Kam plujemo z jadri GDPR in razvijajočim se ZVOP-2?

Objavljeno: 3. 1. 2019

Lansko leto je minilo v duhu izzivov, ki nam jih je prinesel GDPR, mnogo podjetij pa si je v iskanju odgovorov nanje naredilo medvedjo uslugo. Kaj so nam prinesle (pre)hitre poteze in kaj se nam napoveduje s predlogom ZVOP-2? Na to nam bo odgovorila aprilska konferenca 5. Dnevi prava zasebnosti in pravice izražanja.

Naj se za začetek najprej ozremo v leto 2018, ko je GDPR začel veljati. April in maj sta bila v znamenju iznajdljivosti in ponudb za brezplačne izdelke, storitve, popuste ... Žal se je izkazalo, da so si podjetja s tem, ko so iskala »nove« privolitve po GDPR, pogosto naredila medvedjo uslugo. Pri tem se je celo pokazalo, kako naš trg pravzaprav deluje. Na eni točki so organizacije določila o t. i. granularnosti privolitve po GDPR (za vsak namen obdelave posebna privolitev) začela tolmačiti tako, da je obveščanje preko SMS, e-pošte, navadne pošte, telefona namen vsak zase in da je treba pridobiti privolitev za vsak kanal neposrednega trženja. Vsekakor je jasno, da so vsi kanali le en namen, to je neposredno trženje. Takšno razumevanje se je praktično čez noč prelilo na številne upravljavce, ki so začeli iskati »nove« privolitve, pri tem pa teh dobile nazaj le med 3 in 5 odstotkov.

Premalo znanja opažamo tudi na mikro ravni organizacij, kjer prav neizobraženi zaposleni pomenijo najvišjo grožnjo varnosti obdelave. Vsekakor izobražen delavec postaja vedno pomembnejši člen v verigi celotnega varstva osebnih podatkov, saj je, če karikiramo, na koncu vendarle človek tisti, ki mora pritisniti tipko »Enter«.

V letu 2019 nas čaka nova težava, to je ZVOP-2. Če začnemo in končamo kar na začetku. Medtem ko GDPR zahteva izrecno privolitev, predlog ZVOP-2 določa, da je osebna privolitev tudi »dejanje, iz katerega je mogoče sklepati na želje posameznika« – dober pravnik bo iz tega verjetno lahko ugotovil, da gre za implicitno privolitev in ne izrecno, kar je pravzaprav osnova GDPR.

Izzivov nam torej tudi v letu 2019 ne bo zmanjkalo. Žal pa ostaja odprtih preveč vprašanj. Vsaj na nekatera od njih bo nedvomno odgovorila aprilska konferenca 5. Dnevi prava zasebnosti in pravice izražanja.

Avtor: Klemen Kraigher Mišič, direktor Info hiše d. o. o.

AAA Zlata odličnost
Prijavite se s svojim e-poštnim naslovom in prejmite kodo za 10 % popust.
Akcija traja od 4. do 25. 11. 2024.

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti