Na podlagi določila drugega odstavka 61. člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/ (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18), 25. člena Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/ (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN, 57/11 – ORZGJS40), 473. člena Zakona o gospodarskih družbah /ZGD-1/ (Uradni list RS, št. 65/09 – UPB3, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17), 18. člena Statuta Občine Gornja Radgona (Uradno glasilo Občine Gornja Radgona, št. 1/15 in 9/23), 5. in 18. člena Statuta Občine Apače (Prepih, št. 2/07 in 53/12), 15. in 56. člena Statuta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 1/24 in 18/24), so Občinski svet Občine Gornja Radgona na 11. redni seji dne 24. 10. 2024, Občinski svet Občine Apače na 10. redni seji dne 21. 10. 2024, ter Občinski svet Občine Sveti Jurij ob Ščavnici na 16. redni seji dne 23.10. 2024 sprejeli
o ustanovitvi Javnega podjetja Komunala Radgona d.o.o.
(ustanovitev javnega podjetja)
(1) S tem odlokom občine Gornja Radgona, Apače in Sveti Jurij ob Ščavnici (v nadaljevanju: ustanoviteljica) ustanovijo Javno podjetje Komunala Radgona d.o.o. (v nadaljevanju: javno podjetje) za opravljanje dejavnosti lokalnih gospodarskih javnih služb.
(2) Javno podjetje iz prvega odstavka tega člena je bilo ustanovljeno z Odlokom o ustanovitvi Javnega podjetja Komunala Radgona d.o.o. (Uradno glasilo Občine Gornja Radgona, lokalni časopis Prepih št. 70/12, 73/12 in 81/13) in je vpisano v sodni register pod št. Srg 2008/29367 z matično številko 2117975000.
S tem odlokom se ureja:
– ime in sedež ustanoviteljic javnega podjetja,
– ime in sedež javnega podjetja,
– čas delovanja javnega podjetja in prenehanje,
– firma, skrajšana firma, sedež in dejavnost javnega podjetja,
– osnovni kapital, osnovni vložki in poslovni deleži ustanoviteljice,
– odgovornost za obveznosti javnega podjetja,
– upravljanje javnega podjetja,
– pravice ustanoviteljic,
– financiranje dejavnosti javnega podjetja,
– druge določbe v skladu z zakonom.
Za vprašanja v zvezi z ustanovitvijo in poslovanjem javnega podjetja iz 1. člena tega odloka, ki niso urejena s tem odlokom, se uporabljajo določila zakona, ki ureja gospodarske javne službe in zakona, ki ureja gospodarske družbe.
V tem odloku uporabljeni pojmi imajo enak pomen kot je določen v zakonu, ki ureja gospodarske javne službe in v zakonu, ki ureja gospodarske družbe.
2. USTANOVITELJICE JAVNEGA PODJETJA
Ustanoviteljice javnega podjetja so:
– Občina Gornja Radgona, Partizanska cesta 13, Gornja Radgona,
– Občina Apače, Apače 42b, Apače,
– Občina Sveti Jurij ob Ščavnici, Videm 14, Sveti Jurij ob Ščavnici.
3. ČAS DELOVANJA IN PRENEHANJE
(čas delovanja javnega podjetja)
Javno podjetje se ustanovi za nedoločen čas.
(prenehanje javnega podjetja)
Javno podjetje lahko preneha:
– v primerih določenih z zakonom,
– z združitvijo, pripojitvijo in razdelitvijo,
– na podlagi spremembe tega odloka z ukinitvijo statusa javnega podjetja.
4. FIRMA, SKRAJŠANA FIRMA, SEDEŽ, DEJAVNOST IN JAVNA POOBLASTILA JAVNEGA PODJETJA
(firma, skrajšana firma in sedež javnega podjetja)
(1) Firma javnega podjetja je: Komunala Radgona, javno podjetje d.o.o.
(2) Skrajšana firma javnega podjetja je: Komunala Radgona d.o.o.
(3) Sedež javnega podjetja je v Gornji Radgoni.
(dejavnost javnega podjetja)
(1) Javno podjetje opravlja na območju občin Gornja Radgona, Apače in Sveti Jurij ob Ščavnici lokalne gospodarske javne službe, ki jih s svojimi akti določijo ustanoviteljice.
(2) Javno podjetje lahko na podlagi koncesije opravlja lokalne gospodarske javne službe za občine, ki niso ustanoviteljice javnega podjetja ob soglasju ustanoviteljic.
(3) Dejavnost javnega podjetja je v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07, 17/08) razvrščena v:
36.000 | Zbiranje, prečiščevanje in distribucija vode |
37.000 | Ravnanje z odplakami |
38.110 | Zbiranje in odvoz nenevarnih odpadkov |
38.120 | Zbiranje in odvoz nevarnih odpadkov |
38.210 | Ravnanje z nenevarnimi odpadki |
38.220 | Ravnanje z nevarnimi odpadki |
39.020 | Saniranje okolja |
42.110 | Gradnja cest |
42.120 | Gradnja železnic in podzemnih železnic |
42.130 | Gradnja mostov in predorov |
42.210 | Gradnja objektov oskrbne infrastrukture za tekočine in plin |
42.220 | Gradnja objektov oskrbne infrastrukture za elektriko in telekomunikacije |
42.910 | Gradnja vodnih objektov |
42.990 | Gradnja drugih objektov nizke gradnje |
43.110 | Rušenje objektov |
43.120 | Zemeljska pripravljalna dela |
43.130 | Testno vrtanje in sondiranje |
43.210 | Inštaliranje električnih napeljav in naprav |
43.220 | Inštaliranje vodovodnih, plinskih in ogrevalnih napeljav in naprav |
43.290 | Drugo inštaliranje pri gradnjah |
43.310 | Fasaderska in štukaterska dela |
43.320 | Vgrajevanje stavbnega pohištva |
43.330 | Oblaganje tal in sten |
43.341 | Steklarska dela |
43.342 | Pleskarska dela |
43.390 | Druga zaključna gradbena dela |
43.910 | Postavljanje ostrešij in krovska dela |
43.990 | Druga specializirana gradbena dela |
46.140 | Posredništvo pri prodaji strojev, industrijske opreme, ladij in letal |
46.180 | Specializirano posredništvo pri prodaji drugih določenih izdelkov |
46.190 | Ne specializirano posredništvo pri prodaji raznovrstnih izdelkov |
46.900 | Ne specializirana trgovina na debelo |
47.410 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z računalniškimi napravami in programi |
47.420 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s telekomunikacijskimi napravami |
47.520 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z gradbenim materialom, kovinskimi izdelki, barvami in steklom |
47.530 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s preprogami, talnimi in stenskimi oblogami |
47.590 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s pohištvom, svetili in drugje nerazvrščenimi predmeti za gospodinjstvo |
47.781 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z očali |
47.789 | Druga trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah |
49.391 | Medkrajevni in drug cestni potniški promet |
49.410 | Cestni tovorni promet |
49.420 | Selitvena dejavnost |
49.500 | Cevovodni transport |
52.100 | Skladiščenje |
52.240 | Pretovarjanje |
59.200 | Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij |
52.240 | Pretovarjanje |
63.110 | Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti |
63.990 | Drugo informiranje |
68.200 | Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin |
68.320 | Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi |
71.112 | Krajinsko arhitekturno, urbanistično in drugo projektiranje |
71.121 | Geofizikalne meritve, kartiranje |
71.129 | Druge inženirske dejavnosti in tehnično svetovanje |
71.200 | Tehnično preizkušanje in analiziranje |
72.110 | Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju biotehnologije |
72.190 | Raziskovalna in razvojna dejavnost na drugih področjih naravoslovja in tehnologije |
73.120 | Posredovanje oglaševalskega prostora |
74.900 | Druge nerazvrščene strokovne in tehnične dejavnosti |
79.900 | Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti |
80.200 | Nadzorovanje delovanja varovalnih sistemov |
81.100 | Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost |
81.210 | Splošno čiščenje stavb |
81.220 | Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in opreme |
81.290 | Čiščenje cest in drugo čiščenje |
81.300 | Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice |
82.190 | Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti |
93.110 | Obratovanje športnih objektov |
93.210 | Dejavnost zabaviščnih parkov |
93.299 | Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas |
96.030 | Pogrebna dejavnost |
96.090 | Druge storitvene dejavnosti, drugje nerazvrščene. |
(4) Javno podjetje sme opravljati tudi vse druge posle, potrebne za njegov obstoj in opravljanje dejavnosti, ne pomenijo pa neposrednega opravljanja dejavnosti.
(5) Javno podjetje lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanoviteljice.
(6) Javno podjetje lahko za ustanoviteljice izvaja naloge na podlagi podeljenega javnega pooblastila.
5. OSNOVNI KAPITAL IN OSNOVNI VLOŽEK TER PREMOŽENJE JAVNEGA PODJETJA
(osnovni kapital in osnovni vložek)
(1) Osnovni kapital javnega podjetja znaša 250.258,56 EUR. Ta osnovni kapital zagotavlja s svojim osnovnim vložkom ustanoviteljice.
(2) Osnovni vložki in poslovni deleži ustanoviteljic znašajo:
Občina | Poslovni delež v % | Osnovni vložek |
Gornja Radgona | 16,67 | 41.729,00 € |
| 19,70 | 49.300,00 € |
| 11,99 | 30.000,00 € |
| 15,99 | 40.009,56 € |
| 16,47 | 41.220,00 € |
| 15,18 | 38.000,00 € |
| 2,80 | 7.000,00 € |
Apače | 0,60 | 1.500,00 € |
Sveti Jurij ob Ščavnici | 0,60 | 1.500,00 € |
Skupaj | 100 | 250.258,56 € |
(3) Skupščina javnega podjetja lahko sklene, da se poveča osnovni kapital javnega podjetja.
(4) Prenos poslovnih deležev ali delov poslovnih deležev v javnem podjetju na pravne osebe zasebnega prava ni dopusten.
(5) Prenos poslovnih deležev ali delov poslovnih deležev s strani posamezne ustanoviteljice na drugo ustanoviteljico je dopusten na podlagi soglasja ostalih ustanoviteljic, ki deleža ne prenašajo.
(premoženje javnega podjetja)
(1) Premoženje javnega podjetja sestavljajo ustanovno premoženje in premoženje, ki ga je javno podjetje pridobilo po ustanovitvi. Javno podjetje lahko s premičnim premoženjem prosto razpolaga v okviru pristojnosti organov podjetja, nepremično premoženje pa sme odsvojiti samo po predhodnem soglasju ustanoviteljic.
(2) Stvari, ki so na podlagi zakona ali akta občine opredeljene kot infrastruktura gospodarskih javnih služb ni možno vložiti v premoženje javnega podjetja.
6. ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI JAVNEGA PODJETJA
(odgovornost za obveznosti)
(1) Javno podjetje odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem.
(2) Ustanoviteljice za obveznosti javnega podjetja ne odgovarjajo.
7. UPRAVLJANJE JAVNEGA PODJETJA IN IZVRŠEVANJE USTANOVITELJSKIH PRAVIC
(upravljanje javnega podjetja)
(1) Za finance pristojen organ občinske uprave Občine Gornja Radgona zagotavlja izvajanje javnih služb in dejavnosti v javnem interesu v javnem podjetju, tako da izvaja naslednje naloge:
1. usklajuje programe dela in finančne načrte javnega podjetja ter financiranje javnega podjetja po potrjenih programih;
2. opravlja nadzor nad poslovanjem javnega podjetja;
3. opravlja nadzor nad izvajanjem odobrenih programov javnega podjetja;
4. opravlja nadzor nad zadolževanjem javnega podjetja;
5. uveljavlja različne pravice ustanoviteljice v skladu z določili zakona, ki ureja gospodarske družbe.
(2) Za finance pristojen organ iz prvega odstavka tega člena mora vse odločitve o vprašanjih iz zakona, ki ureja gospodarske družbe vpisovati v knjigo sklepov, v skladu z določili zakona, ki ureja gospodarske družbe. Sklepi, ki niso vpisani v knjigo sklepov nimajo pravnega učinka.
(pravice ustanoviteljice javnega podjetja)
(1) Ustanoviteljice javnega podjetja:
– določajo posebne pogoje za izvajanje dejavnosti javnega podjetja ter zagotavljanje in uporabo javnih dobrin;
– odločajo o cenah oziroma tarifah za uporabo javnih dobrin.
(2) Ustanoviteljske pravice iz prvega odstavka tega člena izvršujejo občinski sveti ustanoviteljic preko skupnega organa, ki ga v skladu z določili zakona, ki ureja lokalno samoupravo ustanovijo občine ustanoviteljice s posebnim odlokom.
7.1 Organi javnega podjetja
(organi javnega podjetja)
Organi javnega podjetja so:
– skupščina,
– direktorica oziroma direktor (v nadaljnjem besedilu: direktor) in
– nadzorni svet.
7.1.1 Skupščina
(sestava, mandat in imenovanje skupščine)
(1) Skupščino sestavljajo članice oziroma člani (v nadaljnjem besedilu: član), predstavniki ustanoviteljic, ki izmed sebe izvolijo predsednico oziroma predsednika (v nadaljnjem besedilu: predsednik) in namestnico oziroma namestnika predsednika (v nadaljnjem besedilu: namestnik predsednika). Člani skupščine imajo namestnike.
(2) Župan vsake občine ustanoviteljice imenuje in razrešuje po enega člana skupščine in njegovega namestnika. Člani skupščine in njihovi namestniki se imenujejo izmed zaposlenih uslužbencev občinske uprave posamezne občine ustanoviteljice ali izmed drugih oseb.
(3) Mandat članov skupščine in njihovih namestnikov ter predsednika traja štiri leta. Člani skupščine in namestniki so po izteku mandata lahko ponovno imenovani.
(5) Predsednik skupščine zastopa javno podjetje v razmerju do direktorja javnega podjetja.
(razdelitev glasov v skupščini)
(1) Člani skupščine imajo število glasov, določeno v razmerju z obsegom poslovnega deleža ustanoviteljice, ki ga je imenovala, oziroma na vsakih dopolnjenih 50 EUR osnovnega kapitala en glas. Tako ima član:
Občina | Poslovni delež v % | Osnovni vložek | Število glasov v skupščini |
Gornja Radgona | 16,67 | 41.729,00 € | 835 |
| 19,7 | 49.300,00 € | 986 |
| 11,99 | 30.000,00 € | 600 |
| 15,99 | 40.009,56 € | 800 |
| 16,47 | 41.220,00 € | 824 |
| 15,18 | 38.000,00 € | 760 |
| 2,8 | 7.000,00 € | 140 |
Apače | 0,6 | 1.500,00 € | 30 |
Sveti Jurij ob Ščavnici | 0,6 | 1.500,00 € | 30 |
Skupaj | 100 | 250.258,56 € | 5.005 |
(1) Skupščina odloča o temeljnih razvojnih in organizacijskih vprašanjih javnega podjetja, ki se ne nanašajo na vprašanja rednega poslovanja ter vsakodnevnega vodenja tekočih poslov in niso v pristojnosti ustanoviteljic in/oziroma sveta ustanoviteljic.
(2) Pristojnosti skupščine javnega podjetja so naslednje:
– odloča o razvojnih programih ter poslovni politiki javnega podjetja ter odloča o letnih planih in programih javnega podjetja,
– odloča o prometu nepremičnin, če o tem ni odločeno v letnem programu javnega podjetja in o izdajanju vrednostnih papirjev po predhodnem soglasju vseh lastnikov in ki po vrednosti presegajo 40.000,00 EUR,
– odloča o investicijskih delih ali najemu posojil, ki niso izrecno zajeta v letnem programu javnega podjetja in ki po vrednosti presegajo 40.000 EUR,
– odloča o politiki plač v javnem podjetju na podlagi kolektivne pogodbe in letnega plana ter planiranih in doseženih rezultatih poslovanja,
– odloča o sprejemu splošnih aktov javnega podjetja, za katere ni pooblaščen direktor,
– odloča o predlogu ustanoviteljicam za spremembo tega odloka, kolikor to ni v pristojnosti sveta ustanoviteljic,
– odloča o uvedbi in prenehanju izrednih razmer pri dobavi dobrin po tem odloku, kolikor to ni v pristojnosti sveta ustanoviteljic,
– sprejme letno poslovno poročilo, obračune in zaključni račun podjetja, ter odloča o delitvi dobička oziroma pokrivanju izgube,
– odloča o plačilu članov nadzornega sveta,
– izbira in imenuje revizorja,
– odloča o predlogih ukrepov za povečanje in zmanjšanje kapitala,
– odloča o ukrepih za pregled in nadzor dela direktorja in prokurista,
– odloča o postavitvi prokurista,
– odloča o uveljavljanju zahtevkov družbe proti poslovodjem ali družbenikom v zvezi s povračilom škode, nastale pri ustanavljanju ali poslovodenju,
– odloča o zastopanju družbe v sodnih postopkih proti poslovodjem,
– odloča o oblikovanju strokovnih, posvetovalnih, nadzornih in drugih organov skupščine in javnega podjetja, za katere tako določa družbena pogodba, sklep skupščine ali zakon ter imenuje in razrešuje člane teh organov in komisij,
– predhodno odloča o notranji organizaciji javnega podjetja ter številu in vrsti delovnih mest,
– predhodno odloča v primeru odtujitve, obremenitve in pridobitve premičnega premoženja, ki presega 40.000 EUR,
– odloča o drugih zadevah, za katere tako določajo zakon, drug predpis, kolektivna pogodba ali odlok,
– opravlja druge naloge skupščine, kot izhaja iz tega odloka.
(3) Skupščina lahko daje mnenja k predlogom aktov, ki jih v zvezi z javnim podjetjem oziroma opravljanjem gospodarskih javnih služb, za katere je to podjetje pooblaščeno, sprejemajo občinski sveti ustanoviteljic oziroma svet ustanoviteljic.
(4) Skupščina o svojem delu in ugotovitvah obvešča ustanoviteljice.
(1) Sejo skupščine sklicuje predsednik skupščine na lastno pobudo, dolžan pa jo je sklicati na zahtevo direktorja ali župana katerekoli ustanoviteljice. Direktor skliče skupščino v primerih, določenih z zakonom. Skupščina se sklicuje najmanj enkrat na leto.
(2) V odsotnosti predsednika vodi sejo skupščine član, ki nadomešča predsednika.
(3) Skupščina se sklicuje s priporočenim pismom, ki mora biti članom vročeno najmanj petindvajset dni pred datumom seje. Z vabilom mora biti predlagan dnevni red seje s priloženim gradivom.
(4) Če se vsi člani skupščine strinjajo in to narekujejo okoliščine oziroma razmere se lahko skupščina skliče tudi v krajšem roku od 25 dni, vendar ne krajšem od 8 dni.
(5) V izjemnih primerih se lahko skliče telefonska ali korespondenčna seja skupščine.
(6) Administrativna dela za skupščino izvaja javno podjetje.
(delovanje in sprejemanje odločitev skupščine)
(1) Skupščina veljavno odloča, če je na seji navzočih toliko članov, da imajo več kot 60 % glasov v skladu s 23. členom tega odloka. V vabilu za skupščino se določi naknadni dan zasedanja skupščine, če ta ob prvotno določenem datumu ne bi bila sklepčna. Skupščina na naknadnem zasedanju veljavno odloča ne glede na število navzočih družbenikov oziroma glasov. Naknadni dan zasedanja ne sme biti določen prej kot naslednji delovni dan po prvotno določenem dnevu.
(2) Skupščina sprejme veljaven sklep, če je za sklep glasovalo več kot 60 % vseh glasov, razen če zakon ali odlok določata drugače.
(3) O seji skupščine se piše zapisnik, ki ga podpiše predsedujoči na seji. Zapisnik korespondenčne seje podpišejo vsi člani.
(4) Skupščina za potrebe organizacije svojega dela sprejme poslovnik.
(5) Člani skupščine lahko s pisno izjavo sklenejo, da se opravi korespondenčna seja. Sklep o tem morajo sprejeti vsi člani skupščine. V tem primeru pošljejo člani skupščine svoje glasove o predlaganih sklepih direktorju javnega podjetja pisno, po faksu ali z uporabo drugih tehničnih sredstev.
7.1.2 Direktor javnega podjetja, prokurist in poslovni pooblaščenec
(direktor javnega podjetja)
(1) Poslovanje in delo javnega podjetja vodi direktor. Direktor na lastno odgovornost vodi posle javnega podjetja in ga zastopa.
(2) Pristojnosti direktorja so tudi:
– določanje nalog zaposlenim v javnem podjetju in nadzor njihovega izvajanja,
– izvajanje sklepov ustanoviteljice in nadzornega sveta, ki so vezani na redno poslovanje javnega podjetja,
– sprejem akta o organizaciji dela,
– sprejem akta o sistemizaciji delovnih mest, kadrovskega načrta in izvajanje kadrovske politike ter prerazporejanje in sprejemanje delavcev na delo v skladu s sprejetimi akti,
– priprava letnega plana in razvojnih programov javnega podjetja,
– priprava letnih poročil,
– poročanje nadzornemu svetu javnega podjetja o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na poslovanje javnega podjetja,
– imenovanje poslovnega pooblaščenca in drugih vodilnih delavcev,
– sklepanje pogodb z zaposlenimi delavci ter odločanje o zadevah s področja delovnih razmerij skladno z zakonom, kolektivno pogodbo in splošnimi akti javnega podjetja,
– zagotavljanje pogojev za sodelovanje delavcev pri upravljanju javnega podjetja v skladu z določbami zakona, ki ureja sodelovanje delavcev pri upravljanju,
– izvajanje nalog, ki jih določa zakon v razmerjih do ustanoviteljic in nadzornega sveta ter odločanje o drugih zadevah.
(imenovanje in odpoklic direktorja)
(1) Direktorja javnega podjetja imenuje in odpokliče nadzorni svet javnega podjetja pod pogoji, na način in po postopku določenem s tem odlokom.
(2) Direktorja se imenuje za štiri leta. Ista oseba je lahko po preteku mandata ponovno imenovana.
(pogoji za imenovanje direktorja)
(1) Za direktorja je lahko imenovana oseba, ki izpolnjuje pogoje določene z zakonom in tem odlokom.
(2) Za direktorja je lahko imenovana oseba, ki izpolnjuje splošne pogoje, določene z zakonom in posebne pogoje, določene s statutom javnega podjetja, in ima:
– najmanj visoko izobrazbo/prvo bolonjsko stopnjo tehnične, pravne, ekonomske ali organizacijske smeri in najmanj pet let delovnih izkušenj na področju vodenja pravnih subjektov primerljive velikosti, ali
– najmanj višjo izobrazbo/prvo bolonjsko stopnjo tehnične, pravne, ekonomske ali organizacijske smeri in najmanj deste let delovnih izkušenj na področju vodenja pravnih subjektov primerljive velikosti.
(3) Na podlagi akta o imenovanju direktorja sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu nadzornega sveta njegov predsednik. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata.
(1) Nadzorni svet lahko odpokliče direktorja kadarkoli. Nadzorni svet odpokliče direktorja:
– če sam tako zahteva,
– če je deloval v nasprotju z interesi javnega podjetja ali ustanoviteljice ali v nasprotju z zakonom, tem odlokom ali pogodbo o zaposlitvi,
– v drugih primerih, ki jih določa zakon.
(2) Odpoklic direktorja lahko predlaga vsak član nadzornega sveta, župan oziroma mestni svet občine ustanoviteljice.
(3) V primeru razrešitve (odpoklica) brez utemeljenega razloga gre direktorju pravica do odpravnine v skladu z zakonom. Spore v zvezi z imenovanjem in razrešitvijo direktorja rešuje pristojno sodišče.
(prenehanje mandata direktorja)
(1) Direktorju predčasno preneha mandat:
– če izgubi poslovno sposobnost,
– če postane trajno nezmožen za opravljanje dela,
– če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev.
(2) Direktorju preneha mandat z dnem, ko nadzorni svet razreši direktorja oziroma, ko ugotovi, da so nastali razlogi iz prejšnjega odstavka tega člena.
(pravice, obveznosti in odgovornosti direktorja)
Pravice, obveznosti in odgovornosti direktorja se v skladu z določili tega odloka podrobneje določijo s pogodbo o zaposlitvi, ki jo direktor sklene z nadzornim svetom javnega podjetja.
Ustanoviteljica ima pravico do informiranosti o poslovanju javnega podjetja v skladu z zakonom. Direktor je dolžan pisno poročati ustanoviteljici na zahtevo, izraženo s sklepom.
(prokurist in poslovni pooblaščenec)
Javno podjetje ima lahko ob direktorju tudi prokurista ali poslovnega pooblaščenca. Prokurista imenuje skupščina, poslovnega pooblaščenca pa direktor. Pooblastila prokurista in poslovnega pooblaščenca se določijo z aktom o imenovanju v skladu z zakonom o gospodarskih družbah.
7.1.3 Nadzorni svet
(1) Nadzorni svet ima tri člane. Za člana nadzornega sveta je lahko imenovana fizična oseba, ki izpolnjuje pogoje določene z zakonom.
(2) Dva člana nadzornega sveta, ki zastopata interese ustanoviteljic izvoli in odpokliče skupščina.
(3) Enega člana nadzornega sveta, ki zastopa interese delavcev, izvoli in odpokliče svet delavcev, v skladu z določili zakona, ki ureja sodelovanje delavcev pri upravljanju.
(4) Nadzorni svet mora med svojimi člani izvoliti predsednika in najmanj enega namestnika, ki se izvolita izmed predstavnikov, ki zastopajo interese ustanoviteljic.
(mandat članov nadzornega sveta)
Mandat članov nadzornega sveta je štiri leta. Po preteku mandata je član nadzornega sveta lahko ponovno izvoljen.
(pristojnosti nadzornega sveta)
(1) Nadzorni svet nadzoruje vodenje poslov javnega podjetja.
(2) Nadzorni svet:
– nadzira vodenje poslov javnega podjetja,
– pregleduje in preverja knjige in dokumentacijo javnega podjetja, njegovo blagajno, shranjene vrednostne papirje in zaloge blata ter druge stvari,
– preverja sestavljeno letno poročilo in predlog za uporabo bilančnega dobička, ki ju predloži direktor ter o rezultatih preveritve sestavi poročilo za skupščino,
– obravnava revizijsko poročilo ter do njega zavzame stališče,
– potrjuje letno poročilo v roku, kot ga določa zakon,
– odloča o prejemkih direktorja in sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
– odloča o soglasju k določenim vrstam poslov, če je s sklepom nadzornega sveta določeno, da se smejo posamezne vrste poslov opravljati le z njegovim soglasjem,
– odloča o odobritvi pogodb med članom nadzornega sveta in javnim podjetjem,
– daje direktorju soglasje za odpis osnovnih sredstev in drobnega inventarja, nad s svojim sklepom določeno višino,
– imenuje in razrešuje direktorja,
– imenuje in razrešuje disciplinsko komisijo,
– imenuje in razrešuje odbor za pritožbe, ki odloča o zahtevah za varstvo pravic delavcev in ugovorih v disciplinskih zadevah,
– daje smernice za delo direktorju.
(3) Nadzorni svet lahko od direktorja zahteva kakršnekoli informacije, potrebne za izvajanje nadzora. Informacije, potrebne za izvajanje nadzora lahko zahteva vsak član nadzornega sveta, direktor pa pošlje informacije nadzornemu svetu kot organu.
(4) Nadzorni svet lahko da za finance pristojnemu organu ustanoviteljice predlog za imenovanje revizorja za izvedbo izredne revizije.
(5) Vodenje poslov se ne more prenesti na nadzorni svet. Nadzorni svet lahko določi, da se smejo posamezne vrste poslov opravljati le z njegovim soglasjem. Če nadzorni svet zavrne soglasje, lahko direktor zahteva, da o soglasju odloči skupščina. Za sklep, s katerim skupščina da soglasje, je potrebna večina najmanj treh četrtin oddanih glasov.
(6) Nadzorni svet podrobneje uredi način in pogoje za svoje delo s poslovnikom.
(odločanje nadzornega sveta)
(1) Nadzorni svet opravlja svojo dejavnost na sejah. Seja nadzornega sveta je sklepčna, če je na seji prisotna večina članov. Odločitev na seji nadzornega sveta je sprejeta, če zanjo glasuje večina vseh članov. Vsak član nadzornega sveta ima en glas.
(2) Sodelovanje članov nadzornega sveta pri odločanju na seji je možno tudi tako, da se glasovi oddajo s pomočjo pisem, telefonsko, s telefaksom, po elektronski pošti ali na drug podoben način, vendar le, če temu ne nasprotuje noben na seji navzoč član nadzornega sveta.
(plačilo članom nadzornega sveta)
Članom nadzornega sveta se za njihovo delo zagotovi plačilo. O plačilu članom nadzornega sveta odloči skupščina. Plačilo mora biti v ustreznem razmerju z nalogami članov nadzornega sveta in finančnim položajem javnega podjetja. Člani nadzornega sveta ne morejo biti udeleženi pri dobičku javnega podjetja.
(odlok kot družbena pogodba)
Ta odlok velja kot podlaga za sklenitev pogodbe o ustanovitvi javnega podjetja družbe z omejeno odgovornostjo (družbena pogodba), ki mora biti sklenjena v obliki notarskega zapisa, v roku treh mesecev po uveljavitvi tega odloka, ki jo sklenejo zakoniti zastopniki občin ustanoviteljic.
35. člen
(1) Notranjo organizacijo javnega podjetja in sistemizacijo delovnih mest, vključno s pooblastili drugih vodilnih delavcev ter razporeditvijo po plačilnih razredih, predpiše direktor z internimi enostranskimi akti, ki so skladna z kadrovskim načrtom.
(2) Splošne akte javnega podjetja sprejema na predlog direktorja skupščina. Posamične izvedbene in konkretne akte oziroma navodila za delo izdaja direktor.
9. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI JAVNEGA PODJETJA V PRAVNEM PROMETU
Direktor mora za sklepanje pravnih poslov v primerih, določenih s tem odlokom, pridobiti predhodno soglasje pristojnega organa javnega podjetja.
(pooblastila javnega podjetja)
(1) Javno podjetje ima v pravnem prometu s pravnimi in fizičnimi osebami vsa pooblastila.
(2) Občine ustanoviteljice podelijo podjetju javna pooblastila z odloki o izvajanju občinskih gospodarskih javnih služb za svoje območje.
10. FINANCIRANJE DEJAVNOSTI JAVNEGA PODJETJA
(financiranje dejavnosti javnega podjetja)
Dejavnosti javnega podjetja se financirajo:
– s plačili za storitve,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– iz sredstev ustanoviteljic,
– iz drugih virov.
(ugotavljanje poslovnega izida)
(1) Ugotavljanje poslovnega izida poteka v skladu s predpisi in sprejeto poslovno politiko javnega podjetja.
(2) Morebitno izgubo javnega podjetja, ki bi nastala pri opravljanju dejavnosti gospodarskih javnih služb pokrivajo ustanoviteljice.
12. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
(mandat direktorja in članov nadzornega sveta)
Direktor in člani nadzornega sveta, ki so imenovani v času sprejema tega odloka, opravljajo funkcijo do konca mandata.
(imenovanje članov skupščine)
Ustanovitelji imenujejo člane skupščine v roku dveh mesecev od pričetka veljave tega odloka.
Ta odlok sprejmejo občinski sveti občin Apače, Gornja Radgona in Sveti Jurij ob Ščavnici v enakem besedilu.
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi Javnega podjetja Komunala Radgona d.o.o. (Uradno glasilo Občine Gornja Radgona, lokalni časopis Prepih št. 70/12, 73/12 in 81/13).
(objava in začetek veljavnosti odloka)
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije ter Uradnem glasilu slovenskih občin in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 007-3/2024(U110)
Gornja Radgona, dne 24. oktobra 2024
Št. 007-0006/2024
Apače, dne 21. oktobra 2024
Št. 0141-0007/2024-003
Sveti Jurij ob Ščavnici, dne 23. oktobra 2024
Občine Sveti Jurij ob Ščavnici