Št. 545-36/2024-2570 Ob-3147/24, Stran 2427
za sofinanciranje izgradnje novega ali rekonstrukcije obstoječega srednjenapetostnega distribucijskega omrežja za obdobje 2023 do 2026 (oznaka: REPWR - DIST EE 2024) v okviru Načrta za okrevanje in odpornost, razvojnega področja »REPowerEU«, komponente »REPowerEU« (C5K17), naložbe C »Krepitev distribucijskega srednjenapetostnega omrežja električne energije«
1. Naziv in sedež nosilnega organa, ki dodeljuje sredstva
Neposredni proračunski uporabnik, ki dodeljuje sredstva, je Republika Slovenija, Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
Na podlagi 5. člena Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21), Smernic za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, Priročnika o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost in 219. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23) ministrstvo objavlja Javni razpis za sofinanciranje izgradnje novega ali rekonstrukcije obstoječega srednjenapetostnega distribucijskega omrežja za obdobje 2023 do 2026 (oznaka: REPWR - DIST EE 2024) (v nadaljevanju: javni razpis) v okviru Načrta za okrevanje in odpornost, razvojnega področja »REPowerEU«, komponente »REPowerEU« (C5K17), naložbe C »Krepitev distribucijskega srednjenapetostnega omrežja električne energije«.
Ministrstvo nastopa pri izvedbi predmetnega javnega razpisa v vlogi nosilnega organa in izvajalca javnega razpisa.
2. Pravne podlage za izvedbo javnega razpisa
– Uredba Sveta (EU) št. 2020/2094 z dne 14. decembra 2020 o vzpostavitvi Instrumenta Evropske unije za okrevanje v podporo okrevanju po krizi COVID-19 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 23);
– Uredba (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič popravljena s Popravkom Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L, 2024/90104 z dne 15. 2. 2024) (v nadaljevanju: Uredba 2020/852/EU);
– Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2) (v nadaljevanju: Uredba GDPR);
– Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L št. 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1);
– Uredba (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. 57 z dne 18. 2. 2021, str. 17), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L št. 2024/795 z dne 29. 2. 2024) (v nadaljevanju: Uredba 2021/241/EU);
– Uredba Komisije EU št. 548/2014 z dne 21. maja 2014 o izvajanju Direktive 2009/125/ES Evropskega parlamenta in Sveta glede majhnih, srednjih in velikih transformatorjev (UL L 152, z dne 22. 5. 2014, str. 1), nazadnje spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2019/1783 z dne 1. oktobra 2019 o spremembi Uredbe Komisije (EU) št. 548/2014 o izvajanju Direktive 2009/125/ES Evropskega parlamenta in Sveta glede majhnih, srednjih in velikih transformatorjev (UL L 272, z dne 25. 10. 2019, str. 107);
– Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornosti (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 83), zadnjič popravljena s Popravkom Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornosti (UL L št. 96 z dne 24. 3. 2022, str. 47);
– Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2105 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z opredelitvijo metodologije za poročanje o socialnih odhodkih (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 79);
– Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2139 z dne 4. junija 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k blažitvi podnebnih sprememb ali prilagajanju podnebnim spremembam, ter za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev (UL L št. 442 z dne 9. 12. 2021, str. 1), zadnjič spremenjena z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2485 z dne 27. junija 2023 o spremembi Delegirane uredbe (EU) 2021/2139 z določitvijo dodatnih tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da določene gospodarske dejavnosti bistveno prispevajo k blažitvi podnebnih sprememb ali prilagajanju podnebnim spremembam, in za ugotavljanje, ali te gospodarske dejavnosti ne škodujejo bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev (UL L št. 2023/2485 z dne 21. 11. 2023);
– Direktiva (EU) 2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. maja 2015 o preprečevanju uporabe finančnega sistema za pranje denarja ali financiranje terorizma, spremembi Uredbe (EU) št. 648/2012 Evropskega parlamenta in Sveta ter razveljavitvi Direktive 2005/60/ES Evropskega parlamenta in Sveta in Direktive Komisije 2006/70/ES (UL L št. 141 z dne 5. 6. 2015, str. 73), zadnjič spremenjena z Direktivo (EU) 2024/1640 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 31. maja 2024 o mehanizmih, ki jih morajo vzpostaviti države članice za preprečevanje uporabe finančnega sistema za pranje denarja ali financiranje terorizma, spremembi Direktive (EU) 2019/1937 ter spremembi in razveljavitvi Direktive (EU) 2015/849 (UL L št. 2024/1640 z dne 19. 6. 2024);
– Direktiva (EU) 2018/2001 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2018 o spodbujanju uporabe energije iz obnovljivih virov (prenovitev) (UL L št. 328 z dne 21. 12. 2018, str. 82), zadnjič spremenjena z Direktivo (EU) 2024/1711 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. junija 2024 o spremembi direktiv (EU) 2018/2001 in (EU) 2019/944 glede izboljšanja zasnove trga električne energije v Uniji (UL L št. 2024/1711 z dne 26. 6. 2024);
– Direktiva 2012/27/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o energetski učinkovitosti, spremembi direktiv 2009/125/ES in 2010/30/EU ter razveljavitvi direktiv 2004/8/ES in 2006/32/ES (UL L št. 315 z dne 14. 11. 2012, str. 1), nazadnje spremenjena z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/807 z dne 15. decembra 2022 o spremembi faktorja primarne energije za električno energijo pri uporabi Direktive 2012/27/EU Evropskega parlamenta in Sveta (UL L št. 101 z dne 14. 4. 2023, str. 16);
– Priloga k Sklepu Komisije z dne 14. maja 2019 o opredelitvi smernic za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravil o javnem naročanju št. C (2019) 3452, objavljena na: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/05/GL_corrections_pp_irregularities_annex_SL.pdf;
– Smernice Evropske komisije o državni pomoči za podnebje, varstvo okolja in energijo za leto 2022 (2022/C 80/01) (UL C 80, z dne 18. 2. 2022, str. 1; v nadaljevanju: Smernice o državni pomoči za podnebje, varstvo okolja in energijo), objavljene na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX%3A52022XC0218%2803%29&qid=1723544767499;
– Smernice o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih Komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006, z dne 11. julija 2006, objavljene na: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/05/Smernice-o-nacelih-merilih-in-okvirnih-lestvicahpopravki-19.10.2011.pdf;
– Obvestilo Komisije Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost 2021/C 58/01 (UL C št. 58 z dne 18. 2. 2021, str. 1; v nadaljevanju: Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno«), objavljeno na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX%3A52021XC0218%2801%29&qid=1723546011442;
– Obvestilo Komisije Smernice o izogibanju in obvladovanju nasprotja interesov v skladu s finančno uredbo 2021/C 121/01 (UL C št. 121 z dne 9. 4. 2021, str. 1), objavljeno na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/HTML/?uri=CELEX:52021XC0409(01);
– Izvedbeni sklep Sveta z dne 28. julija 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo (10612/21), vključno s prilogo;
– Izvedbeni sklep Sveta z dne 17. oktobra 2023 o spremembi Izvedbenega sklepa z dne 28. julija 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo (13615/23), vključno s prilogo;
– Operativne ureditve med Evropsko komisijo in Slovenijo »Operational Arrangements between the European Commisison and Slovenia pursuant to article 20(6) of Regulation (EU) 2021/241« (s strani Evropske komisije potrjene marca 2022);
– Prilagoditev Operativnih ureditev za izvajanje Mehanizma za okrevanje in odpornost med Evropsko komisijo in Slovenijo z dne 27. oktobra 2023 »Annexes to the Commission Decision approving the modifications to the Operational Arrangements between the Commission and the Republic of Slovenia pursuant to Regulation (EU) 2021/241«, št. C(2023) 7435;
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23);
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24);
– Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F);
– Zakon o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13 in 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb);
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakon o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19);
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – UPB, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22);
– Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23);
– Energetski zakon (Uradni list RS, št. 38/24; v nadaljevanju: EZ-2);
– Zakon o oskrbi z električno energijo (Uradni list RS, št. 172/21; v nadaljevanju: ZOEE);
– Zakon o spodbujanju rabe obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 121/21, 189/21 in 121/22 – ZUOKPOE);
– Zakon o učinkoviti rabi energije (Uradni list RS, št. 158/20);
– Zakon o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 78/23);
– Zakon o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – UPB, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23; v nadaljevanju: ZGD-1);
– Zakon o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 23/24);
– Gradbeni zakon (Uradni list RS, št. 199/21, 105/22 – ZZNŠPP in 133/23);
– Kazenski zakonik (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP in 16/23);
– Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21);
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16);
– Uredba o razvrščanju objektov (Uradni list RS, št. 96/22);
– Uredba o izdaji deklaracij za proizvodne naprave in potrdil o izvoru električne energije (Uradni list RS, št. 182/20 in 121/21 – ZSROVE in 53/24);
– Uredba o odpadkih (Uradni list RS, št. 77/22 in 113/23);
– Uredba o ravnanju z odpadki, ki nastanejo pri gradbenih delih (Uradni list RS, št. 34/08 in 44/22 – ZVO-2);
– Uredba o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje (Uradni list RS, št. 51/14, 57/15, 26/17, 105/20 in 44/22 – ZVO-2);
– Uredba o zelenem javnem naročanju (Uradni list RS, št. 51/17, 64/19, 121/21 in 132/23);
– Uredba o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18, 14/20, 167/20, 172/21, 68/22, 89/22, 135/22, 77/23 in 24/24);
– Uredba o vzdrževalnih delih v javno korist na področju energetike (Uradni list RS, št. 37/18 in 38/24 – EZ-2);
– Uredba o zagotavljanju prihrankov energije (Uradni list RS, št. 96/14, 158/20 – ZURE, 84/22, 86/22 in 107/22);
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23);
– Pravilnik o projektni in drugi dokumentaciji ter obrazcih pri graditvi objektov (Uradni list RS, št. 30/23);
– Tehnična smernica za graditev TSG-V-006: 2022 Razvrščanje objektov, št. 007-233/2021-2550 (julij 2022);
– Načrt za okrevanje in odpornost, ki je potrjen z Izvedbenim sklepom Sveta o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo, Dodatek k Načrtu za okrevanje in odpornost (april 2024), z vsemi spremembami, objavljeno na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Smernice za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost (januar 2022), objavljene na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Smernice za določitev načina izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost (april 2022), objavljene na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Uporabniški priročnik za spremljanje Načrta za okrevanje in odpornost v MFERAC (marec 2022), objavljen na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Priročnik o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, verzija 1.3 (december 2023), objavljen na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Priročnik o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, verzija 1.5 (april 2024), objavljen na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Priročnik celostne grafične podobe Načrta za okrevanje in odpornost (maj 2022), objavljen na: https://www.gov.si/assets/organi-v-sestavi/URSOO/Logotipi/Prirocnik_CGP_NOO_maj_2022.pdf;
– Priročnik za uporabo orodja Arachne (junij 2024), objavljen na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Navodila za spremljanje podatkov za zaščito finančnih interesov Unije MFERAC (junij 2023), objavljena na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Navodila za uporabo aplikacije Program dela NOO (marec 2023), objavljena na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Strategija koordinacijskega organa Mehanizma za okrevanje in odpornost za boj proti goljufijam št. 546-37/2021-1621/2 (december 2021), objavljena na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/ dokumenti/;
– Razvojni načrt distribucijskega sistema električne energije v Republiki Sloveniji od leta 2023 do 2032, november 2022, objavljeno: 20. 1. 2023, objavljen na: https://www.sodo.si/storage/app/uploads/public/63c/a3e/cfe/63ca3ecfe82f0428403271.pdf in
– vse objavljene spremembe in dopolnitve navedenih podlag.
3. Splošni podatki o javnem razpisu
Javni razpis se izvaja v skladu z Načrtom za okrevanje in odpornost (v nadaljevanju: NOO), ki je podlaga za koriščenje razpoložljivih sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost iz pobude REPowerEU.
3.1 Namen in cilj javnega razpisa
Namen javnega razpisa je posodobitev, tj. izgradnja novega ali rekonstrukcija obstoječega, srednjenapetostnega električnega distribucijskega omrežja za potrebe priklopa proizvodnih naprav na obnovljive vire energije (v nadaljevanju: OVE) z ali brez hranilnikov, toplotnih črpalk in e-mobilnosti.
Cilj javnega razpisa je posodobiti distribucijsko omrežje električne energije v skladu z naraščajočo porabo električne energije iz obnovljivih virov energije, pospešiti celovit razvoj in vodenje distribucijskega omrežja za večjo zmogljivost, odpornost proti motnjam, naprednost, povezljivost in prilagodljivost omrežja, kar bo omogočilo izkoriščanje prožnosti virov in bremen ter pospešeno uvajanje e-mobilnosti, vključno s polnilnimi mesti za električna vozila ter vključevanje naprav za proizvodnjo in shranjevanje električne energije iz OVE.
Investicije, usmerjene v pametna omrežja1, bodo dodatno okrepile distribucijsko omrežje, povečale njegovo prilagodljivost ter izboljšale vključevanje podatkovnih zbirk in nadzor v realnem času.
1 Pametno omrežje pomeni elektroenergetsko omrežje, ki lahko na stroškovno učinkovit način povezuje ravnanje in dejanja vseh z njim povezanih uporabnikov, vključno s proizvajalci, odjemalci in subjekti, ki proizvajajo in porabljajo električno energijo, da se zagotovi ekonomsko učinkovit in trajnosten sistem z majhnimi izgubami ter visoko stopnjo kakovosti in zanesljivosti oskrbe in varnosti. Je sistem, ki uporablja informacije, dvosmerne kibernetsko varne komunikacijske tehnologije in procesno inteligenco v smislu integracije proizvodnje (tudi razpršene), prenosa, pretvorbe, hrambe, transformacije, distribucije in porabe električne energije s ciljem zagotoviti čist, varen, zavarovan, zanesljiv, prožen, učinkovit in trajnosten sistem.
3.2 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je dodelitev sredstev sofinanciranja za krepitev srednjenapetostnega distribucijskega omrežja električne energije na območju Republike Slovenije. Finančne spodbude so namenjene projektom, ki izpolnjujejo namen in cilj iz točke 3.1 (v nadaljevanju: projekt), v okviru katerih se bo financirala izgradnja novega ali rekonstrukcija obstoječega srednjenapetostnega distribucijskega omrežja (v nadaljevanju: SNO) v Republiki Sloveniji za obdobje 2023 do 2026.
Skladno z NOO je predvideno sofinanciranje 279 km novega ali rekonstruiranega obstoječega SNO na območju Republike Slovenije.
3.3 Upravičen namen
Upravičen namen je izgradnja novega ali rekonstrukcija obstoječega SNO, kar vključuje tudi digitalizacijo SNO z zajemom novih nadzornih sistemov in senzorskih tehnologij, ki omogočajo interaktivno in inteligentno spremljanje, merjenje, nadzor kakovosti ali upravljanje proizvodnje, prenosa, distribucije ali porabe energije znotraj distribucijskega omrežja.
4. Vlagatelji in upravičeni stroški
4.1 Vlagatelji in končni prejemniki
Vlagatelji po tem javnem razpisu so gospodarske družbe po ZGD-1, ki imajo v lasti ali najemu pomemben del distribucijskega sistema, na katerega so priključeni končni odjemalci električne energije v skladu z ZGD-1 in ZOEE, in/ali opravljajo naloge distribucijskega operaterja navedenega sistema, ter izpolnjujejo kumulativne pogoje »naravnega monopola«2.
2 375. točka Smernic o državni pomoči za podnebje, varstvo okolja in energijo
Vlagatelj ne more biti:
– lastnik ali upravljavec zaprtega distribucijskega sistema.
Vlagatelj po tem javnem razpisu lahko nastopa:
– samostojno ali
– kot vodilni partner v konzorciju, katerega sestavljajo dve ali več gospodarskih družb, ki izpolnjujejo pogoje za vlagatelja iz prvega odstavka te točke.
V primeru konzorcija, konzorcijski partnerji s pravnim aktom (npr. konzorcijska pogodba) pooblastijo enega izmed konzorcijskih partnerjev, da v imenu konzorcija kot vodilni partner v konzorciju predloži skupno vlogo na javni razpis in da v primeru uspešne kandidature na javnem razpisu zastopa konzorcij ter z ministrstvom sklene pogodbo o sofinanciranju projekta. V konzorcijski pogodbi morajo biti določeni deleži sofinanciranja, zneski sofinanciranja in število km novega ali rekonstruiranega obstoječega SNO po posameznem konzorcijskem partnerju.
Vlagatelj postane končni prejemnik, ko je z njim podpisana pogodba o sofinanciranju.
Končni prejemniki so dolžni poročati o doseženem kazalniku in obvestiti Agencijo za energijo o izvedbi projekta3.
3 57. člen EZ-2
4.2 Upravičeni stroški
Upravičeni stroški po tem javnem razpisu so lahko:
– nakup opreme in drugih opredmetenih sredstev,
– gradbena, obrtniška in instalacijska dela,
– stroški storitev zunanjih izvajalcev,
– stroški nadzora,
– stroški informiranja in komuniciranja (največ 10 % priznanih upravičenih stroškov).
Stroški in izdatki so upravičeni, če:
– so s projektom neposredno povezani, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji projekta;
– so dejansko nastali:
– za dela, ki so bila opravljena,
– za blago, ki je bilo dobavljeno,
– za storitve, ki so bile izvedene;
– so prepoznani s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah;
– so izkazani v skladu z veljavnimi pravili Evropske unije in nacionalnimi predpisi in
– niso bili sofinancirani iz drugih javnih virov (npr. iz drugih programov Evropske unije ali nacionalnih programov ter iz drugih programskih obdobij).
Stroški so lahko upravičeni le v okviru upravičenega namena. Sofinanciranje ne bo odobreno za nakup rabljenih naprav, pilotnih naprav in prototipnih naprav.
Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek.
Isti upravičeni stroški v okviru projekta ne smejo biti sofinancirani iz drugega ukrepa, ki se izvaja v okviru NOO, oziroma kateregakoli drugega EU ali nacionalnega javnega vira, k čemur se vlagatelj zaveže z Izjavo o strinjanju in sprejemanju zahtev javnega razpisa v Obrazcu št. 3.
5. Podatki o sofinanciranju
Finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa zagotavlja Evropska unija na podlagi Instrumenta za okrevanje »NextGenerationEU« iz naslova Sklada za okrevanje in odpornost v okviru NOO, razvojnega področja »REPowerEU«, komponente »REPowerEU« (C5K17), naložbe C »Krepitev distribucijskega srednjenapetostnega omrežja električne energije«, in so v skladu s predpisi na področju javnih financ načrtovana v državnem proračunu v okviru Sklada za okrevanje in odpornost. Za financiranje NOO je ustanovljen proračunski sklad, katerega skrbnik je Ministrstvo za finance, ki bo odgovorno tudi za pregledno in transparentno poslovanje sklada. Ministrstvo za finance usklajuje, zagotavlja in upravlja finančne tokove med deležniki, vključenimi v izvajanje NOO, ter med Republiko Slovenijo in Evropsko komisijo.
5.1 Razpoložljiva sredstva po tem javnem razpisu
Višina sredstev, ki so na razpolago za sofinanciranje projektov po tem javnem razpisu, znaša 19.895.000,00 EUR za izgradnjo novega ali rekonstrukcijo obstoječega SNO.
Koriščenje sredstev bo mogoče v proračunskih letih 2025 in 2026 oziroma do porabe sredstev.
Za izvedbo predmetnega javnega razpisa so pravice porabe v državnem proračunu na razpolago na evidenčnem projektu koordinacijskega organa (Urad Republike Slovenije za okrevanje in odpornost) št. 1611-21-0015 Izvajanje Načrta za okrevanje in odpornost, in sicer v okviru proračunske postavke 230362 z nazivom C5K17IC Krepitev distribucijskega omrežja električne energije (srednjenapetostno omrežje).
V primeru, da se višina razpoložljivih sredstev tega javnega razpisa spremeni, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov po tem javnem razpisu.
5.2 Višina sofinanciranja in izplačilo
S sredstvi Mehanizma za okrevanje in odpornost iz pobude REPowerEU bodo priznani upravičeni stroški projekta sofinancirani v višini največ 70 %, vendar ne več kot 71.300,00 EUR na km novega ali rekonstruiranega obstoječega SNO.
Za upravičene stroške, ki niso sofinancirani s sredstvi Mehanizma za okrevanje in odpornost iz pobude REPowerEU, in neupravičene stroške na projektu mora končni prejemnik zagotoviti lastne ali druge finančne vire.
S sklepom o dodelitvi sredstev se dodeli maksimalna višina sredstev sofinanciranja na podlagi dokumentacije, predložene v vlogi in preliminarnega pregleda upravičenosti stroškov. Dokončna višina dodeljenih sredstev sofinanciranja se določi v okviru administrativnega preverjanja upravičenosti stroškov glede na izkazane in dokazane upravičene stroške v vlogi za izplačilo.
V skladu s Priročnikom o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost je podlaga za izplačilo sredstev izbranemu končnemu prejemniku pravočasno prejeta in popolna vloga za izplačilo. Vloga za izplačilo iz sklada NOO se odda na predpisanem obrazcu koordinacijskega organa in vsebuje seznam stroškov ter vsebinsko poročilo o opravljenih aktivnostih.
Poleg obveznih sestavin mora vloga za izplačilo sredstev po tem javnem razpisu vsebovati še naslednje priloge (za vse SNO, ki so predmet posamezne vloge za izplačilo):
– dokumentacijo o celotnem postopku javnega naročanja, v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje;
– pogodbe z dobavitelji opreme oziroma izvajalci gradbenih in obrtniških del in morebitnih drugih storitev zunanjih izvajalcev (vključno z morebitnimi aneksi oziroma dodatki k tem pogodbam);
– seznam pridobljenih soglasij glede varstva osebnih podatkov (v nadaljevanju: soglasje GDPR) od izvajalcev in podizvajalcev del/storitev oziroma dobaviteljev opreme;
– račune in dokazila o plačilu;
– dokazilo o vodenju ločenega knjigovodstva za projekt (izpis stroškovnega mesta);
– dokazilo o ustreznosti vgrajene opreme (npr. CE certifikat);
– dokazilo, da je vgrajena oprema nova, v obratovanju (poročilo o aktivaciji osnovnega sredstva, dobavnice s serijsko številko opreme, garancije ipd.);
– dokazilo o vključenosti in operativnosti v sistemu oskrbe z električno energijo (kolovdacijski zapisnik);
– DNSH – izjava z relevantnimi dokazili za posamezen okoljski cilj;
– vsebinsko poročilo o izvedbi projekta (seznam zgrajenih tras novega ali rekonstruiranega obstoječega SNO (dolžina in tipizacija), dosežen kazalnik, izpolnjevanje pogojev glede pametnega omrežja, dodatnih kapacitet za priključevanje OVE, polnilne infrastrukture, hranilnikov energije idr.);
– v skladu z gradbeno zakonodajo pripravljeno projektno dokumentacijo, in sicer le v primeru, ko le-ta ni bila predložena ob vložitvi vloge na javni razpis.
Pri izvedbi administrativnega preverjanja, katerega del je lahko tudi preverjanje na terenu, ali ob izvedbi preverjanja na kraju samem mora končni prejemnik ministrstvu ob zahtevi na vpogled predložiti tudi:
– soglasja GDPR, pridobljena od izvajalcev in podizvajalcev del/storitev oziroma dobaviteljev opreme;
– morebitne druge knjigovodske listine;
– DNSH – dokazila, kot navedena v izjavi, predloženi ob vlogi za izplačilo, ki je predmet preverjanja.
Ministrstvo lahko izvaja preverjanje upravičenosti stroškov v okviru posamezne vloge za izplačilo v celoti (100 % administrativno preverjanje) ali vzorčno (vnaprej določen delež preverjanja) ter tudi v okviru preverjanja na terenu. Podrobnejša navodila glede načina preverjanja upravičenosti stroškov bodo končnemu prejemniku posredovana po podpisu pogodbe o sofinanciranju projekta.
Dokazovanje upravičenosti stroškov je obveznost na strani končnega prejemnika.
Končni prejemnik lahko v enem proračunskem letu odda največ tri vloge za izplačilo za naložbe v SNO.
6. Obdobje upravičenosti stroškov in obdobje za porabo sredstev
6.1 Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov
Odobren projekt mora biti fizično in finančno zaključen najkasneje do 31. 3. 2026.
Stroški in izdatki so upravičeni do sofinanciranja, če nastanejo v obdobju od 1. 1. 2023 do 31. 3. 2026.
Projekti, ki so fizično in finančno že zaključeni pred oddajo vloge, niso upravičeni do sofinanciranja.
6.2 Obdobje za porabo sredstev
S tem javnim razpisom se razpisujejo sredstva v obdobju 2025 in 2026.
Za izdatke, nastale v okviru obdobja upravičenosti izdatkov, za katere bodo pravilne in popolne vloge za izplačilo izstavljene najkasneje do 15. oktobra 2025, bodo sredstva sofinanciranja končnemu prejemniku praviloma izplačana v tekočem koledarskem letu, skladno s proračunskimi možnostmi.
Zadnja vloga za izplačilo mora biti izstavljena najkasneje do 30. 4. 2026.
Obdobje, v katerem morajo biti porabljena vsa dodeljena sredstva iz tega javnega razpisa, se zaključi 30. 6. 2026.
7. Pogoji in zahteve za dodelitev sredstev
Vloge, ki ne bodo izpolnjevale v nadaljevanju navedenih pogojev za ugotavljanje upravičenosti, bodo zavrnjene.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev, zahtev ali navedb v vlogi, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
Izpolnjevanje pogojev se bo preverjalo ob vložitvi vloge na javni razpis in pred izdajo sklepa o izboru. V primeru, da se bo neizpolnjevanje pogojev ugotovilo po izdaji sklepa o izboru in pred podpisom pogodbe o sofinanciranju, pogodba o sofinanciranju ne bo podpisana. V primeru, da se bo neizpolnjevanje pogojev ugotovilo med izvedbo projekta po podpisu pogodbe, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe in zahtevalo vračilo vseh izplačanih sredstev skupaj z obrestmi.
7.1 Pogoji za ugotavljanje upravičenosti
Pogoji za ugotavljanje upravičenosti | Vsebina pogoja za ugotavljanje upravičenosti | Zahtevana dokazila |
Skladnost projekta z namenom (predmetom) javnega razpisa | Projekt mora biti skladen z namenom (predmetom) javnega razpisa in določili javnega razpisa, z razpisno dokumentacijo in evropsko ter slovensko zakonodajo. | Izpolnjena, podpisana, datirana in žigosana Obrazec št. 1: Podatki o projektu in Obrazec št. 2: Podatki o trasah novega ali rekonstruiranega obstoječega srednjenapetostnega omrežja (SNO) |
Popolnost vloge z zahtevami javnega razpisa | Vloga za dodelitev sredstev sofinanciranja mora biti predložena v skladu z določili javnega razpisa in razpisno dokumentacijo, ki natančno določa vsebino vloge in izhodišča za pripravo vloge. | Izpolnjen, podpisan, datiran in žigosan Obrazec št. 4: Kontrolnik za popolnost vloge Podpisan, datiran in žigosan Obrazec št. 3: Izjava o strinjanju in sprejemanju zahtev javnega razpisa, ki vključuje izogibanje dvojnemu financiranju Izpolnjeni, podpisani, datirani in žigosani obrazci iz razpisne dokumentacije Ostala z javnim razpisom zahtevana dokumentacija, ki je ustrezno označena, podpisana, datirana in žigosana |
Urejeno razmerje med konzorcijskimi partnerji (le v primeru konzorcija) | V primeru konzorcija s strani vseh konzorcijskih partnerjev podpisana in žigosana konzorcijska pogodba ali drug pravni akt o skupni izvedbi projekta. Konzorcijska pogodba oziroma pravni akt o skupni izvedbi projekta mora vsebovati vsaj pooblastilo vodilnemu konzorcijskemu partnerju – nosilcu projekta za podpis pogodbe o sofinanciranju z ministrstvom, opis dela projekta oziroma aktivnosti z navedbo deležev in zneskov sofinanciranja ter števila km novega ali rekonstruiranega obstoječega SNO, ki jih bo posamezni partner izvedel, ter veljavnost pravnega akta. | Veljavna konzorcijska pogodba ali drug pravni akt o skupni izvedbi projekta |
Zaključena finančna konstrukcija | Projekt mora imeti zaključeno finančno konstrukcijo oziroma ob upoštevanju virov po tem javnem razpisu zagotovljene vse ostale vire za izvedbo celotnega projekta. Če kateri od ostalih virov še ni zagotovljen, mora vlagatelj podati izjavo, da bo sredstva nadomestil iz lastnih virov, v primeru, da ti viri dejansko ne bodo pridobljeni. | Prikaz zaprte finančne konstrukcije v investicijski dokumentaciji Podpisani, datirani in žigosani sklepi o potrditvi investicijske dokumentacije |
Investicijska dokumentacija | Vlagatelj mora izkazati, da je za projekt, ki se izvaja v okviru tega javnega razpisa, izdelana investicijska dokumentacija, pripravljena v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ. Iz investicijske dokumentacije mora biti razvidna razčlenitev projekta na upravičene stroške do sofinanciranja in neupravičene stroške ter terminski načrt z razdelanimi aktivnostmi za izvedbo projekta. Investicijska dokumentacija na ravni projekta mora vsebovati zemljevid območja z lokacijami izgradnje novega ali rekonstrukcije obstoječega SNO. | Izdelan DIIP za vsak ukrep Izdelana ostala predpisana investicijska dokumentacija za projekt (PIZ, IP) Podpisani, datirani in žigosani sklepi o potrditvi investicijske dokumentacije |
Projektna dokumentacija za izvedbo gradnje | Vlagatelj mora izkazati, da je oziroma bo pred gradnjo za ukrep, ki se (bo) izvaja(l) v okviru tega javnega razpisa, izdelana projektna dokumentacija v skladu z gradbeno zakonodajo. | Podpisan, datiran in žigosan Obrazec št. 3: Izjava o strinjanju in sprejemanju zahtev javnega razpisa |
Nekaznovanost pravne osebe in odgovorne osebe vlagatelja ter poravnane obveznosti do Republike Slovenije | Vlagatelj mora izkazati nekaznovanost pravne osebe in odgovorne osebe vlagatelja, ki ni starejše od datuma objave javnega razpisa. Vlagatelj mora izkazati, da ima poravnane vse obveznosti do Republike Slovenije (obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti). | Potrdilo o nekaznovanosti pravne osebe in odgovorne osebe vlagatelja, ki ni starejše od datuma objave javnega razpisa. Potrdilo FURS, da prijavitelj na dan prijave (na dan oddaje vloge) nima neporavnanih zapadlih davčnih obveznostih in drugih nedavčnih obveznosti, razen če vrednost teh zapadlih neplačanih obveznosti ne presega 50,00 EUR. Potrdilo FURS, da ima prijavitelj na dan prijave (na dan oddaje vloge) predložene vse obračune odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih dveh let od dneva prijave. |
Začetek in zaključek izvedbe projekta | Izvedba projekta – pričetek gradnje se lahko začne pred oddajo vloge na javni razpis, vendar ne pred 1. 1. 2023. Vlagatelj zagotovi, da se izvedba vseh aktivnosti na projektu, ki je predmet vloge za dodelitev sredstev, ne zaključi pred oddajo vloge. | Izpolnjen, podpisan, datiran in žigosan Obrazec št. 1: Podatki o projektu Podpisan in žigosan Obrazec št. 3: Izjava o strinjanju in sprejemanju zahtev javnega razpisa |
Skladnost z »načelom, da se ne škoduje bistveno« (Do No Significant Harm – DNSH) in veljavno nacionalno in EU okoljsko zakonodajo | Vlagatelj mora izkazati, da se bo projekt izvajal v skladu z »načelom, da se ne škoduje bistveno« (Do No Significant Harm – DNSH), to je v skladu z okoljskimi cilji Evropske unije, kot so opredeljeni v 17. členu Uredbe 2020/852/EU, ter veljavno nacionalno in EU okoljsko zakonodajo. | Izpolnjen, podpisan, datiran in žigosan Obrazec št. 6: Samoocena vlagatelja o »načelu, da se ne škoduje bistveno« (Obrazec je predizpolnjen, vlagatelj vloge ga dopolni s samooceno.). |
7.2 Posebni pogoji za ugotavljanje upravičenosti
Posebni pogoji za ugotavljanje upravičenosti | Vsebina pogoja za ugotavljanje upravičenosti | Zahtevana dokazila |
Skladnost projekta z Razvojnim načrtom distribucijskega sistema električne energije v Republiki Sloveniji od leta 2023 do leta 2032, november 2022 | Projekt mora biti skladen z Razvojnim načrtom distribucijskega sistema električne energije v Republiki Sloveniji od leta 2023 do leta 2032, november 2022, in mora obsegati celoto naložb v distribucijsko omrežje. | Izpolnjen, podpisan, datiran in žigosan Obrazec št. 2: Podatki o trasah novega ali rekonstruiranega obstoječega srednjenapetostnega omrežja (SNO) Podpisan, datiran in žigosan Obrazec št. 3: Izjava o strinjanju in sprejemanju zahtev javnega razpisa |
Izkazovanje dodatnih kapacitet distribucijskega omrežja | Na ravni projekta, ki je predmet vloge, mora biti izkazana dodatna kapaciteta distribucijskega omrežja (moč ipd.) tako za priključitev proizvodnih/shranjevalnih enot OVE kot za polnilno infrastrukturo za električna vozila. | Vlagatelj navedene dodatne kapacitete oceni v Obrazcu št. 1: Podatki o projektu na podlagi načrtovanih aktivnosti na ravni projekta, skladnimi z ostalimi prijavnimi obrazci, investicijsko in projektno dokumentacijo. |
Izkazovanje tehničnih pogojev | Izpolnjeni morajo biti naslednji tehnični pogoji: – SNO mora ustrezati tipizaciji elektroenergetskih vodov za SNO, objavljeni na spletni strani družbe ELES, d.o.o. SNO mora zagotavljati interoperabilnost podatkov in omogočati njihovo izmenjavo med različnimi udeleženci na trgu z električno energijo (proizvodnja, prenos, distribucija, trg) preko integracije različnih nadzornih sistemov in senzorskih tehnologij na podlagi ustreznih komunikacijskih protokolov. Na tak način je potrebno zagotoviti interaktivno in inteligentno spremljanje, merjenje, nadzor kakovosti in upravljanje proizvodnje, prenosa, distribucije ali porabe energije v distribucijskem omrežju, vključno z možnostmi za integracijo podatkovnih zbirk in nadzor v realnem času. | Priložen, podpisan, datiran in žigosan Obrazec št. 7: Izjava o interoperabilnosti podatkov |
7.3 Izpolnjevanje »načela, da se ne škoduje bistveno«
Projekt mora biti izveden v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije (angl. Do-No-Significant-Harm – načelo DNSH), določenim v 17. členu Uredbe 2020/852/EU in Tehničnimi smernicami za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno«, še posebno v zvezi z zaščito biotske raznovrstnosti, kar pomeni da:
– projekt ne bo povzročil znatnih emisij toplogrednih plinov,
– projekt ne bo povzročil povečanega škodljivega vpliva na sedanje podnebje in pričakovano prihodnje podnebje, na dejavnost samo ali na ljudi, naravo ali sredstva4,
4 To pomeni, da se lahko znatno škoduje cilju prilagajanja podnebnim spremembam bodisi (i) če se dejavnost ne prilagodi škodljivim vplivom podnebnih sprememb, ko je ta dejavnost v nevarnosti takšnih vplivov (kot je stavba v poplavnem okolju) ali (ii) zaradi neprilagojenosti, ko uvajajo prilagoditveno rešitev, ki ščiti eno območje (»ljudi, naravo ali sredstva«), hkrati pa povečuje tveganja na drugem območju (kot je gradnja nasipa okoli parcele v poplavni ravnici, kar ima za posledico prenos škode na sosednjo parcelo, ki ni varovana).
– projekt ne bo imel negativnih vplivov na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov, kar pomeni, da ne bo škodoval dobremu stanju ali dobremu ekološkemu potencialu vodnih teles, vključno s površinskimi in podzemnimi vodami, ali dobremu okoljskemu stanju morskih voda,
– projekt ne bo bistveno škodoval krožnemu gospodarstvu, vključno s preprečevanjem nastajanja odpadkov in recikliranjem, kar pomeni, da:
– ne bo privedel do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali neposredne ali posredne rabe naravnih virov, kot so neobnovljivi viri energije, surovine, voda in zemlja, v eni ali več fazah življenjskega cikla proizvodov, vključno z vidika trajanja, popravljivosti, nadgradljivosti, možnosti ponovne uporabe ali recikliranja proizvodov,
– ne bo privedel do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali odlaganja odpadkov, razen sežiganja nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati,
– bo izveden upoštevajoč evropsko in nacionalno zakonodajo s področja varstva okolja (zlasti 27. člen Uredbe o odpadkih (Uradni list RS, št. 77/22 in 113/23) in 5. člen Uredbe o ravnanju z odpadki, ki nastanejo pri gradbenih delih (Uradni list RS, št. 34/08 in 44/22 – ZVO-2)) in
– dolgoročno odlaganje odpadkov ne bo bistveno in dolgoročno škodovalo okolju,
– projekt ne bo povzročil znatnega povečanja emisij, onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo v primerjavi s stanjem pred začetkom izvajanja te dejavnosti,
– projekt ne bo znatno škodoval varstvu in ohranjanju biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kar pomeni, da ne bo znatno škodoval dobremu stanju in odpornosti ekosistemov ali škodil stanju ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, ki so v interesu Evropske unije.
7.4 Zahteve
Vlagatelj oziroma v primeru konzorcija vsak konzorcijski partner mora podpisati izjavo (Obrazec št. 3) o izpolnjevanju sledečih zahtev:
– o seznanitvi in strinjanju z vsebino Javnega razpisa za sofinanciranje izgradnje novega ali rekonstrukcije obstoječega srednjenapetostnega distribucijskega omrežja za obdobje 2023 do 2026 (oznaka: REPWR - DIST EE 2024), ki se izvaja v okviru Načrta za okrevanje in odpornost, razvojnega področja »REPowerEU«, komponente »REPowerEU« (C5K17), naložbe C »Krepitev distribucijskega srednjenapetostnega omrežja električne energije«;
– o seznanitvi s pridobitvijo podatkov o dejanskih lastnikih iz registra dejanskih lastnikov;
– o hranjenju dokumentacije v zvezi s projektom v skladu z veljavnimi predpisi še 5 let po zadnjem izplačilu subvencije za potrebe revizije oziroma kot dokazila za potrebe bodočih preverjanj;
– o omogočanju dostopnosti dokumentacije projekta nosilnemu organu, revizijskemu organu ter drugim nadzornim organom;
– o seznanitvi s posledicami, ki bi nastale ob ugotovitvi dvojnega financiranja istih upravičenih stroškov v okviru projekta, neupoštevanja veljavne zakonodaje in navodil v vseh postopkih izvajanja projekta ali če delež sofinanciranja projekta preseže maksimalno dovoljeno stopnjo;
– o vodenju ločene knjigovodske evidence projekta in spremljanju prihodkov projekta;
– o seznanitvi z elektronsko ali drugačno objavo imena projekta, naziva končnega prejemnika in zneska javnih sredstev, ki so bila dodeljena projektu;
– da bo vlagatelj kot končni prejemnik glede informiranja in obveščanja javnosti upošteval zahteve, ki jih narekuje Priročnik o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost;
– da vlagatelj pred 1. 1. 2023 še ni pričel z izvajanjem gradbenih del v okviru projekta, aktivnosti na projektu, ki je predmet vloge za dodelitev sredstev, pa na dan oddaje vloge niso zaključene;
– da bo projekt fizično in finančno zaključen najkasneje do 31. 3. 2026;
– da naprav in opreme, ki so predmet sofinanciranja, ni dovoljeno odtujiti oziroma odstraniti najmanj 5 let po izplačilu sredstev sofinanciranja, razen v primeru okvar;
– o upoštevanju zakonodaje s področja integritete in preprečevanja korupcije;
– da bo predmet projekta nabavljen od tretjih oseb pod tržnimi pogoji in da z dobavitelji opreme in izvajalci del ali storitev ni več kot 5 % lastniško ali kapitalsko povezan;
– da bo vlagatelj najkasneje 1 mesec po izplačilu zadnje vloge za izplačilo dostavil končno poročilo o projektu in poročal o doseženih kazalnikih;
– da bo vlagatelj zagotovil dokazilo o ustreznosti vgrajene opreme (CE certifikat);
– da bo vlagatelj skladno s pogodbo o sofinanciranju zagotovil vse potrebne podatke za vnos v informacijski sistem;
– o skladnosti projekta z Razvojnim načrtom distribucijskega sistema električne energije v Republiki Sloveniji od leta 2023 do leta 2032;
– o skladnosti izdelane projektne dokumentacije z gradbeno zakonodajo;
– da bo pri izvajanju projekta za vsakega izmed okoljskih ciljev upošteval »načelo, da se ne škoduje bistveno«, skladno z določbami Uredbe 2020/852/EU, za kar bo na poziv ministrstva ali drugih pristojnih organov predložil ustrezna dokazila v skladu s samooceno o skladnosti projekta z »načelom, da se ne škoduje bistveno«, ki je sestavni del vloge (Obrazec št. 6);
– da bo vlagatelj pri porabi sredstev upošteval predpise, ki urejajo javno naročanje;
– o izvedbi projekta v skladu z veljavno nacionalno in EU okoljsko zakonodajo;
– o soglasju z elektronskim načinom poslovanja v skladu z Uredbo o upravnem poslovanju.
8. Merila za ocenjevanje vlog
Predlagani projekti, ki bodo izpolnjevali pogoje upravičenosti, se bodo presojali na podlagi meril za ocenjevanje:
1. Kilometri srednjenapetostnega distribucijskega omrežja
od 0 do vključno 279 kilometrov omrežja od 0 do 75 točk
po enačbi: točke = (75 * dolžina SNO) / 279
2. Število partnerjev v konzorciju
2 | 10 točk |
3 | 15 točk |
4 | 20 točk |
5 ali več | 25 točk |
Najvišje možno skupno število točk je 100.
Pri vnosu podatkov in izračunu točk za posamezno merilo se vrednosti zaokrožujejo na dve decimalki, pri čemer se vrednosti od 0 do 4 zaokrožijo navzdol, vrednosti od 5 do 9 pa navzgor.
Višje število skupnih točk pomeni višjo uvrstitev na listi projektov, ki bodo sofinancirani.
V kolikor del razpoložljivih sredstev na javnem razpisu ne zadošča za pokrivanje celotnega zneska sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila po doseženem številu točk naslednja po vrsti upravičena do sofinanciranja, bo ministrstvo pozvalo vlagatelja dotične vloge k soglasju za znižano vrednost sofinanciranja z jamstvom zagotovitve ostalih virov za izvedbo projekta oziroma, v primeru nepodaje soglasja za znižano vrednost sofinanciranja, vlagatelja(-e) vsake naslednje zaporedne vloge glede na število doseženih točk. V primeru, da pozvan(-i) vlagatelj(-i) soglasja za ostanek sredstev oziroma znižano vrednost sofinanciranja z jamstvom zagotovitve ostalih virov za izvedbo projekta ne poda(-jo), lahko del razpoložljivih sredstev na javnem razpisu ostane nedodeljen.
9. Varovanje in obdelava osebnih podatkov
Na podlagi Uredbe 2021/241/EU, Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost ter na tej osnovi sprejetih aktov koordinacijskega organa, bo ministrstvo, kot nosilni organ in izvajalec javnega razpisa, v skladu z evropsko in nacionalno zakonodajo, pridobivalo, evidentiralo, obdelovalo in hranilo osebne podatke, katerih zbiranje in obdelava se bo izvajala izključno za namen revizije, nadzora in za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi z ukrepi za izvajanje reform in naložbenih projektov v okviru Mehanizma za okrevanje in odpornost.
V okviru tega javnega razpisa se bodo zbirali in obdelovali osebni podatki (ime, priimek, rojstni podatki), ki se nanašajo na dejanske lastnike končnega prejemnika ali izvajalca, in osebni podatki (ime) izvajalcev in podizvajalcev, kadar je končni prejemnik sredstev javni naročnik v skladu s pravom Evropske unije ali nacionalnim pravom o javnem naročanju5.
5 22. člen Uredbe 2021/241/EU
Vlagatelj mora k vlogi priložiti podpisano izjavo (Obrazec št. 8: Izjava o seznanitvi in pridobitvi privolitev za obdelavo osebnih podatkov), s katero potrjuje, da je z obdelavo seznanil vse z njim povezane fizične osebe, ki bodo sodelovale pri prijavi in izvajanju projekta, in da je od njih pridobil privolitve za pridobitev, obdelavo in hrambo osebnih podatkov. Izjava vsebuje tudi zavezo vlagatelja/končnega prejemnika, da bo z obdelavo osebnih podatkov seznanil tudi fizične osebe, ki bodo naknadno pristopile k izvajanju projekta in od njih pridobil privolitve za pridobitev, obdelavo in hrambo osebnih podatkov6.
6 6. člen Uredbe GDPR
Obvestilna dolžnost vlagatelja/končnega prejemnika in pridobitev privolitev od z njim povezanih fizičnih oseb velja za vlagatelja/končnega prejemnika celotno obdobje izvajanja projekta in tudi za obdobje hranjenja dokumentacije7, kot bo določeno v pogodbi o sofinanciranju projekta. Ob upoštevanju rokov za hranjenje dokumentacije, določenih s strani Evropske komisije, je treba upoštevati tudi veljavne nacionalne predpise, ki urejajo hrambo dokumentarnega gradiva.
7 28. člen Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost
10. Način in rok za predložitev vlog
Vlagatelj vlogo pripravi tako, da izpolni, datira, žigosa in podpiše vse obrazce iz dokumentacije javnega razpisa ter jim priloži vse zahtevane dokumente.
Zaželeno je, da so zahtevani obrazci zloženi po vrstnem redu, kot izhaja iz točke 10.1. V pomoč pri pripravi vloge so v razpisni dokumentaciji v Prilogi št. 2 priložene naslovne strani posameznih delov vloge.
Celotna vloga mora biti predložena v fizični obliki in v elektronski obliki (USB medij). Vloga je sestavljena iz izpolnjenih obrazcev ter ostalih zahtevanih dokumentov, pri čemer morajo biti obrazci natisnjeni, podpisani in skenirani, za Obrazca 1 in 2 pa morajo biti poleg tega priložene tudi elektronske verzije izpolnjenih obrazcev v izvorni elektronski obliki (izpolnjen obrazec in shranjen v .pdf oziroma .xlsx formatu).
Vsi obrazci in ostali dokumenti, ki jih izpolni vlagatelj, morajo biti opremljeni z žigom in podpisom zakonitega zastopnika vlagatelja ali osebe, ki ima pisno pooblastilo s strani zakonitega zastopnika vlagatelja za podpis vloge (v tem primeru se k vlogi priloži tudi predmetno pooblastilo).
Vloga mora biti predložena v zaprti, zapečateni ovojnici, na kateri je nalepljen pravilno izpolnjen Obrazec št. 5: Vzorec pravilne opreme ovojnice za prijavo na javni razpis.
V primeru obsežnejše dokumentacije je potrebno mape oziroma registratorje z vlogo oddati v isti ovojnici, lahko pa tudi v več ovojnicah, pri čemer je potrebno vsako enako opremljeno ovojnico dodatno označiti s številko ovojnice in skupnim številom ovojnic.
Vloga in ostali dokumenti, vezani na predmetni javni razpis, morajo biti v slovenskem jeziku.
Posamezna vloga lahko obravnava največ en projekt, pri čemer en projekt lahko vsebuje več odsekov SNO na različnih lokacijah.
10.1 Vsebina vloge
Dokumentacijo vloge sestavljajo spodaj našteti dokumenti, ki morajo po vsebini in obliki ustrezati obrazcem in drugim navodilom iz razpisne dokumentacije.
1. Obrazec št. 1: Podatki o projektu:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše odgovorna oseba vlagatelja.
– Obrazec mora biti izpolnjen v celoti (izpolnjena vsa polja obrazca) ter skeniran in priložen vlogi. Obrazec mora biti priložen vlogi tudi v elektronski (izvorni) obliki skladno z zahtevami razpisne dokumentacije (poglavje 10) – izpolnjen obrazec (Obrazec1_DIST_2024_Podatki_Projekt.pdf) shranjen v pdf formatu.
2. Obrazec št. 2: Podatki o trasah novega ali rekonstruiranega obstoječega srednjenapetostnega omrežja (SNO):
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše odgovorna oseba vlagatelja.
– Obrazec mora biti skeniran ter priložen vlogi. Obrazec mora biti priložen vlogi tudi v elektronski (izvorni) obliki skladno z zahtevami razpisne dokumentacije (poglavje 10) – izpolnjen obrazec (Obrazec2_DIST_2024_Podatki_SNO.xlsx) shranjen v xlsx formatu.
3. Obrazec št. 3: Izjava o strinjanju in sprejemanju zahtev javnega razpisa:
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše odgovorna oseba vlagatelja.
V primeru konzorcija vsak konzorcijski partner izpolni svoj Obrazec št. 3, ki ga vodilni konzorcijski partner priloži k skupni vlogi.
4. Obrazec št. 4: Kontrolnik za popolnost vloge:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Z »X« se označi, katera dokazila (ni)so vlogi priložena.
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše odgovorna oseba vlagatelja.
5. Obrazec št. 5: Vzorec pravilne opreme ovojnice za prijavo na javni razpis:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Obrazec se nalepi na ovojnico, ki mora biti zaprta in zapečatena, v kateri je vloga.
6. Obrazec št. 6: Samoocena vlagatelja o »načelu, da se ne škoduje bistveno«:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki (Obrazec je predizpolnjen, vlagatelj vloge ga dopolni s samooceno.).
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše odgovorna oseba vlagatelja.
7. Obrazec št. 7: Izjava o interoperabilnosti podatkov:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše odgovorna oseba vlagatelja.
8. Obrazec št. 8: Izjava o seznanitvi in pridobitvi privolitev za obdelavo osebnih podatkov:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše odgovorna oseba vlagatelja.
9. Potrdilo o nekaznovanosti pravne osebe in odgovorne osebe vlagatelja, ki ni starejše od datuma objave javnega razpisa.
10. Potrdilo FURS, da prijavitelj na dan prijave (na dan oddaje vloge) nima neporavnanih davčnih obveznosti in drugih denarnih nedavčnih obveznosti, razen če vrednost teh zapadlih neplačanih obveznosti ne presega 50,00 EUR.
11. Potrdilo FURS, da ima prijavitelj na dan prijave (dan oddaje vloge) predložene vse obračune odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih dveh let od dneva prijave.
12. Podpisani, datirani in žigosani sklepi o potrditvi investicijske dokumentacije za prijavljeni projekt.
13. Investicijska dokumentacija za projekt, pripravljena v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ.
14. Projektna dokumentacija, pripravljena v skladu z gradbeno zakonodajo oziroma izjava vlagatelja, da bo za predvidene ukrepe v projektu še manjkajoča projektna dokumentacija izdelana in predložena ministrstvu ob predložitvi vloge za izplačilo.
15. V primeru konzorcija s strani vseh konzorcijskih partnerjev podpisana in žigosana konzorcijska pogodba ali drug pravni akt o skupni izvedbi projekta.
10.2 Oddaja vloge in roki za predložitev vlog
Vloga, izdelana v skladu z določili in navodili iz razpisne dokumentacije, mora biti dostavljena na naslov: Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana.
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici, ki je na sprednji strani opremljena z naslovom ministrstva (kot navedeno zgoraj), oznako »Ne odpiraj! – Vloga REPWR - DIST EE 2024« ter polnim naslovom vlagatelja v levem zgornjem kotu ovojnice. Razpisni dokumentaciji je priložen vzorec pravilne opreme ovojnice za prijavo na javni razpis (Obrazec št. 5), ki ga lahko vlagatelj nalepi na sprednjo stran ovojnice.
Neustrezno označene vloge bodo s sklepom zavržene. Nepravilno označene ovojnice, ki ne bodo označene z »Ne odpiraj! – Vloga REPWR - DIST EE 2024«, kot to določa Obrazec št. 5, in ki ne bodo vsebovale datuma oddaje vloge na pošto (originalna poštna nalepka oziroma datum oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev), bodo s sklepom zavržene in neodprte vrnjene pošiljatelju. V primeru, da iz nepravilno označene ovojnice ne bo mogoče ugotoviti vlagatelja, bo ovojnica komisijsko odprta zaradi ugotovitve naziva in naslova vlagatelja ter nato vrnjena vlagatelju.
Rok za oddajo vlog je 22. 1. 2025.
Vloga se šteje za pravočasno, če bo osebno dostavljena v vložišče ministrstva ali poslana priporočeno po pošti najkasneje na dan izteka roka za oddajo. Vloga, ki bo oddana po poteku roka, se s sklepom zavrže kot nepravočasna in vrne vlagatelju.
Morebitni dodatni roki za oddajo vlog bodo glede na razpoložljiva sredstva objavljeni s spremembo javnega razpisa v Uradnem listu RS in na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/ ter na portalu Energetika: https://www.energetika-portal.si/.
11. Postopek in način izbora
Postopek javnega razpisa za izbor projektov bo vodila strokovna komisija, ki jo je s sklepom imenoval predstojnik ministrstva (v nadaljevanju: komisija).
11.1 Odpiranje vlog
Odpiranje vlog, ki zaradi pričakovanega večjega števila vlog in obsežnosti dokumentacije le-teh, ne bo javno, bo izvedla komisija v prostorih Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, Langusova ulica 4, Ljubljana, najkasneje v roku 8 dni od poteka roka za oddajo vlog.
O odpiranju vlog bo komisija vodila zapisnik.
Pri odpiranju vlog bo komisija ugotavljala popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti (formalna popolnost).
11.2 Dopolnjevanje vlog
Pozivanje k dopolnitvam vlog bo izvedeno v roku 8 dni od odpiranja posamezne vloge. Vlagatelji bodo lahko vlogo dopolnjevali v roku 15 dni od prejema poziva za dopolnitev vloge. Dopolnjevanje vlog je namenjeno zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov, ki bodo izkazovali izpolnjevanje pogojev ob izteku roka za oddajo vloge na javni razpis. Dokumenti, zahtevani v pozivu za dopolnitev, morajo ravno tako biti oddani tudi v elektronski obliki na USB mediju. Nepopolna vloga, ki jo vlagatelj v zahtevanem roku ne bo dopolnil oziroma bo tudi po prejeti dopolnitvi formalno nepopolna, bo zavržena. Dopolnitev formalno nepopolne vloge je mogoča le enkrat. Po preveritvi formalne popolnosti vloge lahko ministrstvo vlagatelja pozove k vsebinskim pojasnilom oddane vloge.
11.3 Ocenjevanje vlog
Komisija bo opravila strokovni pregled popolnih vlog ter jih ocenila na podlagi pogojev in meril, ki so navedeni v tem javnem razpisu oziroma razpisni dokumentaciji. Komisija bo o opravljanju strokovnega pregleda popolnih vlog in o njihovem ocenjevanju vodila zapisnik ter pripravila predlog končnih prejemnikov sredstev, ki bo predložen v podpis in potrditev predstojniku ministrstva.
12. Obveščanje o izboru
Vlagatelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni s sklepom o izboru predvidoma v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog. Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sofinanciranja pritožba ni dovoljena. Zoper sklep je dopusten upravni spor. Po prejemu sklepa o izboru bodo izbrani vlagatelji v podpis prejeli pogodbo o sofinanciranju projekta. V kolikor se izbrani vlagatelj na poziv k podpisu pogodbe ne odzove v 8 dneh od prejema poziva, se šteje, da je odstopil od vloge. Rezultati javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnem naslovu ministrstva: https://www.gov.si/ in na portalu Energetika: https://www.energetika-portal.si/.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče ali spremeni, kar stori z objavo v Uradnem listu RS.
13. Razpisna dokumentacija
Vsebina razpisne dokumentacije predmetnega javnega razpisa je:
– besedilo javnega razpisa,
– obrazci za izpolnjevanje vloge ter
– prilogi javnega razpisa.
Razpisna dokumentacija je na voljo na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/zbirke/javne-objave/.
14. Dodatne informacije
Morebitna vprašanja je mogoče posredovati po elektronski pošti: dist-noo.mope@gov.si. V zadevo se vpiše REPWR - DIST EE 2024.
Skrajni rok za postavitev vprašanj v zvezi z javnim razpisom je najkasneje 10 dni pred iztekom roka za oddajo vlog. Ministrstvo bo odgovore na zastavljena vprašanja, ki se neposredno nanašajo na predmetni javni razpis, podalo najkasneje 5 dni pred iztekom roka za oddajo vlog. Ministrstvo na vprašanja, ki se ne nanašajo na predmetni javni razpis, ne bo odgovarjalo in jih bo zavrglo.
Odgovori na zastavljena vprašanja in dodatne informacije predstavljajo sestavni del predmetne razpisne dokumentacije. Odgovori bodo objavljeni na spletni strani: https://www.energetika-portal.si/.
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo