Št. 5442-1/2025-2611-9 Ob-1571/25, Stran 704
Na podlagi določb:
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2024/765 z dne 29. februarja 2024 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 2024/765 z dne 29. 2. 2024);
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023);
– Uredbe (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024);
– Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. december 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (UL L št. 424 z dne 15. 12. 2020, str. 1);
– Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 15/21);
– Uredbe 2021/1060/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), vključno s Popravkom (UL L št. 289 z dne 10. 11. 2022, str. 34), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241(UL L št. 2024/795, z dne 29. 2. 2024), (v nadaljevanju: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21), vključno s Popravkom (UL L št. 421 z dne 26. 11. 2021, str. 75), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/3236 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. decembra 2024 o spremembi uredb (EU) 2021/1057 in (EU) 2021/1058 v zvezi z regionalno nujno pomočjo za obnovo (RESTORE) (v nadaljevanju: Uredba 2021/1057/EU);
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), vključno s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2);
– drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Evropska komisija sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe 2021/1060/EU;
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25);
– Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL L št. 202 z dne 7. 6. 2016, str. 389);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23; v nadaljevanju: ZJF);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11; v nadaljevanju: Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev);
– Sporazuma o partnerstvu med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001 z dne 12. 9. 2022;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, različica 2.0 z dne 22. 11. 2024 (v nadaljevanju: PEKP 2021-2027);
– Odločitve o podpori št. V00232/MDDSZ/0 za operacijo »Javni razpis za krepitev socialnega dialoga«, št. 3032-17/2025-1630-6, ki jo je Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja (v nadaljevanju: OU) izdalo dne 10. 3. 2025
Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana objavlja
za krepitev socialnega dialoga
Javni razpis za krepitev socialnega dialoga (v nadaljevanju: javni razpis) delno financira Evropska unija (v nadaljevanju: EU), in sicer iz Evropskega socialnega sklada plus (v nadaljevanju: ESS+). Javni razpis se izvaja v okviru PEKP 2021-2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in spretnosti ter odziven trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava tveganja za zdravje (ESS+)«.
Na javnem razpisu bodo izbrane operacije, ki v okviru tega javnega razpisa predstavljajo projekt izbranega prijavitelja.
1 Posredniško telo in izvajalec razpisa: Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
2 Predmet javnega razpisa: predmet javnega razpisa je sofinanciranje najmanj 4 projektov s partnerstvom oziroma največ 12 projektov brez partnerstva s ciljem krepitve usposobljenosti socialnih partnerjev v procesih socialnega dialoga, zlasti na področju politik trga dela in vseživljenjskega učenja ter v procesih dviga kakovosti delovnega okolja in pogojev za delo, tudi s ciljem podaljševanja obdobja delovne aktivnosti.
3 Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je s sistematičnimi aktivnostmi v okviru podprtih projektov:
– krepiti usposobljenost socialnih partnerjev za njihovo učinkovito sodelovanje pri oblikovanju javnih politik, ki so pomembne za trg dela;
– krepiti usposobljenost socialnih partnerjev za informiranje, svetovanje in usposabljanje deležnikov na trgu dela o obstoječih pravnih podlagah (predvsem predpisov na področju delovnih razmerij, študentskega dela, opravljanja dela na podlagi civilnih pogodb, inšpekcijskega nadzora, preprečevanja dela in zaposlovanja na črno, varnosti in zdravja pri delu ipd.), na katerih temelji opravljanje dela;
– dvigniti kompetence socialnih partnerjev pri mirnem reševanju sporov, z dodatnim ciljem krepitve pravne stroke in utrjevanja mehanizmov pravne države na zadevnih področjih;
– krepiti vlogo socialnih partnerjev na področju delovno pravne zakonodaje, vseživljenjskega učenja, mobilnosti oziroma migracij delavcev, upravljanja raznolikosti delavcev, pridobivanju znanja na področju neformalnega in priložnostnega učenja, kariernega svetovanja, poklicnega usposabljanja, dokvalifikacij in prekvalifikacij, varnosti in zdravja pri delu ter na področju spodbujanja sodelovanja delavcev pri upravljanju;
– krepiti usposobljenost socialnih partnerjev za vodenje učinkovitega socialnega dialoga na državni, panožni in podjetniški ravni v Sloveniji ter za učinkovito sodelovanje s socialnimi partnerji na ravni EU;
– krepiti kompetence socialnih partnerjev s področja poznavanja najnovejših trendov na trgu dela ter z njimi povezane zakonodaje v primerjalnem kontekstu;
– krepiti vloge socialnih partnerjev pri obveščanju, usposabljanju in ozaveščanju zaposlenih.
4 Cilji javnega razpisa
4.1 Cilji in pričakovani rezultati javnega razpisa
Javni razpis zasleduje cilje in rezultate cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in spretnosti ter odzivni trg«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava tveganja za zdravje (ESS+)« PEKP 2021–2027, dostopnega na https://evropskasredstva.si/app/uploads/2022/12/Program-evropske-kohezijske-politike-sprejeta-verzija-12.-12.-2022.pdf.
Ključni cilj javnega razpisa je krepiti usposobljenost socialnih partnerjev za učinkovitejše sodelovanje pri pripravi in izvajanju politik in pristopov, povezanih zlasti s trgom dela in vseživljenjskim učenjem ter zagotavljanjem pravne varnosti aktivnega prebivalstva.
4.2 Pričakovani rezultati in kazalniki javnega razpisa
Za doseganje pričakovanega cilja in rezultata javnega razpisa glede na specifičen cilj PEKP 2021–2027 ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava tveganja za zdravje (ESS+)« morajo biti v času izvajanja projekta doseženi specifični kazalniki učinka in specifični kazalnik rezultata, navedeni v Tabeli 1.
Na ravni javnega razpisa se pričakuje, da bo v usposabljanje/izobraževanje vključenih 240 zaposlenih in članov v organizacijah socialnih partnerjev, ne glede na kohezijsko regijo, od katerih naj bi vsaj 95 % vključenih uspešno končalo usposabljanje/izobraževanje oziroma pridobilo kvalifikacijo, vsebinsko vezano na predmet oziroma namen javnega razpisa (npr. s področja socialnega dialoga, trga dela in vseživljenjskega učenja, dviga kakovosti delovnega okolja in pogojev za delo, varnosti in zdravja pri delu, delovno pravne zakonodaje, mirnega reševanja sporov ipd.). Udeleženec je uspešno končal program usposabljanja/izobraževanja, če je pridobil potrdilo ali javno listino o uspešno opravljenem programu, ki mu zagotavlja novo kompetenco ali pridobitev izobrazbene ravni, pri čemer morajo biti vsa usposabljanja/izobraževanja zaključena do konca izvajanja sofinanciranih aktivnosti projekta.
Javni razpis predvideva tudi specifično strukturo udeležencev usposabljanj/izobraževanj na posameznem projektu. Vsak projekt mora tako slediti razrezu udeležencev, pri katerem mora vsaj 10 % udeležencev usposabljanj/izobraževanj biti pripadnikov vodstvenega kadra organizacij socialnih partnerjev, vsaj 50 % do največ 90 % udeležencev pa mora pripadati skupini delavcev oziroma članov, ki ne opravljajo vodstvenih funkcij.
Z namenom doseganja spodaj navedenega pričakovanega specifičnega kazalnika učinka javnega razpisa so prijavitelji dolžni v okviru projekta načrtovati usposabljanje/izobraževanje zaposlenih in članov v organizacijah socialnih partnerjev in v Obrazcu št. 1: Prijavnica navesti število vključenih v usposabljanja/izobraževanja, ki prispevajo k ciljem in namenu javnega razpisa, skupaj z navedbo njihove pozicije znotraj organizacije. Če bo na ravni javnega razpisa načrtovanih manj kot 240 vključitev, ministrstvo dopušča možnost, da prijavitelje pozove k spremembi števila načrtovanih vključitev, pri čemer se načrtovana višina zaprošenih finančnih sredstev pri posameznem projektu ne sme spremeniti. Ravno tako velja za procentualno zastopanost posameznih skupin zaposlenih oziroma članov. Če se prijavitelji s spremembami ne strinjajo, se šteje, da odstopajo od vloge.
Poleg zgoraj navedenega ključnega cilja in pričakovanega rezultata se bodo na ravni posameznega projekta spremljali tudi naslednji specifični kazalniki, ki so jih prijavitelji prav tako dolžni načrtovati v Obrazcu št. 1: Prijavnica:
– število izdelanih izobraževalnih gradiv in priročnikov, vsebinsko vezanih na politiko trga dela, vseživljenjsko učenje ter varnost in zdravje pri delu;
– število izvedenih usposabljanj/izobraževanj, vsebinsko vezanih na politiko trga dela, delovna razmerja, vseživljenjsko učenje ter varnost in zdravje pri delu, pri čemer mora vsaj 24 usposabljanj/izobraževanj biti s področja delovnih razmerij;
– število izvedenih analiz s področja aktualnih izzivov, socialnega dialoga, industrijskih odnosov in trga dela na ravni kolektivnih pogajanj v Sloveniji.
Za doseganje pričakovanega rezultata javnega razpisa morajo biti v času izvajanja projekta doseženi spodaj navedeni specifični kazalniki (Tabela 1):
Tabela 1: Specifični kazalniki
SPECIFIČNI KAZALNIKI UČINKA | VREDNOST – CELOTNA SLOVENIJA | KRVS | KRZS |
Število oseb, vključenih v usposabljanja/izobraževanja* | 240 oseb, vključenih v usposabljanje/izobraževanje | 132 | 108 |
Število izdelanih izobraževalnih gradiv in priročnikov, vsebinsko vezanih na politiko trga dela, vseživljenjsko učenje ter varnost in zdravje pri delu | 12 | 7 | 5 |
Število izvedenih analiz s področja aktualnih izzivov, socialnega dialoga, industrijskih odnosov in trga dela na ravni kolektivnih pogajanj v Sloveniji | 12 | 7 | 5 |
Število izvedenih usposabljanj/izobraževanj, vsebinsko vezanih na politiko trga dela, delovna razmerja, vseživljenjsko učenje ter varnost in zdravje pri delu. | 48 | 26 | 22 |
SPECIFIČNI KAZALNIKI REZULTATA | VREDNOST – CELOTNA SLOVENIJA | KRVS | KRZS |
Delež vključenih v usposabljanje/izobraževanje, ki bodo uspešno končali usposabljanje/izobraževanje oziroma si pridobili kvalifikacijo. | 95 % | 95 % (125 oseb) | 95 % (102 osebi) |
*Izobraževanje (formalno/neformalno) je proces pridobivanja širšega znanja in veščin, ki so potrebne za razumevanje osnovnih konceptov in teorij v določenem področju, vključuje teoretični del in se osredotoča na širše razumevanje, kritično mišljenje in analizo, in se zaključi s pridobitvijo potrdila (neformalno izobraževanje) ali javne listine o pridobitvi izobrazbene ravni (formalno izobraževanje). Usposabljanje se nanaša na proces pridobivanja specifičnih praktičnih veščin in znanj, ki so potrebna za opravljanje določenega dela ali naloge, je bolj usmerjeno v konkretno izvajanje nalog in vključuje praktične vaje, kjer posameznik razvija specifične spretnosti in se zaključi s pridobitvijo potrdila ali javne listine o uspešno opravljenem programu, ki mu zagotavlja novo kompetenco.
V razpisni dokumentaciji v točki 1.2.1 so kazalniki podrobno obrazloženi z vsebinskim opisom ter načinom in metodologijo merjenja.
5 Ciljna skupina
Ciljne skupine javnega razpisa so:
– organizacije socialnih partnerjev in njihovi člani ter zaposleni,
– vodstveni kader organizacij socialnih partnerjev in njihovih članov,
– delavci oziroma zaposleni, ki ne opravljajo vodstvenih nalog v organizacijah socialnih partnerjev in njihovih članov,
– strokovna in širša javnost.
Za udeležence usposabljanj/izobraževanj je potrebno upoštevati predvideno strukturo ciljne skupine oziroma udeležencev, ki je opisana v tretjem odstavku točke 4.2 Pričakovani rezultati in kazalniki javnega razpisa.
6 Projektne aktivnosti, obdobje izvajanja
6.1 Trajanje oziroma časovna omejitev projektov
Projektne aktivnosti, ki bodo sofinancirane iz sredstev ESS+ in proračuna Republike Slovenije, se morajo pričeti izvajati na dan, ki ga po izdaji sklepa o izboru določi ministrstvo enotno za vse izbrane upravičence in trajajo največ 30 mesecev ter se morajo končati najkasneje do 31. 3. 2028.
6.2 Upravičene aktivnosti
V okviru projektov socialnih partnerjev so upravičene naslednje aktivnosti:
– izvajanje študij in analiz zlasti s področja socialnega dialoga, industrijskih odnosov in trga dela;
– podpora vzpostavitvi strokovnih teles in modelov za spodbujanje izmenjave izkušenj in dobrih praks na področju socialnega dialoga (prenos in razvoj dobrih praks iz tujine v okviru socialnega dialoga na ravni posamezne dejavnosti, iskanje strokovnih rešitev za razvoj konkurenčnosti in trajnostnega razvoja, varnosti zaposlitve in vzdržnosti poslovnih modelov);
– usposabljanje/izobraževanje socialnih partnerjev na vsebinskih področjih, povezanih s politiko trga dela, delovnimi razmerji, vseživljenjskim učenjem, varnostjo in zdravjem pri delu;
– sodelovanje socialnih partnerjev z zasebnim sektorjem, nevladnimi organizacijami in javnimi institucijami pri iskanju inovativnih sistemskih rešitev za učinkovitejše delovanje trga dela in pravne zaščite zaposlenih;
– dejavnosti na področju razvoja sodelovanja delavcev pri upravljanju na različnih ravneh;
– podpora vzpostavitvi centrov socialnih partnerjev za mirno reševanje sporov;
– podpora obveščanju in ozaveščanju delodajalcev, zaposlenih in brezposelnih o zakonodaji in pravicah iz dela, tudi s podporo publicistični dejavnosti (izdajanje publikacij, glasil, mobilne aplikacije, informativno gradivo za otroke in mladino o kulturi dela, e-učilnica in priročniki).
Na ravni posameznega projekta je prijavitelj dolžan načrtovati (Obrazec št. 1: Prijavnica) katere izbrane aktivnosti bo izvajal. Načrtovane in opredeljene aktivnosti v prijavnici prijavitelja, ki bo upravičen do sofinanciranja, bodo z namenom uresničevanja in izvajanja načrtovanih aktivnosti, opredeljene tudi v pogodbi o sofinanciranju kot pogodbene zaveze izbranega prijavitelja (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju).
6.3 Sodelovanje z drugimi organizacijami
V okviru posameznega projekta je zaželeno sodelovanje socialnih partnerjev z različnimi organizacijami iz širše skupnosti s ciljem doseči učinkovitejše sodelovanje pri pripravi in izvajanju politik in pristopov, povezanih zlasti s trgom dela, vseživljenjskim učenjem ter zagotavljanjem pravne varnosti aktivnega prebivalstva. To pomeni povezovanje in sodelovanje prijavitelja z drugimi pravnimi osebami (javnega ali zasebnega prava), ki niso vključene v projektno partnerstvo. To so lahko npr. lokalne skupnosti, nevladne organizacije, institucije v lokalnem okolju, podjetja ipd., pravni oziroma poslovni subjekti, ki niso upravičeni do izplačil iz sredstev projekta oziroma poslovni subjekti, ki lahko s svojo dejavnostjo, vlogo v projektu in sofinanciranjem prijavljenega projekta v lokalnem ali širšem okolju pripomorejo k njegovi uspešnejši izvedbi.
Sodelovanje prijavitelja z drugimi organizacijami je zaželeno in bo pri ocenjevanju projektov upoštevano. Prijavitelj lahko sodeluje z več organizacijami (Obrazec št. 4: Dogovor o sodelovanju).
7 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
7.1 Upravičeni prijavitelji in projektni partnerji
Na javnem razpisu lahko kandidira prijavitelj sam ali v t. i. projektnem partnerstvu, ki ga sestavljata najmanj 2 (dve) in največ 3 (tri) pravne osebe, tj. prijavitelj ter 1 (en) ali 2 (dva) projektna partnerja, pri čemer organizacija delodajalcev ali reprezentativna zveza oziroma konfederacija sindikatov za območje države, ki je članica Ekonomsko-socialnega sveta oziroma je podpisnica Pravil Ekonomsko-socialnega sveta lahko nastopa ali v vlogi prijavitelja ali v vlogi projektnega partnerja samo pri enem (1) projektu. Višina predvidenih sofinanciranih sredstev je odvisna tudi od projektnega partnerstva, kar je podrobno opredeljeno v točki 9.3. tega razpisa »Omejitev višine zaprošenih sredstev«.
Prijavitelj in vsak projektni partner, mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje:
1. prijavitelj je organizacija delodajalcev ali reprezentativna zveza oziroma konfederacija sindikatov za območje države, ki je članica Ekonomsko-socialnega sveta oziroma je podpisnica Pravil Ekonomsko-socialnega sveta;
2. projektni partner je organizacija delodajalcev ali reprezentativna zveza oziroma konfederacija sindikatov za območje države, ki je članica Ekonomsko-socialnega sveta oziroma je podpisnica Pravil Ekonomsko-socialnega sveta. Projektni partner je lahko tudi reprezentativna zveza ali konfederacija sindikatov za območje države ali njihov član z ustreznim dokazilom o članstvu oziroma organizacija združenja delodajalcev na nacionalni/regionalni ravni (t. i. delodajalska združenja, ki imajo registrirano pravno organizacijsko obliko, kot so gospodarske zbornice, gospodarsko interesno združenje oziroma so pravni subjekti, ki imajo registrirano naslednjo dejavnost: 94.110 Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj);
3. prijavitelj in vsi projektni partnerji imajo sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta ter sposobnost zagotavljanja tehničnih zmogljivosti za izvedbo projekta;
4. prijavitelj in vsi projektni partnerji imajo poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v Republiki Sloveniji, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred rokom, določenim za oddajo vloge na javni razpis, oziroma nima neporavnanih obveznosti v višini 50 evrov ali več in je predložil vse obračune davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let do dneva oddaje prijave;
5. prijavitelj in vsi projektni partnerji ne smejo biti v stečajnem postopku, postopku prenehanja, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije;
6. prijavitelj in vsi projektni partnerji nimajo neporavnanih obveznosti (iz naslova integralnih sredstev in namenskih sredstev kohezijske politike) do ministrstva, pri čemer za ugotavljanje obstoja obveznosti do ministrstva ni pogoj, da bi bila le-ta že ugotovljena s pravnomočnim izvršilnim naslovom;
7. prijavitelj in vsi projektni partnerji za iste upravičene stroške, ki bodo predmet financiranja tega javnega razpisa, ni/niso in ne bo/bodo dobil drugih javnih sredstev;
8. prijavitelj in vsi projektni partnerji ni/niso kršil/-i pogodbenih zavez pri izvajanju projektov, izbranih na javnih razpisih za sofinanciranje projektov socialnih partnerjev v pristojnosti ministrstva, v obdobju zadnjih desetih let. Za kršitev pogodbe se šteje, če je prišlo do odstopa od pogodbe na strani ministrstva;
9. prijavitelj in vsi projektni partnerji imajo odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES).
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev (od točke 1 do točke 9) prijavitelj in vsak projektni partner podpiše Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja/projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu. Ministrstvo bo izpolnjevanje vseh pogojev presojalo glede na stanje na zadnji dan oddaje vloge na ta javni razpis, tj. na dan 14. 4. 2025, na podlagi vloge prijavitelja in z vpogledom v uradne evidence.
Ministrstvo bo za potrebe tega javnega razpisa pridobilo potrdila/preverilo stanje glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc oziroma bo preverilo stanje v lastnih evidencah. Za hitrejšo obravnavo vloge lahko prijavitelj in, v primeru projektnega partnerstva, vsak projektni partner, navedeno potrdilo iz uradnih evidenc priloži sam.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev za prijavitelja oziroma projektne partnerje bo ministrstvo zahtevalo dodatna pojasnila ali dokazila.
7.2 Dodatni pogoji za vse prijavljene projekte
Prijavljeni projekt mora za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev izkazovati izpolnjevanje naslednjih pogojev:
1. Projekt je skladen s cilji na ravni PEKP 2021-2027 ter s cilji in rezultati prednostne naloge 6 oziroma specifičnega cilja ESO4.4, kot navedeno v poglavju 4 tega javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica).
2. Projekt prispeva k doseganju rezultata prednostne naloge 6, specifičnega cilja ESO4.4, kot navedeno v poglavju 4 tega javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica).
3. Projekt upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica).
4. Projekt predvideva ustrezno ciljno skupino, kot je določena v poglavju 5 tega javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica).
5. Projekt je skladen s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU – skladnost z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakosti moških in žensk, preprečevanja diskriminacije in spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno (dokazilo: Obrazec št. 1: Prijavnica in Priloga št. 3: Kontrolni seznam za ukrep – DNSH).
8 Merila za izbor projektov
Strokovna komisija bo pravočasno prispele in formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, ocenila po merilih za ocenjevanje vlog, kot so navedena v nadaljevanju.
Ocenjevalci bodo pri podeljevanju točk upoštevali naslednjo ocenjevalno lestvico:
Št. točk | Ocena |
2 | sprejemljivo |
1 | delno sprejemljivo |
0 | neustrezno/nesprejemljivo |
Največje skupno možno število doseženih točk je 32. Točke so za posamezno merilo porazdeljene na naslednji način, merila so podrobneje razdelana v razpisni dokumentaciji:
Tabela 2: Merila za izbor projektov
MERILO – merila so podrobneje razdelana v razpisni dokumentaciji | Maksimalno št. točk |
1. USTREZNOST PROJEKTA | Možnih največ 10 točk |
1.1 Utemeljitev projekta | 2 |
1.2 Poznavanje obstoječega stanja in vključevanja oziroma nadgradnja učinkov/rezultatov predhodnih projektov | 2 |
1.3 Usklajenost projekta z namenom in cilji javnega razpisa | 2 |
1.4 Ustreznost aktivnosti | 2 |
1.5 Finančna ustreznost | 2 |
2. IZVEDLJIVOST PROJEKTA | Možnih največ 8 točk |
2.1 Skladnost aktivnosti s cilji projekta | 2 |
2.2 Izvedljivost in načrtovanje aktivnosti projekta | 2 |
2.3 Ustreznost in uresničljivost merljivih kazalnikov učinka | 2 |
2.4 Opredelitev tveganj in ukrepov za njihovo odpravo | 2 |
3. USPOSOBLJENOST ZA IZVEDBO PROJEKTA | Možnih največ 4 točk |
3.1 Reference in izkušnje prijavitelja in projektnih partnerjev (v kolikor se projekt izvaja v projektnem partnerstvu) na področju predmeta in vsebin javnega razpisa | 2 |
3.2 Načrt vodenja in upravljanja projekta | 2 |
4. ZAGOTAVLJANJE TRAJNOSTI | Možnih največ 6 točk |
4.1 Zagotavljanje trajnosti projekta | 2 |
4.2 Aplikativnost učinkov in rezultatov | 2 |
4.3 Evalvacija dosežkov | 2 |
5. SPECIFIČNA MERILA | Možnih največ 4 točk |
5.1 Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks na regionalni/nacionalni ravni | 2 |
5.2 Sodelovanje z drugimi organizacijami | 2 |
Skupno število točk | 32 |
V okviru javnega razpisa bodo sofinancirani najmanj 4 projekti s partnerstvom oziroma največ 12 projektov brez partnerstva. Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev. V predlog prejemnikov sredstev se bodo uvrstile vloge, ki bodo dosegle minimalni kakovostni kriterij (na osnovni ocenjevanja dosežejo najmanj 20 od vseh možnih točk). Izbrani projekti se bodo, skladno z določbo prvega stavka tretjega odstavka 63. člena Uredbe 2021/1060/EU izvajali z enotnim pristopom na celotnem območju Slovenije in bodo financirani sorazmerno (pro rata) (45 % v KRZS, 55 % v KRVS).
9 Financiranje
9.1 Način financiranja
Projekti bodo sofinancirani iz javnih sredstev v višini 100 % realiziranih skupnih upravičenih stroškov projekta. Sredstva ESS+ predstavljajo največ 85 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRVS in največ 40 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRZS. Namenska sredstva slovenske udeležbe predstavljajo največ 15 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRVS in največ 60 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRZS. Neupravičene stroške krije upravičenec/projektni partner sam.
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in nacionalne zakonodaje s področja javnih financ se financiranje projektov izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške (izdatke). Podlaga za izplačilo sredstev iz proračuna RS je zahtevek za izplačilo, ki ga izbrani prijavitelj pripravi v skladu z Navodili posredniškega telesa MDDSZ upravičencem o izvajanju operacij in upravičenih stroških v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji (v nadaljevanju: Navodila ministrstva), ki so dostopna na naslednji spletni strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/o-ministrstvu/urad-za-izvajanje-kohezijske-politike/.
9.2 Skupna razpoložljiva višina sredstev
Skupna okvirna vrednost (nepovratnih) namenskih sredstev javnega razpisa za leta 2025, 2026, 2027 in 2028 znaša 2.500.000,00 EUR, od tega je 1.375.000,00 EUR namenjenih za sofinanciranje projektov v KRVS in 1.125.000,00 EUR za sofinanciranje projektov v KRZS. Sredstva niso prenosljiva med regijama. Ukrepi za podporo socialnim partnerjem se bodo izvajali z enotnim pristopom na celotnem območju Republike Slovenije in bodo financirani proporcionalno (45 % v KRZS, 55 % v KRVS), kot navedeno v poglavju 8 tega javnega razpisa.
Razpisana sredstva se zagotavlja v okviru proračuna Republike Slovenije – namenskih sredstev evropske kohezijske politike, po predvideni finančni konstrukciji v Tabeli 3.
Tabela 3: Finančna konstrukcija
| KRVS | | KRZS |
PP EU | 1.168.750,00 EUR | PP EU | 450.000,00 EUR |
PP SLO | 206.250,00 EUR | PP SLO | 675.000,00 EUR |
SKUPAJ KRVS | 1.375.000,00 EUR | SKUPAJ KRZS | 1.125.000,00 EUR |
SKUPAJ SREDSTVA (KRVS+KRZS) | 2.500.000,00 EUR |
9.3 Omejitev višine zaprošenih sredstev
Ministrstvo bo posamezni projekt sofinanciralo za celotno obdobje sofinanciranja izvajanja projekta.
Višina projektnih sredstev je odvisna od t. i. projektnega partnerstva, in sicer v kolikor prijavitelj nastopa in izvaja projekt brez projektnega partnerstva, bo ministrstvo tak projekt sofinanciralo do največ 208.000,00 EUR.
V primeru, da se projekt izvaja v projektnem partnerstvu dveh (2) organizacij, kjer projektno partnerstvo sestavljata dve (2) organizaciji delodajalcev ali dve (2) reprezentativni zvezi oziroma konfederaciji sindikatov za območje države ali ena (1) organizacija delodajalcev in ena (1) reprezentativna zveza oziroma konfederacija sindikatov za območje države, in so te organizacije članice Ekonomsko-socialnega sveta oziroma so podpisnice Pravil Ekonomsko-socialnega sveta, bo ministrstvo tak projekt sofinanciralo do največ 416.000,00 EUR za celotno obdobje izvajanja projekta.
V primeru, da se projekt izvaja v projektnem partnerstvu treh (3) organizacij, kjer projektno partnerstvo predstavljajo tri (3) organizacije delodajalcev ali tri (3) reprezentativne zveze oziroma konfederacije sindikatov za območje države ali ena (1) organizacija delodajalcev in dve (2) reprezentativni zvezi oziroma konfederaciji sindikatov za območje države ali dve (2) organizaciji delodajalcev in ena (1) reprezentativna zveza oziroma konfederacija sindikatov za območje države, in so te organizacije članice Ekonomsko-socialnega sveta oziroma so podpisnice Pravil Ekonomsko-socialnega sveta, bo ministrstvo tak projekt sofinanciralo do največ 624.000,00 EUR za celotno obdobje izvajanja projekta.
Pri navedenih t. i. projektnih partnerstvih članice Ekonomsko-socialnega sveta oziroma podpisnice Pravil Ekonomsko-socialnega sveta lahko nastopajo ali v vlogi prijavitelja ali v vlogi projektnega partnerja samo pri enem (1) projektu.
Tabela 4: Podrobna opredelitev višine sredstev, predvidenih za izvedbo posameznega projekta
Izvedba projekta | Višina sredstev | Način sodelovanja | Opomba |
Prijavitelj izvaja projekt sam, brez projektnih partnerjev | Do največ 208.000,00 EUR. | | |
Projektno partnerstvo dveh (2) članic Ekonomsko-socialnega sveta oziroma podpisnic Pravil Ekonomsko-socialnega sveta – pri čemer je ena od teh dveh organizacij tudi prijavitelj projekta | Do največ 416.000,00 EUR. | Možna oblika partnerstva (ALI – ALI): – Dve (2) organizaciji delodajalcev – Dve (2) reprezentativni zvezi oziroma konfederaciji sindikatov za območje države – Ena (1) organizacija delodajalcev in ena (1) reprezentativna zveza oziroma konfederacija sindikatov za območje države | Pri navedenih t. i. projektnih partnerstvih članice Ekonomsko-socialnega sveta oziroma so podpisnice Pravil Ekonomsko-socialnega sveta lahko nastopajo ali v vlogi prijavitelja ali v vlogi projektnega partnerja samo pri enem (1) projektu. |
Projektno partnerstvo treh (3) članic Ekonomsko-socialnega sveta oziroma podpisnic Pravil Ekonomsko-socialnega sveta – pri čemer je ena od teh treh organizacij tudi prijavitelj projekta | Do največ 624.000,00 EUR. | Možna oblika partnerstva (ALI – ALI): – Tri (3) organizacije delodajalcev – Tri (3) reprezentativne zveze oziroma konfederacije sindikatov za območje države – ena (1) organizacija delodajalcev in dve (2) reprezentativni zvezi oziroma konfederaciji sindikatov za območje države – dve (2) organizaciji delodajalcev in ena (1) reprezentativna zveza oziroma konfederacija sindikatov za območje države. | Pri navedenih t. i. projektnih partnerstvih članice Ekonomsko-socialnega sveta oziroma so podpisnice Pravil Ekonomsko-socialnega sveta lahko nastopajo ali v vlogi prijavitelja ali v vlogi projektnega partnerja samo pri enem (1) projektu. |
Prijavitelj lahko zaprosi za 100 % sofinanciranje stroškov projekta, če izpolnjuje pogoje upravičenosti posameznih stroškov iz točke 11.3 javnega razpisa.
9.4 Državna pomoč oziroma pomoč po pravilu »de minimis«
Na podlagi mnenja Ministrstva za finance št.: 440-7/2017/2 z dne 15. 2. 2017, sredstva javnega razpisa ne zapadejo podrobni presoji z vidika pravil državne pomoči oziroma pomoči po pravilu »de minimis«.
10 Obdobje upravičenosti stroškov
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške, ki bodo pri prijavitelju ali projektnem partnerju nastali od dne, ki ga po izdaji sklepa o izboru kot datum pričetka izvajanja projektnih aktivnosti določi ministrstvo enotno za vse izbrane prijavitelje, do konca izvajanja sofinanciranih aktivnosti projekta, tj. do 31. 3. 2028 in jih bo prijavitelj oziroma projektni partner plačal najkasneje do 30. 4. 2028.
Obdobje, za katerega so namenjena razpisana sredstva, so proračunska leta 2025, 2026, 2027 in 2028. Obdobje upravičenosti javnih izdatkov (izplačil iz proračuna) je od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju do 31. 7. 2028.
Ministrstvo dopušča možnost podaljšanja navedenih obdobij v primeru spremenjenih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projektov in so za to zagotovljena sredstva kohezijske politike v proračunu RS.
Spremenjene okoliščine in višjo silo, zaradi katerih se projekt lahko spremeni, podrobneje urejajo Navodila organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (v nadaljevanju: Navodila OU), dostopna na spletni strani:https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/.
Izbrani prijavitelj, ki zahteva spremembo projekta/pogodbe o sofinanciranju, se ne more sklicevati na spremenjene okoliščine ali višjo silo, ki so nastale po izteku roka, določenega za izpolnitev njegove obveznosti.
Določila glede upravičenosti dodatnih stroškov projekta zaradi spremenjenih okoliščin/višje sile in glede podaljšanja terminskega načrta izvajanja projekta so določena v prej navedenih Navodilih OU.
11 Upravičenost stroškov
11.1 Upravičeni stroški
Stroški in izdatki projektov v okviru tega javnega razpisa so upravičeni do povračila v skladu s pravnimi podlagami, če:
– so s projektom neposredno povezani, potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji projekta;
– so nastali za dejansko opravljeno delo; za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so priznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah;
– so v skladu z veljavnimi pravili EU in nacionalnimi predpisi.
11.2 Dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov
Podrobneje so vrste stroškov in dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov določena v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (v nadaljevanju: Navodila OU o upravičenih stroških; dostopna na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/) in so jih prijavitelji in projektni partnerji dolžni dosledno upoštevati.
11.3 Upravičene vrste stroškov
Ministrstvo bo izbranim prijaviteljem dodelilo sredstva za neposredne stroške osebja in sredstva za kritje preostalih upravičenih stroškov na projektu po pavšalni stopnji 40 % od upravičenih neposrednih stroškov osebja.
11.3.1 Stroški osebja na projektu
Neposredni stroški osebja so stroški zaposlenih, ki izhajajo iz pogodbe o zaposlitvi, vključno s stroški dela po podjemni pogodbi, avtorski pogodbi (npr. vsebinska priprava avtorskega dela) in stroški dela preko študentskega servisa (sem ne sodijo stroški za službena potovanja, potni stroški po avtorski pogodbi, stroški tiska in oblikovanja ter materiala za pripravo avtorskega dela ipd.), vključno s prostovoljskim delom. Pri tem stroški osebja ne smejo biti izračunani na podlagi prvega odstavka 55. člena Uredbe 2021/1060/EU.
11.3.1.1 Stroški plač in povračil v zvezi z delom
Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom so namenjeni kritju stroškov plač zaposlenih na projektu ter drugih stroškov v zvezi z delom.
V okviru tega javnega razpisa bodo sofinancirani stroški plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom za strokovne sodelavce in podporno osebje.
11.3.1.2 Stroški storitev zunanjih izvajalcev – stroški osebja
Stroški storitev zunanjih izvajalcev so v okviru tega javnega razpisa namenjeni kritju stroškov osebja na projektu.
V okviru tega javnega razpisa bodo kot neposredni stroški sofinancirani tudi stroški zunanjih storitev za strokovne sodelavce in podporno osebje, ki bodo delo na projektu opravljali na podlagi podjemne ali avtorske pogodbe (vsebinska priprava avtorskega dela), če izvajajo naloge, ki ne zahtevajo sklenitve pogodbe o zaposlitvi (njihovo delo ne vsebuje elementov delovnega razmerja) ter dela opravljena preko študentskega servisa oziroma študentske napotnice.
Sklepanje podjemnih in avtorskih pogodb s svojimi zaposlenimi ter z osebami, ki pri izbranem prijavitelju delujejo kot zakoniti zastopniki ali člani organov upravljanja ali nadzora, je neupravičen strošek. To pravilo velja tudi v primeru projektnega partnerstva, ko projektni partnerji sklepajo podjemne ali avtorske pogodbe z zaposlenimi, zakonitimi zastopniki, člani organov upravljanja ali nadzora pri svojih projektnih partnerjih.
11.3.2 Stroški pavšalnega financiranja – preostali upravičeni stroški na projektu
Za kritje preostalih upravičenih stroškov projekta se uporabi pavšalna stopnja 40 % od upravičenih neposrednih stroškov osebja. Stroški pavšalnega financiranja so stroški, ki nastanejo oziroma so povezani z neposrednimi aktivnostmi sofinanciranega projekta.
Način določitve pavšalnega financiranja je skladen s 56. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Stroški pavšalnega financiranja v okviru tega javnega razpisa med drugim zajemajo naslednje kategorije stroškov:
– stroški za službena potovanja po Sloveniji in tujini (za zaposlene osebe, ki nastanejo v povezavi s projektom),
– stroški usposabljanja strokovnih sodelavcev, ki opravljajo delo na projektu,
– stroški informiranja in komuniciranja,
– stroški storitev zunanjih izvajalcev, pri čemer se v okviru predmetnega javnega razpisa v okviru pavšala ne uveljavljajo stroški strokovnih sodelavcev in podpornega osebja, ki delo na projektu opravlja na podlagi podjemne ali avtorske pogodbe ter preko študentskega servisa oziroma študentske napotnice (le-ti se, kot pojasnjeno v točki 11.3.1.2 tega razpisa, uveljavljajo v okviru stroškov storitev zunanjih izvajalcev – stroški osebja).
– stroški za službena potovanja, potni stroški ter stroški materiala za pripravo avtorskega dela,
– stroški opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev,
– stroški investicij v neopredmetena sredstva,
– drugi stroški, ki so potrebni za izvajanje projekta,
– stroški DDV.
12 Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov.
Izbrani prijavitelj se s predložitvijo vloge na javni razpis strinja, da se v primeru izbora vloge javno objavijo osnovni podatki o projektu, prejemniku sredstev ter odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih, skladno z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani strokovne komisije, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog, bodo morali predhodno podpisati izjavo o zaupnosti.
Podatke, navedene v vlogi, ki niso poslovna skrivnost, lahko ministrstvo in drugi organi, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, uporabijo za evidenco oziroma sezname in analize.
Izbrani prijavitelji, projektni partnerji in ostali udeleženci se zavezujejo k varovanju osebnih podatkov, pridobljenih tekom izvajanja projekta, predvsem v skladu z veljavnim Zakonom o varstvu osebnih podatkov.
12.1 Podatki o dejanskih lastnikih
Izbrani prijavitelj in projektni partner bo dolžan pred podpisom pogodbe o sofinanciranju zagotoviti podatke o dejanskih lastnikih, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive 2015/849/EU, in sicer imena in priimke, datume rojstva in identifikacijske številke za DDV ali davčne identifikacijske številke (v nadaljevanju: podatki o dejanskih lastnikih).
Izbrani prijavitelj in projektni partner, ki je skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov (v nadaljevanju: Register), ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljevanju: AJPES), s podpisom izjave (Priloga št. 4: Podatki o dejanskih lastnikih) zagotavlja, da so v Registru vpisani podatki o njegovih dejanskih lastnikih.
Izbrani prijavitelj in projektni partner, ki skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, ni zavezan k vpisu podatkov v Register, zahtevane podatke pred podpisom pogodbe posreduje z obrazcem (Priloga št. 4: Podatki o dejanskih lastnikih).
V kolikor izbrani prijavitelj in projektni partner pred podpisom pogodbe ne bo predložil izjave oziroma v celoti izpolnjene in podpisane Priloge št. 4, ministrstvo z izbranim prijaviteljem pogodbe o sofinanciranju ne bo sklenilo in izbrani prijavitelj ne bo upravičen do sredstev sofinanciranja.
Ministrstvo na podlagi 69. člena in Priloge XVII Uredbe 2021/1060/EU obdeluje osebne podatke o dejanskih lastnikih izbranega prijavitelja, projektnih partnerjev in zunanjih izvajalcev (kadar gre za postopke javnih naročil nad mejnimi vrednostmi za objavo v Uradnem listu Evropske unije) izključno za namen revizij in nadzora ter za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi s projektom izbranega prijavitelja.
Izbrani prijavitelj mora projektne partnerje in zunanje izvajalce (kadar gre za postopke javnih naročil nad mejnimi vrednostmi za objavo v Uradnem listu Evropske unije) seznaniti z obveznostjo zagotavljanja podatkov o njihovih dejanskih lastnikih, prav tako mora vse z njim povezane fizične osebe, ki bodo sodelovale pri izvajanju projekta in katerih osebni podatki se bodo obdelovali, obvestiti, da bo obdeloval njihove osebne podatke ter jih seznaniti s pravno podlago za obdelavo.
Izbrani prijavitelj bo prav tako moral tekom izvajanja projekta na poziv ministrstva posredovati točne, popolne in posodobljene podatke o dejanskih lastnikih.
13 Pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na javnem razpisu
Bistvene pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na tem javnem razpisu, bodo naslednje:
– vodenje ločenih računovodskih evidenc za projekt oziroma ustrezne knjigovodske evidence ter zagotavljanje revizijske sledi in hrambe dokumentacije v skladu z določbo 82. člena Uredbe 2021/1060/EU in predpisi, ki urejajo hrambo dokumentarnega gradiva. Prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu, bo moral zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta še 5 let od 31. decembra leta, v katerem je bilo opravljeno zadnje plačilo izbranemu prijavitelju. Prav tako je prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu, dolžan hraniti dokumentacijo za potrebe nadzora in spremljanja projekta v skladu z Navodili ministrstva in Navodili OU;
– izpolnjevanje zahteve glede preglednosti izvajanja in komuniciranja o projektu in uporabe emblema EU v skladu s 47. in 50. členom ter Prilogo IX Uredbe 2021/1060/EU, Navodili OU in Navodili ministrstva. Izbrani prijavitelj se zavezuje, da bo na zahtevo ministrstva oziroma OU poročal o njihovem izvajanju ter dopuščal javno objavo podatkov o projektu, kot sledi iz Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU;
– omogočanje vsebinskega, tehničnega, administrativnega in finančnega nadzora nad izvajanjem projekta, tako, da je vsak čas možna izvedba nadzora projekta ter vpogled v dokumentacijo v vsaki točki projekta ob smiselnem upoštevanju določbe 82. člena Uredbe 2021/1060/EU. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, OU, organa za računovodenje, revizijskega organa, drugih nadzornih organov RS, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor in revizijo projekta evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter s strani njihovih pooblaščencev (v nadaljevanju: nadzorni organi). Nadzor se izvaja z revizijskimi pregledi na podlagi 77. člena Uredbe 2021/1060/EU in internih pravil revizijskih organov, s katerimi je upravičenec seznanjen. Izbrani prijavitelj se zavezuje, da bo za potrebe nadzora, revizij projekta in spremljanja porabe sredstev ter doseganja zastavljenih ciljev nadzornim organom predložil vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov projekta, predložil vsa dokazila, ki bodo dokazovala izvajanje projekta in izpolnjevanje pogodbenih obveznosti, navajal vsa dejstva in dokaze, ki bi lahko vplivali na pravilnost ugotovitev v navedenih postopkih ter ministrstvu dostavljal zahtevana pojasnila v zvezi s projektom in med delovnim časom omogočal vpogled v dokumentacijo oziroma dostop v objekte z namenom izvajanja pregledov, povezanih s projektom;
– zagotavljanje spodbujanja enakosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije na podlagi spola, rase, ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti, starosti ali spolne usmerjenosti med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti projekta, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakosti in nediskriminacije. Izbrani prijavitelj bo moral cilje projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja EK o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno, kot je opredeljeno z Uredbo (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), vključno s Popravkom (UL L št. 2024/90104 z dne 15. 2. 2024);
– izpolnjevanje zahteve glede spremljanja doseganja ciljev in kazalnikov. Izbrani prijavitelj je za namen spremljanja in vrednotenja projekta skladno z 42. členom Uredbe 2021/1060/EU dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta;
– prepoved dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega javnega vira;
– začetek izvajanja projekta na dan, ki ga po izdaji sklepa o izboru določi ministrstvo enotno za vse izbrane prijavitelje.
Podrobneje so pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev in projektnih partnerjev določene v pogodbi o sofinanciranju, ki je del razpisne dokumentacije tega javnega razpisa (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju).
Prijavitelj mora s projektnimi partnerji skleniti partnerski sporazum, v okviru katerega morajo biti opredeljene pravice, obveznosti in odgovornosti projektnih partnerjev pri izvedbi prijavljenega projekta.
Prijavitelj mora partnerski sporazum, podpisan s strani vseh projektnih partnerjev, ministrstvu posredovati v roku 15 dni od podpisa pogodbe o sofinanciranju.
Vzorec partnerskega sporazuma predstavlja prilogo, ki ni del razpisne dokumentacije in jo morajo prijavitelji pripraviti in priložiti sami (Priloga št. 5: Vzorec partnerskega sporazuma).
V primeru predčasnega odstopa projektnega partnerja od partnerskega sporazuma lahko izbrani prijavitelj poda vlogo za vstop novega projektnega partnerja v projekt, ki mora izpolnjevati vse pogoje, ki so določeni v 7. poglavju tega javnega razpisa. Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev mora projektni partner podpisati Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja/projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za vstop v projektno partnerstvo. Ministrstvo bo izpolnjevanje pogojev presojalo glede na stanje na dan podpisa Obrazca št. 3. Ministrstvo bo za potrebe vstopa novega projektnega partnerja pridobilo potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Nov projektni partner je dolžan izvesti vse predvidene aktivnosti projekta, za katere je bil zadolžen odstopljeni projektni partner.
14 Informiranje in komuniciranje z javnostjo
Izbrani prijavitelji morajo pri izvajanju projektov spoštovati zahteve EU glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti izvajanja in komuniciranja o projektu. Obveznosti izhajajo iz 47. in 50. člena ter Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU, podrobneje pa so razložene v Navodilih organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/).
Pri izvajanju projektov, ki jih sofinancira ministrstvo s sredstvi ESS+, je potrebno dosledno uporabljati emblem EU ter logotip »I feel Slovenia« in navesti, da projekte delno sofinancirata ministrstvo ter EU, in sicer iz ESS+. Hkrati je potrebno navesti, da se projekti sofinancirajo iz PEKP 2021–2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava tveganje za zdravje (ESS+)«.
Izbrani prijavitelji in, v primeru projektnega partnerstva, vsi projektni partnerji, morajo zagotoviti, da bodo vsi subjekti, vključeni v projekt, obveščeni o sofinanciranju iz ESS+. Na zahtevo ministrstva mora izbrani prijavitelj sodelovati pri informiranju in obveščanju javnosti, ki ga organizira ministrstvo ali organ upravljanja.
Sprejetje sofinanciranja pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam operacij, ki bo javno objavljen.
15 Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
V kolikor se ugotovi, da prijavitelj ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neažurne, neresnične, neveljavne, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, izbrani prijavitelj (prejemnik sredstev) pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva v roku 30 dni od prejema pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila na TRR prejemnika sredstev, do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
V primeru odkritja nepravilnosti pri izvajanju projekta oziroma pogodbe ali v primeru nenamenske porabe sredstev po pogodbi bo ministrstvo:
– začasno zadržalo izplačila sredstev po pogodbi, dokler se nepravilnost ali sum goljufije ne ovrže in/ali
– zahtevalo vračilo neupravičeno izplačanih sredstev, izbrani prijavitelj pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva ali sorazmerni del prejetih sredstev, v roku 30 dni od prejema pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki so obračunane od dneva nakazila na podračun/TRR izbranega prijavitelja do dneva nakazila v dobro proračuna RS in/ali
– izreklo finančne popravke oziroma znižalo višino sredstev glede na resnost kršitve in/ali
– odstopilo od pogodbe.
16 Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje
Izbrani prijavitelji bodo pri porabi sredstev javnega razpisa zavezani spoštovati tudi pravila javnega naročanja, in sicer:
– obvezna uporaba pravil javnega naročanja v primeru, ko so prejemniki sredstev k temu zavezani skladno z 9. členom veljavnega zakona o javnem naročanju (ZJN-3);
– omejena uporaba pravil javnega naročanja v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
Podrobneje so zahteve glede upoštevanja ZJN-3 določene v Navodilih posredniškega telesa MDDSZ upravičencem o izvajanju operaciji in upravičenih stroških v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, dostopnih na https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/o-ministrstvu/urad-za-izvajanje-kohezijske-politike.
17 Postopek izbora prijaviteljev
17.1 Rok in način oddaje vloge na javni razpis
Rok za oddajo vlog je 14. 4. 2025.
Posamezni prijavitelj lahko predloži le eno (1) vlogo za sofinanciranje. V kolikor bo prijavitelj predložil več vlog za sofinanciranje, bo upoštevana tista vloga, ki bo na ministrstvu evidentirana kot prva prispela, ostale vloge se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene prijavitelju.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji. Poleg tega je treba celotno vlogo posredovati tudi na USB vmesniku, in sicer v formatu, ki ne omogoča spreminjanja (npr. PDF), pri čemer mora biti Obrazec št. 1: Prijavnica tudi v Wordovi obliki in Obrazec št. 2: Finančni načrt tudi v Excelovi obliki. Tiskana verzija se mora ujemati z elektronsko. V primeru razlik velja tiskana verzija.
Kot pravočasne se bodo upoštevale vloge, poslane po pošti s priporočeno poštno pošiljko, ki bodo označene s poštnim žigom do vključno 14. 4. 2025 in vloge, poslane po pošti z navadno poštno pošiljko, ki bodo v vložišče ministrstva, prispele do 14. 4. 2025. V primeru oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev obvezno prilogo predstavlja »kopija enaka originalu« računa izvajalca te poštne storitve, na katerem je natisnjen in jasno razviden čas (datum, ura in minuta) oddaje vloge (priporočene pošiljke). Osebno oddane vloge se bodo kot pravočasne upoštevale le, če bodo oddane v vložišču Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva 44, 1000 Ljubljana 14. 4. 2025 do 12. ure.
Vloge na javni razpis morajo, ne glede na način oddaje, prispeti na naslov: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva 44, 1000 Ljubljana.
Za prepozno oddano vlogo se šteje prijava, ki ministrstvu ni bila predložena do zgoraj navedenih rokov. Prepozne oziroma na napačen naslov prispele vloge se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene pošiljatelju.
Vlogo je potrebno poslati ali oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga na javni razpis za krepitev socialnega dialoga«. Za označevanje vloge na ovojnici se lahko uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 2: Označba prijave) v razpisni dokumentaciji. Če ne bo uporabljen obrazec za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo prijave. Vloge, ki bodo nepravilno ali nepopolno označene, se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene pošiljatelju.
Oddaja vloge pomeni, da se prijavitelj in vsak projektni partner, strinja s pogoji razpisa in merili za ocenjevanje.
Oddaja vloge pomeni, da se prijavitelj in projektni partnerji strinjajo s pogoji razpisa in merili za ocenjevanje.
17.2 Odpiranje, preverjanje formalne popolnosti vlog in ocenjevanje
17.2.1 Odpiranje vlog
Ministrstvo bo izbralo predloge projektov po postopku, kot ga določa Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23) oziroma Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev. Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani predstojnika ministrstva.
Odpiranje vlog bo potekalo dne 22. 4. 2025 ob 10. uri v prostorih Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva 44, 1000 Ljubljana in bo javno. V primeru prevelikega števila prejetih vlog ali če se bodo obravnavali podatki, ki so po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, označeni kot zaupni, lahko strokovna komisija odloči, da odpiranje vlog ne bo javno. O tej odločitvi se prijavitelje obvesti en delovni dan pred predvidenim datumom javnega odpiranja z obvestilom na spletni strani ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/.
Odpirale se bodo samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene zaprte ovojnice, in sicer po vrstnem redu njihovega prispetja.
O odpiranju vlog bo strokovna komisija sproti vodila zapisnik.
17.2.2 Preverjanje formalne popolnosti vlog
Strokovna komisija bo v roku 8 (osem) dni od odpiranja vlog preverila formalno popolnost predloženih vlog.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh prijavnih obrazcev, obveznih prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji, in ki ne vsebuje na USB vmesniku, na katerem je skenirana celotna vloga z vsemi obrazci in prilogami ter Obrazec št. 1: Prijavnica tudi v Wordovi obliki in Obrazec št. 2: Finančni načrt tudi v Excelovi obliki.
Podpis odgovornih oseb je obvezen povsod, kjer je to predvideno. V nasprotnem primeru bo vloga nepopolna in se bo prijavitelja pozvalo k dopolnitvi.
V primeru formalno nepopolnih vlog bo strokovna komisija v roku 8 (osem) dni od zaključka odpiranja prijavitelje pozvala, da vloge dopolnijo. V kolikor bo strokovna komisija po pregledu formalno nepopolne vloge presodila, da bi bila vsakršna dopolnitev vloge v nasprotju z dopustno dopolnitvijo vloge (navedeno spodaj – kaj prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati), bo takšna vloga zavržena. Strokovna komisija lahko od prijavitelja zahteva dopolnitev njegove vloge le v primeru, če določenega dejstva ne more sama preveriti. Poziv za dopolnitev vlog bo posredovan po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden v prijavnem obrazcu.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Dopolnitve mora prijavitelj posredovati ministrstvu, po elektronski pošti in hkrati s priporočeno poštno pošiljko, ki bo vsebovala poštni žig do vključno osmega (8) dne od datuma, navedenega na dopisu/pozivu za dopolnitev, in sicer na naslov: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva 44, 1000 Ljubljana, s pripisom: »Dopolnitev vloge na javni razpis za krepitev socialnega dialoga«.
Vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v roku in v skladu s pozivom za dopolnitev vlog, bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva.
V nadaljnji postopek ocenjevanja se bodo uvrstile le vloge, ki bodo formalno popolne.
17.2.3 Strokovno ocenjevanje popolnih vlog
Strokovna komisija bo opravila pregled formalno popolnih vlog. Preverila bo izpolnjevanje pogojev, določenih v poglavju 7 tega javnega razpisa, in ocenila vloge na podlagi meri, določenih v poglavju 8 tega javnega razpisa.
V postopku ocenjevanja bodo formalno popolne vloge najprej preverjene glede na pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, določene v poglavju 7 tega javnega razpisa. V kolikor bo strokovna komisija ugotovila, da projekt in/ali prijavitelj/projektni partner na izpolnjuje vseh pogojev, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse popolne vloge, ki bodo izpolnjevale pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, bodo ločeno ocenili trije člani strokovne komisije. Končna ocena strokovne komisije se bo oblikovala na podlagi povprečja podeljenih ocen. Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev. V predlog prejemnikov sredstev se bodo uvrstile vloge, ki bodo dosegle minimalni kakovostni kriterij, tj. bodo na osnovni ocenjevanja dosegle najmanj 20 od vseh možnih točk.
V primeru, da več prijaviteljev doseže enako število točk in bi bila z njihovo uvrstitvijo na predlog prejemnikov sredstev presežena skupna razpoložljiva sredstva, bodo imeli prednost oziroma bodo izbrane vloge, ki bodo prejele večje število točk pri merilih 1., 4., 2., 3. in 5. tega javnega razpisa, po tem vrstnem redu, v okviru razpoložljivih sredstev javnega razpisa. V primeru, da bo število točk še vedno enako, bodo vloge obravnavane po vrstnem redu prejema le teh (pri vlogah, oddanih priporočeno na pošto, se kot dan prejema šteje dan in uro oddaje na pošto), ob upoštevanju razpoložljivih sredstev.
V primeru, da prijavitelj odstopi od podpisa pogodbe ali če se pogodba ne sklene v predpisanem roku, se lahko izbere naslednja vloga glede na doseženo oceno, skladno z določili tega razpisa, ki pa mora vseeno doseči minimalni kakovostni kriterij najmanj 20 točk.
Strokovna komisija lahko na podlagi pregleda vlog oceni, da posamezne predlagane aktivnosti projekta niso upravičene do sofinanciranja ter od prijavitelja zahteva prilagoditev načrta aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta. Komisija lahko prav tako zniža posamezne postavke v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene previsoko in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja.
V primeru, da bo prijavitelj v prijavi kot upravičene navedel tudi stroške, ki niso upravičeni do sofinanciranja iz ESS+, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter prijavitelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od zaprošene. V primeru, da se prijavitelj ne bo strinjal s predlagano spremembo aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta ali se ne bo odzval v roku in na način, ki bo določen v pozivu, se šteje, da odstopa od vloge.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o projektu, aktivnostih in načrtovanih stroških ter njihovo prilagoditev. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
Poziv za posredovanje sprememb aktivnosti projekta in finančnega načrta projekta ter dodatnih pojasnil se bo prijaviteljem posredoval po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden na prijavnem obrazcu.
17.3 Obveščanje o izbiri
O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločil predstojnik ministrstva oziroma oseba, ki je od nje pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev.
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu razpisa obvestilo najkasneje v 60 dneh po zaključku odpiranja vlog. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/ in na spletni strani https://evropskasredstva.si/.
Z izbranimi prijavitelji bodo na podlagi sklepa predstojnika ministrstva o izboru sklenjene pogodbe o sofinanciranju projektov. Ministrstvo bo z izbranimi prijavitelji sklenilo pogodbo o sofinanciranju (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju) za celotno obdobje trajanja projekta. V primeru, da se prijavitelj v roku 8 (osmih) dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju projekta nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
17.4 Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sofinanciranja je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, v roku 30 dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno pisno na sodišču ali pa se mu pošlje po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v tolikih izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je potrebno priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta z izbranimi prijavitelji.
17.5 Pogoji za spremembo javnega razpisa
Pred potekom roka za oddajo prijav lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletnem naslovu: http://www.mddsz.gov.si/si/o_ministrstvu/javne_objave/javni_razpisi_in_javna_narocila/.
18 Razpisna dokumentacija
Razpisno dokumentacijo lahko zainteresirani prijavitelji v razpisnem roku pridobijo na spletnem naslovu: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/.
Dodatne informacije o javnem razpisu in vprašanja v zvezi z javnim razpisom lahko zainteresirani prijavitelji dobijo izključno po elektronski pošti na naslov: gp.mddsz@gov.si s pripisom: »Javni razpis za krepitev socialnega dialoga«. Vprašanja je možno posredovati do vključno 7. 4. 2025. Odgovori na pogosto zastavljena vprašanja v zvezi z razpisom bodo objavljeni na spletnem naslovu: http://www.mddsz.gov.si/si/o_ministrstvu/javne_objave/javni_razpisi_in_javna_narocila/, zadnji odgovori bodo objavljeni najkasneje do 9. 4. 2025.
18.1 Navodila za izpolnjevanje
V razpisni dokumentaciji se nahajajo prijavni obrazci in priloge, ki jih je potrebno v skladu z navodili na posameznem dokumentu v celoti izpolniti in podpisati.
Obrazci in priloge, ki so del razpisne dokumentacije, so obvezni sestavni del vloge prijavitelja in jih je treba priložiti ob oddaji vloge (razen Priloge št. 1 in 4). Priloge, ki niso priložene razpisni dokumentaciji, pridobi oziroma pripravi prijavitelj sam. Vsa zahtevana razpisna dokumentacija mora biti speta ali vložena v mapo z vidno označenimi prilogami, ki si sledijo po vrstnem redu v skladu s seznamom.
Dodatna navodila, seznam obrazcev in prilog je podrobno predstavljen v razpisni dokumentaciji v poglavju 5.
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti