Pika kartica: Sprejemati nove plačilne storitve ali jih ustvarjati?

Objavljeno: 14. 3. 2018

Kupec se spreminja, z novimi tehnologijami se vse odvija precej hitreje. Najpomembnejša je priročnost, kupec si želi enostaven in hiter nakup. Hitro izkoristi možnosti, ki jih tehnološko okolje ponuja, in pri novih nacinih plačevanja ni nič drugače. Pri tem je pomembno zaupanje, nakup mora biti varen. PSD2 in GDPR nam dajeta dobro osnovo za ustvarjanje zaupanja v pravo nakupno-plačilno izkušnjo. Bomo opazovali ta razvoj ali bolj konkretno izkoristili izziv?

Kako se naš kupec spreminja? Kakšen je sodobni kupec? Predvsem ima vse bolj zahtevna pričakovanja. Želi enostaven, hiter in varen nakup. Moti ga preveč (nerelevantnih) možnosti in informacij, njihovo iskanje, izgubljanje časa v vrsti. Ne želi si več osebnega stika in klepeta s prodajnim osebjem. Raje nakup opravi sam in je nekako ponosen na svojo samostojnost in učinkovitost. Še vedno pa pričakuje nagrado za obisk trgovine oziroma opravljen nakup, pri čemer išce posebne prilagojene ugodnosti. Priročnost je naša nova mantra.

V Mercatorju se spremenjenim navadam kupcev na tem področju ne samo prilagajamo, temveč si ob spremembah postavimo tudi kakšen dodaten izziv. Tako smo pred 20 leti kot prvi trgovec v Sloveniji ustvarili spletno trgovino z izdelki za vsakodnevno rabo. Pozneje smo tudi prvi postavili samopostrežne blagajne (TIK-TAK). Omogočili smo storitev nakupovanja prek aparata M Sken in mobilno aplikacijo M Sken Mobile, s katerima kupec izdelke že pri policah skenira sam in nato na blagajni le konča nakup s plačilom. Kot prvi trgovec smo omogočili nakupovanje z mobilno aplikacijo MOJ M direktno z nakupovalnih listkov na aplikaciji.

Danes nadaljujemo z enostavno in hitro identikacijo ter plačilo s Pika kartico na prodajnem mestu. Poti je kar nekaj, izzivov veliko, vendar so cilji jasni: kupcem ponuditi odlično nakupno-plačilno izkušnjo.

Enostavnost je pomembna tudi v denarnici, saj si kupec želi čim manj kartic, ter za mobilni telefon, saj ne želi imeti preveč aplikacij. Zato mora nova plačilna izkušnja odgovoriti na potrebo po enostavnem, varnem plačilu ter zagotavljati gotovost in kontrolo nad plačilom. Je pravi znesek poravnan pravemu prejemniku, lahko enostavno nadziram pretekla plačila? Takojšnje plačilo bo ob sodelovanju s soudeleženimi pri takem načinu plačevanja odlicen odgovor na kupcevo željo po hitrem in enostavnem nakupu.

To pomeni tudi, da bo klasičen POS terminal na prodajnem mestu sčasoma postal preteklost. Namesto tega bomo trgovci uporabili QR kodo ali drugo opcijo znotraj aplikacije, ki pošlje zahtevo za izvedbo transakcije na mobilni telefon, ta pa nato samo še potrdi plačilo. Hitrost in priročnost ne bosta v prid le kupcem, ampak tudi trgovcem, ki bomo tako prišli hitreje do plačila ter hkrati hitreje pridobili uporabne transakcijske podatke. Znanih je že vec primerov resnih pilotnih testiranj t. i. seamless shop(ping) experience (Amazon v Seattlu, Co-op v Manchestru), prodajnih mest brez blagajn, pri čemer kupec ob izhodu iz trgovine plača avtomatično s pomočjo mobilnega telefona.

Pomemben element sodobnega načina nakupovanja je zaupanje kupcev; koliko bodo želeli uporabljati nov način plačevanja oziroma ali bodo želeli deliti svoje osebne nančne informacije. Najpomembnejši dejavnik pri odločitvi je zagotavljanje varnosti oziroma možnost zlorab, sledi varnost osebnih podatkov in možnost vdorov. Podlago za ustvarjanje zaupanja kupcev dajejo zahteve PSD2 in GDPR. V Mercatorju želimo izkoristiti temelje in izvesti vse ukrepe, da bomo upravicili zaupanje kupcev. Verjamemo, da bodo kupci prepoznali dodano vrednost novih storitev. Jasno je, da bo implementacija novih storitev na trg zahtevala svoj čas in lahko pričakujemo njihovo klasično življenjsko pot, najprej prek t. i. early adopterjev (prvi sprejemajo novosti), ki bodo večinoma pripadniki generacije Z.

Kaj pa klasičen, oseben način? Še vedno bo lep čas aktualen in ga je treba še naprej razvijati. Kupci so si zelo različni in le s poznavanjem potreb in sprememb v navadah bomo še naprej ponujali široko paleto možnosti, da si vsak kupec sam izbere zase najprimernejšo.

Vir: Bojana Pleterski, direktorica projektov, Mercator, d. d.

AAA Zlata odličnost
Prijavite se s svojim e-poštnim naslovom in prejmite kodo za 10 % popust.
Akcija traja od 4. do 25. 11. 2024.

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti