Uradni list

Številka 74
Uradni list RS, št. 74/2024 z dne 6. 9. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 74/2024 z dne 6. 9. 2024

Kazalo

Ob-2853/24, Stran 2153
Javni razpis 
P7-2 2024 Mikrokrediti 2024 
1. Izvajalec
Firma: Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo.
Skrajšana firma: Slovenski podjetniški sklad.
Sedež: Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor.
2. Predmet, namen in cilji produkta mikrokrediti
Predmet produkta so mikrokrediti za mikro, mala in srednje velika podjetja.
Namen produkta je neposredno zagotavljanje ugodnih virov financiranja mikro, malim in srednje velikim podjetjem v Kohezijski regiji Vzhodne ali Zahodne Slovenije, z namenom kritja stroškov poslovnih procesov in/ali projekta, predstavljenih v vlogi za financiranje.
Vlagatelji bodo upravičeni do sredstev programskega območja Kohezijska regija vzhodna Slovenija in programskega območja Kohezijska regija zahodna Slovenija. Razporeditev občin in statističnih regij v kohezijski regiji je razvidna na povezavi https://www.podjetniskisklad.si/pomoc/.
Cilji javnega razpisa so:
– ohranitev delovnih mest,
– spodbujanje nastanka novih delovnih mest,
– spodbujanje financiranja projektov in poslovnih procesov gospodarstva,
– omogočiti hiter dostop MSP-jem do ugodnega financiranja, ki se kaže predvsem v:
– ročnosti kredita, 
– možnosti koriščenja moratorija pri vračilu kredita, 
– brez stroškov odobravanja in vodenja, 
– nižjih zavarovalnih zahtevah. 
3. Viri financiranja
Finančni instrument mikrokrediti se financira:
a) v deležu 62,5 % iz sredstev Evropskega sklada za razvoj, na podlagi Operativnega programa za izvajanje EKP v obdobju 2014–2020, ki jih, v vlogi upravljalca sklad skladov, upravlja SID Banka in
b) v deležu 37,5 %, z udeležbo Sklada kot izvajalca finančnega instrumenta.
Skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa je 10.000.000 EUR.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
4.1 Splošni pogoji kandidiranja
Mikrokredit po tem javnem razpisu je lahko odobren samostojnemu podjetniku ali pravni osebi, organizirani kot gospodarska družba ali zadruga z omejeno odgovornostjo (obe imata lahko tudi status socialnega podjetja v skladu z zakonom, ki ureja socialno podjetništvo) s sedežem v Republiki Sloveniji (kreditojemalec), ki izpolnjuje vse naslednje pogoje:
a) ima status mikro, malega ali srednje velikega podjetja,
b) je ustanovljen in deluje pred 1. 1. 2023 kot gospodarska družba ali podjetnik po Zakonu o gospodarskih družbah – ZGD-11 oziroma zadruga, ki je ustanovljena in deluje po Zakonu o zadrugah – ZZad2;
1 Uradni list RS, št. 65/09, ZGD-1-UPB z nadaljnjimi spremembami.
2 Uradni list RS, št. 97/09 – UPB z nadaljnjimi spremembami.
c) ima na dan oddaje vloge najmanj 1 zaposlenega za polni delovni čas3;
3 143. člen ZDR določa, če polni delovni čas ni določen z zakonom ali kolektivno pogodbo, se šteje za polni delovni čas 40 ur na teden. Po 67. členu Zakona o delovnih razmerjih ima delavec, ki dela krajši delovni čas, v skladu s predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, predpisi o zdravstvenem zavarovanju ali predpisi o starševskem dopustu, pravice iz socialnega zavarovanja, kot če bi delal polni delovni čas. V primeru samostojnega podjetnika se za zaposleno osebo šteje nosilec dejavnosti, ki je zavarovan za polni delovni čas.
d) vloga za financiranje mora biti podpisana s strani odgovorne osebe, pooblaščene za zastopanje podjetja (npr. direktor, prokurist; razvidno iz Poslovnega registra Slovenije);
e) ob oddaji vloge posluje z isto davčno številko najmanj šest mesecev;
f) nima neporavnanih obveznosti do Sklada ali do poslovnih bank po razpisu Sklada P1, P1 TIP, P1 plus;
g) v vlogi mora izkazati zaprto finančno konstrukcijo za načrtovane upravičene stroške;
h) je njegovo financiranje z zaprošenim kreditom ekonomsko upravičeno4;
4 Ekonomsko upravičeno financiranje pomeni nastanek upravičenih stroškov za neposredne potrebe poslovnih procesov kreditojemalca in spodbujanje podjetniške aktivnosti.
i) se ne šteje za podjetje v težavah opredeljeno v nadaljevanju javnega razpisa;
j) na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več); šteje se, da vlagatelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če nima predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge;
k) ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17);
l) nima neporavnanega naloga za izterjavo zaradi predhodne odločbe Evropske Komisije, ki je pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
m) mu ni bila v zadnjih 5 letih pravnomočno izrečena globa za prekršek zaradi nezakonite zaposlitve državljana tretje države (Zakon o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno, Uradni list RS, št. 32/14 in spremembe, Zakon o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev, Uradni list RS, št. 91/21 in spremembe ter Zakon o spremembah Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno Uradni list RS, št. 43/19);
n) kreditiranje ne bo pogojeno s prednostno rabo domačih proizvodov in storitev pred uvoženimi;
o) vlagatelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na osnovi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti;
p) izpolnjuje druge kriterije, kot izhajajo iz politike Sklada, s področja upravljanja tveganj.
Za opredelitev velikosti v mikro, malo ali srednje veliko podjetije se upoštevajo določila iz Priloge I Uredbe Komisije (ES) št. 651/2014 z dne 17. 6. 2014.
Opozarjamo na drugi odstavek 6. člena Priloge I Uredbe Komisije (ES) št. 651/2014, ki govori o tem, da se za podjetje, ki ima eno ali več partnerskih in/ali povezanih podjetij, podatki o velikosti, tudi glede števila zaposlenih, določijo na podlagi računovodskih izkazov in drugih podatkov podjetja ali na podlagi konsolidiranih računovodskih izkazov podjetja, v katere je podjetje vključeno za namene konsolidacije. Podatkom se prištejejo podatki za vsako partnersko podjetje.
Produkt ne podpira podjetij v težavah, ki so v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji oziroma so podjetja v težavah v skladu z Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (ZPRPGDZT) (Uradni list RS, št. 5/17) in v skladu z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije 651/2014/EU.
Družba je v težavah, kadar gre za eno od naslednjih okoliščin (8. člen ZPRPGDZT):
a) tekoča izguba kapitalske družbe skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let preseže polovico vpoklicanega kapitala in izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja;
b) tekoča izguba osebne družbe skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let preseže polovico kapitala iz računovodskih izkazov in izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja;
c) če je družba že postala trajneje nelikvidna ali dolgoročno plačilno nesposobna in izpolnjuje pogoje za uvedbo postopkov v zvezi z insolventnostjo na podlagi zakona, ki ureja finančno poslovanje, postopke zaradi insolventnosti in prisilno prenehanje.
Zadruga je v težavah, kadar gre za eno od naslednjih okoliščin:
a) tekoča izguba zadruge skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let preseže polovico vseh vpisanih članskih deležev in izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja;
b) če je zadruga že postala trajneje nelikvidna ali dolgoročno plačilno nesposobna in izpolnjuje pogoje za uvedbo postopkov v zvezi z insolventnostjo na podlagi zakona, ki ureja finančno poslovanje, postopke zaradi insolventnosti in prisilno prenehanje.
Na razpis se ne morejo prijaviti podjetja, ki imajo registrirano glavno dejavnost, razvrščeno v naslednja področja, oddelke, skupine in razrede, skladno z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti – SKD2008 (Uradni list RS, št. 69/07 in Uradni list RS, št. 17/08):
– A: kmetijstvo in lov, gozdarstvo, ribištvo,
– B 05: Pridobivanje premoga,
– C 10.2: Predelava in konzerviranje rib, rakov in mehkužcev,
– C 11.01: Proizvodnja žganih pijač,
– C 12: Proizvodnja tobačnih izdelkov,
– C 20.51: Proizvodnja razstreliv,
– C 24.46: Proizvodnja jedrskega goriva,
– C 25.4: Proizvodnja orožja in streliva,
– C 30.4: Proizvodnja bojnih vozil,
– E 38.12: Zbiranje in odvoz nevarnih odpadkov,
– E 38.22: Ravnanje z nevarnimi odpadki,
– G 46.35: Trgovina na debelo s tobačnimi izdelki,
– G 46.39: Nespecializirana trgovina na debelo z živili, pijačami, tobačnimi izdelki,
– G 47.23: Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z ribami, raki, mehkužci,
– G 47.26: Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s tobačnimi izdelki,
– G 47.81: Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki,
– K: Finančne in zavarovalniške dejavnosti,
– L: Poslovanje z nepremičninami,
– M 69: Pravne in računovodske dejavnosti,
– M 70: Dejavnost uprav podjetij; podjetniško in poslovno svetovanje,
– R 92: Prirejanje iger na srečo.
Produkt prav tako ne podpira projektov na področju:
a) informacijske tehnologije, ki podpirajo izključene dejavnosti in bi omogočale nezakonit prenos podatkov oziroma vstop v elektronske baze podatkov, internetne igre na srečo in igralnice ter pornografijo;
b) bioznanosti, ki obsega raziskave, razvoj ali tehnične aplikacije, ki se nanaša na kloniranje ljudi in gensko spremenjene organizme in druge dejavnosti z živimi živalmi za poskusne in znanstvene namene, če ni zagotovljena skladnost s »Konvencijo Evropskega Sveta za zaščito vretenčarjev, ki se uporabljajo v poskusne in ostale znanstvene namene«;
c) dejavnosti s škodljivimi vplivi na okolje, druge dejavnosti, ki veljajo za etično ali moralno sporne oziroma so prepovedane z nacionalno zakonodajo RS;
d) letališke infrastrukture, razen če so povezane z varstvom okolja ali jih spremljajo naložbe, potrebne za blažitev ali zmanjšanje njenega negativnega vpliva na okolje;
e) naložb za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, ki izhajajo iz dejavnosti, navedenih v prilogi I k Direktivi 2003/87/ES5.
5 UL L 275, 25. 10. 2003, str. 32–46
4.2. Kreditni pogoji
Najnižji znesek kredita znaša 5.000 EUR, najvišji 25.000 EUR.
Kredit lahko krije do 100 % vrednosti upravičenih stroškov projekta.
Ročnost kredita: z rokom vračila 2, 3, 4 ali 5 let. Odplačilo kredita je v enakih mesečnih obrokih.
Moratorij na odplačilo glavnice kredita traja od 1 do 6 mesecev, z možnostjo podaljšanja do največ ½ dobe ročnosti kredita. Začetek moratorija se začne z zapadlostjo roka za črpanje kredita.
Obrestna mera je 37,5 % 6-mesečnega EURIBORA (spremenljivi del referenčne obrestne mere) + 0,8 % p.a. (fiksni del), če je EURIBOR negativen se šteje kot 0 %.
Obrestno obdobje, za katerega se določi pogodbena obrestna mera, je šestmesečno in se prične na dan črpanja kredita.
Zavarovanje kredita: 8 menic podjetja.
Stroški za končnega prejemnika: brez stroškov odobritve, brez stroškov vodenja kredita.
4.3. Pogoji za črpanje kredita
Kreditojemalec črpa kredit po sklenitvi kreditne pogodbe, ureditvi zavarovanja kredita in izpolnjenim obrazcem »Zahtevek za črpanje kredita«.
Kredit se porabi namensko za nastale upravičene stroške, v skladu s točko »5. Upravičeni stroški«. Upravičeni stroški navedeni v prijavnem listu se lahko razlikujejo od dejanskih upravičenih stroškov.
Črpanje kredita je v enkratnem znesku ob izpolnitvi vseh pogojev, določenih z javnim razpisom in sklenjeno kreditno pogodbo. Izvede se v roku 45 koledarskih dni od odobritve kredita (datum izdaje pozitivnega sklepa).
Upravičen strošek nastane z dnem sklenitve dolžniško upniškega razmerja6.
6 Dolžniško upniškega razmerja pomeni razmerje med upnikom (dobaviteljem) in kreditojemalcem (kupcem), v katerem se obojestransko strinjata o prevzemu obveznosti iz naslova nakupa neopredmetenih dolgoročnih sredstev, opredmetenih osnovnih sredstev, surovin, materiala, blaga in storitev.
Obdobje upravičenosti nastanka stroškov je največ 6 mesecev pred oddajo vloge in največ 18 mesecev po odobritvi kredita.
Kreditojemalec ima obveznost, da v roku 10 dni po zaključku porabe kreditnih sredstev, Skladu poroča o namenski porabi kredita v skladu z vsakokrat veljavnim Navodilom o poročanju porabe kredita, ki je objavljeno na spletni strani Sklada. V ta namen odda ustrezno podporno dokumentacijo v skenirani obliki na ePortal https://eportal.podjetniskisklad.si/.
Dokazila, ki jih kreditojemalec predloži za potrebe poročanja o namenski porabi sredstev kredita, so:
– računi dobaviteljev – vrednost z vključenim DDV (opredmetena osnovna sredstva, neopredmetena dolgoročna sredstva, stroški materiala, trgovskega blaga in storitev),
– REK obrazec (neto plača, dohodnina, prispevki iz in na plačo oziroma za s.p.-je prispevke za socialno varnost, regres za letni dopust),
– mesečni obračun plač za posameznega zaposlenega (povračilo stroškov prevoza na delo in z dela, stroški prehrane med delom)
– in pripadajoča potrdila o izvedenih plačilih za vse upravičene stroške.
5. Upravičeni stroški
Višina upravičenih stroškov projekta vlagatelja ni omejena, omejen je maksimalni znesek kredita z višino 25.000 EUR.
Med upravičene stroške se upoštevajo:
a) naložbe v opredmetena osnovna sredstva (nakup nove opreme),
b) naložbe v neopredmetena dolgoročna sredstva (nakup patentiranih pravic, licenc),
c) stroški materiala in trgovskega blaga,
d) stroški storitev,
e) stroški dela (neto plača, dohodnina, prispevki iz in na plačo oziroma za s.p.-je prispevke za socialno varnost, povračilo stroškov prevoza na delo in z dela, stroški prehrane med delom, regres za letni dopust).
f) zaračunan pripadajoči DDV na preostale upravičene stroške.
Dvojno uveljavljanje istih stroškov, ki so že bili kriti iz katerega koli javnega vira, ni dovoljeno. Sredstva, prejeta za ta strošek, ki je bil že v celoti krit iz drugih javnih sredstev, je treba vrniti.
Med upravičene stroške ne spada nakup vozil za cestni prevoz tovora ter stroški gradnje, nakupa in obnove poslovnih nepremičnin ter izgradnja sončnih elektrarn.
Nakup je dovoljeno izvesti le od tretjih oseb po tržnih pogojih, pri tem pa tretja oseba ne sme biti lastniško povezana s kreditojemalcem s 25 % in več.
Za povezano osebo z vlagateljem se šteje lastniški delež pravne ali fizične osebe ali povezanost preko funkcije osebe pooblaščene za zastopanje (direktor/predsednik/prokurist).
S kreditom ni dovoljeno povračilo sredstev podjetju na osnovi že plačanih obveznosti.
Mikrokredit ni namenjen poplačilu že obstoječih kreditov kreditojemalca.
Kredit se ne sme porabiti za z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
Pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se uporabi domačega blaga dajalo prednost pred uporabo uvoženega blaga.
Upravičeni stroški se ne smejo nanašati na izvedbo projektov, s katerimi bi si vlagatelj krepil dejavnosti, ki niso upravičene do prijave na razpis oziroma so izločene skladno s točko »4.1. Splošni pogoji kandidiranja«.
6. Vsebina vloge
(1) Obrazec Sklada »Vloga za financiranje P7-2 2024 MIKROKREDITI 2024« je dostopen na ePortalu Sklada z:
– vprašalnikom za ugotavljanje politične izpostavljenosti osebe,
– vprašalnikom za ugotavljanje povezanosti z visoko tvegano državo,
– pooblastilom za potrebe preverjanja podatkov pri FURS;
(2) Dokazilo AJPES o bonitetni oceni S.BON-1 ali eS.BON (spletno bonitetno oceno) za gospodarske družbe, samostojne podjetnike in zadruge na podlagi letnega poročila za leto 2023;
(3) Računovodski izkazi za leto 2023, ki so bili oddani na AJPES;
(4) Dodatna dokazila:
a) revidirano letno poročilo, v primeru ko je kreditojemalec zakonsko zavezan k izdelavi konsolidiranega letnega poročila in še ni objavljeno na spletni strani AJPES.
Če vloga ne bo popolna, bo prijavitelj obveščen s pozivom na dopolnitev preko ePortala Slovenskega podjetniškega sklada. Pri tem pa velja, da lahko dopolni le točko 3).
Če vloga v predvidenem roku (največ 3 delovni dni) ne bo dopolnjena z oddajo dokumentacije na ePortal Sklada https://eportal.podjetniskisklad.si/, se kot nepopolna zavrže.
Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev iz razpisa, se kot neustrezna zavrne.
Vsi podatki iz vloge so javni, razen tisti, ki jih vlagatelj posebej označi kot poslovno skrivnost. Kot poslovno skrivnost lahko vlagatelj označi posamezen podatek oziroma del vloge. Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno dokumentacijo vloge in na podatke, potrebne za oceno vloge po merilih javnega razpisa.
7. Oddaja vlog
Vlagatelj vlogo s prilogami odda na ePortal Sklada https://eportal.podjetniskisklad.si/.
Z oddajo je vloga uradno poslana v obravnavo.
8. Roki za predložitev vlog
Javni razpis ima naslednja prijavna roka za oddajo vlog s prilogami na ePortal Sklada:
4. 10. 2024 do 14. ure,
4. 11. 2024 do 14. ure.
Merilo za pravočasno oddano vlogo je sistemski datum, zabeležen ob elektronski oddaji vloge. Za pravočasno prispele vloge štejejo tiste, ki bodo oddane na ePortal Sklada najkasneje do 14. ure na posamezen prijavni rok.
Javni razpis bo odprt do 4. 11. 2024 oziroma do porabe sredstev. V primeru, da bodo vsa razpisana sredstva porabljena pred 4. 11. 2024, bo Sklad objavil zaprtje razpisa na internetni strani Slovenskega podjetniškega sklada, zaprtje oznanil na e-portalu Slovenskega podjetniške sklada in objavil zaprtje v prvem možnem Uradnem listu Republike Slovenije.
Vloge, ki bodo na ePortalu oddane po 14. uri na zadnji dan prijavnega roka 4. 11. 2024 ali po objavi zaprtja javnega razpisa, se kot prepozne zavržejo.
Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena, v kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja, upravičena do sofinanciranja.
9. Odpiranje vlog
Odpiranje vlog se bo izvedlo v roku treh delovnih dni od navedenega roka za oddajo vlog ob upoštevanju, da je na posamezni prijavni rok oddanih maksimalno 250 vlog. V primeru večjega števila vlog se rok za obravnavo vlog sorazmerno podaljša. Čas obravnave prvega odpiranja vpliva tudi na vsa nadaljnja odpiranja.
Odpiranje vlog ni javno.
10. Merila za izbor končnih upravičencev
Komisija za dodelitev sredstev bo po merilih za izbor ocenjevala le pravočasno oddane, popolne in ustrezne vloge.
Popolne in ustrezne vloge, ki izpolnjujejo pogoje kandidiranja, se oceni po merilih za izbor končnih upravičencev:
(1) Število zaposlenih,
(2) Bonitetna ocena vlagatelja po modelu S.BON (AJPES),
(3) Finančni kazalniki:
a) Kapital/obveznosti do virov sredstev,
b) Mikroredit/čisti prihodki od prodaje,
c) Prosti kreditni limit (PKL)/mikrokredit,
d) Finančne obveznosti/denarni tok iz poslovanja – EBITDA
Podrobno razdelana merila s točkovnikom so sestavni del razpisne dokumentacije pod poglavjem »III. Merila za izbor«.
Pri obravnavi in točkovanju vloge po merilih, lahko Sklad od vlagatelja zahteva tudi dodatno dokumentacijo vsebinsko vezano na vlagatelja in vlogo.
Komisija za dodelitev sredstev, za vse popolne in ustrezne vloge, ki izpolnjujejo kreditne pogoje in po oceni meril dosegajo vsaj 50 točk od možnih 100 točk, poda predlog direktorici Sklada za odobritev vloge.
Komisija Sklada lahko predlaga neodobritev vloge v primeru nerealiziranih že odobrenih projektov ali nedoseganja ciljev prijaviteljev v okviru že podprtih projektov v preteklih petih letih oziroma, če oceni, da je izpostavljenost do projektov iz preteklih podprtih instrumentov previsoka ali na podlagi bonitetnega poročila S.BON-1 nesorazmerna.
V primeru, da je za odobrene vloge potrebnih več finančnih sredstev, kot jih predvideva javni razpis, imajo pri odobritvi prednost vloge, ki dosežejo večje število točk. V primeru istega števila točk imajo prednost vloge, ki so pridobile več točk pri finančnih kazalnikih z vrstnim redom: mikrokredit/čisti prihodek od prodaje, prosti kreditni limit (PKL)/mikrokredit in finančne obveznosti/EBITDA.
Če tudi po tem dodatnem merilu več vlagateljev pridobi enako število točk, bodo imele prednost vloge vlagateljev, ki so bile oddane prej. Upošteva se sistemski datum, zabeležen ob elektronski oddaji vloge.
Direktorica Sklada sprejme končno odločitev s sklepom o odobritvi oziroma s sklepom o neodobritvi vloge.
Sklad pri ocenjevanju oziroma odobravanju vlog kreditojemalcev ne ravna diskriminatorno in posameznega kreditojemalca ocenjuje izključno v skladu z merili za izbor in ne glede na njegovo narodnost, spol, politično pripadnost, invalidnost oziroma posebne potrebe, izbrano religijo ali spolno usmerjenost.
11. Obveščanje o izboru in podpis pogodbe
Sklad bo, najkasneje v roku 45 koledarskih dni od roka za predložitev vlog, posredoval vlagateljem sklep o odobritvi ali neodobritvi kredita. V primeru, da je na prijavni rok oddanih več kot 250 vlog, se rok obravnave sorazmerno podaljša. Čas obravnave prvega odpiranja vpliva tudi na vsa nadaljnja odpiranja. Vročanje sklepov bo potekalo v digitalni obliki.
Zoper sklep o (ne)izboru ali zavrženju vloge je možno v tridesetih dneh od prejema sklepa sprožiti upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
Na podlagi pozitivnega sklepa o odobritvi mikrokredita bo Sklad s kreditojemalcem digitalno podpisal kreditno pogodbo in uredil zavarovanje kredita.
Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani Sklada.
12. Razpoložljivost razpisne dokumentacije in dodatne informacije
Razpisna dokumentacija vsebuje: navodila, besedilo javnega razpisa, merila za izbor upravičencev, vzorec vloge za financiranje s prilogami in vzorec kreditne pogodbe s prilogami.
Razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletni strani www.podjetniskisklad.si in v pisni obliki na sedežu Slovenskega podjetniškega sklada.
Vse ostale informacije dobite na telefonskih številkah: 02/234-12-88, 02/234-12-42 in 02/234-12-64 ali na e-naslovu razpisi@podjetniskisklad.si.
13. Pravna podlaga za izvedbo produkta, državna pomoč
13.1 Pravna podlaga za izvedbo produkta
Slovenski podjetniški sklad objavlja produkt na podlagi:
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo – ZPOP-1 (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A);
– Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08, 8/10 – ZSKZ-B, 61/20 – ZDLGPE in 206/21 – ZDUPŠOP);
– Splošnih pogojev poslovanja Slovenskega podjetniškega sklada z dne 19. 4. 2018,
– Akta o ustanovitvi Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 4/19);
– Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2024 (sklep Vlade RS 47602-1/2024/3 z dne 18. 1. 2024),
– Okvirnega finančnega sporazuma za izvajanje finančnega instrumenta »EKP Mikroposojila za MSP 2 (2014-2020)/COVID-19« za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija št. 50-66111/20,
– Okvirnega finančnega sporazuma za izvajanje finančnega instrumenta »EKP Mikroposojila za MSP 2 (2014-2020)/COVID-19« za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija št. 50-66121/20,
– Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17),
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL EU L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1) (v nadaljevanju: Uredba 651/2014/EU),
– Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831, z dne 15. 12. 2023).
13.2 Državna pomoč
Kredit, ki je predmet tega javnega razpisa, ima status državne pomoči de minimis, skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. december 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023) ter na podlagi Oddelka 1, Poglavja IV »Smernic SID banke v zvezi s pravili o državni pomoči, ki je izvzeta iz zahteve glede priglasitve iz člena 108(3) PDEU«, ki ga ministrstvo, pristojno za finance, vodi kot shemo pomoči de minimis z nazivom »Posebne določbe za trženje produktov SID banke po Uredbi 2023/2831/EU (pomoč de minimis)« pod MSSI številko M001-5665493-2024.
Šteje se, da je pomoč de minimis kreditojemalcu dodeljena z dnem odobritve kredita (datum izdaje sklepa).
Višina dodeljene pomoči de minimis se izračuna kot bruto ekvivalent nepovratnih sredstev skladno s shemo pomoči.
Višina pomoči de minimis skupaj z
(1) drugimi pomočmi de minimis, ki so bile v prejšnjih 3 letih glede na dan dodelitve pomoči (na primer, če je kredit odobren 8. 8. 2024 se upoštevajo vse pomoči de minimis dodeljene od 8. 8. 2021 do 8. 8. 2024) dodeljene enotnemu podjetju s strani dajalcev pomoči de minimis v Republiki Sloveniji, ne sme preseči 300.000 evrov (prag pomoči). Med druge pomoči de minimis iz prejšnjega stavka, se ne šteje pomoč de minimis v zvezi z opravljanjem storitev splošnega gospodarskega pomena, ki je bila dodeljena po predpisih EU za pomoč de minimis v zvezi z opravljanjem storitev splošnega gospodarskega pomena;
(2) drugo pomočjo de minimis in državno pomočjo, ki sta bili predhodno dodeljeni za upravičene stroške, ki se deloma ali v celoti prekrivajo s stroški, ki so osnova za določitev kredita, ne sme preseči maksimalne državne pomoči po predpisih EU, ki so se uporabili za dodelitev državne pomoči.
Za namen točke (1) se upoštevajo tudi vse pomoči de minimis, ki so bile dodeljene katerikoli pravni osebi, ki je bila predhodno v obdobju 3 let iz točke (1) udeležena v statusnem preoblikovanju kreditojemalca ali druge osebe, ki skupaj s kreditojemalcem tvori enotno podjetje.
Skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 se upošteva definicija enotnega podjetja. Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
(1) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
(2) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
(3) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
(4) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja;
(5) podjetje, ki je v katerem koli razmerju iz predhodnih točk prek enega ali več drugih podjetij, prav tako velja za enotno podjetje.
Vlagatelji, katerih vloge bodo odobrene, morajo:
– hraniti vso dokumentacijo v zvezi s projektom v skladu z veljavnimi predpisi, vendar najmanj 10 let od datuma prenehanja kredita, za potrebe prihodnjih preverjanj. Pred iztekom tega datuma je lahko ta rok podaljšan zakonsko ali pa ga lahko podaljša Sklad;
– zagotoviti dostop do celotne dokumentacije v zvezi s projektom vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa.
14. Pravila glede obdelave osebnih podatkov
Skladno z določili Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. 4. 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (GDPR), podajamo informacije o obdelavi osebnih podatkov.
Kontaktni podatki upravljavca osebnih podatkov:
Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo, Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor
tel. 02/234-12-60
spletna stran: www.podjetniskisklad.si.
e-naslov: info@podjetniskisklad.si.
Kontaktni podatki osebe, pooblaščene za varstvo osebnih podatkov:
tel. 02/234-12-51
elektronska pošta: gdpr@podjetniskisklad.si.
Vrsta in namen obdelave osebnih podatkov:
Za namen izvajanja tega javnega razpisa se obdelujejo osebni podatki kot so ime in priimek, telefonska številka, elektronska pošta, osebni podatki, potrebni za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma ter ostali osebni podatki v zvezi s finančno transakcijo končnega upravičenca.
Pravna podlaga za obdelovanje osebnih podatkov:
Javni razpis in namen sklenitve pogodbenega razmerja.
Uporabniki osebnih podatkov:
Uporabniki osebnih podatkov so Sklad, ministrstva, nadzorni organi, inšpekcije, revizijske družbe in računsko sodišče.
Pravice posameznika:
S pisno zahtevo, poslano na Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo, Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor ali na elektronski naslov gdpr@podjetniskisklad.si, lahko vlagatelj/kreditojemalec zahtevate dostop, dopolnitev, popravek, blokiranje oziroma omejitev obdelave ali izbris osebnih podatkov, ugovarja obdelavi podatkov, ki se obdelujejo v zvezi z njim ter zahteva prenos podatkov.
Če vlagatelj/kreditojemalec meni, da se njegovi osebni podatki shranjujejo ali kako drugače obdelujejo v nasprotju z veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov, ima pravico do vložitve pritožbe pri Informacijskem pooblaščencu.
Hramba osebnih podatkov:
Vse osebne podatke bo Sklad hranil 2 leti od zaključenega javnega razpisa oziroma v primeru sklenitve pogodbe 10 let po prenehanju pogodbenega razmerja.
Informacije o prenosu osebnih podatkov v tretjo državo in mednarodno organizacijo:
Osebni podatki se bodo prenašali v institucije Evropske komisije (EK).
Osebni podatki se ne bodo prenašali v tretje države.
Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti