pomoč za naložbe za MSP«, številka sheme BE05-2632616-2024 in shemo državne pomoči »Spodbude za začetne investicije – regionalna pomoč« (št. sheme: BE03-2632616-2024). Sofinanciaranje v okviru javnega razpisa bo potekalo na osnovi zgoraj navedenih priglašenih shem državne pomoči.
Na podlagi Uredbe ZSInv in obeh shem državne pomoči so upravičeni stroški investicije stroški naložb v opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva.
Pomoč za začetne investicije se ne sme združevati s pomočjo de minimis za iste upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene meje intenzivnosti po tisti izmed zgoraj navedenih dveh shem državne pomoči, ki sta podlagi za obravnavo vloge.
Pomoč ni dovoljena za dejavnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijske mreže ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno dejavnostjo.
Pomoč ni dovoljena v primerih, kadar je dodelitev pomoči pogojena z obveznostjo, da končni prejemnik uporabi doma proizvedeno blago ali storitve ali kadar je odvisna od uporabe domačih proizvodov v breme uvoženih proizvodov.
Prav tako pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se upravičencem omejevala možnost izkoriščanja rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah članicah EU.
Prijavitelj in investicija morata izpolnjevati tudi vsa ostala določila Uredbe ZSInv, ki se nanašajo na regionalno pomoč in pomoč za naložbe za MSP.
11. Upravičeni stroški, intenzivnost pomoči in način financiranja
11.1. Upravičeni stroški
Stroške prijavitelj vrednostno podrobno opredeli v vlogi. Predstavitev upravičenih stroškov je opredeljena v poglavju 2.6.5 razpisne dokumentacije.
11.2. Način financiranja upravičenih stroškov
Način financiranja in poročanja bo določen s pogodbo o dodelitvi subvencije med agencijo in končnim prejemnikom. Vzorec pogodbe o dodelitvi subvencije je sestavni del razpisne dokumentacije.
Vloge za izplačilo morajo končni prejemniki posredovati v skladu z dinamiko, podrobneje opredeljeno v pogodbi o dodelitvi subvencije.
Upravičenost sofinanciranja bo agencija preverjala v okviru presoje posamezne vloge za izplačilo, na način in v skladu z dinamiko, opredeljeno in v pogodbi o dodelitvi subvencije, in sicer ob upoštevanju vseh pravnih podlag, navedenih v razpisni dokumentaciji.
Agencija bo sofinancirala investicijo končnemu prejemniku glede na doseganje zastavljenih ciljev in upravičenost stroškov, ki so, oziroma bodo nastali in bili plačani v upravičenem obdobju do roka za oddajo vloge za izplačilo. Končni znesek subvencije bo plačan na podlagi v celoti doseženega fizičnega zaključka investicije, ustrezno potrjenega s strani končnega prejemnika in preverjenega s strani agencije. Agencija zahteva, da končni prejemnik dokazuje upravičenost stroškov z ustreznimi dokazili vključno z revizijsko sledjo2, ki zajemajo dokazila, ki jih je potrebno priložiti o upravičenih stroških skladno z javnim razpisom in lahko tudi skladno z ostalimi navodili agencije. Agencija mora s strani končnega prejemnika prejeti vlogo za izplačilo s prilogami in dokazili najkasneje do datuma, ki je v pogodbi določen za oddajo posamične vloge za izplačilo. Agencija lahko v primeru zamude z izstavitvijo vloge za izplačilo, nepravočasno prejeto vlogo za izplačilo zavrne. Končni prejemnik na podlagi nepravočasno izstavljene vloge za izplačilo, lahko izgubi pravico do izplačila sredstev iz naslova pogodbe o dodelitvi subvencije, pogodba o dodelitvi subvencije pa se lahko v tem primeru prekine.
2 Revizijska sled v smislu tega javnega razpisa omogoča, da se v vsakem trenutku lahko preveri in dokaže npr. (in ne izključno): na kakšen način, s kakšnimi sredstvi ipd. je nastalo določeno dejstvo, ki se z dokazili izkazuje. Upravičenec mora biti kadarkoli sposoben dokazati npr. na kakšen način je ponudnikom pošiljal povpraševanje, kako in kdaj je pridobil ponudbe in ostale okoliščine vezane na dokazovanje upravičenosti stroškov.
Dokumentacija, ki jo bodo morali končni prejemniki predložiti ob oddaji posamične vloge za izplačilo oziroma ob uveljavljanju sofinanciranja upravičenih stroškov, je navedena v Obrazcu 11: Seznam obrazcev in prilog razpisne dokumentacije.
11.3. Intenzivnost sofinanciranja
Največja intenzivnost pomoči, izražena v bruto ekvivalentu nepovratnih sredstev, ne sme preseči največje intenzivnosti subvencije:
– V primeru da se investicija MSP ali velikega podjetja izvaja na upravičenem območju, na katerem se skladno s tem razpisom lahko dodeli regionalna državna pomoč: največja intenzivnost pomoči je določene z uredbo, ki ureja karto regionalnih pomoči ali
– V primeru da se investicija (upravičeni prijavitelji so le MSP) izvaja na območju »belih lis«, kjer se skladno s tem razpisom lahko dodeli pomoč za naložbe MSP (ker to območje ni upravičeno do prejema regionalne državne pomoči): največje intenzivnost pomoči za naložbe MSP je določena z Uredbo ZSInv, ki ureja način ugotavljanja pogojev in meril za dodelitev investicijskih spodbud ter pogojev za strateško investicijo.
Zgoraj navedene največje intenzivnosti pomoči pomenijo le hipotetično oziroma maksimalno možno višino državne pomoči.
Za določitev višine oziroma intenzivnosti sofinanciranja upravičenih stroškov posamezne investicije se uporabi formula za izračun oziroma za določitev subvencije, kot je določena v tem poglavju javnega razpisa, saj se pri določanju višine oziroma intenzivnosti sofinanciranja upoštevajo tudi dosežene točke v postopku ocenjevanja vloge skladno z merili.
Formula za izračun subvencije:
sub = upr x t % x smax
in je:
sub = višina v vlogi zaprošene subvencije v EUR
upr = vrednost upravičenih stroškov
t = število točk v postopku ocenjevanja
smax = dovoljena subvencija v % za gospodarsko družbo glede na velikost in območje izvedbe investicije (poglavje 2.6.3. v razpisni dokumentaciji)
Ne glede na izračunano subvencijo po formuli najvišja možna dodeljena subvencija ne more presegati 819.279,5 EUR.
Pomoč po tem razpisu se skladno s poglavjem 10. javnega razpisa dodeljuje na podlagi ene izmed shem državnih pomoči:
– Shema državne pomoči »Spodbude za začetne investicije – regionalna pomoč« (št. sheme: BE03-2632616-2024),
– Shema državne pomoči »Spodbude za začetne investicije – pomoč za naložbe za MSP« (št. sheme: BE05-2632616-2024).
Za opredelitev velikosti podjetja se upoštevajo določila iz Priloge 1 Uredbe 651/2014/EU, ki je objavljena na spletni strani: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32014R0651.
12. Rok in način prijave na javni razpis
Rok za prispetje prijav je 26. 8. 2024 do 12. ure.
Pri odpiranju se bodo upoštevale prijave, ki bodo prispele v glavno pisarno agencije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana, ne glede na način dostave najkasneje na dan, ki je določen kot rok za prispetje prijav, in sicer najkasneje do 12. ure.
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja. Vse stroške, povezane s pripravo in oddajo vloge, nosi prijavitelj.
Navodila za izdelavo popolne vloge so navedena v razpisni dokumentaciji, poglavje 2.6.1. Navodila, viri informacij in podlaga.
Vloga na razpis mora biti oddana v skladu z navodili, navedenimi v razpisni dokumentaciji, in sicer v zaprti ovojnici z navedbo na sprednji strani, dobesedno in brez okrajšav »Ne odpiraj – oddaja vloge na javni razpis »spodbujanje velikih investicij za večjo produktivnost in konkurenčnost v Republiki Sloveniji 2024« oziroma opremljena z obrazcem št. 10: Oddaja vloge, z ustreznimi navedbami.
13. Odpiranje vlog za dodelitev sredstev
Odpiranje vlog zaradi pričakovanega velikega števila vlog ne bo javno. Odpiranje se bo pričelo najkasneje v roku osmih dni po roku za prispetje prijav v prostorih agencije.
Datumi in druge informacije v zvezi z odpiranjem vlog bodo objavljene na spletnih straneh agencije: https://www.spiritslovenia.si/razpisi.
Pri odpiranju se bodo upoštevale vloge, ki bodo prispele v glavno pisarno agencije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana, ne glede na način dostave na dan, ki je določen kot rok za prispetje vlog, in sicer najkasneje do 12. ure.
V okviru postopka odpiranja vlog bo komisija preverila pravočasnost, pravilno označenost in popolnost prispelih vlog.
Nepravilno označenih vlog (iz katerih ni razvidno, da gre za prijavo na razpis ali na kateri razpis se nanaša) komisija ne bo obravnavala, z odločbo bodo zavržene in po pravnomočnosti odločbe vrnjene prijaviteljem.
Vloge, ki bodo prispele po roku, določenem za prispetje vlog, se bodo kot nepravočasne zavrgle s sklepom.
Komisija bo predvidoma v roku 8 dni od zaključenega odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati (višati) predvidene višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je agencija prejela v postopku dodelitve sredstev. Rok za dopolnitev vlog določi komisija v pozivu k dopolnitvi in ne sme biti daljši od osmih 8 dni. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo ustrezno in/ali pravočasno dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev vloge, bodo z odločbo zavržene.
Komisija bo z merili za ocenjevanje obravnavala (ocenila) vse pravilno označene, pravočasne, formalno popolne vloge, ki hkrati izpolnjujejo tudi vse pogoje javnega razpisa. Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev iz javnega razpisa/razpisne dokumentacije, se kot neustrezna zavrne.
14. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa predvidoma obveščeni najkasneje v roku devetdeset dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji bodo na podlagi odločbe o izboru in skladno s pozivom agencije pozvani k podpisu pogodbe o dodelitvi subvencije. Prijavitelj lahko umakne vlogo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti odločbe o dodelitvi subvencije.
Zoper odločbo o zavrnitvi vloge, lahko prijavitelj v tridesetih dneh od prejema odločbe sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o dodelitvi subvencij z ostalimi (izbranimi) končnimi prejemniki. V upravnem sporu ni mogoče izpodbijati odločbe, s katero je bilo odločeno o pravici do dodelitve subvencije agencije drugim osebam, ampak le tisto odločbo ali njen del, s katerim je bilo odločeno o pravici tožnika.
Rezultati javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani agencije.
Končni prejemnik mora najkasneje v roku osmih dni po potrditvi vsakokratne vloge za izplačilo s strani skrbnika pogodbe o dodelitvi subvencije na strani agencije, kot pogoj za izplačilo vloge izročiti agenciji brezpogojno bančno garancijo prvovrstne banke s sedežem v EU (oziroma brezpogojno bančno garancijo prvovrstne banke s sedežem izven EU, če ima ta banka v EU odprto svojo podružnico in je unovčitev te garancije izrecno omogočena tudi v tej podružnici) za dobro izvedbo pogodbenih obveznosti, plačljivo na prvi pisni poziv agencije, in sicer v višini izstavljene vloge za izplačilo. Izročena bančna garancija mora agenciji omogočati, da jo unovči, če končni prejemnik ne izvede investicije v skladu s pogodbo o dodelitvi subvencije. Bančna garancija se lahko unovči tudi v vseh drugih primerih, ko agencija odstopi od pogodbe o dodelitvi subvencije in/ali zahteva vračilo izplačanih sredstev, le-teh pa končni prejemnik v določenem času ne vrne. Končni prejemnik izroči bančno garancijo po vzorcu iz priloge k pogodbi o dodelitvi subvencije. V primeru, da končni prejemnik v roku ne predloži bančne garancije, agencija lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi subvencije ter zahteva vračilo izplačanih sredstev in unovči obstoječe bančne garancije. Trajanje bančne garancije je še 120 dni po preteku roka zaključka investicije, določenega v pogodbi o dodelitvi subvencije. Bančna garancija je lahko izdana v fizični ali elektronski obliki.
Če investitor in prejemnik subvencije v 60 dneh po prejemu odločbe o dodelitvi subvencije ne podpišeta pogodbe o dodelitvi subvencije, se šteje, da subvencija ni bila dodeljena.
15. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti
Končni prejemniki morajo skladno s 34. členom Uredbe 2021/241/EU zagotavljati skladne, učinkovite in sorazmerne informacije različnim ciljnim skupinam, tudi medijem in javnosti, tako da navedejo izvor in zagotovijo prepoznavnost sredstev Unije, in tudi tako, da po potrebi na vidnem mestu prikažejo emblem Unije in ustrezno izjavo o financiranju z napisom »Financira Evropska unija – NextGeneration EU«.
Podrobnejša navodila so v razpisni dokumentaciji poglavje 2.7 Obveščanje in informiranje javnosti.
Za investicije po tem javnem razpisu morajo končni prejemniki ob odobritvi in ob zaključku investicije informacijo objaviti na spletni strani in družbenih omrežjih ter pripraviti informacijo za medije, informirati preko e-informatorja. Poleg tega morajo izpolniti še ostale zahteve glede informiranja in obveščanja, kot bo to podrobneje določeno v pogodbi o dodelitvi subvencije.
16. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Končni prejemnik bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na investicijo in zagotavljati agenciji in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj še 10 let po zaključku investicije.
Končni prejemnik mora voditi in spremljati porabo sredstev za investicijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z investicijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za katere pa bo končni prejemnik dolžan voditi in spremljati prejeta sredstva za investicijo.
17. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Končni prejemnik mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem investicije. Nadzor se izvaja s strani agencije, koordinacijskega organa (Urad MF za okrevanje in odpornost – URSOO), nacionalnega koordinatorja za revizijo (Urad za nadzor nad proračunom – UNP), nacionalnega koordinatorja za stroške (Ministrstvo za finance) in/ali drugih domačih ali evropskih nadzornih institucij (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Končni prejemnik bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane investicije. V primeru preverjanja na kraju samem bo končni prejemnik moral omogočil vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem investicije ter v rezultate investicije (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Končni prejemnik bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, agencija ali drug nadzorni organ pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Končni prejemnik bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati agencijo o izvedenih ukrepih.
18. Načelo »ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu 17. člena Uredbe 2020/852/EU
Investicija mora biti izvedena v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno (v nadaljevanju: načelo DNSH). Šteje se, da investicija ne škoduje bistveno, če se ta ne nanaša na gospodarsko dejavnost, ki škoduje enemu izmed šestih okoljskih ciljev, na podlagi Obvestila Komisije Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z Uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost (UL C št. 58 z dne 18. 2. 2021, str. 1). Za investicijo in dejavnost, na katero se investicija nanaša, se šteje:
1. da bistveno škoduje blažitvi podnebnih sprememb, kadar vodi do znatnih emisij toplogrednih plinov;
2. da bistveno škoduje prilagajanju podnebnim spremembam, kadar vodi do povečanega škodljivega vpliva na podnebje (na sedanje in pričakovano stanje);
3. da bistveno škoduje trajnostni rabi in varstvu vodnih in morskih virov, kadar škoduje dobremu stanju ali dobremu ekološkemu potencialu vodnih teles, vključno s površinskimi in podzemnimi vodami, ali dobremu okoljskemu stanju morskih voda;
4. da bistveno škoduje krožnemu gospodarstvu (vključno s preprečevanjem odpadkov in recikliranjem), kadar vodi do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali neposredne ali posredne rabe naravnih virov ali do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali odlaganja odpadkov ali kadar lahko dolgoročno odlaganje odpadkov bistveno in dolgoročno škoduje okolju;
5. da bistveno škoduje preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, kadar vodi do znatnega povečanja emisij onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo;
6. da bistveno škoduje varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kadar je bistveno škodljiva za dobro stanje in odpornost ekosistemov ali škodljiva za stanje ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, ki so v interesu Evropske unije.
19. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja
Končni prejemnik bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU.
Končni prejemnik bo moral rezultate investicije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe 1303/2013/EU.
20. Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
Varovanje osebnih podatkov, ki jih javni agenciji posredujejo prijavitelji oziroma prejemniki pomoči, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR, ZVOP-2 ter 115. in 140. členom Uredbe 1303/2013/EU.
Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah ministrstva in javne agencije je navedeno v poglavju 5 Priloge k razpisni dokumentaciji in sicer 5.1 Priloga št. 1: Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti (MGTŠ) in 5.2 Priloga št. 2: Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti (SPIRIT).
Vsi podatki iz vlog so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18 in 141/22, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo agencija lahko domneval, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave podatkov, ki jih javni agenciji posredujejo prijavitelji oziroma prejemniki pomoči, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za javno agencijo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodb o dodelitvi subvencij. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporabljata ali sta jih dolžna uporabljati agencija in ministrstvo.
Podatki o sofinanciranih investicijah, za katere je tako določeno s predpisi ali so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo tudi seznam prejemnikov subvencije, ki bo obsegal navedbo prejemnika pomoči, programsko območje in znesek javnih virov financiranja investicije. Objavi se lahko tudi naslov projekta. Objave podatkov bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
Uredba 2021/241/EU določa, da je potrebno za namene revizije in nadzora in za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi z ukrepi za izvajanje reform in naložbenih projektov v okviru načrta za okrevanje in odpornost med drugim zbirati tudi podatke o imenih, priimkih in datumih rojstva dejanskih lastnikov prejemnika sredstev ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive (EU) 2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta.
Končni prejemnik, ki je skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES), bo s podpisom pogodbe o dodelitvi sredstev zavezan, da na poziv agencije ali ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, agenciji oziroma ministrstvu posreduje podatke o svojih dejanskih lastnikih, katere je agencija oziroma ministrstvo kot izvajalec ukrepa dolžno zagotavljati po predpisih, ki urejajo izvajanje Mehanizma za okrevanje in odpornost.
21. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja mejnikov, rezultatov in kazalnikov investicije
Dokazila o doseganju ciljev, ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja, so natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji.
Končni prejemnik mora v vlogi realno prikazati načrtovane cilje investicije. Preveč optimistična pričakovanja lahko privedejo do nedoseganja zastavljenega projektnega cilja in so lahko podlaga za zahtevo za vračilo prejetih sredstev. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi priloga pogodbe o dodelitvi subvencije.
V primeru, da med izvajanjem investicije pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag sofinanciranih investicije, agencija lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi subvencije ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije.
V primeru, da končni prejemnik ob zaključku investicije ne bo dokazal uresničitev načrtovanih ciljev ter pogojev, ki so vezani na investicijo v celoti, lahko agencija zahteva vračilo že izplačanih sredstev, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije.
Ne glede na navedeno, se šteje, da je vrednost investicije, dosežena, če doseže najmanj 80 % vrednosti, ob pisni utemeljitvi odstopanj, vendar še vedno ohrani minimalni prag vrednosti. V primeru, da bo znesek upravičenih stroškov po zaključku investicije nižji od 80 % vrednosti investicije, investicija v celoti ne bo upravičena do sofinanciranja in bo agencija zahtevala vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO.
22. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja investicij ali izvajanja investicij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja investicij ali izvajanja investicij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa končni prejemnik agencije ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev agencije o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo agencija odstopila od pogodbe o dodelitvi subvencije, končni prejemnik pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
23. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na investiciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti investicije niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo agencija odstopila od pogodbe o dodelitvi subvencije, končni prejemnik pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije.
24. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne investicije ali, da je višina financiranja investicije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: v kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ali da je višina sofinanciranja investicije presegla maksimalne dovoljene stopnje oziroma najvišje dovoljene intenzivnosti ali znesek pomoči agencija odstopi od pogodbe o dodelitvi subvencije in zahteva vračilo neustrezno izplačanega zneska sofinanciranja v skladu s pravili državnih pomoči na področju vračanja državnih pomoči skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
25. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki je od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani agencije www.spiritslovenia.si/razpisi.
26. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov jrinvest@spiritslovenia.si
Vprašanja morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje pet delovnih dni pred iztekom roka za oddajo vlog. Agencija bo objavila odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije in so za prijavitelje zavezujoči. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu www.spiritslovenia.si/razpisi.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj pazljivi, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani www.spiritslovenia.si/razpisi
SPIRIT Slovenija, Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije