Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1) določa temeljna statusna korporacijska pravila ustanovitve in poslovanja gospodarskih družb, samostojnih podjetnikov, povezanih oseb, gospodarskih interesnih združenj, podružnic tujih podjetij in njihovega statusnega preoblikovanja. Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je predlagalo spremembe in dopolnitve zakona (ZGD-1M), s katerimi si prizadeva uskladiti nacionalno zakonodajo z direktivami Evropske unije, izboljšati preglednost poslovanja podjetij in spodbujati enakost spolov v korporativnem upravljanju.
Preberi več
Gradbeni zakon (GZ-1) ureja pogoje za graditev objektov in vsa druga vprašanja, povezana z graditvijo objektov. Ministrstvo za naravne vire in prostor je predlagalo njegovo spremembo (GZ-1B), ki spreminja ureditev domneve izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja za starejše objekte, natančneje določa dopustna odstopanja od gradbenega dovoljenja in učinkoviteje ureja način pridobivanja mnenj mnenjedajalcev v postopku izdaje gradbenega dovoljenja.
Preberi več
Zakon o inšpekcijskem nadzoru (ZIN),1 sprejet leta 2002, je eden ključnih sistemskih zakonov v pravnem redu Republike Slovenije. O njem že več let potekajo različne razprave in se izvajata upravna in sodna praksa, pri čemer pa se ugotavlja več konceptualnih težav in vprašanj glede posameznih (procesnih) institutov.
Teoretična vodila inšpekcijskega nadzora
Inšpekcijski nadzor pomeni dejavnost preverjanja in zagotavljanja posameznih zavezancev, da spoštujejo s predpisi določeno dolžno ravnanje. Kljub jedrni upravnopravni naravi inšpekcijskega nadzora pa je treba poudariti dvoje. Prvič, obe obliki nadzora zajemata preverjanje in po potrebi ukrepanje predvsem skozi upravne postopke, s podrejeno rabo ZUP. Ta zakon v tem pogledu zagotavlja temeljne ustavne garancije v upravnih razmerjih in operacionalizacijo teka postopka po korakih, vključno s pristojnostmi in pooblastili organov in uradnih oseb ter pravicami in obveznostmi strank.2 Vendar hkrati velja, kot drugi poudarek, da se v sklopu inšpekcijskega nadzora preiskuje in ukrepa tudi na neupravni ravni, praviloma s kaznovalnim sankcioniranjem. Inšpekcijski nadzor zato vključuje upravni in prekrškovni del.
Preberi več
Poročanje o trajnostnem razvoju ni samo način za doseganje skladnosti in izpolnitev novih zakonodajnih zahtev na področju trajnostnega poslovanja, pač pa podjetjem – tako velikim kot malim – prinaša številne prednosti in razvojne možnosti. S prepoznavanjem vplivov, tveganj in priložnosti podjetja namreč gradijo konkurenčnost in odpornost svojega poslovnega modela ter si širijo dostop do finančnih virov.
Področje trajnostnosti se že nekaj časa premika iz sfere priporočil podjetjem na področje regulacije, in sicer tako na evropski kot na nacionalni ravni. Gre za širok obseg delovanja podjetij na področju okolja, družbe in upravljanja, ki se prepleta s takorekoč vsakim vidikom poslovanja podjetij.
Preberi več
Najemniki denacionaliziranih stanovanj – nova pravila po noveli SZ-1F
Ustavno sodišče je v odločbi U-I-473/22-11 z dne 15. junija 2023 odločilo, da sta v neskladju z Ustavo Zakon o denacionalizaciji in Stanovanjski zakon, kolikor se nanašata na neprofitna najemna razmerja za nedoločen čas, ki so jih s prejšnjim imetnikom stanovanjske pravice sklenili zavezanci za vrnitev stanovanja v denacionalizaciji in v katera so kot najemodajalci pozneje vstopili upravičenci do denacionalizacije oziroma njihovi univerzalni pravni nasledniki. Ustavno sodišče je zakonodajalcu naložilo, naj ugotovljeno protiustavnost odpravi v roku enega leta. Skladno s tem Ministrstvo za solidarno prihodnost predlaga novelo Stanovanjskega zakona, ki odpravlja protiustavnost.
Preberi več
Evropska unija je 1. avgusta 2024 vstopila v novo obdobje regulacije umetne inteligence z uvedbo Akta o umetni inteligenci (AI Act), prvega celovitega zakonodajnega okvira na svetu, ki obravnava tveganja in priložnosti umetne inteligence (AI). Ta zgodovinski korak je zasnovan za zagotavljanje varnosti in spoštovanja temeljnih pravic državljanov, hkrati pa spodbuja inovacije in konkurenčnost v evropskem digitalnem prostoru.
Preberi več
Stanovanjski zakon (SZ-1) ureja vrste stanovanjskih stavb, pogoje za vzdrževanje stanovanjskih stavb, pogoje za načrtovanje stanovanj, lastninskopravna razmerja in upravljanje v večstanovanjskih stavbah, stanovanjska najemna razmerja, gradnjo in prodajo novih stanovanj in pomoč pri pridobitvi ter pri uporabi stanovanja. Ministrstvo za solidarno prihodnost je v javno razpravo dalo predlog novele SZ-1F, ki uvaja nekatere spremembe, da se zagotovi skladnost z ustavnimi dolžnostmi in da se obravnavajo dolgotrajne težave v stanovanjskem sektorju.
Preberi več
Zakon o urejanju prostora (ZUreP-3) določa cilje, načela in pravila urejanja prostora, udeležence, ki delujejo na tem področju, vrste prostorskih aktov, njihovo vsebino in medsebojna razmerja, postopke za njihovo pripravo in sprejetje, njihovo izvedbo ter postopke umeščanja, podrobnejšega načrtovanja in dovoljevanja prostorskih ureditev državnega pomena. Ministrstvo za naravne vire in prostor je pripravilo spremembo zakona (ZUreP-3B), ki ukinja Komisijo vlade za prostorski razvoj, prilagaja sodno varstvo zoper prostorske izvedbene akte odločitvi Ustavnega sodišča ter uvaja nekatere novosti glede komunalnega prispevka.
Preberi več
Predlagana novela ZFO-1 uvaja možnost zadolževanja občin pri mednarodnih institucijah, katerih članica je Republike Slovenija, in zadolževanje z izdajo občinskih obveznic. Poleg tega uvaja nov način nadzora zadolževanja občin in spreminja kriterije za opredelitev določenih virov financiranja občin.
Preberi več
Zakon o motornih vozilih (ZMV-1) ureja pogoje za dajanje motornih in priklopnih vozil na trg, njihovo registracijo in udeležbo v cestnem prometu ter pri opravljanju kmetijskih ali gozdarskih del, pogoje za opravljanje nalog tehničnih služb, strokovnih in registracijskih organizacij, vodenje zbirk podatkov o vozilih in nadzor nad izvajanjem zakona ter dostop do informacij o popravilu in vzdrževanju vozil.
Ministrstvo za infrastrukturo je na podlagi na novo sprejetih predpisov Evropske unije in nekterih pobud predlagalo spremembo zakona (ZMV-1A), ki uvaja omejitev veljavnosti pooblastil za delo tehničnim službam, možnost izvedbe tehničnega pregleda vozila v primeru obvestila o izvedenem nadzoru tehnične brezhibnosti vozila nadzornega organa druge države, spremembe časovne veljavnosti tehničnega pregleda, opravljenega v tujini, in vzpostavitev evidence lokacij za izvedbo tehničnih pregledov vozil na terenu.
Preberi več