Št. 545-8/2024-2570 Ob-3426/24, Stran 2797
za sofinanciranje prestrukturiranja daljinskih sistemov ogrevanja na OVE za obdobje 2024 do 2026 (oznaka: NOO REPWR – DO OVE 2024) v okviru Načrta za okrevanje in odpornost znotraj razvojnega področja C1 »Zeleni prehod«, komponente 1 »Obnovljivi viri energije in učinkovita raba energije v gospodarstvu« (C1K1), naložbe D »Energetsko učinkovito prestrukturiranje sistemov daljinskega ogrevanja na obnovljive vire energije« in razvojnega področja C5 »REPowerEU«, komponente 17 »REPowerEU« (C5K17), naložbe B »Energetsko učinkovito prestrukturiranje sistemov daljinskega ogrevanja na obnovljive vire energije«
1. Naziv in sedež nosilnega organa, ki dodeljuje sredstva
Neposredni proračunski uporabnik, ki dodeljuje sredstva, je Republika Slovenija, Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
Na podlagi 5. člena Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21), Smernic za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, Priročnika o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost in 219. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24) ministrstvo objavlja Javni razpis za sofinanciranje prestrukturiranja daljinskih sistemov ogrevanja na OVE za obdobje 2024 do 2026 (oznaka: NOO REPWR – DO OVE 2024), v okviru Načrta za okrevanje in odpornost, razvojnega področja C1 »Zeleni prehod«, komponente 1 »Obnovljivi viri energije in učinkovita raba energije v gospodarstvu« (C1K1), naložbe D »Energetsko učinkovito prestrukturiranje sistemov daljinskega ogrevanja na obnovljive vire energije« in razvojnega področja C5 »REPowerEU«, komponente 17 »REPowerEU« (C5K17), naložbe B »Energetsko učinkovito prestrukturiranje sistemov daljinskega ogrevanja na obnovljive vire energije«.
Ministrstvo nastopa pri izvedbi predmetnega javnega razpisa v vlogi nosilnega organa in izvajalca javnega razpisa.
2. Pravne podlage za izvedbo javnega razpisa
– Uredba Sveta (EU) št. 2020/2094 z dne 14. decembra 2020 o vzpostavitvi Instrumenta Evropske unije za okrevanje v podporo okrevanju po krizi COVID-19 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 23);
– Uredba (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13; v nadaljevanju: Uredba 2020/852/EU);
– Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1; v nadaljevanju: Uredba GDPR);
– Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013 (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1);
– Uredba (EU) št. 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. 57 z dne 18. 2. 2021, str. 17) ter Uredba (EU) 2023/435 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. februarja 2023 o spremembi Uredbe (EU) 2021/241 glede poglavij REPowerEU v načrtih za okrevanje in odpornost ter spremembi uredb (EU) št. 1303/2013, (EU) 2021/1060 in (EU) 2021/1755 ter Direktive 2003/87/ES (UL L št. 63 z dne 28. 2. 2023, str. 1; v nadaljevanju: Uredba 2021/241/EU);
– Uredba Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1; v nadaljevanju: Uredba 651/2014/EU);
– Uredba Komisije (EU) 2020/972 z dne 2. julija 2020 o spremembi Uredbe (EU) št. 1407/2013 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in ustreznimi prilagoditvami (UL L št. 215 z dne 7. 7. 2020, str. 3);
– Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornost (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 83);
– Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2105 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z opredelitvijo metodologije za poročanje o socialnih odhodkih z vsemi spremembami (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 79);
– Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2139 z dne 4. junija 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k blažitvi podnebnih sprememb ali prilagajanju podnebnim spremembam, ter za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev (UL L št. 442 z dne 9. 12. 2021, str. 1; v nadaljevanju: Delegirana uredba 2021/2139/EU);
– Direktiva (EU) 2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. maja 2015 o preprečevanju uporabe finančnega sistema za pranje denarja ali financiranje terorizma, spremembi Uredbe (EU) št. 648/2012 Evropskega parlamenta in Sveta ter razveljavitvi Direktive 2005/60/ES Evropskega parlamenta in Sveta in Direktive Komisije 2006/70/ES (UL L št. 141 z dne 5. 6. 2015, str. 73);
– Direktiva (EU) 2018/2001 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2018 o spodbujanju uporabe energije iz obnovljivih virov (prenovitev) (UL L št. 328 z dne 21. 12. 2018, str. 82), zadnjič spremenjena z Direktivo (EU) 2024/1711 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. junija 2024 o spremembi direktiv (EU) 2018/2001 in (EU) 2019/944 glede izboljšanja zasnove trga električne energije v Uniji (UL L 2024/1711 z dne 26. 6. 2024) (v nadaljevanju: Direktiva (EU) 2018/2001);
– Direktiva 2012/27/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o energetski učinkovitosti, spremembi direktiv 2009/125/ES in 2010/30/EU ter razveljavitvi direktiv 2004/8/ES in 2006/32/ES (UL L št. 315 z dne 14. 11. 2012, str. 1);
– Direktiva (EU) 2018/2002 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2018 o spremembi Direktive 2012/27/EU o energetski učinkovitosti (UL L št. 328 z dne 21. 12. 2018, str. 210);
– Priloga k Sklepu Komisije z dne 14. maja 2019 o opredelitvi smernic za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravil o javnem naročanju, objavljena na https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/05/GL_corrections_pp_irregularities_annex_SL.pdf;
– Smernice Evropske komisije o državni pomoči za podnebje, varstvo okolja in energijo za leto 2022 (2022/C 80/01), objavljene na https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/HTML/?uri=CELEX:52022XC0218(03)&from=SL;
– Smernice Evropske komisije o poenostavljenih možnostih obračunavanja stroškov, objavljene na https://www.eu-skladi.si/sl/dokumenti/navodila/smernice-o-poenostavljenih-moznostih-obracunavanja-stroskov.pdf;
– Smernice o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih Komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006, z dne 11. julija 2006, objavljene na https://www.eu-skladi.si/sl/dokumenti/navodila/skmbt_c654e16032914450.pdf;
– Obvestilo Komisije Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost 2021/C 58/01 (UL C št. 58 z dne 18. 2. 2021, str. 1; v nadaljevanju: Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno«);
– Obvestilo Komisije Smernice o izogibanju in obvladovanju nasprotja interesov v skladu s finančno uredbo (2021/C 121/01), objavljeno na https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52021XC0409(01)&from=SL;
– Izvedbeni sklep Sveta o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo (10612/21);
– Izvedbeni sklep Sveta o spremembi Izvedbenega sklepa z dne 28. julija 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo (13615/23);
– Operativne ureditve med Evropsko komisijo in Slovenijo »Operational Arrangements between the European Commisison and Slovenia pursuant to article 20(6) of Regulation (EU) 2021/241« (s strani Evropske komisije potrjene marca 2022);
– Prilagoditev Operativnih ureditev za izvajanje Mehanizma za okrevanje in odpornost med Evropsko komisijo in Slovenijo z dne 27. oktober 2023 »Annexes to the Commission Decision approving the modifications to the Operational Arrangements between the Commission and the Republic of Slovenia pursuant to Regulation (EU) 2021/241«;
– Zakon o javnih financah (ZJF) (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-10 in 76/23);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2024 (DP2024) (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23);
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (ZIPRS2425) (Uradni list RS, št. 123/23);
– Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F);
– Zakon o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13 in 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb);
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakon o poslovni skrivnosti (ZPosS) (Uradni list RS, št. 22/19);
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) (Uradni list RS, št. 69/11 – UPB, 15/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri; v nadaljevanju: ZIntPK);
– Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (ZPPDFT-2) (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22);
– Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP) (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23);
– Energetski zakon (EZ-2) (Uradni list RS, št. 38/24; v nadaljevanju: EZ-2);
– Zakon o oskrbi z električno energijo (ZOEE) (Uradni list RS, št. 172/21; v nadaljevanju: ZOEE);
– Zakon o spodbujanju rabe obnovljivih virov energije (ZSROVE) (Uradni list RS, št. 121/21, 189/21 in 121/22 – ZUOKPOE; v nadaljevanju: ZSROVE);
– Zakon o učinkoviti rabi energije (ZURE) (Uradni list RS, št. 158/20; v nadaljevanju: ZURE);
– Zakon o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov energije (ZUNPEOVE) (Uradni list RS, št. 78/23; v nadaljevanju: ZUNPEOVE);
– Uredba o zagotavljanju prihrankov energije (Uradni list RS, št. 96/14, 158/20 – ZURE, 84/22, 86/22 in 107/22);
– Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1) (Uradni list RS, št. 65/09 – UPB, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK, 18/21, 18/23 – ZDU-10 in 75/23; v nadaljevanju: ZGD-1);
– Zakon o zadrugah (ZZad) (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21);
– Zakon o varstvu okolja (ZVO-2) (Uradni list RS, št. 44/22, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 23/24; v nadaljevanju: ZVO-2);
– Gradbeni zakon (GZ-1) (Uradni list RS, št. 199/21, 105/22 – ZZNŠPP, 133/23 in 85/24 – ZAID-A; v nadaljevanju: GZ-1);
– Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21);
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16);
– Uredba o razvrščanju objektov (Uradni list RS, št. 96/22);
– Tehnična smernica TSG-V-006:2022 Razvrščanje objektov, objavljena na https://www.gov.si/assets/ministrstva/MNVP/Dokumenti/Graditev/TSG-V-006_2022_razvrscanje_objektov.pdf;
– Uredba o izdaji deklaracij za proizvodne naprave in potrdil o izvoru električne energije (Uradni list RS, št. 182/20, 121/21 – ZSROVE in 53/24);
– Uredba o samooskrbi z električno energijo iz obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 43/22);
– Uredba o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje (Uradni list RS, št. 51/14, 57/15, 26/17, 105/20 in 44/22 – ZVO-2);
– Uredba o zelenem javnem naročanju (Uradni list RS, št. 51/17, 64/19, 121/21 in 132/23);
– Uredba o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18, 14/20, 167/20, 172/21, 68/22, 89/22, 135/22 in 77/23);
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23);
– Pravilnik o dodeljevanju finančnih spodbud za spodbujanje energije iz obnovljivih virov in soproizvodnje z visokim izkoristkom ter energijsko učinkovito daljinsko ogrevanje oziroma hlajenje (Uradni list RS, št. 32/24; v nadaljevanju: Pravilnik);
– Pravilnik o projektni in drugi dokumentaciji ter obrazcih pri graditvi objektov (Uradni list RS, št. 30/23);
– Načrt za okrevanje in odpornost, ki je potrjen z Izvedbenim sklepom Sveta o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo;
– Shema državne pomoči »Spodbujanje energije iz obnovljivih virov in soproizvodnje z visokim izkoristkom ter energijsko učinkovito daljinsko ogrevanje oziroma hlajenje« (št. priglasitve: BE01-2632535-2024);
– Smernice za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma z okrevanje in odpornost, št. 546-2/2021/14, ki jih je Ministrstvo za finance izdalo dne 21. 1. 2022;
– Smernice za določitev načina izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, št. 546-36/2022-1621/21, ki jih je Ministrstvo za finance izdalo dne 15. 4. 2022;
– Uporabniški priročnik za spremljanje Načrta za okrevanje in odpornost v MFERAC (marec 2022), objavljen na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Priročnik o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, verzija 1.3 (december 2023), objavljen na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Priročnik o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, verzija 1.4 (december 2023), objavljen na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Navodila za spremljanje podatkov za zaščito finančnih interesov Unije MFERAC (junij 2023), objavljena na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Strategija koordinacijskega organa Mehanizma za okrevanje in odpornost za boj proti goljufijam, objavljena na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/ in
– vse objavljene spremembe navedenih podlag.
3. Splošni podatki o javnem razpisu
Javni razpis se izvaja v skladu z Načrtom za okrevanje in odpornost (v nadaljevanju: NOO), ki je podlaga za koriščenje razpoložljivih sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, kar vključuje tudi sredstva iz pobude REPowerEU.
3.1 Namen in cilj javnega razpisa
Namen javnega razpisa je povečanje proizvodnje električne energije in toplote iz obnovljivih virov energije (v nadaljevanju: OVE) na območju Republike Slovenije. Cilj javnega razpisa je povečati delež OVE v obstoječih sistemih daljinskega ogrevanja in prispevati k zmanjšanju uporabe fosilnih goriv, vključno z zemeljskim plinom.
3.2 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih sredstev za sofinanciranje projektov vgradnje generatorjev toplote, ki uporabljajo OVE in povečujejo delež obnovljivih virov energije v sistemih daljinskega ogrevanja, in sicer toplotnih črpalk (v nadaljevanju: TČ) in sončnih sprejemnikov za proizvodnjo toplote (v nadaljevanju: SSE) in kotlov na lesno biomaso (v nadaljevanju: KNLB) ter izgradnjo postrojenj za soproizvodnjo toplote in električne energije (v nadaljevanju: SPTE) iz OVE v obstoječih sistemih daljinskega ogrevanja. Predmet sofinanciranja ne morejo biti projekti, pri katerih je predvidena uporaba biomase, ki ni skladna z zahtevami iz Direktive (EU) 2018/2001.
3.3 Upravičen namen
Upravičen namen je:
a) nakup, dobava in vgradnja opreme, ki je neposredno povezana z izgradnjo sistema za proizvodnjo toplote, ki uporabljajo OVE, in sicer TČ, SSE, KNLB in SPTE,
b) gradbena, obrtniška in instalacijska dela, ki so neposredno povezana z izgradnjo sistema za proizvodnjo toplote, ki uporabljajo OVE,
c) storitev projektantskega in gradbenega nadzora v vrednosti 3 % priznanih upravičenih stroškov projekta,
pri čemer dejavnosti od točke b) in točke c) predstavljajo upravičen namen le ob sočasni prijavi dejavnosti iz točke a) na javni razpis.
4. Vlagatelji in upravičeni stroški
4.1 Vlagatelji in končni prejemniki
Vlagatelji po tem javnem razpisu so gospodarske družbe in samostojni podjetniki posamezniki po Zakonu o gospodarskih družbah ter zadruge po Zakonu o zadrugah, ki so pri Agenciji za energijo registrirani za izvajanje energetske dejavnosti distribucije toplote iz sistemov daljinskega ogrevanja.
Vlagatelj postane končni prejemnik, ko je z njim podpisana pogodba o sofinanciranju.
Vlagatelj ne more biti podjetje, ki samo proizvaja naprave, ki so predmet sofinanciranja.
Sredstva Mehanizma za okrevanje in odpornost se po tem javnem razpisu dodeljujejo kot državna pomoč.
V skladu z 9. členom Pravilnika o dodeljevanju finančnih spodbud za spodbujanje energije iz obnovljivih virov in soproizvodnje z visokim izkoristkom ter energijsko učinkovito daljinsko ogrevanje oziroma hlajenje (Uradni list RS, št. 32/24; v nadaljevanju: Pravilnik) se državnih pomoči ne dodeli vlagatelju/končnemu prejemniku:
– dejavnem v sektorju ribištva in akvakulture,
– dejavnem v sektorju primarne kmetijske proizvodnje,
– dejavnem v sektorju predelave in trženja kmetijskih proizvodov v primerih, kadar je:
– znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje,
– državna pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce,
– za aktivnosti lažjega zaprtja nekonkurenčnih premogovnikov,
– za proizvodnjo jedrske energije,
– za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, ki so neposredno povezane z izvoženimi količinami, ustanovitvijo ali delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
Državnih pomoči se ne dodeli, če:
– je vlagatelj/končni prejemnik podjetje v težavah kot izhaja iz četrtega odstavka 9. člena Pravilnika;
– je vlagatelj/končni prejemnik insolventen ali v stanju kapitalske neustreznosti v skladu s predpisi o finančnem poslovanju podjetij;
– je zoper vlagatelja/končnega prejemnika uveden postopek prisilne poravnave, stečajni postopek ali postopek likvidacije;
– je vlagatelj/končni prejemnik naveden na seznamu subjektov, s katerimi državni organi ne smejo poslovati v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje korupcije;
– ima vlagatelj/končni prejemnik neporavnane obveznosti do Republike Slovenije v zvezi s plačili obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ, v vrednosti 50 eurov ali več, pri čemer se šteje, da vlagatelj/končni prejemnik ne izpolnjuje navedenih obveznosti tudi, če nima predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih petih let do roka za oddajo vloge v postopku dodeljevanja spodbud;
– je vlagatelj ob oddaji vloge za dodelitev spodbude v postopku pridobivanja ali prejema finančno pomoč za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah;
– ima vlagatelj/končni prejemnik neporavnan nalog za vračilo preveč izplačane državne pomoči ali pomoči po pravilu de minimis na podlagi poziva ministrstva, pristojnega za finance;
– ima vlagatelj/končni prejemnik neporavnan nalog za vračilo izplačane pomoči zaradi sklepa Evropske komisije o razglasitvi pomoči iste države članice za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom.
4.2 Upravičeni stroški
Upravičeni stroški so:
a) stroški izvedbe gradenj (novogradnje, adaptacije, rekonstrukcije) in stroški izvedbe obrtniških ter instalacijskih del;
b) stroški nakupa, dobave in montaže pripadajoče opreme;
c) stroški storitev strokovnega nadzora gradnje v vrednosti največ 3 % priznanih upravičenih stroškov projekta.
Stroški so lahko upravičeni le v okviru upravičenega namena. Sofinanciranje ne bo odobreno za nakup rabljenih naprav, pilotnih naprav in prototipnih naprav.
Predmet projekta mora biti nabavljen od tretjih oseb pod tržnimi pogoji. Za tretje osebe se ne morejo šteti osebe, ki so več kot 25 % lastniško ali kapitalsko povezane s vlagateljem. Za organe ali organizacije javnega sektorja, ki so zavezani postopek javnega naročanja voditi skladno s predpisi, ki urejajo javno naročanje, ali izvaja postopek podeljevanja koncesij ali drugih oblik javno-zasebnega partnerstva skladno z določili ZIntPK velja, da za tretje osebe ne morejo šteti osebe, ki so več kot 5 % lastniško ali kapitalsko povezane s vlagateljem.
Stroški in izdatki so upravičeni, če:
– so s projektom neposredno povezani, so potrebni za njeno izvajanje in so v skladu s cilji projekta,
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; za storitve, ki so bile izvedene,
– so prepoznani s skrbnostjo dobrega gospodarja,
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti,
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah,
– so izkazani v skladu z veljavnimi pravili skupnosti in nacionalnimi predpisi,
– niso bili sofinancirani iz drugih javnih virov (npr. iz drugih programov Evropske unije ali nacionalnih programov).
Neupravičeni stroški so:
– stroški storitev izdelave investicijske dokumentacije in dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja, stroški za pripravo vloge na javni razpis ter merilnih poročil o vplivih vgrajene opreme na okolje;
– transformatorske postaje, kompresorske postaje, sušilnice, hranilniki električne energije ipd.;
– nakup in komunalna priprava zemljišča ter pristojbine za komunalne priključke;
– stroški nakupa objektov;
– stroški ureditve prometnic in manipulacijskih površin;
– stroški začasnih zgradb/provizorijev, stroški ureditve gradbišča;
– naprave ali deli naprav, ki so financirane na lizing;
– nakup kotlovske naprave ali SPTE na fosilna goriva;
– stroški demontaže opreme in odstranjevanja starih naprav;
– stroški skladišča lesnih sekancev, ki se nanašajo na skladišče, katerega kapaciteta presega 30 % letne porabe lesne biomase;
– mehanizacija za pripravo lesnih sekancev ali drobljenje lesne biomase, vozila, hladilni stolpi;
– stroški najemanja kreditov, zavarovanj itd.;
– skupni stroški strokovnega nadzora gradnje (stroški, ki presegajo 3 % priznanih upravičenih stroškov projekta);
– davki, vključno z DDV;
– stroški upravnega postopka, svetovanja;
– stroški storitev zunanjih izvajalcev, v kolikor je:
– zunanji izvajalec povezana družba po pravilih zakona, ki ureja gospodarske družbe ali
– zakoniti zastopnik upravičenca ali njegov družinski član:
– udeležen kot poslovodja, član poslovodstva ali zakoniti zastopnik zunanjega izvajalca ali
– je neposredno ali preko drugih pravnih oseb v več kot 25 % deležu udeležen pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu zunanjega izvajalca. Za organe ali organizacije javnega sektorja, ki so zavezani postopek javnega naročanja voditi skladno s predpisi, ki urejajo javno naročanje, ali izvaja postopek podeljevanja koncesij ali drugih oblik javno-zasebnega partnerstva skladno z določili ZIntPK velja, da za tretje osebe ne morejo šteti osebe, ki so več kot 5 % lastniško ali kapitalsko povezane s vlagateljem.
Nameni, stroški in izdatki, ki niso opredeljeni kot upravičeni, so neupravičeni do sofinanciranja s sredstvi Mehanizma za okrevanje in odpornost.
V primeru, da bo vlagatelj v vlogi kot upravičene navedel tudi neupravičene stroške, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino upravičenih stroškov ter vlagatelju dodelila nižjo višino sofinanciranja od prvotno zaprošene.
5. Podatki o sofinanciranju
Finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa zagotavlja Evropska unija na podlagi Instrumenta za okrevanje »NextGenerationEU« iz naslova Sklada za okrevanje in odpornost v okviru NOO, razvojnega področja C1 »Zeleni prehod«, komponente 1 »Obnovljivi viri energije in učinkovita raba energije v gospodarstvu« (C1 K1), naložbe D »Energetsko učinkovito prestrukturiranje sistemov daljinskega ogrevanja na obnovljive vire energije«, in razvojnega področja C5 »REPowerEU«, komponente 17 »REPowerEU« (C5K17), naložbe B »Energetsko učinkovito prestrukturiranje sistemov daljinskega ogrevanja na obnovljive vire energije«, in so v skladu s predpisi na področju javnih financ načrtovana v državnem proračunu v okviru Sklada za okrevanje in odpornost.
Za financiranje NOO je ustanovljen proračunski sklad, katerega skrbnik je Ministrstvo za finance, ki bo odgovorno tudi za pregledno in transparentno poslovanje sklada. Ministrstvo za finance usklajuje, zagotavlja in upravlja finančne tokove med deležniki, vključenimi v izvajanje NOO, ter med Republiko Slovenijo in Evropsko komisijo.
5.1 Razpoložljiva sredstva po tem javnem razpisu
Višina sredstev, ki so na razpolago za sofinanciranje projektov po tem javnem razpisu, znaša 28.026.691,49 EUR.
Koriščenje sredstev bo mogoče v proračunskih letih 2025 in 2026 oziroma do porabe sredstev.
Za izvedbo predmetnega javnega razpisa so pravice porabe v državnem proračunu na razpolago na evidenčnem projektu koordinacijskega organa (Urad Republike Slovenije za okrevanje in odpornost) št. 1611-21-0015 Izvajanje Načrta za okrevanje in odpornost, in sicer v okviru proračunske postavke – 230202 z nazivom C1K1ID Energetsko učinkovito prestrukturiranje sistemov daljinskega ogrevanja na OVE-NOO-MOPE in proračunske postavke – 230361 z nazivom C5K17IB Energetsko učinkovito prestrukturiranje sistemov daljinskega ogrevanja na obnovljive vire energije-NOO-MOPE.
V primeru, da se višina razpoložljivih sredstev tega javnega razpisa spremeni, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o izboru za posamezen rok odpiranja vlog po tem javnem razpisu.
5.2 Višina sofinanciranja in izplačilo
S sredstvi Mehanizma za okrevanje in odpornost bodo priznani upravičeni stroški projekta sofinancirani največ do 45 %.
Sredstva za vse neupravičene stroške in upravičene stroške, ki niso sofinancirani s sredstvi Mehanizma za okrevanje in odpornost, mora v celoti zagotoviti končni prejemnik.
S sklepom o dodelitvi sredstev se dodeli maksimalna višina sredstev sofinanciranja na podlagi dokumentacije, predložene v vlogi in preliminarnega pregleda upravičenosti stroškov. Dokončna višina dodeljenih sredstev sofinanciranja se določi v okviru administrativnega preverjanja upravičenosti stroškov glede na izkazane in dokazane upravičene stroške v vlogi za izplačilo.
V skladu s Priročnikom o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost je podlaga za izplačilo sredstev izbranemu končnemu prejemniku pravočasno prejeta in popolna vloga za izplačilo. Vloga za izplačilo iz sklada NOO se odda na predpisanem obrazcu koordinacijskega organa in vsebuje seznam stroškov ter vsebinsko poročilo o opravljenih aktivnostih.
Poleg obveznih sestavin mora vloga za izplačilo sredstev po tem javnem razpisu vsebovati tudi ostala dokazila, ki jih ministrstvo določi v pogodbi o sofinanciranju. Dokazovanje upravičenosti stroškov je obveznost na strani končnega prejemnika. Ministrstvo lahko izvaja preverjanje upravičenosti stroškov v okviru posamezne vloge za izplačilo v celoti (100 % administrativno preverjanje) ali vzorčno (vnaprej določen delež preverjanja) ter tudi v okviru preverjanja na terenu. Podrobnejša navodila glede načina preverjanja upravičenosti stroškov bodo končnemu prejemniku posredovana po podpisu pogodbe o sofinanciranju projekta.Končni prejemnik lahko v enem proračunskem letu odda največ tri vloge za izplačilo.
6. Obdobje upravičenosti stroškov in obdobje za porabo sredstev
6.1 Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov
Obdobje upravičenosti stroškov je za vse upravičene stroške projekta od datuma oddaje vloge na javni razpis do 30. 4. 2026.
Obdobje upravičenosti izdatkov je za vse izdatke, vezane na upravičene stroške projekta, od datuma oddaje vloge na javni razpis do 30. 4. 2026.
6.2 Obdobje za porabo sredstev
S tem javnim razpisom se razpisujejo sredstva v obdobju 2025 in 2026.
Za izdatke, nastale v okviru obdobja upravičenosti izdatkov, za katere bodo pravilne in popolne vloge za izplačilo izstavljene najkasneje do 15. oktobra, bodo sredstva sofinanciranja končnemu prejemniku praviloma izplačana v istem koledarskem letu, skladno s proračunskimi možnostmi.
Zadnja vloga za izplačilo mora biti izstavljena najkasneje do 15. 5. 2026.
7. Pogoji in zahteve za dodelitev sredstev
Vloge, ki ne bodo izpolnjevale pogojev iz 12. člena Pravilnika in v nadaljevanju navedenih pogojev za ugotavljanje upravičenosti, bodo zavrnjene.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev, zahtev ali navedb v vlogi, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
Izpolnjevanje pogojev se bo preverjalo ob vložitvi vloge na javni razpis in pred izdajo sklepa o izboru. V primeru, da se bo neizpolnjevanje pogojev ugotovilo po izdaji sklepa o izboru in pred podpisom pogodbe o sofinanciranju, pogodba o sofinanciranju ne bo podpisana. V primeru, da se bo neizpolnjevanje pogojev ugotovilo med izvedbo projekta po podpisu pogodbe o sofinanciranju, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe in zahtevalo vračilo vseh izplačanih sredstev skupaj z obrestmi.
7.1 Pogoji za ugotavljanje upravičenosti
Pogoji za ugotavljanje upravičenosti | Vsebina pogoja za ugotavljanje upravičenosti | Zahtevana dokazila |
Skladnost projekta z namenom (predmetom) javnega razpisa | Projekt mora biti skladen z namenom (predmetom) javnega razpisa in določili javnega razpisa, razpisno dokumentacijo ter evropsko in slovensko zakonodajo. | Izpolnjen, podpisan in žigosan Obrazec št. 1: Podatki o projektu. |
Registrirani izvajalec za izvajanje energetske dejavnosti distribucije toplote iz sistemov daljinskega ogrevanja | Vlagatelj mora biti registrirani izvajalec za izvajanje energetske dejavnosti distribucije toplote iz sistemov daljinskega ogrevanja pri Agenciji za energijo. | Izpis iz registra Agencije za energijo |
Popolnost vloge z zahtevami javnega razpisa | Vloga za dodelitev nepovratnih sredstev mora biti predložena v skladu z zahtevami javnega razpisa in razpisno dokumentacijo, ki natančno določa vsebino vloge in izhodišča za pripravo vloge. | Izpolnjen, podpisan in žigosan Obrazec št. 4: Kontrolnik za popolnost vloge. Izpolnjeni, podpisani in žigosani obrazci iz razpisne dokumentacije. Ostala z razpisom zahtevana dokumentacija, ki je ustrezno označena (podpisana) in žigosana. |
Izkazovanje lastništva | Vlagatelj mora za projekt izkazovati pravico graditi z lastninsko pravico oziroma stavbno pravico, ki mora biti veljavna še najmanj 5 let po zaključku projekta. | Izpis iz zemljiške knjige |
Pravnomočno gradbeno dovoljenje za izvedbo projekta oziroma dela projekta | Pravnomočno gradbeno dovoljenje ali izjava zakonitega zastopnika vlagatelja in vodje projektiranja, da za predmetni projekt ali del projekta gradbeno dovoljenje ni potrebno. | Priloženo mora biti pravnomočno gradbeno dovoljenje, potrebno za izvedbo projekta, in izjava zakonitega zastopnika vlagatelja, da ima za začetek projekta pridobljena vsa potrebna pravnomočna gradbena dovoljenja (mora biti opremljeno z žigom pravnomočnosti). Gradbeno dovoljenje se mora glasiti samo na vlagatelja in na prijavljen projekt. Iz gradbenega dovoljenja mora biti jasno razvidno, da gre za projekt, kot je naveden v prijavi. Namembnost objekta oziroma dela objekta (kotlovnice) mora biti skladna s prijavljenim projektom. V kolikor gradbeno dovoljenje za izvedbo projekta ni potrebno, je treba priložiti izjavo zakonitega zastopnika vlagatelja in vodje projektiranja, da za predmetni projekt gradbeno dovoljenje ni potrebno. |
Soglasja in dovoljenja | Vlagatelji morajo skladno z veljavno zakonodajo razpolagati z relevantnimi dovoljenji in soglasji za izvedbo projekta. | Izjava vodje projektiranja o pridobljenih dovoljenjih in soglasjih za izvedbo prijavljenega projekta z navedbo in priložitvijo le-teh (izpolnjen, podpisan in žigosan Obrazec št. 7: Izjava vodje projektiranja). |
Zaključena finančna konstrukcija | Projekt mora imeti zaključeno finančno konstrukcijo oziroma ob upoštevanju virov po tem javnem razpisu zagotovljene vse ostale vire za izvedbo celotnega projekta. Če kateri od ostalih virov še ni zagotovljen, mora vlagatelj podati izjavo, da bo sredstva nadomestil iz lastnih virov, v primeru, da ti viri dejansko ne bodo pridobljeni. | Podpisan Obrazec št. 3: Izjava o strinjanju in sprejemanju pogojev in zahtev javnega razpisa. Prikaz zaprte finančne konstrukcije v investicijski dokumentaciji. |
Investicijska dokumentacija | Vlagatelj mora izkazati, da je za projekt, ki se izvaja v okviru tega javnega razpisa, izdelana investicijska dokumentacija, pripravljena v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ. Iz investicijske dokumentacije mora biti razvidna razčlenitev projekta na upravičene stroške do sofinanciranja in neupravičene stroške ter terminski načrt z razdelanimi aktivnostmi za izvedbo projekta. | Izdelana ostala predpisana investicijska dokumentacija za projekt (PIZ, IP) v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16). Sklep/i o potrditvi investicijske dokumentacije |
Projektna dokumentacija | Vlagatelj mora izkazati, da je za ukrepe, ki so predmet vloge za dodelitev sredstev, izdelana projektna dokumentacija PZI v skladu z gradbeno zakonodajo. | Izpolnjen, podpisan in žigosan Obrazec št. 7: Izjava vodje projektiranja (IZS ali ZAPS žig), da je v projektantskem popisu del s projektantsko oceno v projektni dokumentaciji PZI izvedena delitev stroškov na upravičene in neupravičene skladno s tem razpisom. Izdelana ter potrjena (s podpisom in žigom vodje projektiranja (IZS ali ZAPS žig)) projektna dokumentacija PZI v skladu z gradbeno zakonodajo, vključno s presojo požarne varnosti. |
Minimalna vrednost projekta | Vlagatelj mora izkazati, da je vrednost priznanih upravičenih stroškov projekta vsaj 500.000 EUR brez DDV (tekoče cene). | Investicijska dokumentacija |
Nekaznovanost pravne osebe in zakonitega(ih) zastopnika(ov) vlagatelja ter poravnane obveznosti do Republike Slovenije | Vlagatelj mora izkazati nekaznovanost pravne osebe in zakonitega(ih) zastopnika(ov) vlagatelja. Vlagatelj mora izkazati, da ima poravnane vse obveznosti do Republike Slovenije (obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti). | Potrdilo o nekaznovanosti pravne osebe in zakonitega(ih) zastopnika(ov) vlagatelja, ki ni starejše od datuma objave javnega razpisa. Potrdilo FURS, da prijavitelj nima neporavnanih zapadlih davčnih obveznostih in drugih nedavčnih obveznosti, razen če vrednost teh zapadlih neplačanih obveznosti ne presega 50,00 EUR. Potrdilo FURS, da ima prijavitelj predložene vse obračune odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih petih let od dneva prijave. |
Začetek izvedbe projekta | Izvedba projekta se lahko začne od datuma oddaje vloge na javni razpis. | Podpisan in žigosan Obrazec št. 3: Izjava o strinjanju in sprejemanju pogojev in zahtev javnega razpisa |
Skladnost z »načelom, da se ne škoduje bistveno« (Do No Significant Harm – DNSH) | Vlagatelj mora izkazati, da se bo projekt izvajal v skladu z »načelom, da se ne škoduje bistveno« (Do No Significant Harm – DNSH), to je v skladu z okoljskimi cilji Evropske unije, kot so opredeljeni v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852. | Izpolnjen, podpisan in žigosan Obrazec št. 6: Samoocena vlagatelja o »načelu, da se ne škoduje bistveno«. |
7.2 Zahteve
Vlagatelj/končni prejemnik mora izvesti projekt v skladu s temeljnimi načeli zakona o javnem naročanju, tj. (i) načelo gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti, (ii) načelo zagotavljanja konkurence med ponudniki, (iii) načelo transparentnosti oddaje naročil, (iv) načelo enakopravne obravnave ponudnikov in (v) načelo sorazmernosti, ter skladno z določili pogodbe o sofinanciranju. Upoštevanje naštetih načel se lahko izkazuje le na način, da se celoten postopek ustrezno dokumentira in obrazloži.
Vlagatelj/končni prejemnik, ki ni naročnik po ZJN-3, mora upoštevati načelo zagotavljanja konkurence med ponudniki in načelo skrbnega gospodarja. Za naročila blaga in storitev je potrebno pridobiti najmanj 3 ponudbe od tretjih oseb. Ponudbe predstavljajo del dokumentacije o projektu. V primeru neupoštevanja teh načel lahko pride do zavrnitve vloge. V primeru, da ni mogoče pridobiti več kot ene ponudbe, je upravičenec dolžan priložiti pisno obrazložitev.
Vlagatelj/končni prejemnik, ki je naročnik po ZJN-3, mora upoštevati določila tega zakona. V primeru, da dobavitelji opreme in izvajalci, ki bodo izvajali predmet projekta, ne bodo izbrani po postopku, skladnem z veljavno zakonodajo s področja javnega naročanja, se vloga za izplačilo lahko v vsaki fazi izvajanja oziroma kontrole zavrne.
Sofinanciranje predstavlja državno pomoč. Skladno z 10. členom Pravilnika se za začetek izvajanja naložbe šteje trenutek, ko je sklenjena prva pravno zavezujoča zaveza za začetek del oziroma dejavnosti v zvezi z naložbo. Začetek del pomeni bodisi začetek gradbenih del v okviru naložbe bodisi drugo pravno zavezujočo zavezo za naročilo opreme ali vsako drugo zavezo, zaradi katere naložbe ni več mogoče preklicati, če ta nastopi pred začetkom gradbenih del. Nakup zemljišča in pripravljalna dela, kot sta pridobivanje dovoljenj in opravljanje predhodnih študij izvedljivosti, se ne štejejo za začetek del. Če se delo prične, preden bo izpolnjen pogoj iz tega odstavka, celoten projekt ne bo upravičen do državne pomoči. Vlagatelj se mora ne glede na to, da je oddal vlogo na javni razpis, zavedati dejstva, da obstaja možnost, da se sofinanciranje zavrne.
Individualna državna pomoč za velika podjetja ima spodbujevalni učinek, če je izpolnjen pogoj iz prejšnjega odstavka in je iz predložene dokumentacije prijavitelja razvidno, da gre za doseganje enega ali več naslednjih rezultatov:
– bistvena razširitev obsega naložbe zaradi pomoči ali
– bistveno povečanje skupnega zneska, ki ga bo upravičenec porabil za naložbo zaradi pomoči ali
– bistveno povečanje hitrosti zaključka zadevne naložbe.
Vlagatelj/končni prejemnik bo dolžan zagotavljati 5-letno hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekt, ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj.
Vlagatelj/končni prejemnik bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi). Vlagatelj/končni prejemnik bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo končni prejemnik omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter v rezultate projekta. Končni prejemnik bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Končni prejemnik bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
Vlagatelj/končni prejemnik soglaša s tem, da bo, v kolikor se ugotovi, da končni prejemnik ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
Vlagatelj/končni prejemnik zagotavlja, da pri projektu ne prihaja do dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz kateregakoli drugega vira. Dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz kateregakoli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija. V kolikor višina sofinanciranja projekta preseže maksimalno dovoljeno stopnjo, bo potrebno ustrezno znižanje stopnje, ministrstvo pa zahteva od upravičenca vrnitev neupravičeno prejetih sredstev v skladu s pogodbo o sofinanciranju.
Končni prejemnik (izbran vlagatelj) mora upoštevati vse predpise, ki veljajo za črpanje iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, ter predpise in navodila ministrstva in URSOO v zvezi z izvajanjem tovrstnih projektov.
Končni prejemnik (izbran vlagatelj) mora zagotoviti označevanje projekta, informiranje in obveščanje javnosti o projektu skladno s 34. členom Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost, da morajo prejemniki sredstev navesti izvor in zagotoviti prepoznavnost sredstev Unije, tudi tako, da po potrebi na vidnem mestu prikažejo emblem Unije in ustrezno izjavo o financiranju z napisom »Financira Evropska unija – NextGenerationEU«, zlasti pri promoviranju ukrepov. Pri tem mora končni prejemnik izvesti sledeče obvezne komunikacijske aktivnosti v odvisnosti od vrednosti posameznega projekta: objava na spletni strani končnega prejemnika, plakat ali podobne vizualne vsebine, stalna plošča ali pano, priprava sporočila za javnost. Podrobne zahteve glede komunikacijskih aktivnosti definira Priročnik o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost.
Končni prejemnik mora zagotoviti poročilo o meritvah pooblaščene organizacije o inštaliranih enotah, ki so bile predmet projekta.
Končni prejemnik mora upoštevati 50. člen ZURE o energetski učinkovitosti sistemov oskrbe z energijo.
Končni prejemnik zagotavlja, da je projekt skladen s tehničnimi smernicami za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« (2021/C58/01), zlasti da so prestrukturirani sistemi daljinskega ogrevanja in hlajenja v skladu z Direktivo 2012/27/EU, ter da je primeru izrabe biomase slednja v skladu z Direktivo (EU) 2018/2001. Prav tako mora biti dokazan izvor biomase, ki se uporabi v daljinskem sistemu.
7.3 Izpolnjevanje »načela, da se ne škoduje bistveno«
Projekt mora biti izveden v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije (angl. Do-No-Significant-Harm – načelo DNSH), določenim v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852 in Tehničnimi smernicami za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z Uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost, ki so bile objavljene dne 18. 2. 2021 v UL EU št. C58/01, še posebno v zvezi z zaščito biotske raznovrstnosti, kar pomeni, da:
– projekt ne bo povzročil znatnih emisij toplogrednih plinov,
– projekt ne bo povzročil povečanega škodljivega vpliva na sedanje podnebje in pričakovano prihodnje podnebje, na dejavnost samo ali na ljudi, naravo ali sredstva1,
1 To pomeni, da se lahko znatno škoduje cilju prilagajanja podnebnim spremembam bodisi (i) če se dejavnost ne prilagodi škodljivim vplivom podnebnih sprememb, ko je ta dejavnost v nevarnosti takšnih vplivov (kot je stavba v poplavnem okolju) ali (ii) zaradi neprilagojenosti, ko uvajajo prilagoditveno rešitev, ki ščiti eno območje (»ljudi, naravo ali sredstva«), hkrati pa povečuje tveganja na drugem območju (kot je gradnja nasipa okoli parcele v poplavni ravnici, kar ima za posledico prenos škode na sosednjo parcelo, ki ni varovana).
– projekt ne bo imel negativnih vplivov na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov, kar pomeni, da ne bo škodoval dobremu stanju ali dobremu ekološkemu potencialu vodnih teles, vključno s površinskimi in podzemnimi vodami, ali dobremu okoljskemu stanju morskih voda,
– projekt ne bo bistveno škodoval krožnemu gospodarstvu, vključno s preprečevanjem nastajanja odpadkov in recikliranjem, kar pomeni, da ne bo:
– privedel do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali neposredne ali posredne rabe naravnih virov, kot so neobnovljivi viri energije, surovine, voda in zemlja, v eni ali več fazah življenjskega cikla proizvodov, vključno z vidika trajanja, popravljivosti, nadgradljivosti, možnosti ponovne uporabe ali recikliranja proizvodov,
– privedel do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali odlaganja odpadkov, razen sežiganja nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati,
– dolgoročno odlaganje odpadkov ne bo bistveno in dolgoročno škodovalo okolju,
– projekt ne bo povzročil znatnega povečanja emisij onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo v primerjavi s stanjem pred začetkom izvajanja te dejavnosti,
– projekt ne bo znatno škodoval varstvu in ohranjanju biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kar pomeni, da ne bo znatno škodoval dobremu stanju in odpornosti ekosistemov ali škodil stanju ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, ki so v interesu Unije.
8. Merila za ocenjevanje vlog
Predlagani projekti, ki bodo izpolnjevali pogoje upravičenosti, se bodo presojali na podlagi naslednjega merila za ocenjevanje:
Specifični stroški sistema [EUR/kW] | = | upravičeni stroški celotnega projekta |
nazivna toplotna moč sistema |
Izračun specifičnih stroškov sistema bo upošteval navedbe v Obrazcu št. 1: Podatki o projektu:
– nazivna toplotna moč sistema [kW] ter
– upravičeni stroški celotnega projekta za proizvodnjo toplote in električne energije [EUR].
Število točk se na osnovi specifičnih stroškov sistema dodeli po sledeči metodi:
manj kot 400 [EUR/kW] | 80 točk |
od vključno 400 do vključno 1.400 [EUR/kW] |
po enačbi: | |
Y = -0,04 * X + 96 |
nad 1.400 [EUR/kW] | 20 točk |
Pri tem je: | |
Y – št. točk, | |
X – specifični stroški sistema (razmerje med upravičenimi stroški celotnega projekta za proizvodnjo toplote in električne energije [EUR] in nazivno toplotno moč sistema [kW]). |
Vloga mora doseči minimalno vsaj 50 točk, drugače se zavrne.
Najvišje možno skupno število točk je 100.
Pri vnosu podatkov in izračunu točk se vrednosti zaokrožujejo na dve decimalki, pri čemer se vrednosti od 0 do 4 zaokrožijo navzdol, vrednosti od 5 do 9 pa navzgor.
Sistemi, ki vključujejo proizvodnjo energije s TČ ali SSE, dobijo 20 dodatnih točk, sistemi, ki vključujejo soproizvodnjo toplotne in električne energije (SPTE), dobijo 10 dodatnih točk.
Višje število skupnih točk pomeni višjo uvrstitev na listi projektov, ki bodo sofinancirani iz naslova Mehanizma za okrevanje in odpornost.
V primeru, da bo več vlog doseglo isto število točk, se bo upošteval izračun specifičnih stroškov sistema [EUR/kW], tako da ima prednost pri izboru vloga z nižjimi specifičnimi stroški sistema
V kolikor del razpoložljivih sredstev na javnem razpisu ne zadošča za pokrivanje celotnega zneska sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila po doseženem številu točk naslednja po vrsti upravičena do sofinanciranja, bo ministrstvo pozvalo vlagatelja dotične vloge k soglasju za znižano vrednost sofinanciranja z jamstvom zagotovitve ostalih virov za izvedbo projekta oziroma, v primeru nepodaje soglasja za znižano vrednost sofinanciranja, vlagatelja(-e) vsake naslednje zaporedne vloge glede na število doseženih točk. V primeru, da pozvan(-i) vlagatelj(-i) soglasja za ostanek sredstev oziroma znižano vrednost sofinanciranja z jamstvom zagotovitve ostalih virov za izvedbo projekta ne poda(-jo), lahko del razpoložljivih sredstev na javnem razpisu ostane nedodeljen.
9. Varovanje in obdelava osebnih podatkov
Na podlagi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost, popravka Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost, Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost ter na tej osnovi sprejetih aktov za izvajanje NOO koordinacijskega organa bo ministrstvo, kot nosilni organ javnega razpisa, v skladu z evropsko in nacionalno zakonodajo, pridobivalo, evidentiralo, obdelovalo in hranilo osebne podatke, katerih zbiranje in obdelava se bo izvajala izključno za namen revizije, nadzora in za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi z ukrepi za izvajanje reform in naložbenih projektov v okviru Mehanizma za okrevanje in odpornost.
V okviru tega javnega razpisa se bodo zbirali in obdelovali osebni podatki (ime, priimek, rojstni podatki) dejanskih lastnikov končnih prejemnikov ter izvajalcev in podizvajalcev, ker je končni prejemnik sredstev javni naročnik v skladu s pravom Evropske unije ali nacionalnim pravom o javnem naročanju2.
2 22. člen Uredbe (EU) št. 2021/241
Vlagatelj mora k vlogi priložiti podpisano izjavo (Obrazec št. 8: Izjava o seznanitvi in pridobitvi privolitev za obdelavo osebnih podatkov), s katero potrjuje, da je z obdelavo seznanil vse z njim povezane fizične osebe, ki bodo sodelovale pri prijavi in izvajanju projekta, in da je od njih pridobil privolitve za obdelavo osebnih podatkov. Izjava vsebuje tudi zavezo vlagatelja/končnega prejemnika, da bo z obdelavo osebnih podatkov seznanil tudi fizične osebe, ki bodo naknadno pristopile k izvajanju projekta in od njih pridobil privolitve za obdelavo osebnih podatkov3.
3 6. člen Uredbe (EU) št. 2016/679
Obvestilna dolžnost vlagatelja/končnega prejemnika in pridobitev privolitev od z njim povezanih fizičnih oseb velja za vlagatelja/končnega prejemnika celotno obdobje izvajanja projekta in tudi za obdobje hranjenja dokumentacije4, kot bo določeno v pogodbi o sofinanciranju projekta. Ob upoštevanju rokov za hranjenje dokumentacije, določenih s strani Evropske komisije, je treba upoštevati tudi veljavne nacionalne predpise.
4 28. člen Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost
10. Način in rok za predložitev vlog
Vlagatelj vlogo pripravi tako, da izpolni, datira, žigosa in podpiše vse obrazce iz dokumentacije javnega razpisa ter jim priloži vse zahtevane dokumente.
Zaželeno je, da so zahtevani obrazci zloženi po vrstnem redu, kot izhaja iz poglavja 10.1. V pomoč pri pripravi vloge so v razpisni dokumentaciji v Prilogi št. 2 priložene naslovne strani posameznih delov vloge.
Celotna vloga mora biti predložena v fizični obliki in v elektronski obliki (USB medij). Vloga je sestavljena iz izpolnjenih obrazcev ter ostalih zahtevanih dokumentov, pri čemer morajo biti obrazci natisnjeni, podpisani in skenirani, Obrazec št. 1 pa mora biti poleg tega priložen tudi v izvorni elektronski obliki (izpolnjen obrazec in shranjen v pdf formatu).
Vsi obrazci in ostali dokumenti, ki jih izpolni vlagatelj, morajo biti opremljeni z žigom in podpisom zakonitega zastopnika vlagatelja ali osebe, ki ima pisno pooblastilo s strani zakonitega zastopnika vlagatelja za podpis vloge.
Vloga mora biti predložena v zaprti, zapečateni ovojnici, na kateri je nalepljen pravilno izpolnjen Obrazec št. 5: Vzorec pravilne opreme ovojnice za prijavo na javni razpis.
V primeru obsežnejše dokumentacije je potrebno mape oziroma registratorje z vlogo oddati v isti ovojnici, lahko pa tudi v več ovojnicah, pri čemer je potrebno vsako enako opremljeno ovojnico dodatno označiti s številko ovojnice in skupnim številom ovojnic.
Vloga in ostali dokumenti, vezani na predmetni javni razpis, morajo biti v slovenskem jeziku.
Vlagatelj vloge lahko odda na javni razpis le eno vlogo za projekt. Posamezna vloga lahko obravnava največ en projekt.
10.1 Vsebina vloge
Dokumentacijo vloge sestavljajo spodaj našteti dokumenti, ki morajo po vsebini in obliki ustrezati obrazcem in drugim navodilom iz razpisne dokumentacije.
1. Obrazec št. 1: Podatki o projektu:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše zakoniti zastopnik vlagatelja.
– Obrazec mora biti izpolnjen v celoti (izpolnjena vsa polja obrazca) ter skeniran in priložen vlogi. Obrazec mora biti priložen vlogi tudi v elektronski (izvorni) obliki skladno z zahtevami razpisne dokumentacije (Poglavje 10) – izpolnjen obrazec (Obrazec1_DO_2024_Podatki_Projekt.pdf) shranjen v pdf formatu.
2. Obrazec št. 2: Opis projekta:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše zakoniti zastopnik vlagatelja.
3. Obrazec št 3: Izjava o strinjanju in sprejemanju pogojev in zahtev javnega razpisa:
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše zakoniti zastopnik vlagatelja.
4. Obrazec št. 4: Kontrolnik za popolnost vloge:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Z »X« se označi, katera dokazila (ni)so vlogi priložena.
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše zakoniti zastopnik vlagatelja.
5. Obrazec št. 5: Vzorec pravilne opreme ovojnice za prijavo na javni razpis:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Obrazec se nalepi na ovojnico, ki mora biti zaprta in zapečatena, v kateri je vloga.
6. Obrazec št. 6: Samoocena vlagatelja o »načelu, da se ne škoduje bistveno«:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki (Obrazec je predizpolnjen, vlagatelj vloge ga dopolni s samooceno.).
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše zakoniti zastopnik vlagatelja.
7. Obrazec št. 7: Izjava vodje projektiranja:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vodje projektiranja (IZS ali ZAPS).
– Obrazec podpiše vodja projektiranja.
– Obrazcu se priložijo navedena dovoljenja in soglasja.
8. Obrazec št. 8: Izjava o seznanitvi in pridobitvi privolitev za obdelavo osebnih podatkov:
– V obrazec se vpišejo zahtevani podatki.
– Obrazec se datira in žigosa z žigom vlagatelja.
– Obrazec podpiše zakoniti zastopnik vlagatelja.
9. Dokazilo o izkazovanju lastništva nad zemljiščem/stavbo za projekt, kot npr. izpis iz zemljiške knjige.
10. Izpis iz registra Agencije za energijo, da je vlagatelj registrirani izvajalec za izvajanje energetske dejavnosti distribucije toplote iz sistemov daljinskega ogrevanja pri Agenciji za energijo.
11. Dokazilo o spoštovanju gradbene zakonodaje za postavitev opreme projekta, kot npr. pravnomočno gradbeno dovoljenje, opremljeno z žigom pravnomočnosti, ter izjavo zakonitega zastopnika vlagatelja, da ima za začetek projekta pridobljena vsa potrebna pravnomočna gradbena dovoljenja (mora biti opremljeno z žigom pravnomočnosti). V kolikor gradbeno dovoljenje za izvedbo projekta ni potrebno, je treba priložiti izjavo zakonitega zastopnika vlagatelja in vodje projektiranja, da za predmetni projekt gradbeno dovoljenje ni potrebno.
12. Potrdilo o nekaznovanosti pravne osebe in zakonitih zastopnikov vlagatelja, ki ni starejše od datuma objave javnega razpisa.
13. Potrdilo FURS, da prijavitelj na dan prijave (na dan oddaje vloge) nima neporavnanih davčnih obveznosti in drugih denarnih nedavčnih obveznosti, razen če vrednost teh zapadlih neplačanih obveznosti ne presega 50,00 EUR.
14. Potrdilo FURS, da ima prijavitelj na dan prijave (dan oddaje vloge) predložene vse obračune odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih petih let od dneva prijave.
15. Investicijska dokumentacija za projekt, pripravljena v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ in sklepi o potrditvi investicijske dokumentacije za prijavljeni projekt.
16. Projektna dokumentacija za izvedbo gradnje (PZI), pripravljena in potrjena (s podpisom in žigom projektanta, vodje projektiranja in pooblaščenih strokovnjakov (IZS ali ZAPS žig)) v skladu z gradbeno in energetsko zakonodajo, vključno s presojo požarne varnosti.
10.2 Oddaja vloge in roki za predložitev vlog
Vloga, izdelana v skladu z določili in navodili iz razpisne dokumentacije, mora biti dostavljena na naslov: Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana.
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici, ki je na sprednji strani opremljena z naslovom ministrstva (kot navedeno zgoraj), oznako »Ne odpiraj! – Vloga NOO REPWR – DO OVE 2024« ter polnim naslovom vlagatelja v levem zgornjem kotu ovojnice. Razpisni dokumentaciji je priložen vzorec pravilne opreme ovojnice za prijavo na javni razpis (Obrazec št. 5), ki ga lahko vlagatelj nalepi na sprednjo stran ovojnice.
Neustrezno označene vloge bodo s sklepom zavržene. Nepravilno označene ovojnice, ki ne bodo označene z »Ne odpiraj! – Vloga NOO REPWR – DO OVE 2024«, kot to določa Obrazec št. 5, in ki ne bodo vsebovale datuma oddaje vloge na pošto (original poštna nalepka oziroma datum oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev), bodo s sklepom zavržene in neodprte vrnjene pošiljatelju. V primeru, da iz nepravilno označene ovojnice ne bo mogoče ugotoviti vlagatelja, bo ovojnica komisijsko odprta zaradi ugotovitve naziva in naslova vlagatelja ter nato vrnjena vlagatelju.
Javni razpis bo odprt do porabe sredstev oziroma najkasneje do 16. 6. 2025.
Če bodo sredstva porabljena pred iztekom zadnjega roka, bo na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/ in na portalu Energetika: https://www.energetika-portal.si/ ter v Uradnem listu RS objavljeno posebno obvestilo o porabi sredstev.
Vloge, ki bodo prispele za posamezno odpiranje, bodo obravnavane le v primeru, če razpisana sredstva ne bodo porabljena na predhodnih odpiranjih.
Roka za oddajo vlog sta:
– 24. 2. 2025;
– 16. 6. 2025.
Vloga se šteje za pravočasno, če bo osebno dostavljena v vložišče ministrstva ali poslana priporočeno po pošti na dan posameznega roka. Vloga, ki bo oddana po poteku posameznega roka, bo odprta na naslednjem odpiranju vlog. V kolikor naslednji rok za oddajo vlog ni predviden ali v primeru porabe razpoložljivih sredstev, se vloga s sklepom zavrže kot prepozna ter vrne vlagatelju.
Javni razpis bo odprt do porabe sredstev. Morebitni dodatni roki za oddajo vlog bodo glede na razpoložljiva sredstva objavljeni s spremembo javnega razpisa v Uradnem listu RS in na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/ ter na portalu Energetika: https://www.energetika-portal.si/.
11. Postopek in način izbora
Postopek javnega razpisa za izbor projektov bo vodila strokovna komisija, ki jo je s sklepom imenoval predstojnik ministrstva (v nadaljevanju: komisija).
11.1 Odpiranje vlog
Vse pravilno in pravočasno oddane vloge se bodo odpirale po zaporedju vložitve. Odpiranje vlog, ki zaradi pričakovanega večjega števila vlog in obsežnosti dokumentacije le-teh, ne bo javno, bo izvedla komisija v prostorih Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, Langusova ulica 4, Ljubljana, najkasneje v roku 8 dni od poteka roka za oddajo vlog.
O odpiranju vlog bo komisija vodila zapisnik.
Pri odpiranju vlog bo komisija ugotavljala popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti (formalna popolnost).
11.2 Dopolnjevanje vlog
Pozivanje k dopolnitvi vlog bo izvedeno v roku 8 dni od odpiranja posamezne vloge. Vlagatelji bodo lahko vlogo dopolnjevali v roku 15 dni od prejema poziva za dopolnitev vloge. Dopolnjevanje vlog je namenjeno zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov, ki bodo izkazovali izpolnjevanje pogojev ob izteku roka za oddajo vloge na javni razpis. Dokumenti, zahtevani v pozivu za dopolnitev, morajo ravno tako biti oddani tudi v elektronski obliki na USB mediju. Nepopolna vloga, ki jo vlagatelj v zahtevanem roku ne bo dopolnil oziroma bo tudi po prejeti dopolnitvi formalno nepopolna, bo zavržena. Dopolnitev formalno nepopolne vloge je mogoča le enkrat. Po preveritvi formalne popolnosti vloge lahko ministrstvo vlagatelja pozove k vsebinskim pojasnilom oddane vloge.
11.3 Ocenjevanje vlog
Komisija bo opravila strokovni pregled popolnih vlog ter jih ocenila na podlagi pogojev in meril, ki so navedena v tem javnem razpisu oziroma razpisni dokumentaciji. Komisija bo o opravljanju strokovnega pregleda popolnih vlog in o njihovem ocenjevanju vodila zapisnik ter pripravila predlog končnih prejemnikov sredstev za vsak rok posebej, ki bo predložen v podpis in potrditev predstojniku ministrstva.
12. Obveščanje o izboru
Vlagatelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni s sklepom o izboru predvidoma v roku 60 dni od datuma posameznega odpiranja vlog. Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sofinanciranja pritožba ni dovoljena. Zoper sklep je dopusten upravni spor. Po prejemu sklepa o izboru bodo izbrani vlagatelji v podpis prejeli pogodbo o sofinanciranju. V kolikor se izbrani vlagatelj na poziv k podpisu pogodbe ne odzove v 8 dneh od prejema poziva, se šteje, da je odstopil od vloge. Rezultati javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnem naslovu ministrstva: https://www.gov.si/ in na portalu Energetika: https://www.energetika-portal.si/.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče ali spremeni, kar stori z objavo v Uradnem listu RS.
13. Razpisna dokumentacija
Vsebina razpisne dokumentacije predmetnega javnega razpisa je:
– besedilo javnega razpisa,
– obrazci za izpolnjevanje vloge,
– prilogi javnega razpisa.
Razpisna dokumentacija je na voljo na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/zbirke/javne-objave/.
14. Dodatne informacije
Morebitna vprašanja je mogoče posredovati po elektronski pošti: do-noo.mope@gov.si.
Skrajni rok za postavitev vprašanj v zvezi z javnim razpisom je najkasneje 10 dni pred posameznim rokom za oddajo vlog. Ministrstvo bo odgovore na zastavljena vprašanja, ki se neposredno nanašajo na predmetni javni razpis, podalo najkasneje 5 dni pred posameznim rokom za oddajo vlog. Ministrstvo na vprašanja, ki se ne nanašajo na predmetni javni razpis, ne bo odgovarjalo in jih bo zavrglo.
Odgovori na zastavljena vprašanja in dodatne informacije predstavljajo sestavni del predmetne razpisne dokumentacije. Odgovori bodo objavljeni na spletni strani: https://www.energetika-portal.si/.
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo