Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
V letu 2006 je Google ukinil »brezplačno« storitev G-Suite (Google Workspace) za poslovne uporabnike, katere bistvena prednost je bila predvsem uporaba lastne domene za prejemanje e-pošte, npr. podjetjexy.si.
Prvi razmislek podjetnika je običajno ali plačati nekaj več kot 75 EUR letno za vsakega uporabnika in pri tem brez pretresov ohraniti trenutno stanje, uporabiti brezplačni @gmail.com in ohraniti enak način dela ali pa iskati alternativne ponudnike ki običajno nudijo cenejše storitve e-poštnih predalov, nimajo pa vsi možnosti dodatnih storitve, kot so spletna pisarna ali oblačna hramba.
Če pogledamo nekoliko širše in upoštevamo tudi primerno varovanje in varstvo osebnih podatkov, lahko in moramo ugotoviti, da cena ne sme biti edino vprašanje.
Google je res najavil svoja orodja za zagotavljanje digitalne suverenosti za uporabnike Google Workspace vendar pa smo na GDPR-GURU že objavili tudi nekaj zadržkov. Tudi še ni jasno, kako bo Google dejansko zagotovil dovolj močno enkripcijo in hrambo ključa, ki bo naročniku še vedno omogočala dokaj preprosto uporabo, ob zagotovilih, da podatki ne bodo dostopni varnostnim službam ZDA.
Zasebnostno še slabša rešitev je v tem primeru uporaba brezplačnega naslova @gmail.com, saj je le-ta namenjen zgolj zasebni uporabi. Google zanje ne nudi pogodbe po 28. členu Splošne uredbe. Veliko – predvsem mikro in mini – poslovnih identitet tak naslov uporablja v povsem poslovne namene, zato zgolj namignimo, da gre v tem primeru tudi za kršitev principov GDPR.
Ostane še možnost selitve k alternativnim ponudnikom, pri kateri pa je zelo modro že takoj preveriti, ali novi ponudnik tudi v resnici spoštuje zaveze GDPR – vse preveč je namreč tistih, ki to samo napišejo, hkrati pa so – kot Google – zavezani obveščevalnim službam ZDA. Papir pač prenese vse!
Avtor: Primož Govekar, tehnični direktor Info hiše d.o.o.