Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
Novela Zakona o delovnih razmerjih ZDR-1D na novo vpeljuje postopek po izdaji pisnega opozorila pred krivdno odpovedjo (pisno opozorilo). Tega morajo izvajati delodajalci v javnem in zasebnem sektorju. Ali bo do njega prišlo ali ne, je odločitev delavca. Veliko delodajalcev se jezi, češ zakaj bodo morali izvajati še zagovor po že vročenem pisnem opozorilu.
Po mojih izkušnjah gre za postopek, ki ga je veliko delodajalcev izvajalo že prej in bi moral biti obvezen. Pisno opozorilo namreč lahko vodi v odpoved pogodbe o zaposlitvi. Vsaka odpoved pa je skrajno sredstvo in se je moramo lotevati s tresočo roko. Če se je delodajalec delavcu odločil vročiti pisno opozorilo, to pomeni, da je delavec storil kršitev, ki jo delodajalec šteje za zelo pomembno.
Veliko delodajalcev zmotno misli, da s tem, ko bodo delavcu vročili (po možnosti še po elektronski pošti, ker je to lažje, saj se jim z delavcem ni treba soočati) pisno opozorilo, so svoje delo opravili. Pa ni tako.
Preberi več
Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1) določa temeljna statusna korporacijska pravila ustanovitve in poslovanja gospodarskih družb, samostojnih podjetnikov, povezanih oseb, gospodarskih interesnih združenj, podružnic tujih podjetij in njihovega statusnega preoblikovanja. Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je predlagalo spremembe in dopolnitve zakona (ZGD-1M), s katerimi si prizadeva uskladiti nacionalno zakonodajo z direktivami Evropske unije, izboljšati preglednost poslovanja podjetij in spodbujati enakost spolov v korporativnem upravljanju.
Preberi več
Gradbeni zakon (GZ-1) ureja pogoje za graditev objektov in vsa druga vprašanja, povezana z graditvijo objektov. Ministrstvo za naravne vire in prostor je predlagalo njegovo spremembo (GZ-1B), ki spreminja ureditev domneve izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja za starejše objekte, natančneje določa dopustna odstopanja od gradbenega dovoljenja in učinkoviteje ureja način pridobivanja mnenj mnenjedajalcev v postopku izdaje gradbenega dovoljenja.
Preberi več
V postopkih javnega naročanja lahko ponudniki ponudbo oddajo s podizvajalcem. Kadar ponudnik nastopa s podizvajalcem, mora biti pozoren na obveznosti, ki jih v zvezi z nastopanjem podizvajalcev določa Zakon o javnem naročanju (ZJN-3).1 ZJN-3 v 94. členu sistematično in na enem mestu ureja vse, kar zadeva nastopanje s podizvajalci.
Preberi več
Zakon o inšpekcijskem nadzoru (ZIN),1 sprejet leta 2002, je eden ključnih sistemskih zakonov v pravnem redu Republike Slovenije. O njem že več let potekajo različne razprave in se izvajata upravna in sodna praksa, pri čemer pa se ugotavlja več konceptualnih težav in vprašanj glede posameznih (procesnih) institutov.
Teoretična vodila inšpekcijskega nadzora
Inšpekcijski nadzor pomeni dejavnost preverjanja in zagotavljanja posameznih zavezancev, da spoštujejo s predpisi določeno dolžno ravnanje. Kljub jedrni upravnopravni naravi inšpekcijskega nadzora pa je treba poudariti dvoje. Prvič, obe obliki nadzora zajemata preverjanje in po potrebi ukrepanje predvsem skozi upravne postopke, s podrejeno rabo ZUP. Ta zakon v tem pogledu zagotavlja temeljne ustavne garancije v upravnih razmerjih in operacionalizacijo teka postopka po korakih, vključno s pristojnostmi in pooblastili organov in uradnih oseb ter pravicami in obveznostmi strank.2 Vendar hkrati velja, kot drugi poudarek, da se v sklopu inšpekcijskega nadzora preiskuje in ukrepa tudi na neupravni ravni, praviloma s kaznovalnim sankcioniranjem. Inšpekcijski nadzor zato vključuje upravni in prekrškovni del.
Preberi več
Poročanje o trajnostnem razvoju ni samo način za doseganje skladnosti in izpolnitev novih zakonodajnih zahtev na področju trajnostnega poslovanja, pač pa podjetjem – tako velikim kot malim – prinaša številne prednosti in razvojne možnosti. S prepoznavanjem vplivov, tveganj in priložnosti podjetja namreč gradijo konkurenčnost in odpornost svojega poslovnega modela ter si širijo dostop do finančnih virov.
Področje trajnostnosti se že nekaj časa premika iz sfere priporočil podjetjem na področje regulacije, in sicer tako na evropski kot na nacionalni ravni. Gre za širok obseg delovanja podjetij na področju okolja, družbe in upravljanja, ki se prepleta s takorekoč vsakim vidikom poslovanja podjetij.
Preberi več
Najemniki denacionaliziranih stanovanj – nova pravila po noveli SZ-1F
Ustavno sodišče je v odločbi U-I-473/22-11 z dne 15. junija 2023 odločilo, da sta v neskladju z Ustavo Zakon o denacionalizaciji in Stanovanjski zakon, kolikor se nanašata na neprofitna najemna razmerja za nedoločen čas, ki so jih s prejšnjim imetnikom stanovanjske pravice sklenili zavezanci za vrnitev stanovanja v denacionalizaciji in v katera so kot najemodajalci pozneje vstopili upravičenci do denacionalizacije oziroma njihovi univerzalni pravni nasledniki. Ustavno sodišče je zakonodajalcu naložilo, naj ugotovljeno protiustavnost odpravi v roku enega leta. Skladno s tem Ministrstvo za solidarno prihodnost predlaga novelo Stanovanjskega zakona, ki odpravlja protiustavnost.
Preberi več
Evropska unija je 1. avgusta 2024 vstopila v novo obdobje regulacije umetne inteligence z uvedbo Akta o umetni inteligenci (AI Act), prvega celovitega zakonodajnega okvira na svetu, ki obravnava tveganja in priložnosti umetne inteligence (AI). Ta zgodovinski korak je zasnovan za zagotavljanje varnosti in spoštovanja temeljnih pravic državljanov, hkrati pa spodbuja inovacije in konkurenčnost v evropskem digitalnem prostoru.
Preberi več
Stanovanjski zakon (SZ-1) ureja vrste stanovanjskih stavb, pogoje za vzdrževanje stanovanjskih stavb, pogoje za načrtovanje stanovanj, lastninskopravna razmerja in upravljanje v večstanovanjskih stavbah, stanovanjska najemna razmerja, gradnjo in prodajo novih stanovanj in pomoč pri pridobitvi ter pri uporabi stanovanja. Ministrstvo za solidarno prihodnost je v javno razpravo dalo predlog novele SZ-1F, ki uvaja nekatere spremembe, da se zagotovi skladnost z ustavnimi dolžnostmi in da se obravnavajo dolgotrajne težave v stanovanjskem sektorju.
Preberi več
Ministrstvo za javno upravo je vložilo predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalnih volitvah, s katerim med drugimi določbe zakona usklajuje z nekaterimi odločbami Ustavnega sodišča. Ob spremembah zasleduje načela splošne in enake volilne pravice, enakega varstva pravic in kontradiktornosti.
Pravna sredstva odslej širše dostopna
Predlagana novela sledeč, odločbi Ustavnega sodišča št. Up-676/19-25 z dne 4. junija 2020, celovito ureja volilni spor. Občinski volilni komisiji poleg dosedanje pristojnosti reševanja ugovorov zaradi nepravilnosti v postopku kandidiranja dodaja pristojnost, da rešuje ugovore, ki bodo vloženi zaradi nepravilnosti pri izvajanju katerega koli opravila volilnega odbora na volitvah.
Preberi več