Varno in zdravo na dogodke

Omejevanje korupcijskih tveganj pri javnem naročanju

Datum: 23. 9. 2025, 9.00–13.00
Lokacija: dvorana Uradnega lista RS, Dunajska c. 167, Ljubljana
Področje: Javna naročila
Organizator: Uradni list RS
Kotizacija: 289,00 € brez DDV

O dogodku

Po indeksu zaznave korupcije je Republika Slovenija od leta 2022 nazaduje.

Vrednost oddani javnih naročil letno  predstavlja skoraj 40 % odhodkov proračuna Republike Slovenije, proračunov občin in odhodkov ZZZS oziroma dobrih 14 % BDP.

Glede na to, da vrednost javnega naročanja presega 9 milijard evrov letno, je področje javnega naročanja izrazito izpostavljeno koruptivnim tveganjem.

Značilnost korupcije je njena prikritost, ki se pogosto "skrije" v procesu javnega naročanja, zaradi česar je težko prepoznavna, še posebej za udeležence v postopku oddaje javnega naročila, ki sami niso vpleteni v korupcijo. Ozaveščanje in prepoznavanje koruptivnih tveganj je ključno za preprečevanje ali omejevanje nadaljnje korupcije. Kajti korupcijo občutimo kot uporabniki javnih storitev in kot davkoplačevalci prav vsi, neposredno.

Na seminarju bodo s praktičnimi primeri predstavljeni:

Bistveni instituti Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZInTPK), ki se pojavljajo v postopku javnega naročanja:

  • Kaj je dopustno lobiranje v postopkih javnega naročanja?
  • Kakšne so omejitve v zvezi s sprejemanjem in dajanjem daril?
  • Kaj pomeni omejitev poslovanja in koga zavezuje?
  • Nasprotje interesov – kaj pomeni, koga zavezujejo, kako se kaže v praksi?
  • Protikorupcijska klavzula

Faze javnega naročanja, kjer se korupcija lahko pojavlja in zaznava:

  • Drobitev naročila (dvorni dobavitelji, izdaja po naročilnicah)
  • Zloraba strokovnega dialoga
  • Izločitev sklopov
  • Postopki s pogajanji brez predhodne objave
  • Oblikovanja pogojev za sodelovanje
  • Tehnične specifikacije
  • Neobičajno nizka ponudba
  • Zloraba instituta zavrnitve ponudb iz razlogov na strani naročnika
  • Izvrševanje pogodbe (predhodni dogovori za dodatke, kateri dodatki so nezakoniti?)

 

Predavateljica

Milena Basta Trtnik, direktorica podjetja Bonorum d.o.o.

Milena Basta Trtnik, univ. dipl. prav., direktorica podjetja Bonorum d. o. o. je specialistka za javno naročanje, koncesije, javno-zasebno partnerstvo in poslovanje javnih subjektov. Na omenjenih področij ima že dve desetletji izkušenj. Je izkušena predavateljica, avtorica številnih strokovnih prispevkov ter soavtorica ZJN-3 s komentarjem ter urednica ter soavtorica ZNKP s komentarjem, ki sta izšla pri Uradnem listu RS.
 

Kotizacija in plačilo

  • 289,00 € brez DDV

Kotizacijo je treba poravnati pred izvedbo seminarja na TRR 02922-0011569767 (znesek kotizacije + DDV).  Plačilo je pogoj za udeležbo. Za proračunske uporabnike je rok za plačilo 30 dni po prejemu računa.

Ugodnost

Dodatne informacije

Pisne odjave Uradni list Republike Slovenije upošteva, če jih prejme najmanj 3 delovne dni pred začetkom posameznega dogodka. Več o odjavi si lahko preberete v rubriki Splošni pogoji.

 

 

Prijavite se

UL INFO TOK

Obveščanje o slovenskih
in mednarodnih
javnih naročilih
Spremljanje
javnih razpisov
Obveščanje o
zakonodajnih novostih
Zakonodaja
držav članic EU
na enem mestu ...

Preizkusi brezplačno

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti