Št. 4102-1/2025-2611-2 Ob-1079/25, Stran 47
Na podlagi Zakona o enakih možnostih žensk in moških (Uradni list RS, št. 59/02, 61/07 – ZUNEO-A, 33/16 – ZVarD in 59/19), Uredbe o pogojih in merilih za sofinanciranje projektov na področju enakih možnosti žensk in moških (Uradni list RS, št. 80/03; v nadaljevanju: uredba), Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18), Zakona o prostovoljstvu (Uradni list RS, št. 10/11, 16/11 – popr. in 82/15; v nadaljevanju: ZProst), Pravilnika o področjih prostovoljskega dela in vpisniku (Uradni list RS, št. 48/11, 60/11 in 29/16), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24) in Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24) Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, Ljubljana objavlja
za sofinanciranje projektov s področja enakosti žensk in moških za leto 2025
I. Ime oziroma naziv in sedež naročnika: Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
II. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa za sofinanciranje projektov s področja enakosti žensk in moških za leto 2025 (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) je:
1. Spodbujanje enakih možnosti za vpis deklet in mladih žensk na programe smeri STEM
Pri vpisih na srednješolske in študijske smeri s področja znanosti, tehnologije, inženirstva ali matematike (t. i. STEM študiji) obstajajo velike razlike po spolu. Dejavniki, ki vplivajo na nizko stopnjo udejstvovanja in zanimanja žensk za STEM, so družbena in kulturna okolja ter njihov vpliv na človeško psihologijo. Posledično tudi odstotek raziskovalk in deklet, ki izberejo in se zaposlijo v tehniških in naravoslovnih poklicih, ostaja nizek.
Sofinancirani bodo projekti, ki bodo v največji meri prispevali k ustvarjanju podpornih okolij, ki dekletom in mladim ženskam omogočajo spolno atipične poklicne izbire s ciljem desegregacije trga dela, še zlasti s podporo in izvajanjem ozaveščevalnih kampanj in projektov za spodbujanje in navduševanje mladih za STEM poklice.
2. Spodbujanje enakih možnosti ranljivih skupin žensk
Določene skupine žensk so zaradi svojih drugih osebnih okoliščin lahko še posebej izpostavljene neenaki obravnavi, kot npr. pripadnice manjšinskih etničnih skupnosti, ženske z invalidnostmi, nosečnice, kmečke ženske, starejše ženske, ženske iz drugih kulturnih okolij in druge. Spodbujanje njihove vključenosti v različna področja družbenega življenja ter izboljšanje oziroma krepitev njihovega položaja je zato pomembno za zagotavljanje njihovih enakih možnosti v družbi.
Sofinancirani bodo projekti, ki bodo v največji meri prispevali k spodbujanju enakih možnosti ranljivih skupin žensk in bodo nudili celovito oporo ter nabor pomoči in rešitev za dekleta in ženske, ki so zaradi svojih drugih osebnih okoliščin še posebej izpostavljene neenaki obravnavi.
III. Pogoji za prijavo
Na razpisu lahko sodelujejo nevladne organizacije, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– izpolnjujejo pogoje, določene v 2. členu Zakona o nevladnih organizacijah,
– prijavljeni projekt spada v vsebino predmeta razpisa iz prejšnje točke,
– prijavljeni projekt se bo izvajal na območju Republike Slovenije,
– prijavitelj ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve skladno z zakonodajo, zapadale do vključno zadnjega dne v mesecu pred vložitvijo prijav na javni razpis,
– proti prijavitelju ni uveden postopek prisilne poravnave, stečajni postopek ali postopek likvidacije, oziroma ni prenehal poslovati na podlagi sodne ali druge prisilne odločbe,
– delež in višina prijave za sofinanciranje ne presega višine iz VI. točke javnega razpisa.
V primeru, da se organizacija prijavlja kot prostovoljska organizacija, mora poleg zgoraj navedenih pogojev izpolnjevati tudi pogoje, določene v 9. členu ZProst, in sicer:
– je pravna oseba zasebnega prava, ki je vpisana v vpisnik prostovoljskih organizacij,
– delovanje organizacije je z zakonom opredeljeno kot nepridobitno,
– osnovna dejavnost organizacije ni v nasprotju z opredelitvijo prostovoljstva,
– dejavnost organizacije zagotavlja in usposablja prostovoljke in prostovoljce za prostovoljsko delo ali se prostovoljsko delo izvaja v dobro drugih ali v splošno korist.
Prijave, ki ne bodo izpolnjevale zgornjih pogojev, bodo zavrnjene.
Raziskave niso predmet javnega razpisa in v okviru javnega razpisa ne bodo financirane. Prijave prijaviteljev, ki bodo med dejavnostmi projekta vključevale raziskave, bodo zavrnjene.
IV. Merila za ocenjevanje
Prijave, ki bodo izpolnjevale pogoje, bo strokovna komisija ocenila na podlagi naslednjih meril:
| Zelo ustreza (št. točk) | Ustreza (št. točk) | Manj ustreza (št. točk) | Ne ustreza (št. točk) |
1. Prispevek k odkrivanju in prepoznavanju neenakosti spolov ter k odpravljanju oziroma preprečevanju neenakosti žensk in moških. | | | | |
1. a) opis problematike je vsebinsko relevanten in odraža stanje glede neenakosti spolov na področju, ki ga projekt naslavlja | 6 | 4 | 2 | 0 |
1. b) splošni in specifični cilji projekta so jasno opredeljeni in v skladu s predmetom razpisa | 6 | 4 | 2 | 0 |
1. c) ciljne skupine in njihove potrebe so jasno opredeljene in v skladu s predmetom razpisa | 6 | 4 | 2 | 0 |
2. Prispevek k ustvarjanju enakih možnosti, spodbujanju enakosti spolov ter odstranjevanju ovir za enakost spolov. | | | | |
2. a) izbrani pristopi in metodologija za izvedbo projekta so ustrezni in v skladu s cilji projekta | 6 | 4 | 2 | 0 |
2. b) načrtovane aktivnosti projekta so zasnovane tako, da spodbujajo enake možnosti žensk in moških na razpisanem področju | 6 | 4 | 2 | 0 |
2. c) načrtovane aktivnosti projekta so zasnovane tako, da naslavljajo in odpravljajo ovire za doseganje enakosti spolov na področju, ki je predmet razpisa | 6 | 4 | 2 | 0 |
2. d) projekt predvideva nove (inovativne) pristope k odpravljanju neenakosti | 6 | 4 | 2 | 0 |
2. e) trajnost projekta je ustrezno opredeljena | 6 | 4 | 2 | 0 |
3. Prispevek k izobraževanju oziroma ozaveščanju o pomenu enakosti spolov in odpravi stereotipov. | | | | |
3. a) predvidene aktivnosti izobraževanja in ozaveščanja so skladne s predmetom razpisa | 6 | 4 | 2 | 0 |
3. b) predvidene aktivnosti izobraževanja in ozaveščanja prispevajo k ciljem projekta | 6 | 4 | 2 | 0 |
3. c) ciljne skupine v predvidenih aktivnostih izobraževanja in ozaveščanja so jasno opredeljene | 6 | 4 | 2 | 0 |
4. Tveganja za izvedbo projekta in predvideni ukrepi za odpravo tveganj so ustrezno opredeljeni. | 6 | 4 | 2 | 0 |
5. Konstrukcija prihodkov in odhodkov je pregledna, jasna ter zagotavlja učinkovito izvedbo projekta v skladu s predmetom razpisa. | 6 | 4 | 2 | 0 |
6. Prijavitelj izkazuje ustrezne reference s področja enakosti spolov. | 3 | 2 | 1 | 0 |
7. Prijavitelj ima status v javnem interesu na področjih enakih možnosti žensk in moških ali varstva pred diskriminacijo. | 3 | / | / | 0 |
SKUPAJ – MAKSIMALNO ŠTEVILO TOČK | 84 | | | |
V. Okvirna višina sredstev
Okvirna višina sredstev razpisa je 70.000 EUR. Sredstva za ta namen so zagotovljena v proračunu Republike Slovenije za leto 2025 na proračunski postavki 130089 – Nevladne ženske organizacije.
V primeru zmanjšanja proračunskih sredstev si ministrstvo pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva proračunska sredstva zmanjša višino sredstev za sofinanciranje projekta.
VI. Delež in višina sofinanciranja projektov
Zaprošena sredstva lahko znašajo največ 80,00 % celotne vrednosti projekta, vendar ne več kot 14.000 EUR.
Prijave prijaviteljev, ki ne bodo predvideli sofinanciranja iz lastnih ali drugih virov ali bodo zaprosili za višji delež od 80,00 % oziroma višji znesek od 14.000 EUR, bodo zavrnjene. Višina dodeljenih sredstev za sofinanciranje posameznega projekta, ne glede na razdelitvena merila, ne more presegati 14.000 EUR.
Ministrstvo si v skladu s 14. členom uredbe pridržuje pravico, da določi višino sredstev za izvedbo posameznega projekta tako, da upošteva nujnost posameznega stroška za izvedbo projekta oziroma oceni realnost višine posameznega stroška.
VII. Obdobje sofinanciranja
Izbranim organizacijam bodo sredstva nakazana v 30 dneh po prejemu pravilno izdanega in potrjenega e-računa za izplačilo v višini odobrenih sredstev v skladu s pogodbo o sofinanciranju.
Izvajalec je dolžan ministrstvu oddati zaključno poročilo najkasneje do 10. 11. 2025. Šele po potrditvi zaključnega poročila s strani ministrstva izvajalec lahko izstavi e-račun, ki mora biti izdan najkasneje do 25. 11. 2025. Obvezne priloge k zaključnemu poročilu so opredeljene v točki VIII. Upravičenost stroškov in v pogodbi o sofinanciranju.
VIII. Upravičenost stroškov
Stroški in izdatki so upravičeni, če:
– so s projektom neposredno povezani, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji projekta,
– so dejansko nastali za opravljena dela, dobavljeno blago ali izvedene storitve in je izvajalec dostavil dokazilo o plačilu,
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarjenja,
– nastanejo v obdobju upravičenosti,
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah.
Sofinancirani bodo stroški izvajanja izbranega projekta, ki obsegajo stroške dela redno zaposlenih, stroške zunanjih izvajalcev, kamor sodijo tudi stroški plačil vseh oblik dela izven zaposlitve in stroški dodatnega usposabljanja za strokovne sodelavke/sodelavce ter posredne stroške. Ministrstvo sofinancira delo na projektu največ do višine 20 EUR bruto/uro za projektno uro (ne glede na obliko dela). Stroški investicij niso predmet sofinanciranja.
Priznane stroške lastne udeležbe lahko predstavljajo zgolj tisti stroški, ki jih prijavitelj lahko izkaže z dokazili o finančnih izdatkih (npr. kopije računov, avtorskih oziroma podjemnih pogodb itd.) oziroma v primeru donacij in sponzorstev temeljijo na pogodbah ali drugih verodostojnih listinah.
a) Stroški plač in povračil v zvezi z delom
Upravičeni stroški zaposlenih lahko zajemajo:
– plače in dodatke z vsemi pripadajočimi davki in prispevki delavca in delodajalca – v celoti ali v deležu dela na projektu;
– povračila stroškov v zvezi z delom (prehrana med delom, prevoz na delo in z dela) – v celoti ali v deležu dela na projektu;
– potni stroški službenih potovanj.
Dokazila:
– pogodba o zaposlitvi ali drug pravni akt (npr. aneks k pogodbi), s katerim je zaposlena oseba razporejena na delo na projektu;
– mesečno poročilo o opravljenem delu (za 100 % zaposlene na projektu mesečno poročilo ni potrebno);
– plačilni list ali pisna izjava računovodskega servisa, da so bili stroški plač poravnani;
– potni nalogi službenih potovanj, vezanih na projekt.
Delo v obliki prostovoljnega dela lahko, če je prijavitelj vpisan v vpisnik prostovoljskih organizacij v skladu z ZProst, predstavlja do 100 % po tem razpisu zahtevane lastne udeležbe, pri čemer se ocenjena vrednost opravljenega prostovoljskega dela vrednoti za organizacijsko delo 13 EUR/uro, za vsebinsko delo 10 EUR/uro in drugo prostovoljsko delo 6 EUR/uro.
Dokazilo:
– mesečno poročilo o delu.
b) Stroški zunanjih izvajalcev
Med stroške zunanjih izvajalcev se uvrščajo stroški dela, ki se ne izvaja na osnovi sklenjene pogodbe o zaposlitvi (avtorska ali podjemna pogodba, študentsko delo), materialni stroški iz naslova opravljanja storitev ali dobave blaga ter stroški dodatnega usposabljanja za strokovne sodelavke/sodelavce.
Dokazila za delo po podjemni, avtorski pogodbi ali pogodbi o opravljanju storitev ali za dobavo blaga:
– pogodba ali naročilnica;
– račun ali obračun;
– dokazilo o opravljeni storitvi/izvedbi (npr. poročilo o opravljeni storitvi, izdelki, objave, natisnjeni oglasi, fotografije, potrdilo o opravljenem usposabljanju itd.).
c) Posredni stroški
Posredni stroški se izračunajo kot 10 % upravičenih stroškov plač in povračil v zvezi z delom ter stroškov zunanjih izvajalcev. Prijavitelj lahko kot posredne stroške uveljavlja splošne stroške poslovanja: telekomunikacije (telefon, internet), elektrika, ogrevanje, komunalne storitve, najem poslovnih prostorov, stroški za drobni pisarniški material, računovodstvo, poštnina, stroški administracije in režije ipd. Za te stroške zaključnemu poročilu ni treba prilagati računov.
IX. Predložitev prijav
Prijave se oddajo osebno ali priporočeno po pošti. Prijave morajo biti oddane v zaprti ovojnici in na sprednji strani opremljene s tabelo na obrazcu 2025_Ovojnica.
V primeru oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev obvezno prilogo predstavlja »kopija enaka originalu« računa izvajalca te poštne storitve, na katerem je natisnjen in jasno razviden čas (datum, ura in minuta) oddaje vloge (priporočene pošiljke).
Oddaja prijave pomeni, da se prijavitelj strinja s pogoji razpisa in merili za ocenjevanje.
X. Rok za predložitev prijav
Rok za oddajo prijav je 14. 2. 2025.
Šteje se, da je prijava pravočasna, če je zadnji dan roka oddana na pošto kot priporočena pošiljka ali če je zadnji dan roka do 12. ure oddana v vložišču Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, Ljubljana. Prijave, ki bodo prispele po tem roku, se štejejo kot prepozne in bodo zavržene ter vrnjene prijaviteljem neodprte.
XI. Razpisna dokumentacija
Razpisna dokumentacija je od dneva objave razpisa dosegljiva na spletnih straneh Gov.si, Zbirke, Javne objave, šifra JR Enakost spolov 2025.
Celotna razpisna dokumentacija obsega:
– razpisno besedilo,
– obrazec 2025_Ovojnica,
– obrazec 2025_Prijava,
– obrazec 2025_Finančni načrt,
– vzorec pogodbe,
– obrazec za zaključno poročilo,
– izjava glede dvojnega financiranja.
XII. Obvezna oblika in vsebina prijave
Prijavo z vsemi zahtevanimi prilogami je treba predložiti v zaprti ovojnici. Obrazec 2025_Prijava in njegove priloge, obrazec 2025_Finančni načrt ter vso ostalo dokumentacijo je treba dostaviti v enem izvodu.
Prijavitelji morajo prijavo oddati na razpisnih obrazcih 2025_Prijava in 2025_Finančni načrt.
Prijava mora vsebovati:
– izpolnjeno vlogo (obrazec 2025_Prijava) z vsemi zahtevanimi podatki,
– izpolnjen finančni načrt projekta (obrazec 2025_Finančni načrt),
– pooblastilo podpisnici/podpisniku izjave (točka VII. obrazca 2025_Prijava), če izjave ne podpiše oseba, pooblaščena za zastopanje, ki je kot takšna navedena v evidenci AJPES,
– dokazilo FURS, da ima prijavitelj poravnane vse davke in druge obvezne dajatve skladno z zakonodajo.
Ministrstvo bo po uradni dolžnosti pridobilo:
– obvestilo o identifikaciji prijavitelja s strani AJPES,
– podatek o tem, ali je prijavitelj vpisan v vpisnik prostovoljskih organizacij,
– podatek o tem, ali ima prijavitelj status v javnem interesu na področju enakih možnosti žensk in moških oziroma varstva pred diskriminacijo,
– podatek o tem, da proti prijavitelju ni uveden postopek prisilne poravnave, stečajni postopek ali postopek likvidacije, oziroma ni prenehal poslovati na podlagi sodne ali druge prisilne odločbe.
Obrazca ni dovoljeno spreminjati ne po vsebini ne po obliki.
Prijave, ki ne bodo oddane na predpisanih obrazcih, oziroma prijave, ki bodo oddane na predrugačenih obrazcih, bodo zavržene.
XIII. Odpiranje in preverjanje formalne popolnosti prijav
Postopek izbire bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani ministra za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Strokovna komisija bo začela z odpiranjem prijav 18. 2. 2025. Odpiranje prijav ne bo javno.
Strokovna komisija bo na odpiranju preverila formalno popolnost predloženih prijav. Odpirale se bodo samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene prijave, in sicer po vrstnem redu, po katerem so bile predložene.
Če manjkajoča dokumentacija ni javno dostopna, bo strokovna komisija v petih dneh od odpiranja prijav prijavitelje pozvala, da v roku petih dni dopolnijo prijavo. V primeru, da prijava v navedenem roku ne bo dopolnjena, bo zavržena.
V nadaljnji postopek ocenjevanja projektov po merilih javnega razpisa bodo vključene le prijave, ki bodo izpolnjevale vse formalne pogoje javnega razpisa.
XIV. Informacije
Dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom dobite po e-pošti gp.mddsz@gov.si. Zadnji dan za pojasnila je 11. 2. 2025.
Zaradi načela enake dostopnosti do informacij bodo vprašanja, zastavljena v zvezi z javnim razpisom, in odgovori nanje, objavljeni na spletni strani ministrstva pod objavo javnega razpisa. Identifikacijski podatki organizacije/osebe, ki je zastavila vprašanje, ne bodo navedeni. Objavljena vprašanja in odgovori veljajo kot dopolnitev razpisne dokumentacije.
XV. Izid razpisa
Minister bo na predlog strokovne komisije sprejel sklep o izboru projektov, ki jih bo možno sofinancirati v skladu s pogoji, določenimi v tem javnem razpisu.
Pri ocenjevanju projektov bo strokovna komisija na podlagi meril za izbor projekte razvrstila glede na doseženo število točk. Projekti bodo sofinancirani do porabe sredstev glede na vrstni red doseženega števila točk, in sicer na naslednji način:
Od 0 do 42 točk: ni sofinanciranja
Nad 42 do 84 točk: do 100 % od odobrenih sredstev
V primeru, da bi dva ali več projektov doseglo enako število točk, bo imel pri dodelitvi sredstev prednost projekt, ki bo dosegel višje število točk pri merilu 1. Prispevek k odkrivanju in prepoznavanju neenakosti spolov ter k odpravljanju oziroma preprečevanju neenakosti žensk in moških.
Ministrstvo bo za izpolnitev pogoja iz drugega odstavka 37. člena ZProst sofinanciralo projekte, ki vključujejo prostovoljsko delo v skladu z ZProst, in sicer tiste, ki bodo dosegli najvišje število točk. Če na javni razpis ne bo predloženo zadostno število prijav prostovoljskih organizacij in bi zato sredstva ostala neporabljena, bodo sredstva v skladu s tretjim odstavkom 37. člena ZProst dodeljena izvajalcem, ki niso prostovoljske organizacije.
Prijavitelji bodo o izboru obveščeni najpozneje v roku 45 dni od odpiranja prijav.
Zoper sklep o izboru projekta je dopustna pritožba na Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana, v roku osmih dni od vročitve sklepa. Ministrstvo bo o pritožbi odločilo v roku 15 dni od prejema pritožbe.
XVI. Sklenitev pogodbe
Ministrstvo bo s prijavitelji, izbranimi na tem razpisu, sklenilo pogodbe o sofinanciranju. Izbrani prijavitelji se morajo odzvati na poziv ministrstva k sklenitvi pogodbe v roku petih dni od dneva prejema sklepa o izboru projekta. V nasprotnem primeru se šteje, da je prijavitelj odstopil od svoje vloge za dodelitev sredstev. Posamezna pogodba začne veljati z dnem, ko jo podpišeta obe stranki.
Ministrstvo bo pri izbranih prijaviteljih opravilo nadzor nad porabo javnofinančnih sredstev ter nadzor nad izvedbo aktivnosti, opredeljenih v obrazcu 2025_Prijava in obrazcu 2025_Finančni načrt.
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti