Št. 3021-1/2024-SRRS-15 Ob-3231/24, Stran 2533
Slovenski regionalno razvojni sklad (v nadaljevanju SRRS) na podlagi Zakona o javnih skladih, ZJS-1 (Uradni list RS, št. 77/08, 8/10 – ZSKZ-B, 61/20 – ZDLGPE in 206/21 – ZDUPŠOP), Zakona o uporabi sredstev, pridobljenih iz naslova kupnine na podlagi Zakona o lastninskem preoblikovanju podjetij, ZUKLPP (Uradni list RS, št. 45/95, 34/96, 60/99 – ZSRR, 22/00 – ZJS, 67/01, 47/02), Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja, ZSRR-2 (Uradni list RS, št. 20/11, 57/12, 46/16 in 18/23 – ZDU-1O), Ustanovitvenega akta, št. 01401-4/2009/6 z dne 23. 7. 2009 (čistopis SV 451/24 z dne 7. 6. 2026), Splošnih pogojev poslovanja, št. 012-6/2019-12 z dne 8. 11. 2019 (s sprem. in dopol., v nadaljevanju SPP), Pravilnika o dodeljevanju spodbud za razvoj gospodarstva, lokalne infrastrukture in organizacij, ki izvajajo dejavnosti v javnem interesu z dne 11. 6. 2024, Poslovnega in finančnega načrta SRRS za leti 2024 in 2025 z dne 5. 3. 2024 s spr. in dop., Zakona o Triglavskem narodnem parku, ZTNP-1 (Uradni list RS, št. 52/10, 46/14 – ZON-C, 60/17, 82/20), Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20, 112/22, 92/24), Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1) (v nadaljevanju Uredba o skupinskih izjemah), Uredbe Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), Proračuna Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23), Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2023 in 2024 (Uradni list RS, št. 150/22, 65/23, 76/23 – ZJF-I, 97/23 in 123/23 – ZIPRS2425), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23), Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11), Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 (UL L št. 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1), Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega Parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), Obvestila Komisije Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. C 58 z dne 18. 2. 2021), Uredbe Sveta (EU) 2020/2094 z dne 14. decembra 2020 o vzpostavitvi Instrumenta Evropske unije za okrevanje v podporo okrevanju po krizi zaradi COVID-19 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 23; v nadaljevanju: Uredba 2020/2094/EU), Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. 57 z dne 18. 2. 2021), z vsemi posodobitvami, (v nadaljevanju: Uredba 2021/241/EU), Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornosti (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 83) zadnjič popravljena s Popravkom (UL L 96, 24. 3. 2022, str. 47), Delegirane uredbe Evropske komisije (EU) 2021/2105 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z opredelitvijo metodologije za poročanje o socialnih odhodkih z vsemi spremembami (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 79), Načrta za okrevanje in odpornost Republike Slovenije, ki ga je sprejela Vlada RS dne 28. 4. 2021, zadnjič spremenjen s Spremembo Načrta za okrevanje in odpornost, oktober 2023, in je bil potrjen z Izvedbenim sklepom Sveta EU o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo z dne 20. 7. 2021 (https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-10612-2021-INIT/SL/pdf), zadnjič spremenjen z Izvedbenim sklepom Sveta o spremembi Izvedbenega sklepa z dne 28. julija 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CONSIL:ST_13615_2023_INIT&qid=1699438832765, v nadaljevanju: sklep CID), Smernic za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, št. 546-2/2021/14 z dne 17. januar 2022 (https://www.gov.si/assets/organi-v-sestavi/URSOO/Smernice-za-dolocitev-nacina-financiranja-iz-sredstev-Mehanizma-za-okrevanje-in-odpornost-17.-januar-2022.pdf), Smernic za določitev načina izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, št. 546-36/2022-1621/21 z dne 14. april 2022 (https://www.gov.si/assets/organi-v-sestavi/URSOO/Sistem-izvajanja/Smernice-za-dolocitev-nacina-izvajanja-Mehanizma-za-okrevanje-in-odpornost.pdf), Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21), Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2), (v nadaljevanju: Splošna uredba GDPR), Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2021/447 z dne 12. marca 2021 o določitvi revidiranih referenčnih vrednosti za brezplačno dodelitev pravic do emisije za obdobje 2021–2025 v skladu s členom 10a(2) Direktive 2003/87/ES Evropskega parlamenta in Sveta (UL L 087, 15. 3. 2021, str. 29–34), Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri; v nadaljevanju: ZIntPK), in pogodbe št.: C1630-24-900046 o prenosu dela nalog in o izvajanju in financiranju Drugega javnega razpisa za spodbude za sofinanciranje začetnih investicij na obmejnih problemskih območjih iz Načrta za okrevanje in odpornost kot enega izmed javnih razpisov v okviru investicije iz NOO C3K9IC (sklenjene med SRRS in Ministrstvom kohezijo in regionalni razvoj dne 24. 10. 2024), objavlja
za spodbude za sofinanciranje začetnih investicij na obmejnih problemskih območjih – BIZI NOO in BIZI NOO POSOJILO
1. Uvodna določila
1.1 Višina in vir sredstev
Po javnemu razpisu so razpisana nepovratna sredstva ter posojila. Vlagatelji lahko zaprosijo za nepovratna sredstva (BIZI NOO) ali pa za kombinacijo nepovratnih sredstev in posojila (BIZI NOO POSOJILA).
– Za produkt BIZI NOO
Skupni razpisani znesek nepovratnih sredstev je 1.838.781,70 EUR, katerih črpanje je po posameznih letih okvirno razporejeno kot sledi v nadaljevanju:
Proračunska postavka | Leto 2025 v EUR | Leto 2026 v EUR | Skupaj v EUR |
PP 230200 C3K9IC Investicije po ZSRR-2–SRRS-NOO-MGRT | 551.634,51 | 1.287.147,19 | 1.838.781,70 |
Finančna sredstva za produkt BIZI NOO zagotavlja Evropska unija iz Sklada za okrevanje in odpornost oziroma se pravice porabe zagotavljajo iz podračuna, s katerim upravlja organ v sestavi Ministrstva za finance, Urad Republike Slovenije za okrevanje in odpornost (v nadaljevanju: URSOO) in na katerem se zbirajo sredstva Mehanizma za okrevanje in odpornost za financiranje ukrepov iz Načrta za okrevanje in odpornost Republike Slovenije, ki ga je sprejela Vlada RS dne 28. 4. 2021 in je bil potrjen z Izvedbenim sklepom Sveta EU o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo z dne 20. 7. 2021, ter je objavljen na: https://www.eu-skladi.si/sl/po-2020/nacrt-za-okrevanje-in-krepitev-odpornosti (v nadaljevanju: NOO).
Produkt BIZI NOO je v NOO uvrščen v komponento 2: Dvig produktivnosti, prijazno poslovno okolje za investitorje (C3 K2) in v naložbo C. Subvencije v podporo investicijam za večjo produktivnost, konkurenčnost, odpornost in dekarbonizacijo gospodarstva ter za ohranjanje delovnih mest.
– Za produkt BIZI NOO POSOJILO
Skupni razpisani znesek posojil SRRS je 3.000.000,00 EUR, kot sledi v nadaljevanju:
Znesek v EUR | Iz postavke za leto | Oblika sredstev | Vir sredstev |
3.000.000 | 2025 | Posojilo | Sredstva SRRS |
Finančna sredstva za produkt BIZI NOO POSOJILO SRRS razpisuje v obliki posojil, delno iz naslova zadolžitve pri Evropski investicijski banki.
1.2 Namen, cilj in predmet javnega razpisa
Namen razpisa je spodbujanje začetnih trajnostnih projektov za razvoj in dvig konkurenčnosti podjetij na obmejnih problemskih območjih z namenom:
– Pozitivnega učinka na konkurenčnost, produktivnost ter tehnološko opremljenost,
– Ohranjanja oziroma povečevanja zaposlenih,
– Varstva okolja in spodbujanje učinkovite rabe virov.
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje začetnih projektov v opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva na področju snovne in energetske učinkovitosti proizvodnje ter zmanjšanja emisij toplogrednih plinov (TPG), povezanih z:
– diverzifikacijo proizvodnje poslovne enote prijavitelja na proizvode in storitve, ki jih na zadevnem območju prej ni proizvajala,
– razširitvijo zmogljivosti obstoječe poslovne enote ali
– bistveno spremembo proizvodnega procesa v obstoječi poslovni enoti.
Pričakovan rezultat javnega razpisa je sofinanciranje najmanj 11 trajnostno naravnanih projektov.
1.3 Razpisna dokumentacija in navodila za vlagatelja
Sestavni del razpisa je tudi razpisna dokumentacija in navodila za vlagatelje, ki jih mora vlagatelj upoštevati, objavljena v Aplikaciji e-Rsklad.
Razpisna dokumentacija in navodila za vlagatelja je za oba produkta (BIZI NOO, BIZI NOO POSOJILO) sledeča:
– seznam prilog,
– merila za ocenjevanje,
– akcijski načrt okoljsko odgovornega ravnanja,
– vzorec pogodbe o sofinanciranju,
– razpisna izjava,
– vzorec zahtevka za izplačilo nepovratnih sredstev.
Za produkt BIZI NOO POSOJILO, so v razpisni dokumentaciji tudi sledeča navodila oziroma obrazci:
– predloga za predstavitev vlagatelja oziroma poslovno-finančna priloga,
– vzorec posojilne pogodbe,
– prikaz kombinacije nepovratnih sredstev ter posojila.
2. Razpisni pogoji
Vloga vlagatelja mora izpolnjevati vse razpisne pogoje, ki so vezani na vlagatelja in prijavljeni projekt. Izpolnjevanje pogojev mora biti razvidno iz vsebine celotne vloge. Vlagatelj s podpisom Izjave vlagatelja glede oddaje vloge, pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi oddajo vloge na javni razpis, preko Aplikacije e-Rsklad in z njo povezanim izpolnjevanjem razpisnih pogojev.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji odločbe o dodelitvi sredstev oziroma odločbe o posojilu, se pogodba o sofinanciranju oziroma posojilna pogodba ne bo podpisala, odločba pa se odpravi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju oziroma posojilne pogodbe, pa bo SRRS odstopil od pogodbe, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti vsa dodeljena sredstva v skladu z določili posojilne pogodbe.
2.1 Splošni pogoji
– Vloga mora biti napisana v slovenskem jeziku, vrednosti izražene v EUR.
– Vsa dokazila se morajo glasiti na vlagatelja in prijavljeni projekt.
– Pri obravnavi vloge vlagatelja se izhaja iz zadnjih uradno objavljenih finančnih izkazov, ki so objavljeni na Ebonitete.si. V primeru obravnave vloge po finančnih izkazih iz oddanih potrjenih letnih poročil AJPES-u za preteklo poslovno leto, v kolikor ti še niso bili uradno objavljeni, mora vlagatelj na tej podlagi predložiti tudi bonitetno oceno s strani Ebonitete.si. V kolikor finančni izkazi niso razvidni iz Ebonitete.si, jih mora vlagatelj priložiti k vlogi. K vlogi je potrebno priložiti tudi finančne izkaze za poslovanje v tekočem koledarskem letu za mesece pred oddajo vloge, podpisane s strani vlagatelja.
– Projekt mora predstavljati zaključeno celoto in zagotavljati izvajanje procesa, ki je predmet projekta, takoj po datumu zaključka odobrenega projekta.
– Vlagatelju bo odobrena največ ena vloga.
– Do sredstev niso upravičeni vlagatelji, ki so že prejeli sredstva po Javni razpis za spodbude za sofinanciranje začetnih investicij na obmejnih problemskih območjih – BIZI NOO, BIZI NOO POSOJILO, št. 3021-1/2023-SRRS-8.
– Projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa.
– Iz vloge mora biti razvidno, da je projekt ekonomsko nedeljiva celota aktivnosti, ki izpolnjujejo natančno določeno (tehnično-tehnološko) funkcijo in ima jasno opredeljene in opisane cilje ter ukrepe, na podlagi katerih je mogoče presojati ali projekt izpolnjuje vnaprej določena merila in pogoje.
– Vlagatelj mora imeti ob oddaji vloge v primeru kandidiranja na produkt BIZI NOO POSOJILO bonitetno oceno določeno na podlagi podatkov iz aplikacije Ebonitete.si najmanj 5,00. K vlogi mora priložiti:
1. bonitetno oceno, ki ni starejša od enega meseca od datuma oddaje vloge in jo izda Ebonitete.si, če ta ni razvidna iz aplikacije Ebonitete.si. Bonitetno oceno mora izdelati Ebonitete.si, na podlagi potrjenih oddanih letnih poročil AJPES-u za preteklo poslovno leto z dokazilom o oddaji ter izjavo vlagatelja, da jih ne bo spreminjal, če ti še niso bili uradno objavljeni.
2. SISBIZ izpis, ki ni starejši od enega meseca od datuma oddaje vloge. Iz izpiska SISBIZ-a mora biti tudi razvidno, da vlagatelj nima restrukturirane ali nedonosne izpostavljenosti (zamude nad 90 dni in/ali majhna verjetnost plačila), sicer vlagatelj ni upravičen do sredstev, razen v kolikor SRRS presodi, da je kreditno tveganje obvladljivo.
– Glede vlagatelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do SRRS v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
– Vlagatelj mora po bilanci uspeha na dan 31. 12. 2023 izkazovati povprečno najmanj 1,00 zaposleno osebo po delovnih urah (Ajpes).
– Vlagatelj mora za projekt izkazati zaprto finančno konstrukcijo. V ta namen mora vlagatelj priložiti ustrezna dokazila, skladno z opredelitvijo drugih virov v finančni konstrukciji. Zapiranje finančne konstrukcije z lizingom ni dovoljeno.
– V primeru, da se projekt izvaja na nepremičnini, v lasti drugih pravnih ali fizičnih oseb, mora imeti vlagatelj za opravljanje dejavnosti v njej sklenjeno dolgoročno najemno pogodbo (z veljavnostjo najmanj do dokončnega vračila posojila oziroma z veljavnostjo vsaj 3 leta po zaključku projekta v primeru nepovratnih sredstev) in soglasje lastnika k izvedbi projekta, kar mora priložiti ob oddaji vloge.
– Pri projektih za diverzifikacijo proizvodnje poslovne enote prijavitelja na proizvode in storitve, ki jih prej ni proizvajala, se mora nakup novih strojev in opreme nanašati na tehnologijo, ki izpolnjujejo najvišje energetske standarde oziroma se nanašati na najboljšo razpoložljivo tehnologijo (BAT).
– Pri projektih za razširitev zmogljivosti obstoječe poslovne enote ali bistveno spremembo proizvodnega procesa v obstoječi poslovni enoti se mora poraba energije pri proizvodnji obstoječega proizvoda se mora zmanjšati vsaj za 10 %, hkrati se mora poraba materialov/surovin pri proizvodnji obstoječega proizvoda zmanjšati vsaj za 10 %.
– Gradbena dela morajo biti izvedena skladno z GZ-1 in PURES-3, pri čemer se kazalniki energijske učinkovitosti določajo po računski metodi, ki je določena v PURES-3. V primeru gradbenih del, ki niso izvedena v skladu s prej navedenimi predpisi, mora objekt oziroma del objekta, ki je predmet proizvodnega procesa, najkasneje ob zaključku projekta izkazovati najmanj energijski razred B1 po Pravilniku o metodologiji izdelave in izdaji energetskih izkaznic stavb (Uradni list RS, št. 4/23).
– Za objekt, ki je predmet projekta, mora biti na poziv SRRS predložen Izkaz o energijskih lastnostih stavbe ali Elaborat gradbene fizike za področje učinkovite rabe energije v stavbah.
– Vlagatelj na dan oddaje vloge ne sme imeti neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj in SRRS, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle pred tem spoznane z izvršilnim naslovom.
– V obdobju zadnjega leta, šteto za nazaj od dne oddaje vloge, vlagatelj ne sme imeti neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da vlagatelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge. V ta namen SRRS po uradni dolžnosti s strani Finančne uprave RS pridobi ustrezno potrdilo, na osnovi pooblastila vlagatelja, ki je opredeljeno v okviru Izjave vlagatelja.
– V kolikor je vlagatelj že prejemnik sredstev SRRS, na dan odpiranja vloge ne sme imeti neporavnanih zapadlih obveznosti z zamudo nad 30 dni.
– Vlagatelj, ki je že prejemnik sredstev SRRS, vendar je SRRS zaradi nepravilnosti porabe javnih sredstev in izpolnjevanju pogodbenih obveznosti, odstopil od pogodbe, od odstopa pa še ni preteklo pet let, ni upravičen do spodbude.
– Skupna višina zadolženosti vlagatelja do SRRS ne sme presegati 10,00 % vrednosti namenskega premoženja SRRS, ki znaša 172.700.446,76 EUR na dan 1. 6. 2024.
– Vlagatelj ne sme biti dolžnik iz naslova evropskih in slovenskih javnih sredstev.
– Projekt mora imeti pridobljena vsa ustrezna dovoljenja in soglasja.
– Vlagatelj mora za izvedbo projekta predložiti pravnomočno gradbeno ali upravno dovoljenje. V kolikor navedenih dovoljenj ne potrebuje, mora podati izjavo, da za izvedbo projekta ni potrebno dovoljenje.
– Vlagatelj ne sme izkazovati negativnega kapitala.
– Pri izvedbi projekta je potrebno upoštevati, da je nakup dovoljeno izvesti le od tretjih oseb po tržnih pogojih, pri tem pa tretja oseba ne sme biti več kot 25,00 % povezana (lastniško, upravljavsko ali »glasovalno«) z vlagateljem. Za povezano osebo z vlagateljem se štejejo sorodniki prvega, drugega in tretjega dednega reda in tudi lastniki pravne osebe ter s.p., če je z vlagateljem sorodstveno povezana (do vključno tretjega dednega reda).
– V primeru zaprošenega posojila, vlagatelj ne sme prijaviti projekta z več kot dveletnim kumulativnim negativnim denarnim tokom.
– Vlagatelj ne sme biti v postopku prisilne poravnave, poenostavljene prisilne poravnave, postopku finančnega prestrukturiranja, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njihovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, niso opustili poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge niso bile v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23).
– Vlagatelj ne sme biti domnevno insolventen glede na 14. člen veljavnega Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju.
– Vlagatelj ne sme biti v težavah, kot jih opredeljuje Zakon o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17) ter 18. točko 2. člena Uredbe o skupinskih izjemah, in/ali v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih subjektov v težavah oziroma je to pomoč prejel ali je v postopku prestrukturiranja oziroma je prestrukturiranje neuspešno zaključil. O izpolnjevanju navedenega pogoja, se mora vlagatelj izreči v izjavi.
– Do sredstev niso upravičeni vlagatelji in projekti, ki ne upoštevajo načela »Do No Significant Harm« (DNSH), določenim v Obvestilu Komisije Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost, in sicer kadar škodujejo:
1. blažitvi podnebnih sprememb, kadar dejavnost vodi do znatnih emisij toplogrednih plinov;
2. prilagajanju podnebnim spremembam, kadar dejavnost vodi do povečanega škodljivega vpliva na podnebje (na sedanje in pričakovano stanje);
3. trajnostni rabi in varstvu vodnih in morskih virov, kadar dejavnost škoduje dobremu stanju ali dobremu ekološkemu potencialu vodnih teles, vključno s površinskimi in podzemnimi vodami, ali dobremu okoljskemu stanju morskih voda;
4. krožnemu gospodarstvu (vključno s preprečevanjem odpadkov in recikliranjem), kadar dejavnost vodi do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali neposredne ali posredne rabe naravnih virov ali do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali odlaganja odpadkov ali kadar lahko dolgoročno odlaganje odpadkov bistveno in dolgoročno škoduje okolju;
5. preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, kadar dejavnost vodi do znatnega povečanja emisij onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo;
6. varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kadar je dejavnost bistveno škodljiva za dobro stanje in odpornost ekosistemov ali škodljiva za stanje ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, ki so v interesu Evropske unije.
– Do sredstev niso upravičene:
– dejavnosti v zvezi s fosilnimi gorivi, vključno z nadaljnjo uporabo1;
1 Razen projektov v okviru tega ukrepa za proizvodnjo električne energije in/ali toplote ter povezane infrastrukture za prenos in distribucijo z uporabo zemeljskega plina, ki so skladni s pogoji, določenimi v Prilogi III tehničnih smernic za uporabo načela DNSH (2021/C58/01).
– dejavnosti ki so vključene v sistem EU za trgovanje z emisijami, če predvidene emisije niso nižje od ustrezne referenčne vrednosti2;
2 Kadar podprta dejavnost doseže predvidene emisije toplogrednih plinov, ki niso bistveno nižje od ustreznih referenčnih vrednosti, se zagotovi razlaga razlogov, zakaj to ni mogoče. Referenčne vrednosti, določene za brezplačno dodelitev za dejavnosti, ki spadajo v področje uporabe sistema za trgovanje z emisijami, kot je določeno v Izvedbeni uredbi Komisije (EU) 2021/447.
– dejavnosti oziroma projekti, povezani z odlagališči odpadkov, sežigalnicami3 in napravami za mehansko biološko obdelavo4 in
3 Ta izključitev se ne uporablja za ukrepe v okviru tega ukrepa za obrate, namenjene izključno obdelavi nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati, in za obstoječe obrate, kadar so ukrepi v okviru tega ukrepa namenjeni povečanju energetske učinkovitosti, zajemanju izpušnih plinov za shranjevanje ali uporabo ali pridobivanju snovi iz sežigalnega pepela, če taki ukrepi v okviru tega ukrepa ne omogočijo povečanja zmogljivosti obratov za predelavo odpadkov ali podaljšanja življenjske dobe obratov, za kar se predložijo dokazi na ravni obrata.
4 Ta izključitev se ne uporablja za ukrepe v okviru tega ukrepa za obstoječe obrate za mehansko biološko obdelavo, kadar so ukrepi v okviru tega ukrepa namenjeni povečanju energetske učinkovitosti ali naknadnemu opremljanju za postopke recikliranja ločenih odpadkov za kompostiranje bioloških odpadkov in anaerobno razgradnjo bioloških odpadkov, če taki ukrepi v okviru tega ukrepa ne omogočijo povečanja zmogljivosti obratov za predelavo odpadkov ali podaljšanja življenjske dobe obratov, za kar se predložijo dokazi na ravni obrata.
– dejavnosti oziroma projekti, pri katerih lahko dolgotrajno odstranjevanje odpadkov škoduje okolju.
– Projekt mora biti ekonomsko, finančno in tehnično izvedljiv ter izveden v skladu z veljavno okoljsko zakonodajo EU in nacionalno okoljsko zakonodajo.
2.2 Pogoji dodelitve sredstev
Nepovratna sredstva ter ugodna posojila se dodeljujejo po shemi de minimis št. M001-5940117-2024 z dne 10. 6. 2024.
Pogoji dodeljevanja sredstev za vlagatelja in projekt
1. Vlagatelj mora oddati vlogo na razpis pred začetkom izvajanja projekta. Za začetek izvajanja projekta se šteje trenutek, ko je sklenjena prva obvezujoča zaveza v povezavi s projektom (pogodba, avans, plačilo are ipd.), zaradi katere ni več mogoče preklicati projekta, izjema so lahko pripravljalna dela (npr. nakup zemljišča, pridobivanje gradbenih oziroma drugih dovoljenj, predhodne študije).
2. Vlagatelj mora biti na dan oddaje vloge registriran in poslovati na lokaciji projekta, ki se nahaja na upravičenem območju, ter hkrati imeti registrirano dejavnost, povezano s projektom, kar mora biti razvidno iz javnih evidenc. Za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, prijavitelj ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja).
3. Vlagatelj mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči – skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot jo določa shema državnih pomoči, po katerih se izvaja predmetni javni razpis.
4. Vlagatelj ne sme prijaviti projekta v sektorju predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama Priloge I člena 38 Pogodbe o delovanju Evropske unije, kadar je – znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje, – pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
5. Vlagatelj ne sme zaprositi za sredstva za dejavnost, ki je povezana z izvozom v tretje države ali države članice, in je neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
6. Vlagatelj ne sme prijaviti projekta, ki daje prednost uporabi domačega blaga pred uporabo uvoženega.
7. Pomoč »de minimis« se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera po posameznih uredbah.
8. Pomoč »de minimis« se lahko kumulira s pomočjo, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami »de minimis« do ustrezne zgornje meje, opredeljene v posamezni uredbi »de minimis«.
9. Skupni znesek pomoči »de minimis« odobrenemu enotnemu podjetju, ne sme presegati 300.000 EUR v kateremkoli obdobju zadnjih treh let. Ta zgornja meja se uporablja ne glede na obliko sredstev in namen pomoči. Opredelitev enotnega podjetja je določena v Uredbi Komisije (EU) št. 2023/2831 za pomoč »de minimis«. V kolikor je vlagatelj in/ali katerokoli podjetje, ki spada v enotno podjetje že prejemnik pomoči se o prejemu le-te opredli v elektronskem prijavnem obrazcu. V kolikor pa vlagatelj in/ali katerokoli podjetje, ki spada v enotno podjetje še ni prejemnik pomoči to izjavi z okviru izjave, ki je sestavni del elektronskega prijavnega obrazca.
10. Državna pomoč za projekt je izražena v bruto ekvivalentu nepovratnih sredstev in se ne sme združevati z drugo državno pomočjo ali pomočjo, dodeljeno po pravilu »de minimis« za iste upravičene stroške, če bi s tem presegla zgornjo mejo intenzivnosti državne pomoči. Pomoč za iste upravičene stroške se lahko kumulira le, če se s tako kumulacijo ne preseže največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki se uporablja za to pomoč v skladu s shemo državnih pomoči.
11. V kolikor je vlagatelj v fazi pridobivanja ali je že prejel sredstva državnih pomoči za isti projekt ali sredstva iz morebitnega drugega javnega vira, mora navesti vir, višino prejetih sredstev in številko sheme, po kateri bo oziroma je pridobil sredstva ter predložiti ustrezen sklep oziroma odločbo, iz katere je razviden prejem teh sredstev. V kolikor sredstva prejme kasneje v času trajanja projekta, mora to nemudoma sporočiti.
12. Do sredstev niso upravičeni vlagatelji, ki so v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč iste države članice razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom EU.
2.2.1 Upravičeni vlagatelji
Upravičeni vlagatelji so subjekti, ki so:
– registrirani v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C in 18/21), kot:
– družba z neomejeno odgovornostjo,
– družba z omejeno odgovornostjo,
– komanditna delniška družba,
– evropska delniška družba,
– fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost,
– registrirani v skladu z Zakonom o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21) kot,
Vlagatelj mora biti vpisan v sodni oziroma poslovni register pred 1. 1. 2022.
2.2.2 Upravičena velikost vlagatelja
– Mikro, Mala, Srednja
Za opredelitev velikosti vlagateljev se uporabljajo določbe iz Priloge I Uredbe o skupinskih izjemah. Vlagatelji morajo ob določanju velikosti podjetja upoštevati podatke glede na status podjetja (neodvisno, povezano, partnersko) ter računovodsko obdobje zajema teh podatkov. Za povezane družbe se štejejo tudi podjetja, ki so povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb z upoštevanjem določil navedene priloge.
2.2.3 Upravičene dejavnosti projekta
Vse dejavnosti po SKD, razen
– 01 Kmetijska proizvodnja in lov ter z njima povezane storitve,
– 02 Gozdarstvo,
– 03 Ribištvo in gojenje vodnih organizmov,
– 05 Pridobivanje premoga,
– 06 Pridobivanje surove nafte in zemeljskega plina,
– 07 Pridobivanje rud,
– 08 Pridobivanje rudnin in kamnin,
– 09 Storitve za rudarstvo,
– 12 Proizvodnja tobačnih izdelkov,
– 19 Proizvodnja koksa in naftnih derivatov,
– 20.5 Proizvodnja razstreliv, lepil, eteričnih olj in drugih kemičnih izdelkov,
– 20.6 Proizvodnja umetnih vlaken,
– 24 Proizvodnja kovin,
– 30 Proizvodnja drugih vozil in plovil,
– 45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil
– 46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili
– 47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili
– 49 Kopenski promet; cevovodni transport,
– 50 Vodni promet,
– 51 Zračni promet,
– 52 Skladiščenje in spremljajoče prometne dejavnosti,
– 53 Poštna in kurirska dejavnost,
– 55 Gostinske nastanitvene dejavnosti
– 56 Dejavnost strežbe jedi in pijač
– 64 Dejavnosti finančnih storitev, razen zavarovalništva in dejavnosti pokojninskih skladov,
– 65 Dejavnosti zavarovanja, pozavarovanja in pokojninskih skladov, razen obvezne socialne varnosti,
– 66 Pomožne dejavnosti za finančne in zavarovalniške storitve,
– 84.1 Dejavnost državne uprave ter ekonomska in socialna politika skupnosti,
– 84.2 Posebne dejavnosti za celotno družbeno skupnost,
– 94 Dejavnost članskih organizacij,
– 97 Dejavnost gospodinjstev z zaposlenim hišnim osebjem,
– 98 Raznovrstna proizvodnja gospodinjstev za lastno rabo,
– 99 Dejavnost eksteritorialnih organizacij in teles.
2.2.4 Upravičeno območje projektov
– Obmejno problemsko območje: Ajdovščina, Apače, Bistrica ob Sotli, Bohinj, Bovec, Brda, Brežice, Cankova, Cerkno, Cirkulane, Črenšovci, Črna na Koroškem, Črnomelj, Divača, Dobrovnik, Dolenjske Toplice, Dravograd, Gorje, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Jezersko, Kanal, Kobarid, Kobilje, Kočevje, Komen, Kostanjevica na Krki, Kostel, Kozje, Kranjska Gora, Kungota, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Loška dolina, Loški Potok, Lovrenc na Pohorju, Luče, Majšperk, Metlika, Mežica, Miren - Kostanjevica, Moravske Toplice, Muta, Ormož, Osilnica, Pesnica, Pivka, Podčetrtek, Podlehnik, Podvelka, Poljčane, Postojna, Preddvor, Prevalje, Puconci, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Razkrižje, Renče - Vogrsko, Ribnica na Pohorju, Rogašovci, Rogatec, Ruše, Selnica ob Dravi, Semič, Sežana, Slovenj Gradec, Solčava, Središče ob Dravi, Sveta Ana, Sveti Jurij ob Ščavnici, Sveti Tomaž, Šalovci, Šentjernej, Šmarje pri Jelšah, Tišina, Tolmin, Tržič, Velika Polana, Videm, Vipava, Vuzenica, Zavrč in Žetale.
2.2.5 Obdobje upravičenosti
Obdobje upravičenosti stroškov je od oddaje vloge do 31. 5. 2026.
2.2.6 Stroški
1. Upravičeni stroški:
Delež skupnega sofinanciranja projekta (posojilo in nepovratna sredstva) je največ vključno 75 %, upravičenih stroškov projekta, v kar se ne všteva DDV. Lastni delež vlagatelja mora znašati najmanj 25 %, ki ne smejo vključevati javnih sredstev.
Upravičeni stroški projekta morajo biti v skladu s Pravilnikom o upravičenosti stroškov projekta in pogojih črpanja SRRS z dne 1. 2. 2022 in hkrati morajo neposredno prispevati k dvigu snovne in hkrati energetske učinkovitosti proizvodnega procesa, ter so lahko:
– Gradnja, adaptacija in rekonstrukcija poslovnih zgradb/drugih poslovnih prostorov (do največ 50 % upravičene vrednosti projekta).
– Nova strojna oprema in delovni stroji (razen gradbene mehanizacije), vključno z novo opremo in stroji, ki zmanjšujejo porabo energije vlagatelja (npr. sončne elektrarne), in so namenjeni samooskrbi vlagatelja. V primeru nakupa strojev in opreme so upravičeni tudi stroški, povezani z aktiviranjem strojev oziroma opreme v tehnološki proces, v kolikor se stroški transporta, montaže ali zagona ustrezno knjižijo med osnovna sredstva na način, da povečujejo vrednost nabavljenega osnovnega sredstva.
– Neopredmetena sredstva v obliki programske opreme.
Računi za upravičene stroške upravičenca morajo biti plačani v celoti najkasneje do oddaje zahtevka za izplačilo nepovratnih sredstev.
Upravičeni izdatek upravičenca nastane z dnem plačila računa za upravičeni strošek.
Obdobje upravičenosti izdatkov projekta je od datuma oddaje vloge do najkasneje 31. 5. 2026 v letu 2026.
Upravičenci morajo izvesti projekt v skladu s temeljnimi načeli zakona o javnem naročanju, in sicer (i) načelo gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti, (ii) načelo zagotavljanja konkurence med ponudniki, (iii) načelo transparentnosti javnega naročanja, (iv) načelo enakopravne obravnave ponudnikov in (v) načelo sorazmernosti ter skladno z določili pogodbe o sofinanciranju.
Upoštevanje naštetih načel se lahko izkaže le na način, da se celoten postopek dokumentira in obrazloži. V primeru, da je prijavitelj gospodarska družba v javni lasti, mora izvesti postopke v skladu z Zakonom o javnem naročanju.
Ob upoštevanju načela sorazmernosti mora upravičenec zagotoviti najmanj tri konkurenčne oziroma relevantne ponudbe. V kolikor gre za specifično storitev ali opremo sestavljeno po meri upravičenca ali pa na trgu ne obstaja več ponudnikov, mora upravičenec predložiti dokumentacijo o izboru zunanjega izvajalca, ki bo dokazovala gospodarno ravnanje ter tržno ceno, v skladu s prejšnjim odstavkom.
2.2.7 Višina zaprošenih sredstev in višina upravičenih stroškov
– Produkt BIZI NOO: najnižja zaprošena vrednost nepovratnih sredstev je 50.000 EUR, najvišja vrednost zaprošenih sredstev pa 160.000 EUR.
– Produkt BIZI NOO POSOJILO: najnižja zaprošena vrednost posojila je 25.000 EUR, najvišja pa 500.000 EUR.
Vlagatelj mora zaprošena sredstva zaokrožiti na celo število navzdol.
Minimalna vrednost upravičenih stroškov financiranega projekta je 100.000 EUR, najvišja vrednost pa 1.000.000 EUR.
2.2.8 Cilji projekta
Cilji projekta so neposredno povezani s posameznim ukrepom v okviru javnega razpisa. SRRS bo preverjal realizacijo pogodbeno opredeljenih ciljev.
Iz vloge mora biti razvidna najmanj ohranitev števila zaposlenih še 3 leta po zaključku projekta. Izhodiščno stanje števila zaposlenih je število zaposlenih na dan 31. 12. 2023.
Upravičenec mora v enem letu (31. 12.) po zaključku projekta:
– povečati dodano vrednosti na zaposlenega, glede na vrednost po poslovnih izkazih na dan 31. 12. 2023. Izhodiščna vrednost na 31. 12. 2023 se primerja z bilančnimi podatki na dan 31. 12. v letu po zaključku projekta.
– hkrati mora vlagatelj izvesti ukrepe in doseči rezultate za izboljšanje učinkovite rabe virov oziroma vpliv investicije ter izdelka na snovno in energetsko učinkovitost.
Doseganje energetske in snovne učinkovitosti mora biti razvidno iz priloženega dokumenta – Akcijski načrt okoljsko odgovornega ravnanja. Izboljšanje učinkovite rabe energije na enoto proizvoda mora biti izdelano s smiselnim upoštevanjem Pravilnika o metodah za določanje prihrankov energije (Uradni list RS, št. 57/21) ter smiselnim upoštevanjem Pravilnika o metodologiji za izdelavo in vsebini energetskega pregleda (Uradni list RS, št. 41/16 in 158/20 – ZURE), zmanjšanje snovne učinkovitosti na enoto proizvoda pa z izračunom oziroma elaboratom, ki prikazuje zmanjšanje porabe materialov/surovin pri proizvodnji proizvoda, ki je predmet projekta.
V primeru, da upravičenec ne bo v celoti dosegel izpolnitve v prejšnjem odstavku navedenih ciljev v predvidenem roku iz tretjega odstavka, bo lahko SRRS zahteval vračilo celotnega ali sorazmernega dela prejetih nepovratnih sredstev (v primeru delne realizacije cilja), upravičenec pa mora vrniti sorazmerni del prejetih nepovratnih sredstev v roku 30 dni od pisnega poziva SRRS in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila sredstev na TRR upravičenca do dneva nakazila nepovratnih sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije.
Upravičenec mora ohraniti sedež/poslovno enoto/podružnico podjetja in dejavnost podjetja v upravičenem območju še najmanj 3 leta po zadnjem izplačilu sredstev sofinanciranja. V kolikor bi se ugotovilo, da se projekt ni izvedel v upravičenem območju, SRRS odstopi od pogodb/e, upravičenec pa mora vrniti prejeta nepovratna sredstva v roku 30 dni od pisnega poziva SRRS in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila sredstev na TRR upravičenca do dneva nakazila nepovratnih sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije.
Sofinancirana oprema ne sme biti prodana, oddana v najem ali leasing tretjim osebam najmanj v obdobju treh let po zaključku projekta. Sofinancirana oprema se lahko izjemoma na podlagi soglasja SRRS zamenja zgolj za enakovredno ali boljšo, s katero bodo doseženi načrtovani učinki projekta.
V primeru neupoštevanja določil prejšnjega odstavka lahko SRRS odstopi od pogodb/e, upravičenec pa mora vrniti prejeta nepovratna sredstva v roku 30 dni od pisnega poziva SRRS in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila sredstev na TRR upravičenca do dneva nakazila nepovratnih sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije.
2.2.9 Posojilni pogoji (produkt BIZI NOO POSOJILO)
1. Obrestna mera je:
– fiksna od 2,64 % letno do največ 4,46 % letno in je odvisna od ocene SRRS.
– V primeru dodeljenega posojila izven pravil državnih pomoči (zaradi presežene kumulacije državnih oziroma de minimis pomoči), mora biti obrestna mera pri posojilu višja od referenčne obrestne mere za izračun državnih pomoči.
– Obresti se obračunavajo in plačujejo mesečno. Glavnica posojila se vrača mesečno.
2. Doba vračanja
– Skupna doba vračanja posojila je minimalno 60 in maksimalno 180 mesecev od datuma podpisa pogodbe.
– Moratorij je lahko največ 6 mesecev po zaključku projekta.
– Skupna doba vračanja posojila ne sme presegati ekonomske dobe projekta.
2.2.10 Pogoji zavarovanja posojila (produkt BIZI NOO POSOJILO)
1. Vlagatelj mora izkazovati realno možnost za zavarovanje posojila po presoji SRRS.
2. Zavarovanje posojila je s 5 bianco podpisanimi menicami z nepreklicno menično izjavo in nalogom za plačilo menic ter z zavarovanjem posojila v skladu s Katalogom zavarovanj spodbud SRRS z dne 13. 8. 2024, ki je objavljen na spletni strani SRRS. Možne oblike zavarovanja z zahtevanimi faktorji so sledeče:
Omejitev pri posamezni obliki zavarovanja:
| Omejitev pri posamezni obliki zavarovanja |
Oblika zavarovanja | Faktor oziroma zahtevano razmerje | Delež posamezne oblike zavarovanja | Boniteta vlagatelja iz Ebonitete.si od–do | Znesek v € do | Ročnost posojila v mesecih do |
Menica | 1,00 | 100 | 5 | 10 | / | / |
Hipoteka z vpisom na 1. mesto – H1 ter Hipoteka z vpisom na 1. mesto – predmet projekta – H3 | 1,00 | 100 | 9 | 10 | / | / |
1,50 | 100 | 7 | 8 | / | / |
2,00 | 100 | 5 | 6 | / | / |
Hipoteka z vpisom na 2. mesto – H2 | 3,00 | 100 | 5 | 10 | / | / |
Hipoteka z vpisom na 1. mesto z rastočo hipoteko – H4 | / | 20 | 5 | 10 | / | / |
Zastava premičnin – PREM1 ter Zastava premičnin – predmet projekta-PREM2 | 3,00 | 20 | 5 | 10 | / | / |
Zastava premičnin – PREM1 ter Zastava premičnin – predmet projekta-PREM2 | 3,00 | 100 | 5 | 10 | / | 60 |
Zavarovanje pri zavarovalnici (ZAV) | 1,00 | 100 | 5 | 10 | / | 84 |
Bančna garancija (BGar) | 1,00 | 100 | 5 | 10 | / | / |
Poroštvo-fizična oseba (Por-fo) | 1,00 | / | 5 | 10 | 30.000,00 | / |
Poroštvo-pravna oseba (Por-po) | 1,00 | / | 5 | 10 | 50.000,00 | / |
Depozit (DEP) | 1,00 | 100 | 5 | 10 | / | / |
3. SRRS bo tekom obravnave vloge preveril tudi vlagateljeve sposobnosti izpolnjevanja obveznosti do SRRS. V kolikor bo SRRS pri pregledu ugotovil, da vlagateljeva zmožnost izpolnjevanja obvez do SRRS ni zadovoljiva, bo SRRS vlagatelja pozval k predložitvi predloga za dodatno zavarovanje posojila.
4. O ustreznosti zavarovanja odloča izključno SRRS, ki ima pravico, da kadarkoli od vlagatelja na njegove stroške zahteva dodatno dokumentacijo ali pojasnila v zvezi z zavarovanjem.
2.3 Pogoji za sklenitev pogodbe
1. Upravičenec bo sklenil pogodbo za vsako obliko dodeljenih sredstev posebej. Osnova za sklenitev pogodbe za sofinanciranje je odločba SRRS.
2. Podpis pogodb bo potekal v digitalni obliki na podlagi kvalificiranega digitalnega potrdila, v nasprotnem primeru bosta morali biti pogodbi podpisani s strani zakonitega zastopnika ali njegovega pooblaščenca, pri čemer mora biti podpis upravno ali notarsko overjen, če podpis pogodbe ni pri predstavniku SRRS.
3. Posojilna pogodba mora biti sklenjena v ustrezni obliki, glede na obliko zavarovanja:
– notarskega zapisa sporazuma o zavarovanju denarne terjatve z ustanovitvijo zastavne pravice na nepremičninah
– notarskega zapisa sporazuma o zavarovanju denarne terjatve z ustanovitvijo neposestne zastavne pravice na premičninah
– notarskega zapisa s klavzulo neposredne izvršljivosti
4. Rok sklenitve posojilne pogodbe je do 45 dni od datuma izdaje odločb/e o odobritvi sredstev, rok sklenitve pogodbe za nepovratna sredstva pa je odvisen od prevzemanja obveznosti v breme sklada NOO.
5. Nadomestila SRRS v zvezi z dodeljevanjem posojil so opredeljena v veljavnem Tarifnem pravilniku o nadomestilih za dodeljevanje spodbud, ki je objavljen na spletni strani SRRS.
6. Če vlagatelj, ki mu je bila izdana odločba o odobritvi sredstev, ne bo pristopil k podpisu pogodbe v določenem roku, se bo upoštevalo, da je enostransko odstopil od dodelitve sredstev in od sklenitve pogodbe.
2.4 Pogoji črpanja
– Za produkt BIZI NOO:
1. Vlogo za izplačilo nepovratnih sredstev je mogoče oddati največ enkrat v posameznem koledarskem letu. Črpanje nepovratnih sredstev se izvede v skladu z veljavnimi navodili Urada Republike Slovenije za okrevanje in odpornost in/ali SRRS.
2. Rok za črpanje nepovratnih sredstev je najkasneje do:
– 18. 10. 2025 v letu 2025,
– 30. 6. 2026 v letu 2026.
3. Pri vlogi za izplačilo nepovratnih sredstev se bodo upravičeni stroški uveljavljali na osnovi dejansko plačanih stroškov. Za stroške osnovnih sredstev se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporabljajo dokazila o dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroških, ki bodo nastali v obdobju upravičenosti stroškov in bodo plačani v obdobju upravičenosti izdatkov.
4. Ob oddaji zahtevka za izplačilo mora upravičenec priložiti naslednje skenirane dokumente oziroma dokazila, s katerimi dokazuje dosego ciljev in upravičenost stroškov:
1. vmesno poročilo izvedbi aktivnosti in doseganju zastavljenih ciljev, s podatki o: izvedbi aktivnosti in doseganju zastavljenih ciljev, s poudarkom na ključnih področjih iz Akcijskega načrta okoljsko odgovornega ravnanja,
2. izpis računovodske evidence stroškovnega mesta za projekt,
3. dokument, ki vsebuje povezavo na spletno stran upravičenca in fotografijo plakata v prostorih, kjer se izvaja projekt,
4. za dokazovanje upravičenih stroškov:
a. skeni originalnih računov, ki se glasijo na upravičenca;
b. dokazilo o dobavi strojev ali opreme (npr. dobavnica, tovorni list, EUL obrazec), oziroma dokazilo (poročilo) o opravljeni storitvi;
c. dokazilo o plačilu (bančne izpiske) o nakazilu sredstev dobavitelju – iz katerega mora izhajati, da je upravičenec nakazal sredstva izstavitelju račun oziroma dokazila o izvedeni kompenzaciji;
d. ponudbe ali predračune ali pogodbe – v primeru, ko je bilo celotno ali delno plačilo izvedeno na podlagi teh listin. Predloži se tista listina, ki je bila podlaga za plačilo in katere številka je razvidna v sklicu na potrdilu o plačilu ali iz izjave dobavitelja o plačilu opreme;
e. ponudbo, na podlagi katere se je izvedlo naročilo opreme oziroma storitve, in še dve konkurenčni ponudbi/predračuna, s čemer podjetje dokazuje upoštevanje načela gospodarnosti pri izbiri, oziroma dokumentacijo o izboru zunanjega izvajalca, ki bo dokazovala gospodarno ravnanje ter tržno ceno;
f. fotografije opreme – velja za opredmetena osnovna sredstva;
g. potrjena izjava upravičenca o namenskosti opreme (za kaj se bo uporabljala, kje se bo nahajala in kdo bo njen lastnik po koncu projekta) – velja za opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva.
– Za produkt BIZI NOO POSOJILO:
1. Rok za črpanje posojila je največ 2 meseca po zaključku projekta in ne kasneje kot 31. 7. 2026.
2. Črpanje sredstev je lahko enkratno ali v več mesečnih tranšah, pri čemer mora biti skladno s Pravilnikom o upravičenosti stroškov projekta in pogojih črpanja, ki je objavljen na www.srrs.si, in se izvede na podlagi zahtevkov za črpanje, ki jih mora vlagatelj oddati najkasneje pet delovnih dni pred predvidenim črpanjem. Predvidena mesečna dinamika črpanj se opredeli v posojilni pogodbi.
3. Celotno črpanje posojila mora biti zaključeno pred zapadlostjo prvega obroka.
4. Če vlagatelj ne bo v določenem roku oziroma pred iztekom roka za črpanje in na dogovorjeni način dostavil zahtevka za črpanje, se bo upoštevalo, da je enostransko odstopil od dodeljenega posojila oziroma se bo znesek posojila znižal na znesek že realiziranih črpanj.
2.5 Pogoji spremljanja in zaključka projekta
1. Rok zaključka projekta se opredeli v odločbi o odobritvi sredstev in pogodbi. Skrajni rok zaključka projekta po javnem razpisu je do 31. 5. 2026.
2. Vlagatelj mora o projektu poročati kot sledi:
– Enkratno ob zaključku projekta v obliki:
– poročila o izvedbi projekta, ki se odda najkasneje v roku 3 mesecev po zaključku ter hkrati najkasneje do 31. 7. 2026. Poročilo mora vsebovati kratko poročilo o poslovanju in izvajanju projekta (npr. novi kupci in trg, prodaja, trženje) v tekočem poslovnem letu.
– Letno še 3 leta po zaključku projekta, in sicer najpozneje do 31. marca tekočega leta za preteklo leto, v obliki:
– poročila z analizo in prestavitvijo doseganja pogodbenih ciljev na področju snovne in energetske učinkovitosti projekta ter
– kratkim poročilom o poslovanju v tekočem in preteklem poslovnem letu (izvajanje storitev/proizvodnje izdelkov, realizirana dodana vrednost na zaposlenega) z izjavo, da rezultati projekta ne bodo in niso bili odtujeni, prodani ali uporabljeni za namen, ki ni v povezavi s sofinanciranim projektom.
– Prvo letno poročilo se odda do 31. 3. 2026 za projekte zaključene v letu 2025 (analiza za leto 2025 kot primerjava z letom 2023), oziroma do 31. 3. 2027 za projekte zaključene v letu 2026 (analiza za leto 2026 kot primerjava z letom 2023).
2.6. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti
Upravičenec mora skladno s 34. členom Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost zagotavljati skladne, učinkovite in sorazmerne informacije različnim ciljnim skupinam, tudi medijem in javnosti, tako da navedejo izvor in zagotovijo prepoznavnost sredstev Evropske unije, tudi tako, da po potrebi na vidnem mestu prikažejo emblem Evropske unije in ustrezno izjavo o financiranju z napisom »Financira Evropska unija – NextGeneration EU«.
Podrobnejše pravice in obveznosti glede komuniciranja in obveščanja z javnostjo se uredijo v pogodbi o sofinanciranju.
2.7. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne dokumentacije, vezane na projekt, ter zagotavljati SRRS in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodajo Republike Slovenije, še 10 let po njenem zaključku.
Upravičenec je dolžan voditi in spremljati projekt na računovodsko ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi. Upravičenec, ki ne vodi knjig za projekt na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezen projekt. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za projekt voditi druge pomožne knjige.
2.8. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije organom, ki izvajajo nadzor
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta. Nadzor se izvaja s strani SRRS, nosilnega organa, koordinacijskega organa (Urad MF za okrevanje in odpornost – URSOO), nacionalnega koordinatorja za revizijo (Urad za nadzor nad proračunom – UNP), nacionalnega koordinatorja za stroške (Ministrstvo za finance) in/ali drugih domačih ali evropskih nadzornih institucij (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter rezultate projekta. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, SRRS in ostali nadzorni organi pa lahko opravijo pregled na terenu brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati SRRS o izvedenih ukrepih.
2.9. Načelo »Ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 uredbe (EU) 2020/852
Vlagatelj mora pri pripravi projekta upoštevati »načelo, da se ne škoduje bistveno«, kar pomeni, da se ne podpirajo ali izvajajo gospodarske dejavnosti, ki bistveno škodujejo kateremu koli od okoljskih ciljev v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852. Pri tem se upoštevata tako okoljski vpliv same dejavnosti kot okoljski vpliv proizvodov in storitev, ki jih ta dejavnost zagotavlja, v njihovem celotnem življenjskem ciklu, pri čemer se zlasti upošteva proizvodnja, uporaba in konec življenjske dobe teh proizvodov in storitev.
Pri pripravi projekta naj bodo vlagatelji pozorni na vprašanje vplivov njihovega projekta na okolje. Šteje se, da dejavnost bistveno škoduje:
(a) blažitvi podnebnih sprememb, kadar dejavnost privede do znatnih emisij toplogrednih plinov;
(b) prilagajanju podnebnim spremembam, kadar dejavnost privede do povečanega škodljivega vpliva na sedanje podnebje in pričakovano prihodnje podnebje, na dejavnost samo ali na ljudi, naravo ali sredstva oziroma premoženje;
(c) trajnostni uporabi in varstvu vodnih in morskih virov, kadar dejavnost škoduje:
(i) dobremu stanju ali dobremu ekološkem potencialu vodnih teles, vključno s površinskimi in podzemnimi vodami, ali
(ii) dobremu okoljskemu stanju morskih voda;
(d) krožnemu gospodarstvu, vključno s preprečevanjem odpadkov in recikliranjem, kadar:
(i) dejavnost privede do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali neposredne ali posredne rabe naravnih virov, kot so neobnovljivi viri energije, surovine, voda in zemlja, v eni ali več fazah življenjskega cikla proizvodov, vključno z vidika trajanja, popravljivosti, nadgradljivosti, možnosti ponovne uporabe ali recikliranja proizvodov;
(ii) dejavnost privede do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali odlaganja odpadkov, razen sežiganja nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati, ali
(iii) lahko dolgoročno odlaganje odpadkov bistveno in dolgoročno škoduje okolju;
(e) preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, kadar dejavnost privede do znatnega povečanja emisij onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo v primerjavi s stanjem pred začetkom izvajanja te dejavnosti;
(f) varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kadar je dejavnost:
(i) znatno škodljiva za dobro stanje in odpornost ekosistemov ali
(ii) škodljiva za stanje ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, ki so v interesu Unije.
2.10. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. in 8. členom uredbe 1303/2013/EU
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti
2.11. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov, ki jih SRRS posredujejo vlagatelji oziroma upravičenci bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR, ZVOP-2. V zvezi s tem SRRS napotuje na splošne informacije oziroma na obvestilo o varstvu osebnih podatkov, objavljeno na spletni strani SRRS na povezavi https://www.srrs.si/osebni-podatki/.
Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah SRRS je navedeno v Obvestilu posameznikom glede obdelave osebnih podatkov pri javnem razpis, kot delu razpisne dokumentacije.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih vlagatelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US in 7/18, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost mora biti določena v skladu z Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19) in se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Vlagatelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če vlagatelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo SRRS lahko domneval, da vloga po stališču vlagatelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih SRRS posredujejo vlagatelji oziroma upravičenci, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za SRRS in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžan uporabljati SRRS.
Podatki o sofinanciranih projektih, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv projekta, programsko območje upravičenca in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektu in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
2.12. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov projekta
Dokazila o doseganju ciljev, ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja, so natančneje opredeljena v poglavju 2.2.8 javnega razpisa.
Vlagatelj mora v vlogi realno prikazati načrtovane cilje projekta. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi del pogodbe o sofinanciranju.
V primeru, da med izvajanjem projekta pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag sofinanciranih projektov, SRRS lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije.
V primeru, da upravičenec ob zaključku projekta ne bo dokazal uresničitev načrtovanih ciljev v celoti, lahko SRRS zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirane aktivnosti, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije.
2.13. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvajanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
V kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvajanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec SRRS ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev SRRS o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo SRRS odstopil od pogodb/e, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta nepovratna sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO oziroma proračun Republike Slovenije, prejeto posojilo skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila sredstev pa SRRS. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
2.14. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom unije in pravom Republike Slovenije
V kolikor se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo SRRS odstopil od pogodb/e, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta nepovratna sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila nepovratnih sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije, prejeto posojilo skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila sredstev pa SRRS.
2.15. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posameznega projekta ali, da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo
V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ali da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalne dovoljene stopnje oziroma najvišje dovoljene intenzivnosti ali znesek pomoči, SRRS odstopi od pogodbe in zahteva vračilo neustrezno izplačanega zneska sofinanciranja v skladu s pravili državnih na področju vračanja državnih pomoči skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračunski sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
3. Vsebina in oddaja vloge
3.1 Vsebina vloge
Vloga je v obliki elektronskega prijavnega obrazca (EPO), ki vlagatelja usmerja pri izpolnjevanju, skladno s prijavljenim projektom in mora vsebovati:
– izjavo vlagatelja glede oddaje vloge, ki je sestavni del EPO, katero mora vlagatelj podpisano (elektronsko ali skenirano fizično podpisano) priložiti k vlogi v pdf obliki, v zavihku Priloga/Izjava vlagatelja,
– poslovno dokumentacijo:
– poslovni načrt (lahko tudi investicijski program po Uredbi o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16), ki mora vsebovati osnovne podatke o vlagatelju, njegovi dejavnosti, opis in lokacijo projekta, predstavitev poslovnega dela projekta (strategija trženja, analiza tveganj s SWOT analizo, ocena konkurence in trga, reference, analiza kadrov, terminski plan, vpliv projekta na okolje), predstavitev finančnega dela projekta, pri čemer morajo biti vsi finančni izračuni izdelani za pet let,
– Akcijski načrt okoljsko odgovornega ravnanja, po vzorcu iz razpisne dokumentacije, s priloženimi izračuni in dokazili, ki so podlaga za podane navedbe v akcijskem načrtu.
– Finančni izkazi za poslovanje v tekočem letu za mesece pred oddajo vloge in v predhodnem letu, v kolikor še niso javno objavljeni, podpisane s strani vlagatelja.
– Predračune/ponudbe, izdane največ 60 dni pred datumom oddaje vloge. Iz veljavnih, predračunov/ponudb mora biti razviden predmet nakupa (natančna oznaka) in vsi ostali stroški, ki so zajeti v ceno nakupa, vrednost z DDV in brez DDV.
– V primeru prijave vloge na produkt BIZI NOO POSOJILO dodatno poleg prej navedenih prilog v tej točki:
– priloge glede na izbrano obliko zavarovanja,
– poslovno-finančno prilogo, po predlogi SRRS.
– priloge, ki so opredeljene v javnem razpisu in razpisni dokumentaciji ter so odvisne od prijavljenega projekta,
– priloge v povezavi z ocenjevanjem vloge, ki niso obvezne, v kolikor so priložene se zanje lahko pridobi točke.
3.2 Oddaja vloge
1. Vlogo lahko odda vlagatelj ali po njem pooblaščena oseba, ki mora k vlogi predložiti podpisano pooblastilo. Pooblastilo se poda na predlogi, ki je sestavni del elektronskega prijavnega obrazca (EPO).
2. Vloga se odda preko spletne Aplikacije »e-Rsklad«, na naslovu www.r-sklad.si, in sicer skladno z razpisnim rokom za oddajo vloge.
3. Zainteresirani lahko dodatne informacije pridobijo v času uradnih ur v Sektorju za finančne spodbude, na tel. 01/836-19-53 ali preko elektronske pošte info@srrs.si s pripisom zadeve »Vprašanje – razpis NOO«.
4. Pisna vprašanja po e-pošti morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje štiri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vloge. SRRS bo objavil vprašanja in odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Pisna vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana, bo pa mogoče pridobiti informacije na zgornjih telefonskih številkah v delovnem času še na dan roka za oddajo vloge. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu https://www.srrs.si/, kjer je objavljena tudi razpisna dokumentacija.
5. Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj pazljivi, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni. Potencialni vlagatelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani https://www.srrs.si/.
3.3 Rok za oddajo vloge
Vlagatelj vlogo lahko odda od objave javnega razpisa do posameznega razpisnega roka, in sicer:
1. rok do 6. 12. 2024,
2. rok do 7. 3. 2025,
oziroma do porabe sredstev. Vlogo je možno oddati znotraj objavljenih razpisnih rokov.
4. Obravnava vloge
4.1 Merila za ocenjevanje
1. Posamezna vloga v primeru produkta BIZI NOO lahko skupaj prejme 100 oziroma 120 točk v primeru produkta BIZI NOO POSOJILO, po sledečih kriterijih
– regionalni vidik,
– trajnostni vidik,
– finančna ocena.
2. Za odobritev mora vloga doseči najmanj 30 točk po merilih BIZI NOO.
3. Podrobnejša razdelitev meril je razvidna iz razpisne dokumentacije.
4.2 Obravnava vloge
1. Obravnava vlog se izvaja v skladu s Splošnimi pogoji SRRS.
2. SRRS lahko kadarkoli od vlagatelja zahteva dodatno razjasnitev, dodatno dokumentacijo ali pa ga pozove na osebno predstavitev njegovega poslovanja in prijavljenega projekta.
3. Komisija za obravnavo vlog
1. Postopek javnega razpisa vodi Komisija za obravnavo vlog (v nadaljevanju Komisija), ki jo z odločbo imenuje direktor SRRS.
2. Pri obravnavi vloge lahko sodelujejo zunanji ocenjevalci in/ali strokovnjaki iz delovnega področja javnega razpisa, ki jih na podlagi soglasja direktorja SRRS k sodelovanju povabi Komisija.
3. Komisija o svojem delu vodi zapisnik.
4. Odpiranje vloge
1. Vloge, prispele na javni razpis, obravnava Komisija, ki ugotavlja popolnost vloge.
2. Odpiranje vlog se začne najkasneje 5. delovni dan po izteku roka za oddajo vlog.
3. Vloge se odpirajo in obravnavajo sočasno.
4. Odpiranje vlog ni javno.
5. Poziv za dopolnitev vlog
1. Komisija vlagatelju nepopolne vloge najkasneje v roku 15 dni od odpiranja vloge posreduje poziv za dopolnitev vloge.
2. Komisija vlagatelju posreduje poziv za dopolnitev vloge preko spletne aplikacije.
3. Poziv za dopolnitev, posredovan preko spletne aplikacije, velja za vročenega, ko ga vlagatelj v spletni aplikaciji prevzame. Če vlagatelj poziva za dopolnitev v spletni aplikaciji ne prevzame, vročitev velja za opravljeno po preteku 15 dni od datuma posredovanja poziva za dopolnitev.
6. Dopolnitev vloge
1. Vlagatelj mora dopolnitev vloge oddati preko aplikacije e-Rsklad ali izjemoma na elektronski naslov SRRS v roku 8 dni od dneva vročitve poziva k dopolnitvi.
2. Ustrezno dopolnjene vloge se uvrstijo na seznam popolnih vlog na javni razpis glede na čas oddaje dopolnitev.
3. Vloga, ki v roku ni dopolnjena ali je neustrezno dopolnjena, se kot nepopolna zavrže.
7. Rezultat obravnave
1. Komisija opravi pregled in se opredeli glede popolnosti vlog.
2. Vloga mora ob oddaji obvezno vsebovati ustrezno izpolnjen elektronski prijavni obrazec in poslovno dokumentacijo, sicer se vloga zavrže kot nepopolna.
3. Vloga, ki ne ustreza razpisnim pogojem in/ali ne dosega minimalnega števila točk, se kot neutemeljena zavrne.
4. Popolne vloge bodo ocenjevalci ocenili na podlagi meril, ki so navedena v javnem razpisu in natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji.
5. Ocenjene vloge se razvrsti glede na doseženo število točk po merilih BIZI NOO. Prednost pri izboru za dodelitev sredstev imajo vloge, ki dosežejo višje število točk po merilih BIZI NOO, do porabe razpisanih sredstev, ostale vloge se kot neutemeljene zavrnejo. V primeru enakega števila točk, bo imela prednost vloga, ki je pridobila več točk pri merilu Povečanje dodane vrednosti na zaposlenega, nato pri merilu Bonitetna ocena in zatem pri merilu Koeficient razvitosti občine projekta. V kolikor bodo vloge še vedno dosegle enako število točk, bo imela prednost vloga vlagatelja, ki je bila oddana prej, pri čemer se upošteva datum in ura oddaje vloge.
6. SRRS bo v primeru presežnega interesa s strani vlagateljev, kakovosti prejetih vlog ali iz drugih razlogov, vendar zgolj v primeru, ko bodo zagotovljena dodatna razpoložljiva nepovratna sredstva za predmetni javni razpis iz naslova Mehanizma za okrevanje in odpornost, integralna sredstva ali sredstva iz drugih virov financiranja, po potrebi lahko pred izdajo odločb o izboru s spremembo javnega razpisa, ki bo objavljena v Uradnem listu in na spletni strani SRRS, objavil zvišanje razpisanih sredstev. Zvišanje razpisanih sredstev bo pri tem prvenstveno najmanj tolikšno, kolikor znaša razlika med obstoječo razpisano vrednostjo in sredstvi, ki so potrebna za podporo ene oziroma zadnje izmed vlog, ki je po višini prejetih točk zadnja v vrsti za izdajo odločbe o izboru, in sicer do višine zaprošenega sofinanciranja, kot le-ta izhaja iz vloge. V primeru zagotovitve več dodatnih razpoložljivih sredstev (s katerimi je možno podpreti več kot zgolj eno oziroma zadnjo izmed vlog, ki so v vrsti za sofinanciranje), se projekti izbirajo na enak način kot ostale vloge po javnemu razpisu.
SRRS bo lahko v primeru presežnega interesa s strani vlagateljev po posojilih (produkt BIZI NOO POSOJILO), zagotovil dodatne vire sredstev za njihovo realizacijo.
Navedena možnost zvišanja razpisane vrednosti nepovratnih sredstev je zgolj možnost in ne zaveza, saj v trenutku objave javnega razpisa SRRS oziroma nosilni organ Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport nimata zagotovljenih dodatnih razpoložljivih sredstev, nad višino trenutno razpisane vrednosti. Ob objavi spremembe javnega razpisa iz navedenega razloga bo SRRS navedel novo, višjo razpisano vrednost ter tudi vir za to povišanje sredstev. Postopek iz prejšnjega odstavka ima prednost pred postopkom zmanjševanja obsega sofinanciranja, kot je naveden v nadaljevanju tega poglavja. To pomeni, da v kolikor SRRS ne bo imel na voljo dodatnih razpoložljivih sredstev za zvišanje razpisane vrednosti, se lahko posluži možnosti podpore z zmanjšanim obsegom sofinanciranja. V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev tega javnega razpisa, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazdeljen v primeru premajhnega števila vlog, ki bi dosegle minimalno število točk, potrebnih za sofinanciranje, ali v primeru, ko v okviru posameznega odpiranja javnega razpisa ni na voljo dovolj razpoložljivih sredstev za podporo zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje, v višini zaprošenega sofinanciranja kot izhaja iz vloge ali pa v skrajnem primeru, ko vlagatelji ne sprejmejo zmanjšanega obsega sofinanciranja, kot je to pojasnjeno v nadaljevanju tega poglavja.
Nerazdeljena/neporabljena nepovratna in posojilna sredstva iz prvega roka za oddajo vlog bodo vlagateljem lahko zagotovljena v okviru drugega oziroma nadaljnjih odpiranj. Višino morebitnih nerazdeljenih/neporabljenih sredstev, ki bo na razpolago za drugo odpiranje, bo SRRS objavil na spletni strani, kjer je objavljena tudi razpisna dokumentacija.
Vloge se za sofinanciranje potrjujejo v vrstnem redu višine prejetih točk v postopku ocenjevanja vlog, skladno z merili. Vendar v primeru, ko v okviru javnega razpisa ni na voljo dovolj razpoložljivih sredstev za podporo zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje, do celotnega, to je v višini zaprošenega sofinanciranja kot izhaja iz vloge, lahko SRRS vlagatelja pozove k izjavi oziroma opredelitvi do možnosti izvedbe projekta z zmanjšanim obsegom sofinanciranja. V kolikor vlagatelj potrdi, da sprejema zmanjšan obseg sofinanciranja za izvedbo projekta in da lahko zagotovi dodatna lastna sredstva ter SRRS posreduje izjavo o zaprtju finančne konstrukcije in o izvedbi projekta kljub zmanjšanemu obsegu sofinanciranja, SRRS izda odločbo o izboru vloge z zmanjšanim obsegom sofinanciranja. V kolikor se vlagatelj ne strinja z izvedbo projekta z manjšim obsegom financiranja, se sofinanciranje z nižjim obsegom sofinanciranja lahko ponudi naslednjemu vlagatelju v vrsti glede na višino prejetih točk v postopku ocenjevanja. V primeru, ko po tem postopku zmanjšanega sofinanciranja ne sprejme noben vlagatelj, ki je po višini prejetih točk dosegel minimalni prag za sofinanciranje, pa lahko sredstva v skrajnem primeru ostanejo nerazporejena.
V pogodbi za sofinanciranje bo opredeljena dinamika sofinanciranja posameznega podprtega projekta v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja projekta in od razpoložljivih pravic porabe oziroma proračunskih sredstev.
Izplačila nepovratnih sredstev so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih sredstev za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko SRRS razveljavi razpis in izdane odločbe o izboru, ali spremeni pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani vlagatelj ne strinja s predlogom spremembe, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
SRRS si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje odločb o (ne)izboru prekliče ali spremeni, kar stori z objavo v Uradnem listu RS.
4.3 Obveščanje o izboru
1. Na podlagi predloga komisije o izdaji odločb o ne/odobritvi sredstev odloči direktor SRRS.
2. Odločba o ne/odobritvi sredstev bo vlagatelju osebno vročena po pošti, praviloma v roku do 90 dni od odpiranja vlog.
3. V skladu s prvim odstavkom 10. člena ZSRR-2 zoper izdano odločbo o ne/odobritvi sredstev ni pritožbe, dovoljen pa je upravni spor. Tožbo je potrebno vložiti v roku 30 dni od vročitve odločbe. Tožba se vloži neposredno pri Upravnem sodišču RS, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana ali pa se jo pošlje po pošti. Merila za ocenjevanje vlog in kreditna sposobnost vlagatelja ne morejo biti predmet presoje s strani vlagatelja.
Slovenski regionalno razvojni sklad