Uradni list

Številka 101
Uradni list RS, št. 101/2024 z dne 29. 11. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 101/2024 z dne 29. 11. 2024

Kazalo

3189. Odlok o proračunu Občine Trebnje za leto 2025, stran 10609.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23; v nadaljevanju: ZJF), v skladu s 17. členom Statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 29/14, 65/14 – popr. in 161/22) je Občinski svet Občine Trebnje na 16. redni seji dne 27. novembra 2024 sprejel
O D L O K 
o proračunu Občine Trebnje za leto 2025 
I. SPLOŠNA DOLOČBA 
1. člen 
(vsebina odloka) 
(1) S tem odlokom se za Občino Trebnje za leto 2025 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljevanju: proračun).
(2) S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo in zakonom izvaja Občina Trebnje.
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 
2. člen 
(obseg in struktura proračuna) 
(1) Splošni del proračuna Občine Trebnje, vključno s krajevnimi skupnostmi, na ravni podskupin kontov, za leto 2025 se določa v naslednjih zneskih:
SKUPINA/ PODSK. KONTOV
OPIS
LETO 2025 
(v EUR)
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
I.
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78)
19.224.765,80
TEKOČI PRIHODKI (70+71)
15.701.928,00
70
DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 
13.360.928,00
700
DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK
11.089.058,00
703
DAVKI NA PREMOŽENJE
1.874.820,00
704
DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE
397.050,00
706
DRUGI DAVKI
0,00
71
NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714)
2.341.000,00
710
UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA 
935.800,00
711
TAKSE IN PRISTOJBINE
42.500,00
712
GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI 
35.600,00
713
PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV
76.500,00
714
DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI
1.250.600,00
72
KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722)
977.118,00
720
PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV
13.350,00
721
PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG
0,00
722
PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV
963.768,00
73
PREJETE DONACIJE (730+731)
22.000,00
730
PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV 
22.000,00
731
PREJETE DONACIJE IZ TUJINE
0,00
74
TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) 
2.437.489,80
740
TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ
1.892.110,00
741
PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EU
545.379,80
78
PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV
86.230,00
786
OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE
26.230,00
787
PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ IN IZ DRUGIH DRŽAV
60.000,00
II.
SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)
21.524.666,87
40
TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409)
5.172.824,11
400
PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM
1.167.084,68
401
PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST
181.955,58
402
IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 
3.303.783,55
403
PLAČILA DOMAČIH OBRESTI
255.000,00
409
REZERVE
265.000,00
41
TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413)
7.774.310,76
410
SUBVENCIJE
123.000,00
411
TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM
4.921.156,44
412
TRANSFERI NEPRIDOBITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM
759.190,00
413
DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 
1.970.964,32
42
INVESTICIJSKI ODHODKI (420)
8.005.924,00
420
NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV
8.005.924,00
43
INVESTICIJSKI TRANSFERI (430+431+432)
571.608,00
430
INVESTICIJSKI TRANSFERI
431
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZIČNIM OSEBAM, KI NISO PRORAČUNSKI UPORABNIKI
344.608,00
432
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM
227.000,00
III.
PRORAČUNSKI PRESEŽEK/PRIMANJKLJAJ (I.-II.) (SKUPAJ PRIHODKI MINUS SKUPAJ ODHODKI)
–2.299.901,07
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV.
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
0
75
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 
0
750
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 
0
751
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 
0
752
KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE
0
V.
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443)
0
44
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 
0
440
DANA POSOJILA
0
441
POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 
0
442
PORABA SREDSTEV KUPNIN IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE
0
443
POVEČANJE NAMENSKEGA PREMOŽENJA V JAVNIH SKLADIH IN DRUGIH OSEBAH JAVNEGA PRAVA, KI IMAJO PREMOŽENJE V SVOJI LASTI
0
VI.
PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) 
0
C. RAČUN FINANCIRANJA
VII.
ZADOLŽEVANJE (500)
1.800.000,00
50
ZADOLŽEVANJE 
1.800.000,00
500
DOMAČE ZADOLŽEVANJE
1.800.000,00
VIII.
ODPLAČILA DOLGA (550)
586.065,92
55
ODPLAČILA DOLGA 
586.065,92
550
ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 
586.065,92
IX.
SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
–1.085.966,99
X.
NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)
1.213.934,08
XI.
NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX. = -III.)
2.299.901,07
XII.
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA
1.085.966,99
9009 Splošni sklad za drugo
1.085.966,99
(2) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na konte in podkonte, določene s predpisanim enotnim kontnim načrtom.
(3) Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Trebnje www.trebnje.si.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 
3. člen 
(izvrševanje proračuna) 
(1) V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
(2) Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
(3) Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
(4) Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
4. člen 
(namenski prihodki proračuna) 
(1) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF in prvem odstavku 80. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po zakonu, ki ureja varstvo pred požarom;
2. prihodki od občanov, ki se v posameznih krajevnih skupnostih namenijo za namene, za katere se pobirajo;
3. drugi prihodki, ki jih s sklepom določi občinski svet, in sicer: vplačani zneski komunalnega prispevka od investitorjev, ki se priključujejo na določeno omrežje;
4. lastni prihodki krajevnih skupnosti, ki se uporabljajo za financiranje izdatkov krajevnih skupnosti, predvidenih v njihovih finančnih načrtih (na primer prihodki od najemnin);
5. okoljske dajatve, ki so na podlagi zakona, ki ureja varstvo okolja, predpisane zaradi obremenjevanja okolja z odpadnimi vodami in zaradi odlaganja odpadkov na odlagališčih, ki so infrastruktura, namenjena izvajanju obvezne gospodarske javne službe varstva okolja in se lahko porabijo le za:
– gradnjo infrastrukture, namenjene izvajanju občinskih obveznih javnih služb varstva okolja v skladu z državnimi operativnimi programi, sprejetimi predpisi varstva okolja na področju čiščenja in odvajanja odpadnih voda, ravnanja s komunalnimi odpadki in odlaganja odpadkov,
– zagotavljanje oskrbovalnih standardov, tehničnih, vzdrževalnih, organizacijskih in drugih ukrepov, predpisanih za izvajanje obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja;
6. prihodki od najemnine za uporabo javne infrastrukture, ki se v skladu z določili uredbe, ki ureja metodologijo za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, lahko uporabljajo za investicije in investicijska vzdrževalna dela na javni infrastrukturi;
7. prihodki iz naslova podeljenih koncesij in letnega nadomestila, ki se lahko po zakonu, ki ureja gospodarjenje z gozdovi v lasti Republike Slovenije, porabljajo kot namenski izdatki za gradnjo in vzdrževanje lokalen cestne infrastrukture;
8. prihodki iz naslova koncesij, ki se v skladu z zakonom, ki ureja divjad in lovstvo porabljajo kot namenski izdatki za izvajanje ukrepov varstva in vlaganj v naravne vire;
9. prihodki iz naslova takse za obravnavo zasebnih pobud za spremembo namenske rabe prostora v občinskem prostorskem načrtu in prihodki iz naslova nadomestila stroškov lokacijske preveritve, ki so v skladu z zakonom, ki določa urejanje prostora in odlokom, ki določa takse za obravnavo zasebnih pobud za spremembo namenske rabe prostora v občinskem prostorskem načrtu in nadomestila stroškov lokacijske preveritve v Občini Trebnje, namenski vir občine za financiranje nalog urejanja prostora.
(2) Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta proračunskega uporabnika in proračun.
(3) Če so namenski prejemki vplačani v proračun v nižjem obsegu, kot je izkazan v proračunu, lahko proračunski uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih sredstev.
(4) Če so namenski prejemki vplačani v proračun v večjem obsegu, kot so načrtovani v sprejetem proračunu občine, občina prevzema in plačuje obveznosti samo v višini načrtovanih pravic porabe v sprejetem proračunu občine.
5. člen 
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let) 
(1) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte in ukrepe, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov (v nadaljevanju: NRP), odda javno naročilo za celotno vrednost projekta oziroma ukrepa, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah sprejetega proračuna; v razpisnih pogojih javnega naročila se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe.
(2) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika za investicijske odhodke in investicijske transfere (podskupini kontov 420 in 430), ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, ne sme presegati 85 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2026 največ 65 % pravic porabe in
– v prihodnjih letih skupaj največ 20 % pravic porabe.
Neposredni uporabnik v skladu s predhodnim odstavkom prevzema obveznosti v prihodnjih letih, če ima za te namene načrtovane odhodke v veljavnem NRP.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika za blago in storitve in za tekoče transfere (skupini kontov 40 in 41), ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrt neposrednega uporabnika.
(3) Omejitve iz prejšnjih odstavkov tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti za:
– pogodbe za dobavo elektrike, telefonskih storitev, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov;
– pogodbe za nabavo blaga in storitev, ki so potrebni za izvajanje upravnih nalog;
– pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe;
– pogodbe, ki se financirajo iz sredstev mehanizma za okrevanje in odpornost, vključno s pripadajočim davkom na dodano vrednost.
(4) O prevzemanju obveznosti po pogodbah o zakupu ali najemu, pri katerih lastninska pravica preide oziroma lahko preide z najemodajalca na najemnika, odloča občinski svet. Neposredni uporabniki občinskih proračunov morajo pred prevzemom navedenih obveznosti pridobiti soglasje ministrstva pristojnega za finance.
(5) Prevzete obveznosti na podlagi tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika ter v primeru investicijskih odhodkov in investicijskih transferov tudi v načrtu razvojnih programov.
6. člen 
(prerazporejanje pravic porabe) 
(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun za leto izvrševanja, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
(2) Na podlagi 38. člena ZJF o prerazporejanju pravice porabe odloča župan. Prerazporeditev pravic porabe župan izvede na podlagi pisnega dokumenta, iz katerega mora biti razvidno, katera proračunska postavka se zmanjšuje in katera se povečuje, s čimer ostane proračun uravnotežen.
(3) Neposredni uporabnik lahko v svojem finančnem načrtu samostojno in brez omejitev prerazporeja pravice porabe v okviru istega podprograma.
(4) Neposredni uporabnik lahko v svojem finančnem načrtu prerazporeja pravice porabe med podprogrami v okviru glavnega programa, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega podprograma ne sme presegati 20 % obsega podprograma tega neposrednega uporabnika, in med glavnimi programi, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega glavnega programa ne sme presegati 15 % obsega glavnega programa tega neposrednega uporabnika v sprejetem proračunu.
(5) Ne glede na prejšnje odstavke tega člena lahko neposredni uporabnik v svojem finančnem načrtu odloča o prerazporeditvi pravic porabe med proračunskimi postavkami tudi med programskimi področji proračunske porabe, če je to potrebno za pridobivanje sredstev iz nacionalnih in evropskih razpisov, če je na določenih postavkah manjša realizacija, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih ali če to narekuje dinamika izvajanja investicij in realizacija.
(6) Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v prvem polletju in z zaključnim računom proračuna poroča občinskemu svetu o prerazporeditvah pravic porabe sredstev in v bilancah proračuna prikaže veljavni proračun za leto 2025.
7. člen 
(prerazporeditve pravic porabe v okviru finančnih načrtov krajevnih skupnosti) 
(1) O prerazporeditvah pravic porabe v okviru finančnih načrtov posameznih krajevnih skupnosti odločajo predsedniki svetov krajevnih skupnosti na način, kot je določeno v prejšnjem členu, v okviru finančnih načrtov, ki so v njihovi pristojnosti.
(2) O razporeditvah pravic porabe iz splošne proračunske rezervacije v finančne načrte krajevnih skupnosti odloča župan.
8. člen 
(dodatne prerazporeditve pravic porabe v okviru finančnih načrtov krajevnih skupnosti) 
Ne glede na omejitve v prejšnjem členu lahko župan na predlog predsednika sveta krajevne skupnosti odloča o prerazporeditvah pravic porabe v okviru finančnih načrtov posameznih krajevnih skupnosti za namen zagotavljanja potrebnih sredstev, in sicer med:
– podprogrami v okviru glavnega programa, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega podprograma ne sme presegati 30 % obsega podprograma v sprejetem proračunu oziroma rebalansu,
– glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega glavnega programa ne sme presegati 20 % obsega glavnega programa v sprejetem proračunu oziroma rebalansu,
– področji proračunske porabe, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega področja proračunske porabe ne sme presegati 80 % obsega področja proračunske porabe v sprejetem proračunu oziroma rebalansu.
9. člen 
(odpiranje novih proračunskih postavk in kontov) 
(1) Župan lahko med izvrševanjem proračuna odpre novo proračunsko postavko, če so izpolnjeni pogoji iz 32. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23; v nadaljevanju: Pravilnik), ki se na podlagi drugega odstavka 1. člena Pravilnika smiselno uporablja tudi za občine.
(2) Sredstva za plačilo obveznosti, ki niso bile načrtovane ali niso bile načrtovane v zadostnem obsegu, se lahko začasno zagotovijo tudi iz sredstev splošne proračunske rezervacije (42. člen ZJF), če obseg sredstev na tej proračunski postavki to dopušča.
(3) Pri pripravi rebalansa proračuna se dodeljena sredstva razporedijo v finančni načrt neposrednega proračunskega uporabnika.
(4) V okviru že odprte proračunske postavke se lahko odpre nov podkonto. Pravice porabe na novem podkontu se zagotovijo z razporeditvijo v okviru proračunske postavke ali s prerazporeditvijo iz druge proračunske postavke.
10. člen 
(spremljanje in spreminjanje projektov v načrtu razvojnih programov) 
(1) Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov. Načrt razvojnih programov mora biti usklajen s posebnim delom proračuna na kontih skupine 42, 43 in podskupine 410.
(2) Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so nove uvrstitve projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
(3) O spremembi projekta v NRP v letu izvrševanja proračuna v mejah, ki jih omogočajo prerazporeditve pravic porabe, odloča župan. Spremembe vrednosti projektov v NRP, ki presegajo možnosti zagotovitve sredstev s prerazporeditvami pravic porabe s strani župana, se v proračun uvrščajo z rebalansom proračuna.
(4) Neposredni uporabnik lahko samostojno spreminja vrednost projektov ali programov iz načrta razvojnih programov največ do 20 % izhodiščne vrednosti projekta oziroma programa.
(5) Občinski svet odloča o uvrstitvi novih projektov v veljavni NRP in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov.
(6) Ne glede na predhodni odstavek tega člena v primeru, ko gre za pridobivanje sredstev iz nacionalnih in evropskih razpisov, nove projekte v veljavni načrt razvojnih programov uvrsti oziroma projekte v veljavnem načrtu razvojnih programov spremeni s sklepom župan.
(7) Če se med proračunskim letom izkaže, da plačila iz ostalih virov ne potekajo v skladu s predvidevanji, ali če se ugotovi odstopanja od predvidenega poteka izvedbe ter s tem izdatkov za projekt, postane načrt financiranja projekta neusklajen. Prilagoditev načrta izvedbe in financiranja projekta tako, da se uskladi potrebne predvidene izdatke za projekt in predvidene vire za financiranje projekta, potrdi občinski svet.
(8) Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
11. člen 
(začasno zadržanje izvrševanja proračuna in ukrepi za uravnoteženje proračuna) 
(1) Če se med proračunskim letom, zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zaradi spremenjenih gospodarskih gibanj, povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna, lahko župan uvede ukrepe začasnega zadržanja izvrševanja proračuna v skladu s 40. členom ZJF.
(2) Župan lahko, poleg ukrepov za uravnoteženje proračuna iz 40. člena ZJF, uporabi ukrep proporcionalnega zmanjšanja pravic porabe, razen pravic porabe iz naslova namenskih prejemkov proračuna. Ukrep se lahko uporabi do višine 5 %, in sicer pri vseh neposrednih uporabnikih v enakem odstotku glede na pravice porabe, iz katerih se financirajo blago in storitve, subvencije, transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam, drugi tekoči domači transferi in investicijski odhodki ter investicijski transferi.
(3) Pravice porabe iz naslova ukrepa proporcionalnega zmanjšanja pravic porabe se prerazporedijo v splošno proračunsko rezervacijo.
(4) Ne glede na drugi odstavek tega člena in ne glede na 4. člen tega odloka, se za pokrivanje vseh izdatkov proračuna lahko porabijo namenska sredstva iz 4. člena tega odloka, za katera župan ocenjuje, da v tekočem letu ne bodo porabljena za načrtovane namene.
12. člen 
(sklepanje pravnih poslov krajevnih skupnosti) 
(1) V skladu z drugim odstavkom 66. člena Statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 29/14, 65/14 – popr. in 161/22) mora krajevna skupnost pred sklenitvijo pravnega posla, ki je višji od 5.000,00 EUR brez DDV in se ne nanaša na ravnanje z nepremičninami, pridobiti pisno soglasje župana.
(2) Za pravne posle, ki se nanašajo na ravnanje z nepremičninami, je vedno potrebno predhodno pisno soglasje župana.
13. člen 
(proračunski sklad in proračunska rezerva) 
(1) Na podlagi 49. člena ZJF se v proračunu občine zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
(2) Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
(3) V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5 % prejemkov proračuna.
(4) Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 4.000,00 EUR župan in o tem obvesti občinski svet.
(5) Občina bo v letu 2025 izločila v proračunsko rezervo dodatna sredstva v višini 15.000,00 EUR.
(6) Za dodelitev sredstev iz proračunske rezerve mora upravičenec vložiti vlogo v roku 15 dni od nastanka dogodka iz drugega odstavka 49. člena ZJF. Upravičenec mora imeti dan pred nastankom dogodka iz drugega odstavka 49. člena ZJF, stalno prebivališče v občini Trebnje.
14. člen 
(splošna proračunska rezervacija) 
(1) Na podlagi 42. člena ZJF se v proračunu del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
(2) Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih v proračunu ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2 % prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
(3) O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
15. člen 
(pravice porabe za realizacijo letnih programov) 
Pravice porabe za realizacijo letnih programov in predpisov, v katerih je opredeljen obseg sredstev za financiranje posameznih izdatkov proračuna, se zagotavljajo v znesku, določenem s proračunom, ne glede na znesek, ki je predviden z letnim programom ali posebnim predpisom.
16. člen 
(odgovornost za izvrševanje proračuna) 
(1) Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan, njegova dolžnost pa je o izvrševanju proračuna obveščati občinski svet v skladu z ZJF.
(2) Za izvrševanje finančnih načrtov krajevnih skupnosti so odgovorni predsedniki sveta krajevnih skupnosti.
17. člen 
(odločitev o začasni uporabi likvidnostnih proračunskih presežkov) 
O začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna odloča župan na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave.
IV. ODPIS DOLGA 
18. člen 
(odpis dolga) 
(1) Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2025 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer do skupne višine 10.000,00 EUR. Posameznemu dolžniku lahko do skupne višine 420,00 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatve ni mogoče izterjati.
(2) Odpisi dolgov na podlagi stečajev pravnih oseb in osebnih stečajev se ne štejejo v obseg odpisov dolgov po tem členu.
(3) V primeru, ko dolg posameznega dolžnika ne presega stroška 5,00 EUR, se v poslovnih knjigah razknjiži; v tem primeru ni potrebno izvesti postopka izterjave. Evidenca razknjiženih dolgov se razkrije v zaključnem računu.
(4) O odpisih dolga župan z zaključnim računom obvesti občinski svet.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 
19. člen 
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev občine ter posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina) 
(1) Občina Trebnje se bo v letu 2025 za namen financiranja investicijskega projekta »Rekonstrukcija in prizidava športne dvorane OŠ Trebnje« dolgoročno zadolžila pri poslovni banki v skupni višini 1.800.000,00 EUR.
(2) Občina se lahko zadolži kratkoročno in likvidnostno v skladu z določili ZJF.
(3) Občina za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, v letu 2025 ne bo izdajala poroštva.
(4) Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je Občina Trebnje, se v letu 2025 lahko zadolžijo pod pogoji, ki jih določi občinski svet in če imajo te osebe zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
(5) Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je Občina Trebnje, v letu 2025 ne smejo izdajati poroštev.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
20. člen 
(objava in uveljavitev odloka) 
(1) Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2025.
(2) Prilogi k temu odloku se objavita na spletni strani Občine Trebnje www.trebnje.si.
Št. 410-121/2024-14
Trebnje, dne 28. novembra 2024
Županja 
Občine Trebnje 
Mateja Povhe 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti