Na podlagi 16. člena Statuta Občine Dobrova – Polhov Gradec (Uradni list RS, št. 155/22 – uradno prečiščeno besedilo) v zvezi s 24. členom Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23) je Občinski svet Občine Dobrova - Polhov Gradec na 16. redni seji dne 26. marca 2025 sprejel
o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Dobrova - Polhov Gradec za obdobje od 2025–2030
(1) Ta pravilnik določa področje uporabe, pogoje, vrste pomoči s posameznimi ukrepi in druge ukrepe Občine Dobrova - Polhov Gradec (v nadaljnjem besedilu: Občina) za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja.
(2) Sredstva po tem pravilniku se dodelijo za:
– državne pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2022/2472 z dne 14. decembra 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 327 z dne 21. 12. 2022, str. 1), zadnjič spremenjeno z Uredbo Komisije (EU) 2023/2607 z dne 22. novembra 2023 o popravku Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472 (UL L št. 2023/2607 z dne 23. 11. 2023); (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2022/2472/EU);
– druge ukrepe Občinev skladu s 24. členom Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23; v nadaljnjem besedilu: ZKme-1).
(način in višina zagotavljanja sredstev)
(1) Sredstva za izvedbo ukrepov po tem pravilniku se zagotavljajo iz proračuna Občine Dobrova - Polhov Gradec.
(2) Višina razpoložljivih sredstev za posamezne ukrepe se določi z odlokom o proračunu za tekoče leto, pri čemer mora biti zagotovljena skladnost s finančnimi omejitvami, določenimi v relevantnih uredbah EU, zlasti v Uredbi 2022/2472/EU.
(3) Pri dodeljevanju sredstev se upoštevajo načela enakopravnosti, preglednosti in učinkovite rabe javnih sredstev, kot tudi zahtevani finančni mehanizmi, ki zagotavljajo ustrezno spremljanje in poročanje o porabi sredstev.
Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini za posamezne namene kot nepovratna sredstva v obliki dotacij in/ali v obliki subvencioniranih storitev. Kot znesek pomoči, ki se dodeli v obliki subvencionirane storitve, se upošteva bruto ekvivalent nepovratnih sredstev takšne pomoči.
Pojmi uporabljeni v tem pravilniku imajo naslednji pomen:
(1) »pomoč« pomeni ukrep iz 10. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(2) »mikro, malo in srednje veliko podjetje« pomeni fizično ali pravno osebo, ki opravlja gospodarsko dejavnost in izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe 2022/2472/EU;
(3) »velika podjetja« pomeni fizične ali pravne osebe, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in ne izpolnjujejo pogojev iz Priloge I Uredbe 2022/2472/EU;
(4) »kmetijski sektor« pomeni sektor iz 8. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(5) »kmetijski proizvod« pomeni proizvode iz 7. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(6) »kmetijska dejavnost« pomeni dejavnost iz poglavja 4.1.1 Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 za Slovenijo, ki je dostopen na osrednjem spletnem mestu državne uprave in na spletnem mestu skupne kmetijske politike;
(7) »primarna kmetijska proizvodnja« pomeni dejavnost iz 44. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(8) »predelava kmetijskih proizvodov« pomeni dejavnost iz 45. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(9) »trženje kmetijskih proizvodov« pomeni dejavnost iz 35. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(10) »kmetijsko gospodarstvo« pomeni subjekt iz 2. točke 3. člena ZKme-1;
(11) »nosilec kmetijskega gospodarstva« pomeni nosilca iz 3. točke 3. člena ZKme-1;
(12) »podjetje v težavah« pomeni fizično ali pravno osebo, ki opravlja gospodarsko dejavnost in izpolnjuje merila iz 18. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1);
(13) »opredmetena sredstva« pomenijo sredstva iz 55. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(14) »intenzivnost pomoči« pomeni odstotek iz 12. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(15) »standard Unije« pomeni standard iz 60. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(16) »naložbe za skladnost s standardom Unije« pomenijo naložbe iz 33. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(17) »mladi kmet« pomeni kmeta iz poglavja 4.1.5 Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 za Slovenijo, ki je dostopen na osrednjem spletnem mestu državne uprave in na spletnem mestu skupne kmetijske politike;
(18) »enotno podjetje« pomeni fizične in pravne osebe, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in so med seboj povezana v skladu z 2. členom Uredbe Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831, z dne 15. 12. 2023);
(19) »slabe vremenske razmere, ki jih je mogoče enačiti z naravnimi nesrečami« pomenijo vremenske razmere iz 2. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(20) »druge slabe vremenske razmere« pomenijo vremenske razmere iz 41. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(21) »zaščitena žival« pomeni žival iz 47. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(22) »naravne nesreče« pomenijo pojave iz 38. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(23) »investicijska dela« pomenijo dela iz 18. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU.
(intenzivnost pomoči in upravičeni stroški)
(1) Za izračun intenzivnosti pomoči in upravičenih stroškov se uporabljajo samo zneski, od katerih niso bili odbiti nobeni davki in druge dajatve. Upravičeni stroški se podprejo z razumljivimi, podrobnimi in posodobljenimi pisnimi dokazili (npr. računi, pogodbe, računovodski izkazi) in so skladni z določbami Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Pomoč se v okviru posameznega ukrepa dodeli glede na maksimalno intenzivnost, določeno z javnim razpisom oziroma pozivom, pri čemer skupni znesek pomoči ne sme preseči vrednosti, določene z veljavnimi predpisi.
(3) Pomoči po tem pravilniku v okviru ukrepov v skladu z Uredbo 2022/2472/EU se ne dodeli za davek na dodano vrednost (v nadaljnjem besedilu: DDV), razen kadar po predpisih, ki urejajo DDV, ta ni odbiten.
Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v Občini se finančna sredstva usmerjajo preko pravil o državni pomoči, ki imajo podlago v uredbi iz drugega odstavka 1. člena tega pravilnika in omogočajo izvedbo naslednjih vrst pomoči oziroma ukrepov:
Številka ukrepa | Opis ukrepa | Pravna podlaga |
1 | Pomoč za naložbe v kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo | 14. člen Uredbe 2022/2472/EU |
2 | Pomoč za plačilo zavarovalnih premij | 28. člen Uredbe 2022/2472/EU |
3 | Pomoč za naložbe za ohranjanje kulturne in naravne dediščine na kmetijskih gospodarstvih | 36. člen Uredbe 2022/2472/EU |
4 | Pomoč za naložbe v zvezi s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov | 17. člen Uredbe 2022/2472/EU |
5 | Pomoč za komasacijo kmetijskih in gozdnih zemljišč | 15. in 53. člen Uredbe 2022/2472/EU |
6 | Pomoč za naložbe v gozdarske tehnologije ter v predelavo, mobilizacijo in trženje gozdarskih proizvodov | 50. člen Uredbe 2022/2472/EU |
Ostali ukrepi Občine
Številka ukrepa | Opis ukrepa | Opombe |
7 | Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja | Občinski ukrep |
8 | Enkratna pomoč dijakom in študentom kmetijskih šol | Občinski ukrep |
(izvzeta področja uporabe Uredbe 2022/2472/EU)
(1) Pomoč po tem pravilniku v okviru ukrepov, določenih z Uredbo 2022/2472/EU, ne morejo pridobiti:
– subjekti, ki imajo neporavnane obveznosti iz prejšnjih odločitev Evropske komisije glede državnih pomoči,
– podjetja v težavah, razen v primerih, kjer gre za ukrepe izmenjave znanja in informiranja.
(2) Pomoč se ne dodeljuje za aktivnosti, ki vključujejo:
– dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, kadar je pomoč neposredno vezana na izvozne količine, vzpostavitev distribucijskih mrež ali tekoče stroške izvoza,
– dejavnosti, pri katerih se pogojuje uporaba domačih proizvodov ali blaga, kar bi obremenjevalo uvožene izdelke.
(3) Vsa druga področja uporabe, za katera Uredba 2022/2472/EU izrecno določa omejitve ali izključitve, se prav tako ne vključujejo v pomoč, dodeljeno po tem pravilniku.
(način, pogoji in merila za dodeljevanje pomoči)
(1) Pomoči iz tega pravilnika se dodeljujejo upravičencem na podlagi izvedenega javnega razpisa, objavljenega na občinski internetni strani, skladno z veljavnimi predpisi s področja javnih financ, ter s tem pravilnikom.
(2) V javnem razpisu se opredelijo posamezni ukrepi in višina razpoložljivih sredstev za posamezen ukrep, kot to določa odlok o proračunu Občine za tekoče leto.
(3) Podrobnejša merila za dodeljevanje državnih pomoči ter zahtevana dokumentacija za posamezne ukrepe po tem pravilniku se določijo v javnem razpisu.
(letno načrtovanje ukrepov)
(1) Občina vsako leto na podlagi analize preteklih razpisov, upoštevajoč dejanske potrebe v kmetijstvu in na podeželju, sprejme načrt izvajanja ukrepov iz tega pravilnika za tekoče leto.
(2) Načrt izvajanja ukrepov vsebuje:
– seznam ukrepov, ki se bodo izvajali v tekočem letu,
– višino sredstev, ki so na voljo za posamezen ukrep,
– merila za izbor upravičencev,
– roke za oddajo vlog.
(3) Načrt izvajanja ukrepov se objavi skozi vsakoletni javni razpis.
(1) Upravičenec mora pred začetkom izvajanja projekta oziroma dejavnosti vložiti pisno vlogo za pomoč, s čimer se zagotovi, da ima pomoč spodbujevalni učinek.
(2) Vloga za pomoč mora vsebovati najmanj naslednje podatke:
– ime in priimek fizične osebe oziroma naziv pravne osebe,
– opis projekta ali dejavnosti, vključno z datumom začetka in konca,
– lokacijo izvajanja projekta oziroma dejavnosti,
– seznam upravičenih stroškov ter zahtevani znesek pomoči,
– dokazila o opravljanju kmetijske dejavnosti, kot so vpis v register kmetijskih gospodarstev, MID/KMG, izpis iz registriranih dejavnosti ali drugo ustrezno potrdilo.
(3) Pri ukrepih, določenih v skladu s 15., 36. in 53. členom Uredbo 2022/2472/EU, se šteje, da je spodbujevalni učinek izpolnjen, tudi če vloga za pomoč ni bila vložena pred začetkom izvajanja projekta.
(4) Neizpolnjevanje pogoja za spodbujevalni učinek lahko vodi do zavrnitve ali zmanjšanja dodeljene pomoči, skladno z določili javnega razpisa.
(1) Dodelitev sredstev upravičencem se izvrši na podlagi sklepa, ki ga izda župan ali od njega pooblaščena oseba, na predlog strokovne komisije, imenovane s strani župana.
(2) Sklep o dodelitvi mora vsebovati:
– ime in identifikacijske podatke upravičenca,
– odobren znesek pomoči za posamezni ukrep,
– namen pomoči ter opredelitev upravičenih stroškov,
– obdobje, za katero se dodeljuje pomoč.
(3) Zoper odločitev o dodelitvi sredstev lahko upravičenec vloži pritožbo pri županu v roku 8 dni od prejema sklepa. Odločitev župana je dokončna.
(4) Medsebojne obveznosti med Občino in upravičencem se uredijo s pogodbo, sklenjeno na podlagi sklepa o dodelitvi sredstev.
(5) Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti sklepa.
(1) Upravičenec je dolžan, v roku, določenem s sklepom o dodelitvi sredstev, predložiti zahtevek za izplačilo sredstev, ki mora vsebovati:
– dokazila o plačilu upravičenih stroškov (računi, pogodbe, računovodski izkazi, potrditve plačil),
– druga dokazila, opredeljena v javnem razpisu (npr. dokazila o opravljenem delu ali storitvi).
(2) Izplačilo sredstev se izvede na podlagi pravilno izpolnjenega zahtevka in v skladu s postopki, določenimi z internimi proračunskimi in finančnimi predpisi Občine.
(3) Neizpolnitev pogojev za izplačilo sredstev lahko vodi do zavrnitve zahtevka ali vračila prej prejetih sredstev.
(4) V kolikor je ob zaključku vrednost projekta nižja od predvidene po predloženih predračunih oziroma vrednosti opredeljene v sklepu, se pomoč sorazmerno zmanjša.
(1) Najvišji znesek dodeljene pomoči in največja intenzivnost pomoči, dodeljeni posameznemu upravičencu, ne smejo preseči vrednosti, določenih z Uredbo 2022/2472/EU, ne glede na to, ali se pomoč financira v celoti ali delno iz nacionalnih sredstev ali sredstev Evropske unije.
(2) Pomoč, dodeljena po tem pravilniku, se lahko združuje z drugimi vrstami državnih pomoči ali pomoči de minimis, vendar le v primeru, ko skupna intenzivnost ali skupni znesek pomoči ne presega omejitev, določenih z veljavnimi uredbami.
(3) Združevanje pomoči, ki bi povzročilo preseganje dovoljenih omejitev intenzivnosti ali zneska pomoči, ni dovoljeno.
(4) Pri združevanju pomoči se uporabi mehanizem, ki zagotavlja preglednost in skladnost s predpisi, ter ustrezno spremljanje dodeljenih sredstev.
II. UKREPI V SKLADU Z UREDBO 2022/2472/EU
UKREP 1: Pomoč za naložbe v kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo
1. Namen in cilji:
(1) Ta člen določa pogoje in merila za dodeljevanje pomoči za naložbe v kmetijska gospodarstva, skladno s 14. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je spodbujanje modernizacije in povečanje konkurenčnosti kmetijske proizvodnje z izboljšanjem delovne učinkovitosti, uvajanjem okolju prijaznih praks in izboljšanjem standardov dobrobiti živali.
(3) Cilji ukrepa so:
– posodabljanje in izboljšanje kmetijske infrastrukture in opreme,
– zmanjšanje stroškov pridelave in izboljšanje tehnoloških procesov,
– povečanje okoljske trajnosti in energetske učinkovitosti v kmetijstvu.
2. Upravičenci:
(1) Upravičenci do pomoči iz tega člena so:
– kmetijska gospodarstva, vpisana v Register kmetijskih gospodarstev (RKG),
– mikro, mala in srednje velika podjetja (MSP), ki izvajajo primarno kmetijsko proizvodnjo.
(2) Upravičenec mora izpolnjevati splošne pogoje, določene v 22. členu tega pravilnika.
3. Upravičeni stroški:
(1) Upravičeni stroški v okviru tega ukrepa vključujejo:
A. Gradnja, rekonstrukcija ali adaptacija objektov za primarno kmetijsko proizvodnjo
– Upravičeni stroški:
– stroški gradbenega materiala in izvedbe del,
– izgradnja novih gospodarskih objektov (npr. hlevi, skladišča, rastlinjaki),
– posodobitev in rekonstrukcija obstoječih kmetijskih objektov.
B. Nakup nove ali rabljene opreme in strojev
– Upravičeni stroški:
– nakup in montaža kmetijske mehanizacije,
– nakup opreme za krmljenje, molžo, prezračevanje in druge tehnološke rešitve,
– nakup rabljene opreme je dovoljen pod pogoji, določenimi v 24. členu tega pravilnika.
C. Postavitev in posodobitev namakalnih sistemov
– Upravičeni stroški:
– gradnja in nadgradnja namakalnih sistemov,
– nakup opreme za učinkovito rabo vode v kmetijstvu.
D. Stroški svetovanja in projektne dokumentacije
– Upravičeni stroški:
– stroški izdelave investicijskih načrtov,
– pridobitev dovoljenj in projektne dokumentacije.
(2) Neupravičeni stroški vključujejo stroške, določene v 22. členu tega pravilnika.
4. Pogoji upravičenosti:
(1) Upravičenec mora za pridobitev pomoči izpolnjevati naslednje pogoje:
– predložiti dokazila o namenu in izvedljivosti investicije,
– zagotoviti, da je investicija v skladu z zakonodajo in prostorskimi akti,
– upoštevati okoljske standarde in predpise o trajnostnem kmetovanju.
(2) Podrobnejši pogoji so določeni v 22. členu tega pravilnika in v javnem razpisu.
5. Postopek dodelitve pomoči:
(1) Pomoč se dodeljuje na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi Občina.
(2) Vloga za dodelitev pomoči mora vsebovati dokumentacijo, določeno v 22. členu tega pravilnika.
(3) Vloge pregleda komisija, imenovana s sklepom župana, ki opravi ocenjevanje in razvrstitev vlagateljev glede na prednostne kriterije.
6. Višina in intenzivnost pomoči:
(1) Najvišja dovoljena intenzivnost pomoči je:
– do 50 % upravičenih stroškov,
– najvišji skupni znesek dodeljene pomoči na posamezno naložbo je 2.500eurov.
(2) Zgornja meja posamezne pomoči se določi v razpisu, upoštevajoč proračunske zmožnosti Občine in veljavne predpise o državnih pomočeh.
UKREP 2: Pomoč za plačilo zavarovalnih premij
1. Namen in cilji:
(1) Ta člen določa pogoje in merila za dodeljevanje pomoči za plačilo zavarovalnih premij skladno s 28. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je spodbujanje sklenitve zavarovanj za pridelke in živali, s ciljem zaščite kmetijskih gospodarstev pred finančnimi izgubami zaradi škodljivih vremenskih razmer in bolezni.
(3) Cilj ukrepa je povečati stopnjo zavarovanosti kmetijskih gospodarstev ter s tem izboljšati njihovo ekonomsko stabilnost in odpornost na naravne nesreče in druge nepredvidene dogodke.
2. Upravičenci:
(1) Upravičenci do pomoči iz tega člena so:
– kmetijska gospodarstva, ki so vpisana v Register kmetijskih gospodarstev (RKG) in imajo dodeljeno MID/KMG številko.
(2) Upravičenec mora ob prijavi na javni razpis predložiti:
– dokazilo o veljavni zavarovalni polici,
– dokazilo o plačilu zavarovalne premije,
– druge dokumente, določene v javnem razpisu.
3. Upravičeni stroški:
(1) Upravičeni stroški vključujejo:
a) stroške premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje, vključno z:
i. zavarovanjem kmetijskih pridelkov,
ii. zavarovanjem živali pred boleznimi,
iii. zavarovanjem pred škodo zaradi vremenskih nesreč,
iv. pridruženimi administrativnimi stroški zavarovanja.
(2) Neupravičeni stroški vključujejo:
b) zavarovanja, ki ne vključujejo kritja tveganj, določenih v Uredbi 2022/2472/EU,
c) dopolnilna ali nezgodna zavarovanja, ki niso neposredno povezana s kmetijsko proizvodnjo,
d) stroške zavarovanja, ki niso sklenjeni v tekočem koledarskem letu.
4. Pogoji upravičenosti:
(1) Upravičenec mora imeti sklenjeno veljavno zavarovalno polico, ki zajema kritje tveganj, kot so:
– naravne nesreče (npr. pozeba, suša, neurja, toča),
– bolezni živali,
– škoda, povzročena s strani zaščitenih živali.
(2) Pomoč za plačilo zavarovalne premije je lahko sofinancirana tudi iz državnega proračuna, če to omogočajo nacionalni predpisi, vendar skupno sofinanciranje ne sme preseči 65 % celotnih stroškov premije.
5. Postopek dodelitve pomoči:
(1) Pomoč se dodeljuje na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi Občina.
(2) Vloga za dodelitev pomoči mora vsebovati:
– dokazilo o veljavni zavarovalni polici,
– račun in dokazilo o plačilu premije,
– izjavo upravičenca o drugih prejetih sofinanciranjih zavarovalnih premij,
– druge dokumente, določene v javnem razpisu.
(3) Vloge pregleda komisija, imenovana s sklepom župana, ki opravi ocenjevanje in razvrstitev vlagateljev glede na prednostne kriterije.
6. Višina in intenzivnost pomoči:
(1) Najvišja dovoljena intenzivnost pomoči je:
– do 25 % upravičenih stroškov premije,
– ali nižje, če tako določa država ali javni razpis,
– skupaj z nacionalnim sofinanciranjem ne sme presegati 65 % celotnih stroškov premije.
(2) Zgornja meja posamezne pomoči se določi v razpisu, upoštevajoč proračunske zmožnosti Občine in veljavne predpise o državnih pomočeh.
UKREP 3: Pomoč za naložbe za ohranjanje kulturne in naravne dediščine
1. Namen in cilji:
(1) Ta člen določa pogoje in merila za dodeljevanje pomoči za naložbe v ohranjanje kulturne in naravne dediščine, skladno s 36. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je:
– ohranjanje zgodovinskih kmečkih objektov, kot so kozolci, sušilnice in drugi elementi kulturne krajine,
– varstvo naravne dediščine, vključno z starodavnimi sadovnjaki, terasiranimi površinami in drugimi elementi kmetijske krajine,
– ohranjanje estetske in zgodovinske vrednosti kmetijskega prostora, skladno s cilji varstva kulturne dediščine in trajnostnega razvoja podeželja.
(3) Cilj ukrepa je zagotavljanje trajnostne rabe kulturnih in naravnih virov ter izboljšanje prepoznavnosti tradicionalne kmetijske krajine.
2. Upravičenci:
(1) Upravičenci do pomoči iz tega člena so:
– kmetijska gospodarstva, ki so vpisana v Register kmetijskih gospodarstev (RKG),
– lastniki objektov in zemljišč, ki so vpisani v register nepremične kulturne dediščine ali pod varstvom pristojne službe,
– druge fizične ali pravne osebe, ki izpolnjujejo pogoje za izvajanje investicij v skladu z zakonodajo o varstvu kulturne dediščine.
(2) Upravičenec mora ob prijavi na javni razpis predložiti:
– dokazilo o lastništvu ali pravici uporabe objekta ali zemljišča,
– potrdilo o vpisu v ustrezen register kulturne ali naravne dediščine,
– dokumentacijo, povezano s pridobitvijo kulturnovarstvenih pogojev in dovoljenj.
3. Upravičeni stroški:
(1) Upravičeni stroški v okviru tega ukrepa vključujejo:
A. Investicijska dela za ohranjanje kulturne ali naravne dediščine
– Upravičeni stroški:
– obnovitvena in konservatorska dela na zgodovinskih kmečkih objektih,
– vzdrževalna dela na tradicionalnih kmetijskih objektih (kozolci, sušilnice, hlevi ipd.),
– sanacija in obnova terasiranj, kamnitih zidov in drugih krajinskih elementov.
B. Konservatorske in restavratorske storitve
– Upravičeni stroški:
– analize in strokovni nadzor nad obnovitvenimi deli,
– izvajanje restavratorskih posegov na zgodovinskih elementih objektov.
C. Dokumentacija, povezana z obnovitvenimi deli
– Upravičeni stroški:
– stroški pridobitve kulturnovarstvenih pogojev in dovoljenj,
– priprava projektne in tehnične dokumentacije,
– stroški izdelave konservatorskih načrtov in smernic.
(2) Neupravičeni stroški vključujejo:
– stroške gradenj, ki niso povezane z ohranjanjem kulturne dediščine,
– naložbe, ki niso skladne s predpisi o varstvu kulturne dediščine,
– stroške, povezane z bivanjsko rabo objektov, ki niso del varovanega območja ali nimajo kulturnovarstvenega statusa.
4. Pogoji upravičenosti:
(1) Upravičenec mora za pridobitev pomoči predložiti:
– mnenje ali soglasje pristojne službe (npr. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije),
– gradbeno dovoljenje, kadar je to predpisano za izvedbo del,
– dokazilo o skladnosti investicije z veljavnimi predpisi o varstvu kulturne dediščine.
(2) Naložbe se morajo izvajati v skladu s predpisi o varstvu kulturne dediščine in naravne krajine, pri čemer mora biti zagotovljena ohranitev avtentičnih elementov objekta ali območja.
5. Postopek dodelitve pomoči:
(1) Pomoč se dodeljuje na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi Občina.
(2) Vloga za dodelitev pomoči mora vsebovati:
– podroben opis investicije,
– finančno konstrukcijo projekta in razčlenitev predvidenih stroškov,
– dokumentacijo, ki potrjuje skladnost investicije s kulturnovarstvenimi predpisi,
– druge dokumente, določene v javnem razpisu.
(3) Vloge pregleda komisija, imenovana s sklepom župana, ki opravi ocenjevanje in razvrstitev vlagateljev glede na prednostne kriterije.
6. Višina in intenzivnost pomoči:
(1) Najvišja dovoljena intenzivnost pomoči je:
– do 60 % upravičenih stroškov,
– najvišji skupni znesek dodeljene pomoči na posamezno naložbo na kmetijskem gospodarstvu je 2.000 eurov.
(2) Zgornja meja posamezne pomoči se določi v razpisu, upoštevajoč proračunske zmožnosti Občine in veljavne predpise o državnih pomočeh.
UKREP 4: Pomoč za naložbe v zvezi s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov
1. Namen in cilji:
(1) Ta člen določa pogoje in merila za dodeljevanje pomoči za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih proizvodov, skladno s 17. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je:
– spodbujanje modernizacije obratov za predelavo kmetijskih proizvodov,
– izboljšanje konkurenčnosti kmetijskih proizvodov na trgu,
– spodbujanje okolju prijaznih tehnologij v predelavi in distribuciji.
(3) Cilj ukrepa je povečanje dodane vrednosti kmetijskih proizvodov ter boljša povezava med kmetijsko proizvodnjo in trgom.
2. Upravičenci:
(1) Upravičenci do pomoči iz tega člena so:
– kmetijska gospodarstva, vpisana v Register kmetijskih gospodarstev (RKG),
– mikro, mala in srednje velika podjetja (MSP), ki izvajajo predelavo in trženje kmetijskih proizvodov.
(2) Pomoč se lahko dodeli le za dejavnosti, pri katerih končni produkt ostaja kmetijski proizvod v skladu s Prilogo I Pogodbe o delovanju Evropske unije.
3. Upravičeni stroški:
(1) Upravičeni stroški vključujejo:
– gradnjo, obnovo ali adaptacijo obratov za predelavo kmetijskih proizvodov,
– nakup in vgradnjo strojev ter opreme za predelavo kmetijskih proizvodov,
– izgradnjo ali posodobitev infrastrukture za trženje kmetijskih proizvodov,
– stroške uvedbe digitalnih tehnologij in programske opreme za izboljšanje distribucije,
– stroške certificiranja in pridobivanja standardov kakovosti.
(2) Pomoč ni dovoljena za naložbe, pri katerih končni proizvod ni več kmetijski proizvod, ampak se uvršča med živilske proizvode.
4. Višina in intenzivnost pomoči
(1) Najvišja dovoljena intenzivnost pomoči je:
– do 50 % upravičenih stroškov,
– največ do 1.500 eurov pomoči.
(2) Pomoč se lahko kumulira z drugimi javnimi sredstvi, vendar skupna intenzivnost ne sme presegati najvišjih dovoljenih pragov, določenih v Uredbi 2022/2472/EU.
UKREP 5: Pomoč za komasacijo kmetijskih in gozdnih zemljišč
1. Namen in cilji:
(1) Ta člen določa pogoje in merila za dodeljevanje pomoči za komasacijo kmetijskih in gozdnih zemljišč, skladno s 15. in 53. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je:
– spodbuditi združevanje in racionalno upravljanje kmetijskih in gozdnih zemljišč,
– omogočiti lažjo obdelavo in izboljšati produktivnost kmetijskih gospodarstev,
– zagotoviti boljšo organizacijo zemljišč in učinkovitejšo rabo prostora v kmetijstvu in gozdarstvu.
(3) Cilj ukrepa je izboljšati gospodarsko učinkovitost kmetijske proizvodnje, zmanjšati fragmentacijo zemljišč in povečati obseg obdelovalnih površin na enoto kmetijskega gospodarstva.
2. Upravičenci:
(1) Upravičenci do pomoči iz tega člena so:
– kmetijska gospodarstva (lastniki ali najemniki zemljišč), vpisana v Register kmetijskih gospodarstev (RKG),
– gozdni posestniki,
– agrarne skupnosti,
– drugi subjekti, ki se povežejo za izvedbo komasacije zemljišč.
(2) Upravičenec mora ob prijavi na javni razpis predložiti:
– dokazilo o lastništvu ali najemu zemljišč, ki so predmet komasacije,
– soglasje vseh lastnikov zemljišč, vključenih v postopek komasacije,
– načrt in elaborat komasacije,
– dokazilo, da zemljišče ni vključeno v državno komasacijsko shemo ali da je ta že zaključena.
3. Upravičeni stroški:
(1) Upravičeni stroški v okviru tega ukrepa vključujejo:
A. Geodetske storitve
– Upravičeni stroški:
– izvedba geodetskih meritev in parcelacije,
– priprava elaborata komasacije,
– vzpostavitev novih parcelnih mej.
B. Pravne storitve
– Upravičeni stroški:
– priprava pravnih aktov in pogodb,
– notarske storitve za urejanje lastninskih pravic.
C. Upravne storitve
– Upravičeni stroški:
– stroški upravnih postopkov,
– takse in nadomestila za vpis sprememb v zemljiško knjigo.
(2) Neupravičeni stroški vključujejo:
– stroške odkupa zemljišč,
– stroške infrastrukturnih del, ki niso neposredno povezani s komasacijskimi postopki,
– stroške, ki so že financirani iz državnih ali drugih virov.
4. Pogoji upravičenosti:
(1) Upravičenec mora za pridobitev pomoči predložiti:
– načrt in elaborat komasacije, ki ga je izdelal pooblaščeni geodetski strokovnjak,
– soglasje lastnikov vseh zemljišč, ki so predmet komasacije,
– dokazilo o upravičenosti zemljišč, iz katerega izhaja, da območje ni vključeno v državno komasacijsko shemo ali da je ta že zaključena,
– dokazilo o skladnosti investicije s prostorskimi akti Občine.
(2) Postopek komasacije mora biti izveden v skladu z zakonodajo s področja urejanja prostora in zemljiškega katastra.
5. Postopek dodelitve pomoči:
(1) Pomoč se dodeljuje na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi Občina.
(2) Vloga za dodelitev pomoči mora vsebovati:
– podroben opis komasacijskega projekta,
– finančno konstrukcijo projekta in razčlenitev predvidenih stroškov,
– dokazila o pravnem statusu zemljišč in soglasja lastnikov,
– drugo dokumentacijo, določeno v javnem razpisu.
(3) Vloge pregleda komisija, imenovana s sklepom župana, ki opravi ocenjevanje in razvrstitev vlagateljev glede na prednostne kriterije.
6. Višina in intenzivnost pomoči:
(1) Najvišja dovoljena intenzivnost pomoči je:
– do 50 % upravičenih stroškov,
– največ 1.500 eurov na posamezno komasacijsko naložbo.
(2) Zgornja meja posamezne pomoči se določi v razpisu, upoštevajoč proračunske zmožnosti Občine in veljavne predpise o državnih pomočeh.
UKREP 6: Pomoč za naložbe v gozdarske tehnologije ter v predelavo, mobilizacijo in trženje gozdarskih proizvodov
1. Namen in cilji:
(1) Ta člen določa pogoje in merila za dodeljevanje pomoči za naložbe v gozdarske tehnologije ter v predelavo, mobilizacijo in trženje gozdarskih proizvodov, skladno s 50. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je:
– povečati produktivnost in dodano vrednost v gozdarskem sektorju,
– posodobiti stroje in opremo za sečnjo, spravilo in predelavo lesa,
– zagotoviti varnejše in okolju prijaznejše načine dela v gozdu.
(3) Cilj ukrepa je izboljšati ekonomsko učinkovitost gozdarske dejavnosti, prispevati k boljši izrabi gozdnih virov in spodbujati trajnostno upravljanje gozdov.
2. Upravičenci:
(1) Upravičenci do pomoči iz tega člena so:
– lastniki gozdov, vključno s kmetijskimi gospodarstvi, zasebnimi lastniki in agrarnimi skupnostmi,
– mikro, mala in srednje velika podjetja (MSP), ki opravljajo gozdarsko dejavnost.
(2) Upravičenec mora ob prijavi na javni razpis predložiti:
– dokazilo o lastništvu ali najemu gozda,
– izpis iz gozdarskega načrta ali dokazilo o registraciji dejavnosti,
– dokazilo o izpolnjevanju predpisanih pogojev za opravljanje gozdarske dejavnosti.
3. Upravičeni stroški:
(1) Upravičeni stroški v okviru tega ukrepa vključujejo:
A. Nakup strojev in opreme za gozdarsko dejavnost
– Upravičeni stroški:
– nakup gozdarskih traktorjev,
– nakup sekalnikov in druge specializirane opreme za predelavo lesa.
B. Pridobitev in razvoj digitalnih rešitev za predelavo ali trženje gozdarskih proizvodov
– Upravičeni stroški:
– nakup programske opreme za upravljanje gozdov,
– razvoj blagovnih znamk in licenc za gozdarske proizvode.
C. Stroški arhitekturnih ali inženirskih rešitev za adaptacijo gozdarskih objektov
– Upravičeni stroški:
– priprava projektne dokumentacije za prenovo ali gradnjo gozdarske infrastrukture,
– inženirski načrti za optimizacijo delovnih procesov v gozdarstvu.
(2) Neupravičeni stroški vključujejo:
– stroške, ki niso neposredno povezani s primarno gozdarsko dejavnostjo,
– nakup rabljene opreme,
– stroške vzdrževanja in popravil obstoječe opreme.
4. Pogoji upravičenosti:
(1) Upravičenec mora za pridobitev pomoči predložiti:
– najmanj tri ponudbe, predračune ali projektno dokumentacijo,
– dokazilo o izvajanju gozdarske dejavnosti na območju Občine,
– dokazilo o lastništvu ali najemu najmanj 5 ha gozda.
(2) Če se zahteva presoja vpliva na okolje, mora upravičenec pridobiti soglasje pristojnega organa pred odobritvijo sredstev.
(3) Naložba mora biti skladna z nacionalnimi in občinskimi predpisi o trajnostnem gospodarjenju z gozdovi.
5. Postopek dodelitve pomoči:
(1) Pomoč se dodeljuje na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi Občina.
(2) Vloga za dodelitev pomoči mora vsebovati:
– podroben opis investicije in njene skladnosti z namenom ukrepa,
– finančno konstrukcijo projekta in razčlenitev predvidenih stroškov,
– dokumentacijo, ki potrjuje skladnost naložbe s predpisi o gozdarstvu,
– dokazila o izpolnjevanju pogojev, določenih v tem členu.
(3) Vloge pregleda komisija, imenovana s sklepom župana, ki opravi ocenjevanje in razvrstitev vlagateljev glede na prednostne kriterije.
6. Višina in intenzivnost pomoči:
(1) Najvišja dovoljena intenzivnost pomoči je:
– do 50 % upravičenih stroškov,
– največ 2.500 eurov na posamezno naložbo.
(2) Zgornja meja posamezne pomoči se določi v razpisu, upoštevajoč proračunske zmožnosti Občine in veljavne predpise o državnih pomočeh.
III. OSTALI UKREPI OBČINE
UKREP 7: Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja
1. Namen in cilji:
(1) Ta člen določa pogoje in merila za dodeljevanje pomoči za delovanje društev, ki delujejo na področju kmetijstva, razvoja podeželja in gozdarstva.
(2) Namen ukrepa je:
– krepitev sodelovanja in povezovanja med člani kmetijskih in podeželskih društev ter občani,
– ohranjanje nematerialne kulturne dediščine in običajev ter prenos znanja na mlajše generacije,
– promocija lokalnih pridelkov in organizacija dogodkov, ki prispevajo k razvoju podeželja.
(3) Cilj ukrepa je izboljšanje organiziranosti in aktivnosti društev, ki podpirajo razvoj kmetijstva, podeželja in varstvo naravne ter kulturne dediščine.
2. Upravičenci:
(1) Upravičenci do pomoči iz tega člena so:
– društva in združenja, ki so registrirana za delovanje na področju kmetijstva, razvoja podeželja ali gozdarstva,
– društva, ki imajo sedež ali izvajajo dejavnost na območju Občine in izpolnjujejo pogoje za pridobitev sredstev iz javnega razpisa.
(2) Upravičenec mora ob prijavi na javni razpis predložiti:
– veljaven statut društva, ki potrjuje njegovo dejavnost,
– letni program dela društva,
– dokazilo o izpolnjevanju zakonskih obveznosti, povezanih z registracijo društva.
3. Upravičeni stroški:
(1) Upravičeni stroški v okviru tega ukrepa vključujejo stroške organizacije izobraževalnih, promocijskih in tržnih dejavnosti.
– Upravičeni stroški:
– organizacija delavnic, sejmov in predstavitev,
– promocijske aktivnosti za lokalne pridelke in proizvode,
– izvedba kulturnih in strokovnih dogodkov, povezanih s kmetijstvom in podeželjem.
(2) Neupravičeni stroški vključujejo:
– stroške, ki niso neposredno povezani z dejavnostjo društva,
– osebne stroške članov društva,
– stroške, ki so že financirani iz drugih virov.
4. Pogoji upravičenosti:
(1) Upravičenec mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– predložiti letni program dela društva,
– izpolnjevati vse zakonske obveznosti v zvezi z registracijo društva,
– zagotoviti, da sofinancirani programi in dejavnosti koristijo širši javnosti.
(2) Podrobnejše pogoje za sofinanciranje določi vsakoletni javni razpis, pri čemer se lahko upoštevajo:
– delež sofinanciranja glede na število članov,
– pomembnost dogodkov za razvoj podeželja,
– prepoznavnost društva na lokalni in regionalni ravni.
5. Višina in intenzivnost pomoči:
(1) Najvišja dovoljena intenzivnost pomoči je:
– do 50 % upravičenih stroškov za izvedbo posameznih dogodkov ali projektov.
(2) Zgornja meja posamezne pomoči se določi v razpisu, upoštevajoč proračunske zmožnosti Občine in veljavne predpise o sofinanciranju dejavnosti društev.
21. člen
UKREP 8: Enkratna pomoč dijakom in študentom kmetijskih šol
1. Namen in cilji:
(1) Ta člen določa pogoje in merila za dodeljevanje enkratne pomoči dijakom in študentom, ki se izobražujejo na področju kmetijstva, gozdarstva ali sorodnih programih.
(2) Namen ukrepa je:
– spodbujanje izobraževanja mladih v kmetijskih, gozdarskih in sorodnih programih,
– povečanje strokovnega kadra v kmetijstvu in spodbujanje prevzemanja kmetij na podeželju.
(3) Cilj ukrepa je motivirati mlade za vključitev v kmetijsko dejavnost in prispevati k ohranjanju aktivnega podeželja.
2. Upravičenci:
(1) Upravičenci do pomoči iz tega člena so osebe, ki živijo v skupnem gospodinjstvu z nosilcem kmetijskega gospodarstva in so:
– dijaki in študenti, ki se izobražujejo v kmetijskih, gozdarskih ali sorodnih programih (npr. naravovarstvo, ekološko kmetijstvo),
– osebe, ki so vpisane v redni izobraževalni program in imajo stalno prebivališče v Občini ali izpolnjujejo druga merila, določena z razpisom.
(2) Upravičenec mora ob prijavi na javni razpis predložiti:
– potrdilo o vpisu na redni izobraževalni program,
– uspešno zaključen šolanje v prejšnjem letu,
– dokaz o stalnem prebivališču ali rezidenčnem statusu v Občini,
– izjavo o prihodnjem prevzemu kmetijskega gospodarstva (če je to pogoj razpisa).
4. Pogoji upravičenosti:
(1) Upravičenec mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– predložiti dokazilo o vpisu na redni izobraževalni program,
– imeti stalno prebivališče v Občini,
– izpolnjevati dodatne pogoje, določene v javnem razpisu.
(2) Javni razpis lahko določi dodatne socialno-ekonomske kriterije za določitev višine pomoči, pri čemer se upoštevajo:
– materialni položaj upravičenca,
– kmetijska dejavnost družine,
– posebni dosežki v šolanju ali na področju kmetijstva.
(3) Enkratna pomoč ni namenjena financiranju izobraževanj, ki niso povezani s kmetijsko ali podeželsko dejavnostjo.
5. Višina in intenzivnost pomoči:
(1) Višina in oblika pomoči se določita v javnem razpisu, pri čemer se praviloma dodeli enkratni pavšalni znesek.
(2) Zgornja meja posamezne pomoči se določi v razpisu, upoštevajoč proračunske zmožnosti Občine.
(1) Upravičenec mora v vlogi za pomoč predložiti celovito projektno dokumentacijo, ki vključuje:
– dokazila o opravljeni kmetijski dejavnosti (npr. vpis v register kmetijskih gospodarstev (RKG), MID/KMG, potrdila o kmetijski dejavnosti);
– podrobno opredelitev vseh predvidenih stroškov;
– projektno dokumentacijo, ki po potrebi vključuje gradbene dovoljenja, tehnične ocene in mnenja pristojnih organov (npr. pri investicijah za varstvo kulturne dediščine).
(2) Za ukrepe, kjer se predvideva nakup opreme, je dovoljen nakup tudi rabljenih strojev, če uporaba teh strojev ni v nasprotju z zahtevami EU in slovensko zakonodajo.
(3) Upravičeni in neupravičeni stroški:
– Upravičeni stroški vključujejo stroške, ki so neposredno povezani z izvedbo predvidenega projekta oziroma aktivnosti:
– Pri investicijah (UKREP 1, 4, 6): stroški gradnje, nakupa ali obnove objektov, stroški nakupa nove ali rabljene opreme, investicijska dela, stroški strokovnega svetovanja in projektne dokumentacije;
– Pri ukrepih, kot so plačilo zavarovalnih premij (UKREP 2): stroški premij, vključno z administrativnimi stroški, ki so podprti z veljavnimi zavarovalnimi policami;
– Pri ukrepih za ohranjanje kulturne in naravne dediščine (UKREP 3): stroški restavratorskih in konzervatorskih del ter potreben material, potrebna gradbena dovoljenja in mnenja pristojnih organov;
– Pri ukrepih za komasacijo zemljišč (UKREP 5): stroški geodetskih, pravnih in upravnih storitev, ki so neposredno povezani s postopkom komasacije;
– Pri podpori društev (UKREP 7) in enkratni pomoči dijakom ter študentom (UKREP 8): stroški organizacije, izvedbe programov, materialni stroški ter fiksni zneski, kot so določeni v javnem razpisu.
– V okviru Ukrepov 1, 2 in 6 je dovoljen nakup rabljene opreme, če so izpolnjeni naslednji pogoji:
– Oprema ni bila že financirana iz javnih sredstev (kar upravičenec dokazuje z izjavo prodajalca ali preverbo v javnih evidencah).
– Cena ne presega tržne vrednosti (dokazano s predračuni, cenitvijo ali primerljivimi tržnimi ponudbami).
– Oprema ni starejša od 5 let, razen če je v razpisu določena druga starostna omejitev, skladno s tehničnimi standardi in varnostnimi zahtevami.
– Upravičenec mora predložiti dokazilo o prejšnjem lastniku ali izjavo prodajalca, da oprema izpolnjuje zgoraj navedene pogoje.
– Neupravičeni stroški so tisti, ki niso neposredno povezani z izvedbo projekta ali niso podprti z ustreznimi dokazili. Sem sodijo:
– stroški, ki se nanašajo na storitve, material in administrativne postopke, ki niso v skladu z razpisno dokumentacijo in nimajo povezave z naložbo, ki se subvencionira;
– stroški, za katere ni predloženih ustreznih ponudb, predračunov ali računov;
– stroški DDV, če je mogoče po predpisih zahtevati odbitek.
(4) Zahteva po predložitvi treh predračunov/ponudb:
– za vsako postavko, za katero se predvideva financiranje, mora upravičenec predložiti najmanj tri neodvisne predračune ali ponudbe;
– ta zahteva zagotavlja transparentnost in primerljivost stroškov ter preprečuje morebitno zviševanje cen;
– predloženi predračuni morajo biti veljavni in ustrezno dokumentirani, kar omogoča preverjanje in primerjavo med posameznimi ponudniki;
– izjemoma lahko upravičenec predloži manj kot tri neodvisne predračune/ponudbe za posamezno postavko, če priloži izjavo, da po njegovem vedenju ne obstaja toliko ponudnikov v Sloveniji in je to razmeroma lahko preverljivo in dokazljivo.
(1) Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v Občini, pridobljenih po tem pravilniku oziroma javnem razpisu, spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna služba, pristojna za področje kmetijstva, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan. Namenskost porabe ugotavlja tudi nadzorni odbor Občine.
(2) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi:
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena;
– da prejemnik pomoči aktivnosti ne izvede;
– da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke;
– da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva.
V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednja tri (3) leta.
(1) Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči iz tega pravilnika, če je pomoč dodeljena v okviru državnih pomoči (Uredba 2022/2472/EU) ter pet let, če je pomoč financirana iz občinskega proračuna.
(2) Občina mora voditi natančne evidence z informacijami o dodeljenih pomočeh in dokazili o izpolnjevanju pogojev deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči po tem pravilniku.
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Dobrova - Polhov Gradec za programsko obdobje 2015–2020 (Uradni list RS, št. 106/15).
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in se uporablja do izteka programskega obdobja 2025–2030.
Št. 007-0007/2025-1
Dobrova, dne 26. marca 2025
Občine Dobrova - Polhov Gradec