Št. 439-4/2024-DI/5 Ob-3397/24, Stran 2751
Na podlagi drugega odstavka 32. člena Zakona o interventnih ukrepih na področju zdravstva, dela in sociale ter z zdravstvom povezanih vsebin (Uradni list RS, št. 136/23 in 35/24 – ZZdrS-J) Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije objavlja
za sofinanciranje preventivnih projektnih programov ohranjanja poklicnega zdravja in promocije zdravja na delovnem mestu za obdobje od leta 2025 do leta 2027
1. Ime in sedež naročnika: naročnik tega javnega razpisa (v nadaljevanju: razpis) je Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, Miklošičeva cesta 24, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: Zavod).
2. Predmet razpisa
Predmet razpisa je sofinanciranje preventivnih projektnih programov ohranjanja poklicnega zdravja in promocije zdravja na delovnem mestu za obdobje od leta 2025 do leta 2027, ki obsegajo sistematične ciljane aktivnosti in ukrepe, ki jih prijavitelj izvaja zaradi ohranjanja in krepitve telesnega, duševnega in socialnega zdravja delavcev (v nadaljevanju: projekt).
Namen razpisa je, da projekt prispeva na nacionalni, regionalni oziroma ravni delodajalca k:
a. ohranjanju in krepitvi telesnega, duševnega in socialnega zdravja delavcev;
b. krepitvi potencialov na ravni posameznika in delovnega okolja, ki promovirajo zdravje delavcev;
c. preprečevanju ali zmanjšanju začasne nezmožnosti delavcev za delo zaradi bolezni ali poškodbe;
d. preprečevanju ali zmanjšanju števila poklicnih bolezni in bolezni, povezanih z delom;
e. preprečevanju ali zmanjševanju poškodb pri delu.
Projekti se sofinancirajo iz dela sredstev Zavoda, ki so zbrana s prispevkom obveznega zdravstvenega zavarovanja za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (v nadaljevanju: sredstva sofinanciranja).
Prijavitelj vlogo za sofinanciranje projekta (v nadaljevanju: vloga) vloži kot posamezen delodajalec oziroma kot združenje, ki predstavlja delojemalsko ali delodajalsko stran (v nadaljevanju združenje).
Prijavitelj (v nadaljevanju: prijavitelj) je:
– posamezen delodajalec s projektom na ravni delodajalca. Delodajalec je delodajalec, kakor je opredeljen v zakonu, ki ureja varnost in zdravje pri delu, pod pogojema, da pri njem opravlja delo en ali več delavcev in ima sedež ali prebivališče v Republiki Sloveniji;
– združenje s projektom na nacionalni oziroma regionalni ravni, pri katerem lahko sodeluje posamezni sodelujoči delodajalec (v nadaljevanju: sodelujoči delodajalec).
Pogoji razpisa v zvezi s projektom (gl. 7.1. in 7.2. točko razpisa) in največji mogoč obseg dodeljenih sredstev sofinanciranja posameznemu prijavitelju (gl. 10.1 točko razpisa) se razlikujejo glede na raven oddane vloge (nacionalna/regionalna raven in raven posameznega delodajalca) in glede na velikost delodajalcev, ki se delijo v dve skupini:
– mikro ali mali delodajalec je delodajalec, ki ima od 1 do 49 delavcev;
– srednji ali veliki delodajalec je delodajalec, ki ima 50 ali več delavcev.
Delavec je delavec, kakor je opredeljen v zakonu, ki ureja varnost in zdravje pri delu.
Projekt na nacionalni ravni je projekt, ki se izvaja na celotnem območju Republike Slovenije.
Projekt na regionalni ravni je projekt, ki se izvaja na območju regije. Območje regije je območje statistične regije, kakor jo opredeljuje Statistični urad Republike Slovenije.
Projekt na nacionalni oziroma na regionalni ravni lahko zajema eno ali več panog oziroma gospodarskih dejavnosti.
2.1. Združenje
Združenje je pravna oseba s sedežem v Republiki Sloveniji, ki predstavlja:
– delojemalsko stran in je organizirano kot reprezentativna zveza ali konfederacija sindikatov za območje države oziroma je organizirano za območje regije ali
– delodajalsko stran in je organizirano kot gospodarsko interesno združenje ali zbornica, ki deluje na območju države oziroma deluje na območju regije.
3. Objava razpisa v Uradnem listu RS in na spletni strani zavoda
Razpis je objavljen v Uradnem listu RS in na spletni strani Zavoda: www.zzzs.si / rubrika Novice.
Razpis je objavljen v Uradnem listu RS in na spletni strani Zavoda dne 29. 11. 2024 (v nadaljevanju: dan objave razpisa).
4. Sodelovanje zunanjega strokovnjaka pri razpisu na strani zavoda
Pri pripravi razpisa, izvedbi druge faze razpisa in spremljanju izvajanja izbranih projektov na strani Zavoda sodeluje zunanji strokovnjak: Univerzitetni klinični center Ljubljana, Klinični inštitut za medicino dela, prometa in športa, Grablovičeva ulica 42, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: KIMDPŠ). S tem so povezani stroški v ocenjeni višini 39.650,80 evra brez davka na dodano vrednost, ki bremenijo sredstva Zavoda.
KIMDPŠ in Univerzitetni klinični center Ljubljana, Zaloška cesta 2, 1000 Ljubljana, razen v vlogi zunanjega strokovnjaka na strani Zavoda, ne smeta sodelovati v postopku razpisa in pri izvajanju projektov, ki bodo predmet sofinanciranja.
5. Postopek razpisa
Zavod v skladu z razpisom med vsemi prijavljenimi projekti izbere projekte, ki se sofinancirajo v skladu z razpisom (v nadaljevanju: izbrani projekt).
Zavod v postopku razpisa kot v drugi javnopravni zadevi, ki nima značaja upravne zadeve v skladu z zakonom, ki ureja splošni upravni postopek, smiselno uporablja upravni postopek v skladu z zakonom, ki ureja splošni upravni postopek.
V postopku razpisa je organ prve stopnje generalna direktorica Zavoda, organ druge stopnje pa je ministrstvo, pristojno za zdravje.
Izbiro projektov za sofinanciranje opravi komisija, ki jo imenuje generalna direktorica Zavoda (v nadaljevanju: komisija). Pri imenovanju članov komisije in opravljanju nalog komisije se upošteva tudi:
1. da so člani komisije osebe, ki imajo ustrezna strokovna priporočila ali izkušnje, ki omogočajo strokovno presojo vlog in ocenitev projektov;
2. da član komisije ne sme biti oseba, pri kateri obstaja ali lahko obstaja nasprotje interesov, to so okoliščine, v katerih zasebni interes člana vpliva ali ustvarja videz, da vpliva na nepristransko in objektivno opravljanje nalog člana komisije ali nalog Zavoda;
3. da mora biti pri odpiranju in pregledu vlog prisotna večina članov komisije, ki tudi podpišejo zapisnik o odpiranju in pregledu vlog;
4. da morajo pri ocenjevanju projektov, predlogu izbranih projektov in predlogu drugih odločitev Zavoda v postopku razpisa biti prisotni vsi člani komisije, ki vsi tudi podpišejo zapisnik o ocenjevanju projektov, predlog izbranih projektov in vsak drug predlog komisije;
5. da mora biti predlog izbranih projektov in vsak drug predlog komisije obrazložen.
6. Obrazci razpisa in navodila za pripravo projekta
6.1. Obrazci razpisa
Sestavni del razpisa so kot njegove priloge naslednji obrazci (v nadaljevanju: Obrazec):
– Obrazec 1: Izjava prijavitelja;
– Obrazec 2: Izjava združenja;
– Obrazec 3: Zaveza sodelujočega delodajalca za sodelovanje pri projektu na nacionalni oziroma regionalni ravni;
– Obrazec 4: Ocenjevalni list projekta za projekte na ravni posameznega delodajalca;
– Obrazec 5: Ocenjevalni list projekta za projekte na nacionalni oziroma regionalni ravni;
– Obrazec 6: Vzorec pogodbe o sofinanciranju projekta delodajalca;
– Obrazec 6a: Vzorec pogodbe o sofinanciranju projekta združenja.
Uporaba Obrazcev 1, 2, 3, 4 in 5 je obvezna z vsebinskega vidika, kar pomeni, da se lahko uporabi po obliki drugačna listina, ki pa mora vsebinsko v celoti ustrezati vsebini Obrazca. Priporoča se uporaba Obrazcev.
Obrazci 1, 2, 3, 4, 5, 6 in 6a morajo biti v celoti izpolnjenji in podpisani.
Pri sklenitvi pogodbe med Zavodom in prijaviteljem z izbranim projektom je obvezna uporaba obrazca pogodbe o sofinanciranju projekta, ki se razlikuje glede na to, ali pogodbo sklepa delodajalec ali združenje in se zato uporablja Obrazec 6, ki se nanaša na pogodbo o sofinanciranju projekta delodajalca ali Obrazec 6a, ki se nanaša na pogodbo o sofinanciranju projekta združenja, za obe pogodbi pa se v nadaljevanju razpisa uporablja enotni izraz (v nadaljevanju: Pogodba o sofinanciranju projekta).
6.2. Navodila za pripravo projekta
Sestavni del razpisa sta kot njegovi prilogi tudi Navodila za pripravo projekta na ravni posameznega delodajalca, ki je v vsebini iz Priloge 1 (v nadaljevanju: Navodila za pripravo projekta delodajalca) oziroma Navodila za pripravo projekta na nacionalni oziroma regionalni ravni, ki je v vsebini iz Priloge 2 (v nadaljevanju: Navodila za pripravo projekta združenja).
7. Pogoji za dodelitev sredstev sofinanciranja
Pogoji za dodelitev sredstev sofinanciranja so pogoji, ki jih morata izpolnjevati prijavitelj in projekt.
Če pogoji za dodelitev sredstev sofinanciranja niso izpolnjeni, Zavod vlogo zavrne.
Pogoji za dodelitev sredstev sofinanciranja morajo biti izpolnjeni od dneva objave razpisa do konca veljavnosti pogodbe o sofinanciranju projekta. Prijavitelj je dolžan kadarkoli na zahtevo Zavoda predložiti potrdilo o izpolnjevanju enega ali več pogojev za sofinanciranje v osmih dneh od prejema poziva Zavoda, sicer se šteje, da tega pogoja oziroma teh pogojev ne izpolnjuje več.
7.1. Pogoji za dodelitev sredstev sofinanciranja
Prijavitelj mora izpolnjevati naslednje pogoje za dodelitev sredstev sofinanciranja:
1. Pri pripravi vloge in projekta ali kakor koli drugače v postopku razpisa in pri izvajanju projekta na strani prijavitelja ne sodeluje niti KIMDPŠ niti Univerzitetni klinični center Ljubljana, Zaloška cesta 2, 1000 Ljubljana.
Dokazilo:
– izjava prijavitelja z vsebino iz Obrazca 1.
2. Prijavitelj je seznanjen z vsebino razpisa in se z njo strinja.
Dokazilo:
– izjava prijavitelja z vsebino iz Obrazca 1.
3. Prijavitelj ima sedež ali prebivališče v Republiki Sloveniji.
Dokazilo:
– izjava prijavitelja z vsebino iz Obrazca 1.
4. Prijavitelj, ki prijavlja projekt na ravni posameznega delodajalca, ima 1 ali več delavcev.
Dokazilo:
– izjava prijavitelja z vsebino iz Obrazca 1.
5. Prijavitelj bo za projekt zagotovil najmanj deset odstotkov (10 %) potrebnih sredstev iz lastnih virov.
Dokazili:
– izjava prijavitelja z vsebino iz Obrazca 1,
– projekt.
6. Prijavitelj ni v stečajnem postopku, postopku prenehanja, postopku prisilne poravnave ali likvidaciji.
Dokazili:
– izjava prijavitelja z vsebino iz Obrazca 1,
– vpogled Zavoda v javno dostopne podatke AJPES.
7. Prijavitelj ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v skladu s slovensko zakonodajo.
Dokazilo:
– potrdilo FURS, ki ne sme biti starejše od 45 dni pred dnevom objave razpisa.
8. Prijavitelj ima oddane vse obračune davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih petih let pred dnevom objave razpisa.
Dokazilo:
– potrdilo FURS, ki ne sme biti starejše od 45 dni pred dnevom objave razpisa.
9. Člani poslovodstva prijavitelja niso pravnomočno obsojeni za kaznivo dejanje v zvezi z opravljanjem registrirane (gospodarske) dejavnosti.
Dokazilo:
– potrdilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti, ki ne sme biti starejše od 45 dni pred dnevom objave.
10. Vodstvo prijavitelja podpira projekt.
Dokazilo:
– izjava delodajalca/ev z vsebino iz Obrazca 1.
11. Vse aktivnosti in ukrepi projekta bodo za delavce brezplačni.
Dokazilo:
– izjava prijavitelja z vsebino iz Obrazca 1.
12. Projekt je pripravljen v skladu s 7.3. točko razpisa.
Dokazilo:
– projekt.
7.2. Dodatni pogoj za dodelitev sredstev sofinanciranja združenju
Pogoji za vlogo združenja so pogoji, ki jih mora izpolnjevati združenje in so navedeni v točki 7.1. razpisa (razen pogoja pod točko 4, kadar združenje, ki nima zaposlenih delavcev, vloži vlogo za projekt na nacionalni oziroma regionalni ravni) in pogoj, da je združenje, ki je pravna oseba in ima sedež v Republiki Sloveniji, organizirano v skladu s točko 2.1. razpisa.
Dokazilo:
– izjava združenja z vsebino iz Obrazca 2;
– listina, ki dokazuje, da je združenje, ki predstavlja delojemalsko stran, organizirano kot reprezentativna zveza ali konfederacija sindikatov za območje države ali za območje regije (npr. odločba ministrstva o reprezentativnosti);
– listina, ki dokazuje, da je združenje, ki predstavlja delodajalsko stran, organizirano kot gospodarsko interesno združenje ali zbornica, ki deluje na območju države ali na območju regije (npr. statut, pravila delovanja).
Če pogoji iz točke 7.1. (razen pogoja pod točko 4, kadar združenje, ki nima zaposlenih delavcev, vloži vlogo za projekt na nacionalni oziroma regionalni ravni) in 7.2. za združenje niso izpolnjeni, Zavod zavrne vlogo združenja.
7.3. Projekt
Na razpis se lahko prijavijo bodisi posamezen delodajalec bodisi združenja, ki bodo projekt izvedla na nacionalni oziroma regionalni ravni. Glede na raven prijavljenega projekta je treba pri pripravi upoštevati relevantna navodila:
1. Navodila za pripravo projekta delodajalca;
2. Navodila za pripravo projekta združenja.
A) Projekt na ravni posameznega delodajalca
Projekt mora izhajati iz analize zdravja delavcev pri delodajalcu, na podlagi katere se določijo izbrana področja delovanja za izvajanje aktivnosti in ukrepov projekta. Aktivnosti in ukrepi projekta morajo vključevati tako spreminjanje konkretnega delovnega okolja (fizičnega in/ali socialnega okolja) kot tudi s tem povezana izobraževanja delavcev.
Projekt mora vsebovati naslednje elemente:
1. Naslov projekta
2. Glavna načela promocije zdravja na delovnem mestu
Pri pripravi projekta se upoštevajo naslednja glavna načela promocije zdravja na delovnem mestu:
a. zaveza vodstva, da bo delodajalec omogočal in aktivno podpiral dejavnosti za boljše zdravje in večjo varnost delavcev;
b. vključevanje vseh delavcev;
c. pozitiven pristop;
d. usklajeno in sistematično delo;
e. vključevanje aktivnosti in ukrepov projekta, ki so usmerjeni tako v delavce in njihovo znanje (veščine) kot v prilagajanje delovnega okolja.
3. Podatki o prijavitelju – delodajalcu
Navedejo se naslednji podatki o delodajalcu:
a. panoga;
b. kratek opis dejavnosti;
c. število delavcev na dan 30. 6. 2024 iz kadrovske evidence;
d. demografski podatki delavcev na dan 30. 6. 2024 iz kadrovske evidence: spol, starost, izobrazba, število delavcev za nedoločen in določen čas, število delavcev za polni in skrajšan delovni čas ter izmensko delo;
e. podatki o delodajalčevi skupini za zdravje oziroma odgovorni osebi delodajalca za promocijo zdravja na delovnem mestu: delodajalec navede naslednje podatke:
– mali delodajalec (od 1 do 49 delavcev): podatki o imenovani osebi, odgovorni za promocijo zdravja na delovnem mestu ali o oblikovani skupini za zdravje s poimensko naštetimi člani skupine
– srednji in veliki delodajalec (50 ali več delavcev): podatke o oblikovani skupini za zdravje s poimensko naštetimi člani.
4. Analiza zdravja delavcev
Analiza zdravja delavcev pri malem delodajalcu (od 1 do 49 delavcev) mora vsebovati najmanj naslednje podatke, ki se nanašajo na obdobje zadnjih treh do petih let (leto 2019 do 2023):
a. podatke o začasni nezmožnosti za delo zaradi bolezni ali poškodbe;
b. podatke o invalidnosti;
c. podatke o fluktuaciji;
d. podatke o poškodbah pri delu;
e. podatke iz morebitnih internih anket.
Analiza zdravja delavcev pri srednjem in velikem delodajalcu (50 ali več delavcev) mora vsebovati najmanj naslednje podatke, ki se nanašajo na obdobje zadnjih treh do petih let (leto 2019 do 2023):
a. podatke o začasni nezmožnosti za delo zaradi bolezni ali poškodbe;
b. podatke o invalidnosti;
c. podatke o fluktuaciji;
d. podatke o poškodbah pri delu;
e. oceno tveganja;
f. poročilo izvajalca medicine dela;
g. podatke iz morebitnih internih anket.
5. Izbor področja delovanja z utemeljitvijo
Področje projekta se izbere glede na ugotovitve analize zdravja delavcev. V utemeljitvi izbranega področja delovanja se opredeli, zakaj so aktivnosti in ukrepi projekta na izbranem področju delovanja primerni in potrebni. Izbor se utemelji s konkretnimi podatki iz analize zdravja delavcev oziroma z drugimi dejavniki, kot na primer večja pričakovana podpora organizacije, ekonomski učinki, hitri rezultati.
6. Operativni cilji projekta
Na podlagi podatkov iz analize zdravja delavcev se za izbrano področje delovanja oblikuje eden ali več operativnih ciljev, ki morajo biti merljivi (npr. izboljšanje nečesa v odstotku – %, znižanje začasne nezmožnosti za delo za določen odstotek; zmanjšanje števila poškodb pri delu), relevantni za izbrano področje delovanja in delodajalca, časovno opredeljeni in ambiciozni (dovolj visoki, da omogočajo viden napredek).
7. Aktivnosti in ukrepi projekta
Opišejo se aktivnosti in ukrepi projekta, ki bodo privedli do operativnih ciljev projekta:
– ukrepi v delovnem okolju: spremembe v fizičnem okolju in v organizaciji dela, ki delovno okolje spreminjata tako, da bo zdravju prijaznejše (npr. ureditev delovnega mesta glede na ergonomska priporočila, ureditev prijetnega prostora za malico, prilagodljiv delavnik), ponekod je potrebna tudi normativna ureditev (npr. področje psihoaktivnih snovi); cilj oblikovanja podpornega okolja je, da je zdravju koristna izbira lažja in bolj dostopna;
– izobraževanja: izobraževanja se nanašajo oziroma so povezana z načrtovanimi aktivnostmi in ukrepi projekta za spremembe v okolju, torej z oblikovanjem podpornega okolja. Opis aktivnosti za izboljšanje znanja in veščin na izbranem področju delovanja s pojasnilom o tem, kaj konkretno bodo izobraževanja vsebovala, kako bodo potekala, kdo jih bo izvajal, v kakšnem časovnem razmiku in razporeditvi (gre za pridobivanje znanja, kompetenc s ciljem spreminjanja vedenja in lažjega odločanja v korist lastnega zdravja na izbranem področju delovanja).
8. Metode dela na projektu
Opišejo se metode izobraževanja (npr. predavanja, delavnice, demonstracije na delovnem mestu) in potek projekta pri delodajalcu (npr. ali se bo začel izvajati sočasno v vseh organizacijskih enotah delodajalca ali postopoma od ene organizacijske enote do druge organizacijske enote).
9. Obdobje izvajanja projekta s časovnico
Navede se obdobje izvajanja projekta. Aktivnosti in ukrepe projekta se v kronološkem redu zapiše v časovnico, kjer se navede tudi roke oziroma čas trajanja, odgovornosti, zadolžitve (primeri časovnic so navedeni v Navodilih za pripravo projekta delodajalca).
Sofinancirani bodo projekti, ki se začnejo izvajati po dnevu objave tega razpisa, vendar ne prej kot po 1. 1. 2025 in se izvajajo najmanj do 31. 12. 2027.
10. Spremljanje izvajanja in evalvacija projekta
Navede se načrt, kako se bo spremljalo izvajanje projekta, in sicer:
– doseganje ciljev projekta in učinkov projekta (npr. zmanjšanje začasne nezmožnosti delavcev za delo zaradi bolezni ali poškodbe in prihranki iz tega razloga, znižanje števila poškodb pri delu);
– potek projekta (npr. število delavcev, vključenih v posamezne aktivnosti in ukrepe projekta, število objav v internih sredstvih obveščanja, število izobraževanj, zadovoljstvo delavcev z izobraževanji in drugimi aktivnostmi in ukrepi projekta).
11. Vrednost projekta
Navede se vrednost projekta, pri čemer se upoštevajo pogoji razpisa glede sredstev sofinanciranja iz 10.1 točke razpisa.
Navede se vrednost projekta z najmanj naslednjo specifikacijo:
a. celotna vrednost projekta (sredstva sofinanciranja in lastna sredstva) v obdobju izvajanja projekta – izražena v evrih brez DDV;
b. celotna vrednost projekta (sredstva sofinanciranja in lastna sredstva) v posameznem koledarskem letu znotraj obdobja izvajanja projekta – izražena v evrih brez DDV;
c. ocena stroškov za posamezno aktivnost in posamezen ukrep projekta – izražena v evrih brez DDV;
d. zaprošena višina sredstev sofinanciranja v obdobju izvajanja projekta – izražena v evrih brez DDV in v odstotku (%) glede na celotno vrednost projekta (sredstva sofinanciranja in lastna sredstva) v obdobju izvajanja projekta – izražena v evrih brez DDV;
e. predvidena dinamika črpanja sredstev sofinanciranja po posameznem koledarskem letu znotraj obdobja izvajanja projekta – izražena v evrih brez DDV.
B) Projekt na nacionalni oziroma regionalni ravni
Projekt mora izhajati iz analize stanja zdravja delavcev na nacionalni oziroma regionalni ravni na področju, za katero želi prijavitelj oblikovati in izvesti projekt. Na podlagi analize zdravja prijavitelj utemelji izbiro področja delovanja za izvajanje aktivnosti in ukrepov projekta. Aktivnosti in ukrepi projekta morajo vključevati tako spreminjanje konkretnega delovnega okolja (fizičnega in/ali socialnega okolja) kot tudi s tem povezana izobraževanja delavcev.
Pri projektu na nacionalni oziroma regionalni ravni lahko sodeluje največ 20 sodelujočih delodajalcev, ki bodo podpirali projekt za boljše zdravje in večjo varnost njihovih delavcev in ki pripravijo analizo zdravja sodelujočega delodajalca. Sodelujoči delodajalec izpolni zavezo za sodelovanje pri projektu z vsebino Obrazca 3, ki jo k vlogi priloži združenje kot prijavitelj.
Projekt mora vsebovati naslednje elemente:
1. Naslov projekta
2. Glavna načela promocije zdravja na delovnem mestu:
– pozitiven pristop;
– vključevanje delavcev in dostopnost;
– usklajeno in sistematično delo;
– vključevanje aktivnosti in ukrepov projekta, ki so usmerjeni tako v delavce in njihovo znanje (veščine) kot v prilagajanje delovnega okolja.
3. Podatki o prijavitelju – združenju in morebiti sodelujočih delodajalcih:
– kratek opis dejavnosti;
– vodja projekta: formalna izobrazba, izkušnje in reference na področju prijavljenega projekta z dokazili;
– tim sodelavcev projekta: formalna izobrazba, izkušnje in reference na področju prijavljenega projekta z dokazili;
– oprema, potrebna za izvedbo projekta (IT, informacijska/e platforma/e, prostori).
4. Analiza zdravja delavcev
Analiza zdravja delavcev na nacionalni oziroma regionalni ravni se mora nanašati na področje, za katero želi prijavitelj oblikovati in izvesti projekt. Analiza naj vsebuje naslednje podatke, ki se nanašajo na obdobje vsaj zadnjih 3 do 5 let (2019–2023):
a. podatke o začasni nezmožnosti za delo zaradi bolezni ali poškodbe;
b. podatke o invalidnosti;
c. podatke o poškodbah pri delu, kjer je smiselno;
d. podatke iz nacionalnih oziroma regijskih raziskav za izbrano področje;
e. podatke iz morebitnih raziskav, internih anket ipd.;
f. podatki iz strokovne literature.
V primeru sodelovanja sodelujočih delodajalcev se priloži analiza zdravja sodelujočega delodajalca na izbranem področju delovanja.
5. Izbor področja delovanja z utemeljitvijo
Prijavitelj s konkretnimi podatki iz analize zdravja utemelji, zakaj je izbral neko področje delovanja:
– zakaj se je odločil delovati na izbranem področju (primernost in potrebnost delovanja);
– kakšna so pričakovanja v zvezi s podporo pri izvedbi projekta v matični organizaciji (prijavitelj) in pri delodajalcih, kjer se bo projekt izvajal (v primeru vključitve morebiti sodelujočih delodajalcev);
– kakšni so pričakovani ekonomski učinki in učinki na ravni delavcev;
– kdaj se pričakujejo merljivi/vidni rezultati po izvedbi projekta.
6. Operativni cilj projekta
Na podlagi analize stanja zdravja za izbrano področje se oblikuje eden ali več operativnih ciljev, ki morajo biti merljivi (npr. izboljšanje nečesa v odstotku – %, znižanje začasne nezmožnosti za delo za določen odstotek; zmanjšanje števila poškodb pri delu), relevantni za izbrano področje delovanja in morebiti sodelujočih delodajalcev, časovno opredeljeni in ambiciozni (dovolj visoki, da omogočajo viden napredek).
7. Aktivnosti in ukrepi projekta
Za doseganje operativnih ciljev lahko projekti na nacionalni oziroma regionalni ravni vključujejo naslednje aktivnosti in ukrepe, kot na primer:
– ukrepi v delovnem okolju: spremembe v fizičnem okolju in v organizaciji dela, ki delovno okolje spreminjata tako, da bo zdravju prijaznejše (npr. ureditev delovnega mesta glede na ergonomska priporočila);
– priprava in diseminacija tiskanih, spletnih ali video gradiv s priporočili ali smernicami, ki ciljajo tako v usposabljanje in izobraževanje delavcev kot tudi v prilagajanje delovnega okolja oziroma izboljšanje znanja delavcev;
– priprava in pilotna izvedba izobraževalnih aktivnosti za različne ciljane skupine na nacionalni oziroma regionalni ravni oziroma pri posameznih delodajalcih (v živo ali preko spleta, posnetki itd.);
– organizacija in izvedba strokovnih srečanj (v živo ali preko spleta);
– komunikacijske kampanje na nacionalni oziroma regionalni ravni;
– izvedba aktivnosti in ukrepov pri morebiti sodelujočih delodajalcih, ki v projektu na nacionalni oziroma regionalni ravni sodelujejo.
Ukrepi/aktivnosti se morajo nanašati tako na spremembe v delovnem okolju kot na izobraževanje delavcev.
8. Metode dela na projektu
Opišejo se metode izobraževanja (npr. predavanja, delavnice, demonstracije na delovnem mestu) in potek projekta tako z vidika celotnega projekta kot z vidika morebiti sodelujočega delodajalca (npr. ali se bo začel izvajati sočasno pri vseh morebiti sodelujočih delodajalcih ali postopoma od ene organizacijske enote do druge organizacijske enote).
9. Obdobje izvajanja projekta s časovnico
Navede se obdobje izvajanja projekta. Aktivnosti in ukrepe projekta se v kronološkem redu zapiše v časovnico, kjer se navede tudi roke oziroma čas trajanja, odgovornosti, zadolžitve (primeri časovnic so navedeni v Navodilih za pripravo projekta združenja).
Sofinancirani bodo projekti, ki se začnejo izvajati po dnevu objave tega razpisa, vendar ne prej kot po 1. 1. 2025, in se izvajajo do 31. 12. 2027.
10. Spremljanje izvajanja in evalvacija projekta
Navede se načrt, kako se bo spremljalo izvajanje projekta, in sicer:
– doseganje ciljev projekta in učinkov projekta na nacionalni oziroma regionalni ravni (npr. zmanjšanje začasne nezmožnosti delavcev za delo zaradi bolezni ali poškodbe in prihranki iz tega razloga, znižanje števila poškodb pri delu, povečanje % delavcev s pridobljenim znanjem na izbranem področju);
– potek projekta na nacionalni oziroma regionalni ravni (npr. število udeležencev, vključenih v posamezne aktivnosti in ukrepe projekta, število objav v internih sredstvih obveščanja, število izobraževanj, zadovoljstvo udeležencev z izobraževanji in drugimi aktivnostmi in ukrepi projekta).
11. Načrt diseminacije projekta in aktivnosti po zaključku projekta
Prijavitelj pripravi načrt horizontalnega in vertikalnega razširjanja pozitivnih učinkov vsebin projekta na nacionalni oziroma regionalni ravni.
12. Vrednost projekta
Navede se vrednost projekta, pri čemer se upoštevajo pogoji razpisa glede sredstev sofinanciranja iz 10.1. točke razpisa.
Navede se vrednost projekta z najmanj naslednjo specifikacijo:
a. celotna vrednost projekta (sredstva sofinanciranja in lastna sredstva) v obdobju izvajanja projekta – izražena v evrih brez DDV;
b. celotna vrednost projekta (sredstva sofinanciranja in lastna sredstva) v posameznem koledarskem letu znotraj obdobja izvajanja projekta – izražena v evrih brez DDV;
c. ocena stroškov za posamezno aktivnost in posamezen ukrep projekta – izražena v evrih brez DDV;
d. zaprošena višina sredstev sofinanciranja v obdobju izvajanja projekta – izražena v evrih brez DDV in v odstotku (%) glede na celotno vrednost projekta (sredstva sofinanciranja in lastna sredstva) v obdobju izvajanja projekta – izražena v evrih brez DDV;
e. predvidena dinamika črpanja sredstev sofinanciranja po posameznem koledarskem letu znotraj obdobja izvajanja projekta – izražena v evrih brez DDV.
8. Vloga
8.1. Vloga
Vloga je popolna, če vsebuje dokazila za izpolnjevanje pogojev za dodelitev sredstev sofinanciranja iz 7.1. točke razpisa oziroma dokazila o izpolnjevanju pogojev iz 7.2. točke razpisa za vlogo združenja.
Delodajalec lahko prijavi samo en projekt za svoje delavce, združenje lahko prijavi največ tri projekte, in sicer en projekt za svoje delavce, en projekt na regionalni ravni in en projekt na nacionalni ravni. Če prijavitelj v nasprotju s prejšnjim odstavkom prijavi več projektov, komisija nobene od teh vlog ne upošteva oziroma jih zavrže.
8.2. Vložitev vloge
Rok za vložitev vloge pri Zavodu je 17. 2. 2025.
Vloga je pravočasna, če je na naslov Zavoda vložena v roku za njeno vložitev. Če se vloga odda priporočeno po pošti, je pravočasna, če je na pošto oddana zadnji dan roka za njeno vložitev. Če se vloga odda osebno, je pravočasna, če je oddana vložišču na sedežu Zavoda na naslovu Miklošičeva cesta 24, Ljubljana v času njegovih uradnih ur, in sicer najpozneje zadnji dan roka za vložitev vlog. Če se vloga odda osebno, se vlagatelju na njegovo zahtevo izda potrdilo, v katerem sta navedena najmanj datum in ura njenega prejema.
Vloga se vloži v zaprti ovojnici tako, da je pri odpiranju vlog mogoče preveriti, da je zaprta tako, kot je vložena. Vloga se označi na način, da se na ovojnici:
– v desnem spodnjem kotu se navede: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, Miklošičeva cesta 24, 1000 Ljubljana;
– v levem spodnjem kotu navede »Ne odpiraj – vloga na javni razpis za sofinanciranje«;
– v levem zgornjem kotu navedeta naziv in naslov prijavitelja.
Če vloga ni označena na način iz prejšnjega odstavka, Zavod ne prevzema odgovornosti za morebitno izgubo vloge ali njeno prezgodnje odpiranje.
Zavod ne upošteva vloge, ki ni pravočasna ali ni vložena v zaprti ovojnici ali je odprta, ker ni označena na način iz te točke razpisa.
8.3. Odpiranje in pregled vlog
Odpiranje vlog bo potekalo dne 24. 2. 2025 in zaradi pričakovanega velikega števila vlog ne bo javno.
Komisija odpre pravočasne zaprte vloge.
Če komisija pri pregledu vloge ugotovi, da ni popolna, v petnajstih delovnih dneh od dneva odpiranja vlog pozove prijavitelja, da jo v določenem roku dopolni v skladu s pozivom. Rok za dopolnitev vloge ne sme biti krajši od petih dni od prejema poziva Zavoda k dopolnitvi. Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev sofinanciranja in delov vloge, ki vplivajo ali lahko vplivajo na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge. Dopolnitev vloge se označi na enak način kot samo vlogo (8.2. točka razpisa), s tem, da se v levem spodnjem kotu navede »Ne odpiraj – dopolnitev vloge na javni razpis za sofinanciranje«.
Če prijavitelj ne ravna v skladu s pozivom Zavoda za dopolnitev vloge, Zavod zavrže vlogo.
9. Merila za izbiro
9.1. Merila za izbiro
Merila za izbiro so merila, na podlagi katerih se izberejo projekti na ravni posameznega delodajalca oziroma na nacionalni ali regionalni ravni (izbrani projekti).
Komisija na podlagi meril za izbiro opravi strokovni pregled in oceno prijavljenih projektov iz vlog, ki niso zavržene ali zavrnjene.
Pri ocenjevanju posameznega projekta na podlagi meril za izbiro komisija uporablja ocenjevalna lista projekta z vsebino iz Obrazca 4 ali Obrazca 5. Vsak projekt se oceni na podlagi vseh meril za izbiro in za posamezen projekt poda skupna ocena, ki se obrazloži po posameznem merilu za izbiro.
9.2. Vrste, način uporabe in pomen meril za izbiro
Projekti se ocenjujejo na podlagi v nadaljevanju navedenih vrst meril za izbiro, ki se uporabljajo na način, ki je naveden pri posamezni vrsti merila, pri čemer je pomen posameznega merila izražen z največjim možnim številom točk.
Kot izbrani projekt na ravni posameznega delodajalca se ne more izbrati projekt, ki na podlagi meril za izbiro, prejme 33 točk ali manj točk.
Kot izbrani projekt na nacionalni oziroma regionalni ravni se ne more izbrati projekt, ki na podlagi meril za izbiro, prejme 50 točk ali manj točk.
A) Merila za izbiro projekta na ravni posameznega delodajalca
Vrsta meril za izbiro | Pomen merila |
1. Upoštevanje glavnih načel promocije zdravja na delovnem mestu | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena upoštevanja glavnih načel promocije zdravja na delovnem mestu. |
2. Podatki o prijavitelju – delodajalcu | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena celovitosti in relevantnosti podatkov glede na Navodila za pripravo projekta delodajalca. |
3. Analiza zdravja delavcev | do 20 točk |
Način uporabe merila: ocena celovitosti analize glede na skladnost z Navodili za pripravo projekta delodajalca oziroma glede na število, prikaz in smiselno povezovanje uporabljenih podatkov (kazalnikov) in jasnosti zaključkov, iz katerih morajo izhajati prioritetna področja v zvezi z zdravjem in varnostjo pri delu. |
4. Izbor področja delovanja z utemeljitvijo | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti utemeljitve glede na Navodila za pripravo projekta delodajalca in ugotovitve analize zdravja oziroma druge dejavnike, pomembne za delodajalca. |
5. Operativni cilji projekta | do 15 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti ciljev glede na Navodila za pripravo projekta delodajalca. |
6. Aktivnosti in ukrepi projekta | do 30 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti aktivnosti in ukrepov glede na Navodila za pripravo projekta delodajalca, kar pomeni: |
– aktivnosti in ukrepi ciljajo v področje, izbrano na podlagi analize zdravja; |
– vključene so tako aktivnosti in ukrepi za izboljšanje delovnega okolja kot tudi aktivnosti in ukrepi na področju izobraževanja in osveščanja; |
– aktivnosti in ukrepi so podrobneje opisani (npr. kako bodo potekali, kaj vse zajemajo). |
7. Metode dela na projektu | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti metod dela glede na Navodila za pripravo projekta delodajalca. |
8. Obdobje izvajanja projekta s časovnico | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti časovnice glede na Navodila za pripravo projekta delodajalca, tj. glede celovitosti povzemanja načrtovanih aktivnosti in ukrepov projekta ter njihovo opredelitev v smislu časovnih rokov ali trajanja, izvajalcev, odgovornih oseb. |
9. Spremljanje izvajanja in evalvacija projekta | do 10 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti načrta spremljanja in evalvacije projekta glede na Navodila za pripravo projekta delodajalca.
Če dva ali več projektov prejme enako število točk, se med njimi izbere projekt po naslednjem vrstnem redu prednostnih meril za izbiro:
– projekt, ki prejme več točk pri merilu za izbiro »analiza zdravja delavcev«;
– projekt, ki prejme več točk pri merilu za izbiro »aktivnosti in ukrepi projekta«.
V primeru, da izbira ni mogoča po tem ključu, izbiro določi žreb.
B) Merila za izbiro projekta na nacionalni oziroma regionalni ravni
Vrsta meril za izbiro | Pomen merila |
1. Upoštevanje glavnih načel promocije zdravja na delovnem mestu | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena upoštevanja glavnih načel promocije zdravja na delovnem mestu. |
2. Podatki o prijavitelju – združenju | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena celovitosti in relevantnosti podatkov glede na Navodila za pripravo projekta združenja. |
3. Analiza zdravja delavcev na izbranem področju delovanja | do 15 točk |
Način uporabe merila: ocena celovitosti analize glede na skladnost z Navodili za pripravo projekta združenja oziroma glede na število, prikaz in smiselno povezovanje uporabljenih podatkov (kazalnikov) in jasnosti zaključkov, iz katerih morajo izhajati prioritetna področja v zvezi z zdravjem in varnostjo pri delu. |
4. Analiza zdravja delavcev morebiti sodelujočega delodajalca na izbranem področju delovanja | do 40 točk |
5. Izbor področja delovanja z utemeljitvijo | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti utemeljitve glede na Navodila za pripravo projekta združenja in ugotovitve analize zdravja oziroma druge dejavnike, pomembne za prijavitelja. |
6. Operativni cilji projekta | do 15 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti ciljev glede na Navodila za pripravo projekta združenja. |
7. Aktivnosti in ukrepi projekta | do 40 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti aktivnosti in ukrepov glede na Navodila za pripravo projekta združenja, kar pomeni: |
– aktivnosti in ukrepi ciljajo v področje, izbrano na podlagi analize zdravja; |
– vključene so tako aktivnosti in ukrepi za izboljšanje delovnega okolja kot tudi aktivnosti in ukrepi na področju izobraževanja in osveščanja; |
– aktivnosti in ukrepi so podrobneje opisani (npr. kako bodo potekali, kaj vse zajemajo); |
– opredelitev aktivnosti in ukrepov pri posameznem morebiti sodelujočem delodajalcu. |
8. Metode dela na projektu | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti metod dela glede na Navodila za pripravo projekta združenja. |
9. Obdobje izvajanja projekta s časovnico | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti časovnice glede na Navodila za pripravo projekta združenja, tj. glede celovitosti povzemanja načrtovanih aktivnosti in ukrepov projekta ter njihovo opredelitev v smislu časovnih rokov ali trajanja, izvajalcev, odgovornih oseb. |
10. Spremljanje izvajanja in evalvacija projekta | do 10 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti načrta spremljanja in evalvacije projekta glede na Navodila za pripravo projekta združenja. |
11. Načrt diseminacije projekta in aktivnosti po zaključku projekta | do 5 točk |
Način uporabe merila: ocena skladnosti načrta diseminacije projekta glede na Navodila za pripravo projekta združenja
Če dva ali več projektov prejme enako število točk, se med njimi izbere projekt po naslednjem vrstnem redu prednostnih meril za izbiro:
– projekt, ki prejme več točk pri merilu za izbiro »analiza zdravja delavcev«;
– projekt, ki prejme več točk pri merilu za izbiro »aktivnosti in ukrepi projekta«.
V primeru, da izbira ni mogoča po tem ključu, izbiro določi žreb.
10. Sredstva sofinanciranja
Višina sredstev sofinanciranja za obdobje od leta 2025 do leta 2027 znaša skupaj 5.100.000,00 evra, od tega se okvirno 45 odstotkov sredstev nameni projektom na nacionalni ravni, 20 odstotkov sredstev projektom na regionalni ravni in 35 odstotkov projektom delodajalcev, od tega 500.000,00 evrov za projekte mikro ali malih delodajalcev in 1.285.000,00 evrov za projekte srednje velikih in velikih delodajalcev.
Sredstva sofinanciranja se dodelijo projektom v posamezni skupini delodajalcev (skupina malih delodajalcev ter skupina srednje in velikih delodajalcev) ter projektom na regionalni ravni oziroma projektom na nacionalni ravni, ki dosežejo največje število točk na podlagi meril za izbiro, vse do porabe sredstev sofinanciranja, ki so zagotovljena v finančnem načrtu Zavoda. V kolikor ostanejo sredstva v posamezni skupini prijaviteljev neporabljena, se razdelijo med ostali skupini prijaviteljev oziroma na projekte, ki so prejeli največje število točk, vse do celotne porabe sredstev sofinanciranja.
Finančna sredstva, zagotovljena v finančnem načrtu Zavoda v posameznem koledarskem letu, se morajo v tem koledarskem letu tudi počrpati. Prenosi sredstev v naslednje koledarsko leto niso možni.
Sredstva sofinanciranja so namenjena sofinanciranju projektov.
Sredstva sofinanciranja mora izbrani prijavitelj uporabiti namensko, izključno za sofinanciranje upravičenih stroškov, kot so opredeljeni z razpisom.
Sofinancirani bodo projekti in njihove aktivnosti, ki se začnejo izvajati po dnevu objave tega razpisa, vendar ne prej kot po 1. 1. 2025 in se bodo zaključili do 31. 12. 2027.
10.1. Sofinanciranje projektov
Zavod na podlagi pogodbe o sofinanciranju projekta sofinancira projekt največ v višini 90 % vrednosti projekta, vendar največ:
– 30.000,00 evra za projekt mikro ali malega delodajalca (do 49 delavcev);
– 100.000,00 evra za projekt srednjega ali velikega delodajalca (50 ali več delavcev);
– 200.000,00 evra za projekt na regionalni ravni;
– 250.000,00 evra za projekt na nacionalni ravni.
Dinamika sofinanciranja projekta od leta 2025 do leta 2027 bo naslednja:
– v letu 2025 – 30 %;
– v letu 2026 – 40 %;
– v letu 2027 – 30 %.
Pri opredelitvi zahtevane vrednosti sofinanciranja prijavitelj upošteva, da so lahko sofinancirane naslednje aktivnosti in ukrepi projekta (upravičeni stroški brez DDV):
1. nakup delovnih pripomočkov ali osebne varovalne opreme, povezane s projektom;
2. prilagajanje obstoječe delovne opreme;
3. sodelovanje zunanjih strokovnjakov pri storitvah svetovanja ali izvajanja izobraževanj v zvezi z izbranim področjem delovanja (npr. specialisti medicine dela, prometa in športa, varnostni inženirji, strokovnjaki s področja ergonomije, psihologije, promocije zdravja);
4. stroški za izdelavo informativnih gradiv v zvezi z izbranim področjem delovanja oziroma projektom (npr. lektoriranje, grafično oblikovanje, tisk);
5. stroški za najem prostorov za izvedbo izobraževanj;
6. stroški dela delavca, povezani z izvajanjem nalog za izvedbo projekta (iz sredstev projekta se lahko za bruto plače delavcev zaradi izvajanja nalog projekta nameni največ 20 % celotne vrednosti projekta);
7. morebitni drugi stroški, povezani z izvajanjem projektov (npr. potni stroški v Sloveniji in stroški za pridobitev statističnih podatkov).
Pri opredelitvi zahtevane vrednosti sofinanciranja združenje kot prijavitelj upošteva, da so lahko poleg aktivnosti in ukrepov iz prejšnjega odstavka sofinancirane tudi naslednje aktivnosti in ukrepi za projekte na nacionalni oziroma regionalni ravni (upravičeni stroški):
1. razvoj ali nakup spletnih aplikacij, produkcija videovsebin;
2. zakup medijskega prostora;
3. morebitni drugi stroški, povezani z izvajanjem projekta (npr. nakup strokovne literature);
4. stroški dela delavca (bruto plača), povezani z izvajanjem nalog za izvedbo projekta.
Pri opredelitvi zahtevane vrednosti sofinanciranja prijavitelj upošteva, da ne morejo biti sofinancirane naslednje aktivnosti in ukrepi (neupravičeni stroški):
1. redne dejavnosti (npr. organizacija počitnic, izletov, letovanj, športnih iger, financiranje športnih društev, zakup športnih storitev in prostorov, vstopnic za športno-kulturne dejavnosti, prijavnine za športne dogodke);
2. dejavnosti, ki ne bodo v skladu z načrtom projekta in izbranim področjem delovanja na podlagi analize zdravja;
3. strokovno in etično sporni ukrepi (npr. nagrajevanje ne koriščenja začasne nezmožnosti delavcev za delo zaradi bolezni ali poškodbe);
4. aktivnosti in ukrepi, ki za delavce niso v celoti brezplačni;
5. stroški strokovnih ekskurzij doma ali v tujino.
10.2. Obdobje sofinanciranja in povračila stroškov
Prijaviteljem se za izbrani projekt na podlagi pogodb z Zavodom priznajo tisti upravičeni stroški brez DDV, ki so nastali in so v skladu s pogodbo vključeni v zahtevek prijavitelja:
– v letu 2025: nastali stroški od 1. 1. 2025 do 30. 11. 2025;
– v letu 2026: nastali stroški od 1. 1. 2026 do 30. 11. 2026;
– v letu 2027: nastali stroški od 1. 1. 2027 do 30. 11. 2027.
S pogodbo o sofinanciranju projekta se podrobneje uredi obseg in dinamika sofinanciranja projekta glede na časovnico izvajanja projekta.
10.3. Prepoved dvojnega financiranja
Dvojno uveljavljanje stroškov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov, bo Zavod zahteval vračilo zneska sredstev sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev sofinanciranja na transakcijski račun prejemnika do dneva vračila sredstev na račun Zavoda. Če je dvojno uveljavljanje stroškov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
11. Odločitev zavoda
Zavod si pridržuje pravico, da lahko do odločitve o izbiri projektov prekliče razpis z objavo na svoji spletni strani www.zzzs.si / rubrika Novice.
Zavod obvesti prijavitelje, ki so oddali vloge, z odločitvijo o izbiri projektov do 25. 4. 2025.
Zavod v osmih dneh po dokončnosti odločitve o izbiri projektov pozove prijavitelje z izbranimi projekti k sklenitvi pogodb o sofinanciranju projektov. Če prijavitelj ne podpiše pogodbe o sofinanciranju projekta v osmih dneh od prejema poziva Zavoda, se šteje, da je vlogo umaknil.
Prijavitelj, ki brez objektivnih razlogov odstopi od pogodbe o sofinanciranju projekta, nadaljnja tri leta, od dneva odstopa od pogodbe ne more kandidirati oziroma sodelovati pri naslednjem razpisu Zavoda iz naslova preventivnih projektnih programov ohranjanja poklicnega zdravja in promocije zdravja na delovnem mestu.
12. Evidentiranje in hramba dokumentacije
Prijavitelji so odgovorni za zagotavljanje zadostne in ustrezne revizijske sledi. Vsi dokumenti v zvezi z izvajanjem projekta, potrebni za zagotavljanje ustrezne revizijske sledi, morajo biti ustrezno dokumentirani. Računovodsko in podporno dokumentacijo je treba hraniti v prostorih prijaviteljev. Dokumenti se lahko hranijo kot izvirniki ali kot drugi dokumenti enakovredne dokazne vrednosti.
Prijavitelji, katerih projekti bodo izbrani in bodo z Zavodom sklenili pogodbo o sofinanciranju projekta, so dolžni voditi in spremljati porabo sredstev za izbran projekt računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Prijavitelj, ki ne vodi knjig za projekt na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, ki iz svojih poslovnih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezni projekt, mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za projekt voditi druge pomožne knjige.
13. Varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Vsi podatki v postopku razpisa predstavljajo informacijo javnega značaja, razen podatkov, ki so kot izjema določeni s predpisi, ki urejajo dostop do informacij javnega značaja.
Zavod in prijavitelji so dolžni zagotoviti varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti.
Poslovno skrivnost lahko predstavlja samo posamezen podatek. Podatek, ki naj bi po mnenju prijavitelja predstavljal poslovno skrivnost, mora prijavitelji posebej jasno označiti in poleg navesti, da gre za poslovno skrivnost, ter pojasniti, zakaj predstavlja poslovno skrivnost.
14. Dodatna pojasnila
Zahtevek za dodatna pojasnila v zvezi z razpisom se pošlje Zavodu najpozneje do 31. 1. 2025 na elektronski naslov Zavoda: razpis.promocija-zdravja@zzzs.si
Zahtevki za dodatna pojasnila s pojasnili Zavoda bodo objavljeni na spletni strani Zavoda: www.zzzs.si / rubrika Novice.
Celotno besedilo razpisa z obrazci in s prilogami je objavljeno na spletni strani Zavoda www.zzzs.si / rubrika Novice dne 29. 11. 2024.
Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije