Št. 4300-83/2024-1630-70 Ob-3536/24, Stran 2918
Republika Slovenija, Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj, Kotnikova ulica 5, Ljubljana objavlja
Zagotavljanje podpore inovativnim ekosistemom ekonomsko-poslovne infrastrukture v letu 2025
1. Pravne podlage
1. Uredba Sveta (EU) 2020/2094 z dne 14. decembra 2020 o vzpostavitvi Instrumenta Evropske unije za okrevanje v podporo okrevanju po krizi zaradi COVID-19 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 23; v nadaljevanju: Uredba 2020/2094/EU),
2. Uredba (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. 57 z dne 18. 2. 2021, str. 57), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 137 z dne 25. 5. 2023, str. 70),
3. Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornosti (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 83), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 96 z dne 24. 3. 2022, str. 47),
4. Uredba (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198/13 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 2024/90104 z dne 15. 2. 2024, str. 47),
5. Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjena z Delegiranim sklepom Komisije (EU, Euratom) 2021/135 z dne 12. novembra 2020 o dopolnitvi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta s podrobnimi pogoji za izračun dejanske stopnje rezervacij skupnega sklada za rezervacije (UL L št. 42, 5. 2. 2021, str. 9),
6. Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21, 22. 10. 2021),
7. Uredba Komisije (EU) št. 632/2010 z dne 19. julija 2010 o spremembi Uredbe (ES) št. 1126/2008 o sprejetju nekaterih mednarodnih računovodskih standardov v skladu z Uredbo (ES) št. 1606/2002 Evropskega parlamenta in Sveta glede Mednarodnega računovodskega standarda (MRS) 24 in Mednarodnega standarda računovodskega poročanja (MSRP) 8 (UL L št. 186 z dne 20. 7. 2010, str. 1) (v nadaljevanju: MRS 24),
8. Smernice Evropske komisije k Uredbi 2021/241/EU za izvajanje Mehanizma za okrevanje in odpornost (v nadaljevanju: Smernice EK),
9. Obvestilo Komisije Tehnične smernice Evropske komisije za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL C št. 58 z dne 18. 2. 2021, str. 1),
10. Načrt za okrevanje in odpornost Republike Slovenije (sklep Vlade RS št. 30000-8/2020/39 z dne 28. 4. 2021), potrjen z izvedbenim sklepom Sveta EU z dne 20. 7. 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo, objavljen na spletni strani: https://www.eu-skladi.si/sl/po-2020/nacrt-za-okrevanje-in-krepitev-odpornosti,
11. Smernice MF za določitev načina financiranja iz sredstev mehanizma za okrevanje in odpornost, št. 546-2/2021/14 z dne 17. 1. 2022 (v nadaljevanju: Finančne smernice),
12. Obvestilo Komisije Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. C 58 z dne 18. 2. 2021),
13. Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23),
14. Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24; v nadaljevanju: ZIPRS2425), Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
15. Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24),
16. Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str.1), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2) (v nadaljevanju: Splošna uredba GDPR),
17. Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F) (v nadaljevanju: ZJN-3),
18. Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljevanju: ZVOP-2),
19. Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri; v nadaljevanju: ZIntPK),
20. Zakon o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 20/11, 57/12, 46/16 in 18/23 – ZDU-1O; v nadaljevanju: ZSRR-2),
21. Uredba (EU) 2021/1119 o vzpostavitvi okvira za doseganje podnebne nevtralnosti in spremembi uredb (ES) št. 401/2009 in (EU) 2018/1999 (evropska podnebna pravila),
22. Zakon o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 23/24; v nadaljevanju: ZVO-2),
23. Zakon o vodah (Uradni list RS, št. 67/02, 2/04 – ZZdrI-A, 41/04 – ZVO-1, 57/08, 57/12, 100/13, 40/14, 56/15, 65/20, 35/23 – odl. US, 78/23 – ZUNPEOVE in 52/24 – odl. US; v nadaljevanju: ZV-1),
24. Uredba o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje (Uradni list RS, št. 51/14, 57/15, 26/17, 105/20 in 44/22 – ZVO-2),
25. Uredba o odpadkih (Uradni list RS, št. 77/22 in 113/23),
26. Slovenska strategija trajnostne pametne specializacije – S5, verzija 1.1, oktober 2023 (https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/02/Strategija-S5_verzija_1_1.pdf).
2. Naziv in sedež nosilnega organa, ki dodeljuje sredstva
Neposredni proračunski uporabnik je Republika Slovenija, Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo). Ministrstvo nastopa pri izvedbi tega javnega razpisa v vlogi nosilnega organa in izvajalca javnega razpisa.
Finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa zagotavlja Evropska unija iz naslova Mehanizma za okrevanje in odpornost oziroma se pravice porabe zagotavljajo iz podračuna, s katerim upravlja organ v sestavi Ministrstva za finance, Urad Republike Slovenije za okrevanje in odpornost (v nadaljevanju: URSOO), in na katerem se zbirajo sredstva Mehanizma za okrevanje in odpornost za financiranje ukrepov iz Načrta za okrevanje in odpornost Republike Slovenije, ki je bil potrjen na Vladi RS dne 28. 4. 2021, potrjen z izvedbenim sklepom Sveta EU o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo z dne 28. 7. 2021, prvo spremembo Načrta za okrevanje in odpornost z dne 28. 9. 2023, ki je bila potrjena z Izvedbenim sklepom Sveta EU z dne 17. 10. 2023 o spremembi Izvedbenega sklepa Sveta Evropske unije z dne 28. 7. 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo, in drugo spremembo Načrta za okrevanje in odpornost z dne 17. 10. 2024, in so objavljeni na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/ (v nadaljnjem besedilu: NOO).
3. Uvrstitev javnega razpisa v NOO: javni razpis je v NOO uvrščen umeščen v razvojno področje C3: Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponento K9: Dvig produktivnosti, prijazno poslovno okolje za investitorje, pod šifro CID: Zagotavljanje inovativnih ekosistemov ekonomsko-poslovne infrastrukture (v nadaljevanju: C3K9ID) in zasleduje mejnik M133.
4. Namen, predmet in cilj javnega razpisa ter upravičeno območje
Namen javnega razpisa je zagotavljanje trajnostno naravnane podpore obstoječim inovativnim ekosistemom ekonomsko-poslovne infrastrukture ter trajnostno naravnani razvojni transformaciji degradiranih območij v ekonomsko-poslovno infrastrukturo ob istočasnem zagotavljanju trajnosti, dekarbonizacije oziroma razogljičenja poslovanja in v skladu s principi krožnega gospodarstva in prispevanju k pametni specializaciji v skladu s Slovensko strategijo trajnostne pametne specializacije – S5. Z javnim razpisom bomo naslavljali nadaljnjo specializacijo EPC na funkcionalno razvrednotenih območjih z namenom krepitve konkurenčnosti gospodarstva in verig vrednosti v različnih sektorjih gospodarstva ter ustvarjanja ekosistemov podjetij z visoko dodano vrednostjo. Prednost bodo imela območja s tesno povezavo na javni transport in obstoječe cestno omrežje.
Izbrani projekti bodo podpirali razvoj ekonomsko-poslovne infrastrukture in regionalni razvoj ter bodo dajali prednost ponovni uporabi funkcionalno degradiranih območij ob hkratni tesni navezavi na javni transport in obstoječe cestno omrežje.
Namen javnega razpisa je krepitev konkurenčnosti verig vrednosti v različnih sektorjih gospodarstva preko podpore inovativnim ekosistemom.
Podpora mora prispevati k razvoju gospodarske in podjetniške infrastrukture, ki prispeva k ciljem strategije pametne specializacije (krepitev konkurenčnosti gospodarstva preko krepitve njegove inovacijske kapacitete). Podpora mora nadaljevati razvoj obstoječe poslovne cone in funkcionalno degradiranih območij v podjetniško infrastrukturo ob hkratnem omejevanju potrebe po znatnih investicijah v novo urbano in prometno infrastrukturo.
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje ureditve, dograditve ali razširitve ekonomsko-poslovnih con (v nadaljevanju: EPC), ki so locirane znotraj funkcionalno razvrednotenih območij v Sloveniji (v nadaljevanju: FRO) in/ali degradiranih urbanih območij (v nadaljevanju: DUO) oziroma z utemeljitvijo degradiranosti skladno z Merili in kriteriji za določitev DUO in/ali skladno z določitvijo degradiranih območij v veljavnih Trajnostnih urbanih strategijah (v nadaljevanju: TUS) ter hkratne izdelave vizije razvoja EPC, vzpostavitve ustreznega informacijsko-komunikacijskega omrežja (spletna stran EPC) in izvajanje storitev v podporo delovanju EPC, medsebojnemu povezovanju podjetij v EPC in iskanju novih podjetij za umestitev v EPC ob istočasnem zagotavljanju trajnosti, dekarbonizacije oziroma razogljičenja poslovanja in v skladu s principi krožnega gospodarstva ter strategije pametne specializacije Prvenstveno se bo spodbujala ponovna uporaba funkcionalno degradiranih območij.
Za EPC se šteje območje več stavbnih zemljišč, ki so v prostorskih aktih prijavitelja opredeljena kot območja proizvodnih dejavnosti, površine za industrijo in/ali gospodarske cone (oznaka namenske rabe prostora: IP in/ali IG), pri čemer mora biti območje, ki je predmet vloge na javni razpis, namenjeno zagotavljanju prostih površin za podjetja. Območje mora biti v prostorskih aktih opredeljeno kot enotna ekonomsko-poslovna ali gospodarska cona. Za EPC se v nobenem primeru ne šteje posamezna stavba, četudi je namenjena opravljanju gospodarske dejavnosti.
Kot upravičena investicija v EPC se za namen javnega razpisa upošteva investicija v javno gospodarsko infrastrukturo, ki je navedena v Prilogi 5 Pravilnika o vsebini in načinu vodenja zbirke podatkov o dejanski rabi prostora (Uradni list RS, št. 9/04, 7/18 – ZEN-A, 33/19 – ZEN-B in 199/21 – ZUreP-3), in sicer:
– prometna infrastruktura (izgradnja cest znotraj EPC ter navezava cest znotraj EPC na dostopno/e cesto/e),
– energetska infrastruktura,
– komunalna infrastruktura,
– infrastruktura za telekomunikacije in
– vodna infrastruktura (samo protipoplavni ukrepi),
potrebna za delovanje EPC.
Pri investiciji v vodno infrastrukturo se kot upravičeni stroški štejejo samo protipoplavni ukrepi, ki so v neposredni (fizični) povezavi z delovanjem EPC. Pri tem velja: sofinancira se lahko do 30 % vrednosti upravičenih stroškov protipoplavnih ukrepov, hkrati pa protipoplavni ukrepi ne smejo predstavljati več kot 40 % upravičenih stroškov gradbenih, obrtniških in instalacijskih (GOI) del v okviru projekta.
Do sofinanciranja so upravičeni tudi drugi ukrepi, ki se nanašajo na ureditev površin EPC, ki je predmet vloge na javni razpis, ob pogoju, da je lastnica teh površin občina. Ti ukrepi so na primer: gradnja opornih zidov (če je gradnja potrebna za zaščito površin in/ali upravičene javne gospodarske infrastrukture), čiščenje in odvoz odpadkov, niveliranje površin, rušenje morebitnih obstoječih objektov in drugo.
V okviru izdelave vizije razvoja EPC, vzpostavitve ustreznega informacijsko-komunikacijskega omrežja (spletna stran EPC) in izvajanja storitev v podporo delovanju EPC, medsebojnemu povezovanju podjetij v EPC in iskanju novih podjetij v EPC, se kot upravičene štejejo aktivnosti izdelave vizije razvoja EPC, vzpostavitve informacijsko-komunikacijskega omrežja (spletna stran EPC), priprave načrta izvajanja storitev v podporo delovanju EPC, medsebojnih povezovanj podjetij v EPC in iskanje novih podjetij v EPC ter same izvedbe navedenih storitev s strani zunanjega izvajalca. Izvedba teh aktivnosti je potrebna zaradi vzpostavitve aktivne vloge prijavitelja pri povezovanju podjetij v EPC, iskanju novih podjetij, ki so komplementarna z že obstoječimi podjetji v EPC in ki krepijo razvojno specializacijo EPC ter omogočajo krepitev krožnega gospodarstva, zmanjšujejo izpuste CO2 ter na ta način vplivajo na zmanjševanje okoljskega odtisa EPC.
Upravičena je investicija, ki je po zaključku celovita, kar pomeni, da ima EPC po zaključku projekta zagotovljeno vso potrebno infrastrukturo za nemoteno delovanje (npr. urejena cestna povezava, kanalizacijsko omrežje priključeno na čistilno napravo ipd.) in je hkrati vzpostavljeno ustrezno informacijsko-komunikacijsko omrežje (spletna stran EPC). Infrastruktura, ki je predmet sofinanciranja, mora biti v lasti prijavitelja še najmanj pet let od datuma zaključka projekta.
Projekt, ki je predmet vloge na javni razpis, mora biti zaključen (izvedene vse aktivnosti v okviru projekta) najkasneje do dne 31. 3. 2026.
Cilji javnega razpisa so:
– vpliv na hitrejši razvoj gospodarstva na regionalni in državni ravni,
– vpliv na povečanje dodane vrednosti podjetij,
– vpliv na povečanje zaposlovanja v podjetjih na območju investicije,
– transformacija degradiranih območij v EPC,
– vpliv na ustvarjanje ekosistemov podjetij z visoko dodano vrednostjo,
– vpliv na ustvarjanje industrijske simbioze znotraj EPC,
– vpliv na krepitev specializacije posamezne EPC.
Kazalniki učinka po tem javnem razpisu so:
– število podprtih investicijskih projektov EPC,
– površina urejene/dograjene/razširjene EPC (v ha).
Kazalniki rezultata po tem javnem razpisu so:
– zasedenost novo opremljenih uporabnih površin urejene/dograjene/razširjene EPC s strani mikro, malih in srednjih podjetij (MSP; v % glede na nove uporabne površine1).
1 V delež (%) zasedenosti ne štejejo površine, ki jih zaseda ali jih bo zasedlo podjetje, ki opravlja dejavnost poslovanja z nepremičninami (dejavnost 68 po SKD 2008).
Kazalniki učinka se bodo dokazovali ob zaključku projekta, kazalniki rezultata pa tri leta po zaključku projekta. Ministrstvo bo kazalnike učinka in rezultata spremljalo še pet let po zaključku projekta. K doseganju kazalnikov bo ministrstvo prijavitelje zavezalo v sklenjeni pogodbi o sofinanciranju.
V primeru, da končni prejemnik ne doseže kazalnikov učinka, ministrstvo odstopi od pogodbe in zahteva vračilo vseh izplačanih sredstev, povečanih za zakonite zamudne obresti od dneva izplačila do dneva nakazila v proračunski sklad NOO oziroma proračun RS.
Območje izvajanja in ciljne skupine/končni prejemniki
Projekt se mora izvajati na območju Republike Slovenije.
Ciljne skupine projekta so mikro, mala in srednje velika podjetja (MSP)2, ki bodo poslovala v urejeni, dograjeni oziroma razširjeni EPC.
2 Za opredelitev MSP in določitev velikosti podjetja se upošteva določila iz Priloge I Uredbe Komisije 651/2014/EU. Za povezane družbe se štejejo tudi podjetja, ki so povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb z upoštevanjem določil Priloge I Uredba Komisije 651/2014/EU.
Končni prejemniki so samoupravne lokalne skupnosti (občine), ki so tudi prijavitelji/nosilci/investitorji projekta.
5. Pogoji za kandidiranje
Vloga mora izpolnjevati vse zahteve in pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo (obrazec 3), s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu (izjava je del razpisne dokumentacije).
Navodila za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje so natančneje opredeljena v poglavju 9 razpisne dokumentacije.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne. V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru projekta, se pogodba o dodelitvi sredstev ne bo podpisala, sklep o izboru pa se bo odpravil.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o dodelitvi sredstev, lahko ministrstvo od le-te odstopi, pri čemer bo izbrani prijavitelj dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračunski sklad NOO oziroma proračun RS.
Za izvedbo postopka obravnave vlog (preverjanje pogojev, ocenjevanje, pripravo sklepov itd.) je imenovana strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa (v nadaljnjem besedilu: strokovna komisija). Za vse pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge (v nadaljnjem besedilu: formalna popolnost vloge) strokovna komisija najprej preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, nadaljnjega ocenjevanja po merilih strokovna komisija ne izvede, vloga prijavitelja pa se zaradi neizpolnjevanja pogojev zavrne.
5.1. Splošni pogoji
1. Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane z izvršilnim naslovom.
2. V obdobju zadnjega leta, šteto za nazaj od dne oddaje vloge, prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge).
3. Za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja po tem razpisu, prijavitelj ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega financiranja).
5.2. Posebni pogoji
1. Načrtovana vrednost projekta mora znašati najmanj 200.000,00 EUR v tekočih cenah ter brez davka na dodano vrednost (oziroma v stalnih cenah ter brez davka na dodano vrednost, če je predvidena dinamika izvedbe projekta krajša od enega leta3).
3 Izraz »tekoče cene brez DDV«, ki se uporablja v razpisni dokumentaciji in obrazcih razpisne dokumentacije, se v primeru, da se projekt izvaja manj kot eno leto, tolmači na način, da gre za »stalne cene brez DDV« oziroma, da so stalne cene enake tekočim cenam.
2. S sredstvi tega javnega razpisa se lahko sofinancira do 100 % upravičenih stroškov projekta (nepovratna sredstva) oziroma največ 626.789,85 EUR (upoštevajoč morebitno finančno vrzel, ki jo mora prijavitelj izračunati ter vključiti v investicijsko dokumentacijo).
3. Na javni razpis lahko kandidirajo projekti izgradnje infrastrukture EPC:
3.1 Ureditev in dograditev obstoječe EPC (izpolnjeni morajo biti vsi pogoji):
a. katere obstoječa velikost je najmanj 1,0 ha (v skladu z veljavnim prostorskim aktom prijavitelja),
b. ki bo v okviru projekta, ki je predmet vloge na javni razpis, obsegala ureditev, dograditev ali širitev novih uporabnih površin v velikosti najmanj 0,3 ha,
c. katere nadaljnji potencial povečanja uporabnih površin EPC je najmanj 0,5 ha (prostorski akt prijavitelja za ta del EPC je sprejet, ali v sprejemanju).
3.2 Razširitev EPC na degradiranem območju (izpolnjeni morajo biti vsi pogoji):
a. katere velikost je najmanj 1,0 ha (v skladu z veljavnim prostorskim aktom prijavitelja),
b. ki bo v okviru projekta, ki je predmet vloge na javni razpis, obsegala vzpostavitev novih uporabnih površin v velikosti najmanj 0,3 ha,
c. katere nadaljnji potencial povečanja uporabnih površin EPC je najmanj 0,5 ha (prostorski akt prijavitelja za ta del EPC je sprejet, ali v sprejemanju).
4. V okviru projekta morajo biti izvedeni najmanj trije ukrepi v skupni višini 10 % stroškov gradbenih, obrtniških in instalacijskih (GOI) del na enem ali obeh področjih:
a) trajnostne naravnanosti projekta, ukrepi kot na primer:
i. raba obnovljivih virov energije (za npr. javno razsvetljavo),
ii. recikliranje in zmanjševanje odpadnih snovi,
iii. energetska samooskrba EPC (za npr. javno razsvetljavo),
iv. vzpostavitev zbiralnika za ponovno uporabo odpadkov,
v. postavitev polnilnice za električna vozila,
vi. izgradnja avtobusnega postajališča ipd.;
b) t. i. modre oziroma zelene infrastrukture, ukrepi kot na primer:
i. vzpostavitev zelenih otokov,
ii. zasaditev dreves,
iii. ozelenitev streh in vertikalnih površin obstoječih objektov,
iv. vzpostavitev vodnih površin,
v. management padavinskih voda: vrsta ukrepov, ki uporabljajo rastlinske ali talne sisteme, prepustne pločnike ali druge prepustne površine ali substrate, zbiranje in ponovna uporaba meteorne vode ali urejanje okolice za shranjevanje, infiltracijo padavinske vode in zmanjšanje pretokov v kanalizacijske sisteme ali v površinske vode ipd.
5. Prijavitelj mora imeti pravico graditi oziroma posegati v prostor v skladu z veljavno gradbeno zakonodajo. Pravnomočno gradbeno dovoljenje za celotno investicijo mora biti priloženo vlogi na javni razpis oziroma ga mora prijavitelj ministrstvu predložiti najkasneje do dne 31. 3. 2025 (razen v primeru, ko v skladu z veljavno zakonodajo gradbenega dovoljenja ni potrebno pridobiti, kar mora biti dokumentirano in ustrezno obrazloženo s sklepom o zavrženju vloge za pridobitev gradbenega dovoljenja s strani upravne enote). V kolikor prijavitelj do dne 31. 3. 2025 ministrstvu pravnomočnega gradbenega dovoljenja ne bo predložil, se šteje, da je pogodba o sofinanciranju razvezana, s čimer prenehajo vse obveznosti ministrstva do prijavitelja, prejemnik pa bo moral vrniti prejeta sredstva po tej pogodbi v roku 30 dni od pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračunski sklad NOO oziroma proračun RS.
6. Zemljišče, na katerem bo zgrajena infrastruktura EPC, mora biti ob oddaji vloge v lasti prijavitelja. Če zemljišče, na katerem bo zgrajena infrastruktura EPC, ni v lasti prijavitelja, mora le-ta ob vlogi priložiti pogodbo o najemu, pogodbo o ustanovitvi stavbne pravice, koncesijsko pogodbo sklenjeno med prijaviteljem in lastnikom zemljišča, služnostno pravico za gradnjo ali dokazilo, da je prijavitelj določen za upravljavca v skladu z 11. členom Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 11/18, 79/18 in 78/23 – ZORR), s trajanjem še najmanj pet let od datuma zaključka projekta4.
4 Izjema so tisti projekti, kjer se tako lastništvo kot narava zgrajene infrastrukture tudi po zaključku projekta ne bosta spremenila – gradnja na zemljišču v javni lasti. Trajnost projekta je v takih primerih zagotovljena, ne glede na to, da lokalna skupnost ne bo imela služnosti na zemljišču s trajanjem najmanj pet let od datuma zaključka projekta. Pri tem se izhaja iz dejstva, da bo lastništvo v najširšem smislu ostalo enako, to je Republika Slovenija, in bo na novo zgrajena infrastruktura še naprej zadovoljevala javne potrebe oziroma bo namenjena zadovoljevanju javnih potreb še tudi pet let od datuma zaključka projekta ob upoštevanju vseh nacionalnih in lokalnih pravil oziroma omejitev.
7. Prijavitelj mora v vlogi predložiti podatke o podjetjih, ki so izkazala interes za vstop v EPC, ter podatke o površini v EPC, na kateri bodo ta podjetja izvajala svojo poslovno dejavnost.
8. Prijavitelj mora v investicijski dokumentaciji in prijavnih obrazcih izkazovati ustrezno kadrovsko sposobnost za izvajanje projekta.
9. Prijavitelj mora vlogi predložiti grafični prikaz EPC (lahko tudi več grafičnih prikazov), ki je predmet vloge, in grafično prikazati vse predvidene posege v EPC. Na grafičnem prikazu morajo biti jasno označeni:
a. območje ter površina celotne EPC, ki je predmet prijave;
b. območje ter površina EPC, ki je predmet ureditve, dograditve ali razširitve v okviru prijave;
c. že zasedene uporabne površine EPC in proste uporabne površine EPC ter jasno označene tiste nove uporabne površine EPC (najmanj 0,3 ha), ki jih bodo podjetja zasedla najkasneje v roku treh let po zaključku projekta (najmanj 50 % novih prostih uporabnih površin);
d. območje ter površina potencialne nadaljnje širitve EPC (izven projekta, ki je predmet vloge na javni razpis).
Grafični prikaz mora biti pripravljen in obrazložen tako, da bo iz njega jasno razviden odstotek zasedenosti uporabnih površin EPC. Priloga grafičnemu prikazu je tudi seznam vseh parcel in velikost le-teh.
10. Projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in predmetom javnega razpisa.
11. Projekti, katerih aktivnosti bodo/bi bile na dan izdaje sklepa o izboru projekta že zaključene, niso upravičeni do sofinanciranja.
12. Prijavitelj mora imeti za projekt zaključeno finančno konstrukcijo oziroma ob upoštevanju virov po tem javnem razpisu, zagotovljene vire za izvedbo celotnega projekta.
13. Projekt mora predstavljati ekonomsko nedeljivo celoto aktivnosti, ki izpolnjuje natančno določeno (tehnično-tehnološko) funkcijo in ima jasno opredeljene cilje, skladne z javnim razpisom in razpisno dokumentacijo.
14. Projekt mora imeti vnaprej določeno trajanje ter določen začetek in konec izvajanja v skladu z javnim razpisom in razpisno dokumentacijo.
15. Projekt mora biti ustrezno opredeljen v veljavnem aktu o proračunu prijavitelja, in sicer v načrtu razvojnih programov (v nadaljevanju: NRP) – tretji del proračuna. Naziv projekta, zneski in viri financiranja morajo biti v investicijskem dokumentu, v obrazcih vloge in v NRP skladni. V nasprotnem primeru mora prijavitelj priložiti podpisano izjavo, da bo najkasneje do vložitve prve vloge za izplačilo uskladil NRP oziroma posebni del proračuna. Dokazilo o usklajenosti je prijavitelj dolžan posredovati najkasneje ob prvi vlogi za izplačilo.
16. Za projekt mora biti izdelana in s strani pristojnega organa prijavitelja potrjena investicijska dokumentacija v skladu z določili Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16). Prijavitelj mora k vlogi predložiti podpisan(e) in žigosan(e) sklep(e) o potrditvi investicijske dokumentacije.
17. Sestavni del investicijske dokumentacije mora biti izračun finančne vrzeli, izdelan v skladu z Delegirano uredbo Komisije 480/2014 (členi 15 do 19) in Izvedbeno uredbo Komisije 2015/207 EU (člen 3 in Priloga III). Če se projekt izvaja v več fazah, se finančna vrzel izdeluje za fazo, ki je predmet vloge.
18. Iz vloge mora biti razvidna predvidena zasedenost novo opremljenih uporabnih površin EPC, namenjenih podjetniški dejavnosti. Predmet sofinanciranja so lahko le projekti, ki v roku 3 let po zaključku projekta predvidevajo vsaj 50 % zasedenost novih prostih uporabnih površin EPC s strani MSP5. V navedeni delež zasedenosti ne štejejo:
5 Za opredelitev MSP in določitev velikosti podjetja se upošteva določila iz Priloge I Uredbe Komisije 651/2014/EU. Za povezane družbe se štejejo tudi podjetja, ki so povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb z upoštevanjem določil Priloge I Uredba Komisije 651/2014/EU.
a) podjetja, ki se ukvarjajo s trgovinsko dejavnostjo (razen v primeru, da tako podjetje v poslovni coni vzpostavi logistično-distribucijski center oziroma skladiščni center in/ali upravno-administrativne prostore);
b) velika podjetja;
c) površine, ki jih bo zasedlo nepremičninsko podjetje, za potrebe gradnje objekta za oddajo v najem.
19. Predmet sofinanciranja ne morejo biti projekti, iz katerih je razvidno oziroma bo tekom izvedbe projekta ali najkasneje v obdobju 5 let po izvedbi projekta ugotovljeno, da na novo opremljenih uporabnih površinah EPC podjetniško dejavnost opravljajo:
a) podjetja, katerih naložbe škodujejo ciljem blažitve podnebnih sprememb: naložbe v zvezi s fosilnimi gorivi (vključno z nadaljnjo uporabo), razen za toploto/moč na osnovi zemeljskega plina, ki je skladna s pogoji iz Priloge III smernic načela DNSH. Dejavnosti, ki so vključene v sistem trgovanja s pravicami do emisije CO2 ali njegovih ekvivalentov, razen v kolikor so predvidene emisije bistveno nižje od relevantnih primerljivih vrednosti, določenih za brezplačno dodelitev;
b) podjetja, katerih naložbe škodujejo prehodu v krožno gospodarstvo: naložbe v objekte za odstranjevanje odpadkov na odlagališčih, v obrate za mehansko biološko obdelavo (MBT) in sežigalnice za obdelavo odpadkov, pri čemer ta izključitev ne velja za naložbe v obrate, namenjene izključno obdelavi nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati, obstoječe obrate, kjer je naložba namenjena povečanju energetske učinkovitosti, zajemanju izpušnih plinov za skladiščenje ali uporabo ali predelavo materialov iz sežigalnega pepela, pod pogojem, da take naložbe ne povzročijo povečanja zmogljivosti obratov za predelavo odpadkov ali podaljšanja življenjske dobe obrata;
c) podjetja, ki se ukvarjajo z dejavnostmi, pri katerih lahko dolgotrajno odstranjevanje odpadkov dolgoročno škoduje okolju (npr. jedrski odpadki).
6. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora projektov
Strokovna komisija vloge oceni na podlagi naslednjih meril:
Merilo | Št. točk |
1 | Velikost obstoječe EPC (v skladu z veljavnim oziroma sprejetim prostorskim aktom prijavitelja) oziroma degradiranega območja v okviru projekta | 15 |
2 | Velikost uporabnih površin EPC, ki bodo namenjena širitvi v okviru projekta | 15 |
3 | Potencial širitve EPC v okviru projekta | 15 |
4 | Povprečna dostopnost do najbližjega priključka na avtocesto ali hitro cesto | 15 |
5 | Povezljivost z javnim prevozom in izgradnja e-polnilnice za električna vozila | 15 |
6 | Specializacija EPC | 15 |
7 | Okoljska in trajnostna naravnanost projekta | 10 |
8 | Prispevek k skladnemu regionalnemu razvoju | 10 |
SKUPAJ | 110 |
Maksimalno število točk je 110.
Način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog sta natančneje opredeljena v poglavju 15 razpisne dokumentacije.
7. Postopek izbora projektov
Projekt lahko doseže največ 110 točk. Prijavitelj za projekt, ki je pridobil manj kot 60 točk, v nobenem primeru ne more pridobiti sofinanciranja. Sredstva se vlogam, ki so dosegle prag, dodeljujejo po vrsti od najvišje do najnižje ocenjene.
V primeru enakega števila točk bodo imeli prednost tisti projekti, ki bodo pridobili več točk pri merilu 1, nato pri merilu 2, nato pri merilu 3, nato pri merilu 4. V kolikor ima več projektov še vedno enako število točk, se upošteva vrstni red oddaje vlog (dan, ura, minuta).
Vloge, ki ne dosežejo navedenega praga točk, se s sklepom zavrnejo.
8. Okvirna razpoložljiva sredstva javnega razpisa
Skupna predvidena višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo javnega razpisa, je 626.789,85 EUR.
Finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa zagotavlja Evropska unija iz naslova Mehanizma za okrevanje in odpornost oziroma se pravice porabe zagotavljajo iz podračuna, s katerim upravlja organ v sestavi Ministrstva za finance, URSOO, in na katerem se zbirajo sredstva Mehanizma za okrevanje in odpornost za financiranje ukrepov iz Načrta za okrevanje in odpornost Republike Slovenije, ki je bil potrjen na Vladi RS dne 28. 4. 2021, potrjen z izvedbenim sklepom Sveta EU o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo z dne 28. 7. 2021, prvo spremembo Načrta za okrevanje in odpornost z dne 28. 9. 2023, ki je bila potrjena z Izvedbenim sklepom Sveta EU z dne 17. 10. 2023 o spremembi Izvedbenega sklepa Sveta Evropske unije z dne 28. 7. 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo, in drugo spremembo Načrta za okrevanje in odpornost z dne 17. 10. 2024, in so objavljeni na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/. Ta sredstva so zagotovljena na proračunski postavki »221478 C3K9ID Zagotavljanje inovativnih ekosistemov ekonomsko-poslovne infrastrukture-NOO«. Pogodbe o sofinanciranju bodo sklenjene, ko bodo na javnem razpisu izbrani projekti uvrščeni v načrt razvojnih programov Republike Slovenije.
Višina razpisanih sredstev se lahko spremeni z objavo spremembe javnega razpisa v Uradnem listu RS do zaključka izvedbe javnega razpisa.
Ministrstvo bo v primeru presežnega interesa s strani prijaviteljev, kakovosti prejetih vlog ali iz drugih razlogov, vendar zgolj v primeru, ko bodo zagotovljena dodatna razpoložljiva sredstva za predmetni javni razpis iz naslova Mehanizma za okrevanje in odpornost, integralnih sredstev ali sredstev iz drugih virov financiranja, po potrebi lahko pred izdajo sklepov o izboru s spremembo javnega razpisa, ki bo objavljena v Uradnem listu in na spletni strani ministrstva, objavilo zvišanje razpisanih sredstev. Zvišanje razpisanih sredstev bo pri tem prvenstveno najmanj tolikšno, kolikor znaša razlika med obstoječo razpisano vrednostjo in sredstvi, ki so potrebna za podporo ene oziroma zadnje izmed vlog, ki je po višini prejetih točk zadnja v vrsti za izdajo sklepa o izboru, in sicer do višine zaprošenega sofinanciranja, kot le-ta izhaja iz vloge. V primeru zagotovitve več dodatnih razpoložljivih sredstev (s katerimi je možno podpreti več kot zgolj eno oziroma zadnjo izmed vlog, ki so v vrsti za sofinanciranje), se projekti izbirajo na enak način kot navedeno v poglavju 14, torej glede na število prejetih točk v postopku ocenjevanja po merilih (od projektov, ki so v vrsti z več, do tistih, ki so v vrsti z manjšim številom prejetih točk).
Navedena možnost zvišanja razpisane vrednosti je zgolj možnost in ne zaveza, saj v trenutku objave javnega razpisa ministrstvo nima zagotovljenih dodatnih razpoložljivih sredstev nad višino trenutno razpisane vrednosti. Ob objavi spremembe javnega razpisa iz navedenega razloga bo ministrstvo navedlo novo, višjo razpisano vrednost in tudi vir za to povišanje sredstev. Postopek iz prejšnjega odstavka ima prednost pred postopkom zmanjševanja obsega sofinanciranja za vlogo, ki je glede na višino prejetih točk v postopku ocenjevanja zadnja v vrsti za sofinanciranje, kot je navedeno zgoraj. To pomeni, da v kolikor ministrstvo ne bo imelo na voljo dodatnih razpoložljivih sredstev za zvišanje razpisane vrednosti, se lahko posluži možnosti podpore z zmanjšanim obsegom sofinanciranja.
Dinamika sofinanciranja posameznega podprtega projekta bo določena s pogodbo o dodelitvi sredstev v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja projekta in od razpoložljivih pravic porabe oziroma proračunskih sredstev.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih sredstev za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko ministrstvo razveljavi razpis in izdane sklepe o izboru, ali spremeni pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom spremembe, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do zaključka izvedbe javnega razpisa prekliče, kar stori z objavo v Uradnem listu RS.
9. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Za začetek projekta se šteje datum sklepa o potrditvi DIIP s strani pristojnega organa prijavitelja.
Za zaključek izvajanja projekta se šteje zaključek vseh predvidenih aktivnosti iz vloge. Skrajni rok za zaključek izvajanja projekta v okviru javnega razpisa je 31. 3. 2026.
Obdobje upravičenosti stroškov se začne s 1. 1. 2022, razen za stroške pripravljalnih del (priprava projektne in investicijske dokumentacije ter nakupi nezazidanih zemljišč ipd.), ki so upravičeni od 1. 1. 2021, vendar ne pred datumom sklepa o potrditvi DIIP s strani pristojnega organa, ter zaključi s 31. 3. 2026.
Rok za predložitev zadnje vloge za izplačilo v letu 2025 je 7. 11. 2025, skrajni rok za predložitev zadnje vloge za izplačilo v letu 2026 pa je 30. 4. 2026.
Dinamika izvajanja posameznega projekta oziroma upravičenosti stroškov se določi v pogodbi o sofinanciranju na podlagi podatkov iz vloge prijavitelja.
Po podpisu pogodbe bo upravičenec za vsako leto posredoval okvirno časovnico oddaje vlog za izplačilo.
S tem javnim razpisom se razpisujejo nepovratna sredstva za leto 2025 z možnostjo podaljšanja do najkasneje 30. 4. 2026.
10. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči: projekti na ravni prejemnika ne predstavljajo elementov državne pomoči.
11. Upravičeni stroški, intenzivnost pomoči in način financiranja
11.1. Upravičeni stroški
1. gradbena, obrtniška in instalacijska (GOI) dela;
2. nakup nezazidanih zemljišč (največ v višini 10 % upravičenih stroškov gradnje – cena za nakup zemljišča z objektom ali z delom objekta ne sme presegati tržne vrednosti, določene v poročilu sodnega cenilca oziroma izvedenca ustrezne stroke (gospodaren nakup), ki na dan sklenitve pravnega posla ni starejše od dvanajstih mesecev);
3. storitve zunanjih izvajalcev za:
a. izdelavo projektne ter investicijske dokumentacije,
b. strokovni gradbeni nadzor ter
c. informiranje in komuniciranje;
4. storitve zunanjih izvajalcev (največ v višini 10 % upravičenih stroškov gradnje oziroma največ 40.000,00 EUR: za izdelavo vizije razvoja EPC ter vzpostavitev ustreznega informacijsko-komunikacijskega omrežja (spletna stran EPC) in izvajanje storitev v podporo delovanju EPC, medsebojnemu povezovanju podjetij v EPC in iskanju novih podjetij v EPC).
Stroški, navedeni pod zaporednimi številkami 2 do 4, so lahko upravičeni le kot vzporedni stroški stroškov, navedenih pod zaporedno številko 1 (v kolikor stroški pod zaporedno številko 1 ne nastanejo, stroški pod zaporednimi številkami 2 do 4 niso upravičeni do sofinanciranja). Stroški navedeni pod zaporedno številko 4 so lahko le del celovitega projekta, ki zajema najmanj stroške pod zaporedno številko 1.
Stroški arheoloških izkopavanj so upravičeni v primeru, da so predvideni v vlogi in pripadajoči dokumentaciji.
Davek na dodano vrednost, davek na promet z nepremičninami, stroški nepremičninskega agenta, stroški notarja in vpisa v zemljiško knjigo ter stroški izdelave dokumenta identifikacije investicijskega projekta niso upravičeni stroški.
Končni prejemnik bo moral najkasneje v roku štirih mesecev po sklenitvi pogodbe o sofinanciranju ministrstvu posredovati s strani zunanjega izvajalca izdelano vizijo razvoja EPC. V enakem roku morata biti vzpostavljena tudi spletna stran EPC, izvajati se morajo tudi storitve v podporo delovanju EPC, medsebojnemu povezovanju podjetij v EPC in iskanju novih podjetij v EPC.
Podrobnejša opredelitev upravičenih stroškov ter način financiranja le-teh je del razpisne dokumentacije, poglavje 6.
11.2. Intenzivnost sofinanciranja
S sredstvi tega javnega razpisa se lahko sofinancira do 100 % upravičenih stroškov projekta (nepovratna sredstva) oziroma največ 626.789,85 EUR (upoštevajoč morebitno finančno vrzel, ki jo mora prijavitelj izračunati ter vključiti v investicijsko dokumentacijo).
12. Roki in način prijave na javni razpis
Rok za predložitev vlog v okviru tega javnega razpisa je 31. 1. 2025, najkasneje do 12. ure.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, za katere bo razvidno, da so bile do vključno 31. 1. 2025, najkasneje do 12. ure oddane.
Navodila za izdelavo popolne vloge so navedena v razpisni dokumentaciji, poglavje 11.
Vloga in vsi njeni sestavni deli morajo biti izpolnjeni v slovenskem jeziku. Vsi zneski v vlogi morajo biti navedeni v eurih (EUR) na dve decimalni mesti.
13. Odpiranje in pregled vlog ter način dopolnitve oziroma pojasnitve vlog: odpiranje in pregled vlog ter način dopolnitve oziroma pojasnitve vlog se izvede skladno z določili razpisne dokumentacije, poglavje 13.
14. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni s sklepom najkasneje v roku devetdeset dni od datuma odpiranja vlog prispelih na javni razpis.
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru in skladno s pozivom ministrstva pozvani k podpisu pogodbe o dodelitvi sredstev. Prijavitelj lahko umakne vlogo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa o izboru.
Zoper sklep o (ne)izboru, lahko prijavitelj v tridesetih dneh od prejema sklepa sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o dodelitvi sredstev z ostalimi (izbranimi) prijavitelji.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva.
15. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti
Izbrani prijavitelj mora najkasneje 14 dni po podpisu pogodbe na svoji spletni strani objaviti informacijo o projektu, ki je predmet sofinanciranja (naziv projekta, celotna vrednost projekta ter znesek sofinanciranja iz sklada Načrta za okrevanje in odpornost, datum pričetka in zaključka projekta). Navesti mora tudi informacijo o viru financiranja: Načrt za okrevanje in odpornost, razvojno področje C3: Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponenta K9: Dvig produktivnosti, prijazno poslovno okolje za investitorje in investicija D: Zagotavljanje inovativnih ekosistemov ekonomsko-poslovne infrastrukture (CID šifra: C3K9ID), mejnik M133. Kratka predstavitev projekta naj vsebuje namen in cilje oziroma kazalnike, ki bodo s projektom doseženi, ter fotografijo. Ob zaključku projekta se objavijo tudi doseženi učinki.
Na spletni strani mora biti prikazan emblem Evropske Unije in ustrezna izjava o financiranju z napisom »Financira Evropska unija – NextGenerationEU«. Emblem in napis naj bosta tudi na gradbiščni tabli.
Poleg navedenega je potrebno pripraviti informacijo za medije in izvajati sprotno informiranje preko e-informatorja in spletne strani NOO (novice, intervju z izbranim prijaviteljem, s podjetji, ki se vključijo v cono).
Podrobneje se zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti uredijo s pogodbo o sofinanciranju.
16. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Izbrani prijavitelj bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekt, in zagotavljati ministrstvu in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj še 10 let po zaključku projekta.
Izbrani prijavitelj mora voditi in spremljati porabo sredstev za projekt računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije.
17. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Izbrani prijavitelj mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta. Nadzor se izvaja s strani ministrstva (MKRR), koordinacijskega organa (URSOO), nacionalnega koordinatorja za revizijo (UNP), nacionalnega koordinatorja za stroške (Ministrstvo za finance) in/ali drugih domačih ali evropskih nadzornih institucij (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Izbrani prijavitelj bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo moral izbrani prijavitelj omogočiti vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter v rezultate projekta (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Izbrani prijavitelj bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo ali drug nadzorni organ pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Izbrani prijavitelj bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
18. Načelo »ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852
Prijavitelj mora pri pripravi projekta upoštevati »načelo, da se ne škoduje bistveno«, kar pomeni, da se ne podpirajo ali izvajajo gospodarske dejavnosti, ki bistveno škodujejo kateremukoli od okoljskih ciljev v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852. Pri tem se upoštevata tako okoljski vpliv same dejavnosti kot okoljski vpliv proizvodov in storitev, ki jih ta dejavnost zagotavlja, v njihovem celotnem življenjskem ciklu, pri čemer se zlasti upošteva proizvodnja, uporaba in konec življenjske dobe teh proizvodov in storitev.
Šteje se, da dejavnost bistveno škoduje:
a) blažitvi podnebnih sprememb, kadar dejavnost privede do znatnih emisij toplogrednih plinov;
b) prilagajanju podnebnim spremembam, kadar dejavnost privede do povečanega škodljivega vpliva na sedanje podnebje in pričakovano prihodnje podnebje, na dejavnost samo ali na ljudi, naravo ali sredstva;
c) trajnostni uporabi in varstvu vodnih in morskih virov, kadar dejavnost škoduje:
(i) dobremu stanju ali dobremu ekološkem potencialu vodnih teles, vključno s površinskimi in podzemnimi vodami, ali
(ii) dobremu okoljskemu stanju morskih voda;
d) krožnemu gospodarstvu, vključno s preprečevanjem odpadkov in recikliranjem, kadar:
(i) dejavnost privede do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali neposredne ali posredne rabe naravnih virov, kot so neobnovljivi viri energije, surovine, voda in zemlja, v eni ali več fazah življenjskega cikla proizvodov, vključno z vidika trajanja, popravljivosti, nadgradljivosti, možnosti ponovne uporabe ali recikliranja proizvodov;
(ii) dejavnost privede do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali odlaganja odpadkov, razen sežiganja nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati, ali
(iii) lahko dolgoročno odlaganje odpadkov bistveno in dolgoročno škoduje okolju;
e) preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, kadar dejavnost privede do znatnega povečanja emisij onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo v primerjavi s stanjem pred začetkom izvajanja te dejavnosti;
f) varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kadar je dejavnost:
(i) znatno škodljiva za dobro stanje in odpornost ekosistemov ali
(ii) škodljiva za stanje ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, ki so v interesu Unije.
19. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja
Izbrani prijavitelj bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti.
Izbrani prijavitelj bo moral rezultate projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja.
20. Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2.
Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah ministrstva je navedeno v prilogi 1 kot delu razpisne dokumentacije.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18 in 141/22, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o (so)financiranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
Podatki o sofinanciranih projektih, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam izbranih prijaviteljev, ki bo obsegal navedbo izbranega prijavitelja, naziv projekta, programsko območje izbranega prijavitelja in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektih in izbranih prijaviteljev do sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
21. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja mejnikov, rezultatov in kazalnikov projekta
Prijavitelj mora v vlogi realno prikazati načrtovane cilje in kazalnike projekta. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi priloga pogodbe o dodelitvi sredstev.
V primeru, da med izvajanjem projekta pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag sofinanciranih projektov, ministrstvo lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračunski sklad NOO oziroma proračun RS.
V primeru, da izbrani prijavitelj v treh letih po zaključku projekta ne bo dokazal uresničitev načrtovanih kazalnikov rezultata v celoti, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirane kazalnike rezultata projekta, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračunski sklad NOO oziroma proračun RS.
22. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvajanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvajanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa izbrani prijavitelj ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, izbrani prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračunski sklad NOO oziroma proračun RS. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
23. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, izbrani prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračunski sklad NOO oziroma proračun RS.
24. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posameznega projekta ali, da je višina financiranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči
Dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ministrstvo pogodbo odpove in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračunski sklad NOO oziroma proračun RS. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija. Izbranemu prijavitelju se bo vrednost sofinanciranja po pogodbi znižala za vrednost vrnjenih zneskov iz naslova dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov oziroma iz naslova preseganja maksimalne dovoljene stopnje oziroma zneska pomoči.
V kolikor se ugotovi, da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo, ministrstvo zahteva vrnitev preveč izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračunski sklad NOO oziroma proračun RS.
25. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočili izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/javne-objave-ministrstva-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/.
26. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov gp.mkrr@gov.si, s pripisom »za Javni razpis Zagotavljanje podpore inovativnim ekosistemom ekonomsko-poslovne infrastrukture v letu 2025«.
Vprašanja morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje pet delovnih dni pred iztekom roka za oddajo vlog. Ministrstvo bo odgovore na vprašanja objavilo najkasneje tri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vlog, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnih naslovih: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/javne-objave-ministrstva-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj pazljivi, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletnih strani https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/javne-objave-ministrstva-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/
Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj