Uradni list

Številka 44
Uradni list RS, št. 44/2024 z dne 31. 5. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 44/2024 z dne 31. 5. 2024

Kazalo

Ob-2323/24, Stran 1390
Na podlagi četrtega odstavka 211. člena in prvega odstavka 217. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22 in nasl., v nadaljnjem besedilu ZVO-2), 19. člena Akta o ustanovitvi Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada (Uradni list RS, št. 112/09 in nasl., v nadaljnjem besedilu Akt o ustanovitvi), v skladu s Splošnimi pogoji poslovanja Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, št. 0141-8/2023-11, objavljenimi dne 13. 9. 2023 (objavljeni na spletni strani https://ekosklad.si/informacije/predpisi/predpisi/splosni-pogoji-poslovanja; v nadaljnjem besedilu: Splošni pogoji poslovanja Eko sklada), na podlagi programa Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, sprejetega v okviru Poslovnega in finančnega načrta Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, za leto 2024, potrjenega s strani Vlade Republike Slovenije s sklepom številka 47602-2/2024/3 z dne 13. 2. 2024, ter v skladu s Shemo de minimis pomoči »Spodbude za okoljske naložbe gospodarskih družb in drugih pravnih oseb ter samostojnih podjetnikov posameznikov oziroma zasebnikov« (št. priglasitve M001-5854067-2024) ter Pravili o dodeljevanju pomoči po pravilu »de minimis« št. 0141-5/2024-1 z dne 10. 5. 2024 (objavljeni na spletni strani: https://www.ekosklad.si/informacije/predpisi/predpisi/pravila-o-dodeljevanju-pomoci-po-pravilu-de-minimis-2), Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad (v nadaljnjem besedilu: Eko sklad), objavlja
javni poziv 
113SUB-EPPO24 nepovratne finančne spodbude podjetjem za izvedbo energetskega pregleda ali za uvedbo sistema upravljanja z energijo 
1. Predmet in namen javnega poziva
Predmet javnega poziva so nepovratne finančne spodbude v obliki »de minimis« pomoči (v nadaljnjem besedilu: nepovratna finančna spodbuda) podjetjem za izvedbo energetskega pregleda stavbe, procesov in transporta v tem podjetju (v nadaljnjem besedilu: energetski pregled) ali za uvedbo sistema upravljanja z energijo. Energetski pregled mora biti izdelan v skladu s Pravilnikom o metodologiji za izdelavo in vsebini energetskega pregleda (Uradni list RS, št. 41/16 in nasl.; v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o metodologiji), uvedba sistema upravljanja z energijo pa skladno s standardom SIST EN ISO 50001.
Namen javnega poziva je spodbuditi izvedbo energetskega pregleda v podjetjih, s čimer se podjetje seznani z obstoječim profilom rabe energije, možnostjo uvajanja ciljnega spreminjanja rabe energije, z opredelitvijo in oceno stroškovno učinkovite možnosti prihranka energije in z možnostjo uporabe sodobnih tehnologij za izboljšanje energijske učinkovitosti ter povečanja osveščenosti zaposlenih, konkurenčnosti podjetja in doseganja okoljskih koristi. Podjetje z energetskim pregledom pridobi podlago za oblikovanje strategije na področju rabe energije v podjetju, podlago za odločitev o investicijah po prioriteti glede na tveganje, vračilno dobo in zahtevnost.
Namen javnega poziva je tudi uvedba sistema upravljanja z energijo, skladno s standardom SIST EN ISO 50001, s katerim podjetja vzpostavijo sisteme in postopke za izboljšanje energetske učinkovitosti, izvedejo sistematično upravljanje z energijo z namenom zmanjšanja stroškov za energijo in zmanjšanja emisij toplogrednih plinov. Sistematično upravljanje z energijo je pomemben vidik poslovanja podjetja, ki ima pozitivne finančne učinke in predstavlja delovanje podjetja v smeri trajnostnega razvoja.
Pravica do nepovratne finančne spodbude se dodeli le za novo naložbo. Nova naložba je naložba izvedbe energetskega pregleda ali uvedbe sistema upravljanja z energijo, ki je/bo v celoti izvedena od 1. 1. 2024 do objave zaključka tega javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije.
Nepovratna finančna spodbuda se lahko dodeli za:
A – izvedbo energetskega pregleda stavbe, procesov in transporta v podjetju,
B – uvedbo sistema upravljanja z energijo.
A – izvedba energetskega pregleda stavbe, procesov in transporta v podjetju
Podlaga za izdelavo energetskega pregleda morajo biti ažurni, izmerjeni in sledljivi obratovalni podatki o porabi energije v stavbi, procesu ali transportu podjetja, ter diagram obremenitve za preteklo obdobje najmanj treh let na mesečni ravni, če je to potrebno.
V okviru energetskega pregleda mora biti izdelano končno poročilo, opravljena predstavitev izvedenega energetskega pregleda podjetju, vodstvo podjetja pa mora sprejeti sklep o nadaljnjih aktivnostih glede izvedbe predlaganih rešitev delno oziroma v celoti.
Energetski pregled mora vključevati:
– podroben pregled rabe energije stavbe ali skupine stavb (vključno z analizo toplotnega ovoja in energetskih sistemov v stavbi), tehnološkega procesa ali industrijskega obrata, vključno s transportom oziroma samega transporta;
– analizo stroškov celotnega življenjskega kroga stavbe, procesa in/ali transporta tako, da se upoštevajo dolgoročni prihranki, preostala vrednost dolgoročnih naložb in diskontne stopnje, če je to mogoče;
– nabor možnih ukrepov učinkovite rabe energije (organizacijski in investicijski ukrepi);
– analizo ukrepov učinkovite rabe energije za izboljšanje energijske učinkovitosti, ki naj vključuje ekonomsko analizo, prihranke in okoljske učinke;
– ekonomske kazalce priporočenih ukrepov energetske učinkovitosti (neto sedanja vrednost, interna stopnja donosa, vračilna doba).
Podjetje mora na podlagi podrobnih izračunov, narejenih v okviru energetskega pregleda, pridobiti informacijo o možnih ukrepih, prihrankih pri stroških za energijo oziroma vračilnih dobah investicij v ukrepe.
B – uvedba sistema upravljanja z energijo
Uvedba sistema upravljanja z energijo mora vključevati:
– podrobno študijo, ki obsega na osnovi meritev izdelano analizo rabe in porabe energije podjetja, določeno energetsko izhodišče, ki je referenčna vrednost pred izvedbo ukrepov za izboljšanje energetske učinkovitosti, cilje in vizijo glede rabe energije, ukrepe varčevanja z energijo, merjenje, poročanje in dokumentiranje rabe energije;
– izvedbo presoje, ki spremlja in preverja učinke uvedenega sistema;
– pridobitev certifikata SIST EN ISO 50001, izdanega s strani akreditirane organizacije, ki ga mora podjetje vzdrževati še najmanj tri leta po pridobitvi.
Podjetje lahko omogoči usposabljanje zaposlenim za potrebe notranje presoje oziroma za skrbnike sistema upravljanja z energijo.
2. Upravičene osebe
Upravičene osebe po tem javnem pozivu so podjetja s sedežem v Republiki Sloveniji, ki se kot pravna ali fizična oseba ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo in so organizirana kot gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki ali zadruge.
Med upravičene osebe za ukrep A – izvedba energetskega pregleda stavbe, procesov in transporta v podjetju po tem javnem pozivu ne spadajo velika podjetja, ki so energetske preglede dolžna opraviti skladno z določili Zakona o učinkoviti rabi energije (Uradni list RS, št. 158/20, v nadaljnjem besedilu: ZURE). Velikost podjetja se presoja skladno s Prilogo I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023), (Uredba (EU) 651/2014).
3. Vir in višina sredstev, upravičeni stroški ter višina nepovratne finančne sodbude
a) vir in višina sredstev
Sredstva za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud se v skladu s prvim odstavkom 8. člena ZURE zagotavljajo s prispevkom na rabo energije za povečanje energetske učinkovitosti, ki bremeni daljinsko toploto, električno energijo ter trdna, tekoča in plinasta goriva.
Skupna višina sredstev po tem javnem pozivu znaša 500.000 EUR.
b) upravičeni stroški
Upravičeni stroški so stroški izvedbe energetskega pregleda oziroma stroški uvedbe sistema upravljanja z energijo ter pridobitve certifikata SIST EN ISO 50001, med katere ne spada DDV. Med upravičene stroške pri uvedbi sistema upravljanja z energijo spadajo tudi stroški uspešno opravljenega usposabljanja za notranjega presojevalca sistema in/ali skrbnika sistema upravljanja z energijo.
c) višina nepovratne finančne spodbude
Višina nepovratne finančne spodbude znaša do 50 % upravičenih stroškov izvedbe energetskega pregleda, med katere ne spada DDV.
Višina nepovratne finančne spodbude znaša do 50 % upravičenih stroškov izvedbe uvajanja sistema za upravljanje z energijo, med katere ne spada DDV, vendar ne več kot 15.000 EUR.
4. Dodatne zahteve in pogoji
a) pravočasna in popolna vloga
Osnovni pogoj za dodelitev nepovratne finančne spodbude je pravočasno vložena in popolna vloga.
Vloga je pravočasna, če jo Eko sklad prejme pred oziroma na dan objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije.
Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan in uro, ko je Eko sklad prejel vlogo, šteje dan in ura oddaje vloge na pošto. Za vloge, poslane po navadni pošti se šteje, da so prejete ob 8. uri tistega dne, ko jo Eko sklad dejansko prejme.
Če se vloga odda osebno, ali elektronsko, se za dan in uro prejema šteje dan in ura, ko jo Eko sklad dejansko prejme.
Če pride do spora, ali je bila vloga oddana in kdaj je bila oddana, je dokazno breme dokazovanja zatrjevanega dejstva na vlagatelju.
Vlagatelj mora z dokazili, ki so v nadaljevanju določena kot obvezna priloga k vlogi, razpolagati že v času vložitve vloge na ta javni poziv. Vloga je formalno popolna, ko podjetje predloži v celoti izpolnjen obrazec Vloga 113SUB-EPPO24 in obvezne priloge, in sicer:
– dokazilo o velikosti podjetja, in sicer računovodske izkaze podjetja za zadnje zaključeno leto, oddane na AJPES, potrjene s strani odgovornih oseb podjetja in s priloženim potrdilom o oddaji letnega poročila s strani AJPES-a, če le-ti niso dostopni v javnih bazah podatkov;
– izpolnjeno Izjavo o zaključku na predpisanem obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije, podpisano s strani zakonitega zastopnika podjetja in izvajalca energetskega pregleda oziroma presojevalca uvedbe sistema upravljanja z energijo;
– račun/-e izvajalca energetskega pregleda s podrobnim popisom izvedbe energetskega pregleda;
– račun/-e presojevalca uvedbe sistema upravljanja z energijo s podrobnim popisom izvedbe uvajanja sistema upravljanja z energijo;
– račun/-e uspešno opravljenih usposabljanj;
– dokazilo o plačilu celotnega/-ih računa/-ov za izvedbo energetskega pregleda;
– dokazilo o plačilu celotnega/-ih računa/-ov za uvedbo sistema upravljanja z energijo;
– dokazilo o plačilu in uspešno opravljenem usposabljanju za notranjega presojevalca sistema upravljanja z energijo;
– kopijo sklepa o podelitvi certifikata, izdanega s strani akreditirane organizacije;
– kopijo končnega poročila izvedenega energetskega pregleda oziroma sistema upravljanja z energijo, izdelanega skladno s standardi in ostalimi zahtevami, navedenimi v 1. točki javnega poziva.
b) izvedba v skladu z veljavno zakonodajo
Energetski pregled ali sistem upravljanja z energijo, za katerega bo dodeljena nepovratna finančna spodbuda, mora biti izveden skladno z vsemi veljavnimi predpisi.
V primeru, da zahteve iz odločbe niso izpolnjene (npr. naložba ni izvedena skladno z veljavnimi predpisi, z namenom in s pogoji javnega poziva ali s Splošnimi pogoji poslovanja Eko sklada), in da so bila sredstva upravičencem že izplačana, Eko sklad skladno z določbami zakona, ki ureja varstvo okolja, pravico do pridobljenih sredstev odvzame, če so sredstva že izplačana (trenutno to ureja 227. člen ZVO-2). Če sredstva še niso izplačana, pravica do spodbude na podlagi določb istega zakona ugasne (trenutno to ureja peti odstavek 224. člena ZVO-2). Že izplačana sredstva se vrnejo Eko skladu v 15 dneh po pravnomočnosti odločbe o odvzemu prvenstveno iz rezervnega sklada, če ta obstaja.
c) kandidiranje za izvedbo enega ali obeh ukrepov
Podjetje lahko kandidira in pridobi pravico do nepovratne finančne spodbude za izvedbo enega ali obeh ukrepov, ki so predmet tega javnega poziva in se bosta izvajala v istem podjetju. V okviru tega javnega poziva lahko podjetje za izvedbo istega ukrepa nepovratno finančno spodbudo pridobi le enkrat.
d) izvedba s strani usposobljenega zunanjega izvajalca
Za izvedbo energetskega pregleda mora podjetje izbrati zunanjega izvajalca, ki izpolnjuje kriterije glede znanja ter izkušenj, skladno s standardom SIST EN 16247-5. Za uvedbo sistema upravljanja z energijo mora podjetje izbrati zunanjega izvajalca ter presojevalca s strani akreditirane organizacije.
e) dokazilo o vzdrževanju certifikata
Podjetje mora pri uvedbi sistema upravljanja z energijo na Eko sklad po preteku roka 3 let dostaviti sklep o podelitvi novega certifikata. Če se ugotovi, da podjetje po preteku roka treh let ni pridobilo novega certifikata, mora prejeta sredstva vrniti Eko skladu z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi za obdobje od prejema do vračila neupravičeno pridobljene nepovratne finančne spodbude.
f) omejitve glede dodeljevanja nepovratne finančne spodbude po pravilu »de minimis«
Za vlagatelje oziroma lastnike, ki opravljajo pridobitno dejavnost, predstavlja po tem javnem pozivu dodeljena nepovratna finančna spodbuda pomoč po pravilu »de minimis«.
Pravica do nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu se ne dodeli za naložbe vlagatelju oziroma lastniku, ki je dejaven v naslednjih sektorjih:
– primarna proizvodnja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/2013,
– predelava in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti,
– predelava in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
– če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg, 
– če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. 
Pravica do nepovratne finančne spodbude se ne dodeli če:
– je pomoč namenjena izvozu oziroma z izvozom povezani dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali na drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo,
– je pomoč pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov in storitev pred uvoženimi.
Skupni znesek pomoči »de minimis«, dodeljen enotnemu podjetju1, ne sme presegati 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh let.
1 Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
– podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
– podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
– podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
– podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli navedenem razmerju iz zgornjih alinej preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
Podatke o že prejetih pomočeh »de minimis« bo Eko sklad preveril pri pristojnem ministrstvu, od vlagatelja oziroma lastnika pa pridobil pisno izjavo:
– o vseh drugih pomočeh »de minimis«, ki jih je prejel na podlagi Uredbe 2023/2831/EU ali drugih uredb »de minimis« v predhodnih dveh in v tekočem proračunskem letu, vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju še kandidiral za pomoč »de minimis«,
– o drugih že prejetih ali zaprošenih pomočeh za iste upravičene stroške,
– o tem ali je bilo njegovo podjetje v zadnjih treh letih združeno ali pripojeno k drugemu podjetju in ali je prišlo do delitve podjetja,
– o tem, da ni povezan z nobenim podjetjem v enotno podjetje oziroma izjavo s seznamom vseh podjetij, ki z njim tvorijo enotno podjetje.
Če obstaja za iste upravičene stroške drug vir državne ali »de minimis« pomoči (javno financiranje), kumulacija teh pomoči ne sme presegati največje dovoljene intenzivnosti ali zneska pomoči.
g) prepoved dodelitve nepovratne finančne spodbude v primeru že dodeljenih spodbud
Za izvedbo energetskega pregleda stavbe, procesov in/ali transporta v podjetju je nepovratna finančna spodbuda lahko dodeljena po preteku najmanj 4 let od zaključka prejšnjega energetskega pregleda, za katerega je bila izplačana nepovratna finančna spodbuda Eko sklada.
Nepovratna finančna spodbuda ne more biti dodeljena za izvedbo energetskega pregleda ali uvedbo sistema upravljanja z energijo, za katerega je podjetju že bila dodeljena spodbuda s strani dobaviteljev električne energije, toplote, plina ter tekočih in trdnih goriv končnim odjemalcem po Uredbi o zagotavljanju prihrankov energije (Uradni list RS, št. 96/14 in nasl.).
5. Pridobitev obrazcev in informacije o javnem pozivu
Javni poziv in dokumentacija za prijavo z obrazci sta na voljo na spletni strani www.ekosklad.si. Elektronska oblika dokumentacije za prijavo, ki si jo podjetja natisnejo sama, je enakovredna tiskanim obrazcem. Javni poziv in obrazce lahko podjetja naročijo pri Eko skladu na tel. 01/241-48-20 in jih brezplačno prejmejo po pošti. Za navedeno dokumentacijo lahko zaprosijo tudi s pisnim zahtevkom, poslanim na naslov: Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana ali na e-naslov: ekosklad@ekosklad.si.
Informacije o javnem pozivu lahko podjetja pridobijo po tel. 01/241-48-20 v času telefonskih uradnih ur za stranke (ponedeljek, sreda in petek med 12. in 14. uro), po e-pošti na e-naslovu ekosklad@ekosklad.si ali osebno na Eko skladu od ponedeljka do petka med 9. in 14. uro.
6. Rok in način prijave
Vlagatelji lahko vložijo vloge na javni poziv od dneva objave javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije dalje do objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije.
Vlagatelji lahko vložijo pisno vlogo na predpisanih obrazcih z vsemi dokazili in prilogami osebno ali po pošti na naslov Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, ali na e-naslov vloge@ekosklad.si.
Vloga se po elektronski poti lahko vloži brez varnega elektronskega podpisa, če je identiteto vložnika mogoče ugotoviti na drug zanesljiv način.
Eko sklad bo obravnaval samo vloge, ki bodo pravočasno vložene. Vloge, ki ne bodo pravočasno vložene, bodo s sklepom zavržene.
7. Postopek obravnave vlog in dokazno breme
a) Postopek
Pri odločanju o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude Eko sklad smiselno uporablja zakon, ki ureja splošni upravni postopek, če ZVO-2 ne določa drugače.
Vlagatelj lahko pridobi pravico do nepovratne finančne spodbude za že izvedeno naložbo, ki je opredeljena z javnim pozivom. Vlagatelj pridobi pravico do nepovratne finančne spodbude po javnem pozivu ob upoštevanju višine razpisanih sredstev, omejitev in višine nepovratne finančne spodbude po javnem pozivu ter vrstnega reda prispetja vloge na Eko sklad.
V primeru, da vlogi ne bodo priložene vse obvezne priloge, ki so navedene v javnem pozivu, bo vlagatelj prejel poziv na dopolnitev vloge z rokom dopolnitve največ do 15 dni. Podaljšanje tega roka ni mogoče. Vloge, ki ne bodo pravočasno dopolnjene, bodo zavržene.
Za vlogo in odločbo o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude se taksa skladno z drugim odstavkom 2. člena in 1. točko 28. člena Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 8/00 in nasl., ZUT), ne plačuje.
Splošni pogoji poslovanja Eko sklada so sestavni del tega javnega poziva.
Odločbe, sklepi, pozivi in drugi dokumenti, od katerih vročitve začne teči rok, razen v primeru odvzema pravice do nepovratnih sredstev, ki jih Eko sklad izda v fizični obliki, se vročajo z navadno vročitvijo. Ne glede na določbe zakona, ki ureja splošni upravni postopek, vročitev velja za opravljeno 15. dan od dneva odpreme s strani Eko sklada. Dan odpreme se označi na kuverti odpremljenega dokumenta. Elektronsko vročanje navedenih dokumentov Eko sklad opravi na način, da jih pošlje v elektronski predal, ki ga je vlagatelj navedel v vlogi, če pred vročitvijo ne bo sporočil, da želi, da se vroča v drug elektronski predal ali v fizični obliki. Takšna vročitev velja kot opravljeno 15. dan od dneva odpreme dokumenta v elektronski predal.
b) Obrnjeno dokazno breme
Vlagatelj nosi dokazno breme, da je upravičen do spodbud Eko sklada.
Eko sklad lahko od vlagatelja zahteva dodatna dokazila, če meni, da je to potrebno za razjasnitev upravičenosti do nepovratne finančne spodbude, ki jih mora vlagatelj predložiti v roku, ki ga določi Eko sklad s pozivom na dopolnitev, ne glede na možnost Eko sklada, da jih pridobi po uradni dolžnosti. Če vlagatelj ne predloži zahtevanih dodatnih dokazil v določenem roku, Eko sklad odloči na podlagi dokazil, ki jih je vlagatelj že predložil.
8. Izdaja odločbe in izplačilo nepovratne finančne spodbude
Eko sklad odloči o dodelitvi nepovratne finančne spodbude na podlagi pravočasno vložene in popolne vloge z odločbo o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude.
Nepovratna finančna spodbuda bo izplačana na podlagi izdane dokončne odločbe, s katero je bila vlagatelju dodeljena pravica do nepovratne finančne spodbude. Odločba postane dokončna z dnem njene vročitve vlagatelju.
Nepovratna finančna spodbuda se izplača ob razpoložljivih sredstvih predvidoma v 60 dneh po dokončnosti odločbe na bančni račun vlagatelja, ki ga je vlagatelj navedel v vlogi.
9. Nadzor
Eko sklad ima pravico kadarkoli v obdobju od izdaje odločbe o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude do 4 let po izplačilu nepovratne finančne spodbude, z ogledi, preverjanjem dokumentacije ali na drug način preveriti namensko porabo prejetih sredstev, skladnost dokumentacije in izvedbe naložbe z določili javnega poziva, odločbo, s Splošnimi pogoji poslovanja Eko sklada in veljavnimi predpisi.
Če se ugotovi nenamenska poraba sredstev, kršitev predpisov ali določb tega javnega poziva, odločbe ali drugih določil Splošnih pogojev poslovanja Eko sklada glede na namen dodeljenih sredstev ali pa vlagatelj onemogoči ali ovira nadzor Eko sklada, kakor tudi v primeru, da so bile s strani vlagatelja dane neresnične oziroma zavajajoče izjave ali so bili dostavljeni neresnični ali zavajajoči dokumenti, Eko sklad v primeru, da so bila vlagatelju sredstva že izplačana, pravico do nepovratne finančne spodbude z odločbo odvzame, vlagatelj pa jih je dolžan vrniti Eko skladu skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi za obdobje od prejema do vračila neupravičeno pridobljene nepovratne finančne spodbude, v primeru, da mu sredstva še niso bila izplačana, pa pravica iz izdane odločbe ugasne na podlagi zakona.
V primeru ugotovljenega dajanja neresničnih oziroma zavajajočih izjav ali dostave neresničnih ali zavajajočih dokumentov vlagatelj v obdobju 1 leta od dokončnosti odločbe, s katero je bila njegova vloga zavrnjena oziroma mu je bila odvzeta pravica oziroma je bila odpravljena odločba o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude, oziroma od vročitve obvestila, da je njegova pravica ugasnila na podlagi zakona, če ni bila izdana ugotovitvena odločba, oziroma od vročitve ugotovitvene odločbe o ugasnitvi pravice, če je bila odločba izdana, ne more sodelovati na javnih pozivih in razpisih, ki jih objavlja Eko sklad. Eko sklad ugotovljeno kršitev skladno z veljavno zakonodajo naznani pristojnim organom.
Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti