Št. 4300-7/2024/4 Ob-3550/24, Stran 2927
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana objavlja
Spodbude za projekte, vključene v IPCEI EuBatIn (kratica javnega razpisa: JR IPCEI EuBatIn)
na podlagi:
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1351 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. maja 2024 o upravljanju azila in migracij, spremembi uredb (EU) 2021/1147 in (EU) 2021/1060 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 604/2013 (UL L št. 2024/1351 z dne 22. 5. 2024), (v nadaljevanju: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L št. 2024/795 z dne 29. 2. 2024);
– Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L št. 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1);
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2024/765 z dne 29. februarja 2024 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 2024/765 z dne 29. 2. 2024);
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023);
– Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L št. 2023/2486 z dne 21. 11. 2023), (v nadaljevanju: Uredba (EU) 2020/852);
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23, v nadaljevanju: Uredba EKP);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in in 18/23 – ZDU-1O in 76/23);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23);
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1) zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018), (v nadaljevanju: Splošna uredba GDPR);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22);
– Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F);
– Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI2021SI16FFPA001 z dne 12. 9. 2022, z vsemi spremembami;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, različica 4.4.2, z dne 12. 12. 2022 z vsemi spremembami;
– Smernic organa upravljanja za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« pri izvajanju Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, avgust 2023, z vsemi spremembami, ki bodo objavljene v času izvajanja pogodbe, https://evropskasredstva.si/navodila/
– Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 202 z dne 7. 6. 2016, str. 389);
– Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov (Zakon o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega protokola h Konvenciji o pravicah invalidov, Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 10/08);
– Slovenske strategije trajnostne pametne specializacije S5 (verzija 1.0, januar 2023, v nadaljevanju: S5);
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1), (v nadaljevanju: Uredba GBER);
– Sheme državne pomoči RRI »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – RRI«, (št. sheme: BE06-2632616-2024) z dne 29. 5. 2024, z vsemi spremembami (v nadaljevanju: shema državne pomoči RRI);
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A, v nadaljevanju:ZPOP-1);
– Programa ukrepov Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 (verzija 2.0) z dne 5. 4. 2024;
– Odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja za strukturna sklada in kohezijski sklad št. 3032-107/2024-1630-11 za javni razpis Spodbude za projekte, vključene v IPCEI EuBatIn z dne 10. 12. 2024.
1. Naziv in sedež posredniškega telesa oziroma izvajalca javnega razpisa, ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo) nastopa na področju kohezijske politike pri javnem razpisu Spodbude za projekte, vključene v IPCEI EuBatIn (v nadaljevanju: javni razpis) v vlogi posredniškega telesa.
2. Uvrstitev javnega razpisa v Program evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji: javni razpis delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (v nadaljevanju: ESRR). Javni razpis se izvaja v okviru »Programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027«: Cilj politike 1: Konkurenčnejša in pametnejša Evropa s spodbujanjem inovativne in pametne gospodarske preobrazbe ter regionalne povezljivosti na področju IKT; Prednostna naloga 1: Inovacijska družba znanja; Specifični cilj: RSO1.1. Razvoj in izboljšanje raziskovalne in inovacijske zmogljivosti ter uvajanje naprednih tehnologij (ESRR).
3. Namen, cilj in predmet javnega razpisa, območje izvajanja
3.1 Namen in cilj javnega razpisa
Namen javnega razpisa je spodbujanje podjetij, vključenih v projekt skupnega evropskega interesa na področju baterij (v nadaljevanju: IPCEI EuBatIn) pri izvedbi raziskovalno razvojnih dejavnosti v okviru raziskovalno razvojnih projektov na področju baterij.
Cilj IPCEI EuBatIn in s tem tudi cilj javnega razpisa je okrepiti zmožnosti Evrope pri vzpostavitvi in povečanju avtonomije in odpornosti EU na področju stabilne, trajnostne, inovativne in konkurenčne verige vrednosti na področju baterij in inovacij v zvezi z baterijskimi tehnologijami. Cilj javnega razpisa je podpreti vsaj en projekt samostojnega podjetja ali konzorcija podjetij, vključenih v IPCEI EuBatIn.
Do sofinanciranja so upravičeni le tisti projekti, ki se lahko uvrstijo v fokusna področja in/ali produktne smeri v vsaj eno od prednostnih področij uporabe, kot so opredeljena v S51. Seznam fokusnih področij in produktnih smeri se nahaja v prilogi 1 razpisne dokumentacije.
1 Dostopna na: https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fwww.gov.si%2Fassets%2Fministrstva%2FMKRR%2FKljucni-dokumenti-S5%2FS5_Verzija-1.0_lektoriran-cistopis_25.4.2023_3.docx&wdOrigin=BROWSELINK.
Veljavna S5 opredeljuje sledeča prednostna področja uporabe:
1 – Pametna mesta in skupnosti,
2 – Horizontalna mreža informacijsko-komunikacijskih tehnologij,
3 – Pametne stavbe in dom z lesno verigo,
4 – Mreže za prehod v krožno gospodarstvo (Krožno gospodarstvo),
5 – Trajnostna pridelava hrane,
6 – Trajnostni turizem,
7 – Tovarne prihodnosti,
8 – Zdravje – medicina,
9 – Mobilnost,
10 – Materiali kot končni produkti.
Javni razpis bo prispeval h kazalnikoma učinka RCO01 – Podjetja, ki so prejela podporo (od tega: mikro, mala, srednja, velika) in RCO02 – Podjetja, ki so prejela podporo v obliki nepovratnih sredstev. Javni razpis bo prispeval tudi h kazalniku rezultata RCR03 – Mala in srednja podjetja MSP, ki uvajajo inovacije pri proizvodih ali procesih.
3.2 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje izvajanja raziskovalno razvojnih projektov (v nadaljevanju: projekt) samostojnih podjetij ali konzorcijev podjetij, vključenih v pomemben projekt skupnega evropskega pomena IPCEI EuBatIn. Za sofinanciranje so upravičene faze raziskav, razvoja in inovacij, ki se razvijejo skozi sodelovanje v skupnem evropskem konzorciju podjetij na IPCEI EuBatIn.
3.3 Območje izvajanja
Operacije, ki predstavljajo potrjene projekte, se bodo izvajale na dveh programskih območjih:
– Kohezijska regija Vzhodna Slovenija in
– Kohezijska regija Zahodna Slovenija.
Prijavitelji (v primeru konzorcijev tudi posamezni konzorcijski partnerji) bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo izvajali aktivnosti operacije in imeli na dan oddaje vloge na javni razpis sedež, poslovno enoto ali podružnico. Sedež/poslovna enota/podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije/sodni register.
Prijavitelji (v primeru konzorcijev tudi posamezni konzorcijski partnerji), ki ob oddaji vloge še nimajo sedeža v Republiki Sloveniji, morajo v vlogi opredeliti, v katerem programskem območju bodo izvajali aktivnosti operacije in ustanovili podružnico.
Prijavitelj (v primeru konzorcija tudi posamezen konzorcijski partner) ima lahko sedež oziroma poslovni naslov podjetja, poslovno enoto ali podružnico v kateremkoli programskem območju.
Za vsakega od prijaviteljev (v primeru konzorcija tudi za vsakega konzorcijskega partnerja) mora biti v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeljeno, v katerem od programskih območij se bodo izvajale projektne aktivnosti.
Sprememba programskega območja po oddaji vloge ni dovoljena in predstavlja upravičen razlog za odpoved pogodbe o sofinanciranju.
V kolikor bi se ugotovilo, da se operacija ni izvedla v določenem programskem območju, ki ga je navedel upravičenec v vlogi, ministrstvo odstopi od pogodbe in zahteva vrnitev že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
Razdelitev slovenskih občin na Kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija in Kohezijsko regijo Zahodna Slovenija je podana v Prilogi 2 razpisne dokumentacije.
4. Ciljne skupine
Upravičenci do sredstev javnega razpisa so podjetja, kot so opredeljena v skladu z Zakonom o podpornem okolju za podjetništvo2, ne glede na velikost podjetja (ki se ugotavlja v skladu z merili iz priloge I Uredbe GBER). Izključeni so javni zavodi, ki so ustanovljeni v skladu z Zakonom o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP).
2 »Podjetje« je vsaka pravna ali fizična oseba, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo, ne glede na njeno pravno-organizacijsko obliko.
Prijavitelj oziroma vsi konzorcijski partnerji v primeru konzorcija morajo imeti na dan oddaje vloge v v vlogi opredeljenem kraju izvajanja aktivnosti projekta registriran sedež oziroma poslovni naslov, podružnico ali poslovno enoto. Sedež/poslovna enota/podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije/sodni register.
Upravičeno je tudi podjetje s sedežem v katerikoli drugi državi članici Evropske unije, ki ima najkasneje do izplačila pomoči registriran poslovni naslov podružnice v Republiki Sloveniji, kar bo dokazovalo z vpisom v sodni register skladno z Zakonom o sodnem registru (Uradni list RS, št. 54/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/08, 49/09, 82/13 – ZGD-1H, 17/15, 54/17, 16/19 – ZNP-1, 75/23 in 102/23 – ZViS-M). Tak prijavitelj oziroma konzorcijski partner se mora z izjavo ob oddaji vloge obvezati, da bo do izplačila pomoči izvedel zahtevan vpis v sodni register. V primeru, da prijavitelj oziroma konzorcijski partner do izplačila pomoči vpisa ne izvede, bo ministrstvo odstopilo od podpisa pogodbe, sklep o izboru pa se odpravi.
V primeru izbora vloge konzorcija bodo upravičenci kot končni prejemniki sredstev državnih pomoči za izvajanje operacije vsi partnerji v konzorciju, ki so sklenili in vlogi priložili konzorcijsko pogodbo.
5. Pogoji za kandidiranje
Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. V primeru konzorcija vlogo pripravi vodilni partner konzorcija (prijavitelj) v sodelovanju z ostalimi konzorcijskimi partnerji in na podlagi pooblastila konzorcijskih partnerjev. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru, se pogodba o sofinanciranju ne bo podpisala, sklep o izboru pa se odpravi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe o sofinanciranju, pri čemer je upravičenec dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
Za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje prijavitelj, v primeru konzorcija pa posamezni konzorcijski partner, podpiše izjavo, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje pogojev za kandidiranje na javnem razpisu.
Navodila za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje so natančneje opredeljena v 3. točki Pojasnil javnega razpisa.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev lahko ministrstvo od prijavitelja zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
Izpolnjevanje pogojev za kandidiranje bo preverjala strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa (v nadaljevanju: komisija), ki jo imenuje minister. Komisija preveri, ali pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge izpolnjujejo vse pogoje javnega razpisa.
5.1 Splošni pogoji za kandidiranje
Za prijavitelja, v primeru konzorcija pa za vse konzorcijske partnerje, veljajo naslednji splošni pogoji za kandidiranje:
1. Prijavitelj/konzorcijski partner sme biti izključno podjetje, ki je kot pridruženi partner (»associated partner«) umeščeno v končno verzijo chapeau texta IPCEI EuBatIn z dne 8. 1. 2021, ki je bil potrjen z odločitvijo Evropske komisije z dne 26. 1. 2021, ali ki je bilo pred oddajo vloge na javni razpis s strani nadzornega odbora za IPCEI EuBatIn potrjeno kot pridruženi partner v IPCEI EuBatIn in to lahko izkaže s pisnim dokazilom3.
3 Prijavitelj dokazilo priloži vlogi na javni razpis.
2. Prijavitelj/konzorcijski partner sme biti izključno podjetje, kot je opredeljeno v skladu z Zakonom o podpornem okolju za podjetništvo4. Prijavitelj ne sme biti javni zavod, ustanovljen v skladu z Zakonom o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP).
4 »Podjetje« je vsaka pravna ali fizična oseba, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo, ne glede na njeno pravno-organizacijsko obliko.
3. Prijavitelj/konzorcijski partner mora imeti na dan oddaje vloge v opredeljenem kraju izvajanja aktivnosti projekta registriran sedež oziroma poslovni naslov, podružnico ali poslovno enoto. Sedež/poslovna enota/podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije/sodni register. Za podjetje s sedežem v katerikoli drugi državi članici Evropske unije pa z odstopanjem od prejšnjih dveh stavkov velja, da se mora podjetje ob oddaji vloge z izjavo obvezati, da bo do izplačila pomoči izvedlo vpis podružnice, kjer se bodo izvajale aktivnosti projekta, v sodni register skladno z Zakonom o sodnem registru.
4. Prijavitelj/konzorcijski partner na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij: Slovenskega podjetniškega sklada in Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju iz javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle pred tem spoznane s pravnomočno odločbo pristojnega organa.
5. Prijavitelj/konzorcijski partner nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
6. Prijavitelj/konzorcijski partner ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23) in ni v postopku likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23).
7. Prijavitelj/konzorcijski partner ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17).
8. Prijavitelj/konzorcijski partner ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe GBER.
9. Za prijavitelja/konzorcijskega partnerja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo in 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
10. Prijavitelj/konzorcijski partner ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da prijavitelj/konzorcijski partner navedeni pogoj izpolnjuje, če odločba EK še ni dokončna, prijavitelj/konzorcijski partner pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga.
11. Prijavitelj/konzorcijski partner za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja).
12. Prijavitelj/konzorcijski partner ne sme imeti neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
13. Posamezno podjetje lahko kot prijavitelj/konzorcijski partner nastopa samo v eni vlogi na javni razpis.
5.2 Posebni pogoj za kandidiranje za konzorcije/konzorcijske partnerje
Če na javnem razpisu sodeluje konzorcij podjetij, mora vsako izmed teh podjetij izpolnjevati vse pogoje za kandidiranje, pri čemer morajo za ureditev medsebojnih obveznosti in razmerij ta podjetja skleniti konzorcijsko pogodbo za izvedbo projekta. Iz konzorcijske pogodbe, ki je obvezna priloga vloge, mora biti razvidno, da so kot partnerji dosegli dogovor o izvedbi skupnega projekta ter določili prijavitelja in ga pooblastili, da v imenu konzorcija predloži skupno vlogo na javni razpis, in da v primeru uspešne kandidature na javnem razpisu zastopa konzorcij v odnosu do ministrstva in z ministrstvom sklene pogodbo o sofinanciranju ter prejema izplačila oziroma sredstva na osnovi te pogodbe (ter jih kasneje prenakaže konzorcijskim partnerjem glede na finančni delež opravljenih aktivnosti).5
5 Konzorcijska pogodba mora vsebovati najmanj naslednja določila:
– dogovor o izvedbi skupnega projekta,
– določitev prijavitelja in pooblastitev prijavitelja, da v imenu konzorcija predloži skupno vlogo na javni razpis, in da v primeru uspešne kandidature na javnem razpisu zastopa konzorcij v odnosu do ministrstva in z ministrstvom sklene pogodbo o sofinanciranju ter prejema izplačila upravičenih stroškov na osnovi te pogodbe (ter jih kasneje prenakaže konzorcijskim partnerjem),
– predstavitev izvedbe aktivnosti projekta s terminskim in finančnim načrtom po posameznih partnerjih,
– opredelitev vseh pravic in obveznosti posameznih konzorcijskih partnerjev, med katerimi mora biti še posebej opredeljena (so)odgovornost prijavitelja in vseh konzorcijskih partnerjev ter obveznost za vračilo sofinanciranih sredstev v primeru, če se pri kateremkoli konzorcijskem partnerju začne postopek zaradi insolventnosti ali prisilnega prenehanja ali postopek izbrisa brez likvidacije ali prisilne likvidacije ali likvidacije; opredeljena (so)odgovornost prijavitelja in vseh konzorcijskih partnerjev ter obveznost za vračilo sofinanciranih sredstev v primeru zahtevka za vračilo sofinanciranih sredstev zaradi ugotovljenih nepravilnosti pri kateremkoli konzorcijskem partnerju,
– upravljanje pravic intelektualne lastnine,
– upravljanje sprememb, nastalih pri izvajanju projekta,
– razreševanje sporov in veljavnost pogodbe.
Ne glede na to, da je v primeru konzorcija le prijavitelj kot vodilni partner konzorcija podpisnik pogodbe z ministrstvom, je odgovornost konzorcijskih partnerjev kot končnih prejemnikov državne pomoči v razmerju do ministrstva solidarna.
5.3 Pogoji za projekt
Prijavljeni projekt mora izpolnjevati naslednje pogoje:
1. Projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa, skladno s 3. točko javnega razpisa.
2. Projekt se ne sme pričeti izvajati pred oddajo vloge na javni razpis, s čimer je izkazan tudi spodbujevalni učinek in nujnost pomoči v skladu s 6. členom Uredbe GBER.
3. Predvideni čas trajanja projekta ne sme biti daljši od 36 mesecev.
4. Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov projekta ne sme presegati višine sofinanciranja upravičenih stroškov, kot jih je prijavitelj načrtoval v projektnem predlogu za tista delovna področja v IPCEI EuBatIn6, ki so vključena v projekt.
6 Pojem »projektni predlog« je pojasnjen v 1. točki Pojasnil javnega razpisa. Postopek in časovni okvir predložitve projektnih predlogov je prikazan v zadnjem odstavku 2. točke Pojasnil javnega razpisa. V primeru, da je bil projektni predlog v času pred oddajo vloge na ta javni razpis predmet sprememb in dopolnjevanja, se upošteva višina sofinanciranja, načrtovana v zadnji verziji projektnega predloga, posredovanega na ministrstvo.
5. V vlogi morajo biti za vsakega konzorcijskega partnerja navedeni finančni viri, iz katerih konzorcijski partner (poleg zaprošene pomoči oziroma subvencije) načrtuje izplačevati stroške projekta ter navedeni tudi viri za financiranje projekta do prejema zaprošene pomoči/subvencije.
6. Pri projektu mora biti upoštevano pravilo kumulacije državnih pomoči – skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški, vključno z de minimis pomočjo, ne bo presegla največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot to določa shema državne pomoči, veljavna za javni razpis.
7. Prijavitelj/konzorcijski partner mora podati izjavo, da bo vodil posebno, ločeno knjigovodsko evidenco za stroške storitev zunanjih izvajalcev, stroške neopredmetenih sredstev, stroške amortizacije opredmetenih sredstev/opreme ter za prejeta sredstva, ki se nanašajo na projekt.
8. Prijavitelj mora v vlogi opredeliti projektni cilj in z njim povezana vsaj dva ključna kazalnika uspešnosti projekta, od katerih je vsaj eden od kazalnikov trajnosti (okoljske, socialne, upravljalske).
9. Projekt mora biti v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije (načelo DNSH), določenim v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. junija 2020, str. 13), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L št. 2023/2486 z dne 21. 11. 2023).
10. Prijavitelj mora med celotno pripravo, izvajanjem, spremljanjem, poročanjem in vrednotenjem projekta zagotavljati skladnost z načeli spoštovanja temeljnih pravic, upoštevati in spodbujati enake možnosti moških in žensk ter preprečevati vsake diskriminacije, zlasti v povezavi z dostopnostjo za invalide med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti na projektu.
11. V projektu morajo biti upoštevane vse zahteve državnih pomoči, ki so navedene v točkah 10 in 11.6 javnega razpisa.
6. Odpiranje in dopolnjevanje vlog za dodelitev sredstev ter postopek obravnave vlog
Odpiranje vlog ne bo javno in bo izvedeno v prostorih ministrstva najkasneje v 8 delovnih dneh po izteku roka za oddajo vlog.
Na odpiranju bo komisija preverila pravočasnost, pravilno označenost in popolnost prispelih vlog.
Neustrezno označene ter nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijaviteljem.
Komisija bo v roku osem dni od zaključenega odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne.
Dopolnjevanje vlog je namenjeno zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov, obrazcev oziroma podatkov. Prijavitelje se v ta namen pozove k dopolnitvi s pisnim pozivom za dopolnitev vloge.
Vloge prijaviteljev, ki so bili pozvani k dopolnitvi in se na poziv niso pravočasno odzvali ali vloge niso dopolnili z vsemi obveznimi sestavinami skladno s pozivom in javnim razpisom, se zavržejo.
Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev7,
7 To določilo velja za formalno dopolnjevanje vloge. V kasnejšem postopku pregleda vloge pa se lahko višina zaprošenih sredstev zniža skladno s pozivom ministrstva v nekaterih drugih primerih, kot so navedeni v Pojasnilih javnega razpisa.
– tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge (namen, cilj, vsebina, partnerji, način in dinamika izvajanja),
– tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge v postopku ocenjevanja.
Če bi prijavitelji v dopolnitvi svoje vloge spreminjali zgoraj navedene dele vloge, se upoštevajo navedbe iz prvotne vloge.
Vloge, ki so v delih, ki ne smejo biti predmet dopolnjevanja, neskladne z javnim razpisom, se brez poziva za dopolnitev zavrnejo.
Ne glede na prej navedene omejitve glede dopolnitev, sme izključno prijavitelj ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, ki se odkrijejo pri pregledu in kasneje tudi pri ocenjevanju vlog.
V kolikor komisija pri pregledu pogojev za kandidiranje in ocenjevanju vlog odkrije nejasnosti ali neskladnosti v vlogi, lahko pozove prijavitelja k predložitvi dodatnih pojasnil ali dokazil.
Če v času med oddajo vloge in izdajo sklepov o izboru pri prijavitelju ali pri katerem koli konzorcijskem partnerju pride do kakršnih koli sprememb, ki bi vplivale na vsebino vloge (npr. sprememba sedeža podjetja, sprememba zakonitega zastopnika …) ali samo velikost prijavitelja ali katerega koli konzorcijskega partnerja, mora prijavitelj to nemudoma sporočiti ministrstvu.
Za vse pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge komisija najprej preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje za kandidiranje. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje enega ali več pogojev javnega razpisa, nadaljnjega postopka ocenjevanja po merilih komisija ne izvede, vloga prijavitelja pa se zaradi neizpolnjevanja pogojev zavrne.
7. Merila za ocenjevanje vlog in postopek izbora
7.1 Merila za ocenjevanje vlog
Postopek javnega razpisa bo vodila komisija, s katero lahko kot ocenjevalci sodelujejo tudi zunanji strokovnjaki (v nadaljevanju: ocenjevalci). Predlog izbora ocenjevalcev prejetih vlog pripravi komisija, potrdi pa ga minister.
Vloge, za katere bo ugotovljeno, da izpolnjujejo vse pogoje javnega razpisa, bodo ocenjevalci ocenili na podlagi naslednjih meril:
MERILO | OPIS | Št. možnih točk |
MERILO 1 | TEHNOLOŠKA USTREZNOST PROJEKTA Obseg umestitve prijavitelja/konzorcijskih partnerjev v skupni evropski projekt ter tehnološka zrelost projekta | 20 |
MERILO 2 | VPLIVI IN UČINKI PROJEKTA Kratkoročni in dolgoročni tehnološki, ekonomski, družbeni in okoljski vplivi projekta | 20 |
MERILO 3 | USPOSOBLJENOST IN OPREMLJENOST PRIJAVITELJA/KONZORCIJSKIH PARTNERJEV Povezovanje znanja, kompetenc in tehnologije | 10 |
MERILO 4 | NAČRTOVANJE PROJEKTA Ustreznost terminskega in finančnega načrta projekta | 10 |
SKUPAJ | | 60 |
Navedena merila izhajajo iz Meril za izbor operacij v okviru Programa Evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 v Sloveniji8.
8 Dokument je dosegljiv na spletni strani: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/03/Merila-za-izbor-verzija-1.2-februar24-cistopis-19.2.24.pdf
Najvišja možna skupna končna ocena je 60 točk.
V 4. točki Pojasnil javnega razpisa so natančno opredeljeni način ocenjevanja vlog, način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog.
7.2 Postopek izbora vlog za sofinanciranje
Končna ocena po posameznem podmerilu/merilu se določi na podlagi usklajenega predloga dveh ocenjevalcev.
Projekt, ki pri katerem koli merilu ali podmerilu, doseže 0 točk, ne more biti izbran za sofinanciranje. Tak projekt bo zavrnjen.
Skupno možno število prejetih točk je 60. Minimalno število točk, potrebnih za sofinanciranje, je 36 točk. V kolikor posamezna vloga ne doseže najmanj 36 točk, se zavrne. Vloge, ki dosežejo najmanj 36 točk, kandidirajo za sofinanciranje, in sicer se za sofinanciranje izberejo/podprejo kaskadno tiste vloge, ki so izmed vseh prejetih vlog prejele največ točk v postopku ocenjevanja, dokler ne zmanjka razpoložljivih sredstev po javnem razpisu, ostale vloge se zavrnejo.
Komisija bo na podlagi prejetih ocen ocenjevalcev pripravila listo projektov od najbolje do najslabše ocenjenih in glede na višino zaprošenih sredstev pripravila seznam projektov za sofinanciranje, za katere bo zagotovljenih dovolj sredstev.
Komisija med pozitivno ocenjenimi vlogami za sofinanciranje predlaga vloge po vrstnem redu števila dobljenih točk od najboljše do najslabše ocenjene vloge. Za sofinanciranje se predlaga vloga, za katero se prijavitelj/vsi konzorcijski partnerji lahko potrdijo za sofinanciranje glede na razpoložljiva sredstva posameznega programskega območja. Ko so sredstva v posameznem programskem območju že razporejena, se izbere projekt z najvišjim doseženim točk v programskem območju, kjer so sredstva še na voljo.
V primeru, da bo več vlog prejelo enako število točk, pa za sofinanciranje vseh ne bo na voljo dovolj sredstev na posameznem programskem območju, se prednostni vrstni red določi po številu prejetih točk po merilih v vrstnem redu, kot si sledijo merila v tabeli iz točke 7.1. javnega razpisa. V kolikor tudi po tej prednostni opredelitvi ne bi bilo mogoče določiti prednostnega vrstnega reda, se za sofinanciranje izberejo vloge po vrstnem redu prispetja na ministrstvo9.
9 Upošteva se čas oddaje pošiljke, če je ta razviden iz ovojnice, v nasprotnem primeru pa čas prejema na ministrstvu. Morebitna dopolnitev vloge ne vpliva na določitev tega mejnika.
Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazdeljen v primeru premajhnega števila vlog, ki bi dosegle minimalno število točk, potrebnih za sofinanciranje. Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazporejen tudi v primeru, ko ni na voljo dovolj razpoložljivih sredstev za podporo zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje, do celotnega, to je v vlogi zaprošenega sofinanciranja.
Končno odločitev o sofinanciranju izbranega projekta iz namenskih sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republike Slovenije sprejme minister.
8. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Skupna predvidena višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa, je 4.000.000,00 EUR.
Pravice porabe so na razpolago na evidenčnem projektu št. 1630-23-0001 Razvoj podjetij in znanj, digitalizacija storitev in na sledečih proračunskih postavkah:
– PP 230682 – RSO1.1 Spodbujanje nacionalnih in večdržavnih RRI projektov in vlaganj v pilotno-demonstracijske projekte MGTŠ ESRR 21-27-V-EU,
– PP 230683 – RSO1.1 Spodbujanje nacionalnih in večdržavnih RRI projektov in vlaganj v pilotno-demonstracijske projekte MGTŠ ESRR 21-27-V-SLO,
– PP 230684 – RSO1.1 Spodbujanje nacionalnih in večdržavnih RRI projektov in vlaganj v pilotno-demonstracijske projekte MGTŠ ESRR 21-27-Z-EU in
– PP 230685 – RSO1.1 Spodbujanje nacionalnih in večdržavnih RRI projektov in vlaganj v pilotno-demonstracijske projekte MGTŠ ESRR 21-27-Z-SLO.
Proračunska postavka | Programsko območje | % | SKUPAJ (EUR) |
PP 230682 | VZHOD | 85 | 2.000.000,00 |
PP 230683 | VZHOD | 15 | 0,00 |
SKUPAJ | | 100 | 2.000.000,00 |
Proračunska postavka | Programsko območje | % | SKUPAJ (EUR) |
PP 230684 | ZAHOD | 40 | 800.000,00 |
PP 230685 | ZAHOD | 60 | 1.200.000,00 |
SKUPAJ | | 100 | 2.000.000,00 |
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta 2025, 2026, 2027 in 2028 oziroma traja do porabe sredstev.
Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za financiranje izbranih projektov je za programsko območje Kohezijska regija Zahodna Slovenija 40:60 (v %) in za programsko območje Kohezijska regija Vzhodna Slovenija 85:15 (v %). Lastna sredstva, ki jih bodo zagotovili izbrani prijavitelji na programskem območju Kohezijska regija Vzhodna Slovenija, se štejejo kot slovenska udeležba za sofinanciranje potrjenih projektov.
Sredstva niso prenosljiva med programskima območjema. Vsa sredstva so namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Pogodba o sofinanciranju na osnovi javnega razpisa ne bo podpisana, dokler ne bodo zagotovljena sredstva na evidenčnem projektu in potrjen projekt ne bo uvrščen v načrt razvojnih programov.
V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev javnega razpisa, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o (ne)izboru.
Dinamika sofinanciranja potrjenega projekta oziroma operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju med ministrstvom in upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa ministrstva za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko ministrstvo razveljavi javni razpis in izdane sklepe o (ne)izboru, ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru razveljavi ali spremeni, v kolikor to ne vpliva na rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa, kar bo objavljeno v Uradnem listu Republike Slovenije.
9. Obdobje izvajanja operacije
Obdobje upravičenosti stroškov na javnem razpisu se prične z oddajo vloge in traja največ 36 mesecev od oddaje vloge oziroma najkasneje do 31. 12. 2027.
Obdobje upravičenosti izdatkov traja od oddaje vloge do izstavitve zadnjega zahtevka za izplačilo oziroma najkasneje do 31. 1. 2028, ko je tudi skrajni datum za zaključek operacije.
V primeru tujih podjetij velja, da se obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov prične z oddajo vloge oziroma če je to kasneje, z vpisom podružnice v sodni register.
Obdobje za upravičenost javnih izdatkov je od datuma, ko je bila oddana vloga, do 31. 12. 2028.
Za sofinanciranje se upoštevajo upravičeni stroški in izdatki na posamezni operaciji, če so nastali in so plačani znotraj obdobja upravičenosti, določenega s pogodbo o sofinanciranju.
Datumi izstavitve zahtevkov za izplačilo in letna dinamika bodo določeni v pogodbi o sofinanciranju.
Prijavitelj mora pri pripravi vloge na javni razpis in pri izvajanju operacije upoštevati, da morajo biti vsa plačila, da bi bila upravičena, izvršena do datuma izstavitve zadnjega zahtevka za izplačilo, ki predstavlja tudi zaključek operacije.
Obdobje trajanja operacije vključuje čas za izvedbo glavnih projektnih aktivnosti ter tudi čas za administrativni zaključek operacije.
10. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
Izvajanje javnega razpisa bo potekalo skladno z veljavno shemo državne pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024-2030 – RRI«, z vsemi spremembami (št. sheme: BE06-2632616-2024; v nadaljevanju: shema državne pomoči RRI). Spodbude na podlagi priglašene sheme se lahko odobrijo do 31. 12. 2026.
Pomoč ni dovoljena v primerih, kadar je dodelitev pomoči pogojena z obveznostjo, da upravičenec uporabi doma proizvedeno blago ali storitve ali kadar je odvisna od uporabe domačih proizvodov v breme uvoženih proizvodov.
Prav tako pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se upravičencem omejevala možnost izkoriščanja rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah članicah.
Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo.
Pomoč za kritje stroškov študij ali svetovalnih storitev, potrebnih za uvajanje novega ali obstoječega proizvoda na novem trgu v drugi državi članici ali tretji državi, se ne šteje za pomoč dejavnostim, povezanim z izvozom.
Pomoč ni dovoljena za sektor predelave in trženja kmetijskih proizvodov, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje, ali kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenesena primarne proizvajalce.
Pomoč ni dovoljena za sektor premogovništva za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov, kakor jo zajema Sklep Sveta 2010/787/EU z dne 10. decembra 2010 (UL L št. 336 z dne 21. 12. 2010, str. 24).
Pomoč se lahko kumulira z vsako drugo državno pomočjo, če se ti ukrepi nanašajo na različne opredeljive upravičene stroške.
Pomoč se lahko kumulira z vsako drugo državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, ki se deloma ali v celoti prekrivajo, samo če se s tako kumulacijo ne preseže največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki se po Uredbi GBER uporablja za to pomoč.
Pomoč se ne sme združevati s pomočjo, dodeljeno po pravilu »de minimis«, glede na iste upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene meje intenzivnosti državnih pomoči.
11. Upravičeni stroški, način financiranja in intenzivnost pomoči
Financiranje po javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike, veljavno shemo državne pomoči RRI in veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–202710 in Smernicami o poenostavljenih možnostih obračunavanja stroškov, ki so bile izdane za obdobje 2014–2020, ki se jih lahko smiselno uporablja tudi za obdobje 2021–2027 (Obvestilo Komisije – Smernice za uporabo možnosti poenostavljenega obračunavanja stroškov v evropskih strukturnih in investicijskih skladih (skladi ESI) – revidirana različica (UL C št. 200 z dne 27. 5. 2021, str. 1)11 (eu-skladi.si).
10 Navodila in smernica organa upravljanja evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021–2027 so dostopne na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/
11 Dostopno na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52021XC0527(02)
11.1 Upravičeni stroški
Sofinanciranje v okviru javnega razpisa bo potekalo skladno s shemo državne pomoči RRI.
Upravičeni stroški, ki bodo priznani v okviru posamezne operacije, so stroški, ki bodo nastali pri izvajanju raziskovalno razvojnih aktivnosti v okviru industrijskih raziskav in/ali eksperimentalnega razvoja.
Potrditev projekta še ne pomeni tudi odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov, ki jih je prijavitelj navedel v svoji vlogi. Upravičenost sofinanciranja bo ministrstvo preverjalo v okviru presoje zahtevkov za izplačilo, na način in z dinamiko, opredeljeno v javnem razpisu in sklenjeni pogodbi o sofinanciranju.
Upravičeni bodo le v nadaljevanju navedeni stroški, če bodo neposredno povezani z izvedbo potrjenega projekta in bodo nastali od dneva oddaje vloge na javni razpis dalje. Ti stroški so:
| Raziskovalno razvojne aktivnosti v okviru industrijskih raziskav in/ali eksperimentalnega razvoja |
Upravičeni stroški | – Stroški plač in povračil v zvezi z delom: neposredni stroški osebja (raziskovalci, strokovni in tehnični sodelavci) v obsegu zaposlitve na raziskovalno razvojnih aktivnostih, ki se izvajajo neposredno v okviru operacije. – Stroški storitev zunanjih izvajalcev: stroški pogodbenih raziskav, ki so bile kupljene od zunanjih izvajalcev po običajnih tržnih pogojih ter stroški svetovalnih in drugih ustreznih storitev, vključno s storitvami dajanja opreme in sredstev v najem, uporabljenih izključno za operacijo. – Investicije v neopredmetena sredstva: stroški znanja in patentov, ki so bili kupljeni ali je bilo zanje pridobljeno licenčno dovoljenje od zunanjih virov po običajnih tržnih pogojih, uporabljenih izključno za operacijo. – Amortizacija opredmetenih sredstev/opreme: v obsegu in za obdobje uporabe na operaciji. – Posredni stroški v okviru dodatnih režijskih stroškov in drugih stroškov poslovanja, vključno s stroški materiala, zalog in podobnih izdelkov, ki so nastali kot posledica izvajanja operacije. Uveljavljajo se v obliki financiranja po pavšalni stopnji v višini do 15 % upravičenih neposrednih stroškov osebja in povračil v zvezi z delom za osebje, ki dela na operaciji. |
Za sofinanciranje je izključena proizvodnja predhodno že razvitih izdelkov ter uvajanje že razvitih procesov in storitev.
Davek na dodano vrednost (DDV) ni upravičen strošek.
Stroški in njihovo dokazovanje so podrobneje opredeljeni v točkah 5.4. in 5.6. Pojasnil javnega razpisa.
Upravičenec bo upravičen do prejema sredstev izključno v primeru, da bo zadostil tudi zahtevam, ki izhajajo in/ali bodo izhajale iz IPCEI EuBatIn. Natančneje bodo te zahteve določene v navodilih, ki jih bo upravičencem posredovalo ministrstvo.
11.2 Način financiranja upravičenih stroškov
Za uveljavljanje upravičenih stroškov se uporabljajo poenostavljene in klasične oblike obračunavanja upravičenih stroškov.
Med poenostavljene oblike sodijo:
– strošek na enoto in
– financiranje po pavšalni stopnji.
Med klasične oblike obračunavanja sodi dejansko dokazovanje upravičenih stroškov.
11.3 Strošek na enoto
Za stroške plač in povračil v zvezi z delom za osebje, ki dela na operaciji, se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporablja strošek na enoto.
Obseg stroška na enoto za stroške plač in povračil v zvezi z delom za osebje, ki dela na operaciji, predstavlja strošek dela na ravni ure. Strošek dela je določen na podlagi Uredbe o financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 35/22, 144/22 in 79/23) ter veljavnih cen ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2023, izračunanih s strani Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (ARIS).
Vrednost enote za stroške v zvezi delom za osebje, ki dela na operaciji, je:
Vrsta stroška | Vrednost na uro |
Stroški dela raziskovalcev | 29,60 EUR |
Stroški dela strokovnih in tehničnih sodelavcev | 19,70 EUR |
Metodologija za izračun obsega stroškov na enoto za stroške plač in povračil stroškov v zvezi z delom za osebje na operaciji je predstavljena v Prilogi 3 razpisne dokumentacije (v nadaljevanju: metodologija).
11.4 Financiranje po pavšalni stopnji za posredne stroške, vezane na operacijo
Posredni stroški, ki so nastali kot posledica izvajanja operacije pri upravičencu, se uveljavljajo v obliki financiranja po pavšalni stopnji v višini do 15 % upravičenih neposrednih stroškov plač in povračil v zvezi z delom za osebje, ki dela na operaciji.
11.5 Dejansko dokazovanje upravičenih stroškov
Za stroške storitev zunanjih izvajalcev, stroške investicij v neopredmetena sredstva in stroške amortizacije opredmetenih sredstev/opreme se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporablja dokazovanje dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroškov, ki so nastali in bili plačani v obdobju upravičenosti.
Zunanji izvajalec ali dobavitelj ne sme biti 25 % ali več lastniško povezan z upravičencem. Ravno tako partner v konzorciju ne more nastopati kot zunanji izvajalec ali dobavitelj drugim partnerjem istega konzorcija. Prav tako niso dopustna neposredna sorodstvena razmerja med lastniki in zakonitimi zastopniki partnerjev konzorcija ter lastniki in zakonitimi zastopniki zunanjih izvajalcev ali dobaviteljev.
11.6 Intenzivnost pomoči
Intenzivnosti pomoči po shemi državne pomoči RRI (ne glede na vrsto raziskav – industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj) znaša:
– velika podjetja: do 25 % vrednosti upravičenih stroškov,
– srednje velika podjetja: do 35 % vrednosti upravičenih stroškov,
– mikro in mala podjetja: do 45 % vrednosti upravičenih stroškov.
V primeru, da operacijo izvaja konzorcij partnerjev, med katerimi je vsaj en partner srednje veliko podjetje ali malo podjetje ali mikro podjetje, pri tem pa noben posamezen partner ne nosi več kot 70 % upravičenih stroškov, se intenzivnost pomoči po shemi državne pomoči RRI za vsakega posameznega partnerja poveča za 15 odstotnih točk. V tem primeru je intenzivnost pomoči naslednja:
– velika podjetja: do 40 % vrednosti upravičenih stroškov,
– srednje velika podjetja: do 50 % vrednosti upravičenih stroškov,
– mikro in mala podjetja: do 60 % vrednosti upravičenih stroškov.
Velikost podjetja (in posredno s tem intenzivnost pomoči) se določi v skladu s Prilogo I Uredbe GBER. Pojasnila glede določanja velikosti podjetja se nahajajo v točki 5.3. Pojasnil javnega razpisa.
12. Roki in način prijave na javni razpis
Navodila za izdelavo popolne vloge so navedena v 8. točki Pojasnil javnega razpisa.
Rok za oddajo vlog je 28. 2. 2025.
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj, v primeru konzorcija pa vsi konzorcijski partnerji, seznanil(i) z vsebino javnega razpisa in ostalih delov razpisne dokumentacije in da se z njo strinjajo ter da v celoti sprejemajo določila, navedena na vzorcu pogodbe o sofinanciranju, ki se nahaja v obrazcu 8a/8b razpisne dokumentacije. Ministrstvo si pridržuje pravico do spremembe vzorca pogodbe o sofinanciranju.
Vlogo na javni razpis mora oddati prijavitelj kot samostojno podjetje ali kot vodilni konzorcijski partner v imenu vseh konzorcijskih partnerjev.
Popolna vloga, pripravljena v skladu z razpisno dokumentacijo, mora biti do roka dostavljena v glavno pisarno Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana.
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici z oznako »Ne odpiraj – vloga na Javni razpis »Spodbude za projekte, vključene v IPCEI EuBatIn« ter navedbo polnega naziva in naslova pošiljatelja12. Če se prijava pošlje po pošti, mora biti oddana priporočeno, za pravočasno pa se šteje, če je bila oddana na pošto do vključno 28. 2. 2025.
12 Zapis na ovojnici sicer lahko odstopa od navedenega, vendar le, če bo iz ovojnice jasno, da gre za vlogo na javni razpis, ki je ni dovoljeno odpirati, in na kateri javni razpis se nanaša. Če bo zapis kakorkoli odstopal od navedenega, se lahko zgodi, da vloga ne bo obravnavana in bo vrnjena pošiljatelju. Na primer: 1. če bo vloga zaradi odsotnosti navedbe »ne odpiraj« v glavni pisarni ministrstva odprta, ne bodo izpolnjeni pogoji za njeno obravnavo; 2. če iz vloge ne bo jasno, na kateri javni razpis se nanaša, na njej pa bo navedba »ne odpiraj«, le-te ne bo mogoče uvrstiti v pravilen postopek javnega razpisa in bo neodprta vrnjena pošiljatelju; in podobno. Pri zapisu se torej prijaviteljem svetuje natančnost, saj za morebitno zavrženje vloge zaradi teh razlogov ministrstvo ne odgovarja. Prijavitelji lahko uporabijo Obrazec 9, ki ga izpolnjenega nalepijo na ovojnico.
13. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa predvidoma obveščeni v roku devetdesetih dni od datuma začetka odpiranja vlog.
Izbrani prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru pozvani k podpisu pogodbe o sofinanciranju.
Prijavitelj lahko umakne vlogo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa o izboru.
Prijavitelji, ki menijo, da jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi upravičenci.
Rezultati javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva.
14. Zahteve glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, ki jim morajo zadostiti konzorcijski partnerji v skladu s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja: upravičenec mora zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2021-202713.
13 Povezava na stran z Navodili in Priročnikom: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/.
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo, in zagotavljati ministrstvu ter drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še deset let po njenem zaključku. V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe (EU) 2021/1060/EU.
Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije za obdobje 5 let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil.
V skladu s 74. členom Uredbe (EU) 2021/1060/EU mora upravičenec voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za kar pa bo upravičenec dolžan na istem stroškovnem mestu voditi in spremljati prejeta sredstva za operacijo. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo po ustrezni računovodski kodi, in iz svojih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno operacijo, mora za zagotavljanje ločenega vodenja knjig za operacijo voditi druge pomožne knjige.
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Upravičenec mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katere sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočiti vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
17. Načelo spoštovanja Listine EU o temeljnih pravicah in Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov: upravičenec bo moral zagotoviti skladnost z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakih možnosti moških in žensk, preprečevanje vsake diskriminacije, zlasti v povezavi z dostopnostjo za invalide med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa.
18. Varovanje osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in podatki o dejanskih lastnikih
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma upravičenec, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2. Več na spletni strani https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/o-ministrstvu/. V zvezi s tem ministrstvo napotuje na Prilogo 4 v razpisni dokumentaciji.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posreduje upravičenec, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
Podatki o financirani operaciji, za katere je tako določeno s predpisi ali ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljeni bodo podatki o upravičencu. Objava bo obsegala navedbo upravičenca/konzorcijskih partnerjev, naziv operacije in znesek javnih virov financiranja operacije. Objave podatkov o operaciji in upravičencu bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
Skladno z drugim odstavkom 69. člena Uredbe 2021/1060/EU je potrebno zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih upravičenca, pa tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/cev in podizvajalca/cev, kadar je upravičenec javni naročnik v skladu z Zakonom o javnem naročanju (ZJN-3). Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Kadar je upravičenec zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES), se šteje, da so podatki o njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere pa bo upravičenec s podpisom pogodbe o sofinanciranju zavezan, da na poziv ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, ministrstvu posreduje te podatke. Potrebno je zagotavljati naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
19. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Prijavitelj mora v vlogi realno prikazati načrtovani cilj operacije. Preveč optimistična pričakovanja lahko privedejo do nedoseganja zastavljenega cilja in so lahko podlaga za zahtevo za vračilo prejetih sredstev. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanega cilja operacije in bodo kot takšni tudi priloga pogodbe o sofinanciranju.
Prijavitelj mora v vlogi opredeliti ključne kazalnike uspešnosti projekta. Prijavitelj mora opredeliti vsaj dva ključna kazalnika uspešnosti, od katerih mora biti vsaj eden od kazalnikov trajnosti (okoljske, socialne, upravljalske), pri čemer lahko uporabi enega ali oba od predlaganih kazalnikov, ki sta navedena v Obrazcu 2 vloge na javni razpis, lahko pa uporabi druge kazalnike, ki njegovemu projektu bolj ustrezajo. Ključni kazalniki uspešnosti se opredelijo v vlogi na javni razpis, kjer se navedejo tudi predvidena dokazila o izpolnjevanju načrtovanih kazalnikov. Doseganje ključnih kazalnikov uspešnosti se bo dokazovalo ob zaključku operacije.
V primeru, da upravičenec ob zaključku operacije ne bo dokazal uresničitve načrtovanega cilja operacije in doseganja ciljnih vrednosti ključnih kazalnikov uspešnosti v celoti, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirane aktivnosti in nedoseženi cilj operacije ter ključne kazalnike uspešnosti operacije, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
20. Omejitve glede sprememb operacije v skladu s 65. členom Uredbe (EU) 2021/1060/EU
Upravičenec bo moral smiselno upoštevati omejitve glede sprememb operacije v skladu s 65. členom Uredbe (EU) 2021/1060/EU. Če v petih letih od datuma končnega izplačila upravičencu/konzorcijskemu partnerju, ki je veliko podjetje, ali v treh letih od datuma končnega izplačila upravičencu/konzorcijskemu partnerju, ki je srednje veliko, malo ali mikro podjetje, nastopi karkoli od naslednjega:
(a) prenehanje ali premestitev proizvodne dejavnosti iz programskega območja;
(b) sprememba lastništva postavke infrastrukture, ki daje upravičencu/konzorcijskemu partnerju ali javnemu organu neupravičeno prednost; ali
(c) bistvena sprememba, ki vpliva na značaj, cilje ali pogoje izvajanja, zaradi česar bi se razvrednotili njeni prvotni cilji,
je upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije sorazmerno z obdobjem, v katerem ustrezne zahteve niso bile izpolnjene.
21. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu z Uredbo 2021/1060/EU
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti, in Uredbo 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača, v skladu z Uredbo (EU) 2021/1060/EU in ob upoštevanju ciljev ZN glede trajnostnega razvoja in Pariškega sporazuma.
22. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o odobritvi sredstev, ali je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
23. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
24. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije, ali da je višina financiranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ministrstvo pogodbo lahko odpove in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
25. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočili izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
26. Dodatne informacije
Dodatne informacije o javnem razpisu bodo objavljene na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/ in so na voljo na ministrstvu, na elektronskem naslovu: ipcei-eubatin.mgts@gov.si.
Vprašanja na gornji naslov morajo prispeti najkasneje tri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vlog. Ministrstvo bo objavilo odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom roka za oddajo vlog, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Nepravočasna vprašanja ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Zainteresirani prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport