Št. 545-51/2024-2570-4 Ob-3530/24, Stran 2953
za sofinanciranje nakupa vozil za vzpostavitev brezemisijske linije v javnem potniškem prometu (oznaka: JP REPWR JPP BUS 2024) v okviru Načrta za okrevanje in odpornost, razvojnega področja »REPowerEU«, komponente »REPowerEU« (C5K17), naložbe E »Spodbujanje vzpostavitve infrastrukture za alternativna goriva v prometu (razširitev)«
1 Naziv in sedež nosilnega organa in izvajalca ukrepa
Neposredni proračunski uporabnik, ki dodeljuje sredstva, je Republika Slovenija, Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
Na podlagi 5., 10. in 11. člena Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21), Smernic za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, Priročnika o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, 42. člena Zakona o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu (Uradni list RS, št. 62/23) in 5. člena Uredbe o načinu dodeljevanja finančnih spodbud ukrepom za spodbujanje prehoda na alternativna goriva v prometu (Uradni list RS, št. 113/23) ministrstvo objavlja Javni poziv za sofinanciranje nakupa vozil za vzpostavitev brezemisijske linije v javnem potniškem prometu (oznaka: JP REPWR JPP BUS 2024) (v nadaljnjem besedilu: javni poziv), v okviru Načrta za okrevanje in odpornost, razvojnega področja »REPowerEU«, komponente »REPowerEU« (C5K17), naložbe E »Spodbujanje vzpostavitve infrastrukture za alternativna goriva v prometu (razširitev)«.
Ministrstvo pri izvedbi predmetnega javnega poziva nastopa v vlogi nosilnega organa in izvajalca ukrepa.
2 Pravne in druge podlage za izvedbo javnega poziva
V okviru javnega poziva se upoštevajo naslednje podlage:
– Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2) (v nadaljnjem besedilu: Uredba GDPR);
– Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013 (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L št. 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1) (v nadaljnjem besedilu: Finančna uredba EU);
– Uredba (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič popravljena s Popravkom Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 2024/90104 z dne 15. 2. 2024) (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2020/852);
– Uredba Sveta (EU) št. 2020/2094 z dne 14. decembra 2020 o vzpostavitvi Instrumenta Evropske unije za okrevanje v podporo okrevanju po krizi COVID-19 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 23);
– Uredba (EU) št. 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. 57 z dne 18. 2. 2021, str. 17) ter Uredba (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L št. 2024/795 z dne 29. 2. 2024) (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2021/241);
– Uredba (EU) 2023/1804 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. septembra 2023 o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva ter razveljavitvi Direktive 2014/94/EU (UL L št. 234 z dne 22. 9. 2023, str. 1) (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2023/1804);
– Uredba (EU) 2024/1679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. junija 2024 o smernicah Unije za razvoj vseevropskega prometnega omrežja, spremembi uredb (EU) 2021/1153 in (EU) št. 913/2010 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1315/2013 (UL L št. 2024/1679 z dne 28. 6. 2024) (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2024/1679);
– Delegirana uredba Komisije (EU) št. 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornost (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 83), zadnjič popravljena s Popravkom Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornosti (UL L št. 96 z dne 24. 3. 2022, str. 47);
– Delegirana uredba Komisije (EU) št. 2021/2105 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z opredelitvijo metodologije za poročanje o socialnih odhodkih z vsemi spremembami (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 79);
– Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2139 z dne 4. junija 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k blažitvi podnebnih sprememb ali prilagajanju podnebnim spremembam, ter za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev (UL L št. 442 z dne 9. 12. 2021, str. 1), zadnjič spremenjena z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2485 z dne 27. junija 2023 o spremembi Delegirane uredbe (EU) 2021/2139 z določitvijo dodatnih tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da določene gospodarske dejavnosti bistveno prispevajo k blažitvi podnebnih sprememb ali prilagajanju podnebnim spremembam, in za ugotavljanje, ali te gospodarske dejavnosti ne škodujejo bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev (UL L št. 2023/2485 z dne 21. 11. 2023);
– Direktiva (EU) 2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. maja 2015 o preprečevanju uporabe finančnega sistema za pranje denarja ali financiranje terorizma, spremembi Uredbe (EU) št. 648/2012 Evropskega parlamenta in Sveta ter razveljavitvi Direktive 2005/60/ES Evropskega parlamenta in Sveta in Direktive Komisije 2006/70/ES (UL L št. 141 z dne 5. 6. 2015, str. 73), zadnjič spremenjena z Direktivo (EU) 2024/1640 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 31. maja 2024 o mehanizmih, ki jih morajo vzpostaviti države članice za preprečevanje uporabe finančnega sistema za pranje denarja ali financiranje terorizma, spremembi Direktive (EU) 2019/1937 ter spremembi in razveljavitvi Direktive (EU) 2015/849 (UL L št. 2024/1640 z dne 19. 6. 2024);
– Priloga k Sklepu Komisije z dne 14. maja 2019 o opredelitvi smernic za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravil o javnem naročanju št. C (2019) 3452, objavljena na spletni strani https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/05/GL_corrections_pp_irregularities_annex_SL.pdf;
– Smernice o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih Komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006, z dne 11. julija 2006, objavljene na https://www.eu-skladi.si/sl/dokumenti/navodila/skmbt_c654e16032914450.pdf;
– Obvestilo Komisije Tehnične smernice za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost (UL C št. 58 z dne 18. 2. 2021, str. 1), objavljeno na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX%3A52021XC0409%2801%29&qid=1723545886563;
– Obvestilo Komisije Smernice o izogibanju in obvladovanju nasprotja interesov v skladu s finančno uredbo (2021/C 121/01), objavljeno na https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52021XC0409(01)&from=SL;
– Izvedbeni sklep Sveta z dne 28. julija 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo (1061/21), vključno s prilogo;
– Izvedbeni sklep Sveta z dne 17. oktobra 2023 o spremembi Izvedbenega sklepa z dne 28. julija 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo (13615/23), vključno s prilogo;
– Operativne ureditve med Evropsko komisijo in Slovenijo »Operational Arrangements between the European Commisison and Slovenia pursuant to article 20(6) of Regulation (EU) 2021/241« (s strani Evropske komisije potrjene marca 2022);
– Prilagoditev Operativnih ureditev za izvajanje Mehanizma za okrevanje in odpornost med Evropsko komisijo in Slovenijo z dne 27. oktober 2023 »Annexes to the Commission Decision approving the modifications to the Operational Arrangements between the Commission and the Republic of Slovenia pursuant to Regulation (EU) 2021/241«, št. C(2023) 7435;
– Zakon o javnih financah (ZJF) (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18,195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2025 (DP2025) (Uradni list RS, št. 123/23);
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (ZIPRS2425) (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24);
– Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F) (v nadaljnjem besedilu: ZJN-3);
– Zakon o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13 in 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb);
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakon o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19);
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – UPB, 15/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri) (v nadaljnjem besedilu: ZIntPK);
– Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22);
– Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23);
– Zakon o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu (Uradni list RS, št. 62/23) (v nadaljnjem besedilu: ZIAG);
– Zakon o cestah (Uradni list RS, št. 132/22, 140/22 – ZSDH-1A, 29/23 in 78/23 – ZUNPEOVE) (v nadaljnjem besedilu: Zakon o cestah);
– Zakon o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E) (v nadaljnjem besedilu: ZMV-1);
– Zakon o celostnem prometnem načrtovanju (Uradni list RS, št. 130/22);
– Zakon o varstvu okolja (ZVO-2) (Uradni list RS, št. 44/22, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 23/24);
– Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 11/18, 79/18 in 78/23 – ZORR);
– Kazenski zakonik (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP in 16/23);
– Resolucija o nacionalnem programu razvoja prometa v Republiki Sloveniji za obdobje do leta 2030 (Uradni list RS, št. 75/16, 90/21 in 130/22 – ZCPN);
– Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21) (v nadaljnjem besedilu: Uredba o izvajanju Uredbe o Mehanizmu);
– Uredba o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18, 14/20, 167/20, 172/21, 68/22, 89/22, 135/22, 77/23 in 24/24);
– Uredba o zelenem javnem naročanju (Uradni list RS, št. 51/17, 64/19, 121/21 in 132/23);
– Uredba o načinu dodeljevanja finančnih spodbud ukrepom za spodbujanje prehoda na alternativna goriva v prometu (Uradni list RS, št. 113/23 in 57/24);
– Uredba o ravnanju z baterijami in akumulatorji ter odpadnimi baterijami in akumulatorji (Uradni list RS, št. 3/10, 64/12, 93/12, 103/15, 84/18 – ZIURKOE, 101/20, 44/22 – ZVO-2 in 83/24);
– Uredba o izrabljenih vozilih (Uradni list RS, št. 32/11, 45/11 – popr., 26/12, 84/18 – ZIURKOE, 101/20 in 44/22 – ZVO-2);
– Uredba o ravnanju z izrabljenimi gumami (Uradni list RS, št. 63/09, 84/18 – ZIURKOE in 44/22 – ZVO-2);
– Uredba o zagotavljanju prihrankov energije (Uradni list RS, št. 96/14, 158/20 – ZURE, 84/22, 86/22 in 107/22);
– Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16);
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24);
– Pravilnik o ugotavljanju skladnosti vozil (Uradni list RS, št. 105/09, 9/10, 106/10 – ZMV in 75/17 – ZMV-1) (v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o ugotavljanju skladnosti vozil);
– Strategija na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Republiki Sloveniji, št. 35400-16/2017/9 z dne 12. 10. 2017;
– Načrt za okrevanje in odpornost, ki je potrjen z Izvedbenim sklepom Sveta o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo, Dodatek k Načrtu za okrevanje in odpornost (april 2024), z vsemi spremembami, objavljeno na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Smernice za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, št. 546/2/2021/14, ki jih je Ministrstvo za finance izdalo dne 21. 1. 2022;
– Smernice za določitev načina izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, št. 546/2/2021/21, ki jih je Ministrstvo za finance izdalo dne 15. 4. 2022;
– Uporabniški priročnik za spremljanje Načrta za okrevanje in odpornost v MFERAC (marec 2022), objavljen na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Priročnik o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, verzija 1.4 (oktober 2024), objavljen na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Priročnik o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, verzija 1.6 (oktober 2024), objavljen na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Priročnik za uporabo orodja Arachne (junij 2024), objavljen na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Navodila za spremljanje podatkov za zaščito finančnih interesov Unije MFERAC (junij 2023), objavljena na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Navodila za uporabo aplikacije Program dela NOO (oktober 2024), objavljena na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
– Strategija koordinacijskega organa Mehanizma za okrevanje in odpornost za boj proti goljufijam, objavljena na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/ in
– vse objavljene spremembe in dopolnitve navedenih podlag.
3 Splošni podatki o javnem pozivu
Javni poziv se izvaja v skladu z Načrtom za okrevanje in odpornost (v nadaljnjem besedilu: NOO), ki je podlaga za koriščenje razpoložljivih sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost. Javni poziv se v okviru NOO izvaja znotraj razvojnega področja »REPowerEU«, komponente »REPowerEU« (C5.K17) v okviru naložbe E »Spodbujanje vzpostavitve infrastrukture za alternativna goriva v prometu (razširitev)«.
3.1 Namen in cilj javnega poziva
Republika Slovenija na področju prehoda na brezemisijsko mobilnost zaostaja glede na nacionalne strateške cilje, kot so zapisani v Strategiji na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Republiki Sloveniji, med drugim tudi na področju javnega potniškega prometa. Prehod na brezemisijska vozila za izvajanje javnega prevoza potnikov se v Republiki Sloveniji izvaja omejeno in neenakomerno po posameznih urbanih območjih, četudi je uvajanje določenega deleža brezemisijskih vozil znotraj urbanih območij obvezno in predpisano z Uredbo o zelenem javnem naročanju. Za urbana vozlišča1 so zahteve glede spodbujanja trajnostne in brezemisijske mobilnosti v mestih podane v Uredbi (EU) 2024/1679, kar vključuje tudi vzpostavitev polnilne in oskrbovalne infrastrukture za alternativna goriva v skladu z Uredbo (EU) 2023/1804. Uredba (EU) 2024/1679 med dodatne prednostne naloge za urbana vozlišča navaja še spodbujanje učinkovitega in nizkohrupnega brezemisijskega prometa in mobilnosti, vključno z zagotavljanjem okolju prijaznejših mestnih voznih parkov za potnike.
1 V skladu z Uredbo (EU) 2024/1679 pomeni »urbano vozlišče« mestno območje, na katerem so elementi prometne infrastrukture vseevropskega prometnega omrežja za potnike in tovor, kot so pristanišča, vključno s potniškimi terminali, letališča, železniške postaje, avtobusni terminali in multimodalni tovorni terminali, ki se nahajajo na mestnem območju in v njegovi okolici, povezani z drugimi elementi te infrastrukture ter z infrastrukturo za regionalni in lokalni promet, vključno z infrastrukturo za aktivne načine. Za Republiko Slovenijo sta v skladu s Prilogo II k Uredbi (EU) 2024/1679 opredeljeni dve urbani vozlišči vseevropskega prometnega omrežja v regijah na ravni NUTS 2: Ljubljana in Maribor.
Namen javnega poziva je podpora mestnim občinam v Republiki Sloveniji, katerih mestno območje je opredeljeno kot urbano vozlišče vseevropskega prometnega omrežja v skladu s Prilogo II k Uredbi (EU) 2024/1679, pri prehodu na brezemisijsko mobilnost, in sicer z dodeljevanjem finančnih spodbud za nakup okolju prijaznih vozil na električni pogon in na vodik, brez emisij CO2 na izpustu, namenjenih za izvajanje javnega prometa za prevoz potnikov.
Cilj javnega poziva je pospešiti razvoj trga alternativnih goriv v prometu, povečati trajnostno mobilnost prebivalcev mestnih občin z uporabo brezemisijskih vozil v javnem potniškem prometu ter tako doseči čisto ali podnebno nevtralno mobilnost v skladu s členom 10 Uredbe (EU) 2020/852.
3.2 Predmet javnega poziva
Predmet javnega poziva je dodelitev nepovratnih finančnih spodbud mestnim občinam v Republiki Sloveniji, katerih mestno območje je opredeljeno kot urbano vozlišče vseevropskega prometnega omrežja v skladu s Prilogo II k Uredbi (EU) 2024/1679, za naložbe v nakup novih okolju prijaznih vozil za izvajanje javnega potniškega prometa, ki spadajo v eno izmed spodaj navedenih kategorij:
– nakup novega vozila kategorije M3 na vodik, dolžine najmanj 12 m, brez emisij CO2 na izpustu;
– nakup novega vozila kategorije M3 na električni pogon, dolžine najmanj 12 m, brez emisij CO2 na izpustu.
Skladno z NOO je v okviru javnega poziva predvideno sofinanciranje nakupa vozil v okviru demonstracijskega projekta vzpostavitve brezemisijske linije v javnem potniškem prometu, ki vključuje uvedbo vsaj dveh avtobusov dolžine 12 metrov na vodik in treh električnih avtobusov ter operacionalizacijo spremljajoče polnilne oziroma oskrbovalne infrastrukture za potrebe izvajanja javnega potniškega prevoza.
3.3 Upravičen namen
Upravičen namen po tem javnem pozivu je naložba v nakup enega ali več novih vozil na vodik in/ali na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu (v nadaljnjem besedilu: naložba), ki bodo namenjena izključno za javni prevoz potnikov in bodo obratovala na vzpostavljeni brezemisijski liniji javnega potniškega prometa.
4 Vlagatelji in upravičeni stroški naložbe
4.1 Vlagatelji in končni prejemniki
Vlagatelj po tem javnem pozivu je lahko mestna občina v Republiki Sloveniji, katere mestno območje je opredeljeno kot urbano vozlišče vseevropskega prometnega omrežja v skladu s Prilogo II k Uredbi (EU) 2024/1679.
Vlagatelj postane končni prejemnik, ko je z njim podpisana pogodba o sofinanciranju.
4.2 Upravičeni stroški naložbe
Upravičeni stroški naložbe so stroški nakupa novega vozila kategorije M3 na vodik ali električni pogon, dolžine najmanj 12 m, brez emisij CO2 na izpustu, katerega izključni namen bo izvajanje javnega prevoza potnikov.
Šteje se, da je vozilo novo, če je kupljeno s strani vlagatelja kot prvega lastnika vozila od 1. 1. 2024 in je prvič po proizvodnji registrirano v Republiki Sloveniji na ime vlagatelja. Kot datum nakupa vozila se šteje datum opravljene storitve na izdanem računu dobavitelja.
Posamezna naložba lahko zajema nakup največ dveh novih vozil kategorije M3 na vodik, dolžine najmanj 12 m, brez emisij CO2 na izpustu in/ali največ treh novih vozil kategorije M3 na električni pogon, dolžine najmanj 12 m, brez emisij CO2 na izpustu.
Stroški in izdatki naložbe so upravičeni, če:
– so s projektom neposredno povezani, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji projekta;
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so pripoznani s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so izkazani v skladu z veljavnimi pravili Evropske unije in nacionalnimi predpisi in
– niso bili sofinancirani iz drugih javnih virov (npr. iz drugih programov Evropske unije ali nacionalnih programov ter iz drugih programskih obdobij).
Stroški naložbe so lahko upravičeni le v okviru upravičenega namena. Sofinanciranje ne bo odobreno za nakup rabljenega, pilotnega in prototipnega vozila.
V skladu z NOO davek na dodano vrednost (DDV) ni upravičen strošek.
5 Podatki o sofinanciranju
Finančna sredstva za izvedbo javnega poziva zagotavlja Evropska unija na podlagi Instrumenta za okrevanje »NextGenerationEU« iz naslova Sklada za okrevanje in odpornost v okviru NOO, razvojnega področja »REPowerEU«, razvojne komponente »REPowerEU« (C5K17), naložbe E »Spodbujanje vzpostavitve infrastrukture za alternativna goriva v prometu (razširitev)«, in so v skladu s predpisi na področju javnih financ načrtovana v državnem proračunu v okviru Sklada za okrevanje in odpornost.
Za financiranje NOO je ustanovljen proračunski sklad, katerega skrbnik je Ministrstvo za finance, ki bo odgovorno tudi za pregledno in transparentno poslovanje sklada. Ministrstvo za finance usklajuje, zagotavlja in upravlja finančne tokove med deležniki, vključenimi v izvajanje NOO, ter med Republiko Slovenijo in Evropsko komisijo. Koordinacijski organ za izvajanje in financiranje Mehanizma za okrevanje in odpornost je Urad Republike Slovenije za okrevanje in odpornost (v nadaljnjem besedilu: koordinacijski organ).
5.1 Razpoložljiva sredstva po tem javnem pozivu
Za izvedbo predmetnega javnega poziva so pravice porabe v državnem proračunu na razpolago na evidenčnem projektu koordinacijskega organa št. 1611-21-0015 Izvajanje Načrta za okrevanje in odpornost, in sicer v okviru proračunske postavke 230363 C5K17IE – Spodbujanje vzpostavitve infrastrukture za alternativna goriva v prometu – NOO-MOPE.
Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za sofinanciranje naložb po tem javnem pozivu, znaša 3.000.000,00 EUR.
V primeru, da se višina razpoložljivih sredstev v okviru predmetnega javnega poziva spremeni, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. V primeru, da se višina razpoložljivih sredstev za predmetni javni poziv zviša, objavi ministrstvo spremembo javnega poziva z navedbo nove skupne višine in vira dodatnih razpoložljivih sredstev.
Sredstva za sofinanciranje naložb po tem javnem pozivu ne predstavljajo državne pomoči.
5.2 Višina sofinanciranja in izplačilo
V okviru naložbe znaša višina sofinanciranja do 100 % upravičenih stroškov za posamezno novo vozilo, vendar ne več kot:
– 720.000,00 EUR za posamezno novo vozilo kategorije M3 na vodik, brez emisij CO2 na izpustu,
– 520.000,00 EUR za posamezno novo vozilo kategorije M3 na električni pogon, brez emisij CO2 na izpustu.
Za upravičene stroške, ki niso sofinancirani s sredstvi Mehanizma za okrevanje in odpornost iz pobude REPowerEU, in neupravičene stroške na projektu mora končni prejemnik zagotoviti lastne ali druge finančne vire.
S sklepom o dodelitvi sredstev se dodeli maksimalna višina sredstev sofinanciranja na podlagi dokumentacije, predložene v vlogi in preliminarnega pregleda upravičenosti stroškov. Dokončna višina dodeljenih sredstev sofinanciranja se določi v okviru administrativnega preverjanja upravičenosti stroškov glede na izkazane in dokazane upravičene stroške v vlogi za izplačilo.
V skladu s Priročnikom o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost je podlaga za izplačilo sredstev izbranemu končnemu prejemniku pravočasno prejeta in popolna vloga za izplačilo. Vloga za izplačilo iz Sklada za okrevanje in odpornost se odda na predpisanem obrazcu koordinacijskega organa in vsebuje seznam stroškov ter vsebinsko poročilo o opravljenih aktivnostih. Poleg obveznih sestavin mora vloga za izplačilo sredstev po tem javnem pozivu vsebovati tudi ostala dokazila, ki jih ministrstvo določi v pogodbi o sofinanciranju. Dokazovanje upravičenosti stroškov je obveznost na strani končnega prejemnika.
Ministrstvo lahko izvaja preverjanje upravičenosti stroškov v okviru posamezne vloge za izplačilo v celoti (100 % administrativno preverjanje) ali vzorčno (vnaprej določen delež preverjanja) ter tudi v okviru preverjanja na terenu. Podrobnejša navodila glede načina preverjanja upravičenosti stroškov bodo končnemu prejemniku posredovana po podpisu pogodbe o sofinanciranju projekta.
Končni prejemnik lahko v enem proračunskem letu odda največ tri vloge za izplačilo.
5.3 Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov
Vlagatelj/Končni prejemnik je do sofinanciranja upravičen, če so upravičeni stroški oziroma izdatki nastali v obdobju upravičenosti stroškov in izdatkov.
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov je od 1. 1. 2024 do 30. 4. 2026.
Če se je projekt začel izvajati pred predložitvijo vloge na javni poziv, bo ministrstvo najkasneje pred potrditvijo vloge za izplačilo preverilo, ali je pri tem upoštevana veljavna zakonodaja.
Projekt, ki je predmet sofinanciranja, mora biti fizično in finančno zaključen najkasneje do 30. 4. 2026.
Projekti, pri katerih so bile vse aktivnosti v celoti izvedene pred vložitvijo vloge na javni poziv, niso upravičeni do sofinanciranja.
5.4 Obdobje za porabo sredstev
Koriščenje sredstev bo mogoče v proračunskih letih 2025 in 2026 oziroma do porabe sredstev.
Za izdatke, nastale v okviru obdobja upravičenosti izdatkov, za katere bodo pravilne in popolne vloge za izplačilo izstavljene najkasneje do 15. oktobra 2025, bodo sredstva sofinanciranja končnemu prejemniku praviloma izplačana v tekočem koledarskem letu, skladno s proračunskimi možnostmi.
Zadnja vloga za izplačilo mora biti izstavljena najkasneje do 30. 4. 2026.
Obdobje, v katerem morajo biti porabljena vsa dodeljena sredstva iz tega javnega poziva, se zaključi 30. 6. 2026.
6 Pogoji in zahteve za kandidiranje na javnem pozivu
Vloge, ki ne bodo izpolnjevale v nadaljevanju navedenih pogojev za ugotavljanje upravičenosti, bodo zavrnjene.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev, zahtev ali navedb v vlogi, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
Izpolnjevanje pogojev za ugotavljanje upravičenosti se bo preverjalo ob vložitvi vloge na javni poziv in pred izdajo sklepa o izboru. V kolikor se bo ugotovilo, da niso izpolnjeni vsi pogoji, pogodba o sofinanciranju projekta ne bo podpisana. V primeru, da se bo neizpolnjevanje pogojev ugotovilo med izvedbo projekta po podpisu pogodbe o sofinanciranju projekta, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe in zahtevalo vračilo vseh izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi obrestmi.
6.1 Pogoji za ugotavljanje upravičenosti
Pogoji za ugotavljanje upravičenosti | Vsebina pogoja za ugotavljanje upravičenosti | Dokazila |
Skladnost projekta z namenom in predmetom javnega poziva | Projekt, ki je predmet vloge, mora biti skladen z namenom in predmetom in ostalimi določili javnega poziva. | Obrazec 1: Vloga na javni poziv Obrazec 2: Izjava o strinjanju in sprejemanju pogojev in zahtev javnega poziva |
Popolnost vloge z zahtevami javnega poziva | Vloga za dodelitev sredstev sofinanciranja mora biti predložena v skladu z zahtevami in ostalo dokumentacijo javnega poziva, ki določa vsebino vloge in izhodišča za pripravo vloge. | Vsi obrazci in druga zahtevana dokumentacija v skladu z zahtevami javnega poziva |
Ustreznost vlagatelja | Vlagatelj mora biti mestna občina v Republiki Sloveniji, katere mestno območje je opredeljeno kot urbano vozlišče vseevropskega prometnega omrežja v skladu s Prilogo II k Uredbi (EU) 2024/1679. | Obrazec 1: Vloga na javni poziv |
Zaključena finančna konstrukcija | Projekt, ki je predmet vloge, mora imeti zaključeno finančno konstrukcijo (po tekočih cenah) oziroma ob upoštevanju virov po tem javnem pozivu zagotovljene vse ostale vire za izvedbo celotnega projekta. Vlagatelj mora z izsekom iz Načrta razvojnih programov veljavnega akta o proračunu občine (odlok) dokazati in označiti (podčrtano ali obarvano besedilo), na katerih proračunskih postavkah in v kakšni višini so zagotovljeni finančni viri za izvedbo projekta. | Obrazec 1: Vloga na javni poziv Obrazec 2: Izjava o strinjanju in sprejemanju pogojev in zahtev javnega poziva Ustrezno označen izsek iz Načrta razvojnih programov veljavnega akta o proračunu občine (odlok) |
Investicijska dokumentacija | Vlagatelj mora izkazati, da je za projekt, ki se izvaja v okviru tega javnega poziva, izdelana investicijska dokumentacija, pripravljena v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ. Iz investicijske dokumentacije mora biti razvidna razmejitev stroškov naložbe na upravičene stroške do sofinanciranja in neupravičene stroške. | Izdelana investicijska dokumentacija Sklepi o potrditvi investicijske dokumentacije |
Začetek in zaključek izvajanja projekta | Načrtovani pričetek aktivnosti na projektu se lahko začne pred izdajo sklepa o dodelitvi sredstev, vendar ne pred 1. 1. 2024. Načrtovani zaključek izvajanja projekta, ki vključuje vsa izplačila dodeljenih finančnih sredstev in vzpostavljeno brezemisijsko linijo v javnem potniškem prometu, je lahko najkasneje do 30. 6. 2026. Vlagatelj zagotovi, da se izvedba vseh aktivnosti na projektu, ki je predmet vloge za dodelitev sredstev, ne zaključi pred oddajo vloge na javni poziv. | Obrazec 1: Vloga na javni poziv Obrazec 2: Izjava o strinjanju in sprejemanju pogojev in zahtev javnega poziva |
6.2 Zahteve javnega poziva
Vzpostavljena brezemisijska linija v javnem potniškem prometu
Vozila, ki so predmet sofinanciranja po tem javnem pozivu, morajo biti namenjena izključno za javni prevoz potnikov in obratovati na vzpostavljeni brezemisijski liniji javnega potniškega prometa. Pri slednji gre lahko za novo linijo javnega potniškega prometa, na kateri se bo javni prevoz potnikov šele pričel izvajati, oziroma za obstoječo linijo javnega potniškega prometa, v okviru katere se bodo obstoječa zastarela vozila s pogonom na fosilno gorivo, ki so v lasti vlagatelja in so namenjena javnemu potniškemu prometu, nadomestila z vozili na vodik in/ali električni pogon brez emisij CO2 na izpustu.
Vlagatelj mora izpolnjevanje zahteve glede vzpostavljene brezemisijske linije v javnem potniškem prometu predvideti in utemeljiti najmanj v investicijski dokumentaciji, hkrati pa mora k vlogi priložiti opis in zemljevid načrtovane relacije, za katero bo brezemisijska linija vzpostavljena. V prilogi k vlogi mora vlagatelj navesti tudi načrtovano skupno število brezemisijskih vozil kategorije M3, s katerimi se bo na vzpostavljeni brezemisijski liniji izvajal javni prevoz potnikov, upoštevajoč število brezemisijskih vozil kategorije M3, ki bodo podprti s sredstvi sofinanciranja po tem javnem pozivu.
Zagotovljena in operativna polnilna oziroma oskrbovalna infrastruktura
Vozila, ki so predmet sofinanciranja po tem javnem pozivu, morajo imeti zagotovljeno polnilno infrastrukturo za polnjenje vozil z električno energijo oziroma oskrbovalno infrastrukturo za oskrbo vozil z vodikom. Polnilna oziroma oskrbovalna infrastruktura mora biti polno operativna najkasneje ob zaključku projekta. Vlagatelj mora izpolnjevanje zahteve glede zagotovljene in operativne polnilne oziroma oskrbovalne infrastrukture predvideti in utemeljiti najmanj v investicijski dokumentaciji.
Ustreznost registriranega vozila
Vozila, ki so predmet sofinanciranja po tem javnem pozivu, so namenjena izključno za javni prevoz potnikov, so registrirana in spadajo v kategorijo cestnih vozil M3, kot je določena v Prilogi I Pravilnika o ugotavljanju skladnosti vozil (Uradni list RS, št. 105/09, 9/10, 106/10 – ZMV in 75/17 – ZMV-1), skladno z Zakonom o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E). Vozilo kategorije M3 je vozilo za prevoz potnikov z več kot osmimi sedeži poleg sedeža voznika in največjo maso večjo od 5 ton.
Skladnost z načeli spoštovanja temeljnih pravic in preprečevanje diskriminacije
Vozila, ki so predmet sofinanciranja po tem javnem pozivu, morajo vsebovati klančino za invalidske in otroške vozičke ter mehanizem za njihovo pritrditev, da je potnikom z zmanjšano zmožnostjo gibanja (uporabnikom invalidskega vozička) in potnikom z otroškim vozičkom omogočen varen vstop, vožnja ter izstop iz avtobusa. Prostor za uporabnike invalidskih in otroških vozičkov mora biti ustrezno označen. Vlagatelj mora izpolnjevanje zahteve glede skladnosti z načeli spoštovanja temeljnih pravic in preprečevanje diskriminacije predvideti in utemeljiti najmanj v investicijski dokumentaciji.
Izpolnjevanje »načela, da se ne škoduje bistveno«
Vlagatelj mora k vlogi priložiti podpisano izjavo (Obrazec št. 3), da se bo naložba izvajala v skladu z »načelom, da se ne škoduje bistveno« (angl. »Do No Significant Harm – DNSH«), to je v skladu z okoljskimi cilji Evropske unije, kot so opredeljeni v 17. členu Uredbe 2020/852/EU, ter veljavno nacionalno in EU okoljsko zakonodajo, in sicer na področju ravnanja z odpadnimi baterijami in akumulatorji, ravnanja z izrabljenimi vozili in ravnanja z izrabljenimi gumami. Izpolnjevanje »načela, da se ne škoduje bistveno«, je lahko predmet nadzora s strani nadzornih organov.
Zahteve glede komunikacijskih aktivnosti in prepoznavnosti
Na podlagi Uredbe (EU) o izvajanju Uredbe o Mehanizmu mora vlagatelj kot končni prejemnik v okviru komunikacijskih nalog izvajati aktivnosti, ki so navedene na str. 44 Priročnika o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, ter soglašati z uporabo slikovnega materiala in drugega gradiva, dostopnega na lastnih spletnih straneh oziroma drugih komunikacijskih kanalih ali posredovanega ministrstvu, za predstavitev projekta v okviru Mehanizma ter na ta način zagotoviti ustrezno predstavitev in prepoznavnost sredstev EU za izvedbo projekta, vključno z emblemom EU in izjavo o financiranju »Financira Evropska unija – NextGenerationEU«. Vlagatelj k vlogi priloži soglasje k uporabi slikovnega materiala in drugega gradiva za potrebe predstavitve projekta (Obrazec št. 6).
6.3 Izjava o strinjanju in sprejemanju pogojev in zahtev javnega poziva
Vlagatelj mora k vlogi podati zavezujočo izjavo (Obrazec št. 2), da:
– je seznanjen in se v celoti strinja z vsebino, pogoji in zahtevami javnega poziva;
– je projekt, ki je predmet vloge, skladen z namenom in predmetom javnega poziva, določili in dokumentacijo javnega poziva ter evropsko in slovensko zakonodajo;
– bo pri izvedbi projekta dosledno upošteval vso veljavno evropsko in nacionalno zakonodajo ter pravila izvajanja NOO, navodila koordinacijskega organa in navodila ministrstva;
– bo ministrstvu še 3 leta po letu, v katerem bo izvedeno zadnje izplačilo sredstev končnemu prejemniku, dostavljal letna poročila o doseganju kazalnikov rezultata projekta in izjave, da rezultati ne bodo in niso bili odtujeni, cedirani, zastavljeni, prodani ali uporabljeni za namen, ki ni v povezavi s sofinanciranim projektom, in sicer najpozneje do 31. marca tekočega leta za preteklo leto;
– projekt ni in ne bo predmet sofinanciranja iz drugih sredstev državnega ali EU proračuna;
– je seznanjen z možnimi posledicami, ki bi nastale ob ugotovitvi dvojnega financiranja istih upravičenih stroškov na projektu, neupoštevanja veljavne zakonodaje ali navodil v vseh postopkih izvajanja projekta, kot je npr. vračilo vseh že izplačanih sredstev s pripadajočimi obrestmi;
– bo kot končni prejemnik glede informiranja in obveščanja javnosti upošteval zahteve, ki jih narekuje Priročnik o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost;
– se strinja, da bodo naziv končnega prejemnika, naslov, vrsta in velikost naložbe ter višina nepovratne finančne spodbude objavljeni na seznamu prejemnikov v skladu s 3. točko prvega odstavka 10. člena Uredbe o posredovanju in ponovni uporabi informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 24/16 in 146/22);
– bo upošteval zakonodajo s področja javnega naročanja;
– bo pri izvajanju projekta za vsakega izmed okoljskih ciljev upošteval »načelo, da se ne škoduje bistveno«, skladno z določbami Uredbe 2020/852/EU, za kar bo na poziv ministrstva ali drugih pristojnih organov predložil ustrezna dokazila v skladu s samooceno o skladnosti projekta z »načelom, da se ne škoduje bistveno«, ki je sestavni del vloge (Obrazec št. 3);
– bo upošteval zakonodajo s področja integritete in preprečevanja korupcije;
– je seznanjen s pridobitvijo in vodenjem evidence podatkov o dejanskih lastnikih končnega prejemnika in izvajalca iz registra dejanskih lastnikov za potrebe zaščite finančnih interesov Unije v skladu z 22. členom Uredbe (EU) 2021/241;
– bo ministrstvu, koordinacijskemu organu, revizijskemu organu ter drugim nadzornim organom, vključenim v izvajanje, upravljanje, nadzor ali revizijo NOO, omogočil dostopnost do celotne dokumentacije projekta na način, da sta vsak čas možna kontrola izvajanja projekta in vpogled v dokumentacijo v vsaki točki projekta;
– bo vodil ločene knjigovodske evidence za projekt in spremljal prihodke projekta še najmanj 3 leta po zaključku projekta;
– bo projekt fizično in finančno zaključen najkasneje do 30. 4. 2026;
– bo najkasneje 1 mesec po izplačilu zadnje vloge za izplačilo dostavil končno poročilo o projektu in poročal o doseženih kazalnikih rezultata;
– bo še najmanj 3 leta po izplačilu sredstev sofinanciranja spoštoval prepoved odtujitve naložbe, ki je bila predmet nepovratne finančne spodbude;
– bo hranil celotno dokumentacijo v zvezi s projektom v skladu z veljavnimi predpisi še najmanj 5 let po zadnjem izplačilu sredstev za potrebe revizije oziroma kot dokazila za potrebe bodočih preverjanj;
– so vsi podatki v vlogi resnični, točni in popolni, za kar prevzema vso materialno in kazensko odgovornost.
6.4 Varstvo osebnih podatkov
Na podlagi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost, popravka Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost, Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost ter na tej osnovi sprejetih aktov koordinacijskega organa za izvajanje NOO bo ministrstvo, kot nosilni organ in izvajalec ukrepa, v okviru javnega poziva v skladu z evropsko in nacionalno zakonodajo pridobivalo, evidentiralo, obdelovalo in hranilo osebne podatke, katerih zbiranje in obdelava se bosta izvajala izključno za namen revizije, nadzora in za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi z ukrepi za izvajanje reform in naložb v okviru Mehanizma za okrevanje in odpornost.
V okviru tega javnega poziva se bodo zbirali in obdelovali osebni podatki (ime, priimek, rojstni datum) dejanskih lastnikov končnih prejemnikov nepovratne finančne spodbude in dejanskih lastnikov izvajalcev, saj je končni prejemnik javni naročnik v skladu z nacionalnimi predpisi o javnem naročanju.
Vlagatelj mora k vlogi priložiti podpisano izjavo (Obrazec št. 4), s katero potrjuje, da je seznanjen z namero in obsegom obdelave osebnih podatkov. Izjava velja za celotno obdobje izvajanja naložbe, za obdobje, v katerem se lahko izvaja nadzor in tudi za obdobje hranjenja dokumentacije, kot je določeno v veljavnih evropskih in nacionalnih predpisih.
6.5 Prepoved odtujitve naložbe, ki je bila predmet nepovratne finančne spodbude
Vozila, ki so predmet sofinanciranja po tem javnem pozivu, morajo najmanj 3 leta po prvi registraciji s strani vlagatelja/končnega prejemnika ostati registrirana in v lasti vlagatelja/končnega prejemnika.
Če se ugotovi, da vlagatelj/končni prejemnik kateremu izmed vozil ni podaljšal registracije ali da je vozilo odtujil pred potekom roka iz prejšnjega odstavka, mora prejeta sredstva v sorazmernem znesku vrniti ministrstvu z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi za obdobje od dneva prejema do dneva vračila neupravičeno pridobljene nepovratne finančne spodbude.
Čas od odjave vozila iz prometa zaradi višje sile do dneva ponovne prijave v promet se ne všteva v obdobje prepovedi odtujitve. Pri tem mora biti vlagatelj/končni prejemnik ves čas lastnik vozila.
Vlagatelju/Končnemu prejemniku izjemoma ni potrebno vrniti pridobljene nepovratne finančne spodbude, če z materialnimi dokazi izkaže, da zaradi okoliščin, ki niso na njegovi strani (npr. popolno uničenje vozila v prometni nesreči po krivdi drugega udeleženca), ponovna prijava vozila v promet ni več mogoča. V takšnem primeru mora vlagatelj/končni prejemnik najkasneje v roku 8 dni po nastanku takšnega primera o njem obvestiti ministrstvo. Če vlagatelj v opisanem primeru opusti dolžnost obvestiti ministrstvo, je dolžan vrniti pridobljeno nepovratno finančno spodbudo s pripadajočimi zakonskimi zamudnimi obrestmi.
6.6 Dokumentacija o zaključku naložbe
Ob zadnji vlogi za izplačilo mora vlagatelj/končni prejemnik predložiti najmanj naslednjo dokumentacijo o zaključku naložbe:
a) poročilo nacionalnega upravljavca javnega potniškega prometa, ki vsebuje:
– opis vzpostavljene brezemisijske linije javnega potniškega prometa na podlagi zahtev javnega poziva, vključno z opisom in zemljevidom načrtovane relacije, za katero je brezemisijska linija vzpostavljena;
– navedbo dejanskega števila brezemisijskih vozil kategorije M3, s katerimi se na vzpostavljeni brezemisijski liniji izvaja javni prevoz potnikov, upoštevajoč število brezemisijskih vozil kategorije M3, sofinanciranih po tem javnem pozivu;
– opis tehničnih specifikacij posameznega brezemisijskega vozila, ki je predmet sofinanciranja, iz katerega izhaja, da vozilo izpolnjuje pogoje in zahteve javnega poziva in iz katerega so jasno razvidni podatki o vozilu;
– opis in navedbo lokacije zagotovljene in polno operativne polnilne infrastrukture za polnjenje vozil z električno energijo oziroma oskrbovalne infrastrukture za oskrbo vozil z vodikom, ki so predmet sofinanciranja;
– navedbo skupnega števila brezemisijskih vozil v obratovanju v javnem potniškem prometu ter seznam pripadajoče polnilne oziroma oskrbovalne infrastrukture.
b) tehnično dokumentacijo proizvajalca posameznega vozila, ki je predmet sofinanciranja, iz katere izhaja, da vozilo izpolnjuje pogoje in zahteve javnega poziva in iz katere so jasno razvidni podatki o vozilu (znamka, tovarniška in komercialna oznaka, kategorija in vrsta vozila, dolžina vozila, število sedežev, nazivna moč motorja in vrsta goriva oziroma pogona, klančina za invalidske in otroške vozičke ipd.), ki so lahko vključeni v predračun/ponudbo/pogodbo o nakupu in dobavi vozila ali podani ločeno v tehničnih specifikacijah vozila;
c) navedbo identifikacijske številke (VIN) vozila in prometnega dovoljenja, izdanega na ime vlagatelja/končnega prejemnika, iz katerega bo razvidno, da je vozilo registrirano za javni prevoz potnikov;
d) dokument, iz katerega bo razvidno, da se vozilo uporablja za namen, določen z javnim pozivom (npr. pogodba med občino in javnim podjetjem, koncesionarjem ali pogodbenim izvajalcem javnega potniškega prometa);
e) v primeru zamenjave obstoječih zastarelih vozil s pogonom na fosilno gorivo, ki so v lasti vlagatelja/končnega prejemnika in so namenjena javnemu potniškemu prometu, z vozili na vodik in/ali električni pogon brez emisij CO2 na izpustu:
– dokument, iz katerega bo razvidno, da je bilo vozilo, ki je bilo nadomeščeno z novim brezemisijskim vozilom, odjavljeno iz prometa in dokument, iz katerega bodo razvidni podatki o tem vozilu (znamka, tovarniška in komercialna oznaka, kategorija in vrsta vozila ter emisijski razred);
– dokazila o izpolnjevanju »načela, da se ne škoduje bistveno« v zvezi z odjavljenimi vozili (če relevantno).
7 Merila za ocenjevanje vlog
Vse pravočasne in formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale pogoje za ugotavljanje upravičenosti, se uvrstijo v nadaljnji postopek ocenjevanja vlog, kjer se na podlagi meril za ocenjevanje vlog izvede točkovanje vlog. Višje število doseženih točk pomeni višjo uvrstitev na seznamu potrjenih vlog, ki bodo sofinancirani.
ID oznaka | Merilo | Opis merila | Število točk |
Merilo 1 | Povečanje števila vozil na alternativna goriva glede na izhodiščno stanje oziroma število zamenjanih obstoječih zastarelih vozil s pogonom na fosilno gorivo z vozili na alternativna goriva | Število novih brezemisijskih vozil kategorije M3, ki so predmet podpore | 5 vozil | 50 |
4 vozila | 40 |
3 vozila | 30 |
2 vozili | 20 |
1 vozilo | 10 |
Merilo 2 | Količina zmanjšanja izpustov CO2 | Ocenjena letna količina prihranka emisij CO2 na posamezno brezemisijsko vozilo, ki je predmet podpore (v tCO2e) Enačba za izračun: Em = (X / Y) * 0,000862 tCO2e/vkm (emisijski faktor za povprečni mestni avtobus v urbanem območju na različne pogone2) X = skupno število prevoženih km v mestnem linijskem prevozu potnikov v letu 2023 (vkm)* Y = povprečno število vozil kategorije M3 v mestnem linijskem prevozu potnikov v letu 2023 (vozilo)* X / Y = povprečno število prevoženih km v letu 2023 na vozilo (vkm) Em = letna količina prihranka emisij CO2 na posamezno brezemisijsko vozilo, ki je predmet podpore v tCO2e *Podatki morajo izhajati iz poslovnih poročil izvajalcev mestnega linijskega prevoza potnikov za leto 2023 | nad 50 tCO2e na vozilo | 50 |
nad 45 do 50 tCO2e na vozilo | 40 |
nad 40 do 45 tCO2e na vozilo | 30 |
nad 35 do 40 tCO2e na vozilo | 20 |
do 35 tCO2e na vozilo | 10 |
2 Emisijski faktor ocenjen v skladu z metodologijo »EIB Project Carbon Footprint Methodologies Methodologies for the assessment of project greenhouse gas emissions and emission variations«, verzija 11.3, januar 2023 (glej str. 38); dostopno na: https://www.eib.org/attachments/lucalli/eib_project_carbon_footprint_methodologies_2023_en.pdf
Najvišje možno število točk je 100.
Za uvrstitev na seznam projektov za sofinanciranje s sredstvi Mehanizma mora popolna in pravočasna vloga za posamezni projekt, ki izpolnjuje pogoje za ugotavljanje upravičenosti, na podlagi zgornjih meril za ocenjevanje doseči najmanj 30 točk.
V primeru, da bo v fazi ocenjevanja več pravočasnih in popolnih vlog doseglo enako število točk, bo imela prednost pri izboru oziroma razvrstitvi na seznam potrjenih vlog vsakokrat vloga vlagatelja z višjim številom prebivalcev po zadnjih razpoložljivih podatkih iz uradnih statistik Statističnega urada Republike Slovenije (upoštevajo se podatki o osebah s stalnim prebivališčem v Sloveniji za prvo polletje 2024).
V kolikor bo višina razpoložljivih sredstev za vse vloge na seznamu projektov za sofinanciranje presežena, se sredstva dodeljujejo vlogam po vrstnem redu na seznamu, vse do vključno vloge, za katero se še lahko dodelijo sredstva sofinanciranja. Vloge se potrjujejo in uvrščajo na končni seznam potrjenih vlog do porabe razpoložljivih sredstev. V kolikor del razpoložljivih sredstev na javnem pozivu ne zadošča za pokrivanje celotnega zneska sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila po doseženem številu točk zadnja po vrsti upravičena do sofinanciranja, bo ministrstvo pozvalo vlagatelja dotične vloge k soglasju za znižano vrednost sofinanciranja z jamstvom zagotovitve ostalih virov za izvedbo projekta.
8 Način in rok za predložitev vlog
Vloga je sestavljena iz ustrezno izpolnjenih obrazcev ter ostalih zahtevanih dokumentov, ki morajo biti zloženi v vrstnem redu in na način, kot izhaja iz poglavja 8.1.
Vsi obrazci in ostali dokumenti, ki jih izpolni vlagatelj, morajo biti opremljeni z žigom in podpisom odgovorne osebe vlagatelja ali osebe, ki ima pisno pooblastilo s strani odgovorne osebe vlagatelja za podpis vloge.
Vlagatelj vlogo pripravi tako, da izpolni, datira, žigosa in podpiše vse obrazce iz dokumentacije javnega poziva ter jim priloži vse zahtevane dokumente oziroma dokazila.
Vloga mora biti predložena v zaprti, zapečateni ovojnici, na kateri je nalepljen pravilno izpolnjen Obrazec št. 5: Vzorec pravilne opreme ovojnice za vlogo na javni poziv.
Vloga in ostali dokumenti, vezani na predmetni javni poziv, morajo biti v slovenskem jeziku.
8.1 Vsebina vloge
Dokumentacijo vloge sestavljajo spodaj našteti dokumenti, ki morajo po vsebini in obliki ustrezati obrazcem in drugim navodilom iz dokumentacije javnega poziva:
– Obrazec št. 1: Vloga na javni poziv
– Obrazec št. 2: Izjava o strinjanju in sprejemanju pogojev in zahtev javnega poziva
– Obrazec št. 3: Izjava o izpolnjevanju »načela, da se ne škoduje bistveno« (DNSH)
– Obrazec št. 4: Izjava o seznanitvi in pridobitvi privolitev za obdelavo osebnih podatkov (GDPR)
– Obrazec št. 5: Vzorec pravilne opreme ovojnice za vlogo na javni poziv
– Obrazec št. 6: Soglasje k uporabi slikovnega materiala in drugega gradiva za potrebe predstavitve projekta
– Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju projekta
– Priloga št. 2: Investicijska dokumentacija s sklepi o potrditvi investicijske dokumentacije
– Priloga št. 3: Izsek iz Načrta razvojnih programov veljavnega akta o proračunu občine (odlok)
– Priloga št. 4: Dokument, iz katerega bo razviden načrt vzpostavitve brezemisijske linije javnega potniškega prometa v skladu z zahtevami javnega poziva
– Priloga št. 5: Poslovno poročilo izvajalca/izvajalcev mestnega linijskega prevoza potnikov za leto 2023.
8.2 Oddaja vloge in rok za predložitev vlog
Vloga, izdelana v skladu z določili in navodili iz dokumentacije javnega poziva, mora biti dostavljena na naslov: Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana.
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici, ki je na sprednji strani opremljena z naslovom ministrstva (kot navedeno zgoraj), oznako »Ne odpiraj! – Vloga JP REPWR JPP BUS 2024« ter polnim naslovom vlagatelja v levem zgornjem kotu ovojnice. Dokumentaciji javnega poziva je priložen vzorec pravilne opreme ovojnice za prijavo na javni poziv, ki ga lahko vlagatelj nalepi na sprednjo stran ovojnice (Obrazec št. 5: Vzorec pravilne opreme ovojnice za vlogo na javni poziv). Vloga z nepravilno označeno ovojnico ne bo obravnavana in bo vrnjena vlagatelju.
Rok za predložitev vlog je 20. 2. 2025.
Predvideno je eno odpiranje vlog za vse vloge, oddane do roka za predložitev vlog.
Vloga se šteje za pravočasno, če bo osebno dostavljena v vložišče ministrstva ali poslana priporočeno po pošti na dan roka. Vloga, ki bo oddana po poteku roka za predložitev vlog, bo s sklepom zavržena kot prepozna ter vrnjena vlagatelju.
Javni poziv je odprt do porabe sredstev. Ministrstvo si pridržuje pravico, da morebitne dodatne roke za predložitev vlog glede na razpoložljiva sredstva objavi s spremembo javnega poziva v Uradnem listu RS in na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavniorgani/ministrstva/ministrstvo-za-okolje-podnebje-in-energijo/.
9 Postopek izbora vlog
Postopek javnega poziva za izbor projektov za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, ki jo je s sklepom imenoval predstojnik ministrstva (v nadaljnjem besedilu: komisija).
9.1 Odpiranje vlog
Vse pravilno in pravočasno oddane vloge se bodo odpirale po zaporedju vložitve. Odpiranje vlog ne bo javno, izvedla ga bo komisija v prostorih Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, Langusova ulica 4, Ljubljana, najkasneje v roku 8 delovnih dni od poteka roka za oddajo vlog.
O odpiranju vlog bo komisija sproti vodila zapisnik. Na odpiranju bo komisija ugotovila formalno popolnost vlog glede na to, če so bila predložena vsa zahtevana dokazila, kot jih navaja dokumentacija javnega poziva.
9.2 Dopolnitev nepopolnih vlog
Pozivanje k dopolnitvi vlog bo izvedeno v roku 8 dni od odpiranja posamezne vloge. Vlagatelji bodo lahko vlogo dopolnjevali v roku 15 dni od prejema poziva za dopolnitev vloge. Dopolnjevanje vlog je namenjeno zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov, ki bodo izkazovali izpolnjevanje pogojev za ugotavljanje upravičenosti ob izteku roka za oddajo vloge na javni poziv. Nepopolna vloga, ki jo vlagatelj v zahtevanem roku ne bo dopolnil, bo zavržena.
Po preveritvi formalne popolnosti vloge lahko ministrstvo vlagatelja pozove k vsebinskim pojasnilom oddane vloge.
9.3 Strokovni pregled popolnih vlog
Komisija bo opravila strokovni pregled popolnih vlog ter jih ocenila na podlagi pogojev za ugotavljanje upravičenosti in meril za ocenjevanje vlog, navedenih v besedilu predmetnega javnega poziva. Vloge, ki ne bodo izpolnjevale pogojev za ugotavljanje upravičenosti, bodo zavrnjene.
Komisija bo o strokovnem pregledu popolnih vlog in o njihovem ocenjevanju vodila zapisnik.
Na podlagi ocene vlog bo komisija pripravila predlog prejemnikov sredstev in ga predložila v podpis in potrditev pristojnemu ministru.
9.4 Odločitev o dodelitvi sredstev
Vlagatelji bodo o izidu javnega poziva obveščeni s sklepom o (ne)izboru predvidoma v roku 60 dni od datuma posameznega odpiranja vlog. Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sofinanciranja pritožba ni dovoljena. Zoper sklep je dopusten upravni spor. Po prejemu sklepa o izboru bodo izbrani vlagatelji v podpis prejeli pogodbo o sofinanciranju projekta. V kolikor se izbrani vlagatelj na poziv k podpisu pogodbe ne odzove v 8 dneh od prejema poziva, se šteje, da je odstopil od vloge.
Rezultati poziva so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnem naslovu ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-okolje-podnebje-in-energijo/.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni poziv kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče ali spremeni, kar stori z objavo v Uradnem listu RS in na spletnem naslovu ministrstva: https://www.gov.si/drzavniorgani/ministrstva/ministrstvo-za-okolje-podnebje-in-energijo/.
10 Dokumentacija javnega poziva, dodatne informacije in obveščanje
Dokumentacija javnega poziva je od dneva objave v Uradnem listu RS na voljo na spletnem naslovu ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-okolje-podnebje-in-energijo/.
Morebitna vprašanja v zvezi z javnim pozivom je možno posredovati do najkasneje 8 dni pred rokom za oddajo vlog na elektronski naslov: gp.mope@gov.si.
Ministrstvo bo odgovore na zastavljena vprašanja, ki se neposredno nanašajo na predmetni javni poziv, podalo najkasneje 5 dni pred rokom za oddajo vlog. Odgovori na zastavljena vprašanja predstavljajo sestavni del dokumentacije javnega poziva.
Odgovori bodo objavljeni na spletnem naslovu ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-okolje-podnebje-in-energijo/.
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo